Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af jensemand57 » 29. nov 2013, 17:01

Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:Angående dit punkt 4 : Vi har ingen (ordentlige) lokale medier. Stiften er en joke som kun pensionister efterhånden læser. Deres hjemmeside er der vel ingen normale mennesker der kigger på (ikke for at se sporten ihvertfald). ANR er vel bedste bud men det er jo en skrækkelig kanal og de har droppet sporten hvilket er meget skidt for AaB.
Det eneste "rum" vi har tilbage er vel nærmest busserne men en streamer på bybussen sætter ligesom ikke skub i Nordjylland.
De landsdækkende medier kommer aldrig til at interessere sig for AaB.
Så det er lidt meget op ad bakke...

Men du har ret i dine punkter. Der skal gøres noget ved det der kan gøres noget ved. De kunne jo starte med billetpriserne (og så smide speakeren og volumen-knappen ad helvede til).
Så er jeg en 29-årig pensionist, som holder sig til joken... Jeg vælger da til hver en tid stiften i forhold til en landsdækkende avis, hvilket jeg ville ønske flere nordjydere ville gøre.
Og jeg er 56 og holder også Stiften :cool:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. nov 2013, 17:23

Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:Angående dit punkt 4 : Vi har ingen (ordentlige) lokale medier. Stiften er en joke som kun pensionister efterhånden læser. Deres hjemmeside er der vel ingen normale mennesker der kigger på (ikke for at se sporten ihvertfald). ANR er vel bedste bud men det er jo en skrækkelig kanal og de har droppet sporten hvilket er meget skidt for AaB.
Det eneste "rum" vi har tilbage er vel nærmest busserne men en streamer på bybussen sætter ligesom ikke skub i Nordjylland.
De landsdækkende medier kommer aldrig til at interessere sig for AaB.
Så det er lidt meget op ad bakke...

Men du har ret i dine punkter. Der skal gøres noget ved det der kan gøres noget ved. De kunne jo starte med billetpriserne (og så smide speakeren og volumen-knappen ad helvede til).
Så er jeg en 29-årig pensionist, som holder sig til joken... Jeg vælger da til hver en tid stiften i forhold til en landsdækkende avis, hvilket jeg ville ønske flere nordjydere ville gøre.
Pointen var at der ikke var ret mange der læser stiften. Det var ikke for at nedgøre de der gør. I gamle dage var stiftens sportssektion det eneste sted man kunne læse nyt om AaB, sådan er det jo ikke længere...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2013, 17:42

Stop nu den krisesnak, og diverse paniske tiltag om hvad AaB skal gøre for at fange flere tilskuere.

Start nu det logiske sted. Sørg for at de folk der kommer på stadion får en god oplevelse.
(Gode resultater og godt spil, synes jeg allerede vi leverer - det er svært at tro på det bliver ret meget bedre lige med det samme).

Nemt billetkøb, god betjening, kort ventetid i boder (jeg fastholder at priserne næsten ingenting betyder, medmindre varen ikke er i orden).

Når det er på plads kan vi begynde at diskutere hvilken målgruppe der vil være den logiske for AaB, og hvordan man så bedst markedsfører AaB rettet mod dem, forhåbentlig uden at udelukke alt for mange aandre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af jensemand57 » 29. nov 2013, 19:43

Pastorius skrev:Stop nu den krisesnak, og diverse paniske tiltag om hvad AaB skal gøre for at fange flere tilskuere.

Start nu det logiske sted. Sørg for at de folk der kommer på stadion får en god oplevelse.
(Gode resultater og godt spil, synes jeg allerede vi leverer - det er svært at tro på det bliver ret meget bedre lige med det samme).

Nemt billetkøb, god betjening, kort ventetid i boder (jeg fastholder at priserne næsten ingenting betyder, medmindre varen ikke er i orden).

Når det er på plads kan vi begynde at diskutere hvilken målgruppe der vil være den logiske for AaB, og hvordan man så bedst markedsfører AaB rettet mod dem, forhåbentlig uden at udelukke alt for mange aandre.
Jeg mener nu ikke, at der hverken er krisesnak eller paniske løsninger. Men du nævner jo selv et par stykker. Målgruppen er da nem. Det er da alle dem, som ønsker at følge og støtte AaB uanset alder, køn og status i samfundet.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Califfen » 29. nov 2013, 23:17

jensemand57 skrev:
Så er der faktorer som AaB ikke har indflydelse på. Her tænker jeg på kampdag og årstid. Det er TV, som bestemmer kampdag, og alle ved jo at mandag ikke er den bedste aften til fodbold. Læg dertil vintertiden. December og februar koster folk på lægterne. Det er muligt, at der varme i banerne, men det er der ikke i sæderne. Det er simpelthen for koldt og holder en del hjemme.
Årstiden er vel ens for alle hold. Desuden handler diskussionen om tilskuertallet hidtil i sæsonen; altså inden det rigtig blev koldt.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Califfen » 29. nov 2013, 23:20

jensemand57 skrev:
Pastorius skrev:Stop nu den krisesnak, og diverse paniske tiltag om hvad AaB skal gøre for at fange flere tilskuere.

Start nu det logiske sted. Sørg for at de folk der kommer på stadion får en god oplevelse.
(Gode resultater og godt spil, synes jeg allerede vi leverer - det er svært at tro på det bliver ret meget bedre lige med det samme).

Nemt billetkøb, god betjening, kort ventetid i boder (jeg fastholder at priserne næsten ingenting betyder, medmindre varen ikke er i orden).

Når det er på plads kan vi begynde at diskutere hvilken målgruppe der vil være den logiske for AaB, og hvordan man så bedst markedsfører AaB rettet mod dem, forhåbentlig uden at udelukke alt for mange aandre.
Jeg mener nu ikke, at der hverken er krisesnak eller paniske løsninger. Men du nævner jo selv et par stykker. Målgruppen er da nem. Det er da alle dem, som ønsker at følge og støtte AaB uanset alder, køn og status i samfundet.
Mnjahhh den målgruppe du nævner dér har AaB jo allerede fat i. Du beskriver de loyale og inkarnerede supportere. Vi skal ud og finde det næste lag tilskuere: Tvivlerne.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Dot Bot » 30. nov 2013, 01:20

jensemand57 skrev:
jensemand57 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Angående dit punkt 4 : Vi har ingen (ordentlige) lokale medier. Stiften er en joke som kun pensionister efterhånden læser. Deres hjemmeside er der vel ingen normale mennesker der kigger på (ikke for at se sporten ihvertfald). ANR er vel bedste bud men det er jo en skrækkelig kanal og de har droppet sporten hvilket er meget skidt for AaB.
Det eneste "rum" vi har tilbage er vel nærmest busserne men en streamer på bybussen sætter ligesom ikke skub i Nordjylland.
De landsdækkende medier kommer aldrig til at interessere sig for AaB.
Så det er lidt meget op ad bakke...

Men du har ret i dine punkter. Der skal gøres noget ved det der kan gøres noget ved. De kunne jo starte med billetpriserne (og så smide speakeren og volumen-knappen ad helvede til).
Men det var jo de samme medier, vi havde i 2011. Her lykkedes det jo alligevel at hype om holdet og kampene igennem "opturen". Jeg mener, at det er mere op til AaB at lave noget ordentlig "spin" igennem de medier, de endnu engang har til rådighed.
Det kan forøvrigt være en god ide, hvis AaB trækker supportklubben ind angående det stemningskabende og underholdning før, under og efter kampen. Jævnfør din bemærkning om speakeren og volumen knappen.
ASC kan intet ændre.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af 9520AaB » 30. nov 2013, 09:38

Nu skal jeg prøve at fortælle om mine oplevelser med stemningen på stadion. Jeg har haft sæsonkort siden midten af halvfjerdserne, altså også da vi var nede og vende i 3. division. Jeg har ALDRIG stået på stemningstribunen, for jeg kommer for at se fodbold, hvilket mange af mine omgivelser også gør. Vi er efterhånden i midten af 40'erne og opefter, og hygger os med at komme hjemmefra, råbe lidt, men gider ikke alt det udenomsgejl. For os er det vildt irriterende, når højtalerne er så høje at vi ikke kan tale sammen etc., så for os kan i lave ligeså mange tiltag, det preller fuldstændig af. Når det er sagt, er jeg også nød til at sige, at med min placering midt på Weber, ja så er det stort set altid udeholdets fans man hører under kampene, hvilket fik mig til at tænke tilbage til gamle dage. Hvis man vil have hjemmeholdsstemning giver det for mig absolut ingen mening, at placere familier med børn ved siden af udeholdet. I gamle dage, hvor der var ståpladser kunne jeg godt finde på at placere mig i enden ved siden af udeholdets bur, og vi kunne råbe og skrige derfra. Hvorfor ikke genindføre dette, og lade familier komme på Weber??. Det kan godt være, at der skulle være en række ekstra med orange veste så, men tror på at det ville give jer mere stemning.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 1. dec 2013, 16:38

Aalborg Håndbold vises endnu engang i primetime på DR. Ser ud til at Gigantium er propfuld til kampen mod Flensburg. Personligt kunne jeg aldrig drømme om, at være tilskuer til gøglershowet i Gigantium, men der er ingen tvivl om, at de stjæler mange potentielle tilskuere fra AaB. Til dem der klager over lydniveauet på stadion, så er det småting i forhold til speaker/lydhelvedet i Gigantium. Ikke desto mindre er der mange, der finder det underholdende. Hvem der så kan forstå det...

Jeg ved ikke hvorfor tilskuertallene er så lave. Vi er et tophold og spiller underholdende. Hjemmebane resultaterne er rigtig gode og, der er mange nordjyder på holdet. Med andre ord bør alle faktorer være tilstede for, at samle mange tilskuere.

Det er desværre som om, at stemningen vedr. AaB er noget trist. Dårlige tilskuertal, mat stemning på stadion samt historisk lavt aktivitetsniveau her på sitet (det er ikke ment som en kritik af jer meddebattører).

Alt burde være så godt: Flotte resultater og økonomien der er i kraftig bedring. Alligevel er der en trist stemning, der omgiver klubben :(

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af MrBangDK » 1. dec 2013, 19:26

frederikshavneren skrev:Aalborg Håndbold vises endnu engang i primetime på DR. Ser ud til at Gigantium er propfuld til kampen mod Flensburg. Personligt kunne jeg aldrig drømme om, at være tilskuer til gøglershowet i Gigantium, men der er ingen tvivl om, at de stjæler mange potentielle tilskuere fra AaB. Til dem der klager over lydniveauet på stadion, så er det småting i forhold til speaker/lydhelvedet i Gigantium. Ikke desto mindre er der mange, der finder det underholdende. Hvem der så kan forstå det...

Jeg ved ikke hvorfor tilskuertallene er så lave. Vi er et tophold og spiller underholdende. Hjemmebane resultaterne er rigtig gode og, der er mange nordjyder på holdet. Med andre ord bør alle faktorer være tilstede for, at samle mange tilskuere.

Det er desværre som om, at stemningen vedr. AaB er noget trist. Dårlige tilskuertal, mat stemning på stadion samt historisk lavt aktivitetsniveau her på sitet (det er ikke ment som en kritik af jer meddebattører).

Alt burde være så godt: Flotte resultater og økonomien der er i kraftig bedring. Alligevel er der en trist stemning, der omgiver klubben :(
Og DU gør sgu ikke meget for at lette på stemningen:
frederikshavneren skrev:Kent vælger med stor sandsynlighed desværre Paddy som venstreback. Det er den ultimative nødløsning. Blåbjerg er meget urutineret, men han kan offensivt umuligt gøre det ringere end Patrick.

Offensivt er det noget møg hvis Rissi ikke bliver klar. I så fald må valget stå mellem Augu eller Wichmann som afløser. Med tanke på Augus deroute er det vel ikke utænkeligt, at ellers stagnerende Wichmann kan overhale Augu.
Mage til negativitet skal man lede længe efter!!
Ska' vi hak'?

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af nik » 1. dec 2013, 20:19

Aalborg Håndbold har vel et spillerbudget der mindst er det samme som AaB's, der er langt bedre P-pladser derude som folk ikke skal vade den halve by rundt for at smide en bil, og så bliver folk underholdt i hele kampen, der er ikke døde perioder

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kristian » 1. dec 2013, 20:29

nik skrev:Aalborg Håndbold har vel et spillerbudget der mindst er det samme som AaB's, der er langt bedre P-pladser derude som folk ikke skal vade den halve by rundt for at smide en bil, og så bliver folk underholdt i hele kampen, der er ikke døde perioder
Lad nu endelig være med at sammenligne en håndbold oplevelse med en fodboldkamp. Det er to forskellige oplevelser. Og Aalborg håndbold har penge og holdet til at blande sig i toppen, så self kommer der tilskuere. Danmark og aalborg er trodsalt en håndboldby. Hvis man så gerne vil se bold på stadion overlever man nol at gå fra havnen og til stadion.

Og noget helt andet. Det er da fedt at vi har et håndbold hold i Aalborg der kan noget.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Provst i Brovst » 1. dec 2013, 22:22

Det her skal nok lokke alle arbejderne fra Siemens og andre steder i Aalborg på stadion.
Billede
Bigos
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Eksil » 2. dec 2013, 13:30

5000 gratis billetter imod Viborg fra Spar Nord

En efterlyste gratis adgang, det er godt og vel de samme.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10661
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af jonas386 » 2. dec 2013, 13:32

Eksil skrev:5000 gratis billetter imod Viborg fra Spar Nord

En efterlyste gratis adgang, det er godt og vel de samme.
Man skal vel være Spar Nord kunde går jeg udfra, eller hvordan med det
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af MrBangDK » 2. dec 2013, 13:38

jonas386 skrev:
Eksil skrev:5000 gratis billetter imod Viborg fra Spar Nord

En efterlyste gratis adgang, det er godt og vel de samme.
Man skal vel være Spar Nord kunde går jeg udfra, eller hvordan med det
NEJ!

Og der er "to-for-en" pris på øl, vand og pøller i boderne.. Ved godt det "kun" er 50% rabat, men måske det kunne få en enkelt eller to op af sofaen
Ska' vi hak'?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Eksil » 2. dec 2013, 13:39

jonas386 skrev:
Eksil skrev:5000 gratis billetter imod Viborg fra Spar Nord

En efterlyste gratis adgang, det er godt og vel de samme.
Man skal vel være Spar Nord kunde går jeg udfra, eller hvordan med det

Nu med link:
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... dbold.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Nej, ser ud til at være for alle og klubben er også med:

- For at støtte op om tiltaget og også sende vores tak til de mange trofaste tilhængere, vil vi fra AaB’s side kvittere med denne aften at lave et supergodt tilbud i boderne, således at der før og under kampen vil være to-for-en-priser på alle sodavand, øl og franske hotdogs, tilføjer Allan Gaarde.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af JFL » 2. dec 2013, 14:50

Andre end mig, der ikke kan få det med de billetkoder til at fungere? Den står bare og snurrer rundt, når jeg trykker på linket. Der sker ikke noget.

seamann

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af seamann » 2. dec 2013, 14:54

JFL skrev:Andre end mig, der ikke kan få det med de billetkoder til at fungere? Den står bare og snurrer rundt, når jeg trykker på linket. Der sker ikke noget.
Overbelastning - horderne stormer til billetlugerne - ja, det er det samme her.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af JFL » 2. dec 2013, 14:58

seamann skrev:
JFL skrev:Andre end mig, der ikke kan få det med de billetkoder til at fungere? Den står bare og snurrer rundt, når jeg trykker på linket. Der sker ikke noget.
Overbelastning - horderne stormer til billetlugerne - ja, det er det samme her.
Det er selvfølgelig en god ting med gratis billetter, men jeg tror at der kommer til at være rigtig mange, der ikke vælger at komme alligevel, selvom de har indløst deres koder. Er vejret dårligt, kommer der kun marginalt flere end der ellers ville. Det er mit bud. Optimalt havde været hvis der bare var fri adgang ved billetlugerne, men det er selvfølgelig et problem for sæsonkortholdere på siddepladser.

Besvar