AaB og billet priser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB og billet priser

Indlæg af AllanPedersen » 20. mar 2014, 23:41

sulakvelidze: Det er jeg helt uenig i det sidste du skriver,

Vi kan ikke.. skabe 11.000 loyale AaB fans der betaler ved kasse 1 hvergang selvom vi er danmarks dyreste
Og det handler på ingen måde om vores brand, men om vores by størrelse.

Hvis vi skal have et næsten fyldt stadion hvergang.. så SKAL vi have fat i det som man i spil branchen kalder
'the casual gamer'
Vi skal have fat i børnefamilie, og de er ikke loyalister.. de sætter sig ned lørdag aften og siger 'hvad skal vi lave i morgen'
Og der er prisen en kæmpe faktor.

Og det komiske er, du kan se hvem der har børn i den her debattråd, for de giver mig ret i det.
Der er ikke base til kun at satse på hardcore fans, og det er det du forsøger at satse på når du snakker helheds oplevelser.
Hvad end så du i virkeligheden mener med det? for det er stadig bare en fodbold kamp, som nede i FCM hvor det koster 40kr mindre.

Og Alithebeast .. igen helt uenig med dig også..
Du taler om oplevelsen man får når man først er på stadion, men mange vil vælge det fra inden de overhovedet kommer derind
på baggrund af prisen..


Du kan ikke bruge dit salt eksempel til noget, for salt har ikke konkurrence, salt er salt

AaB er ikke unik underholdning, vi er på et hårdt konkurrence marked.
Der er Håndbold, Der er ishockey, der er bowling, der er fårup, der er zoo og biografer.. der er alt muligt
Som familierne i stedet kan vælge..
Og vi er pisse dyre.. Jeg tror helt sikkert det 'også' vil hjælpe med alle de tiltag du siger
men det er ligemeget hvor meget autograf skrivning du holder, så tager familier ikke ind hvis det koster 620kr
for 2 børn og 2 voksne.. det er fandme en halv rejse til spanien
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Gnu » 21. mar 2014, 00:05

http://politiken.dk/forbrugogliv/forbru ... saa-bedst/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB og billet priser

Indlæg af alithebeast » 21. mar 2014, 00:18

Nu er det jo fakta, at du selv skrev at lavere priser gav mersalg uanset marked og produkt. Det var faktisk en "universal sandhed". Der er heller ikke den store forskel på bagepapir, bagepapir er bagepapir, man kan dog få det både i ark og hele ruller.

Med din logik er prisen på billetten underordnet, fordi AaB er AaB, og der er ingen konkurrence på at være AaB. Og det er jeg da glad for du siger, for det er lige præcist det AaB skal leve af at være. De skal ikke i priskrig med zoologiske haver, voksmuseer, kunstskøjtebaner eller Niels Hausgaard. AaB skal leve af at sælge deres produkt som er en fodboldkamp, og den skal pakkes ind i så meget luksus og bekvemmelighed som den kan komme. Kiloprisen på en frossen polsk kylling er vel også ca. 1/25 af kiloprisen på økologisk oksemørbrad, men derfor spiser hele Aalborg ikke kylling hver aften.
Hader København!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2014, 00:23

Børnene er også fremtidens fans, og de er let påvirkelige. Hvis de hver søndag ser BiF i TV, så blir de Brøndby fans, men hvis de istedet bliver slæbt med på stadion...
Jeg mener børn skal have gratis adgang, eller ihvertfald meget billige billetter.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB og billet priser

Indlæg af alithebeast » 21. mar 2014, 00:26

Brodernumsi skrev:Børnene er også fremtidens fans, og de er let påvirkelige. Hvis de hver søndag ser BiF i TV, så blir de Brøndby fans, men hvis de istedet bliver slæbt med på stadion...
Jeg mener børn skal have gratis adgang, eller ihvertfald meget billige billetter.
Gratis adgang på skødet..
Hader København!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. mar 2014, 02:33

alithebeast skrev:
Brodernumsi skrev:Børnene er også fremtidens fans, og de er let påvirkelige. Hvis de hver søndag ser BiF i TV, så blir de Brøndby fans, men hvis de istedet bliver slæbt med på stadion...
Jeg mener børn skal have gratis adgang, eller ihvertfald meget billige billetter.
Gratis adgang på skødet..
- Eller gratis adgang til ungerne på familietribunen, som man passende i samme omgang kunne flytte væk fra udebaneholdets bur. Det er simpelthen håbløst at man forventer folk skal tage deres små poder med på stadion, lige op af udeholdets fans, som i bedste fald kan virke skræmmende støjende på ungerne, og i værste tilfælde er direkte truende overfor de AaB fans som er tættest på.

Skab nogle ordentlige rammer som er decideret henvendt mod familier/børn på en del af nord tribunen, med varer der er decideret henvendt mod børn, og måske et mindre område med ståpladser, hvor poderne kan hygge sig og være lidt som "de store" på Spar Nord, eller stå med deres forældre, og lad så ungerne op til en-eller-anden-alder komme gratis ind, hvis de ikke optager en siddeplads i området... Børnemenuer hvor der følger et eller andet billigt AaB merchandise med, masser af ekstra fokus på de usunde sager, og måske mobile slik og is sælgere... måske et lille legeområde oppe under tribunen, til den del af kampene hvor de mindste ikke magter at koncentrere sig om fodbolden... pauseunderholdning målrettet mod ungerne... osv. osv.

Jeg hører ikke til dem der synes en fodboldkamp skal være en totaloplevelse for hele stadion, og foretrækker helt klart at pausen f.eks. kan bruges til lige at trække vejret, og vende 1. halvleg med sidemanden uden man drukner i unødvendig "underholdning"... men for børn og børnefamilierne er det en anden snak, og jeg synes der er meget u-udnyttet potentiale, både for hvad angår indtjeningsmuligheder, men så sandelig også for at hjælpe de kære børn med at finde ud af præcist hvor meget de bør holde med AaB, og holde af at komme på stadion.

Hvor mange herinde har ikke indledt AaB-forholdet med at nogle voksne først overtalte os, og senere LOD sig overtale til at tage med på stadion? Det er sgu vigtigt at få ungerne med, og det er vigtigt de også tidligt synes det faktisk er skidefedt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB og billet priser

Indlæg af doukas » 21. mar 2014, 06:53

Og hvad blev der egentlig af Buller-banden?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB og billet priser

Indlæg af MrBangDK » 21. mar 2014, 06:55

AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:men altså klaus ærligtalt kan man ikke bruge til så meget .. at vi fans mener 'AaB er et fint produkt til prisen'
når vi ikke får folk på stadion forhold til størrelsen.

Og det bliver sat så tegnefilmsagtigt op.. du skriver.. 'sæt prisen ned til det halve.. og så mister vi penge og rykker ned'

som om det er det eneste scenarie? .. hvad hvis man gav rabat på børn.. og der kom 1000 mere pr. kamp..
mon så ikke det ville udligne sig med det vi satte prisen ned?..
Og derudover ville vi tjene boksen i vores katastrofale dyre boder....

og så er der den bløde værdi som ingen af jer regner med.. desto flere børn, og folk i det hele taget på stadion, desto flere fans
desto mere opbakning, flere solgte trøjer, flere solgte AaB bolde... flere folk med til udebane kampe.

Jeg synes ikke man kan argumentere imod hvor stort det vil være fremtidsmæssigt set hvis der var 10.000 på stadion i stedet for 7000 hver kamp
også selvom det indtjeningsmæssigt pga. af nedsatte billetter ville blive det samme.
Nu hvor du tilsyneladende er ekspert i prissætning og har dyb indsigt i AaB's udgifter til at leje stadion, kan du så ikke sige hvad de HELT rigtige priser er?

Og lige for 3. gang - vil det være ok at AaB taber penge, bare de sætter prisen ned?
Jeg er ikke ekspert i AaBs udgifter.. jeg kigger på 2 ting

1: AaB er danmarks dyreste klub at være fan af, og det er vel i orden at bruge som argument.. noget du konstant hopper udenom.
2: Enhver med 1 uges kursus i økonomi vil kunne fortælle dig, Pris og salg er dybt forbundet.. selvom hardcore fans ikke kan forstå det.
Forbrugerer vælger ud fra pris, de vælger ting og vælger andet fra, og en stor del af det valg er på baggrund af pris... Om det er MacDonalds, Elgiganten
og kan simpelthen ikke være så svært at forstå, at Fodbold ikke er specielt på det punkt

Og min henvisning til Wichmann der scorede 45 mål om du så ville sælge ham
var tiltænkt det du konstant beder mig tage stilling til.. som er et teoretisk eksempel, du hiver ud af røven

Ville jeg synes AaB skulle sætte prisen ned hvis det kostede dem penge at gøre det?
Øhh Nej... ville jeg nok ikke.
Men nu er jeg så også af den overbevisning vi vil tjene penge på at gøre det.
Både ved at få flere på stadion, få flere fans, salg i boder, trøjer osv.

Og det er de 11 andre klubber i øvrigt også..
Det er som om du forlanger jeg skal kunne forsvare at ville sætte priserne ned.
Når klubben selv er utilfreds med tilskuer tallet, og alle de andre klubber har lavere priser.

Man skal ikke være økonomi uddannet for at kunne se et sammenhæng.

Så lad mig spørge dig...

Ville du synes det er ok at sætte prisen ned hvis der kommer 2000 flere på stadion,
og rabatten bliver udlignet af det ekstra antal der møder op?
Ja, det kan du bande på jeg ville. Men jeg ville ikke gøre det før jeg var 120% sikker på, at det ville være en konstant ændring, og at jeg havde en kalkule der viste, at jeg rent faktisk ville gå hjem indtægtsmæssigt hver gang.

Der er så mange ting der spiller ind på om folk kommer på stadion - vejr, vind, ude/inde sæson i andre sportsgrene, etc. Indtægten skal dække mine omkostninger, når jeg ser over et helt år (eller sæson om du vil). Hvis ikke regnskabet går op, så vil jeg ikke sætte priserne ned for at trække flere til. Og jeg ville overhovedet ikke gøre det, hvis jeg ikke havde et setup, der kunne give de ekstra en fed oplevelse. Det kan de pt. på banen, men som jeg hører det kan boderne overhovedet ikke følge med (det kan de næsten ikke ved 5000 tilskuere, så no shit, at de ikke kunne mod FCM!). Og jeg har tillid til, at der er nogen der har væsentligt mere indsigt end dig på dette punkt!

Der er i øvrigt noget der slår mig. Hvordan kan det være at du laver sammenligning med Fårup, Zoo, etc., når det kommer til hvad folk vælger. Du skrev da følgende et par sider tilbage:
AllanPedersen skrev:Klaus du kan ikke sættes os op mod EM i håndbold.

Vi bliver nød til at kigge på det marked vi er..
Du skriver at fakta er, at vi er landet dyreste klub at være fan af. Ja, det er muligt hvis man ser på stadionoplevelsen, og jeg er tilbøjeligt til at sige, at jeg pisse ligeglad. Det er da muligt, at vores billetpriser er høje, men hvis det er det der skal til for at vores regnskaber balancerer, så må det være sådan det er - indtil at vi forbedrer vores drift betragteligt. Der er masser af gode tanker om, hvordan man kan gøre noget ved priserne - jeg er 100% enig i ingen gebyr og er også fortaler for billigere børnebilletter. Men det skal aldrig være på bekostning af økonomien.

Hvad skal der egentligt til, for at DU vil være tilfreds? Kan du ikke sætte tal på, hvornår en billet har det rigtige prisleje?

