AaB og billet priser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

AaB og billet priser

Indlæg af thequest » 11. jun 2013, 09:01

Jeg ved godt det omhandler dem med fejl striberne - men alligevel var det måske noget der også kunne bruges i AaB for at få flere tilskuerer på lægterne.


http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... evolution/" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB og billet priser

Indlæg af frederikshavneren » 11. jun 2013, 10:14

thequest skrev:Jeg ved godt det omhandler dem med fejl striberne - men alligevel var det måske noget der også kunne bruges i AaB for at få flere tilskuerer på lægterne.


http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... evolution/" onclick="window.open(this.href);return false;
Super initiativ af OB. Det bliver spændende at se om fynboerne får flere tilskuere på stadion pga. af de markant lavere billetpriser. 350 kr. for et sæsonkort, samt entrépris på 50 kr. ved at være iført en "fejl stribet trøje", det er lave priser der vil noget.
Umiddelbart bør det føre til flere tilskuere på stadion, men uanset om der var gratis adgang vil det stadigvæk være enormt svært at fylde stadion til langt de fleste kampe. Selv hvis der kommer flere tilskuere på stadion i Odense kan det være svært at vurdere hvorfor. Det er ikke nødvendigvis pga. lavere billetpriser, derimod har faktorer såsom sportslig succes, modstander, spilletidspunkt, vejret mv. også kæmpe indflydelse på tilskuertallet.

Det kan godt være at det kommer til at koste OB entréindtægter ved at sætte prisen ned da lidt flere tilskuere formentlig ikke kan opveje de lavere billetpriser. Omvendt skal effekten af flere tilskuere på stadion ikke undervurderes, da det alt andet lige giver en bedre oplevelse i forhold til tv og sponsorer.

Mon ikke at initiativet bliver fulgt tæt ude på Hornevej. Priserne bliver imidlertid ikke ændret til AaBs kampe i den kommende sæson, da der allerede er gang i salget af sæsonkort.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. jun 2013, 11:50

Man skal sateme tænke sig rigtig godt om før man sætter priserne så langt ned som OB. Man vænner altså folk til at gå næsten gratis til fodbold og devaluerer sit eget produkt. Og så er det ikke nemt at skrue priserne op til normalt leje igen. Jeg synes bestemt ikke at AaB skal gøre det samme.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Mr. Larsen » 11. jun 2013, 12:02

thequest skrev:Jeg ved godt det omhandler dem med fejl striberne - men alligevel var det måske noget der også kunne bruges i AaB for at få flere tilskuerer på lægterne.


http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... evolution/" onclick="window.open(this.href);return false;
Super fed ide, jeg tror det er den rigtige måde at vende udviklingen med faldende tilskuertal på.

Så kan det godt være man taber lidt pr tilskuer som er på stadion, men hvis man nu har 2000 mere pr hjemmekamp så kan det sikkert også opveje en del af det tab.

Iøvrigt ved ide med trøjerne, det kan øge salget af disse + det vil gi en hammerfed visuel effekt hvis hjemmepublikummet er i samme farver.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB og billet priser

Indlæg af frederikshavneren » 11. jun 2013, 12:12

Mr. Larsen skrev:
thequest skrev:Jeg ved godt det omhandler dem med fejl striberne - men alligevel var det måske noget der også kunne bruges i AaB for at få flere tilskuerer på lægterne.


http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... evolution/" onclick="window.open(this.href);return false;
Super fed ide, jeg tror det er den rigtige måde at vende udviklingen med faldende tilskuertal på.

Så kan det godt være med taber lidt pr tilskuer som er på stadion, men hvis man nu har 2000 mere pr hjemmekamp så kan det sikkert også opveje en del af det tab.

Iøvrigt ved ide med trøjerne, det kan øge salget af disse + det vil gi en hammerfed visuel effekt hvis hjemmepublikummet er i samme farver.
Derudover betyder det altså også noget hvis der er flere tilskuere på stadion. Det er et vigtigt parameter i forhold til sponsorer og tv aftaler, hvor de seneste sæsoners mange tv kampe fra mere eller mindre gabende tomme danske stadions kraftigt devaluerer produktet for tv stationer og sponsorer. Flere tilskuere giver alt andet lige et bedre produkt at sælge overfor sponsorer og tv, hvilket kan resultere i øgede sponsor- og tv indtægter.

Jeg synes også at det er en fed idé med reducerede priser for dem der tropper op i deres "fejl stribede trøje". Tænk hvis Spar Nord tribunen kunne blive tilnærmelsesvis fyldt med folk i AaB trøjer, det vil give et helt anderledes udtryk.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB og billet priser

Indlæg af PeterS » 11. jun 2013, 12:30

Synes det lyder fornuftigt, og et eller andet skal man gøre hvis man vil have flere tilskuere.

Om det er den rette måde er svært at svare på. Jeg er en smule mere tilhænger af et sæsonkort der bliver billegere jo mere man bruger det, noget lignende hvad man har set fra hockey. Ved dog ikke hvordan det fungere helt praktisk. Men det ville være fantastisk hvis man kunne garantere min 7-8000 pr kamp.

Edit: Var inde og læse lidt på hvordan Carlsberg konceptet foregår i oense. Alle de billige billetter er til deres stemningstribune. De billige sæsonkort udbydes til 1887 personer.

Ville det ikke starte en kæmpe debat hvis det kun var folk på spar nord der ville kunne få rabat og billige billetter?
de gør det selvfølgelig for at få bedre stemning til kampene, men de risikere også at ødelægge den, ved at alle dem der alligevel ikke giver et bidrag til stemningen, stiller sig der pga prisen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Klaus » 11. jun 2013, 18:30

Som tidligere skrevet hænger lavere priser ikke sammen med vores fælles ønske om et godt hold. Sidste år var mit første med sæsonkort, og næste år får jeg også Knajten med.... Prisen er måske nok høj, men set over hele sæsonen, synes jeg nu det er ganske rimelig. Til gengæld synes jeg godt man kunne tilbyde en afdragsordning, hvor folk enten kunne "bide" udgiften over i to. Eller måske endda en månedlig ordning, som man betalte via PBS.

Som Køllen skriver, devaluerer man sit eget produkt, hvis priserne kommer for langt ned. Entréindtægterne betyder noget for AaB, og hvis man sætter prisen på sæsonkort ned til en fjerdedel, vil vi godt nok miste mange penge. Hvis vi siger, vi sælger 2000 sæsonkort (aner ikke om det er rigtigt) vil det betyde et tab på mere end 2 millioner.

Jeg er ikke sikker på, at lavere priser automatisk vil øge tilskuertallet. Det vil nok virke i en periode, men i det lange løb er prisen ikke afgørende for om folk tager til fodbold med mindre priserne er så høje, at folk ganske enkelt ikke har råd. Der synes jeg ikke, vi er i Danmark.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB og billet priser

Indlæg af 12mand » 11. jun 2013, 18:54

Klaus skrev:Som tidligere skrevet hænger lavere priser ikke sammen med vores fælles ønske om et godt hold. Sidste år var mit første med sæsonkort, og næste år får jeg også Knajten med.... Prisen er måske nok høj, men set over hele sæsonen, synes jeg nu det er ganske rimelig. Til gengæld synes jeg godt man kunne tilbyde en afdragsordning, hvor folk enten kunne "bide" udgiften over i to. Eller måske endda en månedlig ordning, som man betalte via PBS.

Som Køllen skriver, devaluerer man sit eget produkt, hvis priserne kommer for langt ned. Entréindtægterne betyder noget for AaB, og hvis man sætter prisen på sæsonkort ned til en fjerdedel, vil vi godt nok miste mange penge. Hvis vi siger, vi sælger 2000 sæsonkort (aner ikke om det er rigtigt) vil det betyde et tab på mere end 2 millioner.

Jeg er ikke sikker på, at lavere priser automatisk vil øge tilskuertallet. Det vil nok virke i en periode, men i det lange løb er prisen ikke afgørende for om folk tager til fodbold med mindre priserne er så høje, at folk ganske enkelt ikke har råd. Der synes jeg ikke, vi er i Danmark.

jeg er med til en del hjemmekampe. men hopper ofte let og elegant over kampe som køge og tyskland, bare fordi de ikk er srligt spændende. men kostede billetterne gratis eller måske 50,- ville jeg da med alt sandsynlighed komme oftere på satdion - og bruge 200+ kr på øl og mad.
tror der er mange der tænker sådan. kan man hive disse tvivlere med, er det da en del penge der er at hente.
har forslået det før. men forstår simpelthen ikk man ikk siger at første / alle / nogen af hjemmekampene mod tyskland, silkeborg, køge, hvem der ellers er i ligaen, som ikke er særligt store publikumsmagneter ikke er gratis eller en fast pris på eks. 50,- det ville få langt flere folk på stadion, og skabe en hype / bånd omkring AaB, der på længere sigt er guld værd.
lynge er gud!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Mr. Larsen » 12. jun 2013, 00:00

Jeg tror ikke lave priser er nok, AaB skal være (endnu) bedre til at komme rundt i hele Nordjylland og sælge deres brand. Og ikke mindst tror jeg hvis man lavede Afhentningsområder rundt om i Nordjylland med Bus, så tror jeg sagtens flere ville ta på stadion.

Personligt er jeg ikke selv så meget på stadion som jeg egentlig gerne ville, og det er blandt andet pga transporten er dyr og besværlig. Jeg ejer ikke en bil, så det er med DSB hvis jeg tar afsted (med mindre jeg finder kørelejlighed).

Også koster det 2 x 80 kr for Toget + Indgangsbilletten og hvad jeg nu ellers køber på stadion, 1 nævnte ville jeg da heller bruge på et Bus alternativ AaB arrangeret.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: AaB og billet priser

Indlæg af -Larsen » 12. jun 2013, 08:28

395,- er vanvittig billigt! Heldige sataner. Jeg synes personligt, at priserne på alle danske stadions(inkl. landskampe) er ALT for dyre. Muligt, at en fjerdedel af prisen er for meget, men derfor koster et sæsonkort eller billetter til hver kamp stadig alt for meget, i forhold til produktet. Priserne er de samme, som da vi spillede i toppen og deltog i europæisk og havde store navne og spændende individualister. Dét har vi bare ikke mere og Superligaen som produkt, er pt. bare ikke ligeså spændende.

Billigere billetter, nu!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Klaus » 12. jun 2013, 15:58

-Larsen skrev:395,- er vanvittig billigt! Heldige sataner. Jeg synes personligt, at priserne på alle danske stadions(inkl. landskampe) er ALT for dyre. Muligt, at en fjerdedel af prisen er for meget, men derfor koster et sæsonkort eller billetter til hver kamp stadig alt for meget, i forhold til produktet. Priserne er de samme, som da vi spillede i toppen og deltog i europæisk og havde store navne og spændende individualister. Dét har vi bare ikke mere og Superligaen som produkt, er pt. bare ikke ligeså spændende.

Billigere billetter, nu!
Det er jo let at forlange... Men hvis man så samtidigt brokker sig over underskud, og at der ikke er råd til gode spillere, så hænger tingene bare ikke sammen. Jeg tror ikke prisen er så afgørende. JO, hvis man fx giver gratis adgang til en enkelt kamp, skal det nok trække folk til. Måske kan man endda få fyldt stadion med gratister til en hel sæson, men lige så snart det igen koster penge, bliver folk jo væk. Skrækeksemplet er vel Aalborg DH, som med gratis/billige billetter, god mad og hoppeborge kunne fylde Gigantium. Men hvor er alle tilskuerne nu, hvor klubben har brug for støtte???? Det samme kan man se med en klub som FCM, der også kickstartede sin eksistens med bjerge af fribilletter. Man har dem stadigvæk, men ikke i samme omfang som før. Resultatet kan man direkte aflæse på deres ekstremt faldende tilskuertal.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Søgaard » 12. jun 2013, 17:02

Entreindtægter er lidt svære at vurdere i regnskaberne, men ud fra tidligere tiders regnskaber, vil jeg vurdere dem til at være under 10% af den samlede omsætning (7-8% nok). Sponsorer derimod udgør ud fra seneste tal jeg kan finde lidt over 40% af indtægterne. Så entre er ikke så vigtig en indtjeningskilde igen.

Ud fra ovenstående mener jeg ikke, de argumenter her i tråden, med at fremtidige underskud skulle skyldes lavere pris på sæsonkort holder. Synes især det vil give mening på sæsonkort og måske gruppebilletter for 2 voksne og 2-4 børn. Det er ikke voldsom betydning en halvering ville have på denne front, jo mindre alt andet holdes lige. Forudsætter man at der ikke kommer flere tilskuere som følge af halv billetpris, er det self. et problem, men jeg tror ikke realistisk at det ikke vil betyde en tilskuerfremgang.

Det er lidt svært uden de eksakte tal i regnskaberne, men et tænkt scenarie. Sidste sæson fik vi et snit på 6.900 tilskuere. Forudsætter vi at halv pris på sæsonkort og gruppe/fam.billetter vil give 1.000 ekstra i snit (hvilket jeg ikke mener er en helt urealistisk forudsætning, vi var tæt på 8.000 i snit for et årti siden uden vild sportslig succes) så er det alene med til at give en god portion ekstra indtægter til at dække prissænkningen. Udover at snittet stiger, vil der måske også være folk der har købt sæsonkort, som bliver hjemme og derfor alligevel har betalt. Igen en forudsætning, at der måske er ca. 1.500 sponsorer iblandt de 6.900 pt, så er vi nede på 4.400 betalende tilskuere. Realistisk er det nok endnu lavere, taget aktionærbilletter og fribilletter ind i ligningen. Siger vi 4.400 betalende, så er det altså en stigning på 23% i betalende tilskuere. Det burde også føre til en stigning i salget af øl/pølser, og dermed profitten herfra, i nogenlunde samme leje. Jeg synes ikke det er helt urealistiske forudsætninger, hvilket i mit tænkte eksempel sådan groft vil give mig en forventning om en omsætningsnedgang på 2% af vores samlede omsætning, worst case 3-4%.

Så går hele spillet i gang omkring hvorvidt vi kan hente de, lad os sige, 2% på andre fronter. Lige så vel som det vil være svært at måle den faktiske tilskuerfremgang som følge af et sådan initiativ (vejr, spilkvalitet og spilletid spiller self. også ind) kan det også være svært at vurdere om det lykkes. Min påstand er, at man burde kunne hente dem på øget sponsorsalg, som følge af at man får et bedre produkt at sælge (8.000 på stadion frem for 7.000) - det vil kræve omkring 5% fremgang i sponsorindtægterne at dække de 2%, igen ikke helt urealistisk i min verden. Vores nye salgsdirektør må kunne vise sit værd på den front. Hertil kan man spekulere i om flere tilskuere vil hjælpe til at skabe lidt bedre resultater i løbet af sæsonen. Det vil være umuligt at måle, men ikke desto mindre vil jeg påstå at flere tilskuere skaber grobund for bedre stemning og dermed en lidt mere "frygtet" away for modstanderen. Selvom det bare er et par point der kan skabes over en sæson på den konto, vil de være værdifulde. De kan betyde TV-penge, uefa-kvalpladser eller at vi redder røven fra nedrykning.

Det var et tænkt eksempel, der er mange forudsætninger, men jeg er nu alligevel ret sikker på, at det i worst case vil have meget lille indvirkning på resultatet og at det er et forsøg værd. Det skal skrues rigtigt sammen, men så er der også et potentiale hvis man griber det. Nu kan vi jo observere OB og Brøndby. Min påstand er at de vigtige indtjeningsområder vil gå op (TV og sponsor) ved at man ofrer lidt på entre-fronten. En bieffekt er vel også en røvfuld glade fans, der måske bruger en smule af de sparede penge på ekstra øl og merchandise.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. jun 2013, 17:09

Fremragende ide, Søgaard, at lave et familie-tilbud hvor 2 voksne og 2 børn eksvis får en god rabat. Den burde indsendes til AaB!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Søgaard » 12. jun 2013, 17:32

Køllen I Møllen skrev:Fremragende ide, Søgaard, at lave et familie-tilbud hvor 2 voksne og 2 børn eksvis får en god rabat. Den burde indsendes til AaB!
Ja, men ikke bare 2 voksne og 2 børn, men måske også 2 voksne og 3 børn samt 2 og 4 børn. Flere slags tilbud. Der er forskellige familiestørrelser og det kunne også være til to fædre med to unger hver. Som sagt, find ud af hvor potentialet er og skru nogle gode tilbud sammen. Mener personligt ikke at det skal være i den generelle entre-billet der skal være en stor besparelse, men i sådan nogle gruppebilletter og sæsonkort.

Kan kun tale på vegne af egne erfaringer gennem min opvækst, men den har sku nogle gange været hård at sluge når fatter skulle punge ud for 3 unger og en kone for at komme på stadion. Siddepladser løber jo op i 675 kr for sådan en gruppe, og mon ikke også der skal en vand og et pølsebrød oveni den pris, 5x40kr. minimum, så er man hurtigt oppe i nærheden af en tusindlap. Det er altså ikke for sjov for mange med mindre børn. Eksempelvis 2 voksne, 2 børn og så 4x menu/drikkevarer af en slags, til 5-600 maks, det er sku da lidt mere til at arbejde med. Hvis ikke fatter får slæbt ungerne med på stadion mens de er små, så ender de i café-trøjer (selv ikke børn magter BIF længere). Lok folk på stadion, skab en god stemning og nogle gode relationer til AaB, så kommer der payoff på andre områder er min påstand.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. jun 2013, 18:31

Søgaard skrev:
Køllen I Møllen skrev:Fremragende ide, Søgaard, at lave et familie-tilbud hvor 2 voksne og 2 børn eksvis får en god rabat. Den burde indsendes til AaB!
Ja, men ikke bare 2 voksne og 2 børn, men måske også 2 voksne og 3 børn samt 2 og 4 børn. Flere slags tilbud. Der er forskellige familiestørrelser og det kunne også være til to fædre med to unger hver. Som sagt, find ud af hvor potentialet er og skru nogle gode tilbud sammen. Mener personligt ikke at det skal være i den generelle entre-billet der skal være en stor besparelse, men i sådan nogle gruppebilletter og sæsonkort.

Kan kun tale på vegne af egne erfaringer gennem min opvækst, men den har sku nogle gange været hård at sluge når fatter skulle punge ud for 3 unger og en kone for at komme på stadion. Siddepladser løber jo op i 675 kr for sådan en gruppe, og mon ikke også der skal en vand og et pølsebrød oveni den pris, 5x40kr. minimum, så er man hurtigt oppe i nærheden af en tusindlap. Det er altså ikke for sjov for mange med mindre børn. Eksempelvis 2 voksne, 2 børn og så 4x menu/drikkevarer af en slags, til 5-600 maks, det er sku da lidt mere til at arbejde med. Hvis ikke fatter får slæbt ungerne med på stadion mens de er små, så ender de i café-trøjer (selv ikke børn magter BIF længere). Lok folk på stadion, skab en god stemning og nogle gode relationer til AaB, så kommer der payoff på andre områder er min påstand.
Jeg er skam helt enig. Hele vejen. Og synes du skal sende den til AaB. For det er rigtigt at det er helt forkasteligt at en far der gerne vil have sine børn med til bold skal påregne en udgift på 5-600kr. Det må og skal kunne gøres billigere. Jeg har selv 3 børn som jeg har haft med en enkelt gang, jeg ved udemærket hvor mange penge det skal på bordet. Og det er alt for mange...
Janteloven eksisterer IKKE!

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: AaB og billet priser

Indlæg af -Larsen » 12. jun 2013, 18:34

Klaus skrev:
-Larsen skrev:395,- er vanvittig billigt! Heldige sataner. Jeg synes personligt, at priserne på alle danske stadions(inkl. landskampe) er ALT for dyre. Muligt, at en fjerdedel af prisen er for meget, men derfor koster et sæsonkort eller billetter til hver kamp stadig alt for meget, i forhold til produktet. Priserne er de samme, som da vi spillede i toppen og deltog i europæisk og havde store navne og spændende individualister. Dét har vi bare ikke mere og Superligaen som produkt, er pt. bare ikke ligeså spændende.

Billigere billetter, nu!
Det er jo let at forlange... Men hvis man så samtidigt brokker sig over underskud, og at der ikke er råd til gode spillere, så hænger tingene bare ikke sammen. Jeg tror ikke prisen er så afgørende. JO, hvis man fx giver gratis adgang til en enkelt kamp, skal det nok trække folk til. Måske kan man endda få fyldt stadion med gratister til en hel sæson, men lige så snart det igen koster penge, bliver folk jo væk. Skrækeksemplet er vel Aalborg DH, som med gratis/billige billetter, god mad og hoppeborge kunne fylde Gigantium. Men hvor er alle tilskuerne nu, hvor klubben har brug for støtte???? Det samme kan man se med en klub som FCM, der også kickstartede sin eksistens med bjerge af fribilletter. Man har dem stadigvæk, men ikke i samme omfang som før. Resultatet kan man direkte aflæse på deres ekstremt faldende tilskuertal.
Hvis vi sælger præcis samme antal sæsonkort, når de koster det halve, så har du bestemt ret i at det er en dårlig forretning. Men jeg vil æde mange ting på, at en prisnedsættelse skruer op for tilskuertallet - og dermed også forbruget på stadion.

Jeg har overhovedet ikke nævnt gratis og siger sågar også, at 395,- nok er liiige i underkanten. Men derfor synes JEG personligt også, at det firedobbelte er ALT for meget:)

Og så trænger produktet da i den grad til at blive devalueret, akkurat som når man pumper priserne i vejret pga. mesterskaber og europæisk fodbold. For omvendt kan man så argumentere for, at de folk der gerne betalte 125 for AaB for to år siden, de netop bliver væk nu af selvsamme årsag som overstående.

Folk på debatside.dk er langt mere tilbøjelige til at betale det et sæsonkort eller en billet nu koster. Men tilskuertallene viser jo tydeligt, at den gennemsnitlige fan ikke er enig.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Klaus » 12. jun 2013, 20:46

-Larsen skrev: Folk på debatside.dk er langt mere tilbøjelige til at betale det et sæsonkort eller en billet nu koster. Men tilskuertallene viser jo tydeligt, at den gennemsnitlige fan ikke er enig.
Jeg er enig i, at det vil være en god ide at lave tilbud til børnefamilier, hvilket jeg også tidligere har skrevet.

Vores tilskuertal er faldet, men er det mere end det kan forklares med et par ualmindeligt uheldige kamptidspunkter. AGF-kampen, hvor jeg husker en køretur på 3 en halv time hjem i snestorm, og en start på "foråret", der mindede om sibiriske tilstande gjorde sit. Alligevel er vores snit kun faldet med 485 pr. kamp sammenlignet med året før. Hvis man går tilbage til 10/11-sæsonen er faldet på 96 tilskuere pr. kamp, og hvis man sammenligner med 08/09-sæsonen - den sæson, hvor vi var i CL - er faldet på 272.

Rent visuelt kan man se, at sponsortribunen ikke er nær så fyldt som for 5 år siden, ikke så underligt når man tager sponsorsituationen i betragtning. Alligevel har vi på 5 år kun tabt 272 tilskuere i snit pr. kamp.... Det jeg prøver at skrive er, at den gennemsnitlige fan rent faktisk stadigvæk kommer på stadion i nogenlunde samme antal som før, og at de tilskuere vi har tabt primært skyldes færre sponsorer.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. jun 2013, 21:01

Klaus skrev:
-Larsen skrev: Folk på debatside.dk er langt mere tilbøjelige til at betale det et sæsonkort eller en billet nu koster. Men tilskuertallene viser jo tydeligt, at den gennemsnitlige fan ikke er enig.
Jeg er enig i, at det vil være en god ide at lave tilbud til børnefamilier, hvilket jeg også tidligere har skrevet.

Vores tilskuertal er faldet, men er det mere end det kan forklares med et par ualmindeligt uheldige kamptidspunkter. AGF-kampen, hvor jeg husker en køretur på 3 en halv time hjem i snestorm, og en start på "foråret", der mindede om sibiriske tilstande gjorde sit. Alligevel er vores snit kun faldet med 485 pr. kamp sammenlignet med året før. Hvis man går tilbage til 10/11-sæsonen er faldet på 96 tilskuere pr. kamp, og hvis man sammenligner med 08/09-sæsonen - den sæson, hvor vi var i CL - er faldet på 272.

Rent visuelt kan man se, at sponsortribunen ikke er nær så fyldt som for 5 år siden, ikke så underligt når man tager sponsorsituationen i betragtning. Alligevel har vi på 5 år kun tabt 272 tilskuere i snit pr. kamp.... Det jeg prøver at skrive er, at den gennemsnitlige fan rent faktisk stadigvæk kommer på stadion i nogenlunde samme antal som før, og at de tilskuere vi har tabt primært skyldes færre sponsorer.
Lige præcis! Og nu har man jo en forkærlighed for at glorificere gamle dage. Jeg husker det også som at der op gennem de tidlige 90'ere var 10.000 tilskuere hver gang men bliver alligevel overrasket gang på gang når jeg slår op og ser hvor mange der reelt set var. Faktisk synes jeg AaBs tilskuertal har været ret stabilt gennem årene, selvfølgelig vil der altid være udsving. Men vores snit sidste år er absolut godkendt så ingen grund til at skrue priserne drastisk ned. Helt klart et familietilbud men hold det ved det i første omgang.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Søgaard » 12. jun 2013, 21:24

Nu skal vi altså også huske på at vi har ligget rigtig pænt til i tabellen det meste af sæsonen, det er også noget vi nordjyder kan li' :) Men som sagt, vi vil aldrig kunne analysere helt hvad der er skyld i flere/færre tilskuere. Der skal også korrigeres for om vi har 2 FCK, BIF og GF-kampe osv. Hvornår er de på sæsonen osv.

Men ingen tvivl om at det er ganske fint snit sidste sæson, taget i betragtning at vi har en BIF-hjemmekamp midt i sommerferien (8000 er ikke meget mod BIF) og en god røvfuld kampe med 4-5000 tilskuere i bidende vinterkulde i marts/april.
Aalborg BK 1885!

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Olly » 13. jun 2013, 08:46

Er der nogen der ved hvornår billetsalget til kampen mod FCK åbner? Eller generelt bare til efterårets kampe.

Besvar