Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Gnu » 18. sep 2013, 14:48

Yankee skrev:Jeg synes vi skal prøve at køre en alternativ venstreback ind. Jakob Ahlmann har efter min mening været decideret dårlig i flere kampe rent defensivt, og virker ikke til at have ret meget selvtillid i sine præstationer. Han kommer alt for ofte på ydersiden af sin modspiller og tillader alt, alt for mange indlæg fra vores venstre side. Når man er nede at ligge 5-10 gange hver kamp som venstre back ved man der er noget galt. Ahlmann tager alt for mange dårlige beslutninger og bliver tydeligvis mere og mere usikker for hver gang han bliver tørret.

Jeg medgiver at han bidrager med en masse energi og bredde i vores spil rent offensivt, men det er næsten halvdelen af de chancer, vi tillader, der kommer fra vores venstre side, så det må være på tide at prøve noget nyt. Især når vi står overfor et Randers-hold, der satser meget på deres dygtige kanter og de indlæg i rummet bag vores stoppere, som vi ikke har haft det særlig godt med hidtil.

Patrick har ikke været så dominerende som for et par kampe siden, så det vil være en klar fordel at få Dalsgaard ind fra start. Patrick kan så tage over i venstre side.
HENT MARTIN P HJEM!!!111!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Yankee » 18. sep 2013, 14:58

Jesper Schmidt skrev:Når vi bedømmer vores back's defensive indsatser skal vi altså også have for øje hvor ekstremt offensivt de ligger i kampene, og at de ofte skal komme op med en forsvarsindsats efter sprint over næsten en hel banelængde. For mig at se er det lige så tit de spillere som skal lukke hullerne Dalsgaard og Ahlmann helt naturligt efterlader, der svigter. Derudover må vi vel også i en vis udstrækning acceptere at det kan koste lidt i den anden ende, når vi spiller med så ekstremt offensive backs som vi gør - i langt de fleste kampe ligger vore backs mindst lige så offensivt i boldbesiddelse som wingbacks i en klassisk 3-5-2... ja for Dalsgaards vedkommende vel ofte snarere i en position som en fløjangriber i 4-3-3.
Du har en god pointe angående vores modstanderes højresider, hvilket dog kun gør vores problem på venstre back endnu mere presserende. Du har også ret i, at Ahlmann har mange bolderobringer, men det er altså kun sjældent en backs rolle. Du har endelig også ret i, at vores backs har en stor offensiv rolle og at Ahlmann på den front gør det udmærket. Men han har altså også store problemer når vi står etableret i forsvaret. Her er det konstant diagonalbolde eller gennembrud i vores venstreside som skaber problemer for os. Her er Ahlmann nødt til at dække bedre af ind i banen - hvor vi trods alt har et par solide zone-markører stående, og endelig være meget mere rolig i sine indgreb. Han skal blive stående på benene og læse spillet langt bedre.

Du har ret i alle dine forbehold, men det ændrer ikke på at vores suverænt største problem rent defensivt er vores venstreside, hvor modstanderen kommer til mange farlige indlæg bag vores stoppere, hvilket vi ikke rigtig har noget forsvar mod. Derfor bør vi forsøge en anden løsning og give Ahlmann et par kampe på reserveholdet så han kan genopbygge form og selvtillid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. sep 2013, 17:49

Dr.Jones skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er helt enig i at Augo ikke umiddelbart står til at kunne vippe en stærkt spillende Würtz af pinden, og Risgård spillede jo også en super kamp sidst, efter at jeg ellers synes han har haft et par anonyme kampe. Men jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne bruge alle 3 samtidig, hvis Augo er i den form som jeg synes reserveholdskampen i Randers tydede på. Efter min mening kunne Risgård sagtens være farlig fra en udgangsposition i venstre side, han kan slå fantastiske indlæg, kan slå de lange giftige diagonalafleveringer, og vi ved jo han kan finde vej ind i feltet. Samtidig har vi vel ret beset ikke specielt meget mere behov for fart på kanten end centralt, for vi ved jo at vore backs kommer i overlap 10 ud af 10 gange, og truer ned langs linjen. Risgård spillede iøvrigt en del i venstre side af midtbanen da han var i Silkeborg, så det er ikke en position han er ubekendt med.

Thomsen får vi mere ud af som kant end som angriber, det er jeg enig i, men han har altså også gjort det godt oppe foran, og så længe Jönsson ikke er klar til at starte inde synes jeg Thomsen er det bedste alternativ.

I virkeligheden er min pointe at jeg synes vi skal have vores bedste spillere på banen, også selv om det betyder nogle af dem ikke er på deres optimale position, og hvis Augo er i den form jeg synes reserveholdskampen tydede på, er han afgjort at regne blandt vores bedste spillere. At vi så med alle 3 på banen samtidig ville få en sidegevinst i form af mere fysik, hovedstødsstyrke og defensiv kvalitet synes jeg også er værd at tage med.
Jo jo... man kunne også spille Due på midt-midt og Augo tilbage i angrebet - men det giver heller ikke meget mening!

Risgaard er ikke bedst på kanten, det er Thomsen!
Augo er pt ikke bedst på dm, det er Würtz!
Thomsen er ikke bedst som hængende, det er Jönsson/SF

At spille med de bedste spillere er vel kun såfremt at de spiller den plads de er bedst på.

Holdet er ved at tage form - syntes bestemt ikke tiden er til at kaste folk rundt mellem div pladser - og jeg kan heller ikke forestille mig at Kent ville gøre det (medmindre der opstår et akut problem).
Jeg synes nu det er smårokeringer jeg taler om - Thomsen har vel f.eks. ca. lige så mange starter som angriber som Frederiksen har, så det er da næppe noget stort eksperiment at sætte ham derop igen, ligesom det heller ikke er noget gigantisk eksperiment at smide Risgård ud på kanten, hvor han som sagt spillede masser af kampe for Silkeborg. At sætte Würtz og Augo sammen på midtbanen kan vel heller næppe kaldes et eksperiment. Iøvrigt er lige præcist angrebspositionen og venstrekanten vel blandt de få hvor der er prøvet mange forskellige ting af i sæsonen indtil videre.

Kommer det til at ske? Næppe, men gevinsten i form af at få noget mere fysik på banen synes jeg bestemt var værd at prøve det af for. Især med tanke på hvordan kampene bliver i de kommende måneder, når banerne ikke længere er til at spille det fantastiske positionsspil vi er begyndt at praktisere.

Men jeg er helt enig i at holdet tager form, og at en idealopstilling med alle mand i topform næppe ville se ud som jeg foreslår.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. sep 2013, 17:58

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:Når vi bedømmer vores back's defensive indsatser skal vi altså også have for øje hvor ekstremt offensivt de ligger i kampene, og at de ofte skal komme op med en forsvarsindsats efter sprint over næsten en hel banelængde. For mig at se er det lige så tit de spillere som skal lukke hullerne Dalsgaard og Ahlmann helt naturligt efterlader, der svigter. Derudover må vi vel også i en vis udstrækning acceptere at det kan koste lidt i den anden ende, når vi spiller med så ekstremt offensive backs som vi gør - i langt de fleste kampe ligger vore backs mindst lige så offensivt i boldbesiddelse som wingbacks i en klassisk 3-5-2... ja for Dalsgaards vedkommende vel ofte snarere i en position som en fløjangriber i 4-3-3.
Du har en god pointe angående vores modstanderes højresider, hvilket dog kun gør vores problem på venstre back endnu mere presserende. Du har også ret i, at Ahlmann har mange bolderobringer, men det er altså kun sjældent en backs rolle. Du har endelig også ret i, at vores backs har en stor offensiv rolle og at Ahlmann på den front gør det udmærket. Men han har altså også store problemer når vi står etableret i forsvaret. Her er det konstant diagonalbolde eller gennembrud i vores venstreside som skaber problemer for os. Her er Ahlmann nødt til at dække bedre af ind i banen - hvor vi trods alt har et par solide zone-markører stående, og endelig være meget mere rolig i sine indgreb. Han skal blive stående på benene og læse spillet langt bedre.

Du har ret i alle dine forbehold, men det ændrer ikke på at vores suverænt største problem rent defensivt er vores venstreside, hvor modstanderen kommer til mange farlige indlæg bag vores stoppere, hvilket vi ikke rigtig har noget forsvar mod. Derfor bør vi forsøge en anden løsning og give Ahlmann et par kampe på reserveholdet så han kan genopbygge form og selvtillid.
Ahlmann har så også i mange kampe haft Due foran sig, som ganske vist ikke mangler viljen til at forsvare, men til gengæld sjældent evner at dække de rigtige områder af. Vi er enige om at Ahlmann ofte bliver for satsende i sine indgreb, men omvendt synes jeg også hans glidende tacklinger er en af hans styrker... for mig at se er det et spørgsmål om at få lidt mere erfaring, så han går ned i de rigtige situationer.

Men enige er vi nu ikke, for vores udgangspunkter er vidt forskellige - jeg mener Ahlmann er blandt vore bedste i hver kamp og en af de første jeg ville sætte på holdkortet. Jeg kan ikke få øje på den formnedgang du ser.

Pagerbo
1. div
1. div
Indlæg: 251
Tilmeldt: 11. dec 2008, 15:52

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Pagerbo » 18. sep 2013, 19:05

Nogen der ved hvor udebane afsnittet er nu ??

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Hanga » 18. sep 2013, 19:21

Jesper Schmidt skrev: Ahlmann har så også i mange kampe haft Due foran sig, som ganske vist ikke mangler viljen til at forsvare, men til gengæld sjældent evner at dække de rigtige områder af. Vi er enige om at Ahlmann ofte bliver for satsende i sine indgreb, men omvendt synes jeg også hans glidende tacklinger er en af hans styrker... for mig at se er det et spørgsmål om at få lidt mere erfaring, så han går ned i de rigtige situationer.

Men enige er vi nu ikke, for vores udgangspunkter er vidt forskellige - jeg mener Ahlmann er blandt vore bedste i hver kamp og en af de første jeg ville sætte på holdkortet. Jeg kan ikke få øje på den formnedgang du ser.
Jeg er helt enig, jeg synes Ahlmann har været storspillende denne sæson, og har svært ved at få øje på, at han skulle lave mange defensive fejl. Han vinder overraskende mange dueller, er blevet en betydeligt bedre tackler, og er for alvor begyndt at bidrage i det offensive med fine pasninger og afgørende løb med bolden. Han kan muligvis arbejde lidt med sin placeringsevne og koncentrationsevne, men alt i alt er jeg meget tilfreds med hans udvikling.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Kasper » 18. sep 2013, 20:30

Pagerbo skrev:Nogen der ved hvor udebane afsnittet er nu ??
Modsatte hjørne af indgangen til den gamle grusgrav.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Martin Bak » 18. sep 2013, 20:34

Vesttribunen har nu ca 200 tilmeldinger til togturen til Randers og der er plads til flere så meld jer til https://www.facebook.com/events/483480948434325/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vi er nu klar på at gentage succesen fra sidste efterår, hvor et rigtig pænt antal højlydte nordjyder, valgte at tage med på togturen til Randers. Hvor også stemningen på stadion var i top, hvilket vi håber vil gøre sig gældende denne gang!

Der er afgang fra Aalborg Banegård kl. 16.18
Vi ankommer til randers banegård 17.15 hvor vi marcherer imod stadion!

På vej hjem er der afgang fra Randers kl. 20.56
Vi er hjemme i Aalborg igen cirka kl. 21.52

Turen koster kun 100,- t/r som betales kontant til DSB guiderne som kommer rundt når toget kører."

har du ikke en facebook profil, skal jeg gerne videregive oplysninger om tilmelding.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2013, 11:15

Rissi deltager ikke i dagens træning pga. ankelproblemer. Det åbner op for comeback til Augu i startopstillingen, hvis Risgård ikke blliver klar til kampen.

Edit: Risgård har ikke ankelproblemer. Iflg. Nordjyske er Risgårds kone ved at føde.

Ud fra træningen at bedømme ser det ud til, at Paddy får genvalg.

jimi23
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 3. maj 2013, 14:31
Favoritspiller: Helenius

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af jimi23 » 19. sep 2013, 12:49

Do you think Risgard can still play or has his wife not actually given birth yet?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2013, 12:53

jimi23 skrev:Do you think Risgard can still play or has his wife not actually given birth yet?
I' m not sure but I guess Risgård can play tomorrow. As far as I know Risgårds wife haven't given birth yet. If she gives birth today I guess Risgård are able to play tomorrow.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. sep 2013, 12:57

frederikshavneren skrev:
jimi23 skrev:Do you think Risgard can still play or has his wife not actually given birth yet?
I' m not sure but I guess Risgård can play tomorrow. As far as I know Risgårds wife haven't given birthe yet. If she gives birth today I guess Risgård are able to play tomorrow.
Så må vi have en mand ind på fødegangen! Hvem smutter derind?
Janteloven eksisterer IKKE!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Forza » 19. sep 2013, 13:53

Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:
jimi23 skrev:Do you think Risgard can still play or has his wife not actually given birth yet?
I' m not sure but I guess Risgård can play tomorrow. As far as I know Risgårds wife haven't given birthe yet. If she gives birth today I guess Risgård are able to play tomorrow.
Så må vi have en mand ind på fødegangen! Hvem smutter derind?
Kølle først til mølle på fødegangen!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Hinrup85 » 19. sep 2013, 14:13

Forza skrev:
Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:
jimi23 skrev:Do you think Risgard can still play or has his wife not actually given birth yet?
I' m not sure but I guess Risgård can play tomorrow. As far as I know Risgårds wife haven't given birthe yet. If she gives birth today I guess Risgård are able to play tomorrow.
Så må vi have en mand ind på fødegangen! Hvem smutter derind?
Kølle først til mølle på fødegangen!
Der har da været nok med kølle omkring dem på fødegangen - der er vel ingen grund til at gøre det værre?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af alithebeast » 19. sep 2013, 15:05

Hinrup85 skrev:
Forza skrev:
Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:
jimi23 skrev:Do you think Risgard can still play or has his wife not actually given birth yet?
I' m not sure but I guess Risgård can play tomorrow. As far as I know Risgårds wife haven't given birthe yet. If she gives birth today I guess Risgård are able to play tomorrow.
Så må vi have en mand ind på fødegangen! Hvem smutter derind?
Kølle først til mølle på fødegangen!
Der har da været nok med kølle omkring dem på fødegangen - der er vel ingen grund til at gøre det værre?
Bare giv hende sådan en så popper ungen ud i den anden ende:
Hader København!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Brodernumsi » 19. sep 2013, 23:46

Sjov kommentar på bold.dk af en brøndbyfan, som svar på AaBs trup til Randers kampen.
Som Brøndby fan kan jeg kun være misundelig på AaB og deres trup. Det er en fornøjelse at se så mange unge talenter og så mange spillere af egen avl og kun 1 udlænding!
Thomsen (som jeg er kæmpe imponeret af) Kusk, Larsen, Dalsgaard, Wichman, Nielsen, Ahlmann...
Derudover fornemme indkøb fra 1. div, som har slået igennem ret hurtigt: AK og Thelander og Risgård, som må efterårets bedste indkøb.

Men AaB metoden er selvfølgelig bare én måde at gøre tingene på: Officielt hælder jeg stadig mest til 11 mere eller mindre panikindkøb, uendelige emissioner, rygtefrieri til yderligere 45 tilfældige profiler, ungdomstræneren, hestekræmmeren fra Køge som chefindkøber, grådige bestyrelser og urealistiske sportslige og økonomiske målsætninger. Det er bare mere underholdende :-)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Forza » 20. sep 2013, 11:59

Brodernumsi skrev:Sjov kommentar på bold.dk af en brøndbyfan, som svar på AaBs trup til Randers kampen.
Som Brøndby fan kan jeg kun være misundelig på AaB og deres trup. Det er en fornøjelse at se så mange unge talenter og så mange spillere af egen avl og kun 1 udlænding!
Thomsen (som jeg er kæmpe imponeret af) Kusk, Larsen, Dalsgaard, Wichman, Nielsen, Ahlmann...
Derudover fornemme indkøb fra 1. div, som har slået igennem ret hurtigt: AK og Thelander og Risgård, som må efterårets bedste indkøb.

Men AaB metoden er selvfølgelig bare én måde at gøre tingene på: Officielt hælder jeg stadig mest til 11 mere eller mindre panikindkøb, uendelige emissioner, rygtefrieri til yderligere 45 tilfældige profiler, ungdomstræneren, hestekræmmeren fra Køge som chefindkøber, grådige bestyrelser og urealistiske sportslige og økonomiske målsætninger. Det er bare mere underholdende :-)
Hahaha! fremragende post. Man må da give manden ret. Havde jeg en anelse medfølelse overfor de gul-blå ville jeg have ondt af deres fans. Klubben holder dem jo for nar!

Topic: håber virkelig Risgård er klar. Han betyder SÅ meget for vores centrale akse. Derudover er det en fornøjelse at vide at AK har slået igennem igennem som topangriber. Kan vores svenske ven også komme ind fra start ville det være den bedste startopstilling vi har præsteret siden helenius smuttede.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af alithebeast » 20. sep 2013, 12:07

Forza skrev:
Brodernumsi skrev:Sjov kommentar på bold.dk af en brøndbyfan, som svar på AaBs trup til Randers kampen.
Som Brøndby fan kan jeg kun være misundelig på AaB og deres trup. Det er en fornøjelse at se så mange unge talenter og så mange spillere af egen avl og kun 1 udlænding!
Thomsen (som jeg er kæmpe imponeret af) Kusk, Larsen, Dalsgaard, Wichman, Nielsen, Ahlmann...
Derudover fornemme indkøb fra 1. div, som har slået igennem ret hurtigt: AK og Thelander og Risgård, som må efterårets bedste indkøb.

Men AaB metoden er selvfølgelig bare én måde at gøre tingene på: Officielt hælder jeg stadig mest til 11 mere eller mindre panikindkøb, uendelige emissioner, rygtefrieri til yderligere 45 tilfældige profiler, ungdomstræneren, hestekræmmeren fra Køge som chefindkøber, grådige bestyrelser og urealistiske sportslige og økonomiske målsætninger. Det er bare mere underholdende :-)
Kan vores svenske ven også komme ind fra start ville det være den bedste startopstilling vi har præsteret siden helenius smuttede.
Jeg mener helt klart, at hvis AK virkelig kan præstere som over de sidste 3-4 kampe, så er startopstillingen også bedre, end da Helenius smuttede.
Hader København!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Forza » 20. sep 2013, 12:09

alithebeast skrev:
Forza skrev:
Brodernumsi skrev:Sjov kommentar på bold.dk af en brøndbyfan, som svar på AaBs trup til Randers kampen.
Som Brøndby fan kan jeg kun være misundelig på AaB og deres trup. Det er en fornøjelse at se så mange unge talenter og så mange spillere af egen avl og kun 1 udlænding!
Thomsen (som jeg er kæmpe imponeret af) Kusk, Larsen, Dalsgaard, Wichman, Nielsen, Ahlmann...
Derudover fornemme indkøb fra 1. div, som har slået igennem ret hurtigt: AK og Thelander og Risgård, som må efterårets bedste indkøb.

Men AaB metoden er selvfølgelig bare én måde at gøre tingene på: Officielt hælder jeg stadig mest til 11 mere eller mindre panikindkøb, uendelige emissioner, rygtefrieri til yderligere 45 tilfældige profiler, ungdomstræneren, hestekræmmeren fra Køge som chefindkøber, grådige bestyrelser og urealistiske sportslige og økonomiske målsætninger. Det er bare mere underholdende :-)
Kan vores svenske ven også komme ind fra start ville det være den bedste startopstilling vi har præsteret siden helenius smuttede.
Jeg mener helt klart, at hvis AK virkelig kan præstere som over de sidste 3-4 kampe, så er startopstillingen også bedre, end da Helenius smuttede.
Jeg synes nu Helenius var klasser over AK. Han var trods alt en af ligaens største profiler (uden at tage noget fra AK iøvrigt.).

AK har dog uden tvivl et kæmpe potentiale og jeg tror han fremadrettet også kan være en stor gevinst for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af alithebeast » 20. sep 2013, 12:35

Forza skrev:
alithebeast skrev:
Forza skrev:
Brodernumsi skrev:Sjov kommentar på bold.dk af en brøndbyfan, som svar på AaBs trup til Randers kampen.
Som Brøndby fan kan jeg kun være misundelig på AaB og deres trup. Det er en fornøjelse at se så mange unge talenter og så mange spillere af egen avl og kun 1 udlænding!
Thomsen (som jeg er kæmpe imponeret af) Kusk, Larsen, Dalsgaard, Wichman, Nielsen, Ahlmann...
Derudover fornemme indkøb fra 1. div, som har slået igennem ret hurtigt: AK og Thelander og Risgård, som må efterårets bedste indkøb.

Men AaB metoden er selvfølgelig bare én måde at gøre tingene på: Officielt hælder jeg stadig mest til 11 mere eller mindre panikindkøb, uendelige emissioner, rygtefrieri til yderligere 45 tilfældige profiler, ungdomstræneren, hestekræmmeren fra Køge som chefindkøber, grådige bestyrelser og urealistiske sportslige og økonomiske målsætninger. Det er bare mere underholdende :-)
Kan vores svenske ven også komme ind fra start ville det være den bedste startopstilling vi har præsteret siden helenius smuttede.
Jeg mener helt klart, at hvis AK virkelig kan præstere som over de sidste 3-4 kampe, så er startopstillingen også bedre, end da Helenius smuttede.
Jeg synes nu Helenius var klasser over AK. Han var trods alt en af ligaens største profiler (uden at tage noget fra AK iøvrigt.).

AK har dog uden tvivl et kæmpe potentiale og jeg tror han fremadrettet også kan være en stor gevinst for os.
Men angrebet er jo ikke hele startopstillingen..

Vores midtbane blevet klasser bedre efter Risgård kom hjem. Samtidig har Thelander slået så meget igennem, at det vel nærmest kan måle sig med at have lavet en klassesigning. Thomsen udvikler sig stadig, og vil nok få udfald, han mangler mål, men der er ikke ret mange spillere i superligaen, jeg ville bytte ham for. Kusk er en klassespiller i svøb, men er blevet mere usynlig efter modstanderene begyndte at sætte taktikken efter ham, dog skaber det plads til de andre. Würtz nærmer sig sit livs form. Vi han en af ligaens mest spændende højrebacks. Samtidig er Larsen i målet begyndt at levere en klasseredning af og til, samtidig med at han generelt står rigtig fint, og egentligt laver få fejl.

Vi har altså smidt en tidligere landsholdsspiller på bænken på grund af konkurrence i truppen, det er ved at være et stykke tid siden vi sidst gjorde det.
Hader København!

Besvar