05.08.13 - FCV vs. AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
McQwai
1. div
1. div
Indlæg: 425
Tilmeldt: 12. sep 2005, 09:11

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af McQwai » 5. aug 2013, 11:10

Forza skrev:
Oldager skrev:
doukas skrev:
Oldager skrev:Kadrii og Schoop udgik fra OBs kamp i dag. Gode nyheder for os til næste uges kamp. EN manglende kadrii tager en del fra deres offensiv. De har stadig Emil Larsen og Rasmus Falk, men Falk er vel ikke helt på toppen endnu? Emil Larsen er farlig mod AaB, om han så sad på bænken.
Og det har relevans for den tråd fordi?
Det har det jo egentlig ikke, men da næste kamps tråd ikke er oprettet, så valgte jeg, at nævne det her. Jeg burde måske have skrevet det i superliga 13/14 tråden, men nu er det gjort. Herligt er det i hvert fald, selvom jeg synes Baskim er en god spiller, og jeg kunne godt unde ham lidt succes i offensiven.
Du kunne passende oprette næste kamptråd hvis du har input til denne.

topic: Ligaen i år har fået en PERFEKT start. 2 sejre til de røde og nederlag til købeholdene fra sjælland! Håber virkelig AaB kan fortsætte de gode takter, men frygter vores offensiv (eller mangel på samme) hæmmer os meget imod et defensivt hjemmehold.
Jeg nægter bare at tro, at FCV stiller sig massivt ned på hjemmebane. De kommer helt sikkert til at få deres 0-0-kampe på udebane (a la ACH for nogle år siden) - Men på hjemmebane MÅ de have interesse i, at komme ud over stepperne, som nok skal give os nogle fine muligheder. Bare vi er effektive... (Jeppe Curth!)
AaB - ingen lige - ingen over !

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Kasper Møller » 5. aug 2013, 11:48

Til de, der ta'r turen. Sakset fra ASCs Facebook:

AaB Support Club skrev: Vi er blevet kontaktet af FC Vestsjælland, som gør opmærksom på, at der ikke er dankortautomater på stadion til aftenens kamp. Vi opfordrer derfor folk til at have kontanter med på turen.
Ses i Slagelse! :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2013, 12:07

Kasper Møller skrev:Til de, der ta'r turen. Sakset fra ASCs Facebook:

AaB Support Club skrev: Vi er blevet kontaktet af FC Vestsjælland, som gør opmærksom på, at der ikke er dankortautomater på stadion til aftenens kamp. Vi opfordrer derfor folk til at have kontanter med på turen.
Ses i Slagelse! :)
Tak for info - og ja, vi ses!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Eagledrop » 5. aug 2013, 12:29

Pastorius skrev:
Kasper Møller skrev:Til de, der ta'r turen. Sakset fra ASCs Facebook:

AaB Support Club skrev: Vi er blevet kontaktet af FC Vestsjælland, som gør opmærksom på, at der ikke er dankortautomater på stadion til aftenens kamp. Vi opfordrer derfor folk til at have kontanter med på turen.
Ses i Slagelse! :)
Tak for info - og ja, vi ses!
Super vigtig info! Tak for det.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7874
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Forza » 5. aug 2013, 12:52

Kunne man håbe på at AK (nægter at kalde ham 47) for lov til at få den sidste halve time eller lign. på banen. Jeg forestiller mig allerede nu en glædesrus i min stue over at se en ineffektiv Curth eller en 1.divisionsangriber som Toft forlade banen.

Der er uden tvivl et stort spring ift. det niveau han er vant til men manden kan vel nærmest ikke være dårligere end dem vi har?? og yderligere har han da i hvert fald målnæse.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 498
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af KME » 5. aug 2013, 13:02

Forza skrev:Kunne man håbe på at AK (nægter at kalde ham 47) for lov til at få den sidste halve time eller lign. på banen. Jeg forestiller mig allerede nu en glædesrus i min stue over at se en ineffektiv Curth eller en 1.divisionsangriber som Toft forlade banen.

Der er uden tvivl et stort spring ift. det niveau han er vant til men manden kan vel nærmest ikke være dårligere end dem vi har?? og yderligere har han da i hvert fald målnæse.

Jeg håber også at se AK på banen - ud fra det jeg har set ham præstere for Fredericia - ser han ud som en spændende spiller. Selvfølgelig er der forskel i tempo m.v. i forhold til Superligaen - men det kunne være godt at se ham som afløser for Curth eller SF - alt afhængig af hvordan kampen udvikler sig.
:aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af hundekiks » 5. aug 2013, 13:57

Jeppe Curth er ikke langt fra at slå scoringsrekorden i AaB. Curth har nettet 51 gange for AaB i Superligaen og bliver kun overgået af Peter Rasmussen (54 mål for AaB) og Søren Frederiksen (53 mål for AaB) - kilde bold.dk. Så selvom han er udskældt, så bliver han sandsynligvis den mest scorede AaB spiller. Mon ikke han scorer i aften?

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 5. aug 2013, 14:03

hundekiks skrev:Jeppe Curth er ikke langt fra at slå scoringsrekorden i AaB. Curth har nettet 51 gange for AaB i Superligaen og bliver kun overgået af Peter Rasmussen (54 mål for AaB) og Søren Frederiksen (53 mål for AaB) - kilde bold.dk. Så selvom han er udskældt, så bliver han sandsynligvis den mest scorede AaB spiller. Mon ikke han scorer i aften?
Nu snyder statistikker af og til. Det er korret har scoret en del mål for os, men hvis man regner gennemsnittet ud, så det jo ikke verdensklasse han har leveret, og hans bedste tid er vel groft sagt bag ham.

Curth er en fin fyr, og utrolig sympatisk det passer godt med klubbens image, men vi bliver nød til at forholde os til hvad han leverer på banen og det er ikke godt nok længere.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af thomasjn » 5. aug 2013, 14:08

Mr. Larsen skrev:
hundekiks skrev:Jeppe Curth er ikke langt fra at slå scoringsrekorden i AaB. Curth har nettet 51 gange for AaB i Superligaen og bliver kun overgået af Peter Rasmussen (54 mål for AaB) og Søren Frederiksen (53 mål for AaB) - kilde bold.dk. Så selvom han er udskældt, så bliver han sandsynligvis den mest scorede AaB spiller. Mon ikke han scorer i aften?
Nu snyder statistikker af og til. Det er korret har scoret en del mål for os, men hvis man regner gennemsnittet ud, så det jo ikke verdensklasse han har leveret, og hans bedste tid er vel groft sagt bag ham.

Curth er en fin fyr, og utrolig sympatisk det passer godt med klubbens image, men vi bliver nød til at forholde os til hvad han leverer på banen og det er ikke godt nok længere.
Enig - Curth har jo haft masser af år til at nå derop på scoringslisten. Skal man kigge på statistikken er det mindst lige så bemærkelsesværdigt, at 1/3 (17) af hans 51 nuværende superligamål er scoret på en sæson og det siden da har været rigtigt tyndt. Vil næsten hellere sige "Never change af winning team" og starte med Toft og Frederiksen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2013, 14:15

ER der nogen der ved hvor AaB's fans står?

http://fcvvikings.dk/index.php?id=435" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af NIN » 5. aug 2013, 14:29

hundekiks skrev:Jeppe Curth er ikke langt fra at slå scoringsrekorden i AaB. Curth har nettet 51 gange for AaB i Superligaen og bliver kun overgået af Peter Rasmussen (54 mål for AaB) og Søren Frederiksen (53 mål for AaB) - kilde bold.dk. Så selvom han er udskældt, så bliver han sandsynligvis den mest scorede AaB spiller. Mon ikke han scorer i aften?
Kigger man på Curts målinstinkt (og høst) siden Rade Prica og mesterskabssæsonen i 07-08 hvor han nettede hele 17 gange er udbyttet:

08-09 - 3 mål
09-10 - 4 mål
10-11 - 3 mål
11-12 - 5 mål
12-13 - 4 mål

19 mål på 5 sæsoner.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af 12mand » 5. aug 2013, 14:56

ja det er satme ikke en imponerende statistik for curth.
er spalvis stadig med U20 holdet, siden han ikke er med på holdkortet??
lynge er gud!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. aug 2013, 15:05

12mand skrev:ja det er satme ikke en imponerende statistik for curth.
er spalvis stadig med U20 holdet, siden han ikke er med på holdkortet??
Nej, Spalvis er tilbage og han træner med. Måske spares han grundet de mange kampe over så kort tid, men jeg ved det ikke.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Søgaard » 5. aug 2013, 15:06

12mand skrev:ja det er satme ikke en imponerende statistik for curth.
er spalvis stadig med U20 holdet, siden han ikke er med på holdkortet??
http://nordjyske.dk/nyheder/lukas-spalv ... ac/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Jf. den her artikel, er han hjemme fra landsholdet. Men kan jo være han har fået fri, nu vi har AK i stedet. Enten det eller AK og Toft er foretrukket. Det ser vi jo nok definitivt mod OB.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 5. aug 2013, 15:09

NIN den fromme skrev:
Kigger man på Curts målinstinkt (og høst) siden Rade Prica og mesterskabssæsonen i 07-08 hvor han nettede hele 17 gange er udbyttet:

08-09 - 3 mål
09-10 - 4 mål
10-11 - 3 mål
11-12 - 5 mål
12-13 - 4 mål

19 mål på 5 sæsoner.
Mon ikke Risgaard kan konkurrere med den den statistik?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7874
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Forza » 5. aug 2013, 15:20

NIN den fromme skrev:
hundekiks skrev:Jeppe Curth er ikke langt fra at slå scoringsrekorden i AaB. Curth har nettet 51 gange for AaB i Superligaen og bliver kun overgået af Peter Rasmussen (54 mål for AaB) og Søren Frederiksen (53 mål for AaB) - kilde bold.dk. Så selvom han er udskældt, så bliver han sandsynligvis den mest scorede AaB spiller. Mon ikke han scorer i aften?
Kigger man på Curts målinstinkt (og høst) siden Rade Prica og mesterskabssæsonen i 07-08 hvor han nettede hele 17 gange er udbyttet:

08-09 - 3 mål
09-10 - 4 mål
10-11 - 3 mål
11-12 - 5 mål
12-13 - 4 mål

19 mål på 5 sæsoner.
Det er godt nok en sølle høst.

Men håber at han tager rekorden for flest mål i AaB trøjen. Det må siges at være en stor bedrift for en mand der aldrig har haft de store kompetencer udover sin glade udadvendte personlighed.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af thomasjn » 5. aug 2013, 15:33

Provst i Brovst skrev:
NIN den fromme skrev:
Kigger man på Curts målinstinkt (og høst) siden Rade Prica og mesterskabssæsonen i 07-08 hvor han nettede hele 17 gange er udbyttet:

08-09 - 3 mål
09-10 - 4 mål
10-11 - 3 mål
11-12 - 5 mål
12-13 - 4 mål

19 mål på 5 sæsoner.
Mon ikke Risgaard kan konkurrere med den den statistik?
Det der er jo bare useriøst. Risgårds job på den centrale midtbane er meget andet end at score mål. Curths altoverskyggende opgaversom frontangriber er derimod at score mål. Jeppe kunne i princippet ligge og få en lur 80 minutter af kampen, hvis bare han lavede en kasse eller to de sidste 10 minutter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af NIN » 5. aug 2013, 15:37

thomasjn skrev:
Provst i Brovst skrev:
NIN den fromme skrev:
Kigger man på Curts målinstinkt (og høst) siden Rade Prica og mesterskabssæsonen i 07-08 hvor han nettede hele 17 gange er udbyttet:

08-09 - 3 mål
09-10 - 4 mål
10-11 - 3 mål
11-12 - 5 mål
12-13 - 4 mål

19 mål på 5 sæsoner.
Mon ikke Risgaard kan konkurrere med den den statistik?
Det der er jo bare useriøst. Risgårds job på den centrale midtbane er meget andet end at score mål. Curths altoverskyggende opgaversom frontangriber er derimod at score mål. Jeppe kunne i princippet ligge og få en lur 80 minutter af kampen, hvis bare han lavede en kasse eller to de sidste 10 minutter.
Jeg tror du skal læse hans indlæg en gang til ;)
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 5. aug 2013, 15:42

thomasjn skrev:
Provst i Brovst skrev:
NIN den fromme skrev:
Kigger man på Curts målinstinkt (og høst) siden Rade Prica og mesterskabssæsonen i 07-08 hvor han nettede hele 17 gange er udbyttet:

08-09 - 3 mål
09-10 - 4 mål
10-11 - 3 mål
11-12 - 5 mål
12-13 - 4 mål

19 mål på 5 sæsoner.
Mon ikke Risgaard kan konkurrere med den den statistik?
Det der er jo bare useriøst. Risgårds job på den centrale midtbane er meget andet end at score mål. Curths altoverskyggende opgaversom frontangriber er derimod at score mål. Jeppe kunne i princippet ligge og få en lur 80 minutter af kampen, hvis bare han lavede en kasse eller to de sidste 10 minutter.
Det er det der er min pointe, at Curths statistik er sammenlignelig med med en midtbanespiller. Jeg er overrasket over at du ser det som et forsvar af Curth.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 5. aug 2013, 15:47

Provst i Brovst skrev:
thomasjn skrev:
Provst i Brovst skrev:
NIN den fromme skrev:
Kigger man på Curts målinstinkt (og høst) siden Rade Prica og mesterskabssæsonen i 07-08 hvor han nettede hele 17 gange er udbyttet:

08-09 - 3 mål
09-10 - 4 mål
10-11 - 3 mål
11-12 - 5 mål
12-13 - 4 mål

19 mål på 5 sæsoner.
Mon ikke Risgaard kan konkurrere med den den statistik?
Det der er jo bare useriøst. Risgårds job på den centrale midtbane er meget andet end at score mål. Curths altoverskyggende opgaversom frontangriber er derimod at score mål. Jeppe kunne i princippet ligge og få en lur 80 minutter af kampen, hvis bare han lavede en kasse eller to de sidste 10 minutter.
Det er det der er min pointe, at Curths statistik er sammenlignelig med med en midtbanespiller. Jeg er overrasket over at du ser det som et forsvar af Curth.

det er også en hård statestik at smide op, når vi udmærket godt ved han ikke har fået meget spilletid de sidste 2 sæsonner.
ikke at jeg forsvarer ham generelt, jeg synes ikke han er god nok længere..
men vi skal stadig lige huske hvor mange minutter han har spillet
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar