Slaget om Jylland

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Slaget om Jylland

Indlæg af le Cid » 24. sep 2013, 09:15

Efter HADETS KAMP er overstået, kan man se frem til en lidt mindre jysk klassiker: Slaget om Jylland.

Vi er tilsyneladende gået sammen med Gjæfferne om at få skabt noget mere hype om det store jyske opgør:
http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsark ... esenterer-" onclick="window.open(this.href);return false;”slaget-om-jylland-1”/

Super initiativ, og det ville da være fantastisk med de 10k til Tifo KAOS :)

PS: Dette er ikke tænkt som kamp-tråden...

Edit: URL virker ikke pga. anførselstegn - prøv at lave en copy/paste i stedet :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af Anubit » 24. sep 2013, 09:22

Nu også på AaB's hjemmeside: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... lland.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af alithebeast » 24. sep 2013, 09:31

Mon det er noget af det friske blod på direktionsgangen, der slår gennem nu?

Rigtig fint tiltag.
Hader København!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af Mr. Larsen » 24. sep 2013, 09:34

alithebeast skrev:Mon det er noget af det friske blod på direktionsgangen, der slår gennem nu?

Rigtig fint tiltag.
Det tror jeg du kan 100 % sikker på, Gaarde har udtalt før han trådte til at han ville bruge pressen mere, end vi nok har gjort tidligere.

Det her tiltag er jo nok et af dem pressen vil elske, der bliver smidt lidt i ovnen op til kampen, som de så kan brygge videre på i Aviserne og på TVet :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af hje1980 » 24. sep 2013, 09:44

Dette er dæleme godt lavet af begge klubber... når medierne ikke kan se udenfor KBH, så er det godt klubberne selv sørger for at der bliver skabt en stemning omkring disse kampe som de fortjener.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af frederikshavneren » 24. sep 2013, 10:04

Mr. Larsen skrev:
alithebeast skrev:Mon det er noget af det friske blod på direktionsgangen, der slår gennem nu?

Rigtig fint tiltag.
Det tror jeg du kan 100 % sikker på, Gaarde har udtalt før han trådte til at han ville bruge pressen mere, end vi nok har gjort tidligere.

Det her tiltag er jo nok et af dem pressen vil elske, der bliver smidt lidt i ovnen op til kampen, som de så kan brygge videre på i Aviserne og på TVet :)
Fantastisk initiativ. Mere af den slags tak! "Slaget om Jylland" har længe levet en hensygende tilværelse, hvilket er trist. Kampene mellem Jyllands to største byer/ klubber burde være kæmpe begivenheder, men desværre har begge klubber (især AaB) forsømt at hype opgørene.

Super med det åbne pressemøde på torsdag. Det eneste negative er, at pressemødet blir' afviklet i Friis. Mage til trist og tomt shoppingcenter skal man lede længe efter. Svært at tro at Friis er beliggende i Danmarks 4. største by, det er så tomt at det ville passe perfekt til Frederikshavn ;)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af astonvilla » 24. sep 2013, 11:42

Godt og innovativt arbejde af den nye direktion.

Det er lavthængende frugter der plukkes her - men de har jo tidligere bare hængt dér og rådnet op, så fantastisk at der langt om længe sker noget.

Godt arbejde! Lysere fremtid har man ikke kunne se hen imod længe ("kun" lige den sorte plet som hedder Mads "Hund-i-et-Spil-Kegler" Øland).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af BoT » 24. sep 2013, 12:39

Slaget om Jylland!
Se den på en af landets førende tv-stationer i primetime søndag aften!
(Eller i hvert fald søndag eftermiddag. På Canal9. Som vist nok kan ses af de fleste. Eller mange i hvert fald.)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af frederikshavneren » 24. sep 2013, 13:05

astonvilla skrev:Godt og innovativt arbejde af den nye direktion.

Det er lavthængende frugter der plukkes her - men de har jo tidligere bare hængt dér og rådnet op, så fantastisk at der langt om længe sker noget.

Godt arbejde! Lysere fremtid har man ikke kunne se hen imod længe ("kun" lige den sorte plet som hedder Mads "Hund-i-et-Spil-Kegler" Øland).
Enig. Desværre har "Slaget om Jylland" aldrig nået de højder, som kampene burde være berettiget til. Kampene mellem Jyllands ældste og største klubber burde være unikke, men tilskuer- og mediemæssigt har kampene desværre ikke nået de store højder.

Fantastisk at der endelig sker noget på den front. Respekt til den nye direktion, det er på tide at der sker nytænkning. Initiativet med studierabat er også glimrende, det bliver spændende hvorledes evalueringen af studierabatten falder ud efter efterårssæsonen.

I det hele taget et det positivt, at der arbejdes på at hype GF kampene og skaffe flere tilskuere generelt. Det er hårdt tiltrængt! Tilskuersnittet hidtil er yderst skuffende

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af sulakvelidze » 24. sep 2013, 13:12

Bedre sent end aldrig.....for nu at reagere mavesurt.

For hvor har den klassiker da bare fået lov til at sygne hen. Ignoreret på det groveste og nærmest pisset på af Viasat og andre medier. Det, der engang var dansk fodbolds måske mest elektriske opgør, er blevet gemt af vejen og har vel kun kunnet hæve et øjenbryn hos den jævne fodboldtilhænger, når en københavnsk journalist uden geografisk tæft har kaldt den for et jysk lokalopgør.

Det er selvfølgelig også klubbernes egen skyld, at det er gået sådan, og det er glædeligt med ny stil. Jeg håber, at den offensive tilgang også kommer i brug, når der skal forhandles tv-aftale, og at de store provinsklubber mander sig op til et slagsmål med Viasat, som alene har fået lov til at diktere dansk fodbold som en historie om Brøndby og FCK. Jeg tror dog stadig, at der kommer til at flyve grønne grise hen over Limfjorden, før Viasat gør AaB-AGF eller AGF-AaB til Match Of The Week.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af sulakvelidze » 24. sep 2013, 14:36

Inspireret af den glædelige nyhed om, at AaB og AGF vil gøre mere ud af klassikeren imellem de to fik jeg lyst til at opdatere min liste over Viasats fokus på store provinsopgør. Altså det fokus, der ikke eksisterer.

Ser man på klubbernes størrelse, deres lokale forankring som regionsklubber og dermed potentiale for stor tilhænger- og tv-interesse, tillader jeg mig at fremhæve seks klubber fra Provinsen: OB, AGF, AaB, FCM, Esbjerg og Randers. Her er der tale om store byer/opland og dermed gode muligheder for at opdyrke en stor interesse om de indbyrdes opgør. Hvis man vil.

Men listen over Viasats valg af kampe vist på hovedkanalen TV3+ viser, at det i den grad er op ad bakke for AaB og AGF at få dem med rettighederne med på vognen. Fra sæsonen 2009-10 og frem til i dag har Viasat haft 149 muligheder for at vise opgør mellem to af de seks store provinshold. De har gjort det to gange: OB-Esbjerg i 2009-10 og OB-AaB tre år senere. Alle andre store provinsopgør har været vist på nichekanalerne uden samme appel hos tv-seere og ikke mindst potentielle sponsorer.

Sidst en kamp mellem de to største klubber i Jylland blev vist på TV3+, var i sæsonen 2007-08, da AaB var på vej mod mesterskabet. Vi skal lige så langt tilbage for at finde en kamp mellem OB og AGF på TV3+ - altså er vi nu på 6. sæson uden en kamp mellem de to største byer i Jylland samt de to største i Provinsen! Og det endda selv om der i mellem de tre klubber i den periode har været adskillige brag med stor tilskuerinteresse.

Herunder er en opgørelse over, hvornår de forskellige provinsopgør sidst har været vist på TV3+:

Denne sæson:
Ingen

2012-13:
OB-AaB (27. runde)

2011-12:
Ingen

2010-11:
Ingen

2009-10:
OB-Esbjerg (25)

2008-09:
AaB-FCM (1)
AGF-Randers (18)
Esbjerg-Randers (5)

2007-08:
FCM-Esbjerg (10)
OB-FCM (22)
OB-AGF (28)
AaB-AGF (29)

2006-07:
AaB-Esbjerg (31)
FCM-Randers (26)

2005-06:
AGF-FCM (22)

2001-02:
AGF-Esbjerg (9)


Kampe mellem OB og Randers samt AaB og Randers har endnu aldrig fundet vej til sendefladen hos TV3+.

Jeg anerkender AaB’s og AGF’s ønsker om at gøre noget ekstra ud af ”Slaget om Jylland”. Men de får svært ved at overbevise Viasat om, at kampe mellem Jyllands største, ældste og mest traditionsrige klubber skal have nogen som helst opmærksomhed. Den skal tværtimod ignoreres, for det er den blevet år efter år.

Hvis man undrer sig over, at sponsormarkedet er svært for klubber som AaB, OB og AGF, mens der omvendt dukker den ene sugar daddy efter den anden op med en stor pose penge til Brøndby, skal man bare tage et kig på forskellen i eksponering. Viasat er Brøndbys de facto hovedsponsor, og hvis de ikke var, ville Brøndby være færdig i dag – og store provinsopgør som fx AaB-AGF ville have et helt andet liv.

Jeg ønsker Allan Gaarde og Brian Steen held og lykke med at gøre ”Slaget om Jylland” til noget særligt. Det virkelig slag skal bare ikke slås på egne hjemmesider og med pressemøder i diverse indkøbscentre. Det virkelig slag skal slås ved forhandlingsbordet i forbindelse med den næste tv-aftale.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af frederikshavneren » 24. sep 2013, 14:56

sulakvelidze skrev:Inspireret af den glædelige nyhed om, at AaB og AGF vil gøre mere ud af klassikeren imellem de to fik jeg lyst til at opdatere min liste over Viasats fokus på store provinsopgør. Altså det fokus, der ikke eksisterer.

Ser man på klubbernes størrelse, deres lokale forankring som regionsklubber og dermed potentiale for stor tilhænger- og tv-interesse, tillader jeg mig at fremhæve seks klubber fra Provinsen: OB, AGF, AaB, FCM, Esbjerg og Randers. Her er der tale om store byer/opland og dermed gode muligheder for at opdyrke en stor interesse om de indbyrdes opgør. Hvis man vil.

Men listen over Viasats valg af kampe vist på hovedkanalen TV3+ viser, at det i den grad er op ad bakke for AaB og AGF at få dem med rettighederne med på vognen. Fra sæsonen 2009-10 og frem til i dag har Viasat haft 149 muligheder for at vise opgør mellem to af de seks store provinshold. De har gjort det to gange: OB-Esbjerg i 2009-10 og OB-AaB tre år senere. Alle andre store provinsopgør har været vist på nichekanalerne uden samme appel hos tv-seere og ikke mindst potentielle sponsorer.

Sidst en kamp mellem de to største klubber i Jylland blev vist på TV3+, var i sæsonen 2007-08, da AaB var på vej mod mesterskabet. Vi skal lige så langt tilbage for at finde en kamp mellem OB og AGF på TV3+ - altså er vi nu på 6. sæson uden en kamp mellem de to største byer i Jylland samt de to største i Provinsen! Og det endda selv om der i mellem de tre klubber i den periode har været adskillige brag med stor tilskuerinteresse.

Herunder er en opgørelse over, hvornår de forskellige provinsopgør sidst har været vist på TV3+:

Denne sæson:
Ingen

2012-13:
OB-AaB (27. runde)

2011-12:
Ingen

2010-11:
Ingen

2009-10:
OB-Esbjerg (25)

2008-09:
AaB-FCM (1)
AGF-Randers (18)
Esbjerg-Randers (5)

2007-08:
FCM-Esbjerg (10)
OB-FCM (22)
OB-AGF (28)
AaB-AGF (29)

2006-07:
AaB-Esbjerg (31)
FCM-Randers (26)

2005-06:
AGF-FCM (22)

2001-02:
AGF-Esbjerg (9)


Kampe mellem OB og Randers samt AaB og Randers har endnu aldrig fundet vej til sendefladen hos TV3+.

Jeg anerkender AaB’s og AGF’s ønsker om at gøre noget ekstra ud af ”Slaget om Jylland”. Men de får svært ved at overbevise Viasat om, at kampe mellem Jyllands største, ældste og mest traditionsrige klubber skal have nogen som helst opmærksomhed. Den skal tværtimod ignoreres, for det er den blevet år efter år.

Hvis man undrer sig over, at sponsormarkedet er svært for klubber som AaB, OB og AGF, mens der omvendt dukker den ene sugar daddy efter den anden op med en stor pose penge til Brøndby, skal man bare tage et kig på forskellen i eksponering. Viasat er Brøndbys de facto hovedsponsor, og hvis de ikke var, ville Brøndby være færdig i dag – og store provinsopgør som fx AaB-AGF ville have et helt andet liv.

Jeg ønsker Allan Gaarde og Brian Steen held og lykke med at gøre ”Slaget om Jylland” til noget særligt. Det virkelig slag skal bare ikke slås på egne hjemmesider og med pressemøder i diverse indkøbscentre. Det virkelig slag skal slås ved forhandlingsbordet i forbindelse med den næste tv-aftale.
Stort set enig. Århusianerne har dog haft deres sugar daddy (onkel Kurt), mens OB altid har været begunstiget af et meget stort budget (samt sugar daddies), som fynboerne imidlertid har forvaltet dårligt. Den manglende tv eksponering af AaB er et stort problem. Eksponeringen på niche kanaler har desværre begrænset effekt.

Jeg tror at direktionen har gjort nogle gode tanker. Det første vigtige step er at skaffe flere tilskuere og hype kampene (især GF kampene), det vil fremadrettet øge chancen for, at kampene bliver tildelt den opmærksomhed, som de fortjener.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af Provst i Brovst » 24. sep 2013, 15:31

sulakvelidze skrev: Herunder er en opgørelse over, hvornår de forskellige provinsopgør sidst har været vist på TV3+:

Denne sæson:
Ingen

2012-13:
OB-AaB (27. runde)

2011-12:
Ingen

2010-11:
Ingen

2009-10:
OB-Esbjerg (25)

2008-09:
AaB-FCM (1)
AGF-Randers (18)
Esbjerg-Randers (5)

2007-08:
FCM-Esbjerg (10)
OB-FCM (22)
OB-AGF (28)
AaB-AGF (29)

2006-07:
AaB-Esbjerg (31)
FCM-Randers (26)

2005-06:
AGF-FCM (22)

2001-02:
AGF-Esbjerg (9)


Kampe mellem OB og Randers samt AaB og Randers har endnu aldrig fundet vej til sendefladen hos TV3+.
Slagsiden er markant og chokerende men ikke overraskende.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. sep 2013, 18:21

sulakvelidze skrev:Inspireret af den glædelige nyhed om, at AaB og AGF vil gøre mere ud af klassikeren imellem de to fik jeg lyst til at opdatere min liste over Viasats fokus på store provinsopgør. Altså det fokus, der ikke eksisterer.

Ser man på klubbernes størrelse, deres lokale forankring som regionsklubber og dermed potentiale for stor tilhænger- og tv-interesse, tillader jeg mig at fremhæve seks klubber fra Provinsen: OB, AGF, AaB, FCM, Esbjerg og Randers. Her er der tale om store byer/opland og dermed gode muligheder for at opdyrke en stor interesse om de indbyrdes opgør. Hvis man vil.

Men listen over Viasats valg af kampe vist på hovedkanalen TV3+ viser, at det i den grad er op ad bakke for AaB og AGF at få dem med rettighederne med på vognen. Fra sæsonen 2009-10 og frem til i dag har Viasat haft 149 muligheder for at vise opgør mellem to af de seks store provinshold. De har gjort det to gange: OB-Esbjerg i 2009-10 og OB-AaB tre år senere. Alle andre store provinsopgør har været vist på nichekanalerne uden samme appel hos tv-seere og ikke mindst potentielle sponsorer.

Sidst en kamp mellem de to største klubber i Jylland blev vist på TV3+, var i sæsonen 2007-08, da AaB var på vej mod mesterskabet. Vi skal lige så langt tilbage for at finde en kamp mellem OB og AGF på TV3+ - altså er vi nu på 6. sæson uden en kamp mellem de to største byer i Jylland samt de to største i Provinsen! Og det endda selv om der i mellem de tre klubber i den periode har været adskillige brag med stor tilskuerinteresse.

Herunder er en opgørelse over, hvornår de forskellige provinsopgør sidst har været vist på TV3+:

Denne sæson:
Ingen

2012-13:
OB-AaB (27. runde)

2011-12:
Ingen

2010-11:
Ingen

2009-10:
OB-Esbjerg (25)

2008-09:
AaB-FCM (1)
AGF-Randers (18)
Esbjerg-Randers (5)

2007-08:
FCM-Esbjerg (10)
OB-FCM (22)
OB-AGF (28)
AaB-AGF (29)

2006-07:
AaB-Esbjerg (31)
FCM-Randers (26)

2005-06:
AGF-FCM (22)

2001-02:
AGF-Esbjerg (9)


Kampe mellem OB og Randers samt AaB og Randers har endnu aldrig fundet vej til sendefladen hos TV3+.

Jeg anerkender AaB’s og AGF’s ønsker om at gøre noget ekstra ud af ”Slaget om Jylland”. Men de får svært ved at overbevise Viasat om, at kampe mellem Jyllands største, ældste og mest traditionsrige klubber skal have nogen som helst opmærksomhed. Den skal tværtimod ignoreres, for det er den blevet år efter år.

Hvis man undrer sig over, at sponsormarkedet er svært for klubber som AaB, OB og AGF, mens der omvendt dukker den ene sugar daddy efter den anden op med en stor pose penge til Brøndby, skal man bare tage et kig på forskellen i eksponering. Viasat er Brøndbys de facto hovedsponsor, og hvis de ikke var, ville Brøndby være færdig i dag – og store provinsopgør som fx AaB-AGF ville have et helt andet liv.

Jeg ønsker Allan Gaarde og Brian Steen held og lykke med at gøre ”Slaget om Jylland” til noget særligt. Det virkelig slag skal bare ikke slås på egne hjemmesider og med pressemøder i diverse indkøbscentre. Det virkelig slag skal slås ved forhandlingsbordet i forbindelse med den næste tv-aftale.
Nu ligger det på alle måder fjernt for mig at ligefrem skulle forsvare Viasat, men for nogle år siden forsøgte man faktisk til et enkelt opgør at skabe hype om netop AaB - AGF, ved at smide den i primetime på 3+, køre lang optakt, og netop fokusere på historien og at det er det klassiske slag om Jylland.

- Det virkede bare ikke, og hvis det ikke var fordi FCM pt. er den store gode historie i superligaen, og Viborg har gjort det over al forventning som oprykker og er placeret højt i ligaen, havde "hadets kamp" forleden heller ikke opnået al den bevågenhed som den fik.

Jeg synes bestemt også kun godt om at man forsøger at skabe en nyfunden ramme og tradition for det klassiske opgør mellem os og gejæfferne, og synes det er fantastisk hvis vi får at se mere i denne stil (det tror jeg vi gør, også qua Gaardes åbenlyse interesse og viden på området) men hvis man skal have held med at gå hele vejen, og skabe en ramme i nærheden af f.eks. Brøndby - FCK, skal timingen sidde lige i skabet. Man vil ikke kunne få det her klassiske opgør helt op og ringe, før et tidspunkt hvor begge hold er en betydende faktor helt i toppen af ligaen - som f.eks. ved en direkte kamp om førstepladsen... ellers er det simpelthen ikke interessant nok for den brede befolkning, som ikke har tilknytning til nogen af holdene.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af Provst i Brovst » 24. sep 2013, 18:30

Jesper Schmidt skrev: Nu ligger det på alle måder fjernt for mig at ligefrem skulle forsvare Viasat, men for nogle år siden forsøgte man faktisk til et enkelt opgør at skabe hype om netop AaB - AGF, ved at smide den i primetime på 3+, køre lang optakt, og netop fokusere på historien og at det er det klassiske slag om Jylland.

- Det virkede bare ikke,
Nå, virkede det ikke at gøre een enkelt gang? Det var mærkeligt!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af Yankee » 25. sep 2013, 09:32

Jeg kan huske sidst Brøndby og København mødtes. Der sagde Carsten Werge under indløb: "tænk hvis nogle af klubberne i provinsen ville gøre lige så meget ud af deres kampe. Så ville vi også være der". Der må vi simpelthen fange manden på ordet. Hvis kampen bliver hypet nok skal 3+ sgu nok vise den. Den skal bare ikke ligge i samme runde som førnævnte to klubbers møde.

Og så handler det også om at vække Werge og co. Det er også i deres interesse at skabe en stor jysk klassiker. Netop tv-stationerne har måske den allervigtigste rolle i alt det her, og kun hvis de er med på idéen og virkelig gør noget ud af disse kampe over flere sæsoner kan vi få det til at fungere.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. sep 2013, 09:54

Yankee skrev:Jeg kan huske sidst Brøndby og København mødtes. Der sagde Carsten Werge under indløb: "tænk hvis nogle af klubberne i provinsen ville gøre lige så meget ud af deres kampe. Så ville vi også være der". Der må vi simpelthen fange manden på ordet. Hvis kampen bliver hypet nok skal 3+ sgu nok vise den. Den skal bare ikke ligge i samme runde som førnævnte to klubbers møde.

Og så handler det også om at vække Werge og co. Det er også i deres interesse at skabe en stor jysk klassiker. Netop tv-stationerne har måske den allervigtigste rolle i alt det her, og kun hvis de er med på idéen og virkelig gør noget ud af disse kampe over flere sæsoner kan vi få det til at fungere.
30 års erfaring udi Københavnerpressen vs Dansk fodbold siger mig at chancen for at Carsten W nogensinde får øjnene op for "Slaget om Jylland" er noget nær ikke-eksisterende.
Dermed ikke være sagt at AaB og AGF ikke skal give det et skud. Selvfølgelig skal de det...
Janteloven eksisterer IKKE!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Slaget om Jylland

Indlæg af fish » 25. sep 2013, 17:25

Køllen I Møllen skrev:
30 års erfaring udi Københavnerpressen vs Dansk fodbold siger mig at chancen for at Carsten W nogensinde får øjnene op for "Slaget om Jylland" er noget nær ikke-eksisterende.
Dermed ikke være sagt at AaB og AGF ikke skal give det et skud. Selvfølgelig skal de det...
Den erfaring smukt eksemplificeret da Esbjerg lavede et konge resultat i Europa. Forsiden på bt havde Brøndbys jagt på kannibalen som hoved historie og Esbjergs sejr som en lille notits.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af thomasjn » 2. okt 2013, 08:44

Svaret står vel ligefor; infiltrer Viasat. Når Brøndby kan så kan vi vel også.

Det er et godt initiativ at forsøge at få promoveret opgøret og skabt en ramme omkring det. Dog skal der mere til end bare et par pressemøder, hyggelig quiz imellem Augu og Steffen Rasmussen og små konkurrencer på Facebook.

Det ville helt klart være lettere, hvis vi havde en historie sammen med GF'erne, hvor vi har kæmpet mange afgørende opgør, men det har vi ikke, da
1) AGF aldrig har været i toppen af Superligaen i længere tid og ikke samtidig med os.
2) Begge klubber er midterhold i de her år - AaB fordi vi ikke har penge og AGF fordi de har Peter Sørensen som træner.

Så må vi jo se på andre ting - hvad kan få sindene i kog. Her er kontroversielle udtalelser om hinandens klubber nok det xer virker bedst, men det skal selvfølgelig også være autentisk. Der havde Peter Graulund nok nærmest været det perfekte hadeobjekt i sådan et opgør grundets han stil på og udenfor banen.
Problemet er bare, at vi nok ikke rigtigt har de typer i nogen af klubberne. Kunne man måske forestille sig en virkelig spydig sviner fra Augu eller Martin Jørgensen.
Umiddelbart synes jeg faktisk det bedste bud på sådan en figur fra AaB siden er KEP eller måske Kuhn. På GF siden vil det nok være Brian Steen eller Peter Sørensen.
Problemet med ovenstående er, at det selvfølgelig er svært at iscenesætte, men man kan trods alt være nødt til at prøve.
Det er jo netop den slags arrogance i udtalelserne fra en klub, som er med til at skabe en rivalisering - bare se på hvorfor vi alle hader Brøndby.

Når det er sagt så skal der altså også leveres på banen når man forsøger at italesætte den. Så hjælper sådan en sløj 0-0 kamp altså ikke - det klinger bare hult og det er nedern når Canal 9s kommentar kan udtale at "Det blev ikke slaget om Jylland, men fredsslutningen ved Limfjorden". Ved ikke om man kunne hjælpe spillernes kampgejst på vej i sådan en kamp. Måske ved at stille en bonus i udsigt for at vinde kampen, men omvendt svømmer vi jo ikke i penge.

Det vigtige er dog nu, at man holder fast i ideen om at promovere opgøret. Det er en god ide, men det kræver vedholdendehed at få skabt det her. Derudover skal ideen helt klat udvikles udover, hvad man har gjort indtil videre.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af sulakvelidze » 2. okt 2013, 09:59

Næste kamp mellem AaB og AGF er i 21. spillerunde til marts. Rundens øvrige program:

OB-FCK
FCM-SønderjyskE
Vestsjælland-Randers
Brøndby-Nordsjælland
Viborg-Esbjerg

Jeg håber, at AaB og AGF allerede nu er i gang med at påvirke Viasat til at gøre kampen til MOTW og sørge for hype omkring den. Men hvis ikke Slaget om Jylland bliver MOTW i en runde med det kampprogram, har Viasat igen understreget sin rolle som de store provinsklubbers fjende nummer et. Det bør i så fald øge provinsklubbernes motivation til at se en af Viasats konkurrenter overtage rettighederne til Superligaen på den næste tv-aftale.

Besvar