Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. mar 2014, 12:56

Det er i øvrigt tankevækkende, at det den ene store angribertransfer i år kun magter at spille 60-70 pct. af kampminutterne, og at den anden, efter han er sin skade kvit, vurderes at være efter både Frederiksen og Curth i køen.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Buzz Killington » 29. mar 2014, 13:01

AaB 85 95 99 08 skrev:Det er i øvrigt tankevækkende, at det den ene store angribertransfer i år kun magter at spille 60-70 pct. af kampminutterne, og at den anden, efter han er sin skade kvit, vurderes at være efter både Frederiksen og Curth i køen.
Joesses hvor er din agenda tydelig. Helt ukontroversielt er ham 60-70 min. manden en stor grund til vores pointhoest. Og den anden, der foerst begyndte at traene med for en uge siden, vil naturligvis vaere foerstevalge ved siden af Jonsson i angrebet, hvis han var i form endnu.

Jeg er ikke det mindste i tvivl om at du hver uge haaber inderligt at AaB taber, da dette ville validere din foragt mod Gaarde. Du er en meget hyggelig faetter hr. Hest.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Spanky » 29. mar 2014, 13:04

Mon ikke Due får genvalg, hvilket betyder Kusk rykker op bag ved Spalvis. Men i vores seneste hjemmekamp mod København scorede både SF og Curth, så jeg tror ikke helt det kan afskrives, at én af dem starter på toppen sammen med Spalvis.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af jernskjorten » 29. mar 2014, 13:40

Argh, hvor blev jeg da lige lidt træt i ansigtet, da jeg læste, at Jönsson er ude. Knus-elsker efterhånden den mand, hans sublime bold-behandling og små vævre træk rundt om sin modstander. En vigtig mand i vores opspil og formentlig ham, som jeg allermindst ville undvære til topkampen. Næstefter Risgaard... og Würtz... og Kusk... og Thomsen... og...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Kristian » 29. mar 2014, 13:45

Nogen der ved hvorfor anders k ikke nævnes?
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af jernskjorten » 29. mar 2014, 13:50

Kristian skrev:Nogen der ved hvorfor anders k ikke nævnes?
Mon ikke det er fordi, at han er lidt i limbo - ikke direkte skadet, men heller ikke klar til at være med i truppen. Eller også er det bare en forglemmelse på hjemmesiden. Det er jo sket før.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Hovedet » 29. mar 2014, 14:23

Reelt må vi nok afskrive både Jönsson og Dalsgaard resten af foråret. Begge spillere ligner potentielle fodboldinvalide á la Fredheim Holm, hvad der selvfølgelig også skal med i betragtningerne i forhold til indgåelse af kontrakter. Trist, fordi begge er virkelige klassespillere. Jeg synes, det ser meget tyndt ud, og i hvert fald må enhver mesterskabssnak forstumme.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Kristian » 29. mar 2014, 14:26

Ja okay, hold da op for et statement omkring Dalsgaard. Han er da på ingen måde skadet ret tit. Eller er det bare mig.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. mar 2014, 14:39

AaB 85 95 99 08 skrev:Føj, hvor er vi tyndt besat på angrebspladserne. Dér har vi simpelthen ikke et niveau, der er superligaen værdig. Det er så ærgerligt, at det problem ikke er løst.
Gider du pille de to foretrukne angribere af samtlige andre superligahold, og se hvad de så sender på banen? Når FCK har haft Cornelius og Vetokele ude, har de eksempelvis spillet med midtbanespillere på positionen. Hvad sender Brøndby ind hvis de mangler Ibi og Zohore, eller FCM når de mangler Duncan og Janssen?

Jeg kan hjælpe dig så meget, at jeg ikke ville bytte noget af det for Spalvis. Og nu er vi altså iøvrigt nede på at skulle finde et fjerdevalg... jeg tør garantere dig, at de angribere som sidder som 4. valg i de fleste andre klubber har spillet færre kampe i denne sæson end Curth, og scoret færre kasser end vores andet 4. valg, som vel er Kusk.

Følger du mon overhovedet med i hvad der sker i superligaklubberne?

Med Spalvis' gennembrud (det tør jeg godt kalde det) har vi 3 angribere som har brudt igennem i superligaen i denne sæson, og som alle har vist et utroligt højt niveau - hvad mere vil du have?

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Rams » 29. mar 2014, 14:48

Enig. Og ovenikøbet 3 forskellige angribertyper, hvilket gør kombinationsmulighederne talrige. Kusk, Due, Curth eller Thomsen vil sagtens kunne flagre rundt om Spalvis i en kamp, hvor det er FCK som skal ud og jagte resultatet.
Kan vi bare overleve de forbandede dødbolde, så skulle nok kunne lave rav i den med hurtigt omstillingsspil
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 29. mar 2014, 15:27

Rams skrev:Enig. Og ovenikøbet 3 forskellige angribertyper, hvilket gør kombinationsmulighederne talrige. Kusk, Due, Curth eller Thomsen vil sagtens kunne flagre rundt om Spalvis i en kamp, hvor det er FCK som skal ud og jagte resultatet.
Kan vi bare overleve de forbandede dødbolde, så skulle nok kunne lave rav i den med hurtigt omstillingsspil
Det er et kæmpe tab at Jönsson er skadet og ikke kan deltage. Han scorer ikke mange mål, men han er alligevel afgørende for vores offensiv da han er så kreativ og teknisk. Vores seneste hjemmekamp mod FCM viste med al tydelighed Jönssons betydning, han ejede nærmest banen og gjorde i store perioder hvad der passede ham.
"Eksperter" har længe sagt at vores smalle trup er vores akilleshæl og uden Jönsson, AK og Dalsgaard får vi virkelig testet truppens bredde. Heldigvis har Patrick og Spalvis spillet godt, men det er en kæmpe bet at vi skal klare os uden Jönsson i morgen. Heldigvis har Kent haft tid til at tænke på alternativer og jeg er ganske fortrøstningsfuld i forhold til, at han nok skal finde en fin løsning på problemet. Jeg tror at det bliver Curth eller Due som erstatter svenskeren. Uagtet hvem af dem det bliver så skal vedkommende nok klare opgaven ok, men desværre besidder ingen af dem den kreativitet som Jönsson har.

Jeg er helt enig i din betragtning ang. FCKs dødbolde. Mit hjerte kommer til at sidde oppe i halsen på mig hver gang FCK har dødbolde og indlæg. Det bliver dælme farligt med de "luftmonstre" som FCK har på holdet.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. mar 2014, 17:45

Spørgsmålet er bare om Kent helst ser en bevægelig Due eller en Curth, som måske er en større trussel i feltet. Det lader til, at han gerne ser en bevægelig spiller ved siden af Spalvis, og det tyder derfor på, at Due starter.

Alligevel kunne det var noget af en trussel med Spalvis, Curth og Risgård i feltet, når vores backs får oceaner af plads, som Thomsen og Kusk giver dem, til at slå et indlæg. Det er måske bare ikke det, som vi skal satse på imod FCK's stærke stoppere. Bevægelighed er måske at foretrække.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Brent » 29. mar 2014, 20:24

Oldager skrev:Spørgsmålet er bare om Kent helst ser en bevægelig Due eller en Curth, som måske er en større trussel i feltet. Det lader til, at han gerne ser en bevægelig spiller ved siden af Spalvis, og det tyder derfor på, at Due starter.

Alligevel kunne det var noget af en trussel med Spalvis, Curth og Risgård i feltet, når vores backs får oceaner af plads, som Thomsen og Kusk giver dem, til at slå et indlæg. Det er måske bare ikke det, som vi skal satse på imod FCK's stærke stoppere. Bevægelighed er måske at foretrække.
Forhåbentligt bliver opstillingen i morgen med Due og Spalvis. Jeg magter ikke at se flere afbrændere fra mr. thumbs up
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Kristian » 29. mar 2014, 22:35

Mindes det gik meget godt med Frederiksen og Curth i seneste sejr over de kjøvenhavnere:-) meget vand er dog løbet i åen siden

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

seamann

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af seamann » 29. mar 2014, 22:52

Brent skrev:
Oldager skrev:Spørgsmålet er bare om Kent helst ser en bevægelig Due eller en Curth, som måske er en større trussel i feltet. Det lader til, at han gerne ser en bevægelig spiller ved siden af Spalvis, og det tyder derfor på, at Due starter.

Alligevel kunne det var noget af en trussel med Spalvis, Curth og Risgård i feltet, når vores backs får oceaner af plads, som Thomsen og Kusk giver dem, til at slå et indlæg. Det er måske bare ikke det, som vi skal satse på imod FCK's stærke stoppere. Bevægelighed er måske at foretrække.
Forhåbentligt bliver opstillingen i morgen med Due og Spalvis. Jeg magter ikke at se flere afbrændere fra mr. thumbs up
Lover du så at blive væk, når du nu ikke magter det?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 29. mar 2014, 23:50

Lovende start på spillerunden med pointtab til Esbjerg og OB. Fynboerne udgør ik den store trussel, mens fiskerne derimod kommer tromlende og er forårets hold. Skønt at fiskerne overraskende satte point til mod Slagelse. Det er heldigvis ikke kun os der har problemer mod Slagelses betondefensiv.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 29. mar 2014, 23:51

Sæt Augo ind som spoiler lige foran 4 back kæden og brug Risgaard som hængende angriber.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Eksil » 30. mar 2014, 00:11

Provst i Brovst skrev:Sæt Augo ind som spoiler lige foran 4 back kæden og brug Risgaard som hængende angriber.
Kent som libero og Kuhn ind på midbanen igen

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af DEG » 30. mar 2014, 07:58

Bliver en sjov kamp, vi skal nok hjælpe med at få lagt et godt tryk på dommer og fck spillere.

Hvis Spalvis scorer i aften er jeg nødt til at få en ny trøje :cool:

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af jensemand57 » 30. mar 2014, 09:10

Husk at sætte uret en time frem, så kommer I ikke for sent. :cheers:

Besvar