Årsrapport 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af hje1980 » 12. mar 2014, 08:46

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Mjae...
Transferindtægter omfatter selskabets nettoandel af transfersummer for solgte kontraktrettigheder, her- under efterfølgende performancebaserede betalinger. I posten indgår endvidere lejeindtægter på udle- jede spillere.
Så vidt jeg husker var Helenius én af dem der var pant i dengang vi fik et lån for at undgå nedrykning. Det kan ikke huske det har været nævnt om vi allerede inden Helenius-salget havde indfriet alle forpligelser i den henseende. Beløbet er det overskud selskabet har fået ud af handlen. Hvis en del af beløbet var en klausul fx for hans første spillede minutter i Villa, er det også indregnet, men der kan så vidt jeg kan se godt staidg hænge klausuler der ikke er indfriet.
Eftersom man bruger ordlyden "selskabets nettoandel", kan det vel næsten kun betyde at andre også har fået penge, ellers ville man vel ikke have brugt den formulering, mon? Jeg tror bestemt du har ret i at Helenius var en af de spillere, som jeg er ret overbevist om også talte Lasse og Wichmann. Men om de performancebaserede betalinger kun vedrører Helenius, er vel til gengæld ret beset umuligt at vide. Der kunne sagtens også være faldet noget af fra salget af Lucas, som vel både fik debut i Æresdivisionen og CHL i 2013.
Nettoandelen skal vel også tages højde for den værdi Helenius er bogført som aktiv... Det skal vel trækkes fra transferbeløbet for at få netteindtægten på den handel...

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af larsdahl » 12. mar 2014, 09:13

Er der nogen, der kender nok til UEFAs Financial Fair Play program til at kunne sige, hvad dette regnskab kommer til at betyde for AaBs muligheder for (såfremt de skulle kvalificere sig) at deltage i UEFAs turneringer?

I dette års UEFA Turneringer blev en del hold udelukket for rod i økonomien, bla. Malaga og Rayo Vallecano fra Spanien samt PAS Giannina og Panathinaikos fra Grækenland.

http://www.uefa.org/disciplinary/news/n ... 67500.html

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af doukas » 12. mar 2014, 09:55

Aktiekursen på AaB-aktier synes at have taget "godt imod" årsregnskabet, idet den er åbnet i +3,35 % men ved ikke hvor meget det har at sige?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af Halil » 12. mar 2014, 10:12

Pastorius skrev:
Kunji skrev:Til fremtidig diskussioner er det også værd at notere, at vi forventer et nul-resultat i 2014 ud fra forventninger om ingen spillersalg/køb i sommervinduet, ingen europæisk fodbold og TV-penge ud fra placeringer som 3., 6. og 6.

Såfremt at hr. Schoors/bestyrelsen kan leve op til det, er vi godt kørende.
Eller måske skal vi bare være rigtig gode for at få to 6. pladser uden tilgang af spillere efter RJ, og de andre udløb.
AaB får, som minimum tredjepladsen ved første runde af tv pengene. En andenplads er bestemt sandsynligt.

Jeg har ærlig talt, ufatteligt svært ved, at se AaB ende under 4. pladsen ved runde 2 af tv-pengene. Pladserne skal formentlig fordeles mellem AaB, bif, fcm og fck.

Ved 3 omgang er det en ny sæson og her bliver det straks langt sværere, at spå om en placering. En sjetteplads eller bedre er dog fair nok, synes jeg.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 10:16

Halil skrev:
Pastorius skrev:
Kunji skrev:Til fremtidig diskussioner er det også værd at notere, at vi forventer et nul-resultat i 2014 ud fra forventninger om ingen spillersalg/køb i sommervinduet, ingen europæisk fodbold og TV-penge ud fra placeringer som 3., 6. og 6.

Såfremt at hr. Schoors/bestyrelsen kan leve op til det, er vi godt kørende.
Eller måske skal vi bare være rigtig gode for at få to 6. pladser uden tilgang af spillere efter RJ, og de andre udløb.
AaB får, som minimum tredjepladsen ved første runde af tv pengene. En andenplads er bestemt sandsynligt.

Jeg har ærlig talt, ufatteligt svært ved, at se AaB ende under 4. pladsen ved runde 2 af tv-pengene. Pladserne skal formentlig fordeles mellem AaB, bif, fcm og fck.

Ved 3 omgang er det en ny sæson og her bliver det straks langt sværere, at spå om en placering. En sjetteplads eller bedre er dog fair nok, synes jeg.
Ja, min kommentar skulle ikke tages helt alvorligt. Jeg tror dog stadig kravet om balance i primær drift uden transfer, er et livsvilkår for AaB sat af bestyrelsen, så uanset hvordan indtægtssiden ser ud i budgettet, så vil udgiftssiden blive justeret så den passer til - så må det være op til Gaarde at få de sportslige ambitioner til at hænge sammen indenfor de rammer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af doukas » 12. mar 2014, 10:17

Halil skrev:
Pastorius skrev:
Kunji skrev:Til fremtidig diskussioner er det også værd at notere, at vi forventer et nul-resultat i 2014 ud fra forventninger om ingen spillersalg/køb i sommervinduet, ingen europæisk fodbold og TV-penge ud fra placeringer som 3., 6. og 6.

Såfremt at hr. Schoors/bestyrelsen kan leve op til det, er vi godt kørende.
Eller måske skal vi bare være rigtig gode for at få to 6. pladser uden tilgang af spillere efter RJ, og de andre udløb.
AaB får, som minimum tredjepladsen ved første runde af tv pengene. En andenplads er bestemt sandsynligt.

Jeg har ærlig talt, ufatteligt svært ved, at se AaB ende under 4. pladsen ved runde 2 af tv-pengene. Pladserne skal formentlig fordeles mellem AaB, bif, fcm og fck.

Ved 3 omgang er det en ny sæson og her bliver det straks langt sværere, at spå om en placering. En sjetteplads eller bedre er dog fair nok, synes jeg.
For at sige det lige ud - det er pissefedt at man melder så relativt konservativt ud. Der står vel heller ikke noget om man har valgt at indregne gevinsten ved at deltage i semi-finalen i DBU Pokal og evt. en Pokalfinale?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af hje1980 » 12. mar 2014, 10:23

larsdahl skrev:Er der nogen, der kender nok til UEFAs Financial Fair Play program til at kunne sige, hvad dette regnskab kommer til at betyde for AaBs muligheder for (såfremt de skulle kvalificere sig) at deltage i UEFAs turneringer?

I dette års UEFA Turneringer blev en del hold udelukket for rod i økonomien, bla. Malaga og Rayo Vallecano fra Spanien samt PAS Giannina og Panathinaikos fra Grækenland.

http://www.uefa.org/disciplinary/news/n ... 67500.html
Ja det er et godt spørgsmål... mon ikke UEFA kigger lidt dybere inden så drastiske beslutninger tages... bla. at der i driften er overskud og undeskuddet skyldes afskrivninger og ikke sindsygt overforbrug...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. mar 2014, 14:24

Pastorius skrev: Mon ikke det hænger sammen med (den nye) låne garanti fra moderklubben? Det kan da godt være at de fortsætter den stil efterfølgende men mon ikke der er de samme krav på pengene som der var første gang.
Det tror jeg faktisk ikke, jeg er ret sikker på man havde budgetteret på samme måde alligevel, især efter et år hvor man rent faktisk holder budgettet på driften. Men det er vel klart at moderklubbens øgede indflydelse og magt i AaB A/S er en faktor i hele "tæring efter næring" strategien, det tror jeg bestemt.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af AnyFellow » 12. mar 2014, 14:35

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev: Mon ikke det hænger sammen med (den nye) låne garanti fra moderklubben? Det kan da godt være at de fortsætter den stil efterfølgende men mon ikke der er de samme krav på pengene som der var første gang.
Det tror jeg faktisk ikke, jeg er ret sikker på man havde budgetteret på samme måde alligevel, især efter et år hvor man rent faktisk holder budgettet på driften. Men det er vel klart at moderklubbens øgede indflydelse og magt i AaB A/S er en faktor i hele "tæring efter næring" strategien, det tror jeg bestemt.
Det er vel også mere logisk at moderklubben ønsker at engagere sig mere nu hvor AaB igen er en ren fodboldklub og ikke en stor koncern med alt muligt andet ragelse.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af 9000AaB » 13. mar 2014, 12:37

Kan godt være jeg spørg dumt men er moderklubben en forretning eller en forening?
tænkte bar hvis det er en forening må de vel ikke uddele lån? men igen er det en forretning hvorfor kan vi -eller jeg kan ikke!- finde deres årsregnskab ?...

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af birk » 13. mar 2014, 13:34

Det er en forening, som får medlems tilskud fra Aalborg kommune for deres medlemmer under 25 år . Det er lidt utroligt , de må låne penge ud, når de får støtte fra Aalborg kommune

Besvar