/Bang
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB og billet priser

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2014, 08:47

MrBangDK skrev:Hvad skal der egentligt til, for at DU vil være tilfreds? Kan du ikke sætte tal på, hvornår en billet har det rigtige prisleje?/Bang
Nu glemmer du, at AllanPedersen og lignende jo ikke tør opstille et konkret forslag til billetstruktur. Tænk hvis det blev gennemført og ikke virkede, så ville han skulle stå til ansvar for ideen.

Alle kan blive enige om, at gebyret på billetterne er dybt urimelige og underlige.

Men flere på stadion. Den er tricky. OB forsøgte sig med de billige sæsonkort - det har ikke tydeligt vist en fremgang(de fleste klubber har fremgang). Men man er jo nødtil at forsøge sig med noget.

Som familiefar med kone og to børn genkender jeg godt problematikken. Den ældste kan jeg godt få med, den yngste tager med, hvis han er sikret en stadionplatte, mens konen kun tager med, hvis de andre tager med. Så hvis jeg skulle komme oftere skulle jeg kunne tage familien med billigere. Modstanderen er underordnet, det er mere om jeg har mulighed for at komme på stadion den weekend..
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB og billet priser

Indlæg af astonvilla » 21. mar 2014, 11:53

Nu det blev afgjort i lørdags at vi skal møde Horsens i Pokalen, undrer det mig lidt at billetterne ikke er gået i forsalg endnu til pokal-semien.
Jeg har fulgt lidt med da det er planen at min datter på 6 år skal have sin "rigtige" debut på stadion (har været til U21), og se fars drenge spille bold.
Har derfor plan om at indløse - før første gang ever - en af mine sæsonkort-billetter eller aktionær-billetter til hende.
Men de er ikke gået i salg endnu.

Har skrevet og spurgt ude i AaB uden svar.

Så nu tænker jeg: mon de går og overvejer at give fri entre til kampe? Sådan noget med du kan hente din billet nede i SparNord eller sådan noget. Der må da være en grund til stilheden omkring pokal kampen.
Bienvenu Bassogog!

wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Re: AaB og billet priser

Indlæg af wohlers » 21. mar 2014, 12:26

AaB skriver den 17. marts 2014 på deres facebook-side, at de forventer at melde nærmere ud omkring billetsalg til kampen senere i denne uge. Sæsonkortholdere har gratis adgang til returkampen den 9. april :-).

Jeg mener ikke, at der skal være gratis adgang for alle til pokalkampen, da det er et af de få goder, vi har som sæsonkortholdere... Det er fair nok, hvis prisen måske sættes lidt ned, men efter min mening ikke helt gratis...

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: AaB og billet priser

Indlæg af awnaw » 21. mar 2014, 12:33

Gratis adgang til pokalsemien er ganske rigtigt en af fordelene, vi sæsonkortholdere har, men for min skyld kunne de bare åbne portene og lade folk vælte ind. Jo flere, desto bedre.

Mon ikke billetterne bliver sat til salg for en 50'er?

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: AaB og billet priser

Indlæg af larsdahl » 21. mar 2014, 13:03

Jesper Schmidt skrev: - Eller gratis adgang til ungerne på familietribunen, som man passende i samme omgang kunne flytte væk fra udebaneholdets bur. Det er simpelthen håbløst at man forventer folk skal tage deres små poder med på stadion, lige op af udeholdets fans, som i bedste fald kan virke skræmmende støjende på ungerne, og i værste tilfælde er direkte truende overfor de AaB fans som er tættest på.

Skab nogle ordentlige rammer som er decideret henvendt mod familier/børn på en del af nord tribunen, med varer der er decideret henvendt mod børn, og måske et mindre område med ståpladser, hvor poderne kan hygge sig og være lidt som "de store" på Spar Nord, eller stå med deres forældre, og lad så ungerne op til en-eller-anden-alder komme gratis ind, hvis de ikke optager en siddeplads i området... Børnemenuer hvor der følger et eller andet billigt AaB merchandise med, masser af ekstra fokus på de usunde sager, og måske mobile slik og is sælgere... måske et lille legeområde oppe under tribunen, til den del af kampene hvor de mindste ikke magter at koncentrere sig om fodbolden... pauseunderholdning målrettet mod ungerne... osv. osv.

