AaB'ere på diverse landshold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Kristian » 28. jun 2015, 19:59

Provst i Brovst skrev:Det er en skandale at Lucas Andersen ikke var med.
Yussuf Yaru$£@€ (#9) whatever, duer ikke som angriber, ikke på u21 eller landsholdet.
Sisto er disciplineret og hyped over alle grænser.
Højbjerg som wing og kreativ spiller fungerede ikke.
Falk og Christian Nørgaard var en joke.
Jeg er glad for AaB ikke landede Thorup som træner.
Angrebet skulle have været Fisher og Lucas.
Enig, der blev virkelig taget nogle underlige valg gennem den slutrunde.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Sanchez94 » 29. jun 2015, 10:04

Provst i Brovst skrev:Det er en skandale at Lucas Andersen ikke var med.
Yussuf Yaru$£@€ (#9) whatever, duer ikke som angriber, ikke på u21 eller landsholdet.
Sisto er disciplineret og hyped over alle grænser.
Højbjerg som wing og kreativ spiller fungerede ikke.
Falk og Christian Nørgaard var en joke.
Jeg er glad for AaB ikke landede Thorup som træner.
Angrebet skulle have været Fisher og Lucas.
Noget som undrer mig er at vi konstant slår høje indlæg.. For mig at se så er "Yussuf Yaru$£@€ (#9)" ikke specielt god i hovedspillet, hvorfor vælger man ikke at bringe Brock-Madsen eller Berggren ind, så vi rent faktisk har noget at skyde med i luften?
Jeg forstår slet ikke, hvorfor en spillere som Christian Nørgaard og Rasmus Falk er udtaget, det er simpelthen mig en gåde, IMO så er Lucas mindst et niveau over dem begge.. Samtidig med at Lucas kan dække flere pladser, han kan spille wing og falsk 9'er, hvilket han har haft ok succes med tidligere..

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Kenneth K » 29. jun 2015, 11:30

Gaarde6 skrev:Nu hvor EM er slut (Uden at ha set det store)
Så tænker jeg.. Hvorfor skal en stort set komplet spiller, som spiller fast på U21 (Thomsen) koste 15 millioner, mens en spiller med rigtig gode spidskompetencer, men slet ikke så komplet og heller ikke fast stater (Sisto) koste det 4 dobbelte ??
Jeg kan godt se Sisto har nogle ting i hans spil som er super gode alderen taget i betragtning. Men han er da på ingen måde mere komplet end Thomsen!
Sagt på en anden måde.. I de kampe jeg har set Sisto har jeg hver gang tænkt. Fuck hvor er han godt nok talt op i et niveau, hvor han ikke hører hjemme.
indrømmet. Kan godt se han skal koste mere end Thomsen da han har nogle gode ting i hans spil. Men det 3-4 dobbelte er absurd.
Thomsen er rigtig god, og han har også flere facetter i sit spil end Sisto, men Sistos spidskompetencer er dem, som koster kassen, og de spidskompetencer er på et helt, helt andet niveau end Thomsens. Sisto afgør fodboldkampe, og han kan gøre det egenhændigt. Sisto har ikke fået meget spilletid her til EM, og han er nærmest decideret farlig at give bolden til på egen banehalvdel, fordi han stadig mangler (meget) disciplin i sit spil. Men når han har fået bolden på modstandernes banehalvdel, og har fået vendt sig mod modstanderens mål, er det næsten hver gang endt med en målchance til Danmark. Hans hurtighed, hans driblinger, hans indlæg og hans afslutninger er på et niveau, der med tiden kan gøre ham til en international topspiller, hvis de fortsat kan udvikles og forfines.

Jeg synes med andre ord, at det er helt rimeligt, at prisen på Sisto er markant højere end Thomsens. Sisto besidder et efter danske forhold helt ekstraordinært stort talent. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han bliver en bærende spiller for landsholdet i mange år frem, og også hvilken som helst klub han måtte blive solgt til.

