FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af frederikshavneren » 26. apr 2013, 15:18

Kampen mandag aften kan blive enormt afgørende i kampen om medaljer/Euro League. Med 3 point op til 3. pladsen og 5 point ned til 5.-6. pladsen er der meget på spil.
FC Møgjylland har virkelig ramt momentum, men spillemæssigt har de på ingen måde imponeret. FCM er stærke hjemme på lars tyndskids mark ved messecentret, men hvis vi rammer niveau så venter 3 sikre point. Bortset fra kontraangreb og dødbolde så er FCM ret harmløse.

Jeg tror at vi sætter Disco Glens tropper af i kampen om Euro League. Hos hjemmeholdet er mediedarlingen Kristian Bak endnu engang tvivlsom. Bortset fra
S. Igboun, R. Hassan og "Dunken" har midtjyderne ikke meget at byde på.

Jeg tror at KN gir' genvalg til alle, hvilket betyder følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Kusk - Augu - Paddy - N. Thomsen
SF - Helenius

Det kan godt være at Herning er inde i en god stime, men det er vi også.
Tror vi vinder mandag aften

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 26. apr 2013, 16:20

Helt enig i opstillingen. Kun skader der gør at den ændres. FCM er ikke hvad de har været, men de er måske ved at komme igang. Kan se at de har vundet de sidste 3 og kun tabt 1 ud af de sidste 9. Hvilet jeg undrer mig over, da jeg egentligt troede at de var nede i et hul. Vil dog stadig mene at vi burde kunne slå dem, specielt fordi, at de ikke er hold der pakker sig.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af Elscorpio » 26. apr 2013, 16:33

Fik Würtz 2 dages karantæne?

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af AabMaster » 26. apr 2013, 16:41

Elscorpio skrev:Fik Würtz 2 dages karantæne?
Direkte rødt giver vel altid mindst to dage i skyggen.
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af frederikshavneren » 26. apr 2013, 17:13

AabMaster skrev:
Elscorpio skrev:Fik Würtz 2 dages karantæne?
Direkte rødt giver vel altid mindst to dage i skyggen.
Würtz fik 2 spilledages karantæne pga. det direkte røde kort i Odense. Würtz afsoner således den sidste karantæne på mandag. Defensivt er det et problem at undvære Würtz, men offensivt kan det være en fordel.

FCMs venstre back, Jesper Juelsgård, afsoner karantæne på mandag. Det kan blive en stor fordel at FCM må undvære Juelsgård, da han er et farligt offensivt våben. Derudover har Juelsgård nogle super farlige indlæg på dødbolde.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af PeterS » 26. apr 2013, 17:24

Netop på grund af kampens vigtighed i forhold til slut placeringen, skal der også lyde en opfordring til, at alle der har muligheden hopper i en bus eller tager bilen og kommer ned og støtter holdet.

Jeg synes det har vist sig, at det forholdsvis unge hold virkelig bliver påvirket når der er mange rød hvide fans på lægterne.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. apr 2013, 18:35

Det bør give vores farlige højreside en kæmpefordel at Juelsgaard er ude, og hvis Kusk finder det samme spillehumør som han havde i FCK kampen, slår vi dem.

Jeg ser det nu som en kamp hvor 1 point også vil være ok... vi skal for enhver pris ikke have FCM hellt op og ånde os i nakken.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af Yankee » 26. apr 2013, 18:56

En lille sidehistorie på kampen er vores karantænesituation. Würtz er ude - men er også kun ét gult kort fra næste straffedag. Det samme er Ahlmann, Lasse og Augu. Problemet er at både Augu, Ahlmann og Würtz har Patrick som førstereserve, så det ville faktisk passe rigtig godt at undvære præcis én af dem pr. kamp. Det vil sige at Ahlmann eller Augu trækker et gult på mandag og endnu én trækker gult mod Sønderjyske.

Lidt det samme er tilfældet i midterforsvaret, hvor både Lasse og KEP (ved makspoint) er i karantænefare. De skal helst ikke begge to mangle i Haderslev.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af frederikshavneren » 26. apr 2013, 21:57

Esbjergs sejr i Silkeborg er bestemt ikke optimalt. Forspringet til vestjyderne er nu reduceret til 4 point, hvilket øger kravet om sejr på mandag.
Esbjerg har haft en flot forårssæson og er nu en direkte konkurrent til en top 4 placering.

På papiret har Esbjerg et ok slutprogram, med nogle gode hjemmekampe (Horsens og OB) samt nogle svære udekampe (FCK og FCN). Udekampene er meget svære på papiret, men københavner klubberne har mere eller mindre ikke mere at spille for.
Esbjergs deltagelse i pokalfinalen kan være en ubekendte faktor, det betyder forhåbentlig at de mister fokus.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af AllanPedersen » 26. apr 2013, 23:54

PK spillede bedre mod FCK end Wurtz gjorde mod OB..
Og ikke kun offensivt hvor han selvføligelig er både hurtigere og mere teknisk end Wurtz
også vores defensiv specielt i første halvleg var fantastisk mod FCK.

Så har det fint med Wurtz er ude endnu en kamp hvis det betyder PK får lov at spille side om side med Augo igen..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af Kristian » 27. apr 2013, 00:03

frederikshavneren skrev:Esbjergs sejr i Silkeborg er bestemt ikke optimalt. Forspringet til vestjyderne er nu reduceret til 4 point, hvilket øger kravet om sejr på mandag.
Esbjerg har haft en flot forårssæson og er nu en direkte konkurrent til en top 4 placering.

På papiret har Esbjerg et ok slutprogram, med nogle gode hjemmekampe (Horsens og OB) samt nogle svære udekampe (FCK og FCN). Udekampene er meget svære på papiret, men københavner klubberne har mere eller mindre ikke mere at spille for.
Esbjergs deltagelse i pokalfinalen kan være en ubekendte faktor, det betyder forhåbentlig at de mister fokus.
Pas nu på ikke at analysere dig tyndt i alle de scenarier der kan ske. AaB skal selv afgøre det og jeg vil sige 1 point er ok for os. Vi kan ik stille krav til sejr ude mod fcm. Hvis efb henter os er det fordi de bare har gjort det bedre. Og 4 point er altså også en del at hente med deres og vores slutprogram en mente
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af FlæskeFrank » 27. apr 2013, 01:11

Det jeg hæfter mig ved er, at denne weekend kan bringe også endegyldigt ud af nedrykningen(ikke at jeg forventer nogensinde et hold med 42 point rykker ud). Hvis vi vinder eller de tre bundhold ikke vinder så er vi sikre på minimum 9. pladsen.

Da nogle nævnte os som nedrykningskandidater i sommers er det dejligt fire runder før slut at være sikker på minimum 9. pladsen.

Mht. karantæner, så har FCM vist nok 7(!), som med det næste gule kort ryger i karantæne. Det må give grus på deres vej.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. apr 2013, 12:23

FlæskeFrank skrev:Det jeg hæfter mig ved er, at denne weekend kan bringe også endegyldigt ud af nedrykningen(ikke at jeg forventer nogensinde et hold med 42 point rykker ud). Hvis vi vinder eller de tre bundhold ikke vinder så er vi sikre på minimum 9. pladsen.

Da nogle nævnte os som nedrykningskandidater i sommers er det dejligt fire runder før slut at være sikker på minimum 9. pladsen.

Mht. karantæner, så har FCM vist nok 7(!), som med det næste gule kort ryger i karantæne. Det må give grus på deres vej.
Jeg er temmelig sikker på du allerede kan slappe helt af, for vi må absolut allerede være matematisk sikre på ikke at rykke ned. Husk på at ikke blot skal vi tabe resten, og holdene der ligger under stregen skal vinde resten - alle holdene imellem stregen og os skal også vinde tilstrækkeligt med kampe til at overhale os. Det kan med garanti ikke lade sig gøre, da de andre hold jo også mødes indbyrdes.

Så sov du bare roligt ;)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af FlæskeFrank » 28. apr 2013, 00:51

Nu var det ikke noget med at slappe af. Bare en dejlig detalje, som udstiller hvilken godkendt sæson vi har haft hidtil.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af jonas386 » 28. apr 2013, 15:15

Horsens er ved at hjælpe os en hel del lige nu.
En sejr mandag kan pludselig gøre det hele rigtigt sjovt. Randers virker til at være gået i stå, så ser bestemt bronze som værende en mulighed!
Hvis der samtidig bliver en uafgjort i OB - BIF vil weekenden være helt fin imo.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af dyhrmaN » 28. apr 2013, 15:50

sådan Horsens!! Super vigtigt! Nu er 3. pladsen realistisk og Brøndby er et skridt nærmere mod 1. division

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af jonas386 » 28. apr 2013, 16:01

http://www.bold.dk/nyt/Flere-skader-plager-FCM" onclick="window.open(this.href);return false;

Izunna er ude. Bestemt ikke skidt for os.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af Brent » 28. apr 2013, 16:29

De må virkelig være hårdt ramt siden de har valgt at lade selveste jakob haugaard spille for dem.

3 point tak! ja dak, ja dak ooogg ja dak! :aabfan: :aabfan: :aabfan:

FC Midtjyllands trup mod AaB:
Jonas Lössl
Kolja Afriyie
Petter Andersson
Morten 'Duncan' Rasmussen
Tim Janssen
Danny Olsen
Jakob Haugaard :danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
Jesper Lauridsen
Mads Albæk
Erik Sviatchenko
Marco Larsen
Frank Kristensen
Patrick Banggaard
Pione Sisto
André Rømer
Kristian Bak Nielsen
Frederik Møller
Rilwan Hassan
Isaac Oliseh
Sylvester Igboun
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af Larstyndskid » 28. apr 2013, 17:05

Det må være en joke? Er det sådan en showkamp fra FCM's vedkommende? Jakob Haugaard er 61 år gammel. Skal han sidde på bænken eller spille de sidste minutter i et tv-show eller sådan noget? Forklar venligst.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FC Midtjylland - AaB, mandag d. 29. april 2013

Indlæg af jonas386 » 28. apr 2013, 17:10

Larstyndskid skrev:Det må være en joke? Er det sådan en showkamp fra FCM's vedkommende? Jakob Haugaard er 61 år gammel. Skal han sidde på bænken eller spille de sidste minutter i et tv-show eller sådan noget? Forklar venligst.
Joker du, eller?
Jacob Haugaard er deres anden målmand. Hentet i AB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar