Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af raekkeettre » 31. maj 2017, 16:42

Sven Tveskæg skrev:
raekkeettre skrev:Det har nok været nævnt - men så lige en reklame på bold.dk for Brøndby sæsonkort - Køb 18 hjemmekampe for 9 hjemmekampes pris = 995,- kr. - Det er fandme da til at forstå - er det også så billigt i Aalborg?
5,- dyrere https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/AaB-sae ... saesonkort
:cheers: lidt fuld en onsdag, har man da lov til at være...

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 31. maj 2017, 17:59

raekkeettre skrev:
Sven Tveskæg skrev:
raekkeettre skrev:Det har nok været nævnt - men så lige en reklame på bold.dk for Brøndby sæsonkort - Køb 18 hjemmekampe for 9 hjemmekampes pris = 995,- kr. - Det er fandme da til at forstå - er det også så billigt i Aalborg?
5,- dyrere https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/AaB-sae ... saesonkort
:cheers: lidt fuld en onsdag, har man da lov til at være...
Var det prisen for sæsonkort til ståpladser i 16/17 ?
Jeg mener da mit var noget dyrere til Weber. Jeg kan ikke lige huske det.

Er der nogen melding om prisen til 17/18 ?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Sanchez94 » 1. jun 2017, 08:38

Nitten skrev:
raekkeettre skrev:
Sven Tveskæg skrev:
raekkeettre skrev:Det har nok været nævnt - men så lige en reklame på bold.dk for Brøndby sæsonkort - Køb 18 hjemmekampe for 9 hjemmekampes pris = 995,- kr. - Det er fandme da til at forstå - er det også så billigt i Aalborg?
5,- dyrere https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/AaB-sae ... saesonkort
:cheers: lidt fuld en onsdag, har man da lov til at være...
Var det prisen for sæsonkort til ståpladser i 16/17 ?
Jeg mener da mit var noget dyrere til Weber. Jeg kan ikke lige huske det.

Er der nogen melding om prisen til 17/18 ?
Det var prisen for ståpladser.
Meldingen om priser til 17/18 kommer nok i løbet af et par uger

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af PeterS » 1. jun 2017, 08:48

Har ikke set om denne er blevet postet. Men synes faktisk der er flere gode synspunkter og ideer.

https://fan.mediano.nu/home/2017/5/29/f ... odt-vendes

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af strangecap » 4. jun 2017, 18:58

Sanchez94 skrev:
Nitten skrev:
raekkeettre skrev:
Sven Tveskæg skrev:
raekkeettre skrev:Det har nok været nævnt - men så lige en reklame på bold.dk for Brøndby sæsonkort - Køb 18 hjemmekampe for 9 hjemmekampes pris = 995,- kr. - Det er fandme da til at forstå - er det også så billigt i Aalborg?
5,- dyrere https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/AaB-sae ... saesonkort
:cheers: lidt fuld en onsdag, har man da lov til at være...
Var det prisen for sæsonkort til ståpladser i 16/17 ?
Jeg mener da mit var noget dyrere til Weber. Jeg kan ikke lige huske det.

Er der nogen melding om prisen til 17/18 ?
Det var prisen for ståpladser.
Meldingen om priser til 17/18 kommer nok i løbet af et par uger
Personligt synes jeg prisen for at komme på station skal meget langt ned så længe der er så få der kommer så kan man hæve prisen stille og roligt igen til man finder smertegræsen (+5 kr pr kamp der år). Jeg køber alligevel et par øl og en station platte når jeg er der men det kræver jo jeg kommer ind :)
Og det der skal sælges der ikke kan fås på tv er jo stemningen og den kommer sku ikke ved få fans og få udebane fans.
Man skulle søge for at udetribunen er fuld uanset hvilket hold vi møder og få resten af station til at koge og for at gøre dette uden man bare dele gratis adgang ud til diverse og skide på kortholderne det er at sænke priserne og så samtidigt indgå samarbejde med de andre klubber så de sender fans med.
Så er der naturligvis spillet der skal forbedres. Men jeg husker tilbage til kampene frem til "den flyvende hollænder" og der stod vi stavlet på station til hver kamp det var 10000 gange federe end når man er 4000 lige meget hvem modstanderen er

Johs
Drenge
Drenge
Indlæg: 35
Tilmeldt: 17. maj 2017, 13:27
Favoritspiller: Steve Olfers

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Johs » 4. jun 2017, 19:39

Med henblik på den generelle tilskuerkrise i Superligaen, er det godt nok røv, hvis både Viborg og Esbjerg ryger ud.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 6. jun 2017, 19:24

raekkeettre skrev:
Sven Tveskæg skrev:
raekkeettre skrev:Det har nok været nævnt - men så lige en reklame på bold.dk for Brøndby sæsonkort - Køb 18 hjemmekampe for 9 hjemmekampes pris = 995,- kr. - Det er fandme da til at forstå - er det også så billigt i Aalborg?
5,- dyrere https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/AaB-sae ... saesonkort
:cheers: lidt fuld en onsdag, har man da lov til at være...
Det er faktisk billigere i Aalborg. Man kan få et sæsonkort til vesttribunen for 999 kr., sæsonkortholdere får tilmed 10% rabat hvis de fornyr sæsonkortet inden d. 1. juli
https://aabsport.dk/nyheder/2017/juni/k ... -hele-med/

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 7. jun 2017, 15:52

Jeg forstår ikke planlægningen af kampprogrammet. Lige nu holder Superliga'en sommerferie forskudt af stort set alle andre. Når superligaen så starter op igen i uge 27 passer det med manges ferie og derfor begrænset mulighed for at komme på stadion. Heldigvis misser jeg kun en kamp i den her sæson, runde 2 hjemme mod Sønderjyske, men jeg forstår ikke planlægningen.
Er noget DBU eller hva ?

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Fabbe » 23. jun 2017, 10:34

I den her sure tråd - så er det egentlig nogle positive ting, jeg hører på vandrørene om nye tiltag, der skal forstærke oplevelsen. Den rigtige mentalitet er ved at være på plads. Så nu håber jeg, at man også graver lidt i pengetanken og investerer seriøst.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af FIDEL » 23. jun 2017, 11:30

Fabbe skrev:I den her sure tråd - så er det egentlig nogle positive ting, jeg hører på vandrørene om nye tiltag, der skal forstærke oplevelsen. Den rigtige mentalitet er ved at være på plads. Så nu håber jeg, at man også graver lidt i pengetanken og investerer seriøst.
Jeg har ikke Nordjyske plus abonnement. Er der ikke en venlig sjæl, som kan opridse hvilke tiltag der planlægges?? :aabfan:

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Sanchez94 » 23. jun 2017, 11:48

FIDEL skrev:
Fabbe skrev:I den her sure tråd - så er det egentlig nogle positive ting, jeg hører på vandrørene om nye tiltag, der skal forstærke oplevelsen. Den rigtige mentalitet er ved at være på plads. Så nu håber jeg, at man også graver lidt i pengetanken og investerer seriøst.
Jeg har ikke Nordjyske plus abonnement. Er der ikke en venlig sjæl, som kan opridse hvilke tiltag der planlægges?? :aabfan:
Man overvejer at lave nogle store bannere til på vej ind mod stadion på f. eks Kastetsvej, og så vil man gøre pladsen udenfor Haraldslund til et fanområde (hvilket det i forvejen er)

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af De Fem » 23. jun 2017, 11:57

Sanchez94 skrev:
FIDEL skrev:
Fabbe skrev:I den her sure tråd - så er det egentlig nogle positive ting, jeg hører på vandrørene om nye tiltag, der skal forstærke oplevelsen. Den rigtige mentalitet er ved at være på plads. Så nu håber jeg, at man også graver lidt i pengetanken og investerer seriøst.
Jeg har ikke Nordjyske plus abonnement. Er der ikke en venlig sjæl, som kan opridse hvilke tiltag der planlægges?? :aabfan:
Man overvejer at lave nogle store bannere til på vej ind mod stadion på f. eks Kastetsvej, og så vil man gøre pladsen udenfor Haraldslund til et fanområde (hvilket det i forvejen er)
Skal det tænkes som en form form tailgate, i den amerikanske tradition?

Har været til det en gang og var rigtigt hyggeligt og kunne sagtens overføres til DK forhold (minus biler), men naboerne vil nok ikke være fans.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Sanchez94 » 23. jun 2017, 14:16

De Fem skrev:
Sanchez94 skrev:
FIDEL skrev:
Fabbe skrev:I den her sure tråd - så er det egentlig nogle positive ting, jeg hører på vandrørene om nye tiltag, der skal forstærke oplevelsen. Den rigtige mentalitet er ved at være på plads. Så nu håber jeg, at man også graver lidt i pengetanken og investerer seriøst.
Jeg har ikke Nordjyske plus abonnement. Er der ikke en venlig sjæl, som kan opridse hvilke tiltag der planlægges?? :aabfan:
Man overvejer at lave nogle store bannere til på vej ind mod stadion på f. eks Kastetsvej, og så vil man gøre pladsen udenfor Haraldslund til et fanområde (hvilket det i forvejen er)
Skal det tænkes som en form form tailgate, i den amerikanske tradition?

Har været til det en gang og var rigtigt hyggeligt og kunne sagtens overføres til DK forhold (minus biler), men naboerne vil nok ikke være fans.
Det kunne være fedt, hvis man kunne få lavet et stort overdække på Haraldslund parkeringspladsen, så man kunne samles der inden kamp i stedet for der er nogle som sidder på West end, promenaden, alpha osv.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af FIDEL » 23. jun 2017, 15:06

De Fem skrev:
Sanchez94 skrev:
FIDEL skrev:
Fabbe skrev:I den her sure tråd - så er det egentlig nogle positive ting, jeg hører på vandrørene om nye tiltag, der skal forstærke oplevelsen. Den rigtige mentalitet er ved at være på plads. Så nu håber jeg, at man også graver lidt i pengetanken og investerer seriøst.
Jeg har ikke Nordjyske plus abonnement. Er der ikke en venlig sjæl, som kan opridse hvilke tiltag der planlægges?? :aabfan:
Man overvejer at lave nogle store bannere til på vej ind mod stadion på f. eks Kastetsvej, og så vil man gøre pladsen udenfor Haraldslund til et fanområde (hvilket det i forvejen er)
Skal det tænkes som en form form tailgate, i den amerikanske tradition?

Har været til det en gang og var rigtigt hyggeligt og kunne sagtens overføres til DK forhold (minus biler), men naboerne vil nok ikke være fans.
Åh gud de naboer... Det er simpelthen til at få lange løg af at tænke på de naboer, som i tidens løb har stillet sig på bagbenene for udvikling af Aalborg stadion og udvikling af området. Det er sgu synd at Nordjyllands største sportsbrand skal kæmpe med sådanne fjolser.
Jeg tror stadig fuldt og fast på, at AaB kunne booste sit tilskuergennemsnit og derigennem omsætning markant ved at bygge stadion et helt andet sted, men den diskussion er efterhånden død. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at der lige er en mindre detalje omkring finansiering af sådan et projekt... :cheers:

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Fabbe » 24. jun 2017, 00:01

En placering der både er bynær og motorvejsnær vil være optimal. Men nu tror jeg ikke på, at det kan ske. Men for at drømme lidt:
Hvis man udflyttede det erhverv, der ligger i firkanten Østre Allé, Hjulmagervej, Bødkervej og Sønderbro.

Det nuværende stadion trækkes med alle mulige skavanker, der er betinget af, hvor det ligger og så videre. Der er også masser af godt at sige om det nuværende. Der er en speciel følelse, når man en novemberaften går ned ad Vestbyens gader og ser floodlight bryde igennem husenes mellemrum.

Så det optimale er at finde en ny bynær placering, som gør op med skavankerne og bruger stadionbyggeriernes bedste erfaringer. Og så skal det være nemmere at komme til og parkere ved for bilister fra oplandet.

Drømmeri, ja.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

RaeveFar
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 30. maj 2017, 19:37

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af RaeveFar » 2. jul 2017, 00:06

Fabbe skrev:En placering der både er bynær og motorvejsnær vil være optimal. Men nu tror jeg ikke på, at det kan ske. Men for at drømme lidt:
Hvis man udflyttede det erhverv, der ligger i firkanten Østre Allé, Hjulmagervej, Bødkervej og Sønderbro.

Det nuværende stadion trækkes med alle mulige skavanker, der er betinget af, hvor det ligger og så videre. Der er også masser af godt at sige om det nuværende. Der er en speciel følelse, når man en novemberaften går ned ad Vestbyens gader og ser floodlight bryde igennem husenes mellemrum.

Så det optimale er at finde en ny bynær placering, som gør op med skavankerne og bruger stadionbyggeriernes bedste erfaringer. Og så skal det være nemmere at komme til og parkere ved for bilister fra oplandet.

Drømmeri, ja.
Man skulle bare have knaldet et nyt stadion op på Eternitten - tæt på motorvej, 15 min. gang fra Gøglerbåden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 3. jul 2017, 13:29

Salget af sæsonkort har passeret 2.000 https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/f ... ort-solgt/

Er der nogen der ved om det nogenlunde er på niveau med de foregående år eller hvordan?

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af emenike » 3. jul 2017, 13:51

frederikshavneren skrev:Salget af sæsonkort har passeret 2.000 https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/f ... ort-solgt/

Er der nogen der ved om det nogenlunde er på niveau med de foregående år eller hvordan?
Virker umiddelbart til at være i det område man ligger rent antalsmæssigt. Ifølge tv3sport var der i mesterskabssæsonen 2.383 sæsonkortholdere, https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... uperligaen, og kan huske fra de managerspil jeg har spillet med AaB at det også plejer at ligge lidt over de 2.000.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 3. jul 2017, 16:35

emenike skrev:
frederikshavneren skrev:Salget af sæsonkort har passeret 2.000 https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/f ... ort-solgt/

Er der nogen der ved om det nogenlunde er på niveau med de foregående år eller hvordan?
Virker umiddelbart til at være i det område man ligger rent antalsmæssigt. Ifølge tv3sport var der i mesterskabssæsonen 2.383 sæsonkortholdere, https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... uperligaen, og kan huske fra de managerspil jeg har spillet med AaB at det også plejer at ligge lidt over de 2.000.
Tak for svaret!

Hvis salget af sæsonkort er nogenlunde status quo er det ikke helt skidt især med tanke på den overståede rædselssæson.

Billetpriserne er jævnligt til diskussion men det sagt så synes jeg absolut ikke at jeg har grund til at klage. 899 kr. for en fornyelse af sæsonkortet til vesttribunen, det er en super pris som jeg ser det.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. jul 2017, 17:38

frederikshavneren skrev:
emenike skrev:
frederikshavneren skrev:Salget af sæsonkort har passeret 2.000 https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/f ... ort-solgt/

Er der nogen der ved om det nogenlunde er på niveau med de foregående år eller hvordan?
Virker umiddelbart til at være i det område man ligger rent antalsmæssigt. Ifølge tv3sport var der i mesterskabssæsonen 2.383 sæsonkortholdere, https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... uperligaen, og kan huske fra de managerspil jeg har spillet med AaB at det også plejer at ligge lidt over de 2.000.
Tak for svaret!

Hvis salget af sæsonkort er nogenlunde status quo er det ikke helt skidt især med tanke på den overståede rædselssæson.

Billetpriserne er jævnligt til diskussion men det sagt så synes jeg absolut ikke at jeg har grund til at klage. 899 kr. for en fornyelse af sæsonkortet til vesttribunen, det er en super pris som jeg ser det.
Det er jo også absurd lave priser. Jeg synes det er forkert at dumpe priserne så meget som man gør.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar