Pokal: Silkeborg-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Yankee » 15. aug 2013, 12:14

Desværre fik vi en rigtig møglodtrækning og trak Silkeborg ude (såfremt de slår Aarhus 1900).

En hård kamp der kommer til at ligge om to uger.

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Gablin » 15. aug 2013, 12:16

Ærgerligt at vi ikke trak Vensyssel, Jammerbugten eller Aalborg Chang!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af astonvilla » 15. aug 2013, 12:17

Ja, den lodtrækning kunne vist nok ikke have være gået meget dårligere.

Vi har ikke megen held på den front...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 961
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Popnizzen » 15. aug 2013, 12:20

På den anden side, hvis det går som det plejer at gå så kan vi allerede om 2 uger, koncentrer os FULDT UD om ligaen..... Træt, træt af alt !
„The less you care, the happier you will be.“

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2013, 12:25

Det var en stor mundfuld i første runde. Gudskelov er de ikke helt på sporet endnu og skal nok koncentrere sig meget om ligaen for ikke at tabe for meget terræn.

Men jeg er nu glad for at vi ikke mødte Jammerbugt eller Vendsyssel, de ville nok gerne have drillet os og spillet over evne.

Silkeborg spiller weekendkampe ligesom os, men skal altså i pokalkamp i næste uge, så de kan ikke nå at spare ret meget inden kampen. Det bør være vores fordel.

Ligesom Rasmus Jönson kan sættes ind med ½ time tilbage og lave hattrick...
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af frederikshavneren » 15. aug 2013, 12:37

Yankee skrev:Desværre fik vi en rigtig møglodtrækning og trak Silkeborg ude (såfremt de slår Aarhus 1900).

En hård kamp der kommer til at ligge om to uger.
Lorte lodtrækning. Selv om vi er favoritter og Silkeborg naturligvis prioriterer
1. division, så venter der uden tvivl en meget hård kamp.

Vi spiller altid forfærdeligt i Silkeborg og taber næsten altid dernede.

:@

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2013, 12:41

Jeg flytter lige denne diskussion hertil:
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Eksil skrev:AaB mod vinderen af Aarhus 1900 og Silkeborg

Det kunne nemt blive til en tidlig exit, traditionen tro.

Vi er fandme heller ikke heldige, de andre superliga hold trak Stjernen BK, Vendsyssel og Jammerbugt FC. Vi trækker selvfølgelig (sandsynligvis) et hold der lige er rykket i 1 div fra superligaen.
Ro på - hvis ikke vi kan vinde den kamp forholdsvis sikkert, så har vi alligevel ikke noget at gøre i pokalen. Det er jo ikke fordi vi er overbebyrdede med europæisk fodbold og andre interessante kamp i resten af denne sæson. Som tilskuer er det da også en noget mere interessant kamp end en kamp mod et seriehold.
Ja, jeg er så ikke enig, stod det til mig så måtte vi gerne vente med at møde hold fra superligaen/1 division så længe som muligt. Pokalen er den er nemmeste vej til europa, og det er alt andet lige nemmere at komme langt i de der vind eller forsvind opgør hvis man møder serie 1 hold end 1 divisionshold.
...men Silkeborg er altså et andet hold unden Pourie og Risgaard (har ikke helt styr hvad der ellers er af ændringer), så vi får en kamp med et rimeligt niveau, mod en modstander vi trods alt skal kunne slå - måske kan det også give vores angreb lidt skub i det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. aug 2013, 12:57

Pastorius skrev:Jeg flytter lige denne diskussion hertil:
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Eksil skrev:AaB mod vinderen af Aarhus 1900 og Silkeborg

Det kunne nemt blive til en tidlig exit, traditionen tro.

Vi er fandme heller ikke heldige, de andre superliga hold trak Stjernen BK, Vendsyssel og Jammerbugt FC. Vi trækker selvfølgelig (sandsynligvis) et hold der lige er rykket i 1 div fra superligaen.
Ro på - hvis ikke vi kan vinde den kamp forholdsvis sikkert, så har vi alligevel ikke noget at gøre i pokalen. Det er jo ikke fordi vi er overbebyrdede med europæisk fodbold og andre interessante kamp i resten af denne sæson. Som tilskuer er det da også en noget mere interessant kamp end en kamp mod et seriehold.
Ja, jeg er så ikke enig, stod det til mig så måtte vi gerne vente med at møde hold fra superligaen/1 division så længe som muligt. Pokalen er den er nemmeste vej til europa, og det er alt andet lige nemmere at komme langt i de der vind eller forsvind opgør hvis man møder serie 1 hold end 1 divisionshold.
...men Silkeborg er altså et andet hold unden Pourie og Risgaard (har ikke helt styr hvad der ellers er af ændringer), så vi får en kamp med et rimeligt niveau, mod en modstander vi trods alt skal kunne slå - måske kan det også give vores angreb lidt skub i det.
Vi er osse et andet hold uden Helenius!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af frederikshavneren » 15. aug 2013, 12:59

Der er mulighed for allerede i aften, at vurdere hvilket niveau Silkeborg har efter nedrykningen fra Superligaen. TV3 Sport1 viser kl. 18.30 Silkeborgs hjemmekamp mod Lyngby.

Der er ingen tvivl om at Silkeborgs fokus er på 1. division, hvor de har fået en rædselsfuld start. De vil derfor prioritere ligaen over pokalen, da de ikke har råd til at tabe større terræn. Horsens vinder 1. division, mens Silkeborg skal kæmpe benhårdt mod Randers light, Fredericia og Vejle om den anden oprykningsplads.

Når det er sagt venter der stadigvæk en meget svær kamp. Vi spiller pr. definition altid grotesk dårligt i Silkeborg og har det historisk uhyre svært dernede.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af MrBangDK » 15. aug 2013, 13:20

frederikshavneren skrev:Der er mulighed for allerede i aften, at vurdere hvilket niveau Silkeborg har efter nedrykningen fra Superligaen. TV3 Sport1 viser kl. 18.30 Silkeborgs hjemmekamp mod Lyngby.

Der er ingen tvivl om at Silkeborgs fokus er på 1. division, hvor de har fået en rædselsfuld start. De vil derfor prioritere ligaen over pokalen, da de ikke har råd til at tabe større terræn. Horsens vinder 1. division, mens Silkeborg skal kæmpe benhårdt mod Randers light, Fredericia og Vejle om den anden oprykningsplads.

Når det er sagt venter der stadigvæk en meget svær kamp. Vi spiller pr. definition altid grotesk dårligt i Silkeborg og har det historisk uhyre svært dernede.

Er der spillet 4-6 kampe i 1. division indtil videre?? Det er nogle ret vilde gæt du har på kampen om oprykning!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2013, 13:25

Poker-One-Kenobi skrev: Vi er osse et andet hold uden Helenius!
Jeg synes altså ikke det er så skidt igen - hvis man ser bort fra Dila Gori.

Vi har spillet fire kampe, hvoraf kun én har været skidt. Vi har skiftet en del rundt på konstellationer og leder tydeligvis efter den bedste - uden Helenius på holdet. Vi har ikke scoret det antal mål spillet egentlig har været til, og det er da til dels fordi vi ikke har en skarp angriber, men alligevel har vi skrabet sejre hjem i de to.

Det er selvfølgelig en bekymring at vi ikke scorer nok, og der går nok en tid endnu inden vi har fundet vores idealopstilling, men så stor grund til pessimisme synes jeg ikke vi har. Alle hold kommer i scorigskriser ind imellem. Jeg synes klart at der er mere at være fortrøstningsfuld over end der er at være bange for, og at vi skal møde silkeborg er selvfølgelig værre end en walkover, men så er det heller ikke værre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2013, 13:27

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Vi er osse et andet hold uden Helenius!
Jeg synes altså ikke det er så skidt igen - hvis man ser bort fra Dila Gori.

Vi har spillet fire kampe, hvoraf kun én har været skidt. Vi har skiftet en del rundt på konstellationer og leder tydeligvis efter den bedste - uden Helenius på holdet. Vi har ikke scoret det antal mål spillet egentlig har været til, og det er da til dels fordi vi ikke har en skarp angriber, men alligevel har vi skrabet sejre hjem i de to.

Det er selvfølgelig en bekymring at vi ikke scorer nok, og der går nok en tid endnu inden vi har fundet vores idealopstilling, men så stor grund til pessimisme synes jeg ikke vi har. Alle hold kommer i scorigskriser ind imellem. Jeg synes klart at der er mere at være fortrøstningsfuld over end der er at være bange for, og at vi skal møde silkeborg er selvfølgelig værre end en walkover, men så er det heller ikke værre.
Nå ja, og skal vi endelig være bekymrede, så er jeg mere nervøs for de chancer (og mål) vi giver væk, end jeg er for de manglende mål i den anden ende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2013, 22:03

Som forventet ekspederede Silkeborg serie 2 holdet Århus 1900 ud af pokalen her til aften. Superliga nedrykkerne vandt 4-1.

Dermed starter pokaleventyret næste torsdag i Silkeborg.

:aabfan:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af astonvilla » 22. aug 2013, 09:49

Nu har jeg surfet noget rundt - men har ikke kunnet finde nogen indikationer på hvem der sender kampen på torsdag.

Man må da gå ud fra den bliver vist! Det er da det mest interessante opgør i denne runde (også uden røde briller på, synes jeg).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af 634 » 22. aug 2013, 10:38

astonvilla skrev:Nu har jeg surfet noget rundt - men har ikke kunnet finde nogen indikationer på hvem der sender kampen på torsdag.

Man må da gå ud fra den bliver vist! Det er da det mest interessante opgør i denne runde (også uden røde briller på, synes jeg).
Hvidovre med den tidligere BIF profil Per Nielsen som træner trak altså BIF, den er utvivlsomt første kamp.
Når kampen skal spilles kl 20,30 må det betyde at det er TV kamp evt. Kanalsport.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af BBS » 22. aug 2013, 11:08

astonvilla skrev:Nu har jeg surfet noget rundt - men har ikke kunnet finde nogen indikationer på hvem der sender kampen på torsdag.

Man må da gå ud fra den bliver vist! Det er da det mest interessante opgør i denne runde (også uden røde briller på, synes jeg).
Den ellers altid pålidelige http://www.sofabold.dk" onclick="window.open(this.href);return false; skriver at 1. divisionskampen AB-Silkeborg bliver vist torsdag d. 29. på TV3 Sport 1. Det kan tyde på, at der er en fejl og det er Silkeborg-AaB der bliver vist, men det er det tætteste jeg er på et svar.

EDIT: Jeg skrev en mail til sofabold.dk og fik følgende svar:

"Hej,

Du har selvfølgelig ret i, at Silkeborg IF ikke kan spille 2 kampe på samme dag. Jeg har netop snakket med VIASAT, som netop nu sidder og er i gang med den helt store rokade. "Fejlen" på siden skyldes, at kampen var lagt som torsdagskamp allerede for en måned siden. Kampen blev så tilføjet til sofabold.dk. VIASAT har så endnu ikke haft mulighed for at sende rettelser ud endnu - de har lovet os, at disse rettelser kommer i dag.

Pokal kampen mellem Silkeborg og AaB bliver vist, dog på TV3+ - der bliver dog ikke vist nogen kamp fra NordicBet ligaen den dag.

Mange tak for din feedback, vi elsker når vores besøgende er med til at gøre siden bedre!


Venlig Hilsen

-Jakob Termansen

Redaktør / Sofabold.dk
jakob@sofabold.dk"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af astonvilla » 22. aug 2013, 13:21

BBS skrev:
astonvilla skrev:Nu har jeg surfet noget rundt - men har ikke kunnet finde nogen indikationer på hvem der sender kampen på torsdag.

Man må da gå ud fra den bliver vist! Det er da det mest interessante opgør i denne runde (også uden røde briller på, synes jeg).
Den ellers altid pålidelige http://www.sofabold.dk" onclick="window.open(this.href);return false; skriver at 1. divisionskampen AB-Silkeborg bliver vist torsdag d. 29. på TV3 Sport 1. Det kan tyde på, at der er en fejl og det er Silkeborg-AaB der bliver vist, men det er det tætteste jeg er på et svar.

EDIT: Jeg skrev en mail til sofabold.dk og fik følgende svar:

"Hej,

Du har selvfølgelig ret i, at Silkeborg IF ikke kan spille 2 kampe på samme dag. Jeg har netop snakket med VIASAT, som netop nu sidder og er i gang med den helt store rokade. "Fejlen" på siden skyldes, at kampen var lagt som torsdagskamp allerede for en måned siden. Kampen blev så tilføjet til sofabold.dk. VIASAT har så endnu ikke haft mulighed for at sende rettelser ud endnu - de har lovet os, at disse rettelser kommer i dag.

Pokal kampen mellem Silkeborg og AaB bliver vist, dog på TV3+ - der bliver dog ikke vist nogen kamp fra NordicBet ligaen den dag.

Mange tak for din feedback, vi elsker når vores besøgende er med til at gøre siden bedre!


Venlig Hilsen

-Jakob Termansen

Redaktør / Sofabold.dk
jakob@sofabold.dk"
Tak skal du have BBS.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Elscorpio » 22. aug 2013, 19:45

Godt at kampen ikke ligger så langt væk og den ikke er lagt med kampstart kl. 18.

Lad os så slå Søhøjlandet noget så eftertragteligt og lad os få den revanchekamp imod Hobro vi alle tørster efter :P

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2013, 20:21

Chang skabte sensationen og vandt meget overraskende 4-3 over Århus Fremad fra 2. division. Dermed er drømme modstanderen til næste runde allerede fundet, når vi torsdag aften forhåbentlig gør kort proces med Silkeborg.

Der venter en svær kamp mod Silkeborg, men vi er uden tvivl favoritter. Silkeborg har deres at slås med i 1. division, hvor især deres forsvar har været meget sårbart. Jeg tror Silkeborg nedprioriterer kampen, da deres fokus er at holde trit med Horsens og Randers' reservehold.
Historisk har vi det meget svært og spiller generelt nogle forfærdelige kampe nede i skoven, men klasse- og motivationsfaktoren bør resultere i sejr.

Det er svært at forudse startopstillingen, men mon ikke KN roterer lidt. Der skal imidlertid ikke spares for mange spillere da vi de senere år på pinlig vis er blevet sendt ud flere gange af 1. divisionshold.
Mit bud på startopstillingen:

CC
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Paddy
Kusk - Augu - Würtz - Due
SF - AK

Dette hold bør være rigelig stærk til at besejre Silkeborg
:aabfan:

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af jensemand57 » 27. aug 2013, 20:22

Så gælder det torsdag pokalkampen i Silkeborg. På trods af at det ville være fedt at komme i Parken skærtorsdag og selvfølgelig også blive cupvinder, vil jeg, hvis jeg var Kent, gamble med kampen mod Silkeborg. Holdet spillede en hård fysisk kamp mandag og skal i kamp igen søndag. Derfor må der gerne komme udskiftninger i holdopstilingen. Dels fordi nogle af spillerne får noget hvile inden søndag, dels for at holde nogle spillere fra bænken skarpe, men også for at nogle unge kan få muligheden for at vise sig frem og mærke tempo m.m i rigtig kamp.
I forsvaret ser jeg gerne KEP ind i stedet for Lasse Nielsen. KEP får kamptræning Lasse får noget hvile og man får en fornemmelse af hvordan sammenspillet mellem Thelander og KEP vil blive, når Lasse ikke er der mere. Afhængig af udviklingen af kampen kunne Thelander senere i kampen erstattes af Mark Pedersen. Dalsgaard tilbage på backen. På midtbanen skal der gives plads til Augo og Wichmann og i angrebet kunne det være spændende at se, hvad Spalvis kan byde ind med sammen med AK. Hvis Rasmus Jønsson er klar, vil det være oplagt, at få ham ind i kamp, så integrationen af ham på holdet kan begynde. Selvfølgelig er der en risiko for, at vi taber kampen med dise ændringer, men det er der dels også, hvis vi stiller i den nuværende foretrukne opstilling, men jeg mener, at vores bænk indeholder så meget kvalitet, at en opstilling, som jeg har foreslået, kan forsvares.

Besvar