AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af frederikshavneren » 13. maj 2013, 22:38

Efter skuffelsen mod Brøndby venter næste ultravigtige kamp allerede torsdag aften i Århus. Kampen om de europæiske pladser spidser for alvor til, hvorfor der skal hentes et godt resultat. FCK virker til helt at have opgivet ævred, hvilket Randers kan lukrere på, mens FCM helt sikkert lammetæver modløse nedrykkede Silkeborg. Derfor skal vi minimum hente ét point mod gymnastikforeningen for, at holde FCM på lidt afstand.

AGF reddede sig i sidste runde og har derfor ikke rigtig noget at spille for. Forhåbentlig betyder det at de ikke er motiverede, hvilket vil være en stor hjælp. Hvis århusianerne er motiverede kan de volde os store problemer, med deres meget aggressive presspil. De seneste udekampe i Herning og Haderslev viste med al tydelighed, hvor store problemer vi har mod aggressive modstandere.

Derudover har AGF nogle super hurtige kantspillere i form af Stephan Petersen og Osama Akharraz, mens "pensionisten" Martin Jørgensen er god til at lægge konstruktive afleveringer.

Håber på følgende line up:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
N. Thomsen - Würtz - Augu - Due
Kusk
Helenius

Augu vender tilbage efter endt karantæne, hvilket styrker midtbanen (hvis Augu ellers undgår de håbløse fejlafleveringer direkte til modstanderne). SF er gradvist faldet i niveau, og bidrager ikke på samme måde som han gjorde i starten af forårssæsonen.

Tror desværre at AGF vinder. Når det er sagt er jeg
ualmindelig dårlig til at forudse
AaBs resultater, så det er forhåbentlig et positivt tegn at jeg er lidt pessimistisk angående kampen.

:aabfan:

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Lindmark » 14. maj 2013, 08:09

Jeg er faktisk helt enig i din startopstilling, og mener også at denne må indgå i trænerteamets overvejelser efter en række halvsløje indsatser fra Frede 2. Due spillede sig bestemt ikke af i søndags, men Thomsen bør alligevel være i spil til en startplads. Kusk kan lige så godt vænne sig til at spille hængende angriber, for det kommer han sikkert til at gøre i store dele af næste sæson.

Jeg er dog ikke enig i at Brømbøkampen var en decideret skuffelse - resultatet og dele af første halvleg måske, men ikke helhedsindtrykket.

Håber desuden at FuCK og/eller Silke trods tvivlsom motivation kan tage points fra vores nærmeste rivaler.
Lindmark / Vendelbokartellet

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Kasper Møller » 14. maj 2013, 09:18

Husk i øvrigt at få alle mand tilmeldt smutturen til Århus:

http://a-s-c.dk/shop/451-673" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af frederikshavneren » 14. maj 2013, 14:34

AGFs Hjalte Bo Nørregaard har karantæne på torsdag. Umiddelbart er det ikke den store svækkelse af hjemmeholdet.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Olly » 14. maj 2013, 16:15

Kasper Møller skrev:Husk i øvrigt at få alle mand tilmeldt smutturen til Århus:

http://a-s-c.dk/shop/451-673" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Det er dælme en skidt dag de spiller på. Ihvertfald for mig. Springsteen spiller i Herning. Men jeg kommer godt nok til at hive telefonen frem en del gange mellem 19 og 21. Det er bare så vigtigt de vinder. Det vil ikke være til at bære hvis disko Glens tropper skulle indhente os bagfra.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af frederikshavneren » 14. maj 2013, 17:17

Olly skrev:
Kasper Møller skrev:Husk i øvrigt at få alle mand tilmeldt smutturen til Århus:

http://a-s-c.dk/shop/451-673" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Det er dælme en skidt dag de spiller på. Ihvertfald for mig. Springsteen spiller i Herning. Men jeg kommer godt nok til at hive telefonen frem en del gange mellem 19 og 21. Det er bare så vigtigt de vinder. Det vil ikke være til at bære hvis disko Glens tropper skulle indhente os bagfra.
Ønskescenariet er selvfølgelig sejr, men uafgjort kan også være brugbart. FCM er 3 point efter os (deres målscore er 5 mål dårligere). Hvis vi minimum spiller uafgjort på torsdag, så kan vi selv sikre europæisk kvalifikation med sejr mandag over Randers.

Nederlag torsdag vil derimod være dybt problematisk, da FCM i så fald med meget stor sandsynlighed vil indhente os. Derfor kan målscoren blive afgørende. Her kan FCM potentielt forbedre deres kraftigt da de skal møde allerede nedrykkede Silkeborg, der formentlig ikke længere vil benytte spillere såsom Marvin Pourie, Martin Svensson og Kasper Risgaard, der alle er på vej væk fra klubben.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Kristian » 14. maj 2013, 17:28

frederikshavneren skrev:
Olly skrev:
Kasper Møller skrev:Husk i øvrigt at få alle mand tilmeldt smutturen til Århus:

http://a-s-c.dk/shop/451-673" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Det er dælme en skidt dag de spiller på. Ihvertfald for mig. Springsteen spiller i Herning. Men jeg kommer godt nok til at hive telefonen frem en del gange mellem 19 og 21. Det er bare så vigtigt de vinder. Det vil ikke være til at bære hvis disko Glens tropper skulle indhente os bagfra.
Ønskescenariet er selvfølgelig sejr, men uafgjort kan også være brugbart. FCM er 3 point efter os (deres målscore er 5 mål dårligere). Hvis vi minimum spiller uafgjort på torsdag, så kan vi selv sikre europæisk kvalifikation med sejr mandag over Randers.

Nederlag torsdag vil derimod være dybt problematisk, da FCM i så fald med meget stor sandsynlighed vil indhente os. Derfor kan målscoren blive afgørende. Her kan FCM potentielt forbedre deres kraftigt da de skal møde allerede nedrykkede Silkeborg, der formentlig ikke længere vil benytte spillere såsom Marvin Pourie, Martin Svensson og Kasper Risgaard, der alle er på vej væk fra klubben.
Hvis fcm for held til at hente os, så er det respekt og dybt fortjent herfra. Hvis vi smider det her på gulvet så det bare vores egen skyld og vi kan virkelig ikke bruge de andres kampe til noget. Hvis randers vinder over fck og vi ikke kan vinde, så er det også fortjent at de får bronze. Nej vi skal KUN koncentrere os om vores kamp og få vores 3 point så vi selv kan afgøre det.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af NIN » 14. maj 2013, 18:19

Olly skrev:
Kasper Møller skrev:Husk i øvrigt at få alle mand tilmeldt smutturen til Århus:

http://a-s-c.dk/shop/451-673" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Det er dælme en skidt dag de spiller på. Ihvertfald for mig. Springsteen spiller i Herning. Men jeg kommer godt nok til at hive telefonen frem en del gange mellem 19 og 21. Det er bare så vigtigt de vinder. Det vil ikke være til at bære hvis disko Glens tropper skulle indhente os bagfra.
Sådan er det ofte, at det er bagfra man bliver indhentet ;)

God fornøjelse med Bruce, det kan kun blive en oplevelse.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Gentleman Finn » 14. maj 2013, 19:50

frederikshavneren skrev:AGFs Hjalte Bo Nørregaard har karantæne på torsdag. Umiddelbart er det ikke den store svækkelse af hjemmeholdet.
Det kan du ikke mene. Casper Sloth er ikke oppe i fulde omdrejninger så deres centrale midtbane ser ringe ud til denne kamp. Poulsen og Scheel er slet ikke i nærheden af Hjalte og Sloths styrke.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Hanga » 14. maj 2013, 19:54

ALLE MAND TIL ÅRHUS !!! Nu skal den europaplads satme i hus.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af frederikshavneren » 14. maj 2013, 20:12

Gentleman Finn skrev:
frederikshavneren skrev:AGFs Hjalte Bo Nørregaard har karantæne på torsdag. Umiddelbart er det ikke den store svækkelse af hjemmeholdet.
Det kan du ikke mene. Casper Sloth er ikke oppe i fulde omdrejninger så deres centrale midtbane ser ringe ud til denne kamp. Poulsen og Scheel er slet ikke i nærheden af Hjalte og Sloths styrke.
Tja det kommer an på hvordan man ser på det. Måske starter Sloth inde selv om han ikke er i topform. AGF mister noget defensivt når Hjalte ikke er med, men til gengæld bliver de stærkere offensivt hvis Sloth starter inde (har nogle super konstruktive fremadrettede afleveringer).

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af salling23 » 14. maj 2013, 23:00

Uanset resultatet på torsdag, så ser jeg frem til jubelbrølet hos både jer og os - når vi den endelige besked om at Brøndby er rykket ned
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Gentleman Finn » 14. maj 2013, 23:03

salling23 skrev:Uanset resultatet på torsdag, så ser jeg frem til jubelbrølet hos både jer og os - når vi den endelige besked om at Brøndby er rykket ned
Det begynder at ligne det mere og mere, men det bliver først afgjort på sidste dagen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Gentleman Finn » 14. maj 2013, 23:08

frederikshavneren skrev:
Gentleman Finn skrev:
frederikshavneren skrev:AGFs Hjalte Bo Nørregaard har karantæne på torsdag. Umiddelbart er det ikke den store svækkelse af hjemmeholdet.
Det kan du ikke mene. Casper Sloth er ikke oppe i fulde omdrejninger så deres centrale midtbane ser ringe ud til denne kamp. Poulsen og Scheel er slet ikke i nærheden af Hjalte og Sloths styrke.
Tja det kommer an på hvordan man ser på det. Måske starter Sloth inde selv om han ikke er i topform. AGF mister noget defensivt når Hjalte ikke er med, men til gengæld bliver de stærkere offensivt hvis Sloth starter inde (har nogle super konstruktive fremadrettede afleveringer).
Hjalte på 100% vil altid være stærkere end en ude af form Casper Sloth, men Hjalte er vigtig for Agf både offensivt og defensivt. Det er et stort handicap når gassen går af Sloth når man kun har Poulsen og Scheel.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 14. maj 2013, 23:41

Hanga skrev:ALLE MAND TIL ÅRHUS !!! Nu skal den europaplads satme i hus.
Mine brødre og jeg er alle flyttet til Århus, og jeg følger ikke rigtigt med her på debatsiden mere, så kan nogen fortælle mig om vi mødes et sted inden kampen og marcherer til stadion, som vi nogle gange har gjort?
Det er selvfølgelig en hverdagskamp, hvor mange skal op dagen efter, men der plejer at være virkelig god stemning mod AGF ude.

