29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 26. jul 2013, 10:19

Spillested: Esbjerg, Blue Water Arena
kamp: Superliga, runde 2
Tidspunkt: 19:00

Dækning: Billede
ASC: viewtopic.php?f=1&t=15428

Lineup:


Resultat: Esbjerg 1 - 2 AaB
:aabfan: :aabfan:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 26. jul 2013, 10:27

Mon ikke Risgård kommer på banen

Forsvaret afhænger nok også af om Lasse Nielsen bliver solgt inden, hvilket han nok ikke gør
midtbanen her går jeg udfra Augo ikke bliver klar.
kender ikke lige skades situationen med KEP?

mit gæt må være det her:

ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af frederikshavneren » 26. jul 2013, 10:43

Efter blamagen mod georgierne er det tid til udekamp i Esbjerg. Statistisk set har AaB det enormt svært mod fiskerne. Kampscenariet mandag aften kan meget vel komme til at ligne gårsdagens. Esbjerg har haft kæmpe succes mod AaB ved at overlade spillet til os, vel vidende at vi kan spille til nytår uden at kunne nedbryde deres betondefensiv. På et tidspunkt blotter vi os og så kører Esbjerg et par af deres lynhurtige kontraangreb og så er det game over.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - Lasse - Thelander - Ahlmann
Kusk - Augu - Risgård - Thomsen
Curth - SF

KEP er stadigvæk ikke klar. Der er også spørgsmålstegn ved Augu. Pga. afmagt har jeg udeladt Würtz, men realistisk set mangler KN modet til at bænke Würtz.

Tror desværre vi taber 2-0.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 26. jul 2013, 10:45

frederikshavneren skrev:Efter blamagen mod georgierne er det tid til udekamp i Esbjerg. Statistisk set har AaB det enormt svært mod fiskerne. Kampscenariet mandag aften kan meget vel komme til at ligne gårsdagens. Esbjerg har haft kæmpe succes mod AaB ved at overlade spillet til os, vel vidende at vi kan spille til nytår uden at kunne nedbryde deres betondefensiv. På et tidspunkt blotter vi os og så kører Esbjerg et par af deres lynhurtige kontraangreb og så er det game over.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - Lasse - Thelander - Ahlmann
Kusk - Augu - Risgård - Thomsen
Curth - SF

KEP er stadigvæk ikke klar. Der er også spørgsmålstegn ved Augu. Pga. afmagt har jeg udeladt Würtz, men realistisk set mangler KN modet til at bænke Würtz.

Tror desværre vi taber 2-0.
Vi har det svært mod dem, og vil ikke sætte penge på vi vinder.. men på trods af Dila Gori resultatet.. har vi spillet meget bedre end jeg forventet de sidste 2 uger overordnet set
tror ikke på vi bliver kørt over... vi har vist en del bedre pasningsspil her i efteråret end vi gjorde de sidste par runder i foråret.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 668
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af jayC » 26. jul 2013, 12:11

AllanPedersen skrev:
frederikshavneren skrev:Efter blamagen mod georgierne er det tid til udekamp i Esbjerg. Statistisk set har AaB det enormt svært mod fiskerne. Kampscenariet mandag aften kan meget vel komme til at ligne gårsdagens. Esbjerg har haft kæmpe succes mod AaB ved at overlade spillet til os, vel vidende at vi kan spille til nytår uden at kunne nedbryde deres betondefensiv. På et tidspunkt blotter vi os og så kører Esbjerg et par af deres lynhurtige kontraangreb og så er det game over.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - Lasse - Thelander - Ahlmann
Kusk - Augu - Risgård - Thomsen
Curth - SF

KEP er stadigvæk ikke klar. Der er også spørgsmålstegn ved Augu. Pga. afmagt har jeg udeladt Würtz, men realistisk set mangler KN modet til at bænke Würtz.

