AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2013, 17:01

LarsSF skrev:Jeg tror vi har fået svar på hvorfor Curth ikke er med i truppen til i morgen:
http://www.bold.dk/nyt/Viborg-vil-leje-rutine-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

:(
Spændende at se - hvis det går igennem - hvordan han klarer sig under nye omgivelser. Håber han får succes, dog ikke mod os. Måske han haft for meget tryghed heroppe de seneste år med den ringe konkurrence på angrebspladser at han er blevet lullet lidt i søvn. Tror han har godt af at det hvis han er indstillet på at bevise noget igen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2013, 17:02

MHJ skrev:
LarsSF skrev:Jeg tror vi har fået svar på hvorfor Curth ikke er med i truppen til i morgen:
http://www.bold.dk/nyt/Viborg-vil-leje-rutine-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

:(
Spændende at se - hvis det går igennem - hvordan han klarer sig under nye omgivelser. Håber han får succes, dog ikke mod os. Måske han haft for meget tryghed heroppe de seneste år med den ringe konkurrence på angrebspladser at han er blevet lullet lidt i søvn. Tror han har godt af at det hvis han er indstillet på at bevise noget igen.
Må han spille mod os, hvis han lejes af Viborg??
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. aug 2013, 17:04

Oldager skrev:
MHJ skrev:
LarsSF skrev:Jeg tror vi har fået svar på hvorfor Curth ikke er med i truppen til i morgen:
http://www.bold.dk/nyt/Viborg-vil-leje-rutine-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

:(
Spændende at se - hvis det går igennem - hvordan han klarer sig under nye omgivelser. Håber han får succes, dog ikke mod os. Måske han haft for meget tryghed heroppe de seneste år med den ringe konkurrence på angrebspladser at han er blevet lullet lidt i søvn. Tror han har godt af at det hvis han er indstillet på at bevise noget igen.
Må han spille mod os, hvis han lejes af Viborg??
Det kan man jo aftale i kontrakten. Men i DK er der vist historie for at man ikke indbygger sådanne klausuler.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Kristian » 31. aug 2013, 17:18

frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/positiv-AaB ... a/112/1513
Nordjyske mener at der bliver genvalg i forhold til FC Midtjylland kampen, hvilket betyder følgende line up hvis det ellers holder stik:

Larsen
Paddy - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Due
Thomsen
AK

Mest bemærkelsesværdigt er det at Augu endnu engang er bænket. Derudover ser holdopstillingen fornuftig ud. Curth er ikke god nok, mens SF og Spalvis ikke imponerede i torsdagens pokalkamp
i Silkeborg.

SF er berettiget blevet kritiseret, men personligt var jeg også skuffet over Spalvis i torsdags. Han burde ha´ scoret på en friløber, men han brændte på det skammeligste pga. en elendig førsteberøring. Spalvis er selvfølgelig ung og har meget at lære, men for mig at se virker han langsom og kluntet.
Den måde SF er blevet kritiseret på af flere herinde, er bestemt ikke værdig. Så du må uddybe den lidt, hvis du absolut vil bruge det argument. SF står de rigtige steder, men er MEGET uskarp i øjeblikket, og har ikke den fornødne selvtillid kan man tydeligt se. Hvis ikke han får chancen på holdet, så får han aldrig selvtillid og han får det bestemt ikke hvis vi fans ikke bakker ham op, i den svære tid han tydeligt er inde i. Mod FCM brændte han en kæmpe chance og havde et pænt skudforsøg der strøg snært over mål. Og ja i Silkeborg skulle han have scoret, men jeg hæfter mig ved, at han arbejder stenhårdt for holdet og kommer frem til chancerne.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2013, 17:21

Jeg er glad for, at Curth smutter. Ikke fordi jeg har noget imod Curth, eller fordi jeg tror vi får noget bedre ind. Jeg glæder mig bare til rygter om en ny angriber. En lottokupon med gevinst kunne være dejligt for en gangs skyld.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

KP1986
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 5. mar 2011, 13:14

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af KP1986 » 31. aug 2013, 18:14

Jacob skrev:
KP1986 skrev:
Oldager skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... -step.aspx

"Hallur Hansson har karantæne, mens resten af AaB-truppen er skadesfri."


wattefak is going on? Karantæne uden spilletid?
Mener Hallur fik rødt kort i sidste reserveholdskamp så det må jo næste tælle med også.

Mht. som flere skriver at Curth er ude af truppen ser jeg det også som om han er på vej væk inden vinduet lukket. Vi vil så stå tilbage med 4 angribere: Anders K, Spalvis, Jønsson og Søren Frederiksen. Om det nok bliver spændende at se.
Hvis Curth forsvinder (hvilket jo ikke er sikkert endnu), så har vi vel også Thomsen som en mulighed på en af front pladserne, så helt tosset er det vel heller ikke uden en ny, hvis der skal være lidt spilletid til folk?
Enig. Det ser dog ud til det er sandsynligt at Curth smutter nu. SÅ mon ikke vi også kommer til at spille 4-5-1 hvor enten som Thomsen, Augu eller Wichmann er den ekstra midtbanespiller alt afhængig hvem vi møder ude eller hjemme.

KP1986
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 5. mar 2011, 13:14

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af KP1986 » 31. aug 2013, 18:17

Spændende er det også at der står sidste i denne artikel at Rasmus Jønsson skal spille med reserverne i ugen her. Det må så blive på mandag mod ude mod Viborg. Spændende at høre hvordan det går uanset man ikke kan forvente meget af ham når han hat været ude så længe som det forlyder.

http://nordjyske.dk/nyheder/positiv-AaB ... a/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Kempes » 31. aug 2013, 22:31

Forstår simpelt hen ikke at man overvejer at stille op i samme opstilling som mod FCM. Synes den kamp bl.a. viste at man Due ikke skal starte inde. Nikolaj Thomsen er heller ikke løsningen som hængende angriber, men bedre på kanten.

Thomsen er desuden bedre end Due på venstre kant - både offensiv og defensiv

Brøndby kan samtidig alt for nemt udnytte at vi er et meget lavt hold (Gnms. højden af den forventede opstilling er vel ikke mange milimeter over Barcelonas). Mod FCM var vi ufattelig heldige at de ikke fik scoret på en af deres dødbolde, og jeg tvivler på vi kan være så heldige to kampe i træk.

Ville derfor hellere have denne opstilling:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Augu - Thomsen
Risgaard
AK

Frygter vi taber, som vi plejer mod hold i krise

seamann

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af seamann » 31. aug 2013, 22:42

Oldager skrev:Jeg er glad for, at Curth smutter. Ikke fordi jeg har noget imod Curth, eller fordi jeg tror vi får noget bedre ind. Jeg glæder mig bare til rygter om en ny angriber. En lottokupon med gevinst kunne være dejligt for en gangs skyld.

Den lader vi lige stå et øjeblik - årets (..) udtalelse.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2013, 23:20

seamann skrev:
Oldager skrev:Jeg er glad for, at Curth smutter. Ikke fordi jeg har noget imod Curth, eller fordi jeg tror vi får noget bedre ind. Jeg glæder mig bare til rygter om en ny angriber. En lottokupon med gevinst kunne være dejligt for en gangs skyld.

Den lader vi lige stå et øjeblik - årets (..) udtalelse.
Hvad nu?

Jeg tror ikke på noget bedre, da det kun vil føre til skuffelse, men jeg håber da selvfølgelig på noget bedre. Derefter tilføjes det, at hvad end der hentes ind nok bliver en lottokupon, og at AaB, før i tiden, har haft alt andet end held med disse, så det kunne være rart med en "kupon med gevinst".

Jeg har da set mere idiotiske indlæg herinde, selvom jeg ikke sætter barren højt i nogen af mine indlæg.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Gamling » 1. sep 2013, 08:08

Vi mangler KEP i truppen til at sætte ind i 2h og gøre ondt på BIF' s driblere og give noget power i hovedspillet i den sidste del af kampen
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Gamling » 1. sep 2013, 08:08

Vi mangler KEP i truppen til at sætte ind i 2h og gøre ondt på BIF' s driblere og give noget power i hovedspillet i den sidste del af kampen
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af le Cid » 1. sep 2013, 08:11

Gamling skrev:Vi mangler KEP i truppen til at sætte ind i 2h og gøre ondt på BIF' s driblere og give noget power i hovedspillet i den sidste del af kampen
Mon ikke Thelander er frisk på opgaven? :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. sep 2013, 13:58

Endnu en kamp hvor det er svært at se, hvem man skal forvente, der skal lave kasserne for os. Det er efterhånden mange ligakampe siden vi har fået en sejr og det begynder at spidse til. Det er surt som de andre nedrykningskandidater bliver ved med at hente point. Når de tre københavnerhold i bunden kommer i gang, begynder det at se sort ud, hvis ikke snart vi får styr på vores offensiv. Forhåbentligt forhindrer vi et af københavnerholdene i at komme i gang i dag, selvom vi efterhånden er blevet gavmilde eksperter i den slags.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af MrBangDK » 1. sep 2013, 14:06

AaB 85 95 99 08 skrev:Endnu en kamp hvor det er svært at se, hvem man skal forvente, der skal lave kasserne for os. Det er efterhånden mange ligakampe siden vi har fået en sejr og det begynder at spidse til. Det er surt som de andre nedrykningskandidater bliver ved med at hente point. Når de tre københavnerhold i bunden kommer i gang, begynder det at se sort ud, hvis ikke snart vi får styr på vores offensiv. Forhåbentligt forhindrer vi et af københavnerholdene i at komme i gang i dag, selvom vi efterhånden er blevet gavmilde eksperter i den slags.
Det er da pisse let at se...

Kusk
AK
Thomsen
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Elscorpio » 1. sep 2013, 14:09

KP1986 skrev:Spændende er det også at der står sidste i denne artikel at Rasmus Jønsson skal spille med reserverne i ugen her. Det må så blive på mandag mod ude mod Viborg. Spændende at høre hvordan det går uanset man ikke kan forvente meget af ham når han hat været ude så længe som det forlyder.

http://nordjyske.dk/nyheder/positiv-AaB ... a/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi kunne ellers godt bruge en angriber med mål i støvlerne. 7 mål har vi scoret i alt i sæsonens 6 superligakampe indtil videre.

Håber på Jönsson bliver fit hurtigere end forventet for jeg forventer ikke AK47 kan gøre det alene.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 1. sep 2013, 14:36

Fuck et lorte vejr, men jeg tar' selvfølgelig alligevel på stadion.

Brøndbys defensiv skal virkelig testes da de har store defensive problemer. Hradescky i målet er langt fra det niveau, som han havde i Esbjerg. Spillere som Almebäck, Dumic, Albrechtsen og Durmisi/Da Silva er heller ikke ligefrem skrækindjagende forsvarsspillere.
Offensivt derimod er Pestegnen godt kørende. Makienok, Antipas og Kahlenberg er et giftigt trekløver. Det bliver også vigtigt at passe på Brøndbys dødbolde og "monstret" Makienok. Brøndby er giftige i luftspillet, her kan vi få store problemer.

Tror desværre kampen ender uafgjort. Vi er desværre blevet eksperter i at spille uafgjort på hjemmebane. Derudover har vi det notorisk svært imod kriseramte hold.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af MrBangDK » 1. sep 2013, 14:39

frederikshavneren skrev:Fuck et lorte vejr, men jeg tar' selvfølgelig alligevel på stadion.

Brøndbys defensiv skal virkelig testes da de har store defensive problemer. Hradescky i målet er langt fra det niveau, som han havde i Esbjerg. Spillere som Almebäck, Dumic, Albrechtsen og Durmisi/Da Silva er heller ikke ligefrem skrækindjagende forsvarsspillere.
Offensivt derimod er Pestegnen godt kørende. Makienok, Antipas og Kahlenberg er et giftigt trekløver. Det bliver også vigtigt at passe på Brøndbys dødbolde og "monstret" Makienok. Brøndby er giftige i luftspillet, her kan vi få store problemer.

Tror desværre kampen ender uafgjort. Vi er desværre blevet eksperter i at spille uafgjort på hjemmebane. Derudover har vi det notorisk svært imod kriseramte hold.
Nu har du konstateret det 3-4 gange i denne tråd.. Vi har fattet, at glasset næsten er helt tomt til hver kamp.. Æft, det er trættende læsning..

Jeg kan i øvrigt ikke følge dit ræsonnement, at BIF er godt kørende i angrebet.. De har ikke vundet en kamp endnu, og de har scoret 5 mål.. Vi har scoret 7, og du er ikke sen til at tale om vores tandløse angreb. Der er vel ikke den store forskel?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. sep 2013, 15:22

MrBangDK skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Endnu en kamp hvor det er svært at se, hvem man skal forvente, der skal lave kasserne for os. Det er efterhånden mange ligakampe siden vi har fået en sejr og det begynder at spidse til. Det er surt som de andre nedrykningskandidater bliver ved med at hente point. Når de tre københavnerhold i bunden kommer i gang, begynder det at se sort ud, hvis ikke snart vi får styr på vores offensiv. Forhåbentligt forhindrer vi et af københavnerholdene i at komme i gang i dag, selvom vi efterhånden er blevet gavmilde eksperter i den slags.
Det er da pisse let at se...

Kusk
AK
Thomsen
Nåh ja, dem havde jeg helt glemt. Det er jo rene målmåskiner i vores sprudlende offensiv. Jeg er I øvrigt løbet tør for pink...
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af MrBangDK » 1. sep 2013, 15:31

AaB 85 95 99 08 skrev:
MrBangDK skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Endnu en kamp hvor det er svært at se, hvem man skal forvente, der skal lave kasserne for os. Det er efterhånden mange ligakampe siden vi har fået en sejr og det begynder at spidse til. Det er surt som de andre nedrykningskandidater bliver ved med at hente point. Når de tre københavnerhold i bunden kommer i gang, begynder det at se sort ud, hvis ikke snart vi får styr på vores offensiv. Forhåbentligt forhindrer vi et af københavnerholdene i at komme i gang i dag, selvom vi efterhånden er blevet gavmilde eksperter i den slags.
Det er da pisse let at se...

Kusk
AK
Thomsen
Nåh ja, dem havde jeg helt glemt. Det er jo rene målmåskiner i vores sprudlende offensiv. Jeg er I øvrigt løbet tør for pink...
Tillykke... Kan se du ikke er løbet tør for galde...
Ska' vi hak'?

Besvar