Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Provst i Brovst » 15. aug 2013, 13:32

hje1980 skrev:
Provst i Brovst skrev:
hje1980 skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:Søren Frederiksen duer ikke som angriber og som wing kan han vel ikke komme på hold. Heldigvis er det kun på en to årig kontrakt. Det er vel stadig et uafklaret mysterium hvorfor FCK hentede ham nærmest på størrelse med hvorfor AaB forlængede med Due.
Eller Curth...
Det var vel fordi klubben ABSOLUT INGEN PENGE havde da det skete... og en forlængelse er MEGET billigere end at hente nye folk udefra.
Så det var vel mere af nød end lyst...
Det undrer mig gang på gang at AaBs dårlige økonomiske beslutninger altid kan undskyldes med at AaB mangler penge, som om pengemangel undskylder eller begrunder dårlige beslutninger. Hvis AaB mangler penge er der endnu større grund til at træffe fornuftige beslutninger. "Det er dyrt at være fattig" er bare en dårlig undskyldning for at være uansvarlig.

Hvor stor kan krisen være når der forlænges med Curth og Due.
Så hvis AaB inden forlængelsen har 100.000 om måneden til 2 spillere. Det er lige hvad det koster at forlænge med Due og Curth... imens 2 nye kommer til at koste 150.000 om månenden da det kræver en signon fee også...
Ja så er der jo ikke så mange muligheder end at forlænge. Så den fornuftige beslutning var at beholde noget rutine på holdet da dette var nødvendigt. Nok også derfor ingen af de 2 spillere fik en lang kontrakt...
Du har helt ret i at 100.000 er mindre end 150.000. Hvad det så har med forlængelsen af Curry og Due er så er åbent spørgsmål. Men det er vel sigende at der skal sådanne tankeeksperimenter til for at kunne begrunde forlængelsen.

Hvad deres rutine er værd på bænken ved jeg ikke, mon ikke de andre spillere kan finde ud af at sidde der uden dem, hvis ikke skal Kent vil nok instruere dem da han er lige ved siden af. Ellers kan der vel komme en pædagog og hjælpe dem med at side stille på en bænk.

Min pointe er at siden vi kender både Dues og Curths lave værdi for holdet så kunne det være en god ide at satse på nogle yngre spillere da de i værste fald også blot endte på bænken. I bedste fald kunne de være en gevinst for holdet.

Så er jeg ligeglad med om de kommer fra AaBs talenter, Jammerbugten eller Bratislava.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af frederikshavneren » 15. aug 2013, 16:06

KEP er tvivlsom til kampen da han til dagens træning blev ramt på den tå, der tidligere har voldt ham problemer. Umiddelbart tror jeg ikke at KEP stod til at starte inde, men man ikke længere helt vide med KN, der på det seneste har vist stor mod ved at bænke etablerede spillere.

Thelander er stadigvæk ikke stamspiller, men det er fuldt fortjent hvis han får genvalg på lørdag. Det bliver spændende at se hvordan Thelander og Lasse klarer udfordringen på lørdag. Jeg frygter at de kan få store problemer på skøjtebanen i Farum.

Personligt håber jeg på følgende line up:

Larsen
Paddy - Lasse - Thelander - Ahlmann
Kusk - Augu - Würtz - Risgård - Thomsen
Toft

Det vil være fornuftigt at forstærke den centrale midtbane, da Farum ellers vil få et massivt overtag centralt.
Farums forsvar er bestemt til at tale med, deres forsvar skal testes maksimalt. Jeg tror at Tofts hurtighed kan gøre ondt på især Runje, der tydeligt lider under af at Okore er væk.

Spillemæssigt tror jeg at vi trods stort spilovertag til Farum kan være fint med, men alligevel taber vi sikkert 0-1 på et eller andet tilfældigt lortemål. De senere års statistik på Farum Skøjtearena er ikke just positiv læsning.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af hje1980 » 15. aug 2013, 16:24

Provst i Brovst skrev:
hje1980 skrev:
Provst i Brovst skrev:
hje1980 skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Provst i Brovst skrev:Søren Frederiksen duer ikke som angriber og som wing kan han vel ikke komme på hold. Heldigvis er det kun på en to årig kontrakt. Det er vel stadig et uafklaret mysterium hvorfor FCK hentede ham nærmest på størrelse med hvorfor AaB forlængede med Due.
Eller Curth...
Det var vel fordi klubben ABSOLUT INGEN PENGE havde da det skete... og en forlængelse er MEGET billigere end at hente nye folk udefra.
Så det var vel mere af nød end lyst...
Det undrer mig gang på gang at AaBs dårlige økonomiske beslutninger altid kan undskyldes med at AaB mangler penge, som om pengemangel undskylder eller begrunder dårlige beslutninger. Hvis AaB mangler penge er der endnu større grund til at træffe fornuftige beslutninger. "Det er dyrt at være fattig" er bare en dårlig undskyldning for at være uansvarlig.

Hvor stor kan krisen være når der forlænges med Curth og Due.
Så hvis AaB inden forlængelsen har 100.000 om måneden til 2 spillere. Det er lige hvad det koster at forlænge med Due og Curth... imens 2 nye kommer til at koste 150.000 om månenden da det kræver en signon fee også...
Ja så er der jo ikke så mange muligheder end at forlænge. Så den fornuftige beslutning var at beholde noget rutine på holdet da dette var nødvendigt. Nok også derfor ingen af de 2 spillere fik en lang kontrakt...
Du har helt ret i at 100.000 er mindre end 150.000. Hvad det så har med forlængelsen af Curry og Due er så er åbent spørgsmål. Men det er vel sigende at der skal sådanne tankeeksperimenter til for at kunne begrunde forlængelsen.

Hvad deres rutine er værd på bænken ved jeg ikke, mon ikke de andre spillere kan finde ud af at sidde der uden dem, hvis ikke skal Kent vil nok instruere dem da han er lige ved siden af. Ellers kan der vel komme en pædagog og hjælpe dem med at side stille på en bænk.

Min pointe er at siden vi kender både Dues og Curths lave værdi for holdet så kunne det være en god ide at satse på nogle yngre spillere da de i værste fald også blot endte på bænken. I bedste fald kunne de være en gevinst for holdet.

Så er jeg ligeglad med om de kommer fra AaBs talenter, Jammerbugten eller Bratislava.
Du ved godt der også er træning i AaB ikke? At det ikke er kun kampe de har...
Min pointe er at hvis ikke kampene OG træningen skulle bestå af ene unge folk, så skulle man have nogle rutinerede folk i truppen også... og det var billigere for AaB at forlænge end at hente nye ind der er bedre end Curth og Due.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. aug 2013, 16:25

frederikshavneren skrev:KEP er tvivlsom til kampen da han til dagens træning blev ramt på den tå, der tidligere har voldt ham problemer. Umiddelbart tror jeg ikke at KEP stod til at starte inde, men man ikke længere helt vide med KN, der på det seneste har vist stor mod ved at bænke etablerede spillere.

Thelander er stadigvæk ikke stamspiller, men det er fuldt fortjent hvis han får genvalg på lørdag. Det bliver spændende at se hvordan Thelander og Lasse klarer udfordringen på lørdag. Jeg frygter at de kan få store problemer på skøjtebanen i Farum.

Personligt håber jeg på følgende line up:

Larsen
Paddy - Lasse - Thelander - Ahlmann
Kusk - Augu - Würtz - Risgård - Thomsen
Toft

Det vil være fornuftigt at forstærke den centrale midtbane, da Farum ellers vil få et massivt overtag centralt.
Farums forsvar er bestemt til at tale med, deres forsvar skal testes maksimalt. Jeg tror at Tofts hurtighed kan gøre ondt på især Runje, der tydeligt lider under af at Okore er væk.

Spillemæssigt tror jeg at vi trods stort spilovertag til Farum kan være fint med, men alligevel taber vi sikkert 0-1 på et eller andet tilfældigt lortemål. De senere års statistik på Farum Skøjtearena er ikke just positiv læsning.
Nu er du ikke den første der skriver det på den samme måde, så det her er også henvendt til andre. Men jeg forstår ikke helt lighedspunktet mellem at stille op i en mere defensiv opstilling, og samtidig skulle kunne true FCN's forsvar maksimalt. For mig at se risikerer vi bare at ende med en kamp på midtbanen, en kamp FCN vil vinde efter min mening.

Jeg mener vores chance ligger i at være aggressive, hurtige, presse dem hårdt og slå til på de kontraer og halv-kontraer som vil opstå. Ind med de typer som er de stærkeste presspillere (også i forreste linje), og så må det betyde at det denne gang er Risgårds tur til at sidde over - han kan så til gengæld være en giftig joker senere i kampen.

Larsen
Paddy - Lasse - Thelander - Ahlmann
Kusk - Augu - Würtz - Thomsen
Frederiksen - Curth

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af astonvilla » 16. aug 2013, 13:28

Kun godt et døgn til kick off i Farum. Stille på Hornevej.
Kent må have søvnløse nætter.
Nogen der har været ude og overvære træningen - indikationer på hvordan vi stiller op offensivt.

Eller sagt på en anden måde: Hvem skal være Augo's makker i front ;)
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af le Cid » 16. aug 2013, 13:30

astonvilla skrev:Eller sagt på en anden måde: Hvem skal være Augo's makker i front ;)
Mon ikke det bliver Køllen, nu hvor hans skifte til Brömböh er røget i vasken?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af BoT » 16. aug 2013, 13:40

le Cid skrev:
astonvilla skrev:Eller sagt på en anden måde: Hvem skal være Augo's makker i front ;)
Mon ikke det bliver Køllen, nu hvor hans skifte til Brömböh er røget i vasken?
Det ku være perfekt. Køllen er både stor, stærk og kulsort!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. aug 2013, 16:11

Formen er der. Men jeg er altså ikke tilnærmelsesvis sort nok til en startplads.
På den anden side burde jeg nok kunne lære at give en "thumps up" i retningen af vedkommende der afleverede til mig inden jeg skovlede bolden ud af Farum Park så jeg kan da godt tage Curths plads...
Janteloven eksisterer IKKE!

seamann

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af seamann » 16. aug 2013, 16:36

Truppen:
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Lasse Nielsen, 7 Anders Due, 8 Rasmus Würtz, 9 Thomas Augustinussen, 10 Jeppe Curth, 14 Mathias Wichmann, 17 Kasper Kusk, 18 Anders K. Jacobsen, 19 Søren Frederiksen, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 23 Nicolaj Thomsen, 26 Rasmus Thelander, 29 Rolf Toft og 30 Andreas Bruhn.

Vil der være en eneste defensiv gardering på bænken ?

Til gengæld 5 angribere - det ser noget underligt ud.

PS.
Jeg ved godt jeg i tråd med debatsidens nuværende kodeks burde skrive 5 ubrugelige angribere (ja, også ham nummer 30 - jeg har engang set ham som bolddreng på stadion, og der ramte han ikke målet en eneste gang).

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af le Cid » 16. aug 2013, 17:03

Nu skrives der, at Rasmus J. er spilleklar, men ikke kampklar. Sjov formulering! Mon ikke vi har lovet tyskerne, at han først kommer i kamp i september?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af hje1980 » 16. aug 2013, 18:08

le Cid skrev:Nu skrives der, at Rasmus J. er spilleklar, men ikke kampklar. Sjov formulering! Mon ikke vi har lovet tyskerne, at han først kommer i kamp i september?
Mon ikke bare der menes at han træner med men måske kun kan klare 5 min kamp... At han skal bygges mere op inden det hedder kamp

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af budo » 17. aug 2013, 02:11

Han kan passende komme ind i næste runde, og scorer sejrsmålet mod hosekræmmerne. Så vil han få øjeblikkelig helgenstatus og Gaardes første transfervindue vil pludselige være legendarisk.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 17. aug 2013, 10:39

Køllen I Møllen skrev:Formen er der. Men jeg er altså ikke tilnærmelsesvis sort nok til en startplads.
På den anden side burde jeg nok kunne lære at give en "thumps up" i retningen af vedkommende der afleverede til mig inden jeg skovlede bolden ud af Farum Park så jeg kan da godt tage Curths plads...
Tror aldrig at du vil kunne lave en så inspirerende thumbs-up som Curth. Han har perfektioneret den igennem et utal af brændte muligheder.

Tror vi taber denne. FCN er krise og jeg kan ikke komme på en kamp som vi har vundet mod et hold i krise.

Hvad der taler for sejr er at FCN måske ikke er klar over at de er krise efter deres FCK kamp og deres generelle skyklap tro på deres egne spillesystem. Derudover pakker de sig ikke, som er AaBs Akilleshæl.

Brugeravatar
Aberdeen
2. div
2. div
Indlæg: 123
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:59
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Aberdeen » 17. aug 2013, 10:44

Viva i cazzi rossi skrev:
Køllen I Møllen skrev:Formen er der. Men jeg er altså ikke tilnærmelsesvis sort nok til en startplads.
På den anden side burde jeg nok kunne lære at give en "thumps up" i retningen af vedkommende der afleverede til mig inden jeg skovlede bolden ud af Farum Park så jeg kan da godt tage Curths plads...
Tror aldrig at du vil kunne lave en så inspirerende thumbs-up som Curth. Han har perfektioneret den igennem et utal af brændte muligheder.

Tror vi taber denne. FCN er krise og jeg kan ikke komme på en kamp som vi har vundet mod et hold i krise.

Hvad der taler for sejr er at FCN måske ikke er klar over at de er krise efter deres FCK kamp og deres generelle skyklap tro på deres egne spillesystem. Derudover pakker de sig ikke, som er AaBs Akilleshæl.
"FCN er krise og jeg kan ikke komme på en kamp som vi har vundet mod et hold i krise."
Her har du fuldstændig ret! Hold i krise har en tendens til at få vendt skuden mod AaB - We be cursed!
Tror desværre også på et nederlag - måske sakset ind af Nordstrand?
Der findes ingen spørgsmål, dumme

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af frederikshavneren » 17. aug 2013, 13:22

Mon ikke at Kent indretter taktikken efter FCN ved at ændre taktikken til 4-5-1. Det gør de fleste modstandere og jeg tror Kent gør det samme. Det bliver spændende at se hvis han bringer Augu, Würtz og Risgård fra start. Jeg tror at det vil være yderst fornuftigt at få en ekstra central midtbanespiller, da FC Svindel ellers vil få et alt for stort overtag centralt.

Det største spørgsmålstegn er hvem der vælges i front. Det bliver Curth hvis der satses på en stærk presspiller, men hvis der satses på en hurtig spiller som kan true FC Svindels vakkelvorne forsvar så bliver det Toft eller AK.

Come on AaB :aabfan:

Jim k
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. jan 2011, 15:53
Geografisk sted: Skovby, Galten

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Jim k » 17. aug 2013, 13:48

Er der nogen af jer, som har et stream. Er i sommerhus uden bredbånd :(

seamann

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af seamann » 17. aug 2013, 14:11

frederikshavneren skrev:Mon ikke at Kent indretter taktikken efter FCN ved at ændre taktikken til 4-5-1. Det gør de fleste modstandere og jeg tror Kent gør det samme. Det bliver spændende at se hvis han bringer Augu, Würtz og Risgård fra start. Jeg tror at det vil være yderst fornuftigt at få en ekstra central midtbanespiller, da FC Svindel ellers vil få et alt for stort overtag centralt.

Det største spørgsmålstegn er hvem der vælges i front. Det bliver Curth hvis der satses på en stærk presspiller, men hvis der satses på en hurtig spiller som kan true FC Svindels vakkelvorne forsvar så bliver det Toft eller AK.

Come on AaB :aabfan:

Det bliver 4-4-2. Hvis der kun skal spilles smed een angriber er det da helt pløk at udtage 5.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af MrBangDK » 17. aug 2013, 14:42

Kampen ender 1-3....
Ska' vi hak'?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af PeterS » 17. aug 2013, 15:51

Anders K og Due i stedet for Curth og Toft.
AaB's 11 mod FCN: Larsen, Kristensen, Thelander, Nielsen, Ahlmann, Kusk, Würtz, Risgård, Due, Thomsen, Jacobsen.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af le Cid » 17. aug 2013, 16:00

PeterS skrev:Anders K og Due i stedet for Curth og Toft.
AaB's 11 mod FCN: Larsen, Kristensen, Thelander, Nielsen, Ahlmann, Kusk, Würtz, Risgård, Due, Thomsen, Jacobsen.
Spændende! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar