UEFA og AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. jul 2013, 11:03

Hovedet skrev:
MrBangDK skrev:
Peder V Mikkelsen skrev:
Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Og??
Man skal være opmærksom på, at man risikerer at krænke 10 % af Georgiens befolkning, dersom man indtager føde i eller på vej til landet for at overvære AaBs kamp. Vigtig og relevant info...

Korrekt. Nu sidder jeg og håber, at Goris største profiler er fastende muslimer. ;-)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: UEFA og AaB

Indlæg af MrBangDK » 1. jul 2013, 11:23

Hovedet skrev:
MrBangDK skrev:
Peder V Mikkelsen skrev:
Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Og??
Man skal være opmærksom på, at man risikerer at krænke 10 % af Georgiens befolkning, dersom man indtager føde i eller på vej til landet for at overvære AaBs kamp. Vigtig og relevant info...
Ja, totalt relevant.. De skal da godt nok passe på ikke at blive halshugget eller lignende...
Ska' vi hak'?

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 1. jul 2013, 20:22

MrBangDK skrev:
Peder V Mikkelsen skrev:
Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Og??
Nogle af de AGF-fans som tog til Georgien havde lidt bøvl med at få betjening der hvor de havde indlogeret sig, efter solnedgang. Det kan man jo lige så godt forberede sig på så man kan undgå den situation.
Kom så de Hviie

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. jul 2013, 20:57

Steve-Dave skrev:
MrBangDK skrev:
Peder V Mikkelsen skrev: Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Og??
Der kan være larmende biografgæster.
:D

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 1. jul 2013, 21:45

Steve-Dave skrev:
MrBangDK skrev:
Peder V Mikkelsen skrev: Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Og??
Der kan være larmende biografgæster.
Så vidt jeg husker er det racist.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: UEFA og AaB

Indlæg af 12mand » 1. jul 2013, 21:57

Oldager skrev:"Viasat har bekræftet, at de sender #AaB’s hjemmekampe mod FC Dila Gori den 25. juli | Kampen sendes på TV3 Sport 1 #eldk #sldk"

Fra twitterprofilen sofabold.dk :thumbsup:
det var sgu bedre de viste udekampen.
lynge er gud!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: UEFA og AaB

Indlæg af le Cid » 1. jul 2013, 22:48

Hovedet skrev:
MrBangDK skrev:
Peder V Mikkelsen skrev:
Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Og??
Man skal være opmærksom på, at man risikerer at krænke 10 % af Georgiens befolkning, dersom man indtager føde i eller på vej til landet for at overvære AaBs kamp. Vigtig og relevant info...
Man skal også være på vagt for ikke at krænke tæt på 50% af den danske befolknings følelser, ved at vise forståelse for fremmede kulturer!

Mig bekendt har muslimer ingen problemer med, at andre spiser i dagtimerne under ramadanen!

Tilbage til emnet?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2013, 16:10

Spilletidspunkterne er blevet fastlagt.
Kampen i Georgien spilles d. 18. juli kl. 16.00 dansk tid. Kampen starter kl. 18.00 georgisk tid. Det tidlige kamptidspunkt kan gøre at varmen kan blive et stort problem, men det er måske bevidst at Dila Gori ønsker at spille så tidligt.

Returkampen ugen efter d. 25. juli i Aalborg har kickoff kl. 20.15.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3630
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2013, 21:07

le Cid skrev:
Hovedet skrev:
MrBangDK skrev:
Peder V Mikkelsen skrev:
Dem som tager til Georgien skal være opmærksom på at der er ramadan i perioden hvor kampen spilles, 10% af befolkningen er muslimer, ramadanen varer fra 9. juli til 7. august.
Og??
Man skal være opmærksom på, at man risikerer at krænke 10 % af Georgiens befolkning, dersom man indtager føde i eller på vej til landet for at overvære AaBs kamp. Vigtig og relevant info...
Man skal også være på vagt for ikke at krænke tæt på 50% af den danske befolknings følelser, ved at vise forståelse for fremmede kulturer!

Mig bekendt har muslimer ingen problemer med, at andre spiser i dagtimerne under ramadanen!

Og tilsvarende kan man krænke 100 % af alle ignoranter ved brug af humor ... Og tilbage til emnet: Ja, man må godt indtage føde i Georgien, også i juli måned. Så AaB kan hermed fuldt ud koncentrere sig om det sportslige...

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Danni » 5. jul 2013, 13:47

Kampene er godt nok blevet meget jævnbyrdige med årenes løb selv i de første runder. Der er spillet 38 kampe i 1. runde og det er kun blevet til én 4-målssejr, resten mindre sejre eller uafgjort. Med andre ord er der bare absolut ingen walkovers længere i denne turnering!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. jul 2013, 14:00

Danni skrev:Kampene er godt nok blevet meget jævnbyrdige med årenes løb selv i de første runder. Der er spillet 38 kampe i 1. runde og det er kun blevet til én 4-målssejr, resten mindre sejre eller uafgjort. Med andre ord er der bare absolut ingen walkovers længere i denne turnering!
Den konklusion kan man simpelthen ikke drage ud fra størrelsen på sejrene. Det er helt sort snak.
Janteloven eksisterer IKKE!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Danni » 5. jul 2013, 16:40

Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:Kampene er godt nok blevet meget jævnbyrdige med årenes løb selv i de første runder. Der er spillet 38 kampe i 1. runde og det er kun blevet til én 4-målssejr, resten mindre sejre eller uafgjort. Med andre ord er der bare absolut ingen walkovers længere i denne turnering!
Den konklusion kan man simpelthen ikke drage ud fra størrelsen på sejrene. Det er helt sort snak.
Så er der noget jeg har helt misforstået i spillet. Kan du ikke forklare det? Hvordan er det helt sort snak, at mene resultaterne har noget med styrkeforholdet at gøre?
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. jul 2013, 16:55

Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:Kampene er godt nok blevet meget jævnbyrdige med årenes løb selv i de første runder. Der er spillet 38 kampe i 1. runde og det er kun blevet til én 4-målssejr, resten mindre sejre eller uafgjort. Med andre ord er der bare absolut ingen walkovers længere i denne turnering!
Den konklusion kan man simpelthen ikke drage ud fra størrelsen på sejrene. Det er helt sort snak.
Så er der noget jeg har helt misforstået i spillet. Kan du ikke forklare det? Hvordan er det helt sort snak, at mene resultaterne har noget med styrkeforholdet at gøre?
Til at starte med kunne det jo være at alle de gode hold spillede mod hinanden mens alle de dårlige spillede mod hinanden. Det kunne også være at de gode hold slog bremsen i efter at være kommet foran fordi der rent faktisk var tale om en walkover.
Man kan altså ikke udelukkende dømme styrkeforholdet ud fra om man vinder med 4 mål eller ej.
Janteloven eksisterer IKKE!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Danni » 5. jul 2013, 17:19

Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:Kampene er godt nok blevet meget jævnbyrdige med årenes løb selv i de første runder. Der er spillet 38 kampe i 1. runde og det er kun blevet til én 4-målssejr, resten mindre sejre eller uafgjort. Med andre ord er der bare absolut ingen walkovers længere i denne turnering!
Den konklusion kan man simpelthen ikke drage ud fra størrelsen på sejrene. Det er helt sort snak.
Så er der noget jeg har helt misforstået i spillet. Kan du ikke forklare det? Hvordan er det helt sort snak, at mene resultaterne har noget med styrkeforholdet at gøre?
Til at starte med kunne det jo være at alle de gode hold spillede mod hinanden mens alle de dårlige spillede mod hinanden. Det kunne også være at de gode hold slog bremsen i efter at være kommet foran fordi der rent faktisk var tale om en walkover.
Man kan altså ikke udelukkende dømme styrkeforholdet ud fra om man vinder med 4 mål eller ej.
Det her ku' nemt blive en lang, ubetydelig, teoretisk diskussion med en snert af flueknepperi. Lad os stoppe den her. Jeg gi'r dig 50% ret.
Længe leve arbejderklassen!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 6. jul 2013, 13:38

http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
UEFA har netop offentliggjort at den tyske dommer Marco Fritz leder kampen i Tbilisi. Betryggende med en tysk dommer, fremfor hvis dommeren kommer fra et mere "suspekt" land (ser bort fra Hoyzer skandalen i Tyskland).

Det er varmt i Aalborg, men det er det ligeledes i Georgien. I de kommende dage varsler meteorologerne at det bliver op til 31-34 grader i Tbilisi. Jeg håber godt nok ikke at det bliver så varmt
d. 18. juli.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: UEFA og AaB

Indlæg af 12mand » 7. jul 2013, 14:33

er jeg den eneste der slet ikke kan købe billetter på aabsport??
jeg ville gerne lige se hvad prisen for hjemmekampen mod dila gori bliver. nogen der ved det??
kan huske hjemmekampen mod det bosniske hold vi røg ud til, var prisen 50,-
lynge er gud!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2013, 15:07

12mand skrev:er jeg den eneste der slet ikke kan købe billetter på aabsport??
jeg ville gerne lige se hvad prisen for hjemmekampen mod dila gori bliver. nogen der ved det??
kan huske hjemmekampen mod det bosniske hold vi røg ud til, var prisen 50,-
Billetterne til hjemmekampen mod FC Dila Gori torsdag d. 25. juli er endnu ikke sat til salg. Mon ikke at der kommer en udmelding ang. billetsalget i den kommende uge. Håber ikke at AaB prissætter hjemmekampen alt for højt. Godt nok er det den første europæiske hjemmekamp i 4 år, men georgierne er næppe et hold der trækker mange folk af huse.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Elscorpio » 10. jul 2013, 07:31

50 kr skulle prisen blive(fik mit sæsonkort igår). Nogen der ved om der er en dansk tv station som viser den første kamp nede i Georgien?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2013, 09:15

Elscorpio skrev:50 kr skulle prisen blive(fik mit sæsonkort igår). Nogen der ved om der er en dansk tv station som viser den første kamp nede i Georgien?
Har også netop modtaget mit sæsonkort. Pris på 50 kr. til Dila Gori kampen. Respekt. Det virker som en meget fornuftig pris.

Ved ik om de sover ude på Hornevej. Billetsalget til Gori kampen og premierekampen mod FCK om kun 11 dage er endnu ik startet. Det er da ved at være på tide at starte billetsalget...

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: UEFA og AaB

Indlæg af astonvilla » 10. jul 2013, 09:53

Elscorpio skrev:50 kr skulle prisen blive(fik mit sæsonkort igår). Nogen der ved om der er en dansk tv station som viser den første kamp nede i Georgien?
Off-topic: Nu skriver I at I har "fået" Jeres sæsonkort....man kører vel bare videre på det gamle kort ikke? Man modtager vel ikke et nyt med posten? (jeg har da i hvert fald ikke modtaget et). Det kan naturligvis være at Weber vil have deres navn på kortet, så vi alle skal have et nyt (såfremt man sidder på Nord).
Bienvenu Bassogog!

Besvar