AalborgTrendies

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af AalborgTrendies » 15. maj 2013, 00:10

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Hanga skrev:ALLE MAND TIL ÅRHUS !!! Nu skal den europaplads satme i hus.
Mine brødre og jeg er alle flyttet til Århus, og jeg følger ikke rigtigt med her på debatsiden mere, så kan nogen fortælle mig om vi mødes et sted inden kampen og marcherer til stadion, som vi nogle gange har gjort?
Det er selvfølgelig en hverdagskamp, hvor mange skal op dagen efter, men der plejer at være virkelig god stemning mod AGF ude.
Kontakt Vesttribunen. Det eneste jeg kan forestille mig, er dog "optog" fra banegården.
Og hils Tobias og Esben. Kongerne af Nørholm!

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af DEG » 15. maj 2013, 01:35

Folkens, vi har brug for at alle mand tager ned og råber os tættere på en finalekamp om bronzen, og tættere på europæisk kval. Kom så forh...... de røde!!!

Joker
1. div
1. div
Indlæg: 266
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:07

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Joker » 15. maj 2013, 07:28

og..for dem, der ikke kan komme til Aarhus på en hverdagsaften, så vises kampen på canal 9 fra 18.55.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Olly » 15. maj 2013, 08:07

NIN den fromme skrev:
Olly skrev:
Kasper Møller skrev:Husk i øvrigt at få alle mand tilmeldt smutturen til Århus:

http://a-s-c.dk/shop/451-673" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Det er dælme en skidt dag de spiller på. Ihvertfald for mig. Springsteen spiller i Herning. Men jeg kommer godt nok til at hive telefonen frem en del gange mellem 19 og 21. Det er bare så vigtigt de vinder. Det vil ikke være til at bære hvis disko Glens tropper skulle indhente os bagfra.
Sådan er det ofte, at det er bagfra man bliver indhentet ;)

God fornøjelse med Bruce, det kan kun blive en oplevelse.
Jeg kan godt se at det var formuleret lidt mærkeligt og det ville være lidt underligt hvis de skulle hente os forfra :|

Det var godt sidste gang jeg så ham i Herning, så det satser vi på det bliver igen :cool:

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: AGF - AaB, torsdag d. 16. maj 2013

Indlæg af Olly » 15. maj 2013, 08:21

frederikshavneren skrev:
Olly skrev:
Kasper Møller skrev:Husk i øvrigt at få alle mand tilmeldt smutturen til Århus:

http://a-s-c.dk/shop/451-673" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Det er dælme en skidt dag de spiller på. Ihvertfald for mig. Springsteen spiller i Herning. Men jeg kommer godt nok til at hive telefonen frem en del gange mellem 19 og 21. Det er bare så vigtigt de vinder. Det vil ikke være til at bære hvis disko Glens tropper skulle indhente os bagfra.
Ønskescenariet er selvfølgelig sejr, men uafgjort kan også være brugbart. FCM er 3 point efter os (deres målscore er 5 mål dårligere). Hvis vi minimum spiller uafgjort på torsdag, så kan vi selv sikre europæisk kvalifikation med sejr mandag over Randers.

Nederlag torsdag vil derimod være dybt problematisk, da FCM i så fald med meget stor sandsynlighed vil indhente os. Derfor kan målscoren blive afgørende. Her kan FCM potentielt forbedre deres kraftigt da de skal møde allerede nedrykkede Silkeborg, der formentlig ikke længere vil benytte spillere såsom Marvin Pourie, Martin Svensson og Kasper Risgaard, der alle er på vej væk fra klubben.
Jeg er fuldstændig enig. De må bare ikke tage derned og spille på et uafgjort resultat. Nu har Kent Nielsen været fremme og sige at spillet i første halvleg skyldes at nogle af de unge spillere var nervøse og derved meget låst i sit spil. Det kan jeg også frygte sker i morgen for nu spidser det for alvor til. Hvis vi taber så kommer der for alvor pres bagfra.
Jeg tror desuden at FCK slår Randers. Tror ikke på FCK vil være bekendt over for deres medrejsende fans at levere så ringe en indsats igen. Vi kan nok ikke forvente den helt store hjælp fra Silkeborg, men jeg tror hellere ikke FCM smadre dem 4 eller 5-0. Så jeg tror stadig vi selv kan afgøre om det skal være europæisk eller ikke på mandag. Men lad os nu bare vinde i morgen, så er den ged barberet og det bliver en fantastisk dag på stadion mandag. Men under alle omstændigheder bliver det en vanvittig spændende dag i morgen. Dagen i morgen bliver ihvertfald ikke svær og stå op til :aabfan:

Besvar