AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 6. apr 2014, 18:31

Onsdag aften kl. 17.45 venter returkampen i pokalturneringens semifinale mod Horsens. Efter 3-1 udesejr i den første pokalsemifinale venter en walk over på onsdag, hvor det gælder om at bruge færrest mulige ressourcer samt at slippe for skader.

Selvfølgelig skal der være respekt for salamiholdet, men jeg har svært ved at se dem for alvor true os. Horsens har sikkert opgivet ævred og har formentlig rettet fokus på den meget intense oprykningskamp i 1. division. Jeg tror at Horsens nedprioriterer kampen mod os og i stedet satser benhårdt på lørdagens oprykningsbrag mod Silkeborg. Det er en kamp som er langt vigtigere for Horsens.

Tror at vi får to lettere reservespækkede hold at se. Jeg håber at Kent sparer en række spillere på onsdag. Vi er midt i et tæt kampprogram, hvorfor det vil være fornuftigt at prioritere ressourcerne:

CC
Patrick - Kasper P. - Blåbjerg - Due
Bruhn - Augu - Wichmann - SF
Toft - Curth

Alle på stadion. Der er gratis adgang for sæsonkortholdere, derudover koster billetterne kun 50 kr. (inkl. gebyr).

