UEFA og AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Olly » 24. jun 2013, 15:23

frederikshavneren skrev:
Olly skrev:Sidste år blev de først slået ud i playoff af Maritmo fra Portugal. Det bliver ikke nogen let opgave.
Netop. Jeg vil påstå at som seedet hold trak vi det absolut værste useedede hold. AaB var max uheldig i lodtrækningen. Dila Gori er altså ikke et dårligt hold. Sidste år var de altså pænt gode mod AGF. Især deres kontraspil i den første kamp i Århus var af høj klasse. Her kan vi virkelig få store problemer pga. manglende fart på vores midtbane og i forsvaret, samt placeringsvanskeligheder. Det gik dælme hurtigt når georgierne angreb AGF.

Heldigvis spilles den første kamp i Georgien, men det bliver under fremmedartede forhold. Håber at AaB holder øje med vandet (ang. diskussionen fra kampen i Sarajevo i 2009). Det er også den ultimative værste modstander så kort tid før premieren i Superligaen. Det er ikke ligefrem optimalt at møde FCK søndag aften d. 21. juli efter, at have spillet torsdag aften i Georgien.
Jeg vil i den grad også mene at den går ind under kategorien pis lodtrækning. Men på den anden side så er vi seedet, så vi er på en eller anden måde favoritter. Og hvis vi mener vi er gode nok til at komme i gruppespillet, så skal vi også kunne slå Dila.
Jeg mindes at der var en del af de georgiske landsholdsspillere der spillede for Dila og de var på ingen måde overbevisende i Aalborg.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Yankee » 24. jun 2013, 15:29

Det er i hvert fald en kæmpe ulempe at vores spillere (og fans!) sidder i en georgisk provinsby torsdag aften når vi spiller søndag aften mod FCK. Med rutefly vil hele fredagen gå med transport, og et privatfly vil være en stor udgift. Det er en rendyrket øv-lodtrækning, og vi må bare håbe at spillerne er klar og at AGF kan dele lidt efterretninger på dem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Rams » 24. jun 2013, 15:37

De slog både GF og et cypriotisk hold ( og de har været i voldsom fremgang de senere år) ud inden de røg ud mod Maritimo fra Portugal sidste år. Det er dog værd at bemærke, at Vatsadze scorede en del af målene i den kampagne.
Man skal ikke lægge meget i AaB-seedningen, der er baseret på fortidens meritter.

Jeg håber Kent stiller A-kæden i resten af træningskampene, så spillerytmen og automatikkerne er helt på plads til den 18. juli. Det betyder også, at Kent skal lægge sig fast på angriberkonstellationen ASAP med mindre Gaarde har visket ham i øret, at der kommer en ny angriber inden for den næste uges tid.

Umiddelbart bliver det vel med SF alene på toppen og med Kusk som hængende angriber/offensiv midt foran en knoklemidtbane, så vi kommer til at leve på kontraer/omstillinger. Kan vi komme fra Stalins fødeby med et acceptabelt resultat, så kan vi forhåbentlig gøre det færdigt i Nordens Paris, men det bliver tæt.

Man må sige at vi sparker sæsonen i gang med manér, så håber at Kent har fået svedt Sangriaen og Mojitoerne ud spillerne.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 24. jun 2013, 15:42

Yankee skrev:Det er i hvert fald en kæmpe ulempe at vores spillere (og fans!) sidder i en georgisk provinsby torsdag aften når vi spiller søndag aften mod FCK. Med rutefly vil hele fredagen gå med transport, og et privatfly vil være en stor udgift. Det er en rendyrket øv-lodtrækning, og vi må bare håbe at spillerne er klar og at AGF kan dele lidt efterretninger på dem.
Skræk lodtrækning, intet mindre. Sidste år hyrede AGF et privatfly, hvilket AaB sikkert også kan blive nødsaget til at gøre ikke mindst pga. tidsfaktoren i forhold til premieren mod FCK få dage senere. Away til Georgien tilmed til Stalins fødeby, det er et ultimativt mareridt.

Jeg har netop set youtube klip fra AGFs kampe mod georgierne sidste sommer. Kampen i Georgien blev spillet på et pænt stort stadion, men der var godt nok ikke mange tilskuere. Stor respekt til den pæne portion gf´ere der havde rejst den lange vej.
Det som jeg lagde mærke til i videoerne er Dila Goris kontraangreb. Det gik altså hurtigt. Derudover var de meget aggressive når de angreb, men havde også nogle fantastiske fremadrettede afleveringer, der blev slået i høj fart. Der blev slået nogle præcise flade fremadrettede konstruktive afleveringer, som Würtz og Augu aldrig nogensinde vil være i stand til.

Det er også noget pis at det kræver 2 virkelig gode kampe at slå georgierne ud. Ønskescenariet havde jo været at trække et hold hvor det hele var afgjort efter 1. kamp.

Har på bold.dk læst at der er sket en stor udskiftning på Goris hold. Der er tilsyneladende kun ganske få spillere tilbage fra det hold der slog AGF ud sidste sommer. Gori blev nr. 2 i den netop overståede sæson, mens de afsluttede sæsonen før som nr. 7 kort før kampene mod AGF.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 24. jun 2013, 16:34

Det er begrænset hvad du kan få ud af at se nogle klip fra deres kamp sidste år. De har brugt tiden siden på at bygge et helt nyt hold op. Der er ingen der reelt aner hvor de står henne, men vi kan forhåbentligt få noget dvd at kigge på.

Det er da klart at deres sejr fra sidste år over agf giver hints om, at det godt kan gå hen og blive en lige kamp. Men det er et imponerende sortsyn du kan bringe, og så får du også lige svinet Würtz og Augo igen, bliver det ikke kedeligt. Fysikken kommer til at blive et parameter, særligt nede i Georgien, der er meget varmt på den her tid.

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: UEFA og AaB

Indlæg af oswald » 24. jun 2013, 17:59

Her er den bedste flyforbindelse til kampen i Georgien. Der er ca. 1½ time kørsel fra Tblisi til Gori hvor kampen spilles.


Udrejse - onsdag den 17. juli 2013

København Danmark Warszawa Polen 20:20 21:40 LO462 LOT Polish Airlines
Warszawa Polen Tblisi Georgien 22:40 04:00 LO723 LOT Polish Airlines

Hjemrejse - fredag den 19. juli 2013
Tblisi Georgien Warszawa Polen 04:55 06:20 LO724 LOT Polish Airlines
Warszawa Polen København Danmark 07:45 09:15 LO463 LOT Polish Airlines


Denne flybillet koster 4.000 kr.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Danni » 24. jun 2013, 21:04

Jeg har forsøgt at finde nogle informationer om Dila Gori på nettet. Det er sparsomt, hvad der er, men jeg har fundet lidt. I sidste års uefa, som de kvalificerede sig til ved at vinde cuppen, lavede de rigtig gode resultater. Man slog et bulgarsk hold samlet 2-0. Slog AGF samlet 5-2. Slog Anorthosis Famagusta samlet 3-1. Famagusta som havde fin succes med 6 point i Champions League's gruppespil i 2008/09. Dila Gori havde tabt den første kamp på hjemmebane med 0-1. I udekampen kom man foran 3-0, hvilket så vidt jeg ved blev for meget for Famagustas tilhængere og kampen endte med at blive afbrudt pga. uroligheder, hvorefter Famagusta blev taberdømt med 0-3. Herefter tabte Dila Gori med samlet 3-0 til portugisiske Maritimo. Det skal siges, at i disse kampe lavede Dila Gori tilsammen 8 mål hvoraf Mate Vadsadze lavede de 5. Han er der som bekendt ikke mere. Han har haft svært ved at bide sig fast i AGF. Han fik 14 kampe i sidste sæson med 3 mål til følge. Ligeledes har Sønderjyske købt deres målmand Martin Skender.
Det kan være svært at sige noget om deres niveau i dag i forhold til sidste år, da de har mistet nogle spillere og sandsynligvis også fået nogle nye ind. Noget som jeg synes er en smule skræmmende er, at da AGF mødte dem sidste år havde de faktisk kun med nød og næppe klaret frisag i ligaen med et point over nedrykningstregen, mens de i den netop spillet sæson er blevet nr.2, 3 point efter mestrene Dinamo Tblisi.
Jeg har også tjekket op på Georgiens sidste betydningsfulde kamp, hvilken var et 1-3 nederlag til Frankrig. Her havde Dila Gori ingen spillere i startopstillingen.
Længe leve arbejderklassen!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 25. jun 2013, 08:35

Gentleman Finn skrev:Det er begrænset hvad du kan få ud af at se nogle klip fra deres kamp sidste år. De har brugt tiden siden på at bygge et helt nyt hold op. Der er ingen der reelt aner hvor de står henne, men vi kan forhåbentligt få noget dvd at kigge på.

Det er da klart at deres sejr fra sidste år over agf giver hints om, at det godt kan gå hen og blive en lige kamp. Men det er et imponerende sortsyn du kan bringe, og så får du også lige svinet Würtz og Augo igen, bliver det ikke kedeligt. Fysikken kommer til at blive et parameter, særligt nede i Georgien, der er meget varmt på den her tid.
Hm. Det er altså ikke kun mig som synes, at det er en træls lodtrækning.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ga ... dtraekning" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaarde virker også meget træt af, at AaB trak Dila Gori.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: UEFA og AaB

Indlæg af le Cid » 25. jun 2013, 08:44

frederikshavneren skrev:
Gentleman Finn skrev:Det er begrænset hvad du kan få ud af at se nogle klip fra deres kamp sidste år. De har brugt tiden siden på at bygge et helt nyt hold op. Der er ingen der reelt aner hvor de står henne, men vi kan forhåbentligt få noget dvd at kigge på.

Det er da klart at deres sejr fra sidste år over agf giver hints om, at det godt kan gå hen og blive en lige kamp. Men det er et imponerende sortsyn du kan bringe, og så får du også lige svinet Würtz og Augo igen, bliver det ikke kedeligt. Fysikken kommer til at blive et parameter, særligt nede i Georgien, der er meget varmt på den her tid.
Hm. Det er altså ikke kun mig som synes, at det er en træls lodtrækning.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ga ... dtraekning" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaarde virker også meget træt af, at AaB trak Dila Gori.
Hvem er det, der ikke synes, at det er en træls lodtrækning?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 25. jun 2013, 10:13

Danni skrev:Mate Vadsadze lavede de 5. Han er der som bekendt ikke mere. Han har haft svært ved at bide sig fast i AGF. Han fik 14 kampe i sidste sæson med 3 mål til følge.
Mate Vatsadze har ikke haft svært ved at bide sig fast. Han har fik massere af spilletid inden han blev skadet, hvilket han stadig er ca. 3 måneder endnu. Han er en klodset spiller at se på, men han virker da ganske fin på banen.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/mate- ... 87142.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 25. jun 2013, 11:01

oswald skrev:Her er den bedste flyforbindelse til kampen i Georgien. Der er ca. 1½ time kørsel fra Tblisi til Gori hvor kampen spilles.


Udrejse - onsdag den 17. juli 2013

København Danmark Warszawa Polen 20:20 21:40 LO462 LOT Polish Airlines
Warszawa Polen Tblisi Georgien 22:40 04:00 LO723 LOT Polish Airlines

Hjemrejse - fredag den 19. juli 2013
Tblisi Georgien Warszawa Polen 04:55 06:20 LO724 LOT Polish Airlines
Warszawa Polen København Danmark 07:45 09:15 LO463 LOT Polish Airlines

Denne flybillet koster 4.000 kr.
Jeg er ikke helt sikker, men det kan godt være at kampen i Georgien spilles i hovedstaden Tbilisi. Sidste år mener jeg at Dila Goris hjemmekamp mod AGF var flyttet fra Gori til Tbilisi, men jeg ved ikke hvorfor.

"Gravhunden" mener at AaB bør være i stand til at besejre georgierne http://www.mx.dk/sport/sportsnyheder/story/28463091" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis det bliver så varmt som Graulund beskriver det kan være, så kan det godt blive et stort problem.

