At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10658
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2013, 13:04

Kaare Sagan Larsen skrev:
jonas386 skrev:At han er den 3. mest scorende i AaBs histore handler ligesåmeget om at vi aldrig har kunnet holde på vores bombere. Gør det Curth til den 3. bedste angriber i AaBs historie? Nej, ikke ligefrem.

Curth har dog heller aldrig været rendyrket angriber, så ham gerne som 10'er (forreste midtbane), men der har bare været folk der har været mere kvalificerede til de pladser mens han har været her. Greven, Ericcson, Lucas osv.

Betyder det så Curth ikke har været vigtig for AaB, nej bestemt ikke, og han er også en af mine favoritter gennem AaB tiden, og en af de folk der har betydet mest for AaB fra 2005 - 2009.
Det gør det måske ikke, men han hører da til i toppen. Hvad har vi af spillere, der lå over ham?
Prica
Strandli
Søren Frederiksen
Måske Peter Rasmussen
Erik Bo scorede masser af mål, men Curth er en bedre spiller
Helenius er et bud, David Nielsen, Steffen Højer, Peter Møller osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af thomasjn » 23. jul 2013, 13:29

Kan godt se hvad folk mener med, at han arbejder godt for holdet, men man kan spørge sig selv om det er nok for en angriber i startopstillingen i AaB? Jeg synes det personligt det er langt fra at være godt nok. Der skal langt flere mål/assists til + han gerne skulle kunne lidt mere på egen hånd. Hans ihærdige løberi er da prisværdigt, men det er utroligt sjældent, at det bliver reelt farligt. Mht. bedre angribere i den rød/hvid stribede er listen vel lang:

Helenius
Duncan (var her kort tid, men afgjort en bedre angriber)
Saganowski (var her også kort tid, men synes han var blændende de sidste par måneder da han blev spillet ind på holdet).
Rade Prica
David Nielsen
Christian Lundberg - elendig spiller, men han nettede konstant i modsætning til Curth.
Mikkel Beck under hans første lejeophold.
Frank Strandli
Dan Sahlin - Jimmy Nielsen har bl.a udtalt, at Sahlin var den bedste spiller han nogensinde havde spillet med.
Søren Frederiksen 1
Steffen Højer
Søren Andersen
Erik Bo Andersen
Peter Rasmussen
Peter Møller

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af doukas » 23. jul 2013, 13:56

thomasjn skrev:Kan godt se hvad folk mener med, at han arbejder godt for holdet, men man kan spørge sig selv om det er nok for en angriber i startopstillingen i AaB? Jeg synes det personligt det er langt fra at være godt nok. Der skal langt flere mål/assists til + han gerne skulle kunne lidt mere på egen hånd. Hans ihærdige løberi er da prisværdigt, men det er utroligt sjældent, at det bliver reelt farligt. Mht. bedre angribere i den rød/hvid stribede er listen vel lang:

Helenius
Duncan (var her kort tid, men afgjort en bedre angriber)
Saganowski (var her også kort tid, men synes han var blændende de sidste par måneder da han blev spillet ind på holdet).
Rade Prica
David Nielsen
Christian Lundberg - elendig spiller, men han nettede konstant i modsætning til Curth.
Mikkel Beck under hans første lejeophold.
Frank Strandli
Dan Sahlin - Jimmy Nielsen har bl.a udtalt, at Sahlin var den bedste spiller han nogensinde havde spillet med.
Søren Frederiksen 1
Steffen Højer
Søren Andersen
Erik Bo Andersen
Peter Rasmussen
Peter Møller
Og Toto Dalum!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af Califfen » 23. jul 2013, 14:11

doukas skrev:
thomasjn skrev:Kan godt se hvad folk mener med, at han arbejder godt for holdet, men man kan spørge sig selv om det er nok for en angriber i startopstillingen i AaB? Jeg synes det personligt det er langt fra at være godt nok. Der skal langt flere mål/assists til + han gerne skulle kunne lidt mere på egen hånd. Hans ihærdige løberi er da prisværdigt, men det er utroligt sjældent, at det bliver reelt farligt. Mht. bedre angribere i den rød/hvid stribede er listen vel lang:

Helenius
Duncan (var her kort tid, men afgjort en bedre angriber)
Saganowski (var her også kort tid, men synes han var blændende de sidste par måneder da han blev spillet ind på holdet).
Rade Prica
David Nielsen
Christian Lundberg - elendig spiller, men han nettede konstant i modsætning til Curth.
Mikkel Beck under hans første lejeophold.
Frank Strandli
Dan Sahlin - Jimmy Nielsen har bl.a udtalt, at Sahlin var den bedste spiller han nogensinde havde spillet med.
Søren Frederiksen 1
Steffen Højer
Søren Andersen
Erik Bo Andersen
Peter Rasmussen
Peter Møller
Og Toto Dalum!
Samt Lasse Nilsson og Caca!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af le Cid » 23. jul 2013, 14:16

Har I ikke glemt Indrek Zelinski på de lister?
Og Lynges svigermor?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af DonSilicone » 23. jul 2013, 14:19

Børge Bach
Mogens Jespersen

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af doukas » 23. jul 2013, 14:22

Califfen skrev:
doukas skrev:
thomasjn skrev:Kan godt se hvad folk mener med, at han arbejder godt for holdet, men man kan spørge sig selv om det er nok for en angriber i startopstillingen i AaB? Jeg synes det personligt det er langt fra at være godt nok. Der skal langt flere mål/assists til + han gerne skulle kunne lidt mere på egen hånd. Hans ihærdige løberi er da prisværdigt, men det er utroligt sjældent, at det bliver reelt farligt. Mht. bedre angribere i den rød/hvid stribede er listen vel lang:

Helenius
Duncan (var her kort tid, men afgjort en bedre angriber)
Saganowski (var her også kort tid, men synes han var blændende de sidste par måneder da han blev spillet ind på holdet).
Rade Prica
David Nielsen
Christian Lundberg - elendig spiller, men han nettede konstant i modsætning til Curth.
Mikkel Beck under hans første lejeophold.
Frank Strandli
Dan Sahlin - Jimmy Nielsen har bl.a udtalt, at Sahlin var den bedste spiller han nogensinde havde spillet med.
Søren Frederiksen 1
Steffen Højer
Søren Andersen
Erik Bo Andersen
Peter Rasmussen
Peter Møller
Og Toto Dalum!
Samt Lasse Nilsson og Caca!
Er det i virkeligheden nemmere at remse de spillere op som var ringere end Curth? Jeg kan starte; Chrys, Mota, Kent Hanggaard, Morten Larsen, Christian Christiansen, Hübben, Shelton
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af limey » 23. jul 2013, 14:37

doukas skrev:
Er det i virkeligheden nemmere at remse de spillere op som var ringere end Curth? Jeg kan starte; Chrys, Mota, Kent Hanggaard, Morten Larsen, Christian Christiansen, Hübben, Shelton
Andres Oper. Og Søren Evigglad går også under den kategori i min verden, selvom han scorede mange mål. Manden blev født i offsideposition.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af DonSilicone » 23. jul 2013, 14:46

Synes egentlig det er en dødsyg diskussion specielt dybt inde i en kamptråd. Eksempelvis: hvem er bedst Børge Bach eller Curth? I dag uden tvivl Curth :D
Kunne man forestille sig Curth spille dengang Børge Bach var på toppen er jeg sikker på, at Curth ville have været klasser over - alene tempo og fysik i dag er langt over datidens.

Men kunne så alligevel ikke lade være med et par bud på endnu et par ringere angribere end Curth: :|

Chris Kiwomya
Søren Dissing

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af fish » 23. jul 2013, 15:06

thomasjn skrev:Kan godt se hvad folk mener med, at han arbejder godt for holdet, men man kan spørge sig selv om det er nok for en angriber i startopstillingen i AaB? Jeg synes det personligt det er langt fra at være godt nok. Der skal langt flere mål/assists til + han gerne skulle kunne lidt mere på egen hånd. Hans ihærdige løberi er da prisværdigt, men det er utroligt sjældent, at det bliver reelt farligt. Mht. bedre angribere i den rød/hvid stribede er listen vel lang:

Helenius
Duncan (var her kort tid, men afgjort en bedre angriber)
Saganowski (var her også kort tid, men synes han var blændende de sidste par måneder da han blev spillet ind på holdet).
Rade Prica
David Nielsen
Christian Lundberg - elendig spiller, men han nettede konstant i modsætning til Curth.
Mikkel Beck under hans første lejeophold.
Frank Strandli
Dan Sahlin - Jimmy Nielsen har bl.a udtalt, at Sahlin var den bedste spiller han nogensinde havde spillet med.
Søren Frederiksen 1
Steffen Højer
Søren Andersen
Erik Bo Andersen
Peter Rasmussen
Peter Møller
Nu kan statistik jo bruges mere eller mindre fornufitigt men umiddelbart er det meget godt ramt. Stats fra superstats, jeg inkluderede Ildsø fordi der er snak om ham. Kun sæsoner hvor der har været optræden for AaB er med. Konklusion:
Højer og Curth deles om bundplacering,
Beck (første gang i AaB) var kongen men havde kun 10 kampe
EB havde 56 og vandvittige 50 mål så reelt bevist mere over længere tid end Beck,
Hvad har Ildsø vist som Curth ikke har?
Helenius på blød midterplacering.

(beklager opsætning, men det kunne jeg ikke bruge tid på)
Mål pr kamp Min pr mål
Spiller S K Min mål # rank # rank
Ildsø 3 71 5359 19 0,268 12 282 12
Curth 9 216 13907 51 0,236 13 273 11
Helenius 4 95 6726 35 0,368 8 192 8
Steffen Højer 3 85 6632 23 0,271 11 288 13
David Nielsen 2 50 3975 19 0,380 7 209 9
Duncan 1 14 1048 6 0,429 5 175 7
Prica 2 48 4080 28 0,583 3 146 3
Lundberg 2 57 3063 20 0,351 10 153 5
Strandli 3 38 3130 14 0,368 8 224 10
Beck (1 gang) 1 10 853 8 0,800 2 107 1
Beck (all time) 2 22 1771 12 0,545 4 148 4
Sahlin 1 5 288 2 0,400 6 144 2
EB (1 gang) 5 56 7829 50 0,893 1 157 6

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af Klaus » 23. jul 2013, 16:42

Problemet ved denne diskusion er, at man rakker ned på en yderst loyal spiller. Han har været her så længe, at han også fortjener noget respekt fra os. Det kan godt være, at Curths karriere har været nedadgående. Men han har sgu været en stabil og loyal spiller, der gennem mange år har været en uhyre værdifuld og sympatisk ambassadør for AaB. Jeg synes det er tæt på uanstændigt noget af det man skriver om ham. Var han blevet solgt efter mesterskabssæsonen havde han været en legende. Nu blev han ombord, og folk mener han er dårligere end spillere vi har haft i 2-3 sæsoner.....

Lad os da for pokker håbe på, at han får gang i scoringerne igen. Og lad os så bakke vores spillere op i stedet for at nedgøre dem, specielt ugen efter man har fået en sjælden sejr over mestrene....

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af Klaus » 23. jul 2013, 17:04

fish skrev:
thomasjn skrev:Kan godt se hvad folk mener med, at han arbejder godt for holdet, men man kan spørge sig selv om det er nok for en angriber i startopstillingen i AaB? Jeg synes det personligt det er langt fra at være godt nok. Der skal langt flere mål/assists til + han gerne skulle kunne lidt mere på egen hånd. Hans ihærdige løberi er da prisværdigt, men det er utroligt sjældent, at det bliver reelt farligt. Mht. bedre angribere i den rød/hvid stribede er listen vel lang:

Helenius
Duncan (var her kort tid, men afgjort en bedre angriber)
Saganowski (var her også kort tid, men synes han var blændende de sidste par måneder da han blev spillet ind på holdet).
Rade Prica
David Nielsen
Christian Lundberg - elendig spiller, men han nettede konstant i modsætning til Curth.
Mikkel Beck under hans første lejeophold.
Frank Strandli
Dan Sahlin - Jimmy Nielsen har bl.a udtalt, at Sahlin var den bedste spiller han nogensinde havde spillet med.
Søren Frederiksen 1
Steffen Højer
Søren Andersen
Erik Bo Andersen
Peter Rasmussen
Peter Møller
Nu kan statistik jo bruges mere eller mindre fornufitigt men umiddelbart er det meget godt ramt. Stats fra superstats, jeg inkluderede Ildsø fordi der er snak om ham. Kun sæsoner hvor der har været optræden for AaB er med. Konklusion:
Højer og Curth deles om bundplacering,
Beck (første gang i AaB) var kongen men havde kun 10 kampe
EB havde 56 og vandvittige 50 mål så reelt bevist mere over længere tid end Beck,
Hvad har Ildsø vist som Curth ikke har?
Helenius på blød midterplacering.

(beklager opsætning, men det kunne jeg ikke bruge tid på)
Mål pr kamp Min pr mål
Spiller S K Min mål # rank # rank
Ildsø 3 71 5359 19 0,268 12 282 12
Curth 9 216 13907 51 0,236 13 273 11
Helenius 4 95 6726 35 0,368 8 192 8
Steffen Højer 3 85 6632 23 0,271 11 288 13
David Nielsen 2 50 3975 19 0,380 7 209 9
Duncan 1 14 1048 6 0,429 5 175 7
Prica 2 48 4080 28 0,583 3 146 3
Lundberg 2 57 3063 20 0,351 10 153 5
Strandli 3 38 3130 14 0,368 8 224 10
Beck (1 gang) 1 10 853 8 0,800 2 107 1
Beck (all time) 2 22 1771 12 0,545 4 148 4
Sahlin 1 5 288 2 0,400 6 144 2
EB (1 gang) 5 56 7829 50 0,893 1 157 6
Korrekt, men hvis man kigger på sidste sæson er billedet lidt anderledes. Hvis man medregner assist, hvilket er relevant, var Curth indblandet i 6 scoringer, hvilket er 1 mål for hver 180 minutters spilletid. Strandli spillede i kortere tid i AaB, og han stats er fx 209 minutter pr. mål. I Lundbergs sidste sæson i AaB, brugte han hele 249 minutters spilletid pr. mål.... Det her gør ikke nødvendigvis Curth til nogen bomber, men statistisk set, var hans sidste sæson bedre end fx Strandli var i hans AaB-tid.. Samtidig er statistik jo noget underligt noget. Duncan var fast straffesparksskytte, hvilket gør hans stats bedre.....

AalborgTrendies

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af AalborgTrendies » 23. jul 2013, 17:21

Klaus skrev:Problemet ved denne diskusion er, at man rakker ned på en yderst loyal spiller. Han har været her så længe, at han også fortjener noget respekt fra os. Det kan godt være, at Curths karriere har været nedadgående. Men han har sgu været en stabil og loyal spiller, der gennem mange år har været en uhyre værdifuld og sympatisk ambassadør for AaB. Jeg synes det er tæt på uanstændigt noget af det man skriver om ham. Var han blevet solgt efter mesterskabssæsonen havde han været en legende. Nu blev han ombord, og folk mener han er dårligere end spillere vi har haft i 2-3 sæsoner.....

Lad os da for pokker håbe på, at han får gang i scoringerne igen. Og lad os så bakke vores spillere op i stedet for at nedgøre dem, specielt ugen efter man har fået en sjælden sejr over mestrene....
Man kan også se på det lidt anderledes. Curth har, indtil for et år siden, siddet på en ret klækkelig løn, samtidig med at han har brugt masser af tid ved siden af fodbolden på det firma han har med sin far og bror.
Hvorfor skulle han tage væk?

Hvad er chancen for at han får gang i målscoringen nu her 5 år efter, han toppede? Der er absolut intet, hverken i hans scoringsfrekvens eller hans præstationer, der har indikeret det.
Tværtimod bliver han ved med at optage en plads i angrebet.
Det kunne i realiteten havde kostet os Helenius, hvis ikke vi havde været så fattige at vi havde været nødt til at bruge ham.
Og det er dét jeg mener, det er endeligt bevist at han ikke kan lave mere end 5 mål pr. sæson. Giv nu en god angriber pladsen, og et talent i Frederiksen eller Spalvis pladsen ved siden af.

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af SimonJ » 23. jul 2013, 21:14

Provst i Brovst skrev:
Kaare Sagan Larsen skrev: Erik Bo scorede masser af mål, men Curth er en bedre spiller
Du er jo helt væk.

En angribers værd måles på mål. EBA er sikkert den farligste angriber AaB har haft, nogensinde.
Zelinski

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af le Cid » 23. jul 2013, 21:28

Klaus skrev:Problemet ved denne diskusion er, at man rakker ned på en yderst loyal spiller. Han har været her så længe, at han også fortjener noget respekt fra os. Det kan godt være, at Curths karriere har været nedadgående. Men han har sgu været en stabil og loyal spiller, der gennem mange år har været en uhyre værdifuld og sympatisk ambassadør for AaB. Jeg synes det er tæt på uanstændigt noget af det man skriver om ham. Var han blevet solgt efter mesterskabssæsonen havde han været en legende. Nu blev han ombord, og folk mener han er dårligere end spillere vi har haft i 2-3 sæsoner.....

Lad os da for pokker håbe på, at han får gang i scoringerne igen. Og lad os så bakke vores spillere op i stedet for at nedgøre dem, specielt ugen efter man har fået en sjælden sejr over mestrene....
100% enig!
Jeg håber virkelig ikke at Jeppe-drengen læser med herinde, for så får han da ALDRIG sin selvtillid tilbage! Kan vi ikke bede om en smule anstændighed?

Curth har ikke haft så meget tur i den de seneste år, men trænerteamet mener tilsyneladende stadig, at han er værd at satse på. Og så må vi heller ikke glemme, at han har været ramt af skader på uheldige tidspunkter, hvor han var ved at komme lidt i gang igen...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2013, 21:32

le Cid skrev:
Klaus skrev:Problemet ved denne diskusion er, at man rakker ned på en yderst loyal spiller. Han har været her så længe, at han også fortjener noget respekt fra os. Det kan godt være, at Curths karriere har været nedadgående. Men han har sgu været en stabil og loyal spiller, der gennem mange år har været en uhyre værdifuld og sympatisk ambassadør for AaB. Jeg synes det er tæt på uanstændigt noget af det man skriver om ham. Var han blevet solgt efter mesterskabssæsonen havde han været en legende. Nu blev han ombord, og folk mener han er dårligere end spillere vi har haft i 2-3 sæsoner.....

Lad os da for pokker håbe på, at han får gang i scoringerne igen. Og lad os så bakke vores spillere op i stedet for at nedgøre dem, specielt ugen efter man har fået en sjælden sejr over mestrene....
100% enig!
Jeg håber virkelig ikke at Jeppe-drengen læser med herinde, for så får han da ALDRIG sin selvtillid tilbage! Kan vi ikke bede om en smule anstændighed?

Curth har ikke haft så meget tur i den de seneste år, men trænerteamet mener tilsyneladende stadig, at han er værd at satse på. Og så må vi heller ikke glemme, at han har været ramt af skader på uheldige tidspunkter, hvor han var ved at komme lidt i gang igen...
Stuerene det bliver debatsiden aldrig!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af John » 23. jul 2013, 22:45

AalborgTrendies skrev: Det var noget af en overraskelse, at du mener Curth spillede en super-kamp...

Kan han udfordre mand-mand? Nej. Han gør det i hvert fald aldrig.
Kan han oversprinte de fleste af forsvarsspillerne i ligaen? Næppe.
Har han teknikken til at lave et mål som det Van Buren laver for Esbjerg i dag? Nej.
Er han stabilt scorende? Nej.
Har han et godt skud? Nej.

Han er en utroligt begrænset angriber med et hovedspil der har reddet ham store dele af hans professionelle karriere, men han er ikke løsningen som 1. angriber.
Kan han udfordre mand-mand? Jo han kan, sjældent ja, men når manden formår at lave den bedste dribling jeg har set i en AaB trøje nogensinde (kan ikke huske kampen, sidste sæson ved baglinien) så er han jo ikke uegnet til det.
Kan han oversprinte de fleste af forsvarsspillerne i ligaen? Næppe. - Måske ikke, men han står altså rigtig ofte det rigtige sted. Falcao er heller ikke en usain bolt, men han laver da alligevel en kasse i ny og næ.
Har han teknikken til at lave et mål som det Van Buren laver for Esbjerg i dag? jo..
Er han stabilt scorende? Nej. Skulle måske følges op med - laver han assists?
Har han et godt skud? Over middel er min helt ærlige mening. Ikke noget vidunder ben, men når manden er i form så rammer han når han skal. Det kan du ikke benægte.

Jeppe er den angriber vi har haft de sidste 4-5 år der ubetinget arbejder hårdest for holdet. Han har gode og dårlige perioder, og jeg (ligesom de fleste andre) kan forbande hans manglende scoringer langt ind i h.. Men han er ikke en dårlig angriber, ej heller en dårlig spiller. Han mangler bare mål. Jeg er så træt af at angribere altid skal bedømmes udelukkende på mål. Benzema er en fantastisk angriber, der ville gøre sig i stort set alle klubber, med få undtagelser. Men når man har Ronaldo der banker dem ind på stribe, og benzema har et hav af assist, så er han ikke god nok. Det er jo noget værre fis. Folk var helt oppe at køre over Helenius og alle hans assist... Jo jo, han lavede også målene, men hvis det udelukkende er mål Jeppe skal bedømmes på, så skulle assist heller ikke tages med i Helenius tilfæde hver gang der blev snakket om ham.
Jeg er nok lidt dum og gammeldags, men jeg foretrækker til -enhver-tid en angriber der kæmper røven ud af bukserne, og score knap så meget, end en der score mere men ikke laver en skid.
Jeppe skal forhåbentlig nok komme i omdrejninger hvis han får chancen. 100% er det ihvertfald at han nok skal arbejde for at komme det! Det kan man ikke sige om alle angribere...
o.O

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af thomasjn » 23. jul 2013, 22:59

John skrev: Jeppe skal forhåbentlig nok komme i omdrejninger hvis han får chancen. 100% er det ihvertfald at han nok skal arbejde for at komme det! Det kan man ikke sige om alle angribere...
Synes godt nok det der er en ubegrundet tro. Manden har haft f***** fem sæsoner til at komme op i omdrejninger og i de fem år har han ikke været over fem mål på en sæson. Har selv tidligere været fotaler for Curth skulle have chancen, men jeg har mistet tålmodigheden og tilliden til Curth - de kvaliteret han nu en gang har egner sig ikke til at være angriber. Han er en dårlig spiller, som gang på gang har skuffet os. Han arbejder hårdt, men jeg vil i princippet hellere have en målscorer i angrebet som arbejder lidt mindre.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af Danni » 23. jul 2013, 23:03

Klaus skrev:Problemet ved denne diskusion er, at man rakker ned på en yderst loyal spiller. Han har været her så længe, at han også fortjener noget respekt fra os. Det kan godt være, at Curths karriere har været nedadgående. Men han har sgu været en stabil og loyal spiller, der gennem mange år har været en uhyre værdifuld og sympatisk ambassadør for AaB. Jeg synes det er tæt på uanstændigt noget af det man skriver om ham. Var han blevet solgt efter mesterskabssæsonen havde han været en legende. Nu blev han ombord, og folk mener han er dårligere end spillere vi har haft i 2-3 sæsoner.....

Lad os da for pokker håbe på, at han får gang i scoringerne igen. Og lad os så bakke vores spillere op i stedet for at nedgøre dem, specielt ugen efter man har fået en sjælden sejr over mestrene....
Dette indlæg kunne jeg ikke have skrevet bedre. Vi bringer bannere med på stadion med "imod moderne fodbold" og jeg ved ikke med jer andre, men jeg væmmes hver gang jeg høre en spiller i min elskede klub, som knapt har slået igennem, begynde med den sædvanlige om, at klubben kun er en mellemstation. Når man så har en spiller som Curth, der altid yder en stor indsats på og udenfor banen og har gjort så meget godt for klubben bla i klubbens mest succesfulde periode, så skal han behandles derefter. Det er jo klart, at i nutidens fodbold findes der ikke superligaspillere, som kan blive i den samme klub i mange sæsoner som topscorer hver sæson. Så sælger klubben dem selvfølgelig. Her er et svar på en, af sind, god gammeldags fodboldspiller med hjertet det rette sted. Ikke engang da han var topscorer i superligaen eller da han hakkede dem ind mod United og Villarreal har jeg hørt ham sige, at han ville til noget større eller bedre. Manden er for mig en sand legende i AaB og vil altid være det.
Længe leve arbejderklassen!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af fish » 23. jul 2013, 23:23

le Cid skrev:
Klaus skrev:Problemet ved denne diskusion er, at man rakker ned på en yderst loyal spiller. Han har været her så længe, at han også fortjener noget respekt fra os. Det kan godt være, at Curths karriere har været nedadgående. Men han har sgu været en stabil og loyal spiller, der gennem mange år har været en uhyre værdifuld og sympatisk ambassadør for AaB. Jeg synes det er tæt på uanstændigt noget af det man skriver om ham. Var han blevet solgt efter mesterskabssæsonen havde han været en legende. Nu blev han ombord, og folk mener han er dårligere end spillere vi har haft i 2-3 sæsoner.....

Lad os da for pokker håbe på, at han får gang i scoringerne igen. Og lad os så bakke vores spillere op i stedet for at nedgøre dem, specielt ugen efter man har fået en sjælden sejr over mestrene....
100% enig!
Jeg håber virkelig ikke at Jeppe-drengen læser med herinde, for så får han da ALDRIG sin selvtillid tilbage! Kan vi ikke bede om en smule anstændighed?

Curth har ikke haft så meget tur i den de seneste år, men trænerteamet mener tilsyneladende stadig, at han er værd at satse på. Og så må vi heller ikke glemme, at han har været ramt af skader på uheldige tidspunkter, hvor han var ved at komme lidt i gang igen...
Som jeg startede med at skrive i mit tidligere indlæg så kan statistikken bruges til at understrege lige nøjagtigt det man har lyst til. Er man indædt imod Jeppe kan man starte med benytte mål pr kamp som målestokken, vel vidende at Jeppe sidste år kun startede inde i 11 ud af hans 26 optrædender. Kigger man minutter pr mål er det efter min mening mere retvisende, men selv der er der jo 100 vis af andre faktorer der spiller ind. Hvem var de andre 10 på banen? Hvem tog straffespark? Hvem var træner, hvad var taktikken og hviken tillid viste træneren spilleren? Hvor mange skader løber spilleren ind i. Hvor mange sæsoner spillede spilleren for AaB, jo længere tid, jo længere udsnit af spillerens karriere og jo større sikkerhed for tallene.

Strandli f.eks. scorede ikke et eneste mål i hans mellemste sæson for AaB trods 14 kampe. Det til trods nævnes han ikke som en dårlig angriber.
Erik Bo scorede halvdelen af sine mål (24) i en sæson, men scorede ikke et eneste da han vendte tilbage til AaB. Målt på hans sidste 2 sæsoner for AaB vil han derfor være vores dårligste angriber nogensinde.
Schwartz, som mange mener skulle være forlænget i stedet for Curth, scorede 9 mål for AaB i 46 optrædender, eller et mål pr 257 min. I 23 startede han inde. På en sæson i Randers scorede han 14 mål på 31 optrædender. Han startede inde i 30 af disse. Giver det selvtillid at være fast starter?

Faktum er dog at kigger man hardcore stats ligger Curth ikke godt til og man skal kigge efter de mindre målbare og dermed mere subjektive argumenter for at retfærdiggøre Jeppes rolle som angriber holdt op mod all stars AaB. Hvilket også er grunden til at denne debat kan foregå i evigheder.

Af spillerene i sammenligningen er der i min optik kun tre spiller man kan sige var på et højere niveau ud fra tallene:
Prica der var konstant i antal mål (19 første sæson, og 9 på den anden ½ sæson)
EB som i 3 sæsoner i træk scorede over 10 mål (12,24,13)
Helenius med 2 sæsoner i træk over 10 mål (14,16)

Er man så blevet klogere af alt det ovenstående? Jeg har dannet mig et indtryk af de angribere der var før 07 holdet hvor jeg rigtigt begyndte at følge AaB, men ud over det.... næh. For mig koger det hele ned til hvad der sker lige nu. Ikke hvad der skete i sidst sæson eller for 2 sæsoner siden. AaB fans vil være splittet, nogle ser ikke et lys i Curth mens andre gør. Personligt tænker jeg altid tilbage på hans fantastiske first timer mod Villareal, og kombineret med hans arbejdsiver som jeg sætter pris på, vil jeg derfor altid være for Curth og tro på at han finder en stime igen. Jeg tror at der kræves lidt mere tillid og faste starter for at det lykkes, men så tror jeg også på det. Naivt og romantisk? Sikkert, men det er ok for mig, jeg ønsker af hele mit AaB hjerte den mand success.

Besvar