AaB Allstar

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

AaB Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2014, 12:39

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... aares.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Husk at stem, når det bliver relevant, jeg skal nok holde tråden nogenlunde opdateret i takt med der kommer nye ting.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB Allstar

Indlæg af thomasjn » 26. mar 2014, 12:58

Synes et all-star hold er en lidt sjov størrelse for, hvad er kriteriet for at blive valgt. Er det hvor god spilleren var eller, hvor meget han har betydet for klubben. Alt afhængigt af hvordan man ser det vil man nok få et købedomineret hold eller et nordjysk domineret hold.

Købeholdet

Karim Zaza

Kasper Bøgelund, Jozo Matovac, Trond Andersen, Brian Priske

Siyabonga Nomvethe, Ståle Solbakken, Anders Andersson, Andreas Johansson

Frank Strandli, Rade Prica

Bænk
Winsnes
MJ
Ericsson
Kleber

Det lokalt forankrede all-star hold

Jimmy Nielsen

Torben Boye, Ib Simonsen, Jes Høgh, Søren Thorst

Thomas Augustinussen, Kasper Risgård, Lars Thomsen

Nicklas Helenius, Erik Bo Andersen, Jesper Grønkjær

Bænk:
Kusk
"Mini"
Meter Pøller
Thorst Senior
Søren Frederiksen den første
Evt. Jeppe Curth, er ikke stor fan af Curth, men man kan ikke tage fra ham hvad han præsterede i 2007/2008.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2014, 12:59

https://www.facebook.com/aabfodbold?v=a ... k.com%252F" onclick="window.open(this.href);return false;

Første afstemning, til keeper posten, er oppe nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Allstar

Indlæg af white splash » 26. mar 2014, 13:01

jonas386 skrev:https://www.facebook.com/aabfodbold?v=a ... k.com%252F

Første afstemning, til keeper posten, er oppe nu.
Den kan der næppe værre meget konkurrence om... :)
1 2 3 Jimmy er en mur!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2014, 13:04

Uanset hvor glad jeg er for Bøgelund, så er Allan Olesen vel et bedre bud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Allstar

Indlæg af white splash » 26. mar 2014, 13:15

jonas386 skrev:Uanset hvor glad jeg er for Bøgelund, så er Allan Olesen vel et bedre bud.
Torben Boye?????
1 2 3 Jimmy er en mur!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB Allstar

Indlæg af Forza » 26. mar 2014, 13:36

[quote="thomasjn"]Synes et all-star hold er en lidt sjov størrelse for, hvad er kriteriet for at blive valgt. Er det hvor god spilleren var eller, hvor meget han har betydet for klubben. Alt afhængigt af hvordan man ser det vil man nok få et købedomineret hold eller et nordjysk domineret hold. Købeholdet

Er helt enig. Det må næsten være et kryds mellem de kritererier du skitserer man skal vurdere det ud fra hvis man skal stille ét hold.

Mit bud er:

Jimmy Nielsen
Boye Wæhler Matovac Priske
Nomvethe, Ståle, Anders Andersson, Grønkjær
Peter Møller Prica

Målmandsposten: er efter min mening en no-brainer (i hvert fald i den tid jeg har fulgt AaB). NL har slet ikke nok år på posten for at kandiderer til denne position. Zaza havde nogle gode år men blev mere og mere usikker og hans sidste år i AaB ødelagde alt for mig. Jimmy havde også usikkerhed på mange fronter men var samlet set den største i AaB trøjen.

Forsvaret: Her er alternativerne Allan O/Bøge + Kleber/Borgersen + Jens Jessen/Michael Jakobsen. Kleber havde jeg især en stor fidus til men hans skader gør at han kun ryger på bænken på holdet. Jes Høgh nægter jeg at nævne i denne sammenhæng grundet hans negative ladet kommentarer om AaB efterfølgende (hans tid i BIF hjælper heller ikke). Han har intet for klubben og skal derfor ikke behandles som en legende i klubben.

Midtbanen har jeg Ene, Henrik "Mini" Rasmussen, Augu, Würtz, Winsness, Johansson. Specielt har jeg en stor forkærlighed for Mini, men grundet ekstrem konkurrence på pladsen kan jeg desværre ikke sætte ham ind.

Angrebet: Her er det hamrende svært at se bort fra Strandli og Søren Frederiksen (den rigtige), men de to jeg har valgt ovenfor var simpelthen så sublime i deres AaB tid at jeg ikke kan se dem slået. Andre store alternativer er Erik Bo, Helenius og Søren Andersen.

Min tid som AaB fan startede nogle år inden mesterskabet 99/2000 og derfor er mit hold selvfølgelig præget af dette og gode folk som Ib Simonsen, Søren Thorst osv. kender jeg kun af navn og kan derfor ikke vurdere dem i sammenhængen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB Allstar

Indlæg af limey » 26. mar 2014, 14:05

Ja, sådan ser den altså ud i år.

-----------Jimmy------------
- Boye - Matovac - Ib - Jessen ---
- Kusk - Ståle - Peter R - Grønkål
-----Erik Bo - - Prica ---------

Bænk: Zaza, J. Høgh, Thorst, Andersson, Augo, Helenius

Greven havde gået direkte ind i startelleveren i stedet for P.R. havde det ikke været for feriepengesagen. ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Allstar

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. mar 2014, 14:19

Jimmy

Thorst - Ib - Matovac

Nomvethe - Ståle - Mini - Grønkjær

Strandli - Prica - Erik Bo


Det er jo en umulig opgave, som uanset hvad man gør, skaber en bred og stærk bænk, hvor navne som Boye og Augo står først, efterfuldt af Peter Rasmussen, Ålen, Würtz, Jens Jessen, Høgh...

Der vil dog aldrig være særlig mange udlændinge på et allstar hold fra mig... så skal der være ydet noget helt særligt, eller spilleren skal have et fuldstændigt overvældende fodboldtalent som Nomvethe.

EDIT: Bliver jeg spurgt om 4-5 år, er jeg sikker på der vil være en del spillere på mit allstar hold fra den nuværende generation, men de mangler stadig at bevise sig. Jeg tænker især på spillere som Lucas, Kusk, Dalsgaard og Nikolaj Larsen... ja og selvfølgelig Thomsen, som jeg synes har potentiale til at blive den allerstørste.

EDIT2: Vi snakker åbenbart kun Superliga, så Flindten ryger selvffølgelig af mit hold, hvor han nu også mest var med for at give det en snert af nostalgi. Strandli tager selvfølgelig hans plads, og han burde vel egentlig have været det i første omgang-

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB Allstar

Indlæg af astonvilla » 26. mar 2014, 14:53

Dybt useriøst at foreslå et All-Star hold uden Strandli som tank-centerforward.
Vanvid!

Det vil jo næsten være som at foreslå et All-Star forsvar uden Matovac.

Kom ind i kampen :)
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB Allstar

Indlæg af Lindmark » 26. mar 2014, 15:07

limey skrev:Ja, sådan ser den altså ud i år.

-----------Jimmy------------
- Boye - Matovac - Ib - Jessen ---
- Kusk - Ståle - Peter R - Grønkål
-----Erik Bo - - Prica ---------

Bænk: Zaza, J. Høgh, Thorst, Andersson, Augo, Helenius

Greven havde gået direkte ind i startelleveren i stedet for P.R. havde det ikke været for feriepengesagen. ;)
Tak for P.Rasmussen, som vil være blandt de første tre på mit holdkort. Greven når ham ikke til sokkeholderne, hverken fodboldmæssigt eller mht. format.

Andre 'sikre startere' er efter min mening J.Nielsen, T.Boye, S.Solbakken og P.Møller.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB Allstar

Indlæg af Pastorius » 26. mar 2014, 15:12

Lindmark skrev:
limey skrev:Ja, sådan ser den altså ud i år.

-----------Jimmy------------
- Boye - Matovac - Ib - Jessen ---
- Kusk - Ståle - Peter R - Grønkål
-----Erik Bo - - Prica ---------

Bænk: Zaza, J. Høgh, Thorst, Andersson, Augo, Helenius

Greven havde gået direkte ind i startelleveren i stedet for P.R. havde det ikke været for feriepengesagen. ;)
Tak for P.Rasmussen, som vil være blandt de første tre på mit holdkort. Greven når ham ikke til sokkeholderne, hverken fodboldmæssigt eller mht. format.

Andre 'sikre startere' er efter min mening J.Nielsen, T.Boye, S.Solbakken og P.Møller.

Mon ikke også generationer har noget at sige her.

Jeg har ikke nærlæst tråden, men har ikke lige set Henning Munk Jensen nævnt nogen steder. Er der andre AaB-spillere der har spillet 62 landskampe for DK?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 26. mar 2014, 15:58

Pastorius skrev:
Lindmark skrev:
limey skrev:Ja, sådan ser den altså ud i år.

-----------Jimmy------------
- Boye - Matovac - Ib - Jessen ---
- Kusk - Ståle - Peter R - Grønkål
-----Erik Bo - - Prica ---------

Bænk: Zaza, J. Høgh, Thorst, Andersson, Augo, Helenius

Greven havde gået direkte ind i startelleveren i stedet for P.R. havde det ikke været for feriepengesagen. ;)
Tak for P.Rasmussen, som vil være blandt de første tre på mit holdkort. Greven når ham ikke til sokkeholderne, hverken fodboldmæssigt eller mht. format.

Andre 'sikre startere' er efter min mening J.Nielsen, T.Boye, S.Solbakken og P.Møller.

Mon ikke også generationer har noget at sige her.

Jeg har ikke nærlæst tråden, men har ikke lige set Henning Munk Jensen nævnt nogen steder. Er der andre AaB-spillere der har spillet 62 landskampe for DK?
Dette spoergsmaal boer - som det meste andet - ikke vaere demokratisk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: AaB Allstar

Indlæg af svendpoulsen » 26. mar 2014, 16:06

MHT målmand, så er der et par stykker, som vel heller ikke helt skal glemmes: Carsten Simensen og Harbo Larsen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 26. mar 2014, 16:10

Pastorius skrev:
Lindmark skrev:
limey skrev:Ja, sådan ser den altså ud i år.

-----------Jimmy------------
- Boye - Matovac - Ib - Jessen ---
- Kusk - Ståle - Peter R - Grønkål
-----Erik Bo - - Prica ---------

Bænk: Zaza, J. Høgh, Thorst, Andersson, Augo, Helenius

Greven havde gået direkte ind i startelleveren i stedet for P.R. havde det ikke været for feriepengesagen. ;)
Tak for P.Rasmussen, som vil være blandt de første tre på mit holdkort. Greven når ham ikke til sokkeholderne, hverken fodboldmæssigt eller mht. format.

Andre 'sikre startere' er efter min mening J.Nielsen, T.Boye, S.Solbakken og P.Møller.

Mon ikke også generationer har noget at sige her.

Jeg har ikke nærlæst tråden, men har ikke lige set Henning Munk Jensen nævnt nogen steder. Er der andre AaB-spillere der har spillet 62 landskampe for DK?
Jeg er enig i din indvending. AaB skal have plus for initiativet, men "De rigtige 11" får man ikke ved at stemme om dem. Jeg tvivler på, at ret mange stemmer på AaB-legender som Henning Munk, Børge Bach, Kjeld Thorst, John Holm Jensen og Ove Flindt Bjerg. Eller for den sags skyld Werner Hedegaard, Karl Anker Højfeldt og andre fra bronzeholdet i 36, som de af os, der er lidt oppe i årerne stadig kan mindes med glæde.

Udfaldet af afstemningen bliver formentlig en blanding af spillere fra de tre mesterhold, og så kommer resultatet til at ligne det, man finder på i historieløse klubber som Brøndby, FCK og FCM. I modsætning til dem eksisterede AaB også før internettet og farvefjernsynets opfindelse. Men jeg tror ikke, at resultatet af afstemningen om AaB All Star kommer til at vise det.

Men som sagt: fint initiativ. Jeg synes bare, at man skulle have overladt opgaven med at sammensætte holdet til John Laden og et par af de gamle AaB-folk.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB Allstar

Indlæg af limey » 26. mar 2014, 16:11

astonvilla skrev:Dybt useriøst at foreslå et All-Star hold uden Strandli som tank-centerforward.
Vanvid!
Det er vel lidt smag og behag. I denne anakronistiske leg har jeg Prica som targetman med Romario ved siden af. Og Helenius rater jeg også foran Stradli. Der er jo også nogle der ville vælge Søren Evigglad i front - og det synes jeg personligt er helt absurd.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: AaB Allstar

Indlæg af larsdahl » 26. mar 2014, 16:41

limey skrev:
astonvilla skrev:Dybt useriøst at foreslå et All-Star hold uden Strandli som tank-centerforward.
Vanvid!
Det er vel lidt smag og behag. I denne anakronistiske leg har jeg Prica som targetman med Romario ved siden af. Og Helenius rater jeg også foran Stradli. Der er jo også nogle der ville vælge Søren Evigglad i front - og det synes jeg personligt er helt absurd.
Hvordan man kan se bort fra Peter Møller i angrebet er mig en gåde... ;)

Lidt statistik (selvfølgelig kun kampe for AaB):

Sæson 1990: 21 kampe 14 mål
Sæson 1991: 18 kampe 9 mål
Sæson 91/92: 32 kampe 17 mål (superligatopscorer)
Sæson 92/93: 30 kampe 20 mål (superligatopscorer)

http://danskfodbold.com/spiller.php?lig ... lubid=1003

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2014, 17:10

Mht målmandsposten er Zaza vel heller ikke et totalt retarderet bud. Har stemt på Jimmy, men Zaza har trodsalt været med til nogle stærke europa resultater, samt skaffet os et mesterskab.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: AaB Allstar

Indlæg af Dr.Jones » 26. mar 2014, 22:28

Er det ikke et Superliga-allstar hold? Så er det vel lidt svært at stemme på Keld Thorst!?!?

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB Allstar

Indlæg af Corona » 26. mar 2014, 22:37

jonas386 skrev:Mht målmandsposten er Zaza vel heller ikke et totalt retarderet bud. Har stemt på Jimmy, men Zaza har trodsalt været med til nogle stærke europa resultater, samt skaffet os et mesterskab.
Har også valgt Den Hvide Puma. 398 kampe, en teknik på så lavt et plan at det næsten blev charmerende og generelt bare en fantastisk figur for AaB.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Besvar