Nu håber jeg bare, at han bliver solgt til sommer, så han ikke kan rasere Superligaen i næste sæson for fucking FCM.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7870
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Forza » 29. jun 2015, 11:34

Kenneth K skrev:
Gaarde6 skrev:Nu hvor EM er slut (Uden at ha set det store)
Så tænker jeg.. Hvorfor skal en stort set komplet spiller, som spiller fast på U21 (Thomsen) koste 15 millioner, mens en spiller med rigtig gode spidskompetencer, men slet ikke så komplet og heller ikke fast stater (Sisto) koste det 4 dobbelte ??
Jeg kan godt se Sisto har nogle ting i hans spil som er super gode alderen taget i betragtning. Men han er da på ingen måde mere komplet end Thomsen!
Sagt på en anden måde.. I de kampe jeg har set Sisto har jeg hver gang tænkt. Fuck hvor er han godt nok talt op i et niveau, hvor han ikke hører hjemme.
indrømmet. Kan godt se han skal koste mere end Thomsen da han har nogle gode ting i hans spil. Men det 3-4 dobbelte er absurd.
Thomsen er rigtig god, og han har også flere facetter i sit spil end Sisto, men Sistos spidskompetencer er dem, som koster kassen, og de spidskompetencer er på et helt, helt andet niveau end Thomsens. Sisto afgør fodboldkampe, og han kan gøre det egenhændigt. Sisto har ikke fået meget spilletid her til EM, og han er nærmest decideret farlig at give bolden til på egen banehalvdel, fordi han stadig mangler (meget) disciplin i sit spil. Men når han har fået bolden på modstandernes banehalvdel, og har fået vendt sig mod modstanderens mål, er det næsten hver gang endt med en målchance til Danmark. Hans hurtighed, hans driblinger, hans indlæg og hans afslutninger er på et niveau, der med tiden kan gøre ham til en international topspiller, hvis de fortsat kan udvikles og forfines.

Jeg synes med andre ord, at det er helt rimeligt, at prisen på Sisto er markant højere end Thomsens. Sisto besidder et efter danske forhold helt ekstraordinært stort talent. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han bliver en bærende spiller for landsholdet i mange år frem, og også hvilken som helst klub han måtte blive solgt til.

Nu håber jeg bare, at han bliver solgt til sommer, så han ikke kan rasere Superligaen i næste sæson for fucking FCM.
Jeg er desværre enig i forhold til Sisto. Hvis prisen lander på 45 mio. foretrækker jeg dog til hver en tid at han bliver i FCM. Han er simpelthen slet ikke de penge værd i min optik. Kan være han måske en dag kan blive det men jeg vil vurdere det til at være dobbelt så dyrt som hans reelle værdi.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Kenneth K » 29. jun 2015, 11:58

Forza skrev:
Kenneth K skrev:
Gaarde6 skrev:Nu hvor EM er slut (Uden at ha set det store)
Så tænker jeg.. Hvorfor skal en stort set komplet spiller, som spiller fast på U21 (Thomsen) koste 15 millioner, mens en spiller med rigtig gode spidskompetencer, men slet ikke så komplet og heller ikke fast stater (Sisto) koste det 4 dobbelte ??
Jeg kan godt se Sisto har nogle ting i hans spil som er super gode alderen taget i betragtning. Men han er da på ingen måde mere komplet end Thomsen!
Sagt på en anden måde.. I de kampe jeg har set Sisto har jeg hver gang tænkt. Fuck hvor er han godt nok talt op i et niveau, hvor han ikke hører hjemme.
indrømmet. Kan godt se han skal koste mere end Thomsen da han har nogle gode ting i hans spil. Men det 3-4 dobbelte er absurd.
Thomsen er rigtig god, og han har også flere facetter i sit spil end Sisto, men Sistos spidskompetencer er dem, som koster kassen, og de spidskompetencer er på et helt, helt andet niveau end Thomsens. Sisto afgør fodboldkampe, og han kan gøre det egenhændigt. Sisto har ikke fået meget spilletid her til EM, og han er nærmest decideret farlig at give bolden til på egen banehalvdel, fordi han stadig mangler (meget) disciplin i sit spil. Men når han har fået bolden på modstandernes banehalvdel, og har fået vendt sig mod modstanderens mål, er det næsten hver gang endt med en målchance til Danmark. Hans hurtighed, hans driblinger, hans indlæg og hans afslutninger er på et niveau, der med tiden kan gøre ham til en international topspiller, hvis de fortsat kan udvikles og forfines.

Jeg synes med andre ord, at det er helt rimeligt, at prisen på Sisto er markant højere end Thomsens. Sisto besidder et efter danske forhold helt ekstraordinært stort talent. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han bliver en bærende spiller for landsholdet i mange år frem, og også hvilken som helst klub han måtte blive solgt til.

Nu håber jeg bare, at han bliver solgt til sommer, så han ikke kan rasere Superligaen i næste sæson for fucking FCM.
Jeg er desværre enig i forhold til Sisto. Hvis prisen lander på 45 mio. foretrækker jeg dog til hver en tid at han bliver i FCM. Han er simpelthen slet ikke de penge værd i min optik. Kan være han måske en dag kan blive det men jeg vil vurdere det til at være dobbelt så dyrt som hans reelle værdi.
Jeg synes egentlig ikke, at det er en for høj pris. Jeg tror godt, at han godt gå ind og blive en vigtig spiller for en klub i ligaer, hvor spillerkøb i den størrelsesorden ikke er opsigtsvækkende.

Derudover skal man jo tænke på, at den købende klub givetvis ser ham som en investering. Porto og Ajax har gentagne gange været nævnt som en mulig kommende destination, og det er klubber som er kendt for at sende spillere videre til endnu større klubber, for endnu større beløb. Så hvis den købende klub har en tro på, at de kan sælge ham for 100+ millioner om et par år eller tre, så er 45 millioner jo ikke for meget.

seamann

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af seamann » 29. jun 2015, 20:01

Eksil skrev:
seamann skrev:
A_Strandfelt skrev:
ebbejeppe skrev:Ifølge BT var Thomsen DK's bedste mand i nederlaget til Tyskland.

http://www.bt.dk/fodbold/bank-fra-bt-tr ... yske-taesk
Kraul på DR gav Thomsen 02. Jeg ville nok sige enten 4 eller 7 ud fra det, jeg så.
Kraul er og bliver en pisse københavner - han demonstrerer det igen og igen. Uden selv at fatte det, men det er vel også ganske typisk.
Det er jævnt håbløst, at hver gang nogen kritiserer en spiller, så er han er "pisse københavner". Kom nu op med nogle bedre argumenter, du har hele sommer til det. BT er jo også "pisse københavnere", hvorfor fik han så den højeste karakter der?

Forresten synes jeg ikke Thomsen havde sin bedste kamp. Spilfordeleren i 433 er ikke umiddelbart hans bedste position.

Jeg fastholder: Han er en pisse københavner.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Landsh ... 225751.htm

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Eksil » 30. jun 2015, 09:52

seamann skrev:
Eksil skrev:
seamann skrev:
A_Strandfelt skrev:
ebbejeppe skrev:Ifølge BT var Thomsen DK's bedste mand i nederlaget til Tyskland.

http://www.bt.dk/fodbold/bank-fra-bt-tr ... yske-taesk
Kraul på DR gav Thomsen 02. Jeg ville nok sige enten 4 eller 7 ud fra det, jeg så.
Kraul er og bliver en pisse københavner - han demonstrerer det igen og igen. Uden selv at fatte det, men det er vel også ganske typisk.
Det er jævnt håbløst, at hver gang nogen kritiserer en spiller, så er han er "pisse københavner". Kom nu op med nogle bedre argumenter, du har hele sommer til det. BT er jo også "pisse københavnere", hvorfor fik han så den højeste karakter der?

Forresten synes jeg ikke Thomsen havde sin bedste kamp. Spilfordeleren i 433 er ikke umiddelbart hans bedste position.

Jeg fastholder: Han er en pisse københavner.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Landsh ... 225751.htm
Jamen du må da endeligt klamre dig til det. Så bliver det også da også nemmere at forstå verden.

(Thomsen spillede forresten en ret skidt turnering deroppe på 10eren. Men hey, jeg er også bare en skide nordjyde)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14807
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Hanga » 30. jun 2015, 14:33

Thomsen spillede en fin turnering, hold nu op... Jess Thorup må have været enig siden Thomsen fik samtlige minutter.
Han var en af de spillere, der skabte flest chancer for holdet, og han burde have fået et par assists til især Yussuf Poulsen. Thomsen lavede også fejlafleveringer som alle andre, og han brændte desværre sin egen store chance, men alt i alt gjorde han det altså fornuftigt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Sanchez94 » 30. jun 2015, 14:57

Eksil skrev: Jamen du må da endeligt klamre dig til det. Så bliver det også da også nemmere at forstå verden.

(Thomsen spillede forresten en ret skidt turnering deroppe på 10eren. Men hey, jeg er også bare en skide nordjyde)
Havde Thomsen haft en "rigtig" angriber foran sig, så havde han vel været noteret for 2-3 assist.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Eksil » 5. jul 2015, 13:09

Sanchez94 skrev:
Eksil skrev: Jamen du må da endeligt klamre dig til det. Så bliver det også da også nemmere at forstå verden.

(Thomsen spillede forresten en ret skidt turnering deroppe på 10eren. Men hey, jeg er også bare en skide nordjyde)
Havde Thomsen haft en "rigtig" angriber foran sig, så havde han vel været noteret for 2-3 assist.
Muligvis, men han er en halvdårlig afslutter selv (hvilket er vigtigt deroppe) og jeg synes ikke man får nok ud af hans løbekapacitet, som er en af hans spidskompetencer

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af jonas386 » 3. aug 2015, 00:15

Pohl og Abildgaard på U20 landsholdet.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... taget.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 3. aug 2015, 09:06

Alle mand til Middelfart Stadion!!!

I øvrigt spændende trup http://www.dbu.dk/Nyheder/2015/Juli/U20_trup_liverpool.

U20 er ikke regulær spillende på ligahold, men dem lige i periferien. Så det er vitterlig morgendagens stjerne, som kan findes på det hold.

Lyngby har en Mads Kaalund med, er det en tidligere AaB'er - læge Kaalunds søn eller bare et tilfældigt navnefald.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gamen » 3. aug 2015, 15:06

FlæskeFrank skrev:Alle mand til Middelfart Stadion!!!

I øvrigt spændende trup http://www.dbu.dk/Nyheder/2015/Juli/U20_trup_liverpool.

U20 er ikke regulær spillende på ligahold, men dem lige i periferien. Så det er vitterlig morgendagens stjerne, som kan findes på det hold.

Lyngby har en Mads Kaalund med, er det en tidligere AaB'er - læge Kaalunds søn eller bare et tilfældigt navnefald.
Det er tilfældigt, Sørens søn er det i hvert fald ikke.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 14. aug 2015, 09:33

Så kampen mellem DKs U20 og Liverpools U21.

Ikke en stor oplevelse. Frederik Børsting startede inde og havde fine aktioner, men der skete ikke meget i den halvleg. Pohl blev mig bekendt ikke skiftet ind, selvom mange blev skiftet ind.

DK vandt 3-0. DK virkede teknisk overlegne, mens englænderne virkede taktisk og fysisk overlegne.

Kunne godt lide englændernes midtstopper(nr. 4 har ikke lige navnet), han udstrålede autoritet i forsvaret.

Men der var mange scouts på stadion blandt de 1500 tilskuere.
- FlæskeFrank

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af ebbejeppe » 25. aug 2015, 17:21

Ved ikke, om det også er nævnt andre steder, men en dejlig nyhed!!

http://www.bold.dk/nyt/fire-gengangere- ... andsholdet

Både Børsting og Blåbjerg er med på det nye U21-landshold. Eftersom aldersgrænsen netop er rykket er der en del udskiftninger i forhold til den trup, der var med til EM. Lucas er også med.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 26. aug 2015, 13:42

Spalvis mod San Marino. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... ionen.aspx

Det lyder Zweimal Spalvis
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Eksil » 26. aug 2015, 15:17

FlæskeFrank skrev:Spalvis mod San Marino. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... ionen.aspx

Det lyder Zweimal Spalvis
Det kan da hurtigt blive Zweiundzwanzigmal Spalvis :thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af jonas386 » 6. okt 2015, 18:33

Magnus Christensen fra U19 holdet er udtaget til U19 landsholdet. Ikke umiddelbart et navn der siger mig det store. Men spændende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Sanchez94 » 7. okt 2015, 08:30

jonas386 skrev:Magnus Christensen fra U19 holdet er udtaget til U19 landsholdet. Ikke umiddelbart et navn der siger mig det store. Men spændende.
Hvis jeg ikke tager fejl, så er han vidst nok Frederikshavner, og har været i AaBs ungdomsafdelingen i ret mange år

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af frederikshavneren » 11. okt 2015, 17:54

Rolantsson er med fra start i Færøernes EM kval kamp mod Rumænien, Hallur starter ligeledes. Pol Justinus Justinussen derimod starter på bænken.

Besvar