AaB og billet priser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB og billet priser

Indlæg af le Cid » 13. jun 2013, 13:20

Olly skrev:Er der nogen der ved hvornår billetsalget til kampen mod FCK åbner? Eller generelt bare til efterårets kampe.
Er det ikke ligegyldigt? Der er sikkert fine billetter at få på kampdagen...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB og billet priser

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2013, 13:32

Billetter til AaBs kampe er pænt dyre, men i forhold til klubber i Norge/Sverige er priserne ikke skræmmende i Aalborg.
I Göteborg koster det f.eks. mellem 120 og 330 SEK at købe billet til IFK Göteborgs hjemmekampe (løssalg). IFK har meget differentierede priser, f.eks. er priserne forholdsvis lave for udebanesupportere (90-140 SEK) samt priserne er også lavere i familieafsnittet (120 SEK).

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Olly » 13. jun 2013, 15:44

le Cid skrev:
Olly skrev:Er der nogen der ved hvornår billetsalget til kampen mod FCK åbner? Eller generelt bare til efterårets kampe.
Er det ikke ligegyldigt? Der er sikkert fine billetter at få på kampdagen...
Jo normalt. Men lige til FCK kampen skal jeg have 5 sammenhængende billetter :thumbsup:

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Krede » 14. aug 2013, 12:17

Lige et spørgsmål. Hvis man er aktionær er klubben, så får man to gratis billetter pr sæson. Og aktie-kursen er under 3 kr.. Vil det sige, at hvis jeg køber én aktie til 3 kr., så er jeg berettiget til at få to billetter som er 300 kr. værd, hvis man altså skulle købe dem? Hvad koster det at handle den, er det gratis? Har allerede et åbent depot, eller hvad det nu hedder.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Søgaard » 14. aug 2013, 13:29

Krede skrev:Lige et spørgsmål. Hvis man er aktionær er klubben, så får man to gratis billetter pr sæson. Og aktie-kursen er under 3 kr.. Vil det sige, at hvis jeg køber én aktie til 3 kr., så er jeg berettiget til at få to billetter som er 300 kr. værd, hvis man altså skulle købe dem? Hvad koster det at handle den, er det gratis? Har allerede et åbent depot, eller hvad det nu hedder.
Principielt ja. Jeg ved dog ikke om der er en stk.-grænse for, hvornår du er berettiget til billetter. Men du skulle kunne købe for under 300 med dagsprisen og være berettiget til aktionærbilletter. Det er muligvis noget AaB burde kigge på, hvorvidt det skal fortsætte.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2013, 13:37

Krede skrev:Lige et spørgsmål. Hvis man er aktionær er klubben, så får man to gratis billetter pr sæson. Og aktie-kursen er under 3 kr.. Vil det sige, at hvis jeg køber én aktie til 3 kr., så er jeg berettiget til at få to billetter som er 300 kr. værd, hvis man altså skulle købe dem? Hvad koster det at handle den, er det gratis? Har allerede et åbent depot, eller hvad det nu hedder.
http://www.aabsport.dk/investor-relations.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ser ud til at det er nok med én aktie - men det er ikke nødvendigvis til en hvilken som helst kamp. Man skal vist gøre noget aktivt selv for at få dem tilbudt. Jeg har været aktionær i ti år, men endnu ikke udnyttet det til at bestille billetter. I starten fik man besked om at man kunne få billetter - det er længe siden jeg har fået det sidst.

Hvis du har et depot skal du kun betale handelsomkostningerne. Spørg i din bank. Afhængig af pengeinstitut og din kundestatus kan der være forskelle. Jeg betaler 0,1% dog minimum 29,- i min bank. Du kan enten handle selv via din banks handelsprogram, eller bede din rådgiver gøre det for dig (det koster muligvis også lidt).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Krede » 14. aug 2013, 13:43

Tak for svar ;-)

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: AaB og billet priser

Indlæg af YesAaBcan » 14. aug 2013, 16:49

Krede skrev:Lige et spørgsmål. Hvis man er aktionær er klubben, så får man to gratis billetter pr sæson. Og aktie-kursen er under 3 kr.. Vil det sige, at hvis jeg køber én aktie til 3 kr., så er jeg berettiget til at få to billetter som er 300 kr. værd, hvis man altså skulle købe dem? Hvad koster det at handle den, er det gratis? Har allerede et åbent depot, eller hvad det nu hedder.
Men kære ven, du fylder da kun et sæde (går jeg udefra). Så find da en at gå sammen med, så skal du kun punge ud til en halv aktie :thumbsup:
Nej undskyld, det er da selvfølgelig dejligt med nogle der overvejer at blive aktionær i vores hjertes klub, uanset bevæggrund.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Sv: AaB og billet priser

Indlæg af Lomaha » 15. aug 2013, 22:55

Hvis de er noteret på navn og AaB har din mailadresse, så får du en mail med 2 kuponkoder til køb af aktionærbilletterne. De gælder ikke til kampe mod FCK og Brøndby og vist kun til et bestemt afsnit på stadion. Jeg får en mail hvert år og jeg har ikke mange aktier....

Sendt fra min HTC One S med Tapatalk2

wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Re: Sv: AaB og billet priser

Indlæg af wohlers » 19. aug 2013, 11:47

Lomaha skrev:Hvis de er noteret på navn og AaB har din mailadresse, så får du en mail med 2 kuponkoder til køb af aktionærbilletterne. De gælder ikke til kampe mod FCK og Brøndby og vist kun til et bestemt afsnit på stadion. Jeg får en mail hvert år og jeg har ikke mange aktier....
Nej - du modtager ikke længere en mail fra AaB en gang om året med dine koder til køb af aktionærbilletter. Man skal nu opdatere sin profil her http://shop.aabsport.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; hvor man indtaster sit aktionærnummer. Herefter vil du årligt på denne side få 2 nye koder til dine aktionærbilletter. Det er super nemt og en god løsning.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB og billet priser

Indlæg af thomasjn » 24. aug 2013, 15:59

Spændende tiltag, at de nu lancerer studierabat på biletterne http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... kampe.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var den studierabat jeg personligt savnede mest i mine år som studernede i Aalborg. Det er spændende, at man prøver at appellere yderligere til de studrende og det er god fanpleje overfor eksisterende fans. Jeg er dog ret spændt på om det kan generere flere tilskuere og deraf flere indtægter omkring kampene. F.eks. er AAU langtfra domineret af nordjyder eller Aalborgensere og alle tilflytterne er enten fløjtende ligeglade eller allerede tilhængere af andre hold. Tror man ville få mest ud af at gå målrettet efter UCN, teknisk skole, gymnasier etc. hvor der er en højere frekvens af lokale og temmeligt sikkert større bevidsthed om/interesse for klubben.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Buzz Killington » 24. aug 2013, 16:13

thomasjn skrev:Spændende tiltag, at de nu lancerer studierabat på biletterne http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... kampe.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var den studierabat jeg personligt savnede mest i mine år som studernede i Aalborg. Det er spændende, at man prøver at appellere yderligere til de studrende og det er god fanpleje overfor eksisterende fans. Jeg er dog ret spændt på om det kan generere flere tilskuere og deraf flere indtægter omkring kampene. F.eks. er AAU langtfra domineret af nordjyder eller Aalborgensere og alle tilflytterne er enten fløjtende ligeglade eller allerede tilhængere af andre hold. Tror man ville få mest ud af at gå målrettet efter UCN, teknisk skole, gymnasier etc. hvor der er en højere frekvens af lokale og temmeligt sikkert større bevidsthed om/interesse for klubben.
Har alle eleverne på danske ungdoms-, gymnasiale- og erhvervsuddannelser da ikke også studiekort? (spørger af uvidenhed).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB og billet priser

Indlæg af thomasjn » 24. aug 2013, 16:36

MHJ skrev:
thomasjn skrev:Spændende tiltag, at de nu lancerer studierabat på biletterne http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... kampe.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var den studierabat jeg personligt savnede mest i mine år som studernede i Aalborg. Det er spændende, at man prøver at appellere yderligere til de studrende og det er god fanpleje overfor eksisterende fans. Jeg er dog ret spændt på om det kan generere flere tilskuere og deraf flere indtægter omkring kampene. F.eks. er AAU langtfra domineret af nordjyder eller Aalborgensere og alle tilflytterne er enten fløjtende ligeglade eller allerede tilhængere af andre hold. Tror man ville få mest ud af at gå målrettet efter UCN, teknisk skole, gymnasier etc. hvor der er en højere frekvens af lokale og temmeligt sikkert større bevidsthed om/interesse for klubben.
Har alle eleverne på danske ungdoms-, gymnasiale- og erhvervsuddannelser da ikke også studiekort? (spørger af uvidenhed).
Jo tror det tror jeg absolut. Skulle nok lige have formuleret den del af indlægget noget skarpere, men det jeg mener er, at jeg tror der er mest af hente hos det segment af studerende og derfor kunne/burde gå særligt aktivt efter dem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. aug 2013, 19:23

Det er fint at man kommer med tiltag for at få flere på stadion, og jeg har som sådan ikke det fjerneste imod at man giver studerende mulighed for at komme billigere på stadion. Men jeg så nu hellere en generel nedsættelse af billetpriserne, specielt med tanke på at studerende langt fra er de eneste med meget få penge mellem hænderne i dagens Danmark.

Personligt synes jeg bedre om ideen med differentierede billetpriser - hold billetprisen på det nuværende niveau til de attraktive kampe, og sæt prisen ned til kampe hvor man på forhånd ved stadion kun bliver halvfyldt, det tror jeg virkelig vil have en mærkbar effekt. Modsat tror jeg ikke studierabatten kommer til at flytte det helt store, hvad angår det samlede tilskuertal.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB og billet priser

Indlæg af 12mand » 25. aug 2013, 13:39

jeg er også på at man sætter priserne ned generelt.
jeg har leget lidt med den her tanke, ved ikke om det virker totalt tåbeligt:

men hvad nu hvis man siger næste år, at slutter AaB i top 3 i år, koster et sæsonkort det samme. ender man 4-6 sættes prisen ned med f.eks. 200,- ender man 7-10 sættes det ned med 400,-
jeg tænker at mange har det sådan, når det går godt, gider folk godt købe sæsonkort, går det skidt, gider man ikke.
så ved denne ordning, får man solgt sæsonkort, hvis det går godt, og får stadig solgt sæsonkort, hvis det går knap så godt, fordi prisen er sat ned efter det.
lynge er gud!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB og billet priser

Indlæg af 12mand » 25. aug 2013, 13:40

12mand skrev:jeg er også på at man sætter priserne ned generelt.
jeg har leget lidt med den her tanke, ved ikke om det virker totalt tåbeligt:

men hvad nu hvis man siger næste år, at slutter AaB i top 3 i år, koster et sæsonkort det samme. ender man 4-6 sættes prisen ned med f.eks. 200,- ender man 7-10 sættes det ned med 400,-
jeg tænker at mange har det sådan, når det går godt, gider folk godt købe sæsonkort, går det skidt, gider man ikke.
så ved denne ordning, får man solgt sæsonkort, hvis det går godt, og får stadig solgt sæsonkort, hvis det går knap så godt, fordi prisen er sat ned efter det.
en mulighed var også, at afleverer du dit sæsonkort fra året før, bliver en fornyelse 200,- billigere.
lynge er gud!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Kasper » 25. aug 2013, 17:49

Synes det er et fuldstændig ligegyldigt tiltag. Tror ikke det har nogen større effekt. Hvis man er flad, så skriver man rundt og finder en fribillet.

Hvis de vil have flere på stadion så burde de sætte priserne ned på øllet. Halv pris, MINDST!

Derudover synes jeg det er håbløst overfor de studerende der allerede har købt sæsonkort.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Klaus » 25. aug 2013, 20:02

I en uge, hvor vi alle sammen glæder os over, at for første gang i nyere tid har overskud på vores drift, forstår jeg ikke, at man kan plædere for billigere billetter. Misforstå mig ikke, jeg synes det er et fint tiltag med studierabat. Samtidig er rabatten så snedigt indrettet, at man stadigvæk har en fin besparelse på sit sæsonkort. Rabatten gælder jo kun billetter købt på stadion, hvor der er pålagt et gebyr, noget man ikke har på sæson- og AaB-kort.

Sætter man prisen på billetter ned, vil man sænke klubbens indtægter og dermed forringe chancerne for sorte tal i regnskabet og en god spillertrup. Jeg nægter at tro på, at det virkelig er noget AaBs fans ved nærmere eftertanke ønsker. Naturligvis er der en grænse et sted, hvor prisen er så høj, at tilskuerne ikke har råd. Men lige nu ligger vi i omegnen af 3 pakker smøger eller måske 4 fadøl, og det tror jeg altså de fleste kan betale. Samtidig tror jeg, at vores tilskuertal i højere grad er afhængig af sportslige resultater end prisen på billetten.

Efter min mening kunne man måske forsøge sig med særlige tiltag til de kampe, hvor modstanderen er mindst attraktiv. Fx. kunne man lukke børn under 16 ind for en 10,- til særligt udvalgte kampe, når de er i selskab med en voksen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Kasper » 25. aug 2013, 20:20

Selvfølgelig er det fint med børn og unge mennesker på lægterne. Men er det ikke mænd over 30 som skal lokkes til? Det er vel ikke helt ved siden af at antage at de har lidt flere moneter i baglommen, desuden har de ofte en dybere stemme selvom de godt kan være generte.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB og billet priser

Indlæg af astonvilla » 25. aug 2013, 23:29

Kasper skrev:Selvfølgelig er det fint med børn og unge mennesker på lægterne. Men er det ikke mænd over 30 som skal lokkes til? Det er vel ikke helt ved siden af at antage at de har lidt flere moneter i baglommen, desuden har de ofte en dybere stemme selvom de godt kan være generte.
hæh, jeg er selv 40 - og er enig med dig i, at det er "mit crew" der nok ligger flest penge på stadion før og under kampen. Men stemningen kommer jo ikke fra vi gamle røvhuller på Weber. Der skal derfor sættes ind bredt. Der er sku brug for alle.

Jeg har gået og spekuleret over en eller anden gimmick. Noget med at hvis der kommer +10.000 så nedsættes prisen på øl og vand til 5 kr. Man kunne lave den traditionelle optælling i pausen..med stor spænding..og når den tæller op til 10.012 tilskuere til kampen, så styrtdykker prisen i baren i pausen og anden halvleg.

Et eller andet lignende, som er afhængigt af at der kommer + 10k, så folk begynder at tale om det og hive kollegaer, venner osv med ud på Communale.
Bienvenu Bassogog!

Besvar