Jeg hører ikke til dem der synes en fodboldkamp skal være en totaloplevelse for hele stadion, og foretrækker helt klart at pausen f.eks. kan bruges til lige at trække vejret, og vende 1. halvleg med sidemanden uden man drukner i unødvendig "underholdning"... men for børn og børnefamilierne er det en anden snak, og jeg synes der er meget u-udnyttet potentiale, både for hvad angår indtjeningsmuligheder, men så sandelig også for at hjælpe de kære børn med at finde ud af præcist hvor meget de bør holde med AaB, og holde af at komme på stadion.

Hvor mange herinde har ikke indledt AaB-forholdet med at nogle voksne først overtalte os, og senere LOD sig overtale til at tage med på stadion? Det er sgu vigtigt at få ungerne med, og det er vigtigt de også tidligt synes det faktisk er skidefedt.
Enig, jeg kunne aldrig drømme om at tage mine børn med på den nuværende familietribune til en kamp med agf, fck eller brøndby. Sandsynligvis heller ikke mod fcm, randers eller viborg. Kan slet ikke acceptere den (omend meget lille) risiko for at de skulle blive skræmt eller truet, for ikke at nævne det scenarie at skulle opleve at ens børn skulle få den opfattelse at modstanderen har nogle fantastiske fans og AaBs fans blot er en lille rød plamage mere end 100 meter væk.

Plejer at sidde på A øvre med mine børn og der plejer også at være mange andre børn. Det ville være mit forslag til en familietribune, så skal man bare sikre at der kun er adgang til tribunen for voksne i følge med børn og måske have kigget på om 155,- for en børnbillet er for meget. Halv pris for børn på A øvre ville jeg synes var meget rimeligt og det er dermed også begrænset hvor mange pladser (der er 126 plader på A øvre) på langsiden der vil kunne blive optaget af børn der kun betaler 75,-. Til uattraktive kampe vil der sandsynligvis ikke blive solgt ret mange pladser på A øvre alligevel. Underholdning til børnene oppe på tribunen vil helt sikkert blive værdsat, i Horsens er det lykkedes dem at finde plads til en hoppeborg på familietribuen...! :o

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB og billet priser

Indlæg af jernskjorten » 21. mar 2014, 13:20

Hoooppestemning --- hoppe-hoppe-stemning!
Billede

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB og billet priser

Indlæg af astonvilla » 21. mar 2014, 13:26

awnaw skrev:Gratis adgang til pokalsemien er ganske rigtigt en af fordelene, vi sæsonkortholdere har, men for min skyld kunne de bare åbne portene og lade folk vælte ind. Jo flere, desto bedre.

Mon ikke billetterne bliver sat til salg for en 50'er?
Jeg har netop haft en debat med en kollega over frokosten om samme. Vi er begge sæsonkortindehavere og han mener det er at pisse på os at sætte prisen ned/gratis adgang. Jeg kunne ikke være mere uenig! Som awnaw vil jeg da klart foretrække et fyldt stadion til hver en tid.

Det er naturligvis en balancegang, da man ikke må udvande produktet - men at lade folk komme gratis ind eller ind for håndører til en kamp som Horsenskampen kan virkelig ikke bringe mit pis i kog. Så længe der ikke er nogen der sidder på "mit" sæde, er jeg da bare glad for stor opbakning på Communale.
Samtidig synes jeg 3-kamp-billetterne som netop har været i salg (FCM,FCK,BIF) var en drøngod ide.
Det var min kollega også dybt rasende over.

Jeg mener: Der går jo ikke noget min næse forbi - jeg har mit dejlige sæde osv - men tvært imod tilsikrer det flere folk på stadion.

Men, men, selvfølgelig alt med måde. Man skal jo heller ikke drive det så langt ud at for mange fravælger deres sæsonkort.

Gode initiativer fra AaB indtil nu - synes også de skal sælge Horsens ud til spot-pris.

PS: Nu håber jeg at jeg kan finde ud af at indløse mine gratis-billetter til sæsonkortet. Det er første gang jeg skal prøve det, da det altid har været min holdning at folk sku selv kan betale og ligge penge i AaBs kasse :o). Men kan gøre en undtagelse for min datter, da pengene jo så vil gå ud af fars lomme - haha.
Bienvenu Bassogog!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Maglau » 21. mar 2014, 13:32

Det vil være helt og aldeles uansvarligt at sætte priserne ned, for som du skriver: Hvis priserne sættes ned med eks 33% til 100 kr. og vi får ekstra folk fra 7000 til 10.000 på stadion. Fint så er det relativt udbalanceret (meget teoretisk, da ikke kender den øvrige omkostningsstruktur ifbm med en øget aktivitet).
Men hvad nu hvis der efter tre kampe med 10.000 tilskuerer falder de ekstra 3000 fra igen fordi de alligevel ikke gad. Så står AaB og mangler 33% procent af entre indtægterne, hvad så, sætter vi så priserne op igen med 50% - mon ikke det vil give en anelse ballade.
Det vil derfor være sindssygt uansvaligt at lave den slags stunts for et børsnoteret selskab og spille hazard med investorernes penge og næsten svare til at købe for 150 mio kr gamle bygninger..
Jeg er sgu glad for at AaBs beslutningstagere har lidt mere end en uges økonomi kursus.
MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:men altså klaus ærligtalt kan man ikke bruge til så meget .. at vi fans mener 'AaB er et fint produkt til prisen'
når vi ikke får folk på stadion forhold til størrelsen.

Og det bliver sat så tegnefilmsagtigt op.. du skriver.. 'sæt prisen ned til det halve.. og så mister vi penge og rykker ned'

som om det er det eneste scenarie? .. hvad hvis man gav rabat på børn.. og der kom 1000 mere pr. kamp..
mon så ikke det ville udligne sig med det vi satte prisen ned?..
Og derudover ville vi tjene boksen i vores katastrofale dyre boder....

og så er der den bløde værdi som ingen af jer regner med.. desto flere børn, og folk i det hele taget på stadion, desto flere fans
desto mere opbakning, flere solgte trøjer, flere solgte AaB bolde... flere folk med til udebane kampe.

Jeg synes ikke man kan argumentere imod hvor stort det vil være fremtidsmæssigt set hvis der var 10.000 på stadion i stedet for 7000 hver kamp
også selvom det indtjeningsmæssigt pga. af nedsatte billetter ville blive det samme.
Nu hvor du tilsyneladende er ekspert i prissætning og har dyb indsigt i AaB's udgifter til at leje stadion, kan du så ikke sige hvad de HELT rigtige priser er?

Og lige for 3. gang - vil det være ok at AaB taber penge, bare de sætter prisen ned?
Jeg er ikke ekspert i AaBs udgifter.. jeg kigger på 2 ting

1: AaB er danmarks dyreste klub at være fan af, og det er vel i orden at bruge som argument.. noget du konstant hopper udenom.
2: Enhver med 1 uges kursus i økonomi vil kunne fortælle dig, Pris og salg er dybt forbundet.. selvom hardcore fans ikke kan forstå det.
Forbrugerer vælger ud fra pris, de vælger ting og vælger andet fra, og en stor del af det valg er på baggrund af pris... Om det er MacDonalds, Elgiganten
og kan simpelthen ikke være så svært at forstå, at Fodbold ikke er specielt på det punkt

Og min henvisning til Wichmann der scorede 45 mål om du så ville sælge ham
var tiltænkt det du konstant beder mig tage stilling til.. som er et teoretisk eksempel, du hiver ud af røven

Ville jeg synes AaB skulle sætte prisen ned hvis det kostede dem penge at gøre det?
Øhh Nej... ville jeg nok ikke.
Men nu er jeg så også af den overbevisning vi vil tjene penge på at gøre det.
Både ved at få flere på stadion, få flere fans, salg i boder, trøjer osv.

Og det er de 11 andre klubber i øvrigt også..
Det er som om du forlanger jeg skal kunne forsvare at ville sætte priserne ned.
Når klubben selv er utilfreds med tilskuer tallet, og alle de andre klubber har lavere priser.

Man skal ikke være økonomi uddannet for at kunne se et sammenhæng.

Så lad mig spørge dig...

Ville du synes det er ok at sætte prisen ned hvis der kommer 2000 flere på stadion,
og rabatten bliver udlignet af det ekstra antal der møder op?
Ja, det kan du bande på jeg ville. Men jeg ville ikke gøre det før jeg var 120% sikker på, at det ville være en konstant ændring, og at jeg havde en kalkule der viste, at jeg rent faktisk ville gå hjem indtægtsmæssigt hver gang.

Der er så mange ting der spiller ind på om folk kommer på stadion - vejr, vind, ude/inde sæson i andre sportsgrene, etc. Indtægten skal dække mine omkostninger, når jeg ser over et helt år (eller sæson om du vil). Hvis ikke regnskabet går op, så vil jeg ikke sætte priserne ned for at trække flere til. Og jeg ville overhovedet ikke gøre det, hvis jeg ikke havde et setup, der kunne give de ekstra en fed oplevelse. Det kan de pt. på banen, men som jeg hører det kan boderne overhovedet ikke følge med (det kan de næsten ikke ved 5000 tilskuere, så no shit, at de ikke kunne mod FCM!). Og jeg har tillid til, at der er nogen der har væsentligt mere indsigt end dig på dette punkt!

Der er i øvrigt noget der slår mig. Hvordan kan det være at du laver sammenligning med Fårup, Zoo, etc., når det kommer til hvad folk vælger. Du skrev da følgende et par sider tilbage:
AllanPedersen skrev:Klaus du kan ikke sættes os op mod EM i håndbold.

Vi bliver nød til at kigge på det marked vi er..
Du skriver at fakta er, at vi er landet dyreste klub at være fan af. Ja, det er muligt hvis man ser på stadionoplevelsen, og jeg er tilbøjeligt til at sige, at jeg pisse ligeglad. Det er da muligt, at vores billetpriser er høje, men hvis det er det der skal til for at vores regnskaber balancerer, så må det være sådan det er - indtil at vi forbedrer vores drift betragteligt. Der er masser af gode tanker om, hvordan man kan gøre noget ved priserne - jeg er 100% enig i ingen gebyr og er også fortaler for billigere børnebilletter. Men det skal aldrig være på bekostning af økonomien.

Hvad skal der egentligt til, for at DU vil være tilfreds? Kan du ikke sætte tal på, hvornår en billet har det rigtige prisleje?

/Bang
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Kristian » 21. mar 2014, 13:50

Mig bekendt var der familietribune på nedre A engang. Ved ikke hvorfor det blev fravalgt, men dengang var der børnetilbud inkl. voksen. Guderne må vide hvorfor man har valgt at se bort fra det.

Til det med at placere sine børn nede på faxe. Det jo et farligt område at diskutere med en familiefar, men jeg kan da huske da jeg stod med min far dernede på det gamle stadion. Brøndby kampe dengang var med ølkast mod AaB. Fodbold opleves på forskellige måder og heldigvis kan man selv vælge om man vil sidde direkte op ad buret.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB og billet priser

Indlæg af AllanPedersen » 21. mar 2014, 15:09

FlæskeFrank skrev:
MrBangDK skrev:Hvad skal der egentligt til, for at DU vil være tilfreds? Kan du ikke sætte tal på, hvornår en billet har det rigtige prisleje?/Bang
Nu glemmer du, at AllanPedersen og lignende jo ikke tør opstille et konkret forslag til billetstruktur. Tænk hvis det blev gennemført og ikke virkede, så ville han skulle stå til ansvar for ideen.

Alle kan blive enige om, at gebyret på billetterne er dybt urimelige og underlige.

Men flere på stadion. Den er tricky. OB forsøgte sig med de billige sæsonkort - det har ikke tydeligt vist en fremgang(de fleste klubber har fremgang). Men man er jo nødtil at forsøge sig med noget.

Som familiefar med kone og to børn genkender jeg godt problematikken. Den ældste kan jeg godt få med, den yngste tager med, hvis han er sikret en stadionplatte, mens konen kun tager med, hvis de andre tager med. Så hvis jeg skulle komme oftere skulle jeg kunne tage familien med billigere. Modstanderen er underordnet, det er mere om jeg har mulighed for at komme på stadion den weekend..
Nu tør FlæskeFrans og lignende nok ikke læse hvad jeg faktisk skriver, tænk hvis de var enige.

jeg har gjort det klart hvad jeg mener der skal ske af ændringer, så i kan jo bare læse det
50% på børn over hele linjen, så folk kan sidde over på langsiden i stedet for at skulle være tvunget til at stå op på familie tribunen(som de oftest gør)

Hold da op.... sikke en fatsvag ide hva?... hvem kunne finde på at have 50% på børn og pensionister på hele stadion!?!? -->
AGF, FCK, Viborg, Esjberg, Sønderjyske, Randers, OB, FCM, FCN, FCV og BIF kunne godt (ja der er 11)


I nægter post efter post at forholde jer til, vi er dem der adskiller os fra resten af ligaen på priserne.
Det er ikke mig der kommer her og beder os om at være specielle eller lave radikale ting
jeg efterspørger bare vi gør som alle de andre klubber gør.(Mange af dem med en markant sundere forretning)


Og vi har et problem, for Esbjerg, FCM, hiver ligeså mange folk på stadion som os...
Og hvordan hænger det sammen med at være hele Nordjyllands hold at vi ikke kan slå Esbjerg med tilskuere?

men jeg lærte godt i feriepenge sagen at som AaB mand, er en af de vigtigste standpunkter at se bort fra hvad andre klubber gør.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2014, 15:14

astonvilla skrev: Jeg har netop haft en debat med en kollega over frokosten om samme. Vi er begge sæsonkortindehavere og han mener det er at pisse på os at sætte prisen ned/gratis adgang. Jeg kunne ikke være mere uenig! Som awnaw vil jeg da klart foretrække et fyldt stadion til hver en tid.
Fortæl ham at man kan kende størrelsen på et menneskes format, på størrelsen af de ting han brokker sig over.
(Den bliver nok også hård at sluge for debatsiden)
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB og billet priser

Indlæg af AllanPedersen » 21. mar 2014, 15:18

Pastorius skrev:
astonvilla skrev: Jeg har netop haft en debat med en kollega over frokosten om samme. Vi er begge sæsonkortindehavere og han mener det er at pisse på os at sætte prisen ned/gratis adgang. Jeg kunne ikke være mere uenig! Som awnaw vil jeg da klart foretrække et fyldt stadion til hver en tid.
Fortæl ham at man kan kende størrelsen på et menneskes format, på størrelsen af de ting han brokker sig over.
(Den bliver nok også hård at sluge for debatsiden)
det behøver jo heller ikke ske fra i morgen, det kan være en sæsonændring...
Selv hvis de ændrede det fra eks 155kr ned til noget der ligner lidt mere andre klubber 135kr.

Så ville folk uden sæsonkort skulle betale over 2000kr om året for at se alle kampe.
Jeg kan heller ikke se problemet så længe det selvfølgelig ikke er billigere end at købe sæsonkort
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar