Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 17. sep 2013, 11:30

Fredag aften er der forhåbentlig nordjysk invasion i det kronjyske. Det kriseramte engelsk inspirerede Randers hold venter.

Sorte har vel stadigvæk karantæne, men der bliver rigeligt at se til hvis randrusianerne bringer begge tankcenterforwarderne Fall og Brok Madsen fra start. Randers vil uden tvivl forsøge at gøre kampen til et fysisk slag. Hvis vi kan spille os ud af presset og få bolden ned på jorden er, der store muligheder mod et ganske ordinært Randers hold.

Tror KN giver genvalg til samtlige spillere, med deraf følgende line up:

Larsen
Paddy - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
SF - AK

Jönsson er formentlig stadigvæk ikke klar til at starte inde. Efter den lange skadespause er der ingen grund til at forcere tingene. Dalsgaard kan igen være super sub, der kan spille en afgørende rolle i 2. halvleg.

:aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Buzz Killington » 17. sep 2013, 11:53

Fall skulle forresten have været med i reserveholdskampen i går, men var småskadet. Selvom han nok bliver klar, er han meget rusten, så det kan kun komme os til gode at han ikke kan deltage fuldt ud i Randerstræningen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. sep 2013, 14:58

Specielt efter at have set hvor stærk Augo var i gårsdagens reservekamp, kunne jeg godt tænke mig at se følgende lineup blive prøvet af:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Augo - Risgård
Thomsen - AK

- Efter min mening er det vores 11 bedste spillere i øjeblikket, og jeg kan godt forestille mig den midtbane konstellation kan blive rigtigt succesfuld, især på udebane.

Dalsgaard spillede en halvleg på fuld knald for reserverne, og bør vel være klar til at starte inde. Det er kun et spørgsmål om man føler det er for risikabelt, tror jeg.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. sep 2013, 15:46

De får sorte slyngel tilbage fra karantæne. De kunne virkelig ikke spille mod FCV, så Schwartz betyder vist en del for deres spil. En rusten Fall er stadig en farlig Fall, og han skal holdes øje med.

Jeg tror på tre point på Fredag, selvom jeg ikke kan se kampen. Startopstillingen fra Haderslev skal gentages, hvor de eneste spørgsmålstegn er Dalsgaard og SF. Peddy gør det fint på høje back, så han kunne egentlig godt starte inde, for vi ved jo hvor farlig Dalle er som indskifter. Supersub. SF kunne erstattes af Bruhn som hængende angriber eller Jönsson. Måske satses der på Spalvis? Kuhn roste ham efter kampen i går.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. sep 2013, 15:48

Oldager skrev:De får sorte slyngel tilbage fra karantæne. De kunne virkelig ikke spille mod FCV, så Schwartz betyder vist en del for deres spil. En rusten Fall er stadig en farlig Fall, og han skal holdes øje med.

Jeg tror på tre point på Fredag, selvom jeg ikke kan se kampen. Startopstillingen fra Haderslev skal gentages, hvor de eneste spørgsmålstegn er Dalsgaard og SF. Peddy gør det fint på høje back, så han kunne egentlig godt starte inde, for vi ved jo hvor farlig Dalle er som indskifter. Supersub. SF kunne erstattes af Bruhn som hængende angriber eller Jönsson. Måske satses der på Spalvis? Kuhn roste ham efter kampen i går.
Schwartz har nu stadig karantæne, direkte rødt giver to spilledage.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 17. sep 2013, 15:51

Jesper Schmidt skrev:Specielt efter at have set hvor stærk Augo var i gårsdagens reservekamp, kunne jeg godt tænke mig at se følgende lineup blive prøvet af:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Augo - Risgård
Thomsen - AK

- Efter min mening er det vores 11 bedste spillere i øjeblikket, og jeg kan godt forestille mig den midtbane konstellation kan blive rigtigt succesfuld, især på udebane.

Dalsgaard spillede en halvleg på fuld knald for reserverne, og bør vel være klar til at starte inde. Det er kun et spørgsmål om man føler det er for risikabelt, tror jeg.
Enig i at Augu spillede godt i reserveholdskampen mod Randers, men det var godt nok på en meget billig baggrund. Randers stillede med et meget ungt hold, hvor Martin Svensson nok var deres mest profilerede spiller. Efter kampen skrev KEP også på Twitter, at de havde besejret Randers´ U19 hold. Hvis man sætter de to hold op mod hinanden burde AaB faktisk ha´ været noget mere dominerende end de faktisk var.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af PeterS » 17. sep 2013, 15:57

Alle der har mulighed for at tage med fredag bør gøre det.

" Vi håber selvfølgelig at mange fans tager turen derned for at støtte. Jeg husker specielt kampen sidste efterår, hvor vi vandt 1-0 dernede. Der kunne man virkelig mærke opbakningen fra vores egne fans, og det betyder rigtig meget at have sådan en støtte med på udebane, så vi håber også det bliver tilfældet på fredag" -Rasmus Würtz


Der er arrangeret togtur fra Vesttribunen mere info her:
https://www.facebook.com/events/483480948434325/" onclick="window.open(this.href);return false;

ASC bussen ser ud til at blive godt fyldt, og til kun 50 kr for medlemmer
https://www.facebook.com/events/544191685634564/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og ellers må man ræse derned i bil. Der er sgu næsten kun dårlige undskyldninger for ikke at komme til randers fredag :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 17. sep 2013, 16:06

PeterS skrev:Alle der har mulighed for at tage med fredag bør gøre det.

" Vi håber selvfølgelig at mange fans tager turen derned for at støtte. Jeg husker specielt kampen sidste efterår, hvor vi vandt 1-0 dernede. Der kunne man virkelig mærke opbakningen fra vores egne fans, og det betyder rigtig meget at have sådan en støtte med på udebane, så vi håber også det bliver tilfældet på fredag" -Rasmus Würtz


Der er arrangeret togtur fra Vesttribunen mere info her:
https://www.facebook.com/events/483480948434325/" onclick="window.open(this.href);return false;

ASC bussen ser ud til at blive godt fyldt, og til kun 50 kr for medlemmer
https://www.facebook.com/events/544191685634564/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og ellers må man ræse derned i bil. Der er sgu næsten kun dårlige undskyldninger for ikke at komme til randers fredag :)
Alle til Randers :aabfan:

Der er heldigvis tradition for mange AaB supportere i Randers når AaB gæster byen. Er der nogen der ved om Randers endelig har fået færdigbygget/åbnet den nye tribune bag mål? Det er på tide at randrusianerne endelig har gjort noget ved et af Danmarks ringeste away afsnit.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. sep 2013, 16:14

Jesper Schmidt skrev:
Oldager skrev:De får sorte slyngel tilbage fra karantæne. De kunne virkelig ikke spille mod FCV, så Schwartz betyder vist en del for deres spil. En rusten Fall er stadig en farlig Fall, og han skal holdes øje med.

Jeg tror på tre point på Fredag, selvom jeg ikke kan se kampen. Startopstillingen fra Haderslev skal gentages, hvor de eneste spørgsmålstegn er Dalsgaard og SF. Peddy gør det fint på høje back, så han kunne egentlig godt starte inde, for vi ved jo hvor farlig Dalle er som indskifter. Supersub. SF kunne erstattes af Bruhn som hængende angriber eller Jönsson. Måske satses der på Spalvis? Kuhn roste ham efter kampen i går.
Schwartz har nu stadig karantæne, direkte rødt giver to spilledage.
Nå, jeg har ingen tidsfornemmelse. Herligt. De har ikke meget at skyde med så.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. sep 2013, 16:50

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Specielt efter at have set hvor stærk Augo var i gårsdagens reservekamp, kunne jeg godt tænke mig at se følgende lineup blive prøvet af:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Augo - Risgård
Thomsen - AK

- Efter min mening er det vores 11 bedste spillere i øjeblikket, og jeg kan godt forestille mig den midtbane konstellation kan blive rigtigt succesfuld, især på udebane.

Dalsgaard spillede en halvleg på fuld knald for reserverne, og bør vel være klar til at starte inde. Det er kun et spørgsmål om man føler det er for risikabelt, tror jeg.
Enig i at Augu spillede godt i reserveholdskampen mod Randers, men det var godt nok på en meget billig baggrund. Randers stillede med et meget ungt hold, hvor Martin Svensson nok var deres mest profilerede spiller. Efter kampen skrev KEP også på Twitter, at de havde besejret Randers´ U19 hold. Hvis man sætter de to hold op mod hinanden burde AaB faktisk ha´ været noget mere dominerende end de faktisk var.
Modstanden var svag, det kan vi hurtigt blive enige om, men jeg er nu ikke enig i at AaB skulle have været mere dominerende... blot mere skarpe. Det reelle billede af kampen havde vel snarere været 1-12 end de 2-4 det blev.

Men nok om det, Augo spillede uanset modstanden en rigtig stærk kamp, strøede om sig med gode afleveringer, og var hurtig i sin boldomgang, slap bolden meget tidligt. Han var god, og han virkede i dén grad klar til at træde ind på superligaholdet igen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2013, 17:01

Oldager skrev:De får sorte slyngel tilbage fra karantæne. De kunne virkelig ikke spille mod FCV, så Schwartz betyder vist en del for deres spil. En rusten Fall er stadig en farlig Fall, og han skal holdes øje med.

Jeg tror på tre point på Fredag, selvom jeg ikke kan se kampen. Startopstillingen fra Haderslev skal gentages, hvor de eneste spørgsmålstegn er Dalsgaard og SF. Peddy gør det fint på høje back, så han kunne egentlig godt starte inde, for vi ved jo hvor farlig Dalle er som indskifter. Supersub. SF kunne erstattes af Bruhn som hængende angriber eller Jönsson. Måske satses der på Spalvis? Kuhn roste ham efter kampen i går.
Det er fint med spilletid til de unge, men det er måske også aggresivt nok at lade Bruhn starte mod Randers når han ikke rigtigt har spillet før. Og ja, jeg ved godt at både Thomsen og Kusk spillede 90 minutter i deres debut, samme kamp endda, men det var også en lidt anden situation.

Jeg håber selv på en af følgende opstillinger:



Dette er såfremt alle er klar til kamp. Hvis ikke Jönsson er klar til at starte inde vil jeg gerne se



Spillere som Spalvis, Bruuhn og hvad vi ellers har kan være fine at smide ind hvis kampen udvikler sig til vores fordel. Hvis det nu endelig skulle være med Bruuhn, så kunne følgende start-11'er være fræk at smide i ilden.



Dalsgaard SKAL starte inde, hvad enten det er kanten, eller backen. Hans hurtighed er second to none i suppen pt (okay, der er måske en nigerianer eller 2 i FCM der kan følge ham). Og han må have selvtilliden i orden efter to fremragende indhop først mod BIF og derefter mod nordtyskerne. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan Randers stiller op, men såvidt jeg husker, og her kan jeg huske forkert, har de brugt Chris Sørensen på venstrebacken de sidste par kampe, og han er altså en spiller jeg meget gerne ser Dalle komme ud og løbe med. Randers defensiv er generelt ikke imponerende, i sidste kamp stillede man med Mads Fenger og Mads Agesen i midterforsvaret samt Chris Sørensen og Johnny Thomsen på de to backs. Det bør altså være guf for et hold som vores, især som vi spiller pt. Chris Sørensen er uhyre langsom, og han bør blive kørt rundtosset af Kusk og Dalsgaard, såfremt deres overlaps kommer til at fungere. Den anden side hjælper dem heller ikke ligefrem (hvertfald ikke defensivt) hvor Johnny Thomsen er ganske stærk i det offensive, men ikke har det store at byde på defensivt. Nøglen bliver egentlig, som jeg ser det, at lukke Jonas Borring ned, og sørge for der ikke kommer for mange bolde op imod deres to angribere Fall, og Brock Madsen. Jeg ved selvfølgelig ikke om Fall er klar til 90 minutter, men det er hvertfald et angreb med 2 store brød er gode til at bruge fysikken. Men det er jeg sikker på Würtz, Thelander og Lasse har styr på.

På papiret en kamp jeg mener vi bør kunne vinde, men det kunne godt ligne en AaB classic og falde helt sammen og tabe stort. Jeg tror dog ikke på den, mest fordi vi spiller god fodbold for tiden, og har fået en angriber der kan score de lette mål. Kombineret med Randers' defensiv ikke er den stærkeste er jeg sikker på der nok skal komme en pind eller 2 fra vores side.

Det blev lidt længere end det egentlig var meningen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Yankee » 17. sep 2013, 23:04

Jeg synes vi skal prøve at køre en alternativ venstreback ind. Jakob Ahlmann har efter min mening været decideret dårlig i flere kampe rent defensivt, og virker ikke til at have ret meget selvtillid i sine præstationer. Han kommer alt for ofte på ydersiden af sin modspiller og tillader alt, alt for mange indlæg fra vores venstre side. Når man er nede at ligge 5-10 gange hver kamp som venstre back ved man der er noget galt. Ahlmann tager alt for mange dårlige beslutninger og bliver tydeligvis mere og mere usikker for hver gang han bliver tørret.

Jeg medgiver at han bidrager med en masse energi og bredde i vores spil rent offensivt, men det er næsten halvdelen af de chancer, vi tillader, der kommer fra vores venstre side, så det må være på tide at prøve noget nyt. Især når vi står overfor et Randers-hold, der satser meget på deres dygtige kanter og de indlæg i rummet bag vores stoppere, som vi ikke har haft det særlig godt med hidtil.

Patrick har ikke været så dominerende som for et par kampe siden, så det vil være en klar fordel at få Dalsgaard ind fra start. Patrick kan så tage over i venstre side.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af BBS » 17. sep 2013, 23:26

Glæder mig så meget. Foreslår følgende start ved kick-off: Billede

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2013, 00:27

I forhold til reservekampen, som jeg så en time af, så er det vel kun
KEP, Dalsgaard og Jönsson som kan forvente en plads i startellever på fredag. De andre viste ikke nok.

Jeg tror Jönsson får plads i startopstillingen. KEP må tage plads på bænken fordi særligt Thelander gør det forrygende. Dalsgaard kommer vel kun i startopstillingen, hvis han er helt fit ?

Så en ændring på fredag.

Jeg tror vi vinder klart 2-0, 3-0. Randers virker ude af balance.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 844
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Dr.Jones » 18. sep 2013, 00:37

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Specielt efter at have set hvor stærk Augo var i gårsdagens reservekamp, kunne jeg godt tænke mig at se følgende lineup blive prøvet af:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Augo - Risgård
Thomsen - AK

- Efter min mening er det vores 11 bedste spillere i øjeblikket, og jeg kan godt forestille mig den midtbane konstellation kan blive rigtigt succesfuld, især på udebane.

Dalsgaard spillede en halvleg på fuld knald for reserverne, og bør vel være klar til at starte inde. Det er kun et spørgsmål om man føler det er for risikabelt, tror jeg.
Enig i at Augu spillede godt i reserveholdskampen mod Randers, men det var godt nok på en meget billig baggrund. Randers stillede med et meget ungt hold, hvor Martin Svensson nok var deres mest profilerede spiller. Efter kampen skrev KEP også på Twitter, at de havde besejret Randers´ U19 hold. Hvis man sætter de to hold op mod hinanden burde AaB faktisk ha´ været noget mere dominerende end de faktisk var.
Modstanden var svag, det kan vi hurtigt blive enige om, men jeg er nu ikke enig i at AaB skulle have været mere dominerende... blot mere skarpe. Det reelle billede af kampen havde vel snarere været 1-12 end de 2-4 det blev.

Men nok om det, Augo spillede uanset modstanden en rigtig stærk kamp, strøede om sig med gode afleveringer, og var hurtig i sin boldomgang, slap bolden meget tidligt. Han var god, og han virkede i dén grad klar til at træde ind på superligaholdet igen.
Jeg har, om nogen, været meget efter Würtz, men jeg kan ikke se at der er plads til Augo pt. Würtz spillede en rigtig god kamp mod SoE, og Risgaard udfylder en anden rolle.

Det eneste der er i spil IMO er hvorvidt Jönsson og Dalle er klar eller ej. Og det kan ingen herinde vel vurdere. Hvis de ikke er klar til en startplads er det med Paddy og SF istedet - Så kan Dalle, Jönsson og Augo blive skiftet ind undervejs (sidstnævnte når vi bare skal holde en tre måls føring hjem.

Jeg mener ikke at hverken Wúrtz eller Risgaard har spillet sig af. Det er ærgeligt at Mr.AaB må tage til takke med bænken, men ingen over holdet. En Augo i topform er bedre end Würtz, men det er ikke tilfældet pt.

Paddy spillede ikke nogen god kamp i Haderslev, men han er som regel en god, og pasnings-stærk, spiller på backen. SF kæmper godt, og på trods af problemer med boldens geometriske form, falder han godt ind i spillet. Så lige meget hvem der starter syntes jeg det ser fornuftigt ud. 3 point!

Forstår ikke at nogen kan syntes det er en god idé at sætte Risgaard på kanten og Thomsen som hængende...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. sep 2013, 05:07

Yankee skrev:Jeg synes vi skal prøve at køre en alternativ venstreback ind. Jakob Ahlmann har efter min mening været decideret dårlig i flere kampe rent defensivt, og virker ikke til at have ret meget selvtillid i sine præstationer. Han kommer alt for ofte på ydersiden af sin modspiller og tillader alt, alt for mange indlæg fra vores venstre side. Når man er nede at ligge 5-10 gange hver kamp som venstre back ved man der er noget galt. Ahlmann tager alt for mange dårlige beslutninger og bliver tydeligvis mere og mere usikker for hver gang han bliver tørret.

Jeg medgiver at han bidrager med en masse energi og bredde i vores spil rent offensivt, men det er næsten halvdelen af de chancer, vi tillader, der kommer fra vores venstre side, så det må være på tide at prøve noget nyt. Især når vi står overfor et Randers-hold, der satser meget på deres dygtige kanter og de indlæg i rummet bag vores stoppere, som vi ikke har haft det særlig godt med hidtil.

Patrick har ikke været så dominerende som for et par kampe siden, så det vil være en klar fordel at få Dalsgaard ind fra start. Patrick kan så tage over i venstre side.
Jeg synes det er lidt firkantet stillet op. Man må også have for øje at langt de fleste hold i superligaen kommer til flest indlæg og mest opspil fra højrekanten, fordi kvaliteten ganske enkelt er højere på højrekant, i modsætning til de ganske få venstrebenede kantspillere med kvalitet som ligaen byder på. Hvis man skal bruge den slags stats synes jeg man bør sammenligne med hvor stor en andel af modstandernes angreb som foregår i den side af banen, og jeg kan også frit fra hukommelsen huske Ahlmann ofte ligger helt i top på listen over bolderobringer, hvilket jeg vil mene underbygger min påstand.

Ahlmann har da haft nogle uheldige situationer, specielt hvor han er gledet, det er jeg enig i, og han er måske også i visse situationer en smule for satset og panisk i sit forsvarsspil. Men at overveje at skifte ham ud mener jeg er, undskyld mig, ren volapyk. Jeg kan nu heller ikke genkende billedet af at han skulle have været decideret dårlig, tværtimod synes jeg han leverer på et konstant ganske højt niveau, og er en af vores vigtigste spillere, ikke mindst offensivt.

Når vi bedømmer vores back's defensive indsatser skal vi altså også have for øje hvor ekstremt offensivt de ligger i kampene, og at de ofte skal komme op med en forsvarsindsats efter sprint over næsten en hel banelængde. For mig at se er det lige så tit de spillere som skal lukke hullerne Dalsgaard og Ahlmann helt naturligt efterlader, der svigter. Derudover må vi vel også i en vis udstrækning acceptere at det kan koste lidt i den anden ende, når vi spiller med så ekstremt offensive backs som vi gør - i langt de fleste kampe ligger vore backs mindst lige så offensivt i boldbesiddelse som wingbacks i en klassisk 3-5-2... ja for Dalsgaards vedkommende vel ofte snarere i en position som en fløjangriber i 4-3-3.

Vi har i min optik en ekstremt offensiv opstilling, som tit er milevidt fra den 4-4-2 vi på papiret stiller op i - noget som jeg synes den defensive og kedelige Kent Nielsen faktisk får alt for lidt kredit for, men det er en anden snak.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. sep 2013, 05:24

Dr.Jones skrev:
Jeg har, om nogen, været meget efter Würtz, men jeg kan ikke se at der er plads til Augo pt. Würtz spillede en rigtig god kamp mod SoE, og Risgaard udfylder en anden rolle.

Det eneste der er i spil IMO er hvorvidt Jönsson og Dalle er klar eller ej. Og det kan ingen herinde vel vurdere. Hvis de ikke er klar til en startplads er det med Paddy og SF istedet - Så kan Dalle, Jönsson og Augo blive skiftet ind undervejs (sidstnævnte når vi bare skal holde en tre måls føring hjem.

Jeg mener ikke at hverken Wúrtz eller Risgaard har spillet sig af. Det er ærgeligt at Mr.AaB må tage til takke med bænken, men ingen over holdet. En Augo i topform er bedre end Würtz, men det er ikke tilfældet pt.

Paddy spillede ikke nogen god kamp i Haderslev, men han er som regel en god, og pasnings-stærk, spiller på backen. SF kæmper godt, og på trods af problemer med boldens geometriske form, falder han godt ind i spillet. Så lige meget hvem der starter syntes jeg det ser fornuftigt ud. 3 point!

Forstår ikke at nogen kan syntes det er en god idé at sætte Risgaard på kanten og Thomsen som hængende...
Jeg er helt enig i at Augo ikke umiddelbart står til at kunne vippe en stærkt spillende Würtz af pinden, og Risgård spillede jo også en super kamp sidst, efter at jeg ellers synes han har haft et par anonyme kampe. Men jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne bruge alle 3 samtidig, hvis Augo er i den form som jeg synes reserveholdskampen i Randers tydede på. Efter min mening kunne Risgård sagtens være farlig fra en udgangsposition i venstre side, han kan slå fantastiske indlæg, kan slå de lange giftige diagonalafleveringer, og vi ved jo han kan finde vej ind i feltet. Samtidig har vi vel ret beset ikke specielt meget mere behov for fart på kanten end centralt, for vi ved jo at vore backs kommer i overlap 10 ud af 10 gange, og truer ned langs linjen. Risgård spillede iøvrigt en del i venstre side af midtbanen da han var i Silkeborg, så det er ikke en position han er ubekendt med.

Thomsen får vi mere ud af som kant end som angriber, det er jeg enig i, men han har altså også gjort det godt oppe foran, og så længe Jönsson ikke er klar til at starte inde synes jeg Thomsen er det bedste alternativ.

I virkeligheden er min pointe at jeg synes vi skal have vores bedste spillere på banen, også selv om det betyder nogle af dem ikke er på deres optimale position, og hvis Augo er i den form jeg synes reserveholdskampen tydede på, er han afgjort at regne blandt vores bedste spillere. At vi så med alle 3 på banen samtidig ville få en sidegevinst i form af mere fysik, hovedstødsstyrke og defensiv kvalitet synes jeg også er værd at tage med.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 844
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Dr.Jones » 18. sep 2013, 12:57

Jesper Schmidt skrev: Jeg er helt enig i at Augo ikke umiddelbart står til at kunne vippe en stærkt spillende Würtz af pinden, og Risgård spillede jo også en super kamp sidst, efter at jeg ellers synes han har haft et par anonyme kampe. Men jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne bruge alle 3 samtidig, hvis Augo er i den form som jeg synes reserveholdskampen i Randers tydede på. Efter min mening kunne Risgård sagtens være farlig fra en udgangsposition i venstre side, han kan slå fantastiske indlæg, kan slå de lange giftige diagonalafleveringer, og vi ved jo han kan finde vej ind i feltet. Samtidig har vi vel ret beset ikke specielt meget mere behov for fart på kanten end centralt, for vi ved jo at vore backs kommer i overlap 10 ud af 10 gange, og truer ned langs linjen. Risgård spillede iøvrigt en del i venstre side af midtbanen da han var i Silkeborg, så det er ikke en position han er ubekendt med.

Thomsen får vi mere ud af som kant end som angriber, det er jeg enig i, men han har altså også gjort det godt oppe foran, og så længe Jönsson ikke er klar til at starte inde synes jeg Thomsen er det bedste alternativ.

I virkeligheden er min pointe at jeg synes vi skal have vores bedste spillere på banen, også selv om det betyder nogle af dem ikke er på deres optimale position, og hvis Augo er i den form jeg synes reserveholdskampen tydede på, er han afgjort at regne blandt vores bedste spillere. At vi så med alle 3 på banen samtidig ville få en sidegevinst i form af mere fysik, hovedstødsstyrke og defensiv kvalitet synes jeg også er værd at tage med.
Jo jo... man kunne også spille Due på midt-midt og Augo tilbage i angrebet - men det giver heller ikke meget mening!

Risgaard er ikke bedst på kanten, det er Thomsen!
Augo er pt ikke bedst på dm, det er Würtz!
Thomsen er ikke bedst som hængende, det er Jönsson/SF

At spille med de bedste spillere er vel kun såfremt at de spiller den plads de er bedst på.

Holdet er ved at tage form - syntes bestemt ikke tiden er til at kaste folk rundt mellem div pladser - og jeg kan heller ikke forestille mig at Kent ville gøre det (medmindre der opstår et akut problem).

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af astonvilla » 18. sep 2013, 13:11

Dr.Jones skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er helt enig i at Augo ikke umiddelbart står til at kunne vippe en stærkt spillende Würtz af pinden, og Risgård spillede jo også en super kamp sidst, efter at jeg ellers synes han har haft et par anonyme kampe. Men jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne bruge alle 3 samtidig, hvis Augo er i den form som jeg synes reserveholdskampen i Randers tydede på. Efter min mening kunne Risgård sagtens være farlig fra en udgangsposition i venstre side, han kan slå fantastiske indlæg, kan slå de lange giftige diagonalafleveringer, og vi ved jo han kan finde vej ind i feltet. Samtidig har vi vel ret beset ikke specielt meget mere behov for fart på kanten end centralt, for vi ved jo at vore backs kommer i overlap 10 ud af 10 gange, og truer ned langs linjen. Risgård spillede iøvrigt en del i venstre side af midtbanen da han var i Silkeborg, så det er ikke en position han er ubekendt med.

Thomsen får vi mere ud af som kant end som angriber, det er jeg enig i, men han har altså også gjort det godt oppe foran, og så længe Jönsson ikke er klar til at starte inde synes jeg Thomsen er det bedste alternativ.

I virkeligheden er min pointe at jeg synes vi skal have vores bedste spillere på banen, også selv om det betyder nogle af dem ikke er på deres optimale position, og hvis Augo er i den form jeg synes reserveholdskampen tydede på, er han afgjort at regne blandt vores bedste spillere. At vi så med alle 3 på banen samtidig ville få en sidegevinst i form af mere fysik, hovedstødsstyrke og defensiv kvalitet synes jeg også er værd at tage med.
Jo jo... man kunne også spille Due på midt-midt og Augo tilbage i angrebet - men det giver heller ikke meget mening!

Risgaard er ikke bedst på kanten, det er Thomsen!
Augo er pt ikke bedst på dm, det er Würtz!
Thomsen er ikke bedst som hængende, det er Jönsson/SF

At spille med de bedste spillere er vel kun såfremt at de spiller den plads de er bedst på.

Holdet er ved at tage form - syntes bestemt ikke tiden er til at kaste folk rundt mellem div pladser - og jeg kan heller ikke forestille mig at Kent ville gøre det (medmindre der opstår et akut problem).
HØRT !!!

Vi stiller op som sidst. Kun 2 ting er i spil:
i) Er Dalsgaard frisk nok til at spille fra start kan han erstatte PK (Dalsgaard er dog også en lækker bombe at smide på banen med en halv time igen), og
ii) Såfremt Jönssons formkurve er eksploderet kan han starte i stedet for SF (det er nok ikke sansynligt - SF starter inde, tror jeg).

(Edit: en 3. ændring må være at AK får gjort noget ved det hår! Få det nu fixet!!)

Alle mand til Randers! Lad os holde en kæmpe fest som sidst - det var skide sjovt.
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2013, 13:57

Mht. Augu og reserveholdskampen, så må meget været sket efter den lille times tid som jeg så på Kanalsport!

Den første ½ time burde han have betalt entre for at være på banen. Det var ringe af en af superligaens mest rutinerede midtbanefolk.

Han spillede sig dog noget op, men placeringsmæssigt synes jeg nu ikke, at han ikke strålede.
- FlæskeFrank

Besvar