UEFA og AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AalborgTrendies

Re: UEFA og AaB

Indlæg af AalborgTrendies » 2. jun 2013, 17:17

Det var FK Sarajevo vi fik først fik tildelt, og dem havde vi næppe fået det nemmere mod.

Et bedre hold, med langt flere og bedre fans. Horde Zla har grupperinger over hele verden, og det havde sandsynligvis medført et away-følge på mange hundrede, relativt vilde fans i Aalborg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 2. jun 2013, 17:33

AalborgTrendies skrev:Det var FK Sarajevo vi fik først fik tildelt, og dem havde vi næppe fået det nemmere mod.

Et bedre hold, med langt flere og bedre fans. Horde Zla har grupperinger over hele verden, og det havde sandsynligvis medført et away-følge på mange hundrede, relativt vilde fans i Aalborg.
Det var mystisk/suspekt at vi trak FK Sarajevo, men et par minutter senere blev tildelt Slavija Sarajevo. Det var temmelig mærkeligt, men jeg kan ikke huske om der overhovedet kom en forklaring på hvorfor.

Den ejendommelige måde vi fik tildelt Slavija Sarajevo, er måske også indgået som parameter i den efterfølgende mistænkeliggørelse af returkampen i Sarajevo, der har været under mistanke for matchfixing. Jeg skal straks pointere at jeg bestemt ikke tror at nogle AaB spillere gjorde noget ulovligt, heller ikke selv om Lasse og Gaardsøe spillede en horribel kamp i Sarajevo.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: UEFA og AaB

Indlæg af thomasjn » 2. jun 2013, 18:57

frederikshavneren skrev:
AalborgTrendies skrev:Det var FK Sarajevo vi fik først fik tildelt, og dem havde vi næppe fået det nemmere mod.

Et bedre hold, med langt flere og bedre fans. Horde Zla har grupperinger over hele verden, og det havde sandsynligvis medført et away-følge på mange hundrede, relativt vilde fans i Aalborg.
Det var mystisk/suspekt at vi trak FK Sarajevo, men et par minutter senere blev tildelt Slavija Sarajevo. Det var temmelig mærkeligt, men jeg kan ikke huske om der overhovedet kom en forklaring på hvorfor.

Den ejendommelige måde vi fik tildelt Slavija Sarajevo, er måske også indgået som parameter i den efterfølgende mistænkeliggørelse af returkampen i Sarajevo, der har været under mistanke for matchfixing. Jeg skal straks pointere at jeg bestemt ikke tror at nogle AaB spillere gjorde noget ulovligt, heller ikke selv om Lasse og Gaardsøe spillede en horribel kamp i Sarajevo.
Var det man efterforskede ikke også, hvorvidt der var puttet sovemiddel i AaB spillernes vand? Synes jeg kan huske at have læst i en artikel omhandlende at en tysk-anklager var gået i køddet på en masse suspekt Euro League kampe.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Kasper » 2. jun 2013, 19:14

frederikshavneren skrev:
AalborgTrendies skrev:Det var FK Sarajevo vi fik først fik tildelt, og dem havde vi næppe fået det nemmere mod.

Et bedre hold, med langt flere og bedre fans. Horde Zla har grupperinger over hele verden, og det havde sandsynligvis medført et away-følge på mange hundrede, relativt vilde fans i Aalborg.
Det var mystisk/suspekt at vi trak FK Sarajevo, men et par minutter senere blev tildelt Slavija Sarajevo. Det var temmelig mærkeligt, men jeg kan ikke huske om der overhovedet kom en forklaring på hvorfor.

Den ejendommelige måde vi fik tildelt Slavija Sarajevo, er måske også indgået som parameter i den efterfølgende mistænkeliggørelse af returkampen i Sarajevo, der har været under mistanke for matchfixing. Jeg skal straks pointere at jeg bestemt ikke tror at nogle AaB spillere gjorde noget ulovligt, heller ikke selv om Lasse og Gaardsøe spillede en horribel kamp i Sarajevo.
Puha ja, det må være den værste kamp Lasse Nielsen nogensinde har spillet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

AalborgTrendies

Re: UEFA og AaB

Indlæg af AalborgTrendies » 2. jun 2013, 23:48

Ej at forglemme Jeppe Curth's kæmpeafbrænder fra 2 meter i starten af 1. kamp. Klassisk Curth.

Generelt var det bare et lavpunkt i vores historie - det var så pinligt.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Lindmark » 3. jun 2013, 08:54

AalborgTrendies skrev:Ej at forglemme Jeppe Curth's kæmpeafbrænder fra 2 meter i starten af 1. kamp. Klassisk Curth.

Generelt var det bare et lavpunkt i vores historie - det var så pinligt.
Vi kunne snildt have vundet hjemmekampen 7-0; det var spil til et mål. Returkampen bar dog præg af enten det omtalte sovemiddel, den lange rejse eller for dårlig forberedelse...

I øvrigt: Bliver det også først afgjort 24/6 om vi begynder hjemme eller ude i anden kvalrunde?
Lindmark / Vendelbokartellet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 3. jun 2013, 08:58

Lindmark skrev:
AalborgTrendies skrev:Ej at forglemme Jeppe Curth's kæmpeafbrænder fra 2 meter i starten af 1. kamp. Klassisk Curth.

Generelt var det bare et lavpunkt i vores historie - det var så pinligt.
Vi kunne snildt have vundet hjemmekampen 7-0; det var spil til et mål. Returkampen bar dog præg af enten det omtalte sovemiddel, den lange rejse eller for dårlig forberedelse...

I øvrigt: Bliver det også først afgjort 24/6 om vi begynder hjemme eller ude i anden kvalrunde?
Ja det bliver først afgjort ved lodtrækningen d. 24. juni hvem modstanderen i 2. kvalrunde bliver, samt om vi starter ude eller hjemme.
Skrækscenariet er at møde et hold fra f.eks. Kazakhstan, Georgien, Armenien eller Azerbaidjan på udebane få dage før sæsonpremieren mod FCK i Superligaen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Hovedet » 3. jun 2013, 21:25

Jeg husker også med gru Jeppe Curths afbrænder mod Sarajevo i den første kamp i Aalborg. Jeg husker tillige afbrænderen som en af de eneste chancer i en kamp, der repræsenterede det absolutte lavpunkt i AaBs internationale historie. Indtil returkampen en uge senere...

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Lindmark » 4. jun 2013, 08:01

Hovedet skrev:Jeg husker også med gru Jeppe Curths afbrænder mod Sarajevo i den første kamp i Aalborg. Jeg husker tillige afbrænderen som en af de eneste chancer i en kamp, der repræsenterede det absolutte lavpunkt i AaBs internationale historie. Indtil returkampen en uge senere...
Sjovt så forskelligt vi to husker den samme kamp - så længe er det trods alt heller ikke siden...

I forhold til pinlighederne mod Honka Espoo to år tidligere, hvor vores flerårige europæiske raket nemt kunne have eksploderet på selve startrampen, så var i hvert fald hjemmekampen mod Slavija Sarajevo et skridt opad. Så vidt jeg husker hoppede bolden rundt inde i det lille felt og på selve målstregen ved flere lejligheder, og vi skulle have vundet kampen klart/stort. Desuden var der pænt mange tilskuere (mange flere end Stadionpersonalet havde forventet), og var det ikke også i den kamp at der blev sunget "Lynge, hvor er striberne?!?" i protest mod vores hvide Adidashyldevare?
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Flower » 4. jun 2013, 08:59

Lindmark skrev:
Hovedet skrev:Jeg husker også med gru Jeppe Curths afbrænder mod Sarajevo i den første kamp i Aalborg. Jeg husker tillige afbrænderen som en af de eneste chancer i en kamp, der repræsenterede det absolutte lavpunkt i AaBs internationale historie. Indtil returkampen en uge senere...
Sjovt så forskelligt vi to husker den samme kamp - så længe er det trods alt heller ikke siden...

I forhold til pinlighederne mod Honka Espoo to år tidligere, hvor vores flerårige europæiske raket nemt kunne have eksploderet på selve startrampen, så var i hvert fald hjemmekampen mod Slavija Sarajevo et skridt opad. Så vidt jeg husker hoppede bolden rundt inde i det lille felt og på selve målstregen ved flere lejligheder, og vi skulle have vundet kampen klart/stort. Desuden var der pænt mange tilskuere (mange flere end Stadionpersonalet havde forventet), og var det ikke også i den kamp at der blev sunget "Lynge, hvor er striberne?!?" i protest mod vores hvide Adidashyldevare?
Ja jeg husker at jeg gik glip af de første 10-15 minutter. Så selvom vi havde billet til Spar Nord, måtte vi ikke komme ind. Så vi endte på Faxe-tribunen. Jeg husker ikke umiddelbart kampen udover at der var mange tilskuere og resultatet var elendigt.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

AalborgTrendies

Re: UEFA og AaB

Indlæg af AalborgTrendies » 4. jun 2013, 10:16

Lindmark skrev: Sjovt så forskelligt vi to husker den samme kamp - så længe er det trods alt heller ikke siden...

I forhold til pinlighederne mod Honka Espoo to år tidligere, hvor vores flerårige europæiske raket nemt kunne have eksploderet på selve startrampen, så var i hvert fald hjemmekampen mod Slavija Sarajevo et skridt opad. Så vidt jeg husker hoppede bolden rundt inde i det lille felt og på selve målstregen ved flere lejligheder, og vi skulle have vundet kampen klart/stort. Desuden var der pænt mange tilskuere (mange flere end Stadionpersonalet havde forventet), og var det ikke også i den kamp at der blev sunget "Lynge, hvor er striberne?!?" i protest mod vores hvide Adidashyldevare?
Vi skabte vel 5-6 100% chancer, Jeppe Curth brændte i hvert fald 3 af dem... Hvilket kampreferaterne også bekræfter.
I returkampen missede han 2 frie hovedstød, så lige dér kostede det os at vi ikke havde bedre angribere.

Hjemmekampen mod Honka var endnu værre, men dog også mod et bedre hold. Husker at Roni Porokara brændte en friløber ved 1-1 langt inde i 2. halvleg, der kunne have dræbt os. Men ja, dén kamp endte som bekendt med at være startskuddet til vores europæiske eventyr.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: UEFA og AaB

Indlæg af thomasjn » 5. jun 2013, 10:25

Hjemmekampen mod Honka var spøjs. Grundet skader/spillerafgange (vi havde lige mistet Würz og Winsnes mens Augu var ude) stillede vi med en ret alternativ central midtbane med Suni Olsen og Caca i en flad 4-4-2. Vi blev først for alvor goode i den kamp da bl.a. Ene blev skiftet ind på den centrale midtbane.

Mht. hjemmekampen mod Sarejevo kan jeg huske, at det i hvert fald var Chankos debut og at der faktisk var ret delte meninger om ham. Nogle mente han var god/ville blive det mens andre allerede der syntes han var til rotterne. Husker kampen som, at vi var dominerende men bestemt ikke prangende.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: UEFA og AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jun 2013, 21:07

Nu plejer der jo altid at mangle tv-signal fra uefacupkampene(kvalifikation). Her kunne det være oplagt for AaB at tilbyde f.eks. DR alle vores kampe for en "trappeløsning".

Eksempelvis DR kan sende den første hjemmekamp live for f.eks. 100.000 kr. Hvis de gør det har de ret til at sende næste runde for 250.000 kr. og tilsvarende hvis de to første (hjemme)kampe er sendt live har de ret til at sende tredje og sidste kvalifikationskamp for 500.000 kr.

Det vil således koste DR 850.000 kr. at sende de tre kampe(udover deres egne udgifter), men de får førstevalg på nogle kampe og kan håbe på, at vi trækker IFK Göteborg eller Rosenborg i sidste kvalrunde. Så de får noget for pengene, men de sikres samtidig en fortrinsret for at sende den afgørende kamp, som TV3+ formentlig vil byde på.

Det forudsætter selvfølgelig vi holder seedningen og kommer i kvalrunden. Tilsvarende får vi mulighed for at komme i landsdækkende tv.

Ellers kender vi rumlen op til hver runde kommer bemærkningerne "bliver den sendt ? Det er for dårligt at de sender en træningskamp med Brøndby mod Hedensted.." Her kunne vi måske få ro på inden juni er slut. De nævnte tal er priseksempler, jeg mindes at Esbjerg eller et andet hold faktisk tilbød tvstationer deres første eller anden runde kamp gratis, men ingen kanal ville sende den. Derfor kan tallene måske være 50.000 - 125.000 - 250.000 - altså godt 500.000 kr. Det primære er her, at blive vist på en kanal og live. I vores tilfælde kunne bonus jo være, at de så købte signalet til vores udekamp...
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Hovedet » 10. jun 2013, 21:45

Ja, nu så jeg faktisk også den pågældende kamp mod Honka tilbage i 2007. I øvrigt de eneste 2 kampe - og de suverænt ringeste... - jeg overværede i AaBs internationale amokløb i de par år. Dels gik AaB trods alt videre mod Honka, der i øvrigt var et bedre hold end Sarajevo, dels var der tale om en toto cup - kamp med umiskendeligt sommerferiepræg på et tidspunkt, hvor ingen forventede noget som helst af AaB i meget skarp modsætning til 2 år senere, hvor vi jo var blevet afhængige af det internationale rush.

Kampen mod Sarajevo husker jeg også for det egentlig forbløffende høje tilskuertal - vist nok omkring 9200 tilskuere, hvilket betød at jeg missede det første kvarter. Det må så have været i det tidsrum, at AaB brændte en række 100 % chancer, for derfra talte jeg ikke mange - husker kun Jeppe Curths megachance og en mindre en til Thomas Enevoldsen. Det skal siges, at jeg sad bag det ene mål og derfor har lidt sværere ved at udtale mig om eventuelle chancer i 2. halvleg, men ud fra den generelle stemning at vurdere tydede det ikke på, at den ene angrebsbølge efter den anden rullede ned mod modstanderens mål, og at bolden hoppede og dansede lystigt på stolpe, overligger og målstreg.

Jeg husker derimod med gru en periode på 25 minutter, hvor AaB end ikke havde en afslutning mod deres mål. Bevares, AaB kunne selvfølgelig godt have vundet den kamp, men eftersom alle forventede en kamp på linje med det rædselsfulde Modrica (der, indrømmet, var endnu ringere end Sarajevo) var det en gigantisk skuffelse. På det tidspunkt lå kampene mod La Coruna og Manchester City blot nogle få måneder tilbage.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Klaus » 10. jun 2013, 21:47

Lindmark skrev:
Hovedet skrev:Jeg husker også med gru Jeppe Curths afbrænder mod Sarajevo i den første kamp i Aalborg. Jeg husker tillige afbrænderen som en af de eneste chancer i en kamp, der repræsenterede det absolutte lavpunkt i AaBs internationale historie. Indtil returkampen en uge senere...
Sjovt så forskelligt vi to husker den samme kamp - så længe er det trods alt heller ikke siden...

I forhold til pinlighederne mod Honka Espoo to år tidligere, hvor vores flerårige europæiske raket nemt kunne have eksploderet på selve startrampen, så var i hvert fald hjemmekampen mod Slavija Sarajevo et skridt opad. Så vidt jeg husker hoppede bolden rundt inde i det lille felt og på selve målstregen ved flere lejligheder, og vi skulle have vundet kampen klart/stort. Desuden var der pænt mange tilskuere (mange flere end Stadionpersonalet havde forventet), og var det ikke også i den kamp at der blev sunget "Lynge, hvor er striberne?!?" i protest mod vores hvide Adidashyldevare?
Sådan husker jeg også kampen. De bosniske spillere var tømte for luft efter et kvarter, og jeg erindrer ikke, at jeg nogensinde har set så dårlig en modstander på Aalborg Stadion. Når man tænker tilbage, bliver man stadigvæk rystet over, at vi kunne tabe den kamp....

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Olly » 17. jun 2013, 11:52

Så er der en uge til Differdang 03 kommer op af hatten og man kan få skrevet rutebeskrivelsen til Luxemborg ud :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 17. jun 2013, 12:21

Olly skrev:Så er der en uge til Differdang 03 kommer op af hatten og man kan få skrevet rutebeskrivelsen til Luxemborg ud :aabfan:
Det bliver vildt spændende at se hvem vi trækker. Differdang 03 fra Luxembourg vil ikke være dårlig. Skrækscenariet er at trække et hold som f.eks. AGFs banemænd Dila Gori fra Georgien.

Inden lodtrækningen bliver holdene placeret i puljer med 10 hold. Er der nogen der ved om UEFA offentliggør puljerne inden lodtrækningen?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Søgaard » 17. jun 2013, 12:30

frederikshavneren skrev: Inden lodtrækningen bliver holdene placeret i puljer med 10 hold. Er der nogen der ved om UEFA offentliggør puljerne inden lodtrækningen?
Det skriver Bert Kassies om sidste års draw til 1. og 2. runde:
Last year UEFA did not publish any info on Q1 and Q2 draw groups before the draw took place, and there was no live coverage of the draw event. A few weeks after the draw UEFA published a video of the draw event. A computer system is used to prepare the groups such that teams of the same association are not in the same group and and that all groups are about equal strength (in terms of ranking). Then all clubs in each group are ordered randomly and identified by a number. For these draws there are only two bowls with numbered balls, one with the seeded numbers and one with the unseeded numbers. The draw determines the pairs in the groups: e.g. (7 vs 5) which means that the 7th team of each group plays against the 4th club of each group.

Så ingen info på forhånd.
Aalborg BK 1885!

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Olly » 17. jun 2013, 13:43

frederikshavneren skrev:
Olly skrev:Så er der en uge til Differdang 03 kommer op af hatten og man kan få skrevet rutebeskrivelsen til Luxemborg ud :aabfan:
Det bliver vildt spændende at se hvem vi trækker. Differdang 03 fra Luxembourg vil ikke være dårlig. Skrækscenariet er at trække et hold som f.eks. AGFs banemænd Dila Gori fra Georgien.

Inden lodtrækningen bliver holdene placeret i puljer med 10 hold. Er der nogen der ved om UEFA offentliggør puljerne inden lodtrækningen?
Ja vi skal godt nok undgå en alt for lang tur øst på. Differdang 03 ville godt nok være en ønskemodstander. Men de fleste hold burde vi samlet kunne slå over to kampe. Men der er da et par stykker jeg gerne se de ikke trækker, bl.a. Strømgodset.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 17. jun 2013, 14:03

Olly skrev:
frederikshavneren skrev:
Olly skrev:Så er der en uge til Differdang 03 kommer op af hatten og man kan få skrevet rutebeskrivelsen til Luxemborg ud :aabfan:
Det bliver vildt spændende at se hvem vi trækker. Differdang 03 fra Luxembourg vil ikke være dårlig. Skrækscenariet er at trække et hold som f.eks. AGFs banemænd Dila Gori fra Georgien.

Inden lodtrækningen bliver holdene placeret i puljer med 10 hold. Er der nogen der ved om UEFA offentliggør puljerne inden lodtrækningen?
Ja vi skal godt nok undgå en alt for lang tur øst på. Differdang 03 ville godt nok være en ønskemodstander. Men de fleste hold burde vi samlet kunne slå over to kampe. Men der er da et par stykker jeg gerne se de ikke trækker, bl.a. Strømgodset.
Jeg synes det vil være kanon hvis vi trækker Strømsgodset, selv om chancen for at gøre det desværre er forsvindende lille. Det har potentialet til at blive en legendarisk away, og nu er det tilmed blevet nemmere at komme derop (Norwegian er begyndt at flyve dagligt ml. Aalborg og Oslo). Sportslig set er Strømsgodset svære, men så er de altså heller ikke bedre. Strømsgodset fører godt nok Tippeligaen, men det er værd at huske på at Tippeligaen er historisk dårlig. Jeg vil vurdere AaB som svag favorit hvis vi skulle være så heldige at trække Strømsgodset.

Jeg vil langt hellere foretrække en modstander fra Norge, Sverige eller Finland fremfor en hård ukendt modstander fra f.eks. Georgien, Armenien, Rumænien mv.

Besvar