Wildwonder
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 31. jul 2007, 09:40
Geografisk sted: 9000 AA

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Wildwonder » 25. jun 2013, 12:40

Der kan ikke herske nogen tvivl om, at Dila Dori er et hold vi bør slå. Jeg mener, at vi bør slå dem 9 ud af 10 gange, og at AGF's nederlag sidste år var, som det blev nævnt i medierne, pinligt. Man skal selvfølgelig ikke undervurdere Dila Gori, men helt ærligt så er det mest foruroligende ved denne kamp, at rejsen er sindsygt lang og der er meget varmt, men hvis vi skal have nogen som helst forventning om gruppespil, så virker det ambitiøst at skælve over et hold, som havde to gode dage mod AGF sidste år.
Når man samtidigt kigger på vores hold, som har to virkeligt gode centrale midtbanespiller, to gode centrale forsvarsspiller, to hurtige backs og et mix af gamle og unge spillere til kanterne, og et angreb som måske har set bedre tider, men stadig er okay, så mener jeg ikke, vi bør kunne tabe denne kamp.

Forza AaB :aabfan:
LOooooooooooorrrrrrrrrttteeee Flag

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Hinrup85 » 25. jun 2013, 14:02

Wildwonder skrev:Der kan ikke herske nogen tvivl om, at Dila Dori er et hold vi bør slå. Jeg mener, at vi bør slå dem 9 ud af 10 gange, og at AGF's nederlag sidste år var, som det blev nævnt i medierne, pinligt. Man skal selvfølgelig ikke undervurdere Dila Gori, men helt ærligt så er det mest foruroligende ved denne kamp, at rejsen er sindsygt lang og der er meget varmt, men hvis vi skal have nogen som helst forventning om gruppespil, så virker det ambitiøst at skælve over et hold, som havde to gode dage mod AGF sidste år.
Når man samtidigt kigger på vores hold, som har to virkeligt gode centrale midtbanespiller, to gode centrale forsvarsspiller, to hurtige backs og et mix af gamle og unge spillere til kanterne, og et angreb som måske har set bedre tider, men stadig er okay, så mener jeg ikke, vi bør kunne tabe denne kamp.

Forza AaB :aabfan:
Det du skriver der, er jo lige netop at undervurdere dem... Jeg er enig med dig i, at vi burde være favoritter, men slet ikke med så stor margin som du opstiller.
Vi har 2 gode centrale forsvarsspillere. 2 lige over middel centrale midtbanespillere, 2 hurtige men svingende defensive backs, unge sultne men uerfarne spillere og et angreb som har mistet sit eneste sikre kort.

Vi er favoritter ja, men jeg syntes ikke vores hold er i nærheden til at være storfavoritter imod ret mange hold på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Yankee » 25. jun 2013, 15:00

Vi er dårligt nok favoritter. Dila Gori gjorde det fremragende i Europa sidste år og kørte altså AGF ganske klart ud af banen. Selvfølgelig er Superligaen stærkere end den georgiske liga, og selvfølgelig bør vi have et niveau mere end Dila Gori, men jeg ser ikke kampen som ganske lige.

Det er dog en kæmpe fordel at vi starter ude. Vi skal ned og parkere bussen, køre en 0-0 eller 1-1 hjem og så køre dem over i Aalborg når vi har lært dem lidt bedre at kende.

melleren
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15. jun 2013, 14:22
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: UEFA og AaB

Indlæg af melleren » 25. jun 2013, 15:20

Danni skrev:Jeg har forsøgt at finde nogle informationer om Dila Gori på nettet. Det er sparsomt, hvad der er, men jeg har fundet lidt. I sidste års uefa, som de kvalificerede sig til ved at vinde cuppen, lavede de rigtig gode resultater. Man slog et bulgarsk hold samlet 2-0. Slog AGF samlet 5-2. Slog Anorthosis Famagusta samlet 3-1. Famagusta som havde fin succes med 6 point i Champions League's gruppespil i 2008/09. Dila Gori havde tabt den første kamp på hjemmebane med 0-1. I udekampen kom man foran 3-0, hvilket så vidt jeg ved blev for meget for Famagustas tilhængere og kampen endte med at blive afbrudt pga. uroligheder, hvorefter Famagusta blev taberdømt med 0-3. Herefter tabte Dila Gori med samlet 3-0 til portugisiske Maritimo. Det skal siges, at i disse kampe lavede Dila Gori tilsammen 8 mål hvoraf Mate Vadsadze lavede de 5. Han er der som bekendt ikke mere. Han har haft svært ved at bide sig fast i AGF. Han fik 14 kampe i sidste sæson med 3 mål til følge. Ligeledes har Sønderjyske købt deres målmand Martin Skender.
Det kan være svært at sige noget om deres niveau i dag i forhold til sidste år, da de har mistet nogle spillere og sandsynligvis også fået nogle nye ind. Noget som jeg synes er en smule skræmmende er, at da AGF mødte dem sidste år havde de faktisk kun med nød og næppe klaret frisag i ligaen med et point over nedrykningstregen, mens de i den netop spillet sæson er blevet nr.2, 3 point efter mestrene Dinamo Tblisi.
Jeg har også tjekket op på Georgiens sidste betydningsfulde kamp, hvilken var et 1-3 nederlag til Frankrig. Her havde Dila Gori ingen spillere i startopstillingen.
Bold lavede et interview med Devdariani inden GF's kampe mod dem, og her betegner han dem som et købestærkt hold, der primært består af spillere hentet i Rusland og Ukraine.

http://www.bold.dk/nyt/Devdariani-En-sp ... modstander" onclick="window.open(this.href);return false;

thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Re: UEFA og AaB

Indlæg af thequest » 25. jun 2013, 16:24

Jeg er ikke speciel optimist mht til denne kamp. Når jeg tænker tilbage på kampen mod Slavija var det samme optimisme her på forummet, de ville blive kørt over - det skete som bekendt ikke og det endda med et, i min optik, et markant stærkere AaB hold. Men jeg håber min pessisme bliver gjort til skamme.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: UEFA og AaB

Indlæg af doukas » 25. jun 2013, 16:38

thequest skrev:Jeg er ikke speciel optimist mht til denne kamp. Når jeg tænker tilbage på kampen mod Slavija var det samme optimisme her på forummet, de ville blive kørt over - det skete som bekendt ikke og det endda med et, i min optik, et markant stærkere AaB hold. Men jeg håber min pessisme bliver gjort til skamme.
Er du ordblind eller læser du ikke folks indlæg? 9 ud af 10 herinde udtrykker jo at det er en meget vanskelig modstander vi har trukket...
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: UEFA og AaB

Indlæg af 12mand » 25. jun 2013, 16:56

mon ikk os AaB kan se en hvis fornuft i at charte et fly, og så fylde de resterende pladser op med fans??
man får en hurtigere, og lettere tur ud af det, og man kan hjælpe sine fans, med at komme på away. det gir hver fald meget god mening, hvis man spørger mig.
lynge er gud!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 26. jun 2013, 09:59

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... ilisi.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Pænt stort stadion udekampen skal spilles på. Kampen spilles ikke på Dila Goris normale hjemmebane i Gori, men er i stedet flyttet til Tbilisi. Det skete også sidste år, det var måske derfor at der var så få tilskuere til Dila Goris hjemmekamp mod AGF.

Stadion i Tbilisi ligner på en måde Århus Stadion, men stadion i Tbilisi er selvfølgelig noget større. Klimaet i Tbilisi må være ret tørt, det er godt nok ikke meget tag der er over stadion.

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Kristian1977 » 26. jun 2013, 11:25

12mand skrev:mon ikk os AaB kan se en hvis fornuft i at charte et fly, og så fylde de resterende pladser op med fans??
man får en hurtigere, og lettere tur ud af det, og man kan hjælpe sine fans, med at komme på away. det gir hver fald meget god mening, hvis man spørger mig.
Jeg synes det ville være en fin idé. Det er noget af en lang køretur i bus.. He he.
Ifølge Google Maps vil det tage 47timer at kører derover :S
https://www.google.dk/maps/preview#!dat ... 13.1&fid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
May AaB be with you

Besvar