AGF-AaB i pokalen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Buzz Killington » 25. feb 2014, 19:59

frederikshavneren skrev:Rasmus Jönsson er tvivlsom men er med i truppen til "Polkaslaget om Jylland", mens Dalsgaard og AK fortsat er skadet og dermed ikke er med i truppen:
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... arhus.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er ingen grund til at gamble med RJ. Det er vigtigere at han er klar til Slagelse kampen. Bemærkelsesværdigt at Curth endnu engang ikke er med i truppen.
Kent aendrer nok ikke system til den kamp, saa det bliver vel Genvalg til Spalvis oppe foran, og saa evt. Kusk som falsk 9'er/trequartista/haengende_angriber/hvadfandenmannukalderdet., som man sluttede af med i kampen mod Broendby. Saa kan man maaske putte Due, SF eller en tredje ud paa floejen. Kunne godt taenke mig Bruhn i en jokerrolle paa floejen, omend jeg ikke aner om han er klar til det.

Men realistisk set bliver nok SF og Spalvis paa toppen, og i saa fald, krydser jeg alt hvad jeg kan for at SF viser storform igen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jimi23
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 3. maj 2013, 14:31
Favoritspiller: Helenius

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af jimi23 » 25. feb 2014, 20:03

Look again and you'll see Curth is in the squad.

I e-mailed the editor as I thought it was a mistake (said 19 players then listed 18) and I was right so he's changed it now :)

Toft in too. Bruhn out.

I think Curth will start

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2014, 20:14

Jeg så gerne vi spillede med Perdersen - Thelander i bagkæden, eller hvem man har til intention at sætte sammen til Slagelse kampen for at give dem nogle minutter sammen og derved optimere muligheden for at det vil fungere.



Såfremt vi har til intention at bruge Gilli når Kusk smutter så er det en oplagt mulighed at give ham nogle minutter og prøve sig selv af på højeste niveau.

Ellers bare stærkeste opstilling.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Buzz Killington » 25. feb 2014, 20:18

jonas386 skrev:Jeg så gerne vi spillede med Perdersen - Thelander i bagkæden, eller hvem man har til intention at sætte sammen til Slagelse kampen for at give dem nogle minutter sammen og derved optimere muligheden for at det vil fungere.



Såfremt vi har til intention at bruge Gilli når Kusk smutter så er det en oplagt mulighed at give ham nogle minutter og prøve sig selv af på højeste niveau.

Ellers bare stærkeste opstilling.
Gilli er slet ikke i truppen, saa han er nok et stykke fra superliganiveau (eller skadet). Jeg tror jimi23 har ret i at Curth starter inde, vel sagtens ved siden af Spalvis.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Hovedet » 25. feb 2014, 21:04

Det er trist, at vi tilsyneladende ikke kommer til at opleve en Rasmus Jönsson i topform i AaB-tiden. Efter nu 7 måneder i truppen og stadig evindelig halvskadet er det nok ikke fra den kant, vi skal forvente det store udover sporadiske optrædener. Det er så meget desto mere alvorligt, eftersom vores offensive brod i forvejen lider gevaldigt under manglen på Henrik Dalsgaard og Anders K. Jakobsen. Jeg synes, det ser endog rigtig tyndt ud, når vi tager tabet af Lasse Nielsen i betragtning.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Freddie » 25. feb 2014, 21:15

Gilli er med det færøske landshold i træningslejr et sted i Spanien. Det betyder vel også, at han ikke er aktuel.
MHJ skrev:
Gilli er slet ikke i truppen, saa han er nok et stykke fra superliganiveau (eller skadet). Jeg tror jimi23 har ret i at Curth starter inde, vel sagtens ved siden af Spalvis.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. feb 2014, 22:53

Hovedet skrev:Det er trist, at vi tilsyneladende ikke kommer til at opleve en Rasmus Jönsson i topform i AaB-tiden. Efter nu 7 måneder i truppen og stadig evindelig halvskadet er det nok ikke fra den kant, vi skal forvente det store udover sporadiske optrædener. Det er så meget desto mere alvorligt, eftersom vores offensive brod i forvejen lider gevaldigt under manglen på Henrik Dalsgaard og Anders K. Jakobsen. Jeg synes, det ser endog rigtig tyndt ud, når vi tager tabet af Lasse Nielsen i betragtning.
Det positive er, at han må blive billigere og billigere, i takt med at antallet af kampe uden han kan spille fuld tid øges ;)

Hvis vi skal drive det til noget stort i dette forår, tror jeg generelt vi skal se rigtigt mange kampe hvor vi har hele den optimale startopstilling intakt, men lige præcist Dalsgaard synes jeg er rigtig slem at undvære... der er rigtigt mange automatismer i vores spil som han er en stor del af, ikke mindst når vi spiller bolden frem fra forsvaret, men vi mangler ham også som en stor trussel på kanten, når Kusk trækker ind mod midten. PK gør det ok, men han er ikke en back med offensive kvaliteter i landsholdsklasse - det er Dalsgaard.

Hvad angår AGF kampen vil jeg ikke græde voldsomt meget snot over det, hvis den bliver kampen der ender vores ekseptionelt lange stime uden nederlag (jeg tæller umiddelbart noget der ligner 7 ligakampe, 2 pokalkampe og 5 træningskampe). Jeg anser de kommende kampe i ligaen for langt vigtigere.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Kristian » 25. feb 2014, 22:56

Lad den da endelig fortsætte:-) vi vil sq i den finale:-) savner en tur derover igen.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Kenneth K » 26. feb 2014, 08:43

Hvad fanden er det, at nogle af jer snakker om? Ingen skal spares i den her kamp.

Vinder vi skal vi møde Horsens eller Vejle i semifinalen, over to kampe. Og så skulle den fandeme gerne stå på pokalfinale til maj.

FC Vestsjælland bør vi på hjemmebane slå under alle omstændigheder. Træthed eller slidte spillere kan der da heller ikke være noget af i truppen på nuværende tidspunkt.

Stærkeste opstilling, tak.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. feb 2014, 09:03

Selvfølgelig skal der stilles stærkeste opstilling.
Alt andet vil være direkte idioti.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af frederikshavneren » 26. feb 2014, 10:21

Køllen I Møllen skrev:Selvfølgelig skal der stilles stærkeste opstilling.
Alt andet vil være direkte idioti.
Så tæt på papiret overkommelige semifinaleopgør mod Vejle eller Horsens, er det naturligvis at give den fuld skrald i aften og stille med stærkeste hold. Alligevel prioriterer jeg kampen på søndag mod Slagelse højere. Ligaen må være 1. prioritet og derfor vil det ikke være unaturligt at spare et par spillere i aften.
Flere af spillerne så mærkede/trætte ud i søndags og med tanke på, at der venter en tung bane i Århus i aften vil det være godt med friske kræfter på holdet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Maglau » 26. feb 2014, 10:42

frederikshavneren skrev:
Køllen I Møllen skrev:Selvfølgelig skal der stilles stærkeste opstilling.
Alt andet vil være direkte idioti.
Så tæt på papiret overkommelige semifinaleopgør mod Vejle eller Horsens, er det naturligvis at give den fuld skrald i aften og stille med stærkeste hold. Alligevel prioriterer jeg kampen på søndag mod Slagelse højere. Ligaen må være 1. prioritet og derfor vil det ikke være unaturligt at spare et par spillere i aften.
Flere af spillerne så mærkede/trætte ud i søndags og med tanke på, at der venter en tung bane i Århus i aften vil det være godt med friske kræfter på holdet.
Come on... der onsdag i dag og de skal ikke spille før søndag - det SKAL de kunne overkomme som professionelle fordboldspillere. Det er en perfekt mulighed for at få noget kamp benene og være klar til søndag.
Det er selvfølgeligt klart hvis der er spillere med småskader eller fare for overbelastningsskader skal de selvfølgelig ikke spille. Men der må ikke være tale om at man hviler spillere der budre være på mod topform for at de skal være endnu mere udhvilet til søndag. Ikke tale om.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2014, 10:43

Køllen I Møllen skrev:Selvfølgelig skal der stilles stærkeste opstilling.
Alt andet vil være direkte idioti.
Jeg er sikker på at Kent stiller i den stærkeste opstilling han mener at kunne forsvare. Det betyder nok at er der den mindste tvivl om Jønssons 60 minutter, så spiller han ikke. Ellers tror jeg på fuld damp på kedlerne.

Jeg er mere i tvivl om hvad der er rigtigst. Det hænger et eller andet sted ikke sammen at køre med en absolut minimalistisk trup og satse på at være med i både pokal og danmarksturnering for 100%, uanset det vil gøre rigtig ondt at yde mindre end 100% et af stederne. Jeg vil tro der er langt mest økonomi i danmarksturneringen, og dér burde vi også have gode muligheder for at sikre os en europæisk plads.

Det værste der kan ske er at vi spiller 100% i aften, får en skade, og måske et halvdårligt resultat, så det også kommer til at gå ud over resultaterne i danmarksturneringen.

Man skal altså passe på med at undervurdere hvor stort et sats det er vi har haft gang i med at sælge Lasse og samtidig have en førsteangriber der ligger lige på grænsen til at være skadet. På stort set alle andre pladser (angriberne, midterforsvar, backerne, Thomsen og Kusk) er der rigtig stor afstand fra første til andetvalg også. Holdet kan selvfølgelig kompensere for meget, hvis der er huller på en enkelt eller to pladser, men allerede fra starten af sæsonen er det udgangspunktet at der skal kompenseres for et par huller. Det bliver med lodder og trisser i den her halvsæson!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Forza » 26. feb 2014, 10:58

Hvis jeg skulle vælge ville jeg klart foretrække at man lægger det største fokus på ligaen både af økonomiske og prestigemæssige årsager. Jeg mener dog godt at man holde fokus på begge dele og selvom vi har en meget tynd trup burde 3 kampe på en uge kunne lade sig gøre. Lidt en skam vi døjer med skader i angrebet hvor Jonsson i forvejen ikke er helt fit.

Jeg håber dog meget på at Curth får pladsen fremfor en SF der i mine øjne er langt under Superliga niveau. Manden ejer ikke nogen kompetencer.

Alternativt i en opstilling med Spalvis på toppen og Kusk som hængende.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2014, 11:05

Forza skrev:Hvis jeg skulle vælge ville jeg klart foretrække at man lægger det største fokus på ligaen både af økonomiske og prestigemæssige årsager. Jeg mener dog godt at man holde fokus på begge dele og selvom vi har en meget tynd trup burde 3 kampe på en uge kunne lade sig gøre. Lidt en skam vi døjer med skader i angrebet hvor Jonsson i forvejen ikke er helt fit.

Jeg håber dog meget på at Curth får pladsen fremfor en SF der i mine øjne er langt under Superliga niveau. Manden ejer ikke nogen kompetencer.

Alternativt i en opstilling med Spalvis på toppen og Kusk som hængende.
Selvom det er et tyndt grundlag, så synes jeg faktisk SF viste langt mere lovende takter mod BIF end vi har set meget længe. En kvalificeret førstegangsafslutning og noget der med lidt helt og lidt god vilje kunne være blevet til en assist.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Forza » 26. feb 2014, 11:10

Pastorius skrev:
Forza skrev:Hvis jeg skulle vælge ville jeg klart foretrække at man lægger det største fokus på ligaen både af økonomiske og prestigemæssige årsager. Jeg mener dog godt at man holde fokus på begge dele og selvom vi har en meget tynd trup burde 3 kampe på en uge kunne lade sig gøre. Lidt en skam vi døjer med skader i angrebet hvor Jonsson i forvejen ikke er helt fit.

Jeg håber dog meget på at Curth får pladsen fremfor en SF der i mine øjne er langt under Superliga niveau. Manden ejer ikke nogen kompetencer.

Alternativt i en opstilling med Spalvis på toppen og Kusk som hængende.
Selvom det er et tyndt grundlag, så synes jeg faktisk SF viste langt mere lovende takter mod BIF end vi har set meget længe. En kvalificeret førstegangsafslutning og noget der med lidt helt og lidt god vilje kunne være blevet til en assist.
Håber du har ret - jeg vil dog mene at Curths takter i FCM var væsentligt bedre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af duncan88 » 26. feb 2014, 11:35

Er der nogle Tv Kanaler der viser aftenes kamp ??

*Edit* Nevermind, self 3+ ! :)
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af awnaw » 26. feb 2014, 11:39

duncan88 skrev:Er der nogle Tv Kanaler der viser aftenes kamp ??
Kampen vises på vores elskede TV3+.

Jeg vil i øvrigt anbefale sofabold.dk, hvis man mangler et godt overblik over TV-transmissionerne.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af duncan88 » 26. feb 2014, 11:44

awnaw skrev:
duncan88 skrev:Er der nogle Tv Kanaler der viser aftenes kamp ??
Kampen vises på vores elskede TV3+.

Jeg vil i øvrigt anbefale sofabold.dk, hvis man mangler et godt overblik over TV-transmissionerne.
:thumbsup: :aabfan:
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

lange
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2007, 14:41

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af lange » 26. feb 2014, 13:31

Nogen som ved, om kampen vises på storskærm et sted i Århus? Sherloch?

Takker :)

Besvar