Farvel til Augo?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Farvel til Augo?

Indlæg af Peter A. » 26. jul 2013, 08:52

http://www.nordjyske.dk/nyheder/AaB-og- ... 097/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ligner et muligt farvel til Augu? Tror dog det ender med at han forlænger...

Hvad synes I, skal vi sige farvel? Ingen tvivl om at han er en af de helt løntunge og han har været en del skadet...men det er vores anfører og mr. AaB?

Og kan man være bekendt at man ikke har givet en mand der har været utrolig loyal overfor klubben et udspil endnu?
Hey AaB!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Forza » 26. jul 2013, 08:57

Tror stadig meget på at han forlænger. Manden er en dedikeret AaB'er med et socialt liv i Aalborg så tror han gerne vil blive og Gaarde skal nok få strikket et forslag sammen til ham.

Ser nærmere hans udtalelser som en slags skub til Gaarde om at komme i gang med forhandlingerne.

Jeg vil håbe man laver en kontrakt som er baseret på hvor mange kampe han spiller. Hans mange skader skræmmer og vi har reelt to spillere i midteraksen som sagtens kan fungere uden Augu.

Det er nærmere hans sjæl og kærlighed til Aalborg der gør at jeg mener at en forlængelse er nødvendig, for hverken ham eller Wurtz kan finde ud af at lave selv den letteste aflevering, men er derimod blot spoilere af modstandernes spil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Peter A. » 26. jul 2013, 09:09

Helt enig! ;-)
Hey AaB!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af frederikshavneren » 26. jul 2013, 09:41

Jeg er meget usikker ang. Augu. Det kommer meget an på hvilken forfatning han er i. Den seneste tid har han været meget skadet og har spillet dårligt når han endelig har været klar. Senest i søndags mod FCK spillede Augu elendigt. Han smed et utal af bolde væk og han er generelt milevidt fra fordums styrke.

Kan Augu nå op på sit topniveau? Det må være overvejelserne Gaarde skal gøre. Hvis vurderingen er negativ så må, det betyde et farvel og tak for tro tjeneste. Ingen kan leve af fortidens meritter, det er nutiden de skal bedømmes på.
Hvis Augu kan nå sit gamle niveau ser jeg gerne at han bliver, men jeg tvivler ærligt talt på Augu. Han bliver heller ikke yngre.

Synes sporene skræmmer med den senere tids kontraktforlængelser til spillere, der har været mange år i klubben. Her tænker jeg især på Würtz, Curth, Patrick og Due, der alle burde være hældt ud med badevandet. Truppen skriger efter nyt blod udefra og måske det er tid til, at tilføre den centrale midtbane nye kompetencer (teknik, pasningssikkerhed, fart og visioner).

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af hje1980 » 26. jul 2013, 09:47

frederikshavneren skrev:Jeg er meget usikker ang. Augu. Det kommer meget an på hvilken forfatning han er i. Den seneste tid har han været meget skadet og har spillet dårligt når han endelig har været klar. Senest i søndags mod FCK spillede Augu elendigt. Han smed et utal af bolde væk og han er generelt milevidt fra fordums styrke.

Kan Augu nå op på sit topniveau? Det må være overvejelserne Gaarde skal gøre. Hvis vurderingen er negativ så må, det betyde et farvel og tak for tro tjeneste. Ingen kan leve af fortidens meritter, det er nutiden de skal bedømmes på.
Hvis Augu kan nå sit gamle niveau ser jeg gerne at han bliver, men jeg tvivler ærligt talt på Augu. Han bliver heller ikke yngre.

Synes sporene skræmmer med den senere tids kontraktforlængelser til spillere, der har været mange år i klubben. Her tænker jeg især på Würtz, Curth, Patrick og Due, der alle burde være hældt ud med badevandet. Truppen skriger efter nyt blod udefra og måske det er tid til, at tilføre den centrale midtbane nye kompetencer (teknik, pasningssikkerhed, fra og visioner).
Problemet med de spillere du nævner der næsten lige har forlænget... det er alle rutineret folk som er nødvendigt i en trup med mange unge folk.
Og skal du ud og hente samme erfaring udefra vil dette være langt dyrere end at holde på dem vi har med en forlængelse af kontrakten. Så dette har været et spørgsmål om penge tror jeg.

Synes nu faktisk at Augo spillede en meget fornuftig kamp mod FCK... han sørgede for at Thomson, Risgaard og Kusk kunne gå med frem meget af tiden.
Defensivt fylder han altså vanvittig meget...

