Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hovedet » 22. jan 2020, 18:22

jonas386 skrev:
22. jan 2020, 17:55
Jeg tror nu nok, at superligakampe ville kunne samle samme tilskuertal, hvis det blev sendt på TV2. Dansk fodbold har elendige seertal, fordi de insisterer på at gemme produktet så langt væk som muligt og gøre det så utilgængeligt at man kan blive i tvivl om de egentlig ønsker seere.
Ja, det er en god pointe. Man får jo "foræret" en masse seere ved at optræde på DR1 og TV2. Jeg synes så godt nok, at 600.000 seere til en håndboldkamp uden dansk deltagelse lyder vildt.

Bortset fra det ville det virkelig interessante være at sammenligne håndboldkampe, som transmitteres på perifære kanaler med tilsvarende fodboldkampe. Så er jeg helt overbevist om, at fodbolden vinder - og det endda meget voldsomt.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. jan 2020, 18:33

Hovedet skrev:
22. jan 2020, 18:22
jonas386 skrev:
22. jan 2020, 17:55
Jeg tror nu nok, at superligakampe ville kunne samle samme tilskuertal, hvis det blev sendt på TV2. Dansk fodbold har elendige seertal, fordi de insisterer på at gemme produktet så langt væk som muligt og gøre det så utilgængeligt at man kan blive i tvivl om de egentlig ønsker seere.
Ja, det er en god pointe. Man får jo "foræret" en masse seere ved at optræde på DR1 og TV2. Jeg synes så godt nok, at 600.000 seere til en håndboldkamp uden dansk deltagelse lyder vildt.

Bortset fra det ville det virkelig interessante være at sammenligne håndboldkampe, som transmitteres på perifære kanaler med tilsvarende fodboldkampe. Så er jeg helt overbevist om, at fodbolden vinder - og det endda meget voldsomt.
De EM kampe som er sendt på perifere kanaler har samlet flere seere end CL og PL kampe.

Håndboldens popularitet skal ikke undervurderes, ja det er måske et andet segment det tiltaler men det er et meget stort segment

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Yankee » 11. feb 2020, 16:21

Ekstra Bladet havde igår en to-siders dækning af AaB med hovedfokus på stadionplanerne. Det var faktisk ret spændende, selvom det ikke var så konkret. Bælum var dels inde på ønsker til at etablere en fanzone, hvilket vi jo har hørt før. Det mest interessante var at Bælum omtalte at man bl.a. så ind i nogle UEFA-krav, der ville nødvendiggøre en renovering elle opgradering af stadion. Han nævnte sågar muligheden for at bygge et nyt stadion et andet sted, hvis kommunen ikke er mere samarbejdsvillige.

Jeg har ikke kunnet finde artiklen online, men det er ærgerligt hvis den ikke kommer bredere ud. Det lød lidt som om Bælum gerne ville starte en stadion-debat, som vi har set det i Århus og det synes jeg er rigtig klogt. Stadion er i sin nuværende form 18 år gammelt, så det er uundgåeligt at der i løbet af de næste 5-10 år skal ske nogle ting. Det kan jo tit tage rigtig lang tid at få diskuteret og besluttet, så det er positivt at man åbner snakken selvom der ikke lige nu er så stort momentum ift. tilskuerantal og hype.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af jonas386 » 11. feb 2020, 16:35

Yankee skrev:
11. feb 2020, 16:21
Ekstra Bladet havde igår en to-siders dækning af AaB med hovedfokus på stadionplanerne.
Man er nok nødt til at indstille sig på, at det skal være mere og andet end bare et fodboldstadion, hvis man vil udvide på den nuværende lokation. Sikkert noget med lejligheder og kontorer. Man kunne sikkert vinde meget på "bare", at grave parkering under jorden. Virkelig meget plads mellem stadion og haraldslund der bare går spildt.

Alkmaars stadion er nævnt herinde nogle gange. Det synes jeg er flot, og en realistisk kapacitet hvis der alligevel skulle udvides. (Kan så se, at det for nylig har haft et uheld med et tag der faldt ned)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Yankee » 11. feb 2020, 17:59

jonas386 skrev:
11. feb 2020, 16:35

Alkmaars stadion er nævnt herinde nogle gange. Det synes jeg er flot, og en realistisk kapacitet hvis der alligevel skulle udvides. (Kan så se, at det for nylig har haft et uheld med et tag der faldt ned)
Jeg håber virkelig ikke man tænker i retning af udvidelse. Tværtimod skulle man nedbringe kapaciteten til 10.000, men til gengæld skabe en mere intim oplevelse. Der er jeg mere til det nye Bravida Arena i Göteborg, selvom det selvfølgelig ville være for lille.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. feb 2020, 19:24

Bælum til Pre Season arrangementet for sæsonkortholdere:

- Der lanceres en AaB app i år
- Der kommer formentlig en fanzone ved stadion i år, kommunen er lidt tung at danse med bl.a. pga. støjproblematik
- Der var ikke bud på andre end Kaufmann og Abildgaard i det overståede vindue

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1669
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Debatjuntaen » 18. feb 2020, 17:05

Så stopper den diskussion!

Vi henstiller til at folk undlader at copy/paste betalingsartikler her på boardet.

En masse indlæg er slettet.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nestor » 19. feb 2020, 20:33

Debatjuntaen skrev:
18. feb 2020, 17:05
Så stopper den diskussion!

Vi henstiller til at folk undlader at copy/paste betalingsartikler her på boardet.

En masse indlæg er slettet.

/Debatjuntaen
Den diskussion stopper ikke, før der bliver spillet noget bold på Stadion år efter år, som folk gider at se på.
Vi forlanger kontinuitet og ALDRIG mere Persson og Wieghorst.

:aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Buzz Killington » 19. feb 2020, 20:40

Nestor skrev:
19. feb 2020, 20:33
Debatjuntaen skrev:
18. feb 2020, 17:05
Så stopper den diskussion!

Vi henstiller til at folk undlader at copy/paste betalingsartikler her på boardet.

En masse indlæg er slettet.

/Debatjuntaen
Den diskussion stopper ikke, før der bliver spillet noget bold på Stadion år efter år, som folk gider at se på.
Vi forlanger kontinuitet og ALDRIG mere Persson og Wieghorst.

:aabfan:
Jeg tror der henvises til off topic diskussionen om ophavsret, ikke tilskuerkrisen. Der kunne juntaen godt ha' været lidt mere tydelig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1669
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Debatjuntaen » 19. feb 2020, 21:27

Buzz Killington skrev:
19. feb 2020, 20:40
Nestor skrev:
19. feb 2020, 20:33
Debatjuntaen skrev:
18. feb 2020, 17:05
Så stopper den diskussion!

Vi henstiller til at folk undlader at copy/paste betalingsartikler her på boardet.

En masse indlæg er slettet.

/Debatjuntaen
Den diskussion stopper ikke, før der bliver spillet noget bold på Stadion år efter år, som folk gider at se på.
Vi forlanger kontinuitet og ALDRIG mere Persson og Wieghorst.

:aabfan:
Jeg tror der henvises til off topic diskussionen om ophavsret, ikke tilskuerkrisen. Der kunne juntaen godt ha' været lidt mere tydelig.
Korrekt... og modtaget.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Halil » 24. feb 2020, 10:02

7.896 tilskuere mod bif-svinene.

Det er i den lave ende til en så fed kamp.
Uden Synd Ingen Frelse

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Sanchez94 » 24. feb 2020, 10:41

Halil skrev:
24. feb 2020, 10:02
7.896 tilskuere mod bif-svinene.

Det er i den lave ende til en så fed kamp.
Det er mig gåde at der ikke var flere, når man ser Highligts fra kampen, ser vesttribunen godt fyldt ud over det hele, og vi stod i 2 - 2½ række ved stemningsafsnittet. Desuden så Nordtribunen også okay fint fyldt ud.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Buzz Killington » 24. feb 2020, 11:04

Hvor var det fedt at se at holdet bare blev ved med at angribe efter 2-0 og 2-1, i stedet for som tidligere at forsøge at køre den hjem. Det er sådan noget der får folk på stadion. Nøj hvor var det en fed kamp.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. apr 2023, 22:04

Som jeg husker det var der udsolgt til flere af hjemmekampene i det skæbnesvangre forår 2011, noget tilsvarende kommer vi ikke i nærheden af dette forår.
Hvad er der anderledes nu i forhold til dengang bortset fra at der ikke kører en 'Opturs kampagne' med mange fribilletter i omløb, alligevel er det tankevækkende at der slet ikke er den samme opbakning mere.

Jeg tænker også at såfremt vi snart skal spille pokalfinale at så bliver der ikke nordjysk invasion i Parken.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Moen » 21. apr 2023, 00:41

Aalborg frederikshavner skrev:
20. apr 2023, 22:04
Som jeg husker det var der udsolgt til flere af hjemmekampene i det skæbnesvangre forår 2011, noget tilsvarende kommer vi ikke i nærheden af dette forår.
Hvad er der anderledes nu i forhold til dengang bortset fra at der ikke kører en 'Opturs kampagne' med mange fribilletter i omløb, alligevel er det tankevækkende at der slet ikke er den samme opbakning mere.

Jeg tænker også at såfremt vi snart skal spille pokalfinale at så bliver der ikke nordjysk invasion i Parken.
Tilskuersnit på hjemmebane:
  • 22/23: 7.665
  • 10/11: 6.992
Laveste fremmøde på hjemmebane
  • 22/23: 5.749
  • 10/11: 3.680
Højeste fremmøde på hjemmebane
  • 22/23: 9.385
  • 10/11: 11.725

3 gange i 10/11 var fremmødet højere end det højeste i 22/23, 9.385. Alle 3 kampe var blandt de sidste 4 hjemmekampe.
2 gange i 10/11 var der over 10.000 fremmødte (11.329 & 11.725). Begge gange i de 2 sidste hjemmekampe i sæsonen.

Der mangler stadig stadig 4 hjemmekampe i 22/23. Gennemsnittet i 10/11 FØR de sidste 4 hjemmekampe ser således ud sammenlignet med 22/23
  • 22/23: 7.665
  • 10/11: 5.983
De første 13 hjemmekampe i 10/11 havde i snit 234 flere fremmødte end det laveste fremmøde i 22/23.
Et andet relevant parameter er at sammenligne tilskuersnittet med den foregående sæson, hvor AaB både i 09/10 og 21/22 blev 5'er.
  • 22/23: -4,2%
  • 10/11: -7,0%

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hanga » 21. apr 2023, 18:48

Aalborg frederikshavner skrev:
20. apr 2023, 22:04
Som jeg husker det var der udsolgt til flere af hjemmekampene i det skæbnesvangre forår 2011, noget tilsvarende kommer vi ikke i nærheden af dette forår.
Hvad er der anderledes nu i forhold til dengang bortset fra at der ikke kører en 'Opturs kampagne' med mange fribilletter i omløb, alligevel er det tankevækkende at der slet ikke er den samme opbakning mere.

Jeg tænker også at såfremt vi snart skal spille pokalfinale at så bliver der ikke nordjysk invasion i Parken.
Der har da været fremragende opbakning situationen taget i betragtning. Hvis du endelig vil sammenligne med sæsonen i 2011 så lå vi hele tiden tæt på redning det forår, hvor det her har lignet en tabt kamp hele tiden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. jun 2023, 13:51

Så kan vi godt parkere det ofte fremhævede postulat at samarbejdspartnerne meget ofte bliver væk fra stadion, tværtimod så er samarbejdspartnerne med en fremmøde procent på +85% mere trofaste end sæsonkortholdere som kun har en fremmøde procent på 65%.
https://aabsport.dk/nyheder/2023/juni/a ... bonnement/

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af RicoBR02 » 23. jun 2023, 14:29

Aalborg frederikshavner skrev:
23. jun 2023, 13:51
Så kan vi godt parkere det ofte fremhævede postulat at samarbejdspartnerne meget ofte bliver væk fra stadion, tværtimod så er samarbejdspartnerne med en fremmøde procent på +85% mere trofaste end sæsonkortholdere som kun har en fremmøde procent på 65%.
https://aabsport.dk/nyheder/2023/juni/a ... bonnement/
Men vi er nødt til at åbne vores øjne og kigger over på sponsor tribunen.. De kan smide nok så mange tal i hovedet på os, men fakta er at tribunen altid er halv tom..

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 138
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af OrkSatme » 23. jun 2023, 14:32

Aalborg frederikshavner skrev:
23. jun 2023, 13:51
Så kan vi godt parkere det ofte fremhævede postulat at samarbejdspartnerne meget ofte bliver væk fra stadion, tværtimod så er samarbejdspartnerne med en fremmøde procent på +85% mere trofaste end sæsonkortholdere som kun har en fremmøde procent på 65%.
https://aabsport.dk/nyheder/2023/juni/a ... bonnement/
Jeg ved sku ikke om AaB pynter på tallene, eller om de gemmer sig i loungen under kampen. De er ihvertfald ikke på tribunen.
All Cats Are Beautyfull

CZC
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. maj 2023, 12:02

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af CZC » 23. jun 2023, 15:06

OrkSatme skrev:
23. jun 2023, 14:32
Aalborg frederikshavner skrev:
23. jun 2023, 13:51
Så kan vi godt parkere det ofte fremhævede postulat at samarbejdspartnerne meget ofte bliver væk fra stadion, tværtimod så er samarbejdspartnerne med en fremmøde procent på +85% mere trofaste end sæsonkortholdere som kun har en fremmøde procent på 65%.
https://aabsport.dk/nyheder/2023/juni/a ... bonnement/
Jeg ved sku ikke om AaB pynter på tallene, eller om de gemmer sig i loungen under kampen. De er ihvertfald ikke på tribunen.
Pointen er jo netop at man ikke længere tæller alle samarbejdspartnere med som har mulighed for at få adgang til kampen med kun den andel der aktivt "har trukket billet". Så de 85% (som hvis nok er +80%) siger ikke rigtigt noget om et godt fremmøde, men blot at folk at gode til ikke at optage en plads når de ikke har planer om at møde op.
Mon ikke man vil se de samme tal for sæsonkortholdere hvis/når de aktivt skal sige "ja" for at få billet til en kamp.

Besvar