FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af jonas386 » 31. mar 2014, 17:15

Kampen mellem nummer 1 og nummer 2 er endnu engang blevet vraget som 1. valg, vi er istedet blevet 3. valg, så det er jo som det plejer. Kampene mellem FCK og SønderjyskE samt Brøndby - EfB er åbenbart mere interessante. Sådan er der så meget.

Der er allerede en del snak om FCM kampen i FCK kamp tråden, så tænkte vi hellere måtte få en tråd til kampen på lørdag.

Rundens modstander
1. FC Midtjylland - 24 kampe, 13 sejre, 6 uafgjorte, 5 nederlag, 45 point
2. AaB - 24 kampe, 12 sejre, 7 uafgjorte, 5 nederlag, 43 point

Form
AaB
U-U-V-V-T-V - Målscore 12 - 8 11 point

FCM
T-V-V-T-T-V - Målscore 11 - 5 9 point

Head to head

Samlet
Kampe - 41
AaB sejre - 19
Uafgjorte - 4
FCM sejre - 18
Målscore - 57-57

Kampe i Herning
AaB sejre - 5
Uafgjorte - 1
AaB nederlag - 11
Målscore - 22-31

Sidste 5 indbyrdes opgør i Herning

FCM - AaB 2 - 3 Vundet
FCM - AaB 1 - 3 Vundet
FCM - AaB 2 - 2 Uafgjort
FCM - AaB 2 - 1 Tabt
FCM - AaB 2 - 0 Tabt

Skader og karantæner

AaB
Jakob Ahlmann - Karantæne
Rasmus Jönsson - Skade
Henrik Dalsgaard - Skade
Anders Jakobsen - Skade

FCM
Erik Sviatchenko - Skade
Izunna - Skade
Femi - Skade

Forventet AaB startopstilling



Forventet FCM startopstilling



God kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Jacob » 31. mar 2014, 17:41

AK og Curth startede begge for reserverne i dag og må være i spil til weekenden - især Curth der scorede to mål.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... gelse.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Spændende at se hvordan vi løser udfordringerne på back pladserne. I reserveholdskampen brugte vi Gilli og Blåbjerg.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... lland.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror dog mest på Due på den plads. Vil passe ok med Thomsen til at hjælpe lidt med det defensive i den side.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Buzz Killington » 31. mar 2014, 17:47

Jacob skrev:AK og Curth startede begge for reserverne i dag og må være i spil til weekenden - især Curth der scorede to mål.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... gelse.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Spændende at se hvordan vi løser udfordringerne på back pladserne. I reserveholdskampen brugte vi Gilli og Blåbjerg.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... lland.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror dog mest på Due på den plads. Vil passe ok med Thomsen til at hjælpe lidt med det defensive i den side.
Han er jo on fire ham Curth. Ville vaere saa nice (som vi sagde i mine unge dage) hvis FCM helten mod Viborg kunne gaa ned og voldtage FCM paa den bane hvor han regerede for faa maaneder siden.



edit: klip med hvor Curth laver en Fenerbahce, til FCM's hyldestsang der gaar nogenlunde saadan her: "Jeppe Curth Jeppe Curth Jeppe Curth Jeppe Curth Jeppe Curth Jeppe Curth Jeppe Curth Jeppe Curth Jeppe Curth Jeppe Curth Jeppe Curth" hvis nogen havde oensket at soenge med.

For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Gentleman Finn » 31. mar 2014, 17:58

Ikast er uden deres absolut bedste forsvarsspiller, Sviatchenko resten af foråret, Dickoh afløser og han har en svaghed i sin placeringsevne og er bare ikke så stærk mand mand, ser gerne Curth komme ind og udnytte det sent i kampen ;)

Det er godt spørgsmål hvad man gør ved backen, uanset tror jeg Ahlmann bliver mere afgørende for os imod bif, der formentlig stiller sig helt ned uden at give plads, end mod Ikast, Duen er nævnt, havde allerhelst set at Thomsen ikke skulle hjælpe for meget til defensivt, men omvendt så har han en ordentlig motor siddende i sig. Vi kunne også gå over til en mere defensiv indstilling, Kasper Pedersen er ok med fødderne, men aner ikke om han kan stå en god back. Blåbjerg er vel en mulighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af jonas386 » 31. mar 2014, 18:00

Er det ikke den fuldstændig samme sang vi synger.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Halil » 31. mar 2014, 18:15

Jonas:

Du har en fejl i fcms opstilling. Han hedder retteligt Bach Back Kawert Bak
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. mar 2014, 18:28

Spillede Duncan ikke mod Randers?
Kan en central midtbane bestående af Marco Larsen og Jakob Poulsen kontrollere Kusk og/eller Thomsen?
Kan Bach Buk Back Bak Bark undgå at få rødt kort?

Men hvorfor spillede Duncan ikke mod Randers? Der står han startede inde, men Janssen scorede efter 24. min
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af fish » 31. mar 2014, 18:32

Oldager skrev:
Men hvorfor spillede Duncan ikke mod Randers? Der står han startede inde, men Janssen scorede efter 24. min
Jeg synes synes at huske det er det allesteds nærværende lyske spøgelse der også plager Duncan

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. mar 2014, 18:34

fish skrev:
Oldager skrev:
Men hvorfor spillede Duncan ikke mod Randers? Der står han startede inde, men Janssen scorede efter 24. min
Jeg synes synes at huske det er det allesteds nærværende lyske spøgelse der også plager Duncan

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Billede
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af jonas386 » 31. mar 2014, 18:35

Oldager skrev:Spillede Duncan ikke mod Randers?
Kan en central midtbane bestående af Marco Larsen og Jakob Poulsen kontrollere Kusk og/eller Thomsen?
Kan Bach Buk Back Bak Bark undgå at få rødt kort?

Men hvorfor spillede Duncan ikke mod Randers? Der står han startede inde, men Janssen scorede efter 24. min
Duncan var skadet, og spillede ikke imod Randers. Tror dog han er helt klar igen, det er hvertfald sådan jeg har forstået det.
Nu så jeg ikke FCMs kamp mod Randers, men hvis Jakob Poulsen kan fortsætte sit spil fra de andre kampe, minus FCK kampen, så vil jeg bestemt ikke klage.

Marco Larsen er vel mere offensiv end Andre Rømer, og mod os tror jeg ikke de lader ham starte inde sammen med Andersson og Poulsen, det vil hvertfald være en rimeligt offensiv midtbane.
Jeg er af en eller anden grund rimelig afslappet forud for kampen. Det hænger nok sammen med jeg ikke forventer det store når man ser på karantæner og skader. Hvis vi kan hive et point med hjem fra heden vil det absolut være mere end godkendt fra min side.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af fish » 31. mar 2014, 18:54

jonas386 skrev:
Oldager skrev:Spillede Duncan ikke mod Randers?
Kan en central midtbane bestående af Marco Larsen og Jakob Poulsen kontrollere Kusk og/eller Thomsen?
Kan Bach Buk Back Bak Bark undgå at få rødt kort?

Men hvorfor spillede Duncan ikke mod Randers? Der står han startede inde, men Janssen scorede efter 24. min
Duncan var skadet, og spillede ikke imod Randers. Tror dog han er helt klar igen, det er hvertfald sådan jeg har forstået det.
Nu så jeg ikke FCMs kamp mod Randers, men hvis Jakob Poulsen kan fortsætte sit spil fra de andre kampe, minus FCK kampen, så vil jeg bestemt ikke klage.

Marco Larsen er vel mere offensiv end Andre Rømer, og mod os tror jeg ikke de lader ham starte inde sammen med Andersson og Poulsen, det vil hvertfald være en rimeligt offensiv midtbane.
Jeg er af en eller anden grund rimelig afslappet forud for kampen. Det hænger nok sammen med jeg ikke forventer det store når man ser på karantæner og skader. Hvis vi kan hive et point med hjem fra heden vil det absolut være mere end godkendt fra min side.
Jeg har svært ved at være pessimistisk. Holdet har vist at det nu også kan tage og give tæsk. Banerne og vejret bliver kun bedre, til stor fordel for AaB generelt og Kusk/Thomsen især.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. mar 2014, 19:00

Larsen
PK-Thelander-KEP-Due
Kusk-Würtz-Risgård-Thomsen
Spalvis-Jönsson

Denne opstilling er oplagt, hvis Jönsson er tilbage. Ellers må SF, Curth og AK kæmpe om pladsen.

Ellers kunne det være spændende med:

Larsen
PK-KEP-Pedersen-Thelander-Due
Würtz-Risgård
Kusk-Spalvis-Thomsen

Dette vil dog ændre på vores koncept, og det er nok ikke så sandsynligt. Det ville dog hjælpe Due, som ikke er en ørn defensivt, men som så alligevel kan bidrage offensivt.

Spændende bliver det i hvert fald. Jeg håber virkelig at se Kusk og Jönsson tilbage.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af DEG » 31. mar 2014, 19:06

ikast har også problemer Jonas, synes ofte du er pessimist :) , Izunna og Erik svia...dididenko, endda resten af sæsonen, deres forsvar skal testes, selv hvis vi skulle rende ind i et nederlag (hvilket jeg ikke kan se hvorfor vi skulle), så er det tilpas store profiler til at deres defensiv er udfordret resten af sæsonen.

Alle mand til herning :thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af jonas386 » 31. mar 2014, 19:11

Jeg er nu ikke pessimist, jeg synes bare vi har leveret så flotte resultater at man dårligt kan kræve mere af drengene. Jeg håber på en sejr, og den er ikke umulig, men man skal heller ikke være bleg for det bliver rigtig svært. Og hvis man begynder at forvente for meget bliver man bare skuffet :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Cpeder
Landshold
Landshold
Indlæg: 781
Tilmeldt: 22. jun 2006, 11:00
Favoritspiller: Jes Hoegh
Geografisk sted: Aarhus

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Cpeder » 31. mar 2014, 21:47

Tror Møgjylland har vænnet sig til at spille uden ES. Spalvis og Jönsson som starter og så Curth som indhopper - to mål af Spalvis og et af Curth - det kunne være fint :aabfan:
Blæsten går frisk over Limfjordens vande,
rusker dem op til vågen flugt,
jager dem mellem de favnende strande,
fylder med toner hver en bugt.
Og sømanden synger bag sit rat
på krydstogt fra Nordsø til Kattegat.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Buzz Killington » 31. mar 2014, 22:27

Heh, Erik Sviatchenko har lige saa smaat forsoegt at saelge sig selv til Broendby of FCK i radio 24/7. Fair nok at mange spillere maaske er villige til det, men jeg ville godt nok blive ked af det (pissegal) hvis en af vores spillere kom med samme tydelige udtalelser. Han har jo intet at miste paa at fedtspille den.

Kilde: radiio 24/7 ca 4-5 min. inde
http://arkiv.radio24syv.dk/video/958521 ... -14-2014-1
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Eksil » 31. mar 2014, 22:50

Han har jo meldt ud at han er væk til sommer og han er ude for året, så han kommer aldrig til at spille en kamp mere for dem. Synes han er en rigtig dygtig spiller og at han skyder lidt højere en Brøndby, måske noget mellemniveau i Bundesligaen?

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Mr. Larsen » 31. mar 2014, 23:54

Selvtilliden fejler da vist ikke noget på heden for tiden, det er et helt under vi vandt over dem i sidste kamp, når man læser Lund7400s vurdering af de 2 hold, vi er jo klasser dårligere end FCM :)
Lund7400
Er meget fortrøstningsfuld inden kampen. Synes vi spiller for spiller er bedre end AaB og også som hold. Målmandsposten er meget lige, forsvaret ligeså (Julle og Bang i vores favør). Midtbanen ser jeg os dominerer totalt. Vel kun en af de tre pladser hvor AaB til nøds kan siges at være bedre, eksempelvis Wurtz kontra Rømer. Kanterne er rimelig lige, måske en lille bitte overvægt til AaB (hvis Kusk er med), og self. Er Duncan bedst helt fremme.

På trænerbænken er Glen også marginalt foran i min optik, og på tribunen dominerede vi totalt i Aalvorg, og skal bare finde lignende frem. Vi vinder en knusende 3-0'er. Banggaard, Pione, Duncan
Link : http://www.black-wolves.com/ulvegraven/ ... 92#p115892" onclick="window.open(this.href);return false;
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af jonas386 » 1. apr 2014, 00:13

Det kan han jo mene, og det passer mig også fint hvis det er den almene betragtning blandt FCM fans, så går der vel kun en time igen inden de pifter af deres spillere.

Er dog ikke helt enig med ham. Synes FCM har en bedre venstreback, et bedre midterforsvar og en bedre angriber, og det er vidst også det. Resten er meget lige. Undtagen på højrekanten hvor Kusk er bedre end deres alternativer, højrebacken hvor Dalsgaard er klasser over Bak, og den centrale midtbane hvor Würtz og Risgaard er bedre end Poulsen og Andersson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Gentleman Finn » 1. apr 2014, 01:58

Går ud fra at han snakker om kampen på lørdag allerede, det er svært at se at de med Erik og Izunna ude med deres reserver bare lige kan gå ind i vores startopstilling :D. Med Izunna ude kontra vores sidste møde med dem, må det alt andet lige give et fcm hold der er udfordret i forhold til at mindske det rum vi normalt gør os godt i.

Jonas, synes du har glemt Thomsen, han spiller på et helt andet niveau end samtlige fcm'ere pt. Generelt giver de her spiller sammenligninger meget lidt mening, hvorimod det der betyder noget, er holdets styrke på banen.

De var ikke stærke vokalmæssigt for et par uger siden, i øvrigt. Det er de jo aldrig, særligt når de kommer bagud, så er deres egen stadion selv helt dødt. 100% plastik.

Besvar