Ja, og dødningehoveder er antibranding for (mange) andre.9520AaB skrev:Fabbe skrev:Det er lidt mærkeligt for mig at stille sådan et forslag, for der er meget varm luft og platugleri, men når AaB har tanken fuld af investerings(u)villig kapital, så bør man også investere i noget, der kan generere vækst på tilskuersiden.
Og der skulle man tage og finde det helt rigtige reklame- eller konceptudviklerbureau til at udarbejde et tema, som på den ene side repræsenterer klubben, historien og værdierne og som samtidig har en attraktiv klangbund hos tilhængerne.
Det skal gennemsyre merchandise, udsmykning på stadion, digitale aktiviteter.
Og ja, jeg alvorligt om en investering, for kun ved at losse ordentligt til bolden, vil man kunne flytte den. Men det tror jeg også, at man kan.
Man har før solgt noget frygteligt design, som jeg tror, har fået folk til at lægge afstand. Og selv om det lyder løjerligt, så tror jeg faktisk, at en grim kasket eller tshirt i gadebilledet kan få folk til at holde sig fra at besøge Aalborg Stadion, fordi de har set AaB-brandet i gadebilledet som noget, der ikke repræsenterede dem. Og hvis b 1903-kb-fusionen så repræsenterer en bedre drøm og et federe brand, så skal der ikke meget til, før nogen render fra at støtte det lokale.
De penge, man tjener på plat og dårlig merchandise er altså dyre penge at tjene. Og det er dumt ikke at investere i den her form for image, for enhver kan se, hvor meget en "klub" som den der i københavn løber med og hvor mange tilhængere i hele landet de formår at støvsuge. Ikke kun på grund af resultater, vil jeg påstå!
Enig, og derfor jeg i et af mine punkter nævnede "dødningehovedet" og St Pauli. Det er branding.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel netop under "hele Nordjyllands hold" tagget, at AaB forsøger at sælge historien.
At der overhovedet kan sælges en københavner trøje i Nordjylland, bortset fra i Skagen i uge 29, er komplet uforståeligt.