Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2014, 14:40

Kampene falder som perler på en snor i denne periode, derfor er det allerede på tide at se frem til næste kamp, som er 1. pokalsemifinale på torsdag kl. 20 mod 1. divisionsholdet Horsens. Desværre led vi et unødvendigt nederlag i går i Haderslev, men det er hvad der sker engang i mellem. Spillemæssigt viste vi i store perioder gode takter og var meget dominerende og chanceskabende, men det er klart at det forsvarsmæssigt bestemt ikke så overbevisende ud.
I det hele taget er der dømt topunderholdning når vi spiller på udebane. I vores foreløbige 11 udekampe i Superligaen er der scoret
46 mål (AaB har scoret 24 mål og indkasseret 22 i 11 udekampe)! Det må endegyldigt begrave Kents ry som en træner der satser på en betondefensiv ;)

Kampen på torsdag bliver sikkert lige, men overordnet set vil det være en gedigen fiasko hvis vi ikke kvalificerer os til pokalfinalen. Vi skal slå Horsens samlet over 2 kampe, men derfor kan uafgjort alligevel være et ok resultat på torsdag så længe det ikke er en nulløsning, men nu spiller vi aldrig til nul på udebane :S Da vi starter ude er det enormt vigtigt at vi kommer på måltavlen.
Sejr er selvfølgelig bedst, men 1-1 eller 2-2 vil også være et ok resultat, da vi så kan smadre Horsens i returkampen på fortet i Vestbyen. Jeg så Horsens´ kamp mod Vejle i går og de imponerede bestemt ikke. Bortset fra deres dødbolde hvor de overmatcher os klart og deres generelle fysiske styrke i duelspillet, så er der ikke det store at være nervøs for. Det skal da lige være banen, den så godt nok dårlig ud. Det er lidt svært at vurdere hvor seriøst Horsens prioriterer pokalen. Selvfølgelig går de efter at komme i pokalfinalen når de nu er så tæt på, men for Horsens er oprykning langt vigtigere end pokalen.

Da vi netop har påbegyndt et meget tæt kampprogram overvejer Kent sikkert at rotere lidt på holdet. Det er en svær balancegang da der skal stilles et slagkraftigt hold, men det er også vigtigt at hvile de spillere som har behov for det. Det er lidt svært at forudse startopstillingen, men jeg gør alligevel et forsøg:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Wichmann - Due
Spalvis - Curth

Jeg tror ikke at Jönsson starter inde, men han kan være en luksus joker at have siddende på bænken. Tvivler på at Jönsson kan spille 3 kampe på 8 dage, det vil være at gamble med hans skrøbelige bentøj. Thomsen kan sikkert også godt trænge til et lille hvil, han har allerede spillet mange kampe dette forår (inkl. U21 landskampe). Kent overvejer sikkert også at spare Risgård på torsdag. I front ser vi sårbare ud uden Jönsson og AK, men Spalvis brød heldigvis måltørken i går, det betyder sikkert meget mentalt at han kom på tavlen. Curth spillede sig bestemt ikke på holdet i går, men pladsen ved siden af Spalvis er godt nok ikke nem at besætte når valget står mellem Curth, SF og Toft.

Tror at vi spiller uafgjort, hvorefter vi sætter salamiholdet på plads i returkampen

:aabfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. mar 2014, 15:25

Jeg tror ikke det var tilfældigt at Kent foretog de lidt underlige udskiftninger i går. Det er muligt at PK kun blev taget ud fordi han mærkede et eller andet som ikke var en decideret skade, men jeg kunne godt forestille mig han ikke er i stand til at spille torsdag, eller at han skal spares. Vi er under alle omstændigheder ekstremt sårbare på den backplads, hvis ikke Dalsgaard snart er klar.

Jeg synes det er et svært valg, om man skal spare mange spillere torsdag, eller hamre igennem i noget der ligner stærkeste opstilling, og få den lukket i første kamp, hvor Horsens kan overraskes af vores voldsomme boldtempo. Omvendt bør vi kunne skifte ret meget ud, og stadig have forventninger om at skabe et brugbart resultat.

Jeg så meget gerne at Jönsson, Spalvis, Risgaard, Kusk, Thomsen, PK og Würtz max. spiller en halvleg mod Horsens.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Buzz Killington » 24. mar 2014, 15:47

Jesper Schmidt skrev:Jeg tror ikke det var tilfældigt at Kent foretog de lidt underlige udskiftninger i går. Det er muligt at PK kun blev taget ud fordi han mærkede et eller andet som ikke var en decideret skade, men jeg kunne godt forestille mig han ikke er i stand til at spille torsdag, eller at han skal spares. Vi er under alle omstændigheder ekstremt sårbare på den backplads, hvis ikke Dalsgaard snart er klar.

Jeg synes det er et svært valg, om man skal spare mange spillere torsdag, eller hamre igennem i noget der ligner stærkeste opstilling, og få den lukket i første kamp, hvor Horsens kan overraskes af vores voldsomme boldtempo. Omvendt bør vi kunne skifte ret meget ud, og stadig have forventninger om at skabe et brugbart resultat.

Jeg så meget gerne at Jönsson, Spalvis, Risgaard, Kusk, Thomsen, PK og Würtz max. spiller en halvleg mod Horsens.
Svensken faar naeppe pokalerfaring, og jeg syntes det ville vaere paa sin plads at saette Augo og Wich ind i stedet for Wurtz og Ris. Saa kan man afhaengigt at kampbilledet skifte Kusk, Thomsen og PK ud efter behov. Naar det saa er sagt saa har vi 3,5 dage paa hver side af pokalkampen, saa jeg er sikker paa Kent satser hele butikken, og kun aendrer i truppen hvis der er tegn paa skader og den slags.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Yankee » 24. mar 2014, 15:53

Jeg tror egentlig vi kører videre i noget nær stærkeste opstilling. Det virker dog oplagt at give nr. 12-14 i truppen lidt mere kamptræning, så jeg tipper følgende opstilling:

Larsen
Kristensen - Petersen - Thelander - Ahlmann
Kusk - Würtz - Wichmann - Due
Curth - Spalvis

Augustinussen var så fornærmende ringe i reservekampen mod FCK at jeg ikke kan forestille mig ham i startopstillingen - men det kan jo være jeg bliver klogere.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 24. mar 2014, 16:13

Jeg tror også på nogle reserver fra start, men jeg tror ikke Kent vil satse så meget, som han gjorde mod HB Køge, hvor det gik skidt.

Larsen
PK-KEP-Thelander-Ahlmann
Kusk-Würtz-Wichmann-Thomsen
Spalvis-Curth

PK skal sikkert skiftes ud i kampen mod FCK, fordi Dalle err klar som joker, så lad ham endelig få nogle fortjente minutter. KEP eller Thelander kunne godt spares til fordel for Kasper P., men de har brug for lidt oprejsning, så lad dem spille.
Kusk og Thomsen skal være klar til søndag mod FCK; så dem så jeg gerne udskiftet, hvis kampen udarter sig som jeg håber (0-17, tak)
Wich får chancen, fordi Würtz fylder så meget defensivt, fordi Wichmann har kvalitet i det fremadrettede spil og fordi vi skal passe på Risgård, som havde knæproblemer her sidste uge, og som også fik et spark på knæret i kampen mod sønderjyske.
Det vil desuden være spændende med Curth og Spalvis i samme angreb. Det er ikke set endnu, men Curth klarede det ganske godt med en stor og stærk Duncan og med en stor og stærk Prica, så hvorfor skulle han ikke klare sig fint med en stor og stærk Spalvis, som trækker folk til sig?

Udskiftninger - Kusk, Thomsen, Spalvis
Indskiftninger - Due/AK, Bruhn, Dalsgard.

Edit: Banen kan blive et stort problem.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Søgaard » 24. mar 2014, 16:22

Horsens kommer til at spille hårdt som de plejer og med stor gejst. Deres start 11'er er ikke så dårlig på papiret, så jeg håber ikke der bliver skiftet for meget ud og taget for let på opgaven. De kan sagtens byde os op til dans.. så lad os nu stille så stærkt vi kan og så hellere spare i returen, hvis vi er i stand til at vinde med et par stykker i Horsens..
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2014, 16:32

Søgaard skrev:Horsens kommer til at spille hårdt som de plejer og med stor gejst. Deres start 11'er er ikke så dårlig på papiret, så jeg håber ikke der bliver skiftet for meget ud og taget for let på opgaven. De kan sagtens byde os op til dans.. så lad os nu stille så stærkt vi kan og så hellere spare i returen, hvis vi er i stand til at vinde med et par stykker i Horsens..
Som jeg skrev i optakten så skal vi passe på Horsens' dødbolde og fysik, men bortset fra det så er Horsens på ingen måde skræmmende.Et hold der har Anders Randrup på holdet vil jeg ik just betegne som stærkt ;)
Deres angribere er også ret dårlige.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6387
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 24. mar 2014, 17:57

Nu lavede Randrup vel to mål i en pokalkamp mod os, så vi skal vel holde øje med ham
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Forza » 25. mar 2014, 15:08

Med det pressede kampprogram håber jeg også på at vi kan spare nogle af spillerne i truppen.

Larsen
PK - KEP - Thelander - Ahlmann
Kusk - Augu - Wichmann - Due
Spalvis - Curth/SF/Toft

Augu er jeg ret i tvivl om. Kunne læse mig frem til at han har været elendig i FCK kampen og hans generelle niveau har bestemt heller ikke overbevist mig om noget som helst. Derfor kunne det godt være nødvendigt med Wurtz på denne plads istedet, selvom det kunne være rart at spare ham lidt.

I angrebet er verdens billigste plads til salg. Curth som konsekvent altid brænder ALLE chancer, SF som intet har at byde på, og Toft som ikke en gang kunne spille sig på holdet for Vejle i 1. div.

Jönsson kan herefter få den sidste halve time på banen. Afhængigt af hvordan det går.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Freddie » 25. mar 2014, 15:43

Jeg tror nu ikke at Kent decideret sparer nogen. Hvis man vil være med på topplan, skal man kunne spille to kampe på 7 dage. Det her er en semifinale i DBUs pokalturnering. Den tror jeg ikke Kent vil risikere. Altså Risgård og Würtz på den centrale, svenskeren med fra start, hvis han i øvrigt kan spille og Thomsen med på kanten. Den eneste ændring jeg kan se i forhold til Sønderjyske er, at Kasper Pedersen må trænge sig alvorligt på i stedet for Thelander. Bemærk at da vi sidst var i den situation, at vi bare skulle banke et 1.divisionshold over to semifinaler tabte vi til Randers på udebanemål. Det må ikke ske igen.
Forza skrev:Med det pressede kampprogram håber jeg også på at vi kan spare nogle af spillerne i truppen.

Larsen
PK - KEP - Thelander - Ahlmann
Kusk - Augu - Wichmann - Due
Spalvis - Curth/SF/Toft

Augu er jeg ret i tvivl om. Kunne læse mig frem til at han har været elendig i FCK kampen og hans generelle niveau har bestemt heller ikke overbevist mig om noget som helst. Derfor kunne det godt være nødvendigt med Wurtz på denne plads istedet, selvom det kunne være rart at spare ham lidt.

I angrebet er verdens billigste plads til salg. Curth som konsekvent altid brænder ALLE chancer, SF som intet har at byde på, og Toft som ikke en gang kunne spille sig på holdet for Vejle i 1. div.

Jönsson kan herefter få den sidste halve time på banen. Afhængigt af hvordan det går.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af jensemand57 » 25. mar 2014, 17:01

Det bliver spændende, at se hvor holdet står henne efter nederlaget i søndags. Vi er blevet og med rette udpeget som Danmarks bedst spillende hold pt., men omvendt må vi jo sige, at vi nok ikke har det bedste midterforsvar i dannevang. Hvordan vil KN reagere efter i søndags? Vil han prøve Kasper med KEP, eller giver han Thelander en chance for at revancher sig efter i søndags.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Brent » 25. mar 2014, 21:22

Hvorfor ikke smide Due op som hængende angriber bagved Spalvis, den konstellation har været prøvet med succes.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. mar 2014, 22:04

Brent skrev:Hvorfor ikke smide Due op som hængende angriber bagved Spalvis, den konstellation har været prøvet med succes.
Nej. Bare nej.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af hje1980 » 26. mar 2014, 08:35

Brent skrev:Hvorfor ikke smide Due op som hængende angriber bagved Spalvis, den konstellation har været prøvet med succes.
Eller Augo helt op toppen...???? og Dalsgaard... i en 3-4-3

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Søgaard » 26. mar 2014, 09:01

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:Horsens kommer til at spille hårdt som de plejer og med stor gejst. Deres start 11'er er ikke så dårlig på papiret, så jeg håber ikke der bliver skiftet for meget ud og taget for let på opgaven. De kan sagtens byde os op til dans.. så lad os nu stille så stærkt vi kan og så hellere spare i returen, hvis vi er i stand til at vinde med et par stykker i Horsens..
Som jeg skrev i optakten så skal vi passe på Horsens' dødbolde og fysik, men bortset fra det så er Horsens på ingen måde skræmmende.Et hold der har Anders Randrup på holdet vil jeg ik just betegne som stærkt ;)
Deres angribere er også ret dårlige.
Ikke desto mindre findes der spillere på holdet med mange års superligaerfaring, som tidligere har gjort ondt på os. Henrik Toft/Jude Nworuh i angrebet kan jeg sagtens se skabe problemer for os, jeg kan ikke se hvorfor du mener det er en ringe angrebskonstellation. Jeppe Mehl på kanten. De er et godt hold, der sagtens kan slå os hvis de kommer med fuld gejst og vi tager lidt let på opgaven. Selvfølgelig kan vi pakke Toft og Nworuh ind med en koncentreret indsats, men de har nogle spidskompetencer der potentielt sagtens kan gøre ondt på os.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af hje1980 » 26. mar 2014, 09:51

Forstår ikke denne frygt for Horsens... Jo alt kan ske i en pokalkamp, men vores hold har altså så meget mere klasse at jeg ikke kan forestille mig andet end vi går videre efter 2 sejre...
Selv hvis vi kommer med udskiftninger i vores normale (STÆRKE) start 11'er.

Synes vi ligger i en 70-30 favorit rolle... og er sikker på vi viser klassen.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Brent » 26. mar 2014, 09:57

hje1980 skrev:
Brent skrev:Hvorfor ikke smide Due op som hængende angriber bagved Spalvis, den konstellation har været prøvet med succes.
Eller Augo helt op toppen...???? og Dalsgaard... i en 3-4-3
Hvad ævler du om, prøver du at være sarkastisk.... Due spillede hængende da vi ydmygede AGF i pokalen, det gjorde han rigtig godt
AaB - the Nordic gateway to Europe

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af white splash » 26. mar 2014, 10:08

Brent skrev:
hje1980 skrev:
Brent skrev:Hvorfor ikke smide Due op som hængende angriber bagved Spalvis, den konstellation har været prøvet med succes.
Eller Augo helt op toppen...???? og Dalsgaard... i en 3-4-3
Hvad ævler du om, prøver du at være sarkastisk.... Due spillede hængende da vi ydmygede AGF i pokalen, det gjorde han rigtig godt
Brent, forslaget er sådan set fint og har selv tænkt tanken. Tror det var blevet modtaget mere seriøst, hvis det ikke kom fra dig... Du har lidt ødelagt det for dig selv herinde med alt dit trolleri..
1 2 3 Jimmy er en mur!

Strandfelt
2. div
2. div
Indlæg: 121
Tilmeldt: 9. okt 2008, 15:22

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Strandfelt » 26. mar 2014, 10:18

Brent skrev:
hje1980 skrev:
Brent skrev:Hvorfor ikke smide Due op som hængende angriber bagved Spalvis, den konstellation har været prøvet med succes.
Eller Augo helt op toppen...???? og Dalsgaard... i en 3-4-3
Hvad ævler du om, prøver du at være sarkastisk.... Due spillede hængende da vi ydmygede AGF i pokalen, det gjorde han rigtig godt
Nej, han gjorde ikke. Han spillede pladsen i træningskamp mod Gøteborg. Mod AGF Var det Kusk og Spalvis på toppen.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, torsdag d. 27. marts 2014

Indlæg af Brent » 26. mar 2014, 10:39

Strandfelt skrev:
Brent skrev:
hje1980 skrev:
Brent skrev:Hvorfor ikke smide Due op som hængende angriber bagved Spalvis, den konstellation har været prøvet med succes.
Eller Augo helt op toppen...???? og Dalsgaard... i en 3-4-3
Hvad ævler du om, prøver du at være sarkastisk.... Due spillede hængende da vi ydmygede AGF i pokalen, det gjorde han rigtig godt
Nej, han gjorde ikke. Han spillede pladsen i træningskamp mod Gøteborg. Mod AGF Var det Kusk og Spalvis på toppen.
Due spillede i angrebet mod AGF

http://indkast.dk/index.php?nyhed=114506" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar