05.08.13 - FCV vs. AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jensemand57 » 5. aug 2013, 23:20

Jeg syntes forøvrigt, AK virke som en spændende angriber. Han bidrog med noget speed. Jeg tror, med nogle flere træningspas samt at han lærer sine medspillere bedre at kende, han kan blive en gevinst for holdet. Men der skal stadig findes en afløser for Helenius.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. aug 2013, 00:53

Thelander burde nok være sat på toppen efter en indskiftning af KEP. Den gut vinder jo alt i luften, og han kunne vel heade en bold ind fra midterlinjen. Det må være vejen frem mod Ove Pedersen.

Billede
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Jonas K » 6. aug 2013, 07:23

Det der bekymrer mig mest ved kampen er 3 ting.

1: Vi bliver mast fuldstændig i fysik, løbevillighed, speed, hovedspil mm af et oprykker hold.

2: Vi er så ufattelig dårlig til at skabe kampe. Kent må indse dette nu, også må taktikken til Gorica, Slagelse, Viborg, Sønderjyske mfl. bare være at pakke sig også satse på 1 point. Vi kan IKKE noget offensivt når modstanderen står dybt. Kusk mangler speed, Dalsgård det samme. Generelt foregår tingene for langsomt.

3: Standardsituationer. Både offensivt og defensivt halter dette gevaldigt. Offensivt har vi ingen plan overhovedet, vi står i det lille felt og løber ud, det fejler totalt mod et hold som Slagelse. Defensivt virker flere spillere ikke klar over deres opgave, der så jeg gerne KEP tilbage.

Vi har spillet 5 betydende kampe i dette efterår. Gorica, FCK, Gorica, Esbjerg, Slagelse. Vi har fået point i 2 kampe pga. målmandsdrop, og derudover skuffet fælt i de sidste 3 kampe. Det er på ingen måde godt nok. Jeg håber af Kusk, Thomsen, Risgård, Dalle stepper op, og forbedrer sig kraftigt, ellers hedder målet at ende i top10 i år.
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Rams » 6. aug 2013, 08:05

En lille pro/cons ala Barfoed:

+:
1) efter 3 kampe har vi allerede skrabet 1/6 del af de point sammen, der normalt betyder overlevelse
2) Thelander ser rigtig spændende ud. Stærk i luften og en spillende forsvarer (forlæng Gaarde)
3) Vi har et par fine backs

-:
1) Vi kan ikke styre en kamp og skabe powerplay mod en modstander der står lavt. Vi mangler en kreatør som Ståle, Ericsson eller Johansson, og tør ikke selv udvikle denne type ved at lade Wichmann få regelmæssig spilletid.
2) Vi spiller udpræget over kanterne, men mangler angriberen, der kan eksekverer. Så gerne at Kent gav Curth og Jacobsen chancen. Alternativt kunne man i erkendelse af manglende kvalitet i angrebet gå over til at spille med en angriber og så opgradere midtbanen, hvor vi har mange fine alternativer.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af astonvilla » 6. aug 2013, 09:00

Ja, det er jo vintage AaB at falde helt igennem mod et hold som Slagelse. Det vidste man jo allerede inden kampen.

Men vi har jo ok fat i spillet med stort overtag - men når vores offensive spillere intet - intet - har at byde på, ja så er det sku svært.

Kusk: Trænger virkelig til en tur på bænken. Han er jo helt væk.
Thomsen: Skuffer fælt i går - har ellers været en af de bedre i det fremadrettede spil.
Søren F: Simpelthen bare ikke god nok. Kan ikke bruges som spilstation/til at ligge bolde op på, af den simple årsag at hans førsteberøring gør at bolden løber 2 meter væk fra ham hver eneste gang. Oven i det, ganske ufarlig foran mål. Kan evt prøves nede på kanten (hvor han vel egentlig også er bedst?) hvis Kusk skal have en pause.
Toft: Prøver. Er stærk. Men, helt igennem ufarlig foran mål.
Curth/AK: Kommer alt for sent på banen - men det var ikke fordi der skete de store ændringer efter de kom ind.

Curth er god at have på banen, da han er en type man kan smide bolden op på. Men han skal have en makker der kan hakke dem i kassen. Gaarde: Du må afsted og få købt en sådan lige nu. Ved godt pengene er små...men det ender i en katastrofe, hvis indkøbet ikke kommer.

Kusk/Thomsen skal have et spart i rumpetten og op i gear igen. Jeg mener Due skal erstatte Kusk næste gang.

For pokker hvor er man da godt nok trist i dag.

Det eneste lyspunkt er at vi i Thelander har fundet manden der skal styre AaB's defensiv i mange år fremover. Personligt mener jeg iø at han skulle have spillet på toppen det sidste kvarter. Maaain, han er god med hovedet!

Et suk: Jeg brokkede mig også over det sidste sæson - jeg er bare så træt til døden af at se på de hjørnespark der bliver slået af Kusk!, sådan nogle bløde ballon-bolde der ikke er til at arbejde en skid med. Det bliver helt igennem ufarligt. Hjørnespark skal slås med meget mere saft og kraft. Sådan som eksempelvis Due gør det.
Bienvenu Bassogog!

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Remark » 6. aug 2013, 09:46

Var på Slagelse stadion i går, og må sige, at jeg sjældent har set en større udebaneopbakning på Sjælland end i går (når vi ser bort fra FCK-kampene). Det var meget fornemt. Jeg vil - bortset fra manglende dankortterminaler - give ros til FCV for et hyggeligt stadion og pænt tilskuertal til mandagskampen. Unægtelig noget andet end turene til Køge, Gladsaxe og Herfølge.

Roses skal forsvaret også i det defensive, men vi mangler en boldspillende midterforsvarer (KEP). Jeg forstår ikke helt Lasses snak om udlandet, for i mine øjne mangler han overblikket og de tekniske evner til at føre bolden frem. Han skulle være blevet på højrebacken, hvor hans speed kunne komme ham til gode. Vores målmand gør det, han skal. Ingen havde reddet de to bolde.

Derimod må risen gå til Augo, Risgaard, Thomsen og Frederiksen. De kunne slet ikke hamle op med FCVs pres, og var alt for langsomme i boldomgangene.

Jeg vil derimod tage Kusk og Toft i forsvar. Kusken er manden bag alle vore offensive aktioner. Han kan falde ud, burde have fået lidt flere frispark, men han er uvurderlig. Det er ikke landsholdsklasse for tiden, men kreativt nok. Toft burde have scoret mindst et mål, men han går med i spillet og kæmper godt. Jeg har mine tvivl om, hvorvidt det rækker til SL-niveau, men han bør få efteråret til at vise, hvad han kan.

Det slog mig i pausen, at vores bænk egentlig er ok. (Due, KEP, Würtz, Wichmann og så den ubekendte AK). Det er bedre end længe, og fordi et eller to nederlag ikke definerer en sæson, synes jeg vi kan konkludere, at vi har rykket os væsentlig siden sommeren 2011, hvor den nye tidsregning starter efter bygnings- og Pehrssonsfadæserne).

Men skal det blive top 4, må der landes en kvalitetsangriber.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af limey » 6. aug 2013, 10:04

Rams skrev:En lille pro/cons ala Barfoed:

+:
1) efter 3 kampe har vi allerede skrabet 1/6 del af de point sammen, der normalt betyder overlevelse
2) Thelander ser rigtig spændende ud. Stærk i luften og en spillende forsvarer (forlæng Gaarde)
3) Vi har et par fine backs

-:
1) Vi kan ikke styre en kamp og skabe powerplay mod en modstander der står lavt. Vi mangler en kreatør som Ståle, Ericsson eller Johansson, og tør ikke selv udvikle denne type ved at lade Wichmann få regelmæssig spilletid.
2) Vi spiller udpræget over kanterne, men mangler angriberen, der kan eksekverer. Så gerne at Kent gav Curth og Jacobsen chancen. Alternativt kunne man i erkendelse af manglende kvalitet i angrebet gå over til at spille med en angriber og så opgradere midtbanen, hvor vi har mange fine alternativer.
Enig i det meste. Jeg tog også mig selv i, i går, at sidde og ønske at Wichmann kom ind. Selvom Risgaard havde et par gode raids ind i feltet (hvor bolden desværre aldrig blev sendt derind med ordentlig kvalitet), var hans kvaliteter bare ikke det vi manglede som kampen udviklede sig i går. På Wichmanns gode dage lægger han nogle fine stikninger i nogle næsten usynlige mellemrum i modstandernes forsvar og det kunne vi godt have brugt i går, hvor vores fløjspil bare ikke førte til noget som helst - især ikke fordi Dalsgaard havde en sjælden offday.

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af sir-kargo » 6. aug 2013, 10:13

Jeg magter næsten ikke at SE mere på Toft!

Han er garanteret en flink ung mand - men hold kæft hvor virker han langsom på mig (selvom en tv-reporter har fået noget andet at vide) uteknisk ja ganske enkelt ufarlig (hvilket ikke er en god egenskab som angriber)

AK viste da mere end alle vores angribere tilsammen på de minutter han fik.

Suk...
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Funky » 6. aug 2013, 10:21

Dagen derpå er skuffelsen godtnok stadig stor; det var simpelthen en gennemført ringe og vattet præstation. Utroligt at man kan møde op med sejre over FCK og EFB i baggagen, og så levere så lidt.

Status over de første 5 kampe i sæsonen: I de 3 har AaB leveret spil som fører direkte til 1. division. I de to sejre har man spillet bedre, men også fået enorme gaver af modstandernes målmænd. Jeg gider egentlig ikke høre en masse om angribernes mangler; jeg vil gerne se vores midtbanefolk yde indsatser som er ligaen værdig. Jeg er TRÆT af elendigt pasningsspil, grinagtige langskuds-forsøg og sløset markering fra de 4 på midten. Risgård er måske undskyldt med manglende kampform, men Augu er da stille og roligt i færd med at sætte prisen på en eventuel kontraktforlængelse betragteligt ned.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2013, 10:34

Vi mangler en rigtig angriber..

lige nu har vi 4 drenge der rigtigt gerne vil arbejde og løbe for holdet men ikke scorer mål..
vi mangler ham den ene fyr der kan være oppe foran og som står og klør sig i røven indtil han får bolden og så scorer
en rigtig boks type der kan modtage de hårde pasning fra Risgaard og Kusk på midten

spørgsmålet er så om Gaarde er enig og om vi har pungen til det.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af BoT » 6. aug 2013, 12:53

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... g-aalborg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Men fatter Københavnersvinene i københavnerpressen dog ikke, at det jo VAR lortekøbenhavner-bøssedommerens skyld, at vi tabte?!!!
HADER KØBENHAVN!!! Mere vildskab og had 2013!!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Fabbe » 8. aug 2013, 08:54

BoT skrev:http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... g-aalborg/
Men fatter Københavnersvinene i københavnerpressen dog ikke, at det jo VAR lortekøbenhavner-bøssedommerens skyld, at vi tabte?!!!
HADER KØBENHAVN!!! Mere vildskab og had 2013!!
Det er rigtigt nok, som du siger, at københavnere er nogle svin, men jeg synes mildt sagt ikke, at det er voldsomt oplagt at give dommeren skylden for nederlaget.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af astonvilla » 8. aug 2013, 09:33

Fabbe skrev:
BoT skrev:http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... g-aalborg/
Men fatter Københavnersvinene i københavnerpressen dog ikke, at det jo VAR lortekøbenhavner-bøssedommerens skyld, at vi tabte?!!!
HADER KØBENHAVN!!! Mere vildskab og had 2013!!
Det er rigtigt nok, som du siger, at københavnere er nogle svin, men jeg synes mildt sagt ikke, at det er voldsomt oplagt at give dommeren skylden for nederlaget.
Ja, jeg har godt nok også tænkt noget over den dér med nogen undren.

Men på den anden side: Er det så ikke altid per definition dommerens skyld, når man taber?
Bienvenu Bassogog!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af fish » 8. aug 2013, 16:21

astonvilla skrev:
Fabbe skrev:
BoT skrev:http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... g-aalborg/
Men fatter Københavnersvinene i københavnerpressen dog ikke, at det jo VAR lortekøbenhavner-bøssedommerens skyld, at vi tabte?!!!
HADER KØBENHAVN!!! Mere vildskab og had 2013!!
Det er rigtigt nok, som du siger, at københavnere er nogle svin, men jeg synes mildt sagt ikke, at det er voldsomt oplagt at give dommeren skylden for nederlaget.
Ja, jeg har godt nok også tænkt noget over den dér med nogen undren.

Men på den anden side: Er det så ikke altid per definition dommerens skyld, når man taber?
Synes nu Kenn skal have meget ros for hans håndtering af det tweet. Og så var det bare for sjovt at følge reaktionerne fra især Breinholt :-)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Sv: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af astonvilla » 8. aug 2013, 17:18

fish skrev:
astonvilla skrev:
Fabbe skrev:
BoT skrev:http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... g-aalborg/
Men fatter Københavnersvinene i københavnerpressen dog ikke, at det jo VAR lortekøbenhavner-bøssedommerens skyld, at vi tabte?!!!
HADER KØBENHAVN!!! Mere vildskab og had 2013!!
Det er rigtigt nok, som du siger, at københavnere er nogle svin, men jeg synes mildt sagt ikke, at det er voldsomt oplagt at give dommeren skylden for nederlaget.
Ja, jeg har godt nok også tænkt noget over den dér med nogen undren.

Men på den anden side: Er det så ikke altid per definition dommerens skyld, når man taber?
Synes nu Kenn skal have meget ros for hans håndtering af det tweet. Og så var det bare for sjovt at følge reaktionerne fra især Breinholt :-)
Og for hans håndtering af kampen. Det blev en del fysisk - men han lagde en rigtig god linie. God kamp af ham.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Sv: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2013, 17:23

astonvilla skrev:
fish skrev:
astonvilla skrev:
Fabbe skrev:
BoT skrev:http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... g-aalborg/
Men fatter Københavnersvinene i københavnerpressen dog ikke, at det jo VAR lortekøbenhavner-bøssedommerens skyld, at vi tabte?!!!
HADER KØBENHAVN!!! Mere vildskab og had 2013!!
Det er rigtigt nok, som du siger, at københavnere er nogle svin, men jeg synes mildt sagt ikke, at det er voldsomt oplagt at give dommeren skylden for nederlaget.
Ja, jeg har godt nok også tænkt noget over den dér med nogen undren.

Men på den anden side: Er det så ikke altid per definition dommerens skyld, når man taber?
Synes nu Kenn skal have meget ros for hans håndtering af det tweet. Og så var det bare for sjovt at følge reaktionerne fra især Breinholt :-)
Og for hans håndtering af kampen. Det blev en del fysisk - men han lagde en rigtig god linie. God kamp af ham.
Jeg er enig med dig at han dømte en overvejende fin kamp, men jeg synes hans linje var alt for tynd. Jeg havde rigtig gerne set at de fik lov til at gå mere til den. Den type linje der blev lagt opfordrer nærmest spillerne til at smide sig for et godt ord for at få frispark, og det benyttede de sig skam af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar