AaB - OB 2. November

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. nov 2013, 15:43

doukas skrev:
Kasper skrev:Hvad med gratis entre til studerende?
Hvad med gratis adgang til alle?
Hahaha, jeg havde lige skrevet præcis det samme! Alternativt kunne man bare sige gratis adgang til alle fra københavn, de har det som bekendt ret hårdt i forvejen.

Fly
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 17
Tilmeldt: 1. maj 2012, 12:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Fly » 3. nov 2013, 15:52

AllanPedersen skrev:MrBangDK.. det er fint nok du siger AaB besøger træningsanlæg og det gør de da også.

Det ændrer stadigvæk bare ikke på at AaB ikke eksisterer udenfor byen..

Der er ingen plakater, der er intet flyers.. ingen kampagne tilbud.. ingenting
ingen aftaler med de lokale restauranter.. eller reklame i bankerne, .. selv i spar nord eksisterer AaB ikke udenfor Aalborg.

Hvor dyrt er det at trykke 5000 flyers?..
1000 flyers hos vistaprint koster 250kr... med farvetryk og hele pisset.
selv loppemarkeder får i disse dage trykt flyers


Få lokale pizzarier til at smide dem med i pizza æsken.
få dem delt ud på skoler, læg en stak i svømmehallen

Så lille mads på 10 år går hjem til far og siger 'skal vi ikke se AaB!?!?' og far læser tilbuddet.

Du siger vi skal skære ind til benet? at fjerne reklame er ikke at skære indtil benet..
Det er en dødstømt tankegang det der.
specielt ikke så billig reklame som det her

Man må bruge penge for at se fortjenesten.. og hvis vi vil have folk på stadion skal de også vide vi eksistere.
At AaB godt kunne være bedre til at markedsføre sig selv kan vi godt blive enige om. Men derudover er jeg ikke rigtigt enig i noget af det du nævner.

For det første har AaB faktisk et kreativt og dygtigt reklamebureau, som de gør brug af. Men sådan noget er ikke billigt. Og at de ikke skulle være til stede online er jo helt forkert. Hvad skulle de gøre mere udover deres ganske udmærkede brug af sociale medier? Købe bannerreklamer, som ingen klikker på?

At dele flyers ud til tilfældige folk er bestemt heller ikke vejen frem. Hvor tit gør du noget på baggrund af en flyer i postkassen? Eller i svømmehallen? Hvorfor skulle plakater i banken ændre noget? Pengene er bedre givet ud på mere målrettede kampagner.

AaB bør gøre sig klart hvem de gerne vil have på stadion samt, hvem de realistisk set kan få på stadion. Dernæst handler det om, at finde ud af, hvad der holder disse målgrupper hjemme. Er det priser? Udvalg i baren? Derudover bør man overveje, hvordan man kommer i kontakt med målgrupperne. Flyers og plakatter er næppe en optimal løsning på noget. Jeg er overbevist om, at de har lavet undersøgelser omkring emnet og jeg synes da også vi ser ting, der trækker i den rigtige retning. I mine øjne er AaBs markedsføring blevet meget bedre de sidste par år.

Jeg tror i øvrigt slet ikke på, at det er synlighed i oplandet, der er problemet.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 3. nov 2013, 16:04

du taler som om at det at flyers og plakater skulle virke er noget jeg sidder og finder på?
det er en reklameform der har eksisteret i mange år og helt statistisk set beviseligt virker...

og først og fremmest er det sku da bedre end ingenting.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Lindmark » 3. nov 2013, 16:19

hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op for en intens kamp. Jævnbyrdighed er åbenbart denne superligas nøgleord.

AaB spillede momentvis godt det meste af første halvleg og i starten af anden halvleg. Dejligt at så mange tager aktivt del i det opbyggende offensive spil. Og så var det fedt at se Nicolai Larsen nærmest være dagens mand. Han er jo ellers ofte lidt anonym som type.

Malurten i bægeret er Augos elendige indhop. Han har sgu tabt niveau. Og værst af alt: Vi har fortsat et kæmpe angriberproblem. Nyhedsværdien er gået af Jakobsen, og Jønsson er fin i det opbyggende spil men alt for uskarp foran kassen. Og så er det altså latterligt, at vi har en mand med, som hver gang skal skiftes ud lidt i anden halvleg. Der må snart være andre, der får chancen i front. Ellers skal der gøres noget til vinter.

Men tre point bringer os et kæmpe skridt nærmere overlevelse. Banerne bliver snart rigtig efterårsagtige, men målet må stadig være 4-6 point mere i efteråret. Så ser det også fornuftigt ud.
Hvad skal der til for at glasset bliver halvfuldt ved dig...?
Vi har 9 point for de sidste 4 kampe, og du bil være tilfreds med 4-6 point i de sidste 4. Ved godt du på den måde nemmere undgår en skuffelse, men håber ikke spillerne og trænerne vil være tilfreds med det. For det er dæleme MIDDELMÅDIG tankegang...!!!

Giv nu lige AaB bare lidt kredit for at have hentet point i 10 ud af 14 kampe med i alt 24 point hentet.
Vi er det hold med flest sejre i i denne sæson... Har ikke en dårligere målscore end andre hold, grundet en MEGET stærk defensiv som sikkert kommer os til gode i de sidste kampe...
Det kan være at jeg stadig er fuld, men efter min ydmyge mening er 7-9 points i de sidste fire efterårsrunder ikke urealistisk - og sker det er der en vis sandsynlighed for at vi er Herbstmeister og kan drømme søde drømme hele vinterpausen. Eller i hvert fald indtil Nielsen, Kusk og/eller Thomsen ryger videre... Super indsats i går mod et ganske stærkt O'ensehold.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Lindmark » 3. nov 2013, 16:23

Hanga skrev:Er der en logisk forklaring på, hvorfor tilskuertallet var så pinligt ringe i går? Nu skal jeg passe på med ikke at kaste med sten, da jeg ikke selv var på stadion (jeg har så også 200 km. op), men det er virkelig elendigt præsteret. Vi har et fedt hold bestående hovedsageligt af vores egne nordjyske knægte, som spiller flot og teknisk betonet fodbold, der samtidig har kastet flotte resultater af sig. Vi ligger til i toppen og ligger nu midlertidigt delt nr. 1. Det er jo ALT hvad vi har skreget på, når man har skullet forklare, hvorfor tilskuertallet ikke var højere... "Resultaterne er der ikke"... "Vi spiller kedelig fodbold"... "Det er lejesvende hele bundtet"... Det er har jo tilsyneladende vist sig, at det bare er dårlige forklaringer, og det må give store panderynker hos ledelsen, at man ikke hiver flere ud på stadion i disse tider!!!

Det er simpelthen ikke godt nok, Aalborg!!!
Jeg er meget enig. Hvis ikke det som vores unge og lokale gutter har gang i for tiden kan få folk op af sofaen og ud til Vestbyen så fatter jeg ikke hvad der skal til. Det var en smuk dag i går, men skammelig at kun omkring 1% af Nordjyllands befolkning gav sig selv lov til at opleve det live :thumbsdown:
Lindmark / Vendelbokartellet

Fly
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 17
Tilmeldt: 1. maj 2012, 12:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Fly » 3. nov 2013, 16:32

AllanPedersen skrev:du taler som om at det at flyers og plakater skulle virke er noget jeg sidder og finder på?
det er en reklameform der har eksisteret i mange år og helt statistisk set beviseligt virker...

og først og fremmest er det sku da bedre end ingenting.
Jeg ved godt, det ikke bare er noget du finder på. At det er en gammeldags måde at tænke markedsføring, er dog heller ikke noget jeg finder på. Der tegner sig et billede af, at det IKKE virker på samme måde som tidligere. Blandt andet på grund af den enorme informationsmængde man i dag bliver bombarderet med hele tiden. Derfor går man i dag i højere grad væk fra push-marketing som flyers, plakater og lignende for tilgengæld at producere markedsføring på forbrugerens præmisser.

Problemet er blandt andet, at det er stort set umuligt, at måle effekten af plakater og flyers, hvilket gør at det er meget svært at optimere kommuniaktionen til målgruppen. Det er en meget ineffektiv måde, at drive markedsføring på. Det kan godt virke for nogen, men det kræver en klar idé om, hvad man vil opnå og hos hvem.

At det skulle være bedre end ingenting kan da godt være, men det bliver det ikke nødvendigvis godt af.

Hele diskussionen om, hvad der skal gøres for, at få flere folk på stadion, er i øvrigt mere omfattende og bør køres i en tråd for sig selv.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Pastorius » 3. nov 2013, 17:54

Fly skrev: At det skulle være bedre end ingenting kan da godt være, men det bliver det ikke nødvendigvis godt af.
Det er nemlig ikke nok at det er bedre end ingenting. Det skal være så godt at den tid, energi og de penge man bruger på det bliver tjent hjem ved at der kommer så meget mere overskud på de tilskuere der så ekstra dukker op på stadion.

Flere tilskuere på stadion på sigt får man ved at skabe en historie om at det er fedt at gå til bold på stadion, og der er nogle forudsætninger der skal på plads.

1) Man skal holde op med overhovedet at nævne at der kommer for få folk på stadion. Mennesker er folkdyr, der gør det de andre gør (der er masser af evidens for det). Hvis vi får indtrykket af at folk ikke gider kommer på stadion, så gider vi heller ikke.

2) Yankee's argument med gode stimer giver tilskuere er helt korrekt. Det kan godt være at har en rimelig track record hjemme (der er lidt for mange uafgjorte), men udekampene tæller også med. Har nordjyderne set os tabe en dødsyg kamp i parken (eller i Vestsjælland), gider de ikke dukke op næste weekend på Annebergvej. På hjemmebane tæller resultaterne ikke alene. Der skal være tryk på. Der er også for langt imellem vi masser en modstander fuldstændigt. Eller dvs. det gjorde vi jo med OB, vi scorede bare ikke 14 mål vi skulle have scoret i første halvleg. Den slags kampe har vi haft for mange af - nogle af dem har vi endda spillet uafgjort eller tabt (sidste gang mod OB og FCN fx - begge kampe vi burde have vundet).

3) Pris. Det er delvist et valg, hvormange tilskuere man vil have. AaB har valgt at de vil tjene penge på dem der kommer, fremfor at have flere tilskuere, og så tjene mindre pr. tilskuer. Det er bestemt en balance. Hvis man vænner folk til at det ikke koster noget at gå til fodbold, bliver det rigtig svært at tjene penge på det. Jeg går ud fra AaB allerede gør noget tilsvarende. Men FC Vestsjælland har givet alle ungdomsfodboldspillere (u12) i hele oplandet et sæsonkort der gælder til alle kampe minus FCK og BIF. Det er ret genialt, for ungerne er blevet bevidst om der er bold på stadion, og ved de kommer gratis ind, så det koster jo ikke noget. Så må vi forældre punge op for vores egen billet, og pølser og sodavand.

4) Struktur. Uden at have undersøgt det nøje, så er jeg ret sikker på at der kom flere tilskuere på stadion dengang alle kampe blev afholdt søndag kl 15:00. Det er selvfølgelig urealistisk at det skal blive sådan igen, men specielt mandagskampene er noget skidt (særligt i relation til at lokke børn+forældre på stadion).

5) Billetsalg. Det er forhåbentlig blevet bedre, men at folk har problemer med at købe billetter online er ikke godt nok. Det skal være nemt og bekvemt, og det skal virke hver gang!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Hovedet » 3. nov 2013, 20:00

Det lidt triste i forhold til tilskuertal er, at AaB faktisk var på vej. I kalenderåret 2011 samlede klubben omkring 9100 tilskuere i snit. Det begyndte imidlertid at fuse ud med udgangen af 2011 og er aldrig siden kommet på ret køl.

Pastorius peger på nogle årsager. Jeg er helt enig i, at det skal være smertefrit at købe billetter online. Min sidste praktiske erfaring på det område stammer fra maj 2012 - og den var så negativ, at jeg var på nippet til demonstrativt at udeblive fra kampen. Imidlertid endte jeg med at betale fuld pris ved indgangen for 2 billetter, jeg havde fået i gave. Jaja, jeg overlevede, men jeg tænkte da lidt på, hvor mange tilskuere som gennem tiderne er udeblevet på den konto.

Den nye TV-aftale og de kaotiske kamptidspunkter spiller utvivlsomt også en rolle. Jeg mener dog, at lørdag kl. 17 er det værst tænkelige starttidspunkt - også værre end mandag aften. Nedgangen af tilskuertallet var en generel tendens indtil denne sæson, men andre klubber, særligt Brøndby, har fået gang i tilskuertallet igen, hvorfor TV-aftalen måske nu spiller en mindre rolle end før.

Priserne kan vi bestemt ikke komme udenom. Jeg er med på, at det kan være svært at vænne folk til igen at betale for produktet, men omvendt synes flere klubber, herunder OB, at satse på at få flere tilskuere igennem tælleapparaterne via nedsættelse af entreen. Med så lave tilskuertal som dem, AaB har pt., kunne man overveje denne fremgangsmåde.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. nov 2013, 20:17

Ja, det er virkelig ikke godt nok med tilskuertallet. "Hele Nordjyllands hold" fænger ikke rigtig.

Men hvad sker der lige med de fire sidste runder i efteråret. Lutter mandagskampe til os. Jeg gad godt se en statistik på, hvordan de er fordelt på de forskellige hold. Mit bud vil være, at vi nok dér fører mere end marginalt foran Brøndby og B 1903.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. nov 2013, 20:22

hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op for en intens kamp. Jævnbyrdighed er åbenbart denne superligas nøgleord.

AaB spillede momentvis godt det meste af første halvleg og i starten af anden halvleg. Dejligt at så mange tager aktivt del i det opbyggende offensive spil. Og så var det fedt at se Nicolai Larsen nærmest være dagens mand. Han er jo ellers ofte lidt anonym som type.

Malurten i bægeret er Augos elendige indhop. Han har sgu tabt niveau. Og værst af alt: Vi har fortsat et kæmpe angriberproblem. Nyhedsværdien er gået af Jakobsen, og Jønsson er fin i det opbyggende spil men alt for uskarp foran kassen. Og så er det altså latterligt, at vi har en mand med, som hver gang skal skiftes ud lidt i anden halvleg. Der må snart være andre, der får chancen i front. Ellers skal der gøres noget til vinter.

Men tre point bringer os et kæmpe skridt nærmere overlevelse. Banerne bliver snart rigtig efterårsagtige, men målet må stadig være 4-6 point mere i efteråret. Så ser det også fornuftigt ud.
Hvad skal der til for at glasset bliver halvfuldt ved dig...?
Vi har 9 point for de sidste 4 kampe, og du bil være tilfreds med 4-6 point i de sidste 4. Ved godt du på den måde nemmere undgår en skuffelse, men håber ikke spillerne og trænerne vil være tilfreds med det. For det er dæleme MIDDELMÅDIG tankegang...!!!

Giv nu lige AaB bare lidt kredit for at have hentet point i 10 ud af 14 kampe med i alt 24 point hentet.
Vi er det hold med flest sejre i i denne sæson... Har ikke en dårligere målscore end andre hold, grundet en MEGET stærk defensiv som sikkert kommer os til gode i de sidste kampe...
Jamen, vi har jo ikke været så ringe kørende i angrebet, siden Søren Dissing gjorde kortvarigt comeback. Det er jo vildt, som de brænder chancer. Det er så ærgerligt, at det her hold ikke har bare én ordentlig superligangriber. Så havde der været tegningen til noget virkeligt stort. Men så længe, det ikke er tilfældet, bliver vi nødt til at tænke nedad.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af mich1596 » 3. nov 2013, 20:58

AllanPedersen skrev:
tegner skrev:Ang. tilskuertallet.

Det er hverken juleøl, tøjudsalg i AKKC, manglende støtte fra oplandet, eller andet gøjl der er problemet.

Det er desværre AaB selv, der er problemet. Grundet de seneste års ageren på den økonomiske front, har man fuldstændig mistet den "normale" Aalborgensers goodwill - totalt.!!
Det virker lidt som om den alm. fan nærmest føler sig til grin, ved at støtte/poste penge i klubben, efter de seneste 3-4 års forløb. Noget som sikkert vil komme til udtryk ifb. med en evt. aktieudvidelse. Det bliver svært at samle navneværdige beløb sammen, hos alm. fans.

Jeg kender rigtig rigtig mange der er gået fra at være hardcore fans, til blot at følge klubben. Folk der har rejst Europa tyndt med AaB i 2-3 år, dukker ikke engang op til hjemmekampene længere.! Hvilket vel også kan aflæses på stemningen, som faktisk er endnu ringere end tilskuertallene for tiden.

Jeg aner ikke hvad der skal ændre på denne meget meget kedelige udvikling,...dommen i feriepengesagen kan blive det sidste spark i den forkerte retning.
En ting der kan og skal gøres.. det er at få fat på de unge.. for der vil komme et naturligt generationsskifte..
Og selvom du helt sikkert har ret i de fleste af dine observationer.. mon så ikke også du selv er ved at opleve at det er yngre folk der følger AaB tyndt
og dem du kender simpelthen bare.. får familier osv.

under alle omstændigheder skal man have fat i de unge.
I min barndom 15km fra Aalborg, der eksisterede AaB ikke.. jeg blev aldrig 'fanget' som fan, det skete først da jeg blev meget ældre.
På trods af de gerne vil være Nordjyllandshold.. så bliver der brugt 0kr. på reklame udenfor bygrænsen.. og det mener jeg er en stor fejl.
Masser af de folk kommer til Aalborg og bor når de begynder at læse..

Man skal fange dem mens de er unge, kom ud til byerne med pakketilbud.. kom ud i biograferne og svømmehallerne osv med flyers.
Derudover er vi på vej ind i 2014, og AaB eksisterer nærmest ikke online. Der kunne også være plads til noget nytænkning her
Nu tænker jeg at AaB tv blev sparet væk under vores krise?..
Men der er så mange billige måder at gøre reklame for sig selv online..
Smid dog lidt penge efter et kreativt reklame selskab og bed dem viral markedsføre os. eks via youtube..
Det er jeg slet ikke i tvivl om godt kan tjene sig selv ind igen

Jeg mener det er en stor fejl at flytte stemningen ud i hjørnet af spar nord med plads til 5000? jeg har før i andre tråde gjort opmærksom på denne "fejl" det er sikkert fedt for de par tusinde der står der!!!
Vil bare igen gøre opmærksom på det der før ombygningen var stemningstribune den nuværende weber tribune....der var på gode kampdage 5000 plus og knald på...så i mit univers handler det om at udbygge hvor man nemmest kan !!!!!!og det er ikke 50 ekstra fra hjørring:-) eller gratis pizza.....men at få den capo ind på midten før vi diskuterer mere så den er for ALLE på spar nord!!!tror Aalborgs "tilskuerpotentiale" falder proportionelt med at man vælger at flytte stemningen VÆK fra folk....
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af mich1596 » 3. nov 2013, 21:09

mich1596 skrev:
AllanPedersen skrev:
tegner skrev:Ang. tilskuertallet.

Det er hverken juleøl, tøjudsalg i AKKC, manglende støtte fra oplandet, eller andet gøjl der er problemet.

Det er desværre AaB selv, der er problemet. Grundet de seneste års ageren på den økonomiske front, har man fuldstændig mistet den "normale" Aalborgensers goodwill - totalt.!!
Det virker lidt som om den alm. fan nærmest føler sig til grin, ved at støtte/poste penge i klubben, efter de seneste 3-4 års forløb. Noget som sikkert vil komme til udtryk ifb. med en evt. aktieudvidelse. Det bliver svært at samle navneværdige beløb sammen, hos alm. fans.

Jeg kender rigtig rigtig mange der er gået fra at være hardcore fans, til blot at følge klubben. Folk der har rejst Europa tyndt med AaB i 2-3 år, dukker ikke engang op til hjemmekampene længere.! Hvilket vel også kan aflæses på stemningen, som faktisk er endnu ringere end tilskuertallene for tiden.

Jeg aner ikke hvad der skal ændre på denne meget meget kedelige udvikling,...dommen i feriepengesagen kan blive det sidste spark i den forkerte retning.
En ting der kan og skal gøres.. det er at få fat på de unge.. for der vil komme et naturligt generationsskifte..
Og selvom du helt sikkert har ret i de fleste af dine observationer.. mon så ikke også du selv er ved at opleve at det er yngre folk der følger AaB tyndt
og dem du kender simpelthen bare.. får familier osv.

under alle omstændigheder skal man have fat i de unge.
I min barndom 15km fra Aalborg, der eksisterede AaB ikke.. jeg blev aldrig 'fanget' som fan, det skete først da jeg blev meget ældre.
På trods af de gerne vil være Nordjyllandshold.. så bliver der brugt 0kr. på reklame udenfor bygrænsen.. og det mener jeg er en stor fejl.
Masser af de folk kommer til Aalborg og bor når de begynder at læse..

Man skal fange dem mens de er unge, kom ud til byerne med pakketilbud.. kom ud i biograferne og svømmehallerne osv med flyers.
Derudover er vi på vej ind i 2014, og AaB eksisterer nærmest ikke online. Der kunne også være plads til noget nytænkning her
Nu tænker jeg at AaB tv blev sparet væk under vores krise?..
Men der er så mange billige måder at gøre reklame for sig selv online..
Smid dog lidt penge efter et kreativt reklame selskab og bed dem viral markedsføre os. eks via youtube..
Det er jeg slet ikke i tvivl om godt kan tjene sig selv ind igen

Jeg mener det er en stor fejl at flytte stemningen ud i hjørnet af spar nord med plads til 5000? jeg har før i andre tråde gjort opmærksom på denne "fejl" det er sikkert fedt for de par tusinde der står der!!!
Vil bare igen gøre opmærksom på det der før ombygningen var stemningstribune den nuværende weber tribune....der var på gode kampdage 5000 plus og knald på...så i mit univers handler det om at udbygge hvor man nemmest kan !!!!!!og det er ikke 50 ekstra fra hjørring:-) eller gratis pizza.....men at få den capo ind på midten før vi diskuterer mere så den er for ALLE på spar nord!!!tror Aalborgs "tilskuerpotentiale" falder proportionelt med at man vælger at flytte stemningen VÆK fra folk....
Eller er det nærmere 3500??
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af MrBangDK » 3. nov 2013, 21:49

AaB 85 95 99 08 skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op for en intens kamp. Jævnbyrdighed er åbenbart denne superligas nøgleord.

AaB spillede momentvis godt det meste af første halvleg og i starten af anden halvleg. Dejligt at så mange tager aktivt del i det opbyggende offensive spil. Og så var det fedt at se Nicolai Larsen nærmest være dagens mand. Han er jo ellers ofte lidt anonym som type.

Malurten i bægeret er Augos elendige indhop. Han har sgu tabt niveau. Og værst af alt: Vi har fortsat et kæmpe angriberproblem. Nyhedsværdien er gået af Jakobsen, og Jønsson er fin i det opbyggende spil men alt for uskarp foran kassen. Og så er det altså latterligt, at vi har en mand med, som hver gang skal skiftes ud lidt i anden halvleg. Der må snart være andre, der får chancen i front. Ellers skal der gøres noget til vinter.

Men tre point bringer os et kæmpe skridt nærmere overlevelse. Banerne bliver snart rigtig efterårsagtige, men målet må stadig være 4-6 point mere i efteråret. Så ser det også fornuftigt ud.
Hvad skal der til for at glasset bliver halvfuldt ved dig...?
Vi har 9 point for de sidste 4 kampe, og du bil være tilfreds med 4-6 point i de sidste 4. Ved godt du på den måde nemmere undgår en skuffelse, men håber ikke spillerne og trænerne vil være tilfreds med det. For det er dæleme MIDDELMÅDIG tankegang...!!!

Giv nu lige AaB bare lidt kredit for at have hentet point i 10 ud af 14 kampe med i alt 24 point hentet.
Vi er det hold med flest sejre i i denne sæson... Har ikke en dårligere målscore end andre hold, grundet en MEGET stærk defensiv som sikkert kommer os til gode i de sidste kampe...
Jamen, vi har jo ikke været så ringe kørende i angrebet, siden Søren Dissing gjorde kortvarigt comeback. Det er jo vildt, som de brænder chancer. Det er så ærgerligt, at det her hold ikke har bare én ordentlig superligangriber. Så havde der været tegningen til noget virkeligt stort. Men så længe, det ikke er tilfældet, bliver vi nødt til at tænke nedad.
Du kigger bare nedad alt det du lyster...
Ska' vi hak'?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af hje1980 » 4. nov 2013, 06:31

MrBangDK skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op for en intens kamp. Jævnbyrdighed er åbenbart denne superligas nøgleord.

AaB spillede momentvis godt det meste af første halvleg og i starten af anden halvleg. Dejligt at så mange tager aktivt del i det opbyggende offensive spil. Og så var det fedt at se Nicolai Larsen nærmest være dagens mand. Han er jo ellers ofte lidt anonym som type.

Malurten i bægeret er Augos elendige indhop. Han har sgu tabt niveau. Og værst af alt: Vi har fortsat et kæmpe angriberproblem. Nyhedsværdien er gået af Jakobsen, og Jønsson er fin i det opbyggende spil men alt for uskarp foran kassen. Og så er det altså latterligt, at vi har en mand med, som hver gang skal skiftes ud lidt i anden halvleg. Der må snart være andre, der får chancen i front. Ellers skal der gøres noget til vinter.

Men tre point bringer os et kæmpe skridt nærmere overlevelse. Banerne bliver snart rigtig efterårsagtige, men målet må stadig være 4-6 point mere i efteråret. Så ser det også fornuftigt ud.
Hvad skal der til for at glasset bliver halvfuldt ved dig...?
Vi har 9 point for de sidste 4 kampe, og du bil være tilfreds med 4-6 point i de sidste 4. Ved godt du på den måde nemmere undgår en skuffelse, men håber ikke spillerne og trænerne vil være tilfreds med det. For det er dæleme MIDDELMÅDIG tankegang...!!!

Giv nu lige AaB bare lidt kredit for at have hentet point i 10 ud af 14 kampe med i alt 24 point hentet.
Vi er det hold med flest sejre i i denne sæson... Har ikke en dårligere målscore end andre hold, grundet en MEGET stærk defensiv som sikkert kommer os til gode i de sidste kampe...
Jamen, vi har jo ikke været så ringe kørende i angrebet, siden Søren Dissing gjorde kortvarigt comeback. Det er jo vildt, som de brænder chancer. Det er så ærgerligt, at det her hold ikke har bare én ordentlig superligangriber. Så havde der været tegningen til noget virkeligt stort. Men så længe, det ikke er tilfældet, bliver vi nødt til at tænke nedad.
Du kigger bare nedad alt det du lyster...
Så tager vi andre et kig den store kvalitet som hele holdet har... Som nr. 2i ligaen uden en superangriber...

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af mich1596 » 4. nov 2013, 08:22

og derudover er det da bare for fedt at det spiller på banen....eneste minus var at fck tog 3ptc og...nu får jeg nok smæk... men for første gang i hundrede år syntes jeg faktisk det passer i vores kram at hundende vandt....det hjælper i det her tilfælde med at knække ligaen omkring 7-8 pladsen.....næste runde kan være med til at forstærke den tendens...vff-fcm bif-agf fck-efb
så skal vi self tage point i randers. På den baggrund tror jeg at ligaen knækker meget snart !!! altså bif sejr fck sejr fcm sejr og point til os i randers....så ligner det en top frem mod vintervinduet med tre resterende kampe med fcm os og fck med et lille hul til ob vff agf så kan vi selv afgøre det i foråret.
Forudsat vi udover randers(den skal vi ta 1 pts i minimum) napper fcn hjemme(det tror jeg på) esbjerg på udebane(tvivlsom)...og vff i sidste hjemmekamp(3pts)
Så er vi også i top 3 til foråret.....her tror jeg det bliver en kamp om europisk ml os, hundende, bif og ob...syntes de spillede godt...med gf so dark hors....jeg tror også vi kan se frem til at se fcn med røven i vandskorpen langt ind i foråret...før rfc nupper billeten ned sammen med sE.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af mich1596 » 4. nov 2013, 08:24

Og desværre med fck som mestre igen :thumbsdown: men det efterlader jo 2 pladsen og cl kval til forfølger feltet.....lad os bare tage den imellem os :aabfan:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af FlæskeFrank » 4. nov 2013, 08:28

Vi har en superangriber - Rasmus Jönsson.

Jeg er ikke i tvivl om, at minimum scorer 10 mål for os, selvom han ikke var med de første to måneder.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 12:04

AaB gør intet for at få folk på stadion..
Og prisen er alt for høj..
Desuden er mange folk trætte af AaB.. helt ærligt.


Klubben meldte selv ud efter sports & top at "vi håber vi snart er færdige med den her slags udmeldinger,
så vi kan genskabe noget tillid til erhvervslivet i Aalborg."

Det er ikke kun erhvervslivet det er også casual supporters hvor tilliden er røget.
Som en anden herinde skrev, så føler man bare man støtter et sort hul i jorden.
Hver eneste gang man tror det går bare lidt godt.. så kommer de igen med et stort hul i regnskabet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Kasper Møller » 4. nov 2013, 12:18

Det kan sagtens ske, at en prisreduktion (evt. til 0 kr. for studerende og københavnere) vil fylde stadion gang på gang. Men det får mig til at tænke på en enkelt ting: Hvad sker der mon med hullet i kassen, hvis prisen sættes ned?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. nov 2013, 12:19

Selvfølgelig er det for lidt, og skuffende, med 5200 mod OB, men hvis bold.dk's statistik er korrekt, og vi kun har mistet 91 tilskuere i snit i forhold til sidste sæson, er det vel ikke så slemt endda. Alene småting som timingen i at vi mødte FCK hjemme mens der stadig var ferietid, kan jo være nok til at forskyde statistikken i den ene eller anden retning. Sådan er det iøvrigt hvert år, for der kan jo være voldsom forskel på om vi har 2 hjemmekampe mod FCK og Brøndby, eller to udekampe mod dem, og istedet møder HB Køge eller Randers to gange hjemme.

Skal AaB gøre mere for at få flere folk på stadion? Det skal de da nok, men på trods af masser af gode forslag, er det jo ikke noget der er en nem og forkromet løsning på... og vi skal da for alt i verden ikke skele mod håndboldens gøgl og show igen.

Jeg er nu sikker på at det der skal til er en lavere pris, det er simpelthen for dyrt for marginaltilskueren at f.eks. tage kone og unger med på stadion... men som andre har nævnt andetsteds, er det selvfølgelig også farligt at sætte priserne ned, for det er endnu sværere at justere den anden vej igen senere.

MEN som jeg startede med at skrive - jeg ser på ingen måde tilskuersnittet som nogen katastrofe, og vel snarere som stagnation end nedgang... noget som vel egentlig ikke er helt dumt når man tager alting i betragtning.

Besvar