Tror desværre vi taber 2-0.
Vi har det svært mod dem, og vil ikke sætte penge på vi vinder.. men på trods af Dila Gori resultatet.. har vi spillet meget bedre end jeg forventet de sidste 2 uger overordnet set
tror ikke på vi bliver kørt over... vi har vist en del bedre pasningsspil her i efteråret end vi gjorde de sidste par runder i foråret.
Jeg er bange for den udekamp.. Jeg ser et knaldhamrende stærkt og effektivt Esbjerg mandskab med Martin B. og Hollænderen i angrebet, som er utrolig skarpe.. Samtidig har de nogle giftige kanter som ligger nogle gode bolde til de forresten, og dette er holdt op mod vores hold, hvor vores bedst offensive kort hedder Nikolaj Thomsen, som ikke har scoret endnu.. Samtidig har vi SF og Curth som er utrolig langt fra Esbjergs angribers effektivitet.. Jeg tror vi ser en kamp ala Esbjerg - FCN, hvor vi desværre er i FCNs plads, og får en over fingrene..

Jeg drømmer selvfølgelig om at SF og Curth igen får nettene til at blafre, men har mine tvivl..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af doukas » 26. jul 2013, 13:00

Tvivler stærkt på vi kommer til at spille ligeså naivt som FCN, så tror på ingen måde vi bliver kørt over, 0-0 eller 1-0 er desværre nok de mest realistiske scenarier
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Maglau » 26. jul 2013, 14:53

frederikshavneren skrev:Efter blamagen mod georgierne er det tid til udekamp i Esbjerg. Statistisk set har AaB det enormt svært mod fiskerne. Kampscenariet mandag aften kan meget vel komme til at ligne gårsdagens. Esbjerg har haft kæmpe succes mod AaB ved at overlade spillet til os, vel vidende at vi kan spille til nytår uden at kunne nedbryde deres betondefensiv. På et tidspunkt blotter vi os og så kører Esbjerg et par af deres lynhurtige kontraangreb og så er det game over.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - Lasse - Thelander - Ahlmann
Kusk - Augu - Risgård - Thomsen
Curth - SF

KEP er stadigvæk ikke klar. Der er også spørgsmålstegn ved Augu. Pga. afmagt har jeg udeladt Würtz, men realistisk set mangler KN modet til at bænke Würtz.

Tror desværre vi taber 2-0.
Tvivler på at vores træner team er så naive at de vil satse på at vi nommer mest i boldbesiddelse. Vi er på udebane mod nr 1 i ligaen vi skal parkere bussen og lade EfB spille den rundt hvilket absolut ikke er deres livret. Slipper vi afsted med 0-0 er det et glimrende resultat.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Eksil » 26. jul 2013, 15:04

Maglau skrev: Tvivler på at vores træner team er så naive at de vil satse på at vi nommer mest i boldbesiddelse. Vi er på udebane mod nr 1 i ligaen vi skal parkere bussen og lade EfB spille den rundt hvilket absolut ikke er deres livret. Slipper vi afsted med 0-0 er det et glimrende resultat.
Ja, altså de endte godt nok ende de apoint med os sidste sæson, men klart, de er det bedste hold i DK nu ;)

Mon de der FCK rykker ned, de er under stregen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Funky » 26. jul 2013, 17:16

jayC skrev: Jeg er bange for den udekamp.. Jeg ser et knaldhamrende stærkt og effektivt Esbjerg mandskab med Martin B. og Hollænderen i angrebet, som er utrolig skarpe.. Samtidig har de nogle giftige kanter som ligger nogle gode bolde til de forresten, og dette er holdt op mod vores hold, hvor vores bedst offensive kort hedder Nikolaj Thomsen, som ikke har scoret endnu.. Samtidig har vi SF og Curth som er utrolig langt fra Esbjergs angribers effektivitet.. Jeg tror vi ser en kamp ala Esbjerg - FCN, hvor vi desværre er i FCNs plads, og får en over fingrene..

Jeg drømmer selvfølgelig om at SF og Curth igen får nettene til at blafre, men har mine tvivl..

Jeg så kampen mellem EFB og FCN, og var ikke tæske-imponeret over fiskerne. FCN var simpelthen pinligt ringe og håbløse, så det var altså på en billig baggrund, at fiskerne kunne dominere. Jeg tror ikke, de løber fra Dalle på samme måde, som de kunne løbe fra FCNs snegl af en højreback. Lad dem bare komme bragende, så kan VI køre lidt kontra, hvilket passer os langt bedre end det modsatte scenarie.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Hanga » 26. jul 2013, 18:22

Eksil skrev:
Ja, altså de endte godt nok ende de apoint med os sidste sæson, men klart, de er det bedste hold i DK nu ;)

Mon de der FCK rykker ned, de er under stregen.
Esbjerg er ligaens bedste hold målt på resultater i 2013, så mere latterlig udtalelse var det vel heller ikke. Vi tabte 3 gange til dem sidste sæson og havde problemer med deres solide organisation og fart i omstillingerne. Jeg vil være fint tilfreds med uafgjort.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Sv: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Klaus » 26. jul 2013, 18:33

Hanga skrev:
Eksil skrev:
Ja, altså de endte godt nok ende de apoint med os sidste sæson, men klart, de er det bedste hold i DK nu ;)

Mon de der FCK rykker ned, de er under stregen.
Esbjerg er ligaens bedste hold målt på resultater i 2013, så mere latterlig udtalelse var det vel heller ikke. Vi tabte 3 gange til dem sidste sæson og havde problemer med deres solide organisation og fart i omstillingerne. Jeg vil være fint tilfreds med uafgjort.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Vi spiller altid lige kampe mod Esbjerg. Vi kunne også have vundet de tre sidste år. Specielt den sidste i Esbjerg var det utroligt vi ikke fik noget ud af. Det var i den kamp Nicolaj Larsen tabte bolden ind i målet..... Jeg tror vi har en chance, men det bliver nok målfattigt. 1-0 til et af holdene kunne være et fornuftigt bud...

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Sv: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 26. jul 2013, 18:38

Hanga skrev:
Eksil skrev:
Ja, altså de endte godt nok ende de apoint med os sidste sæson, men klart, de er det bedste hold i DK nu ;)

Mon de der FCK rykker ned, de er under stregen.
Esbjerg er ligaens bedste hold målt på resultater i 2013, så mere latterlig udtalelse var det vel heller ikke. Vi tabte 3 gange til dem sidste sæson og havde problemer med deres solide organisation og fart i omstillingerne. Jeg vil være fint tilfreds med uafgjort.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Ret skal være ret, så er Esbjerg ikke længere det samme hold som vi havde så store problemer med sidste sæson, heri blandt deres forpulede dygtige Målmand er heldigvis væk, vi skal selvfølgelig tro på chancen, det er absolut ikke umuligt at få point eller vinde kampen.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Sv: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. jul 2013, 19:00

Mr. Larsen skrev:
Hanga skrev:
Eksil skrev:
Ja, altså de endte godt nok ende de apoint med os sidste sæson, men klart, de er det bedste hold i DK nu ;)

Mon de der FCK rykker ned, de er under stregen.
Esbjerg er ligaens bedste hold målt på resultater i 2013, så mere latterlig udtalelse var det vel heller ikke. Vi tabte 3 gange til dem sidste sæson og havde problemer med deres solide organisation og fart i omstillingerne. Jeg vil være fint tilfreds med uafgjort.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Ret skal være ret, så er Esbjerg ikke længere det samme hold som vi havde så store problemer med sidste sæson, heri blandt deres forpulede dygtige Målmand er heldigvis væk, vi skal selvfølgelig tro på chancen, det er absolut ikke umuligt at få point eller vinde kampen.
Den unge Frederik Rønnow er også "forpulet dygtig", og jeg vil mene, at han kan blive bedre end Lukas Hradecky. Han er allerede godt på vej. Forskellen ligger i, at han ikke er sygeligt god i kampene mod AaB. Det var Hradecky tilgengæld, men han holdte også et godt niveau over længere tid. Nathan Coe var mere skræmmende, da han pludselig omdannede sig til verdens bedste målmand, når han spillede mod AaB. Jeg får kuldegysninger af at tænke på ham. Godt han befinder sig på den anden side af jorden nu.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Sv: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 26. jul 2013, 19:30

Oldager skrev: Den unge Frederik Rønnow er også "forpulet dygtig", og jeg vil mene, at han kan blive bedre end Lukas Hradecky. Han er allerede godt på vej. Forskellen ligger i, at han ikke er sygeligt god i kampene mod AaB. Det var Hradecky tilgengæld, men han holdte også et godt niveau over længere tid. Nathan Coe var mere skræmmende, da han pludselig omdannede sig til verdens bedste målmand, når han spillede mod AaB. Jeg får kuldegysninger af at tænke på ham. Godt han befinder sig på den anden side af jorden nu.
Rønnow er fin målmand, men i mine øjne også lidt overrated. Han havde sin del af "æren" for Horsens nedrykning, han skræmmer mig bestemt ikke i samme grad som Lucas Hradecky gjorde sidste år.

Og dertil skal det med at Esbjerg har solgt rigtig mange spiller, det kan gi nogen problemer indtil de nye er spillet ind.

Men det er svært at sige, jeg havde ikke set den komme at de ville banke FCN 4-0 i 1 runde, ej heller vi skulle slå FCK som vi historisk set altid har det svært imod :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Danni » 26. jul 2013, 20:43

Eurosport2 vækker sgu gode minder lige nu. Stadion i Kaunas, hvor man har været i glædesrus for 5 år siden:-) Spalvis er med på toppen. Han kan vel komme med på bænken på mandag? Hvis Litauen ryger ud altså og det gør de vel. De har i hvert fald tabt de to første og er bagud nu. Det vil være friskt med lidt nyt blod i angrebet.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 26. jul 2013, 20:51

Danni skrev:Eurosport2 vækker sgu gode minder lige nu. Stadion i Kaunas, hvor man har været i glædesrus for 5 år siden:-) Spalvis er med på toppen. Han kan vel komme med på bænken på mandag? Hvis Litauen ryger ud altså og det gør de vel. De har i hvert fald tabt de to første og er bagud nu. Det vil være friskt med lidt nyt blod i angrebet.
Han måtte heller end gerne erstatte Curth på mandag, nøj hvor er den mand blevet talentløs med årene !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Buzz Killington » 26. jul 2013, 21:17

I hvertfald virker han til at være en spiller der kan gøre ondt i luftspillet mod de fleste hold. Ville være fint at se ham komme ind for at lægge press på, hvis det passer taktiken.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af le Cid » 26. jul 2013, 23:56

Mr. Larsen skrev:
Danni skrev:Eurosport2 vækker sgu gode minder lige nu. Stadion i Kaunas, hvor man har været i glædesrus for 5 år siden:-) Spalvis er med på toppen. Han kan vel komme med på bænken på mandag? Hvis Litauen ryger ud altså og det gør de vel. De har i hvert fald tabt de to første og er bagud nu. Det vil være friskt med lidt nyt blod i angrebet.
Han måtte heller end gerne erstatte Curth på mandag, nøj hvor er den mand blevet talentløs med årene !
I min optik har Curth spillet mindst lige så godt som SF i de første kampe - omend ingen af dem har imponeret! Dog tror jeg næppe på, at Spalvis er klar til en startplads...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af BoT » 27. jul 2013, 11:03

Nøglen til succes bliver at neutralisere Magnus Lekvem på deres centrale midt. Det er ham, det iscenesætter deres giftige kontraer. Derfor vil det være håbløst at bænke vores bedste presspiller, Würtz, som bør sættes til at pille Lekvem ned. Jeg tror på en 4-5-1 indstilling med både Augu, Risgård og Würtz.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 27. jul 2013, 11:54

le Cid skrev:
Mr. Larsen skrev:
Danni skrev:Eurosport2 vækker sgu gode minder lige nu. Stadion i Kaunas, hvor man har været i glædesrus for 5 år siden:-) Spalvis er med på toppen. Han kan vel komme med på bænken på mandag? Hvis Litauen ryger ud altså og det gør de vel. De har i hvert fald tabt de to første og er bagud nu. Det vil være friskt med lidt nyt blod i angrebet.
Han måtte heller end gerne erstatte Curth på mandag, nøj hvor er den mand blevet talentløs med årene !
I min optik har Curth spillet mindst lige så godt som SF i de første kampe - omend ingen af dem har imponeret! Dog tror jeg næppe på, at Spalvis er klar til en startplads...
Der er bare lidt mere Ide i at bruge Søren Federiksen end Curth pga alderen, og det samme kan man sige om Spalvis. Spalvis bliver ihvertfald ikke bedre af at rende rundt på 2 holdet mere.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Besvar