AalborgTrendies

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af AalborgTrendies » 26. jul 2013, 09:57

frederikshavneren skrev: Synes sporene skræmmer med den senere tids kontraktforlængelser til spillere, der har været mange år i klubben. Her tænker jeg især på Würtz, Curth, Patrick og Due, der alle burde være hældt ud med badevandet. Truppen skriger efter nyt blod udefra og måske det er tid til, at tilføre den centrale midtbane nye kompetencer (teknik, pasningssikkerhed, fra og visioner).
Dét synes jeg desværre er en tendens, som åbenbart ikke længere kun gælder på direktionsgangene, men nu også på spillersiden. AaB "beskytter" sine egne.

Vi er ikke noget socialkontor - det allervigtigste må være klubbens resultater. Når jeg ser, hvordan en spiller som Nicolaj Thomsen er vokset enormt med opgaven, siden han fik debut, ryster det mig at der stadig er gamle, erfarne spillere der får lov til at underpræstere sæson efter sæson, uden at det har konsekvenser.
Würtz har aldrig nået et acceptabelt niveau efter hans sejour i FCK (tværtimod, han var engang repræsentant for dynamisk og fin boldomgang - i dag er hans eneste force presspillet og ikke noget som helst andet), Curth har ikke leveret et acceptabelt antal mål i flere år, Patrick har kort og godt stået i stampe i 3-4 år og Due virker som en spiller der aldrig finder i nærheden af sit topniveau igen.

Augo synes jeg stadig har sin berettigelse, han er særdeles vigtig for AaB, og jeg synes faktisk han som midtbanespiller leverer det han skal.
Og så tror jeg bare Augo og Risgård kan blive et rigtig, rigtig fint makkerpar.
De har spillet sammen i umindelige tider, og kender hinandens løbemønstre ud og ind. Det er slet ikke uvæsentligt, når vi ser på hvor stor betydning det tidligere har haft.

Selvfølgelig skal en trup have kulturbærere, men ikke spillere som ikke holder niveau.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af AllanPedersen » 26. jul 2013, 10:09

Gaarde har allerede sagt 2 gange at han vil give Augo et kontrakt udspil..

så ro på.. det er ikke Lynge vi taler om her, indtil videre virker Gaarde meget ærlig.
der er ingen grund til at smide wurtz og augo ud.. og så bare starte inde med de unge hele tiden..

De skal overtage mere og mere.. ikke bare sådan BAM!.. og med alle de skader augo får
og alle de røde kort Wurtz trækker.. så skal der nok blive spilletid på midtbanen til wichmann og thomsen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af le Cid » 26. jul 2013, 10:15

Selvfølgelig ender det med en forlængelse!
Augo vil bare lige lægge en anelse pres på - og så lige forberede omverdenen på, at han måske ikke får en ny kontrakt med AaB.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 26. jul 2013, 10:20

AalborgTrendies skrev:
frederikshavneren skrev: Synes sporene skræmmer med den senere tids kontraktforlængelser til spillere, der har været mange år i klubben. Her tænker jeg især på Würtz, Curth, Patrick og Due, der alle burde være hældt ud med badevandet. Truppen skriger efter nyt blod udefra og måske det er tid til, at tilføre den centrale midtbane nye kompetencer (teknik, pasningssikkerhed, fra og visioner).
Dét synes jeg desværre er en tendens, som åbenbart ikke længere kun gælder på direktionsgangene, men nu også på spillersiden. AaB "beskytter" sine egne.

Vi er ikke noget socialkontor - det allervigtigste må være klubbens resultater. Når jeg ser, hvordan en spiller som Nicolaj Thomsen er vokset enormt med opgaven, siden han fik debut, ryster det mig at der stadig er gamle, erfarne spillere der får lov til at underpræstere sæson efter sæson, uden at det har konsekvenser.
Würtz har aldrig nået et acceptabelt niveau efter hans sejour i FCK (tværtimod, han var engang repræsentant for dynamisk og fin boldomgang - i dag er hans eneste force presspillet og ikke noget som helst andet), Curth har ikke leveret et acceptabelt antal mål i flere år, Patrick har kort og godt stået i stampe i 3-4 år og Due virker som en spiller der aldrig finder i nærheden af sit topniveau igen.

Augo synes jeg stadig har sin berettigelse, han er særdeles vigtig for AaB, og jeg synes faktisk han som midtbanespiller leverer det han skal.
Og så tror jeg bare Augo og Risgård kan blive et rigtig, rigtig fint makkerpar.
De har spillet sammen i umindelige tider, og kender hinandens løbemønstre ud og ind. Det er slet ikke uvæsentligt, når vi ser på hvor stor betydning det tidligere har haft.

Selvfølgelig skal en trup have kulturbærere, men ikke spillere som ikke holder niveau.
Sejour? Très avant-garde! Jeg forstår ikke helt koblingen mellem Thomsens udvikling og de rutinerede spilleres manglende præstationer, under alle omstændigheder tror jeg det er alt for risikabelt ikke at have nogle rutinerede kræfter med et relativt højt bundniveau som de yngre spillere kan læne sig op af. Det kan godt være at hverken Pølsen eller Augu for den sags skyld er specielt sprudlende, men de er trods alt garant for en stabilitet som de unge spillere naturligvis endnu ikke kan garantere. Vores træner har åbenlyst et godt øje til spillere som Patrick, jeg kan også have lidt svært ved at se hvorfor, men måske handler det om trygheden i en all-round spiller som kan træde til i tilfælde af skader på stort set alle pladser.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af thomasjn » 26. jul 2013, 11:25

FORLÆNG FORLÆNG FORLÆNG
Augus betydning for holdet er uendelig stor. Vi har flere gange set, at AaB uden Augu falder sammen. Han har måske ikke helt samme niveau som i 2008, men han fylder godt defensvit og er stadig en uhyre vigtig leder på holdet + der er god vinderatittude i den gode gamle akse med ham og Risgård. Hvis nogen fra den centrale midtbane skal videre så lad det være Würtz. Manden har været her i en evighed og været central skikkelse i en uendelig række af AaB-skuffelser og hans eneste force er presspillet. Augu derimod er uhyre vigtig selvom han ikke altid spiller den bedste kamp.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af jayC » 26. jul 2013, 12:03

thomasjn skrev:FORLÆNG FORLÆNG FORLÆNG
Augus betydning for holdet er uendelig stor. Vi har flere gange set, at AaB uden Augu falder sammen. Han har måske ikke helt samme niveau som i 2008, men han fylder godt defensvit og er stadig en uhyre vigtig leder på holdet + der er god vinderatittude i den gode gamle akse med ham og Risgård. Hvis nogen fra den centrale midtbane skal videre så lad det være Würtz. Manden har været her i en evighed og været central skikkelse i en uendelig række af AaB-skuffelser og hans eneste force er presspillet. Augu derimod er uhyre vigtig selvom han ikke altid spiller den bedste kamp.
Jeg vil give dig fuldstændig ret.. Würtz kommer til at stå i skikkelsen af Augo og Risgaard når de begge er klar.. Kampen mod FCK vækkede minder i mig, med Risgaard og Augo tilbage på midten, som vi så i 2008..

Sælg Würtz og få en lille skilling som vi kan bruge til en ny angriber, og så forlæng med Augo.. Og nu vi er igang med at sælge, skal Lasse Nielsen og sælges, så vi kan få KEP og Thelander spillet sammen og købt en ny forsvar som backup til KEP og Thelander..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Kristian1977 » 26. jul 2013, 12:51

Det ser også ud til at Lasse Nielsen vil væk til udlandet. Samt nu har FCN lige lejet Michael Jakobsen?? Hvad sker der lige! Få nu den kuglepen op af lommen, Gaarde!
May AaB be with you

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af MrBangDK » 26. jul 2013, 14:15

AllanPedersen skrev:Gaarde har allerede sagt 2 gange at han vil give Augo et kontrakt udspil..

så ro på.. det er ikke Lynge vi taler om her, indtil videre virker Gaarde meget ærlig.
der er ingen grund til at smide wurtz og augo ud.. og så bare starte inde med de unge hele tiden..

De skal overtage mere og mere.. ikke bare sådan BAM!.. og med alle de skader augo får
og alle de røde kort Wurtz trækker.. så skal der nok blive spilletid på midtbanen til wichmann og thomsen
Så Lynge er/var en fed løgner??
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af frederikshavneren » 28. jul 2013, 22:25

thomasjn skrev:FORLÆNG FORLÆNG FORLÆNG
Augus betydning for holdet er uendelig stor. Vi har flere gange set, at AaB uden Augu falder sammen. Han har måske ikke helt samme niveau som i 2008, men han fylder godt defensvit og er stadig en uhyre vigtig leder på holdet + der er god vinderatittude i den gode gamle akse med ham og Risgård. Hvis nogen fra den centrale midtbane skal videre så lad det være Würtz. Manden har været her i en evighed og været central skikkelse i en uendelig række af AaB-skuffelser og hans eneste force er presspillet. Augu derimod er uhyre vigtig selvom han ikke altid spiller den bedste kamp.
Måske den bedste taktik er at afvente situationen og evaluere efter efterårssæsonen . Det afgørende må være hvordan Augu præsterer i efteråret. Kan han holde niveau og være skadesfri? Hvis Augu spiller godt ser jeg gerne, at Gaarde tilbyder en kontraktforlængelse i vinterpausen, men hvis Augu ikke stepper op i forhold til hans nuværende niveau, så vil det være fornuftigt at sige farvel og tak.

Ved at afvente situationen er der selvfølgelig risiko for, at Augu forhandler til anden side. Det ser jeg imidlertid ikke som et stort problem.

sofieroad
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20. jun 2013, 21:18
Favoritspiller: Kep

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af sofieroad » 28. jul 2013, 22:45

frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:FORLÆNG FORLÆNG FORLÆNG
Augus betydning for holdet er uendelig stor. Vi har flere gange set, at AaB uden Augu falder sammen. Han har måske ikke helt samme niveau som i 2008, men han fylder godt defensvit og er stadig en uhyre vigtig leder på holdet + der er god vinderatittude i den gode gamle akse med ham og Risgård. Hvis nogen fra den centrale midtbane skal videre så lad det være Würtz. Manden har været her i en evighed og været central skikkelse i en uendelig række af AaB-skuffelser og hans eneste force er presspillet. Augu derimod er uhyre vigtig selvom han ikke altid spiller den bedste kamp.
Måske den bedste taktik er at afvente situationen og evaluere efter efterårssæsonen . Det afgørende må være hvordan Augu præsterer i efteråret. Kan han holde niveau og være skadesfri? Hvis Augu spiller godt ser jeg gerne, at Gaarde tilbyder en kontraktforlængelse i vinterpausen, men hvis Augu ikke stepper op i forhold til hans nuværende niveau, så vil det være fornuftigt at sige farvel og tak.

Ved at afvente situationen er der selvfølgelig risiko for, at Augu forhandler til anden side. Det ser jeg imidlertid ikke som et stort problem.

Helt enig:-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Yankee » 29. jul 2013, 09:36

Jeg er nok mere nostalgisk indstillet, men Augu skal have lov at spille i AaB sålænge han kan holde til Superligabold. Han er en af de helt store i AaB's historie og jeg kan tænke tilbage på så mange fantastiske minder med den mand. Alene af den grund skal der forlænges. Augu er bare en del af AaB's ånd.

For det andet er han stadig overmåde vigtig for vores hold. I sidste sæson fik vi 36 point i de 14 kampe, hvor Augu spillede fuld tid, og alle vores dårlige perioder i sæsonen var sammenfaldende med at Augu sad helt eller delvist udenfor. Det er muligt at han ikke holder til 33x90 minutter - men hvis han gjorde ville vi være et stensikkert top-3-hold.

Endelig er det åbenlyst, at Augu har en kæmpemæssig social og menneskelig værdi for klubben. Han kender alt og alle, og er på godt og ondt med til at puste lidt glæde, sammenhold og optimisme ind i vores trup og vores klub. Dét er netop hvad eksempelvis OB mangler i øjeblikket, og det er rigtigt svært at bygge op igen hvis først man har mistet det.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Rams » 29. jul 2013, 09:49

Enig - Augo er vores Lars Jacobsen eller Stokholm. Der er brug for rollemodeller, når man sluser så mange unge spillere ind.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Dr.Jones » 29. jul 2013, 10:50

Hørt hørt... Ved ikke hvad manden har af planer efter fodbolden, men hold på ham så længe det er muligt - og overtal ham til at gå træner-vejen. Manden har prøvet meget, og ordet kultur-bærer er ikke dækkende nok!

:aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af frederikshavneren » 29. jul 2013, 11:30

Yankee skrev:Jeg er nok mere nostalgisk indstillet, men Augu skal have lov at spille i AaB sålænge han kan holde til Superligabold. Han er en af de helt store i AaB's historie og jeg kan tænke tilbage på så mange fantastiske minder med den mand. Alene af den grund skal der forlænges. Augu er bare en del af AaB's ånd.

For det andet er han stadig overmåde vigtig for vores hold. I sidste sæson fik vi 36 point i de 14 kampe, hvor Augu spillede fuld tid, og alle vores dårlige perioder i sæsonen var sammenfaldende med at Augu sad helt eller delvist udenfor. Det er muligt at han ikke holder til 33x90 minutter - men hvis han gjorde ville vi være et stensikkert top-3-hold.

Endelig er det åbenlyst, at Augu har en kæmpemæssig social og menneskelig værdi for klubben. Han kender alt og alle, og er på godt og ondt med til at puste lidt glæde, sammenhold og optimisme ind i vores trup og vores klub. Dét er netop hvad eksempelvis OB mangler i øjeblikket, og det er rigtigt svært at bygge op igen hvis først man har mistet det.
Jeg har en helt anden vurdering af Augu. Hvis han ikke præsterer bedre end han gør i øjeblikket, så skal han under ingen omstændigheder tilbydes en kontraktforlængelse. Senest mod FCK viste Augu et foruroligende lavt bundniveau, hvor han smed utallige bolde væk. Hvis Augu derimod begynder at spille bedre og bliver helt skadesfri så ser jeg gerne at han får tilbudt en kontraktforlængelse. Det er også derfor at jeg tidligere har skrevet at det vil være fornuftigt, at foretage en evaluering efter efterårssæsonen. Det vil være ualmindelig dumt allerede nu at smide et 2-3 årig kontrakttilbud efter Augu, hvis det viser sig at han ikke holder niveau i efteråret og samtidig er plaget af skader.

Sporene skræmmer altså med kontraktforlængelser til andre rutinerede spillere. AaB skal ikke bruges som retrætepost. Det er mig fortsat en gåde hvorfor Lynge/Gaarde smed en 2 årig kontrakt efter Due. Istedet for at hente en ung og sulten kantspiller, skal vi nu døjes med Due der ikke har præsteret kontinuerligt i årevis. Det samme kan siges om Würtz, Curth og Patrick, der alle burde være fortid i AaB. Vedrørende KEP er jeg lidt mere tvivlende. KEP har ikke udviklet sig til den profil som håbet da han blev hentet for en fyrstelig transfersum, men han har alligevel nogle gode kvaliteter.

Jeg er af den mening at spillerne skal vurderes i forhold til deres sportslige værdi. Hvis Augu ikke længere er god nok og hvis trænerteamet ønsker en anden profil inde på midtbanen, så er konklusionen entydig. Farvel og tak til Augu! Jeg er ærlig talt ligeglad med om han er mr. AaB og er superflink. Det er præstationerne på banen der tæller i min optik og intet andet.
AaBs største problem har i årevis været det chanceskabende spil, hvilket skyldes at vi har en ualmindelig destruktiv midtbane (Würtz og Augu). Måske Risgård kan gøre holdet mere chanceskabende, men overordnet set bør Würtz og Augu udskiftes med mere kreative spillere. Det er altså muligt at finde centrale midtbanespillere, som både er gode defensivt og offensivt (Lekven, P. Andersson, C. Sloth, Stokholm mv. for at nævne nogle få fra andre klubber).

Det er ikke rutine der mangler i truppen selv om mange har illusionen om, at vi spiller med et meget ungt hold. Den yngste spiller i startopstillingen er 20 årige N. Thomsen.
Spillere som Dalsgaard, Ahlmann, N. Larsen, Wichmann, Kusk, Thelander mv. er allesammen omkring 22 år og mange af dem har spillet plus/minus 100 kampe. Det er altså ikke fordi vi har
18-19 årige i startopstillingen, som eksempelvis Brøndby, Viborg og FC Nordsjælland har.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Klaus » 29. jul 2013, 11:55

Yankee skrev:Jeg er nok mere nostalgisk indstillet, men Augu skal have lov at spille i AaB sålænge han kan holde til Superligabold. Han er en af de helt store i AaB's historie og jeg kan tænke tilbage på så mange fantastiske minder med den mand. Alene af den grund skal der forlænges. Augu er bare en del af AaB's ånd.

For det andet er han stadig overmåde vigtig for vores hold. I sidste sæson fik vi 36 point i de 14 kampe, hvor Augu spillede fuld tid, og alle vores dårlige perioder i sæsonen var sammenfaldende med at Augu sad helt eller delvist udenfor. Det er muligt at han ikke holder til 33x90 minutter - men hvis han gjorde ville vi være et stensikkert top-3-hold.

Endelig er det åbenlyst, at Augu har en kæmpemæssig social og menneskelig værdi for klubben. Han kender alt og alle, og er på godt og ondt med til at puste lidt glæde, sammenhold og optimisme ind i vores trup og vores klub. Dét er netop hvad eksempelvis OB mangler i øjeblikket, og det er rigtigt svært at bygge op igen hvis først man har mistet det.
Helt enig. Augu er simpelthen AaB, og såfremt han har rimelige lønkrav, skal der naturligvis forlænges...

Besvar