AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 29. aug 2013, 23:42

Næste kamp truer allerede i horisonten. Dejligt!

Bundholdet og købeklubben Brøndby (trods deres løfter om at satse på deres egne spillere) er modstanderen søndag aften kl.19.00.
Jeg er ret ambivalent angående kampen. Vi bør være favoritter, men vi har en sær evne til altid at kickstarte kriseramte hold. Brøndby har defensive problemer, men de har bestemt mange interessante spillere (især Kahlenberg, Makienok, Antipas og Zohore).

Det er ikke mange kampe vi taber på Aalborg Stadion, men på den anden side vinder vi heller ikke mange. Tror vi nok engang spiller uafgjort på hjemmebane.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Ham der Emil » 30. aug 2013, 02:10

Plus deres nye Argentiner (Hvis han dog er klar). Jeg er lidt spændt på at se hvad han kan.
Men ak ja, det er Brøndby. Jeg vil blive umådelig glad for bare et enkelt point i den her kamp.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af le Cid » 30. aug 2013, 07:03

Ham der Emil skrev:Plus deres nye Argentiner (Hvis han dog er klar). Jeg er lidt spændt på at se hvad han kan.
Men ak ja, det er Brøndby. Jeg vil blive umådelig glad for bare et enkelt point i den her kamp.
Arbejdstilladelsen er vel næppe klar til den nye argentiner...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af hje1980 » 30. aug 2013, 08:50

Ham der Emil skrev:Plus deres nye Argentiner (Hvis han dog er klar). Jeg er lidt spændt på at se hvad han kan.
Men ak ja, det er Brøndby. Jeg vil blive umådelig glad for bare et enkelt point i den her kamp.
Godt du ikke er motivater i AaB... UMÅDELIG glad for 1 point!!!

Med begge holds form kan kun 3 point være tilfredsstillende som udgangspunkt... og det får vi også.
Kan ikke se et BIF hold true vores hold... og især ikke deres defensiv. Eneste lille håb for BIF er vores manglende skarhed for de forreste folk... AK begynder at se mere og mere tilpas ud på holdet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Maglau » 30. aug 2013, 08:52

Hader sådan en kamp, på hjemmebane mod et hold der endnu ikke har vundet. Jeg vil blive sindsygt overrasket hvis vi ikke endnu en gang følger traditionen og agerer julemand overfor sådan et hold.

Det går ligesom mod FCN (hvis eneste sejr i sæsonen er imod.....os), vi spiller dem ud af banen på røv og albuer med masser af chancer, men de går op scorer to kasser og lukker kampen midt i 2 anden halvleg.

Nej lad os få et tophold med vind i sejlene, så spiller vi vores bedste og får point. Jeg kan allerede mærke frustrationen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af BoT » 30. aug 2013, 09:50

Man må i hvert fald sige, at Brønsby fandt ud af, at selvom de har fået verdens bedste fodboldspiller hjem fra et gloværdigt ophold i diverse storklubber i udlandet, så vokser træerne ikke ind i himlen!
Jeg forudser en intens kamp - og ja, der er nok en stor risiko for at den ender 1-1.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 30. aug 2013, 10:28

Alle på stadion!

Mød op i god tid. Helenius hyldes på banen før kick off.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af doukas » 30. aug 2013, 10:52

le Cid skrev:
Ham der Emil skrev:Plus deres nye Argentiner (Hvis han dog er klar). Jeg er lidt spændt på at se hvad han kan.
Men ak ja, det er Brøndby. Jeg vil blive umådelig glad for bare et enkelt point i den her kamp.
Arbejdstilladelsen er vel næppe klar til den nye argentiner...
Kunne sagtens forestille mig at han er blevet EU-borger efter hans mange år i Spanien. Spørgsmålet er så, om han er klar til at blive udtaget efter hans korte tid på Pestegnen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 30. aug 2013, 15:14

BoT skrev:Man må i hvert fald sige, at Brønsby fandt ud af, at selvom de har fået verdens bedste fodboldspiller hjem fra et gloværdigt ophold i diverse storklubber i udlandet, så vokser træerne ikke ind i himlen!
Jeg forudser en intens kamp - og ja, der er nok en stor risiko for at den ender 1-1.
Meget taler for uafgjort. AaB er desværre eksperter i at være gavmilde mod kriseramte hold. Brøndby har problemer, men umiddelbart er deres hold bedre end den nuværende bund placering. Især deres offensiv med Kahlenberg, Antipas og Makienok (Zohore) ser ualmindelig giftig ud. Defensivt er de bestemt til at tale med, men der skal ydes max. hvis Pestegnen skal besejres søndag aften.
På det seneste har vi haft overtaget mod Brøndby (4-3-0) i de seneste 7 indbyrdes kampe, men jeg er alligevel nervøs.

Jeg tror kampen ender uafgjort :@ Historikken taler for uafgjort da AaB i indeværende år (2013) nærmest er blevet eksperter i at spille uafgjort på Aalborg Stadion.
I de hidtidige 11 betydende kampe (inkl. Dila Gori kampen og OB kampen der blev udskudt til foråret) der er spillet på Communale i 2013 er det blevet til:

2 sejre (8. april mod Silkeborg og 21. juli mod FC København)
8 uafgjorte
1 nederlag (4. april mod FC Nordsjælland)

Det er mildest talt en temmelig bemærkelsesværdig statistik. Det viser med al tydelighed at vi er svære at besejre i Aalborg, men på den anden side har vi også
selv ualmindelig svært ved at vinde. KN har tidligere været berygtet for de mange uafgjorte kampe, hvilket indeværende års hjemmebane resultater ikke ændrer indtrykket af.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af jensemand57 » 30. aug 2013, 16:41

Jeg håber og tror på sejr. Helst en af de overbevisende, det trænger vi til. Man skal selvfølgelig holde et vågent øje med Antipas og Kahlenberg, men Antipas har en svag ryg og Kalle har en smule glasben, så gå til dem, det er jo blot spillere fra Danmarks rendesten, så det er tilladt. Deres nyerhvervelse er ikke med. Vi får forhåbentlig en del mål og de må bl.a. gerne scores af Søren Frederiksen, det fortjener han.

Philip
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 25. mar 2008, 22:02

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Philip » 30. aug 2013, 18:36

Nogle der er interesseret i 3 billetter til weber? 100 kr stykket. Skriv pb

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. aug 2013, 18:58

Jeg håber og tror på en sejr. Selvom AaB har det svært mod bundhold, så er der aldrig nogen der ser på Brøndby som et bundhold. Der er altid tæning på, når det er en kamp imod BIF.

------------------Larsen-------------------------
PK/Dalle - Thelander - Lasse - Ahlmann-------------
------Kusk - Risgård - Würtz - Due/Bruhn/Frederiksen
-----------------Thomsen-------------------------
-------------Anders K. Jacobsen-------------------
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 30. aug 2013, 19:08

Oldager skrev:Jeg håber og tror på en sejr. Selvom AaB har det svært mod bundhold, så er der aldrig nogen der ser på Brøndby som et bundhold. Der er altid tæning på, når det er en kamp imod BIF.

------------------Larsen-------------------------
PK/Dalle - Thelander - Lasse - Ahlmann-------------
------Kusk - Risgård - Würtz - Due/Bruhn/Frederiksen
-----------------Thomsen-------------------------
-------------Anders K. Jacobsen-------------------
Præcis. Mod bundhold og hold i krise er det næsten sikre penge i banken at spille mod AaB. Brøndby er dog en anden størrelse end de andre hold i ligaen. Jeg har på fornemmelsen at alle hold spiller lidt over evne, når de mod BIF. Både pga. deres historie, men også pga. rivaliseringen i ungdomsrækkerne. Så selvom fans undervurderer BIF, så tror jeg mentalt at vores hold møder det gamle Brøndby, dvs. for galskaben tog fuldstændig over. Derfor ser jeg også gode chancer for en sejr. Begge holdene har efter min mening fået klart mindre point end hvad deres respektive spil har gjort dem fortjent til. Begge hold er dog også for dårlige til at score mål og lave fejl i forsvaret. Vores forsvar er dog stærkere end deres, omend deres angreb vel er en tand eller to bedre end vores. Men hvis målscoringskrisen fortsætter for begge hold burde første mål afgøre kampen. I sidste ende tror jeg at hjemmebanen afgør det til vores fordel. Målscorer er sandsynligvis Kusk eller AK. Håber mest på AK, for så kan han få lov til at sætte sig på angrebspladsen, men tager med kyshånd imod mål fra alle.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2013, 19:46

Det handler vel også om at Brøndby er en klub man gerne vil have ned med nakken, selvom de har været i krise i jeg ved ikke hvor lang tid fortsætter de jo med at tro de er tophold, og være sygt arrogante overfor andre klubber. Både spillerne, folk omkring klubben, og deres fans opfører sig jo stadig som om de er Danmarks fodboldflagskib, så mon ikke de fleste spillere gerne vil vise at det ikke er tilfældet og de skal komme lidt ned på jorden?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af jensemand57 » 30. aug 2013, 20:00

jonas386 skrev:Det handler vel også om at Brøndby er en klub man gerne vil have ned med nakken, selvom de har været i krise i jeg ved ikke hvor lang tid fortsætter de jo med at tro de er tophold, og være sygt arrogante overfor andre klubber. Både spillerne, folk omkring klubben, og deres fans opfører sig jo stadig som om de er Danmarks fodboldflagskib, så mon ikke de fleste spillere gerne vil vise at det ikke er tilfældet og de skal komme lidt ned på jorden?
Enig. Men det er meget mere. Fra min optik, er denne klub en parasit i dansk fodbold, og dermed et skadedyr, som fortjene at blive fjernet fra landkortet. Jeg er total ligeglad med deres fans, historik og resultater i europæiskesammenhæng. Som jeg ser det er et nederlag til den rendesten en sejr for dansk fodbold. Jeg er normalt ikke en person, som har et had til nogen eller noget undtagen dette misforstre af en klub. Jeg tænder fuldstændig af, når jeg ser en trøje, som repræsenterer dette misforstre.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Elscorpio » 31. aug 2013, 01:17

jonas386 skrev:Det handler vel også om at Brøndby er en klub man gerne vil have ned med nakken, selvom de har været i krise i jeg ved ikke hvor lang tid fortsætter de jo med at tro de er tophold, og være sygt arrogante overfor andre klubber. Både spillerne, folk omkring klubben, og deres fans opfører sig jo stadig som om de er Danmarks fodboldflagskib, så mon ikke de fleste spillere gerne vil vise at det ikke er tilfældet og de skal komme lidt ned på jorden?
Ligesom medierne desværre stadig tror Bundby er Danmarks Fodboldflagskib selvom det er over 8 år siden sidste mesterskab.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af jonas386 » 31. aug 2013, 01:37

Elscorpio skrev:
jonas386 skrev:Det handler vel også om at Brøndby er en klub man gerne vil have ned med nakken, selvom de har været i krise i jeg ved ikke hvor lang tid fortsætter de jo med at tro de er tophold, og være sygt arrogante overfor andre klubber. Både spillerne, folk omkring klubben, og deres fans opfører sig jo stadig som om de er Danmarks fodboldflagskib, så mon ikke de fleste spillere gerne vil vise at det ikke er tilfældet og de skal komme lidt ned på jorden?
Ligesom medierne desværre stadig tror Bundby er Danmarks Fodboldflagskib selvom det er over 8 år siden sidste mesterskab.
Ja, de hjælper ikke ligefrem på selvforståelsen. Og i nogle tilfælde er det også meget godt.

Brækkede mig næsten da der i fodbold uden filter her den anden dag blev konstateret at det ville være en decideret katastrofe for dansk fodbold såfremt BIF rykkede ned. Det er noget forbandet vrøvl, jeg tror suppen ville vinde betydeligt på det i den lange bane.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 31. aug 2013, 02:32

Kom nu Nordjylland! Der er desværre mange ledige billetter tilbage. Hjemmebane resultaterne har været meget pauvre i 2013 (2-8-1), men det er som altid en fornøjelse at besejre limsnifferne i Aalborg.

Efter kampen mod Brøndby er der LANG TID til næste hjemmekamp, som først er d. 29. september mod Gjæf.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Corona » 31. aug 2013, 10:36

jonas386 skrev:
Elscorpio skrev:
jonas386 skrev:Det handler vel også om at Brøndby er en klub man gerne vil have ned med nakken, selvom de har været i krise i jeg ved ikke hvor lang tid fortsætter de jo med at tro de er tophold, og være sygt arrogante overfor andre klubber. Både spillerne, folk omkring klubben, og deres fans opfører sig jo stadig som om de er Danmarks fodboldflagskib, så mon ikke de fleste spillere gerne vil vise at det ikke er tilfældet og de skal komme lidt ned på jorden?
Ligesom medierne desværre stadig tror Bundby er Danmarks Fodboldflagskib selvom det er over 8 år siden sidste mesterskab.
Ja, de hjælper ikke ligefrem på selvforståelsen. Og i nogle tilfælde er det også meget godt.

Brækkede mig næsten da der i fodbold uden filter her den anden dag blev konstateret at det ville være en decideret katastrofe for dansk fodbold såfremt BIF rykkede ned. Det er noget forbandet vrøvl, jeg tror suppen ville vinde betydeligt på det i den lange bane.
Hvordan vinde? Mener du seriøst at ligaen ville blive bedre eller hvad?
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af 12mand » 31. aug 2013, 10:39

søndag - masser af fadøl - brøndby hjemme - afsked med helenius - aalborgs drenge sender (forhåbentligt) svinene fra brøndby, et skridt tættere på afgrunden. kan dette ikke få 10.000 på stadion, er der ikke noget i verden der kan.
lynge er gud!

Besvar