AaB'ere på diverse landshold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 19. dec 2017, 10:28

Jeg tror ikke dørene i superligaen er lukkede for Lars Søndergaard, men det er nok sundt nok at vælge et andet område for en periode. Han sluttede jo noget skidt og virkede også lidt frustreret efterfølgende(hvilket tyder på, at buddene ikke har væltet ind).

At han så vælge en del af den danske fodboldverden, hvor der faktisk er risiko for succes. Det skal han vel ikke klandres for.
- FlæskeFrank

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Dalbjerg » 19. dec 2017, 13:50

dyhrmaN skrev:
NIN skrev:
dyhrmaN skrev:
Dalbjerg skrev:
Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Love the one you're with...

Jeg tænker også, at Lars Søndergaard havde valgt tæt på alle superliga hold frem for kvinde landsholdet.. Men som sagt elsk den du kan få, og ikke den du drømmer om at få..
Mon dog? Der er masser af fede turneringer på vej til kvinderne. VM i 2019 i Frankrig og OL 2020 i Japan - særligt sidstnævnte er en kæmpe begivenhed og noget LS aldrig ellers ville have været i nærheden af. Kvinderne får snart mere eksponering end de fleste superligaklubber, da de er på nationalt TV, og det kan gå hen og blive et rigtigt stort eventyr.
Det er langt mere farverigt og med et langt større potentiale end en middelmådig superligaklub.
Det er kvindefodbold.
Det er et internetforum, og man bør derfor ikke lade sig provokere, men kommentaren "det er kvindefodbold" er altså for nem og alt for forudsigelig.
Som jeg allerede har skrevet, er oplevelserne potentielt langt større end med en middelmådig superligaklub. LS kan komme til at komme hele verden rundt med det kvindehold, akkurat som han med lidt held og success kan blive den træner, som var med til at gøre kvindefodbold mainstream i Danmark - sådan lidt Ulrik Wilbeck agtig.
Han vil få langt mere eksponering i medierne end de fleste superligatrænere. Jeg tror ærligt talt ikke, han var det eneste profilerede navn, der var i spil til den post.
Den der med sammenligningen til kvindehåndbold.. Ja den holder lige indtil at de finder ud af, at de to landsdækkende kanaler ikke står klar til at vise flere kampe om ugen, lige som de var den gang med håndbold (fordi de havde mistet herrefodbold til betalingskanalerne)..

Læg mærke til, at der jo er ingen der ser kvindefodbold ude på stadions i dag.. Og er det blevet bedre efter den store succes til VM? Nope, der står stadig færre til en kvindekamp ligaen i Århus, end der gør til en jyllandsseriekamp ved herrerne..

Derudover er jeg ikke uenig i præmissen om, at det er fedt job..
Men det ændrer ikke på, at jeg tror at Lars S havde valgt Superligaen any time, hvis han havde muligheden..

Men som en anden skriver, så holder han sig i gang.. Han får en rimelig løn.. Han får nogle oplevelser, og så kan han evt anvende en evt hype til at få chancen igen i Superligaen..

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Dalbjerg » 19. dec 2017, 13:54

Jakobsen skrev:
Dalbjerg skrev:
dyhrmaN skrev:
Dalbjerg skrev:
Danni skrev:Lars Søndergaard landstræner for kvindelandsholdet. Den fik mig alligevel til at trække på smilebåndet.
Love the one you're with...

Jeg tænker også, at Lars Søndergaard havde valgt tæt på alle superliga hold frem for kvinde landsholdet.. Men som sagt elsk den du kan få, og ikke den du drømmer om at få..
Mon dog? Der er masser af fede turneringer på vej til kvinderne. VM i 2019 i Frankrig og OL 2020 i Japan - særligt sidstnævnte er en kæmpe begivenhed og noget LS aldrig ellers ville have været i nærheden af. Kvinderne får snart mere eksponering end de fleste superligaklubber, da de er på nationalt TV, og det kan gå hen og blive et rigtigt stort eventyr.
Det er langt mere farverigt og med et langt større potentiale end en middelmådig superligaklub.
Det er ikke den opfattelse jeg sidder med, især ikke med medianos interview med ham for et halvt år siden..

Jeg tror at Lars Søndergaard havde indset, at superligaen var en saga blot for ham, medmindre han var villig til at tage en lav løn ved en ny "Hobro/Helsingør" klub, eller skulle forsøge, at blive den nye Ove Christensen, som kunne overtage synkende skuder i korte perioder..

Bevares, jeg tror da bestemt du har ret i, at sommerens hype, og turneringer gør det lidt lettere, at sluge kamellen.. Men jeg tror, at det er en kamel, som er foranlediget af lang tids jobsøgen, uden at være tæt på nogle af de stillinger som har været ledige..
Synes egentlig det er lidt unfair, hvis LS skulle være ude som klubtræner herhjemme. Tingene blev jo ikke en klap bedre af, at Gaarde pannikede og fyrede ham. Spillermaterialets kvalitet var et meget større problem end Søndergaards ditto som træner. En klub som Randers der naturligt er en midter/subtop-klub kunne sagtens have brugt ham. I stedet valgte Gravgaard at tage ham skrigbalonen og det bliver nok fatalt for dem. Jeg tror derudover også, at han kunne udrette noget i Esbjerg, hvis de havde et rationelt setup fremfor den gale hollænder. Derudover bør han være kvalificeret til Horsens, Hobro og Silkeborg når de engang skal have nye trænere. Det sker måske ikke lige i morgen og derfor er det måske meget klogt at holde sig igang inden for DBU og fagligt er det jo ikke dårligt selvom jeg synes kvindefodbold er fesent at se.
Jeg synes ikke at det var panik at fyre ham.. Det var på sin plads.. Lige som det er på sin plads at sige farvel og tak til Morten W til sommer, hvis der ikke bygges på de resultater, der er begyndt at vende lidt (og bygge på, vil være spillet gerne må følge resultaterne, således at man ikke sidder med en fornemmelse af, at korthuset kan ramle fuldstændig igen med det mindst uheld på banen)..

Men har det så været fair efterfølgende at Lars S åbenbart er røget i glemmebogen.. Nej, det mener jeg bestemt ikke, og det gav jeg heller ikke udtryk for.. Jeg tilkendegav bare, at jeg troede at det var det der var sket.. Og som sagt så gav det lang podcast interview med ham det samme indtryk..

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 9. jan 2018, 20:50

Rinne står åbenbart på mål mod Danmark, når de to hold mødes torsdag.

Hvem vinder duellen Pohl <> Rinne ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af le Cid » 11. jan 2018, 20:34

Tre nuværende og en tidligere AaB'er i aktion i aften i ligalandsholdskampen mellem Danmark og Sverige. Jeg så desværre ikke ret meget af kampen, men kan dog konstatere, at Rinne lavede et clean sheet :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af secone79 » 12. jan 2018, 07:56

Et rigtigt AaB resultat: Rinne holder clean sheet og Pohl scorede ikke, Ahlmann kom på banen. Vi havde spillere på begge hold, så vi tabte og vandt, men tabte mest :-P

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af ebbejeppe » 14. jan 2018, 13:06

Nogen, der så kampen, som kan give en vurdering af Pohls (og Ahlmanns) præstation? Så at Pohl fik de første 55 minutter..

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af binderup » 15. jan 2018, 21:54

ebbejeppe skrev:Nogen, der så kampen, som kan give en vurdering af Pohls (og Ahlmanns) præstation? Så at Pohl fik de første 55 minutter..
Han spillede en OK kamp, og viste nogle spændende takter, men det var ikke meget han blev iscenesat især fordi Robert Skov var lidt for selvisk.
Det samme billede viste han mod Jordan tidligere i dag. Godt presspil og han er heletiden I bevægelse. Han blev snydt for et mål, hvor dommerne vinkede offside på trods af at Jordans forsvar var flere meter foran. Desuden tog Pohl et meget sjældent skud udefra boksen som rent faktisk sad indenfor målrammen.
:cheers:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af le Cid » 15. mar 2018, 12:14

Rinne udtaget til det svenske landshold pga. Robin Olsens skade.
Fortjent! :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gamen » 15. mar 2018, 12:20

le Cid skrev:Rinne udtaget til det svenske landshold pga. Robin Olsens skade.
Fortjent! :-)
Helt som ventet. Det er fint for Rinne (og os) at han er inde omkring landsholdet.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af troelsh » 15. mar 2018, 13:02

le Cid skrev:Rinne udtaget til det svenske landshold pga. Robin Olsens skade.
Fortjent! :-)
Meget fortjent, jeg håber han bliver udtaget til vm han er en virkelig dygtig målmand, og en væsentlig opgradering ift. Nicolaj Larsen

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af dyhrmaN » 15. mar 2018, 13:26

troelsh skrev:
le Cid skrev:Rinne udtaget til det svenske landshold pga. Robin Olsens skade.
Fortjent! :-)
Meget fortjent, jeg håber han bliver udtaget til vm han er en virkelig dygtig målmand, og en væsentlig opgradering ift. Nicolaj Larsen
Mon ikke vi risikerer, at han allerede er væk til sommer. Han er en meget god målmand, og kommer han til VM, kommer der sandsynligvis bud, vi ikke kan sige nej til.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Hanga » 15. mar 2018, 14:12

dyhrmaN skrev:
troelsh skrev:
le Cid skrev:Rinne udtaget til det svenske landshold pga. Robin Olsens skade.
Fortjent! :-)
Meget fortjent, jeg håber han bliver udtaget til vm han er en virkelig dygtig målmand, og en væsentlig opgradering ift. Nicolaj Larsen
Mon ikke vi risikerer, at han allerede er væk til sommer. Han er en meget god målmand, og kommer han til VM, kommer der sandsynligvis bud, vi ikke kan sige nej til.
Der er naturligvis en risiko for at der kan komme et bud, vi ikke kan sige nej til, men det skal dælme være stort. Vi kæmper alvorligt for at komme tilbage på sporet sportsligt, og det kommer vi naturligvis ikke, hvis vi konsekvent sælger spillere der slår til.

Han fik en 5årig kontrakt så vi har god tid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Pastorius » 15. mar 2018, 15:00

dyhrmaN skrev:
troelsh skrev:
le Cid skrev:Rinne udtaget til det svenske landshold pga. Robin Olsens skade.
Fortjent! :-)
Meget fortjent, jeg håber han bliver udtaget til vm han er en virkelig dygtig målmand, og en væsentlig opgradering ift. Nicolaj Larsen
Mon ikke vi risikerer, at han allerede er væk til sommer. Han er en meget god målmand, og kommer han til VM, kommer der sandsynligvis bud, vi ikke kan sige nej til.
Det kan ikke passe, for jeg har læst herinde at vi ikke har et eneste salgsobjekt udover Flores.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af 9520AaB » 15. mar 2018, 16:39

Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:
troelsh skrev:
le Cid skrev:Rinne udtaget til det svenske landshold pga. Robin Olsens skade.
Fortjent! :-)
Meget fortjent, jeg håber han bliver udtaget til vm han er en virkelig dygtig målmand, og en væsentlig opgradering ift. Nicolaj Larsen
Mon ikke vi risikerer, at han allerede er væk til sommer. Han er en meget god målmand, og kommer han til VM, kommer der sandsynligvis bud, vi ikke kan sige nej til.
Det kan ikke passe, for jeg har læst herinde at vi ikke har et eneste salgsobjekt udover Flores.
Du får lige Billede for den. Vi har nemlig flere med salgspotentiale. Jannik Pohl, altså Brøndby købte fattigmandsudgaven af Pohl(Uhre), så mon ikke Pohl kunne sælges også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 15. mar 2018, 17:05

Og hvis det helt går galt, så sælges Rinne alt for dyrt, så AaB ender med et årsregnskab i plus, så skal der nok blive ballade herinde.
- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af BassogogsVen » 15. mar 2018, 17:06

Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:
troelsh skrev:
le Cid skrev:Rinne udtaget til det svenske landshold pga. Robin Olsens skade.
Fortjent! :-)
Meget fortjent, jeg håber han bliver udtaget til vm han er en virkelig dygtig målmand, og en væsentlig opgradering ift. Nicolaj Larsen
Mon ikke vi risikerer, at han allerede er væk til sommer. Han er en meget god målmand, og kommer han til VM, kommer der sandsynligvis bud, vi ikke kan sige nej til.
Det kan ikke passe, for jeg har læst herinde at vi ikke har et eneste salgsobjekt udover Flores.
Jeg har ellers læst flere, mig selv inklusive, der mener, at Rinne er i den meget sparsomme pulje på 2-3 spillere, der er salgsobjekter.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af BassogogsVen » 15. mar 2018, 17:07

FlæskeFrank skrev:Og hvis det helt går galt, så sælges Rinne alt for dyrt, så AaB ender med et årsregnskab i plus, så skal der nok blive ballade herinde.
Er du ikke ved at være træt af at formulere sådanne indlæg, din alder taget i betragning?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 15. mar 2018, 17:14

BassogogsVen skrev:
FlæskeFrank skrev:Og hvis det helt går galt, så sælges Rinne alt for dyrt, så AaB ender med et årsregnskab i plus, så skal der nok blive ballade herinde.
Er du ikke ved at være træt af at formulere sådanne indlæg, din alder taget i betragning?
Når der er så mange sortseere, så har I behov for noget modvægt. Så sænker jeg mig gerne ned på det niveau.
- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af BassogogsVen » 15. mar 2018, 17:20

FlæskeFrank skrev:
BassogogsVen skrev:
FlæskeFrank skrev:Og hvis det helt går galt, så sælges Rinne alt for dyrt, så AaB ender med et årsregnskab i plus, så skal der nok blive ballade herinde.
Er du ikke ved at være træt af at formulere sådanne indlæg, din alder taget i betragning?
Når der er så mange sortseere, så har I behov for noget modvægt. Så sænker jeg mig gerne ned på det niveau.
Ja, det gør du tydeligvis. Giv dig selv et klap på skulderen. Dine børn må være stolte.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar