Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af frederikshavneren » 13. feb 2014, 11:46

Efter en historisk kort, men alligevel ulidelig lang vinterpause nærmer forårspremieren sig hastigt. Sikke et brag vi starter med, Pestegnen på udebane! Et kig på tabellen viser tydeligt hvor vigtig forårspremieren er. Vi er pt. 7 point foran Brøndby og med en sejr kan vi sætte dem af i topstriden, hvilket vil medføre landesorg blandt alle medier/fodboldkommentatorer. Omvendt vil et nederlag åbne helt op for subtoppen og sætte vores topplacering under hårdt pres.
På det seneste har vi heldigvis haft et rigtig godt tag på Brøndby og generelt har vi i de seneste møder på Brøndby Stadion været rigtig godt kørende.

Uagtet at Brøndby smider om sig med penge så frygter jeg ikke deres hold. Hvis vi kan neutralisere de to "monstre" Makienok og Zohore så er rigtig meget opnået.
Vores største problem bliver måske Brøndby Mark. Som jeg husker de sidste forårssæsoner så har græsset på Brøndby Stadion været elendigt i starten af forårssæsonerne. Vinteren har været mild i år, men alligevel så får vi fysiske problemer hvis banen minder mere om en pløjemark. Det vil tilgodese Brøndby der så kan bombardere vores felt i deres søgen efter deres tankcenterforwards Makienok/Zohore.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - AK

Thelander skal for alvor træde i karakter nu hvor Lasse er væk, det bliver unægtelig spændende at se hvordan han klarer udfordringen. Dalsgaard, AK og RJ døjer desværre lidt med nogle skavanker, men de bliver forhåbentlig alle sammen klar. Vi har en meget smal trup og har ikke råd til, at undvære nøglespillere som RJ og Dalsgaard.

Tror vi vinder næste søndag :aabfan:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Forza » 13. feb 2014, 12:10

frederikshavneren skrev:Efter en historisk kort, men alligevel ulidelig lang vinterpause nærmer forårspremieren sig hastigt. Sikke et brag vi starter med, Pestegnen på udebane! Et kig på tabellen viser tydeligt hvor vigtig forårspremieren er. Vi er pt. 7 point foran Brøndby og med en sejr kan vi sætte dem af i topstriden, hvilket vil medføre landesorg blandt alle medier/fodboldkommentatorer. Omvendt vil et nederlag åbne helt op for subtoppen og sætte vores topplacering under hårdt pres.
På det seneste har vi heldigvis haft et rigtig godt tag på Brøndby og generelt har vi i de seneste møder på Brøndby Stadion været rigtig godt kørende.

Uagtet at Brøndby smider om sig med penge så frygter jeg ikke deres hold. Hvis vi kan neutralisere de to "monstre" Makienok og Zohore så er rigtig meget opnået.
Vores største problem bliver måske Brøndby Mark. Som jeg husker de sidste forårssæsoner så har græsset på Brøndby Stadion været elendigt i starten af forårssæsonerne. Vinteren har været mild i år, men alligevel så får vi fysiske problemer hvis banen minder mere om en pløjemark. Det vil tilgodese Brøndby der så kan bombardere vores felt i deres søgen efter deres tankcenterforwards Makienok/Zohore.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - AK

Thelander skal for alvor træde i karakter nu hvor Lasse er væk, det bliver unægtelig spændende at se hvordan han klarer udfordringen. Dalsgaard, AK og RJ døjer desværre lidt med nogle skavanker, men de bliver forhåbentlig alle sammen klar. Vi har en meget smal trup og har ikke råd til, at undvære nøglespillere som RJ og Dalsgaard.

Tror vi vinder næste søndag :aabfan:
Godt arbejde med kamptråden :thumbsup:
BIF døjer med karantæne i skader i forsvaret. Ibi Støvrings albino kæreste er dog desværre fortrøstningsfuld om at blive klar til præmieren.

Jeg ser AaB med gode chancer, omend sæsonåbnere/halvsæsonsåbnere ofte ender uafgjort.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Lindmark » 13. feb 2014, 13:03

Jeg sakser lige dette fra en anden tråd - albinodrengen er ikke nævnt, polsk-argentineren kan forhåbentlig ikke drible når det er koldt, K'berg bliver nakket af KEPpen i 3. minut og resten af markspillerne er ringe. Når det er sagt kan jeg godt leve med en uafgjort i forårspremieren, selv om en sejr vil være top sweet.
jonas386 skrev:
L. Hradecky

F. Holst - D. Stenderup - D. Dumic - P. da Silva

M. Ørnskov

T. Kahlenberg - C. Nørgaard

A. Szymanowski - K. Zohore - F. Hasani
Såfremt det er opstillingen BIF stiller med mod os, så må 3 point og decideret ydmygelse være et krav. Det er godt nok en tynd omgang, for at sige det mildt. Der er vel ingen af de spillere der der ville kunne komme tættere på holdet end bænken hos os. Kahlenberg og Szymanowski er selvfølgelig udmærkede spillere, men som spillet har været i år foretrækker jeg da langt hellere Kusk og Jönsson.
Lindmark / Vendelbokartellet

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2014, 14:54

Den opstilling jwg nævnte der var sakset fra BIFs hjemmeside, og altså ikke noget jwg bare hev ud af røven, hvis det var dit indtryk.

Såfremt de bruger Makienok frem for Zohore, så er det selvfølgelig en opgradering. Men om han så er helt fit er ikke til at vide.

Stenderup, Holst, Hasani og Ørnskov har været så svagt spillende at det næsten ville være bedre for BIF hvis de spillede uden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af birk » 13. feb 2014, 15:01

Ja Brøndby burde slet ikke stille op, de kan intet, og der er intet at spille om, ifølge den objektive Jonas

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2014, 15:12

birk skrev:Ja Brøndby burde slet ikke stille op, de kan intet, og der er intet at spille om, ifølge den objektive Jonas
Du vil rigtigt gerne udstille mig som farvet? Pointen er at det hold der ikke burde være et problem for os at slå. Jeg vil da gætte på at selv OB ville have en chance mod dem.

Og så er det værd at bemærke at de, i den opstilling, mangler halvdelen af de faste startere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Lindmark » 13. feb 2014, 15:26

jonas386 skrev:Den opstilling jwg nævnte der var sakset fra BIFs hjemmeside, og altså ikke noget jwg bare hev ud af røven, hvis det var dit indtryk.

Såfremt de bruger Makienok frem for Zohore, så er det selvfølgelig en opgradering. Men om han så er helt fit er ikke til at vide.

Stenderup, Holst, Hasani og Ørnskov har været så svagt spillende at det næsten ville være bedre for BIF hvis de spillede uden.
Jeg tror da ikke at mine højtærede meddebattører hiver den slags ud hvor solen aldrig skinner. Og faktisk syntes jeg at dit indlæg var så relevant at det ikke fortjente at drukne i alle skandalehistorierne fra træningslejren. I øvrigt er jeg fuldt ud enig i at (de fleste af) Brømbøs spillere er pinligt ringe, og de lugter uden tvivl også fælt. Dog skal vi jo lige spille kampen inden vi kan juble over sejren, og med 10-15k gule aber på lægterne og en polsk-argentinsk driblekonge på banen så er det efter min mening ikke en (helt) sikker sejr. Som sagt, et point vil være ok - 3 vil være super.
Lindmark / Vendelbokartellet

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2014, 15:41

Arh okay. Sporede bare en vis ironi i dit indlæg. Det kan jo være svært over skrift. Jeg beklager
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Elscorpio » 13. feb 2014, 23:04

Uanset om de har en sugar daddy eller ej, så må det være en klar fordel for os de har 3 karantæner i forsvaret.

Burde være guf for vores kanter.

Håber så vores midterforsvar kan holde stand (frygter lidt vores midterforsvar ikke helt har samme speed i sine tilbageløb)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Brodernumsi » 14. feb 2014, 03:20

Elscorpio skrev:Uanset om de har en sugar daddy eller ej, så må det være en klar fordel for os de har 3 karantæner i forsvaret.

Burde være guf for vores kanter.

Håber så vores midterforsvar kan holde stand (frygter lidt vores midterforsvar ikke helt har samme speed i sine tilbageløb)
Hva fannen skal vi også løbe tilbage for? Vi belejre deres felt! ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af hje1980 » 14. feb 2014, 11:11

Brodernumsi skrev:
Elscorpio skrev:Uanset om de har en sugar daddy eller ej, så må det være en klar fordel for os de har 3 karantæner i forsvaret.

Burde være guf for vores kanter.

Håber så vores midterforsvar kan holde stand (frygter lidt vores midterforsvar ikke helt har samme speed i sine tilbageløb)
Hva fannen skal vi også løbe tilbage for? Vi belejre deres felt! ;)
Netop mod Brøndby (med mindre de starter med med Antipas) er der intet at frygte inde i midten.

Hverken Markinok, Zohora, Khalenberg eller andre (på nær deres kanter) har en form for speed der kan true i dybden. Især deres store black & white duo er jo lige præcis typer som passer til vores nye forsvar. Nogle de kan tumle med uden at skulle ud at løbe.

Og det forsvar som BIF kommer med... jamen der er INGEN klasse over det. Tror godt vi kan slå BIF klart i den kamp. Würtz skal eliminere Khalenbergs opspil, så kan de intet.
Tror vi vinder 3-1... måske 4-1 hvis vi har fundet den rette skarphed. Vi vil komme til MANGE chancer i den kamp.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Forza » 14. feb 2014, 11:23

hje1980 skrev:
Brodernumsi skrev:
Elscorpio skrev:Uanset om de har en sugar daddy eller ej, så må det være en klar fordel for os de har 3 karantæner i forsvaret.

Burde være guf for vores kanter.

Håber så vores midterforsvar kan holde stand (frygter lidt vores midterforsvar ikke helt har samme speed i sine tilbageløb)
Hva fannen skal vi også løbe tilbage for? Vi belejre deres felt! ;)
Netop mod Brøndby (med mindre de starter med med Antipas) er der intet at frygte inde i midten.

Hverken Markinok, Zohora, Khalenberg eller andre (på nær deres kanter) har en form for speed der kan true i dybden. Især deres store black & white duo er jo lige præcis typer som passer til vores nye forsvar. Nogle de kan tumle med uden at skulle ud at løbe.

Og det forsvar som BIF kommer med... jamen der er INGEN klasse over det. Tror godt vi kan slå BIF klart i den kamp. Würtz skal eliminere Khalenbergs opspil, så kan de intet.
Tror vi vinder 3-1... måske 4-1 hvis vi har fundet den rette skarphed. Vi vil komme til MANGE chancer i den kamp.
Jeg har sjældent set så gode muligheder i en kamp mod BIF. Hele deres forsvar er væk og det SKAL udnyttes.

Kan ikke vente til kampen :aabfan:
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af 9000AaB » 14. feb 2014, 14:25

Ved ikke om det er mig der husker forkert, men syntes at jeg så på sporten.dk at Kahelnberg havde karantæne er det forkert husket eller?...

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af ebbejeppe » 15. feb 2014, 22:06

9000AaB skrev:Ved ikke om det er mig der husker forkert, men syntes at jeg så på sporten.dk at Kahelnberg havde karantæne er det forkert husket eller?...
Nope, ifølge Tipsbladet er Kahlenberg ikke karantæneramt - tilgengæld må de som nævnt tidligere i tråden undvære tre mand i forsvaret

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... vem-er-ude" onclick="window.open(this.href);return false;

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2014, 00:36

De tre mål mod IFK antyder vel også at vi har en gennemprøvet koncept, så selv om tre at vores stamspillere er ude, så bliver der alligevel lavet mål.

Det må foråret igennem betyde, at vi ikke falder helt igennem
- FlæskeFrank

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af AaB - Ølstykke » 17. feb 2014, 04:07

Hvad med hende Ariel, BIF har hentet i vinterpausen? Er han ikke spilleberettiget mod os?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af jonas386 » 17. feb 2014, 04:07

Jeg kan iøvrigt sagtens sd FCM få problemer de første par runder. De har mange folk ude og deres offensiv virker skrøbelig med Igboun samt Andersson ude.
Samtidig kan jeg forstå at både Femi, Rilwan Hassan og Jakob Poulsem har haft lidt problemer med kamp formen.
Plus deres træningskampe, at dømme ud fra resultaterne, har været en halv sløj omgang.

Men det hjælper os naturligvis ikke noget hvus vores forår bliver ringe. En god start er naturligvis vigtig for vores muligheder for at være med hvor det er sjovt helt frem til slutningen af sæsonen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Simon » 17. feb 2014, 13:33

Er der nogen der ved hvordan der ser ud med vores skadede folk p.t.?
En Jönsson og AK vil efter min mening være savnet selvom Spalvis nettede i weekenden. Jeg ser nødigt en Due i front igen selv på trods at vi hentede en sejr mod IFK

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. feb 2014, 13:54

AK forventes tilbage, men det er mere usikkert med Jönsson. Ved ikke med Dalsgaard.

Er der nogen der ved om Albrechtsen stadig døjer med en skade, for jeg ville da ikke klage.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af hje1980 » 17. feb 2014, 15:01

Oldager skrev:AK forventes tilbage, men det er mere usikkert med Jönsson. Ved ikke med Dalsgaard.

Er der nogen der ved om Albrechtsen stadig døjer med en skade, for jeg ville da ikke klage.
Den snak der kommer fra Brøndbys forum er han IKKE bliver klar... hvert fald ikke i en kampform der forstærker deres hold.
Men wow... der er folk på deres forum der mener de vinder med klare 4-1!!! Kan ikke se deres forsvar holde os nede på 1 mål i den kamp...

Besvar