AaB - FC Møgjylland

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

AaB - FC Møgjylland

Indlæg af MrBangDK » 18. aug 2013, 07:06

Efter gårsdagens pisse ærgerlige nederlag, er det tid til at kigge frem mod næste runde.. Der er god tid til, da det er endnu en mandagskamp for drengene. Ugens menu må lyde på skudtræning, skudtræning, skudtræning...

Bønderne er kommet rigtigt godt fra start, og har vist sig superskarpe foran mål. De spiller hurtigt frem af banen, og der er vist ikke tvivl om, at vi kommer til at skulle passe meget på Duncan - han står næsten altid det rigtige sted!!

Vores eget spil - tjaaaa.. efter kampen mod Nordsjælland, har vi vist, at vi godt kan det hurtige fremadrettede spil. Vi mangler skarpheden foran mål og ligeledes nogen der tør (og kan!) klappe til bolden udefra. Vi må håbe at Kusk's mål i går giver blod på tanden, og vi kan få gang i scoringerne igen.
Ska' vi hak'?

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af jensemand57 » 18. aug 2013, 17:16

Burde nok ikke ha det, men jeg nu en god fornemmelse for denne kamp.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af 12mand » 18. aug 2013, 17:26

afriika er inde i en rigtig god periode, og vi kan ikke finde ud af at score mål, så kan ikke se hvordan vi kan andet end tabe denne kamp.
"sjovt" at der efter 4 kampe ikke er en af vores spillere der har scoret mere end et mål, vi har 4 forskellige spillere, der har scoret vores 4 mål.
lynge er gud!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. aug 2013, 17:41

Sidste år havde vi også scoret 4 mål efter 4 kampe. Målene var scoret af Curth, Helenius, Lucas og Lasse.

Min i den 5. kamp startede sidste års eventyr med en 4-1 sejr over Horsens. I år hedder det et 2-1 nederlaf til FCN.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af jayC » 18. aug 2013, 19:41

Jeg glæder mig til kampen mod FCM, da jeg tror vi for vores bedste spil frem, når FCM skal til og have bolden mest i løbet af kampen.. Og så håber jeg vi straffer på dem på kontra..

Jeg tror på en 2-1 sejr eller en 2-2, på mål af AK og Risgaard! :D

Vil gerne se en opstilling alla denne:



Jeg synes PK har gjort det godt de sidste kampe på backen mens Dalsgaard har været skadet.. Håber Dalsgaard når at blive klar, og så vil jeg gerne se ham på kanten, hvor han kan bruge hans hurtighed og teknik, til at sætte gang i kontraen og udfordre FCM forsvaret..

Men uanset hvad, så tror jeg vi får point med fra kampen..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af hje1980 » 18. aug 2013, 21:04

Vi vinder... FCM skal tabe en kamp på et tidspunkt. Hvorfor ikke mod et hold der normalt ikke kan score mål som lige rammer dagen...
3-1 til os...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Klaus » 18. aug 2013, 21:47

jayC skrev:Jeg glæder mig til kampen mod FCM, da jeg tror vi for vores bedste spil frem, når FCM skal til og have bolden mest i løbet af kampen.. Og så håber jeg vi straffer på dem på kontra..

Jeg tror på en 2-1 sejr eller en 2-2, på mål af AK og Risgaard! :D

Vil gerne se en opstilling alla denne:



Jeg synes PK har gjort det godt de sidste kampe på backen mens Dalsgaard har været skadet.. Håber Dalsgaard når at blive klar, og så vil jeg gerne se ham på kanten, hvor han kan bruge hans hurtighed og teknik, til at sætte gang i kontraen og udfordre FCM forsvaret..

Men uanset hvad, så tror jeg vi får point med fra kampen..
Thomsen er ikke angriber.... Jeg synes angrebet skal tilbage til Curth/Toft, da det efter min mening trods alt er den formation, der har vist mest. Såfremt KEP er klar, synes jeg også han skal ind på Thelanders plads. Ellers er jeg enig :-)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. aug 2013, 22:28

Klaus skrev:
jayC skrev:Jeg glæder mig til kampen mod FCM, da jeg tror vi for vores bedste spil frem, når FCM skal til og have bolden mest i løbet af kampen.. Og så håber jeg vi straffer på dem på kontra..

Jeg tror på en 2-1 sejr eller en 2-2, på mål af AK og Risgaard! :D

Vil gerne se en opstilling alla denne:



Jeg synes PK har gjort det godt de sidste kampe på backen mens Dalsgaard har været skadet.. Håber Dalsgaard når at blive klar, og så vil jeg gerne se ham på kanten, hvor han kan bruge hans hurtighed og teknik, til at sætte gang i kontraen og udfordre FCM forsvaret..

Men uanset hvad, så tror jeg vi får point med fra kampen..
Thomsen er ikke angriber.... Jeg synes angrebet skal tilbage til Curth/Toft, da det efter min mening trods alt er den formation, der har vist mest. Såfremt KEP er klar, synes jeg også han skal ind på Thelanders plads. Ellers er jeg enig :-)
Han blev placeret bag angriberen i kampen mod FCN, og det gik jo egentlig fint, så jeg ser ham gerne der igen. Ved ikke helt med Dalsgaard på kanten. Jeg ser ham helst på backen (hvis ikke PK forbliver på den), og så ser jeg gerne Due på kanten igen. Vores hjørnespark blev meget farligere med ham på banen. Desuden slog han ikke mange gode indlæg i kampen, så han sparer nok op til kampen mod FCM. Et frækt bud kunne være Bruhn istedet for Due. Han virker skarp for tiden.
Med hensyn til Thelander, så synes jeg ikke han burde erstattes med KEP, men hvis Kent vurderer, at KEP er i bedre form, så skal han da på banen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 19. aug 2013, 20:32

Tror vi vinder. FCM er hverken i kriser eller spiller med betondefensiv. Det ligger lige til os. Så er det fuldstændigt ligegyldigt at de er suveræn nr.1, så stor kvalitetsforskel er der er ikke på holdene i Superligaen.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af jensemand57 » 19. aug 2013, 21:03

Jeg tro også, at vi vinder. FCM har gjort det godt og er fuld fortjent i spidsen. Men hvis man ser på vores spil contra FCM, så vil jeg mene, at vi har spillet lige så godt som dem, forskellen ligger selvfølgelig, at de har været skarpe i angrebet og det har AaB som bekendt ikke. Men hvis man ser tilbage på kampen i lørdags, så er der mindst tre episoder, hvor vores gjorde det rigtige. Men uheld forhindrede i mål. De to af gange bliver der reddet på stregen og skuddet fra Wurtz i anden halvleg blev heldigt reddet af FCN målmanden. Havde AaB fået mål i disse tre episoder, havde vi jo ikke snakket om uskarpe angribere. Derfor må opgave for AaB forsat at klø på, spil det spil, som er blevet spillet, så kommer målene også og hvorfor ikke på mandag.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af DEG » 19. aug 2013, 22:10

Er også optimistisk, vores spil har siddet der og før eller siden her i efteråret føler jeg mig overbevist om vi rammer en pæn pointhøst. Forhåbentlig allerede på mandag, ville elske at være det hold der stopper deres lille bølge. Spørgsmålet er også om de ikke sælger en af deres afrikanere, deres stærkeste spillere, de ejer dem jo praktisk talt ikke mere og de vil væk.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. aug 2013, 19:09

http://www.youtube.com/watch?v=LrKvUNBgLl8" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg sad lige og så disse forlængede highlights, og jeg mener helt bestemt, at vi skal have genvalg til alle. Hvis vi skulle lade en smutte ud af opstillingen, så skulle det måske være Due, men på den anden side, så har han jo et venstreben der siger spar to, og vores hjørnespark bliver de der 12-14 gange farligere med ham på banen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af le Cid » 20. aug 2013, 19:42

Oldager skrev:http://www.youtube.com/watch?v=LrKvUNBgLl8

Jeg sad lige og så disse forlængede highlights, og jeg mener helt bestemt, at vi skal have genvalg til alle. Hvis vi skulle lade en smutte ud af opstillingen, så skulle det måske være Due, men på den anden side, så har han jo et venstreben der siger spar to, og vores hjørnespark bliver de der 12-14 gange farligere med ham på banen.
Vi kunne sætter Beckham, Ronaldo, Gerrard og Carlos til at sparke vores dødbolde... De ville stadig være ufarlige :-/
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. aug 2013, 21:07

le Cid skrev:
Oldager skrev:http://www.youtube.com/watch?v=LrKvUNBgLl8

Jeg sad lige og så disse forlængede highlights, og jeg mener helt bestemt, at vi skal have genvalg til alle. Hvis vi skulle lade en smutte ud af opstillingen, så skulle det måske være Due, men på den anden side, så har han jo et venstreben der siger spar to, og vores hjørnespark bliver de der 12-14 gange farligere med ham på banen.
Vi kunne sætter Beckham, Ronaldo, Gerrard og Carlos til at sparke vores dødbolde... De ville stadig være ufarlige :-/
Hovhov du! Dues venstreben er langt bedre end dine eksemplers venstreben!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Lucas Kuskenius » 21. aug 2013, 12:12

Oldager skrev:
le Cid skrev:
Oldager skrev:http://www.youtube.com/watch?v=LrKvUNBgLl8

Jeg sad lige og så disse forlængede highlights, og jeg mener helt bestemt, at vi skal have genvalg til alle. Hvis vi skulle lade en smutte ud af opstillingen, så skulle det måske være Due, men på den anden side, så har han jo et venstreben der siger spar to, og vores hjørnespark bliver de der 12-14 gange farligere med ham på banen.
Vi kunne sætter Beckham, Ronaldo, Gerrard og Carlos til at sparke vores dødbolde... De ville stadig være ufarlige :-/
Hovhov du! Dues venstreben er langt bedre end dine eksemplers venstreben!
Hvis du hentyder til de alle bruger deres højreben så tager du fejl. Carlos var venstrebenet.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. aug 2013, 13:30

Lucas Kuskenius skrev:
Oldager skrev:
le Cid skrev:
Oldager skrev:http://www.youtube.com/watch?v=LrKvUNBgLl8

Jeg sad lige og så disse forlængede highlights, og jeg mener helt bestemt, at vi skal have genvalg til alle. Hvis vi skulle lade en smutte ud af opstillingen, så skulle det måske være Due, men på den anden side, så har han jo et venstreben der siger spar to, og vores hjørnespark bliver de der 12-14 gange farligere med ham på banen.
Vi kunne sætter Beckham, Ronaldo, Gerrard og Carlos til at sparke vores dødbolde... De ville stadig være ufarlige :-/
Hovhov du! Dues venstreben er langt bedre end dine eksemplers venstreben!
Hvis du hentyder til de alle bruger deres højreben så tager du fejl. Carlos var venstrebenet.
Det var nu ikke så meget det. Dues venstreben er jo bare best du.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2013, 15:06

Obligatorisk når vi møder plastikklubben og Kristian Bak

For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af hje1980 » 22. aug 2013, 11:28

http://www.bold.dk/nyt/FCM-profil-er-vaek-to-maaneder" onclick="window.open(this.href);return false;

MEGET vigtigt... deres bedste offensive kort er væk og kan Danny Olsen også være væk (har en tendens til at score mod os), så gør det ikke mulighederne for et godt resultat mindre.

Lad os håbe drengene får trænet afslutninger HELE ugen...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af Forza » 22. aug 2013, 11:33

hje1980 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCM-profil-er-vaek-to-maaneder

MEGET vigtigt... deres bedste offensive kort er væk og kan Danny Olsen også være væk (har en tendens til at score mod os), så gør det ikke mulighederne for et godt resultat mindre.

Lad os håbe drengene får trænet afslutninger HELE ugen...
afslutninger OG dødbolde! hvor er det dræbende irriterende at se 15 hjørnespark hver kamp bliver spildt på Kusk's ballonbolde som aldrig bliver farlige!

Kuhn, work magic please!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af frederikshavneren » 22. aug 2013, 13:31

http://nordjyske.dk/nyheder/skadet-AaB- ... d8a/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Dalsgaard og KEP bliver ikke klar til på mandag.

Angående startopstillingen så giver forsvaret sig selv, men på midtbanen og i angrebet er der flere spørgsmålstegn. Jeg tror KN giver genvalg og dermed starter med følgende line up:

Larsen
Paddy - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Due
Thomsen
AK

Spændende om Augu igen starter på bænken. Hvis det er tilfældet så er det modigt gjort af Kent, men jeg har fuld forståelse for at Augu på det seneste er blevet bænket/vraget. Augu er et stykke fra tidligere tiders niveau og er heldigvis ikke længere selvskrevet til startopstillingen.

Modstanderen FC Møgjylland har fået en rigtig god start på sæsonen og har maksimum point efter 5 kampe. Alle stimer får dog ende og mon ikke at FC Møgjylland får det svært på mandag. Disco Glens tropper har til tider spillet godt, men de har virkelig også været heldige i nogle af kampene.
Kan vi undgå at løbe ind i kontrakniven, neutralisere Dunken og dæmme op for midtjydernes meget farlige dødbolde (Dunken, Kristian Bak, Sviatjenchko mv.) så har vi en fair chance for at vinde kampen.

Besvar