Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Funky » 11. aug 2019, 21:26

Pastorius skrev:
11. aug 2019, 21:17
Kristian skrev:
11. aug 2019, 20:07
Funky skrev:
11. aug 2019, 17:57
Aalborg frederikshavner skrev:
11. aug 2019, 17:44
4.300 tilskuere en søndag eftermiddag i perfekt fodboldvejr, det er mildest talt elendigt. Hvis det så bare var en undtagelse men det er det jo langtfra.
Jeg synes det er pinligt at en by som Aalborg trækker så få tilskuere på stadion :thumbsdown:

Problemet er blevet diskuteret i årevis men løsningen er svær at finde.
Njae, en lidt længere periode med stabilt spil, hvor alle modstandere på hjemmebane har det svært, det kunne nok gøre en forskel. Men AaB er også bare i en anden situation end eks. OB; der er flere konkurrerende klubber tæt på end tidligere (Hobro og Vendsyssel), og flere konkurrerende tilbud i byen (håndbold og hockey). Læg dertil en historie med mesterskaber og flot spil, som i noget omfang har skabt forventninger hos et forkælet publikum, som enhver klub ud over FCK og FCM vil have svært ved at leve op til. AaB har det som et moderne politisk parti, der er bare ikke så mange loyale kernevælgere tilbage.
Folk forlanger altså noget ordenligt spil og nogle stimer med mål og sejre på hjemmebane. AaB har alt for længe skræmt folk væk med dårligt spil og INGEN mål. Det sætter spor og folk skal vindes tilbage. Sker ikke ved at ledelse laver mere ravage på FB eller stiller sig på hjørnet af Nytorv med en kurv i hånden.

Der skal SEJRE på banen nu. Også på udebane.
Hvis AaB havde klasket FCM med en mand i overtal havde historien været god for AaB og 1000 mere havde nok valgt at bruge en søndag eftermiddag på stadion. Det er sådan det hænger sammen i Nordjylland.
Der er potentiale i de næste tre kampe. BIF, ude, ACH ude og FCK hjemme. Det ville nok være den sødeste 3 kamps sejrsstime i rigtig, rigtig lang tid. 4 point mod BIF og ACH skal i hvert fald nok får trukket nogle tilskuere på stadion til FCK-kampen.
Det er også et ret udfordrende program. Horsens var gode i dag, og FCK er ligesom FCM bare på et niveau hvor de kan spille dårligt og stadig vinde. Det kan såmænd være, den bedste chance for point er ude mod BIF.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

V3jgrd
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 23. jul 2017, 00:44

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af V3jgrd » 11. aug 2019, 21:57

Funky skrev:
11. aug 2019, 21:26
Det er også et ret udfordrende program. Horsens var gode i dag, og FCK er ligesom FCM bare på et niveau hvor de kan spille dårligt og stadig vinde. Det kan såmænd være, den bedste chance for point er ude mod BIF.
FCM kan også spille dårligt og vinde. Det har de faktisk gjort i sæsonens første fem kampe.

Hvad angår de ringe tilskuertal, så er det vel også en negativ spiral. Jeg har længe synes, at det er lidt kedeligt at komme på stadion, og når det er den mindste smule koldt, skæver jeg ofte op på uret for at se, hvor lang tid der er tilbage af kampen :S

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 12. aug 2019, 19:24

V3jgrd skrev:
11. aug 2019, 21:57
Funky skrev:
11. aug 2019, 21:26
Det er også et ret udfordrende program. Horsens var gode i dag, og FCK er ligesom FCM bare på et niveau hvor de kan spille dårligt og stadig vinde. Det kan såmænd være, den bedste chance for point er ude mod BIF.
FCM kan også spille dårligt og vinde. Det har de faktisk gjort i sæsonens første fem kampe.

Hvad angår de ringe tilskuertal, så er det vel også en negativ spiral. Jeg har længe synes, at det er lidt kedeligt at komme på stadion, og når det er den mindste smule koldt, skæver jeg ofte op på uret for at se, hvor lang tid der er tilbage af kampen :S
Ja, Det er svært at forstå at der ikke kommer flere på stadion. Bælum har jo sørget for flag allé så hvorfor pokker dukker folk ikke op ??

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. aug 2019, 20:38

På en mandag aften har Sønderjyske flere tilskuere end os :S

Dog positivt med stor afbrænder af Helenius kort før slut!

V3jgrd
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 23. jul 2017, 00:44

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af V3jgrd » 29. aug 2019, 00:09

Ser ud til, at der er solgt masser af billetter til på søndag mod FCK.

Det siger vel også noget om, hvor vigtigt det er, at resultaterne går den rigtige vej, og at troen på holdet er til stede.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af 9000AaB » 29. aug 2019, 08:53

V3jgrd skrev:
29. aug 2019, 00:09
Ser ud til, at der er solgt masser af billetter til på søndag mod FCK.

Det siger vel også noget om, hvor vigtigt det er, at resultaterne går den rigtige vej, og at troen på holdet er til stede.
Tror også det har noget at gøre med det et godt tidspunkt, god tid på året og vejret og så især at de har tilbud på billetter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gnu » 29. aug 2019, 09:42

9000AaB skrev:
29. aug 2019, 08:53
V3jgrd skrev:
29. aug 2019, 00:09
Ser ud til, at der er solgt masser af billetter til på søndag mod FCK.

Det siger vel også noget om, hvor vigtigt det er, at resultaterne går den rigtige vej, og at troen på holdet er til stede.
Tror også det har noget at gøre med det et godt tidspunkt, god tid på året og vejret og så især at de har tilbud på billetter.
:D

Såååå nordjysk!

ALT skal simpelthen gå op i en højere enhed før man gider at møde op. Ellers skal man nok finde en undskyldning alligevel.

- De skal spille godt.
- De skal have gode resultater.
- De skal helst have en storsejr i bagagen.
- Det skal være billi'!
- Det skal være på den rigtige tid af året.
- Spilletidspunktet skal være rigtigt.
- Vejret skal være godt.
-....men ikke så godt at folk hellere vil i haven.
- Der må ikke være konkurrence fra håndbold i fjerneren.
- Der skal være mange nordjyske drenge på holdet.
- Nej vent, der skal være noget eksotisk krydderi.

Og hvis vi så ellers runder 8.000 tilskuere kan vi se frem til brok over parkeringsforhold.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af dyhrmaN » 29. aug 2019, 09:49

9000AaB skrev:
29. aug 2019, 08:53
V3jgrd skrev:
29. aug 2019, 00:09
Ser ud til, at der er solgt masser af billetter til på søndag mod FCK.

Det siger vel også noget om, hvor vigtigt det er, at resultaterne går den rigtige vej, og at troen på holdet er til stede.
Tror også det har noget at gøre med det et godt tidspunkt, god tid på året og vejret og så især at de har tilbud på billetter.
Jeg tror ikke på det med billetprisen har en så stor effekt. Der har været masser af billige kampe med tilbud om at komme ind for 50 kr, hvor der ikke har været nævneværdigt flere tilskuere.
OB kørte en hel sæson med, at man kunne komme ind for 50 kr, hvis man havde en OB trøje på, og det fik heller ikke specielt stor indflydelse på tilskuertallet.
Jeg tror langt mere på, at det skyldes optimisme og gejst omkring AaB, samt et holdt der spiller tiltalende fodbold - ligegyldigt om de er nordjyder eller fra Uganda.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Maglau » 29. aug 2019, 11:08

Såvidt jeg har kunnet forstå kører AaB også nu nogle marketing kampagner med fejring af gamle mesterskaber etc.

Men man skal nok heller ikke undervurdere hypen om Lucas som vel er blevet medie darling. Alle tv stationer stor roser ham og Tøffes kærligheds erklæring i EB kam også være med til at løfte interessen.
Lucas er jo netop en man gerne vil se og så mod de bedste og hans gamle holdkammerat fra Ajax.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. aug 2019, 11:09

Gnu skrev:
29. aug 2019, 09:42
9000AaB skrev:
29. aug 2019, 08:53
V3jgrd skrev:
29. aug 2019, 00:09
Ser ud til, at der er solgt masser af billetter til på søndag mod FCK.

Det siger vel også noget om, hvor vigtigt det er, at resultaterne går den rigtige vej, og at troen på holdet er til stede.
Tror også det har noget at gøre med det et godt tidspunkt, god tid på året og vejret og så især at de har tilbud på billetter.
:D

Såååå nordjysk!

ALT skal simpelthen gå op i en højere enhed før man gider at møde op. Ellers skal man nok finde en undskyldning alligevel.

- De skal spille godt.
- De skal have gode resultater.
- De skal helst have en storsejr i bagagen.
- Det skal være billi'!
- Det skal være på den rigtige tid af året.
- Spilletidspunktet skal være rigtigt.
- Vejret skal være godt.
-....men ikke så godt at folk hellere vil i haven.
- Der må ikke være konkurrence fra håndbold i fjerneren.
- Der skal være mange nordjyske drenge på holdet.
- Nej vent, der skal være noget eksotisk krydderi.

Og hvis vi så ellers runder 8.000 tilskuere kan vi se frem til brok over parkeringsforhold.
Spot on.
Nordjyder er et trægt folkefærd :S

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. aug 2019, 11:15

Maglau skrev:
29. aug 2019, 11:08
Såvidt jeg har kunnet forstå kører AaB også nu nogle marketing kampagner med fejring af gamle mesterskaber etc.

Men man skal nok heller ikke undervurdere hypen om Lucas som vel er blevet medie darling. Alle tv stationer stor roser ham og Tøffes kærligheds erklæring i EB kam også være med til at løfte interessen.
Lucas er jo netop en man gerne vil se og så mod de bedste og hans gamle holdkammerat fra Ajax.
Meget enig, der har i den grad manglet nogle personligheder til at tegne holdet.
Patrick Olsen er også en super tilføjelse til truppen, fed karisma og en type som ikke lægger skjul på de sportslige målsætninger.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Yankee » 29. aug 2019, 11:41

Gnu skrev:
29. aug 2019, 09:42
:D

Såååå nordjysk!

ALT skal simpelthen gå op i en højere enhed før man gider at møde op. Ellers skal man nok finde en undskyldning alligevel.

- De skal spille godt.
- De skal have gode resultater.
- De skal helst have en storsejr i bagagen.
- Det skal være billi'!
- Det skal være på den rigtige tid af året.
- Spilletidspunktet skal være rigtigt.
- Vejret skal være godt.
-....men ikke så godt at folk hellere vil i haven.
- Der må ikke være konkurrence fra håndbold i fjerneren.
- Der skal være mange nordjyske drenge på holdet.
- Nej vent, der skal være noget eksotisk krydderi.

Og hvis vi så ellers runder 8.000 tilskuere kan vi se frem til brok over parkeringsforhold.
Det vigtigste er vel efterhånden at der ikke lige er Liverpool-Wigan :@

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gnu » 29. aug 2019, 11:57

Liverpool-fans er selvfølgelig klart de værste, og vi er heldige, at de spiller dagen før. Men Arsenal-Spurs er nok også en gangbar undskyldning for nordjøderne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gamling » 29. aug 2019, 12:51

Der er jo også spændende tv-kampe fra the championship. 😜😜😜
Gamling
"Ib Simonsen forever"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2019, 12:59

Retfærdigvis har der heller ikke været megen grund til at tage på stadion de sidste par sæsoner. Vi har trodsalt haft bekymrende mange kampe uden skud på mål, eller producerede chancer i det hele taget. Jeg tror på at det stille og roligt vender i denne sæson, i takt med at vi spiller flere gode kampe, og spillere som Fossum og Patrick Olsen vokser på nordjyderne.
Der skal nok komme flere af den slags kampe som imod Horsens. Muligvis ikke imod de bedste hold, men ligakampe hvor vi scorer +4 mål er jeg overbevist om, at der kommer en 2-4 stykker af i grundspillet
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gnu » 29. aug 2019, 13:36

jonas386 skrev:
29. aug 2019, 12:59
Retfærdigvis har der heller ikke været megen grund til at tage på stadion de sidste par sæsoner. Vi har trodsalt haft bekymrende mange kampe uden skud på mål, eller producerede chancer i det hele taget. Jeg tror på at det stille og roligt vender i denne sæson, i takt med at vi spiller flere gode kampe, og spillere som Fossum og Patrick Olsen vokser på nordjyderne.
Der skal nok komme flere af den slags kampe som imod Horsens. Muligvis ikke imod de bedste hold, men ligakampe hvor vi scorer +4 mål er jeg overbevist om, at der kommer en 2-4 stykker af i grundspillet
Præcis, der er altid en undskyldning for at blive væk, hvis man er fra Nordjylland.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Klaus » 29. aug 2019, 17:03

Det er nok ikke kun prisen. På Weber er priserne jo ikke sat ned, og det er nok der, der først bliver udsolgt :cool:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. dec 2019, 17:05

Sig ikke at der ikke sker noget på stadion, i aften samt mod FCN testes et nyt køsystem i boden i hjørnet ml. nord- og vesttribunen ;)

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 4. dec 2019, 20:36

Aalborg frederikshavner skrev:
1. dec 2019, 17:05
Sig ikke at der ikke sker noget på stadion, i aften samt mod FCN testes et nyt køsystem i boden i hjørnet ml. nord- og vesttribunen ;)
wow det er jo den største nyhed siden der blev indført ketchup til pølserne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Pastorius » 14. jan 2020, 23:11

Her er lidt visuel statistik over tilskuertallene i superligaen fra 1991 til nu. Det er sgu lidt deprimerende:

https://public.flourish.studio/visualisation/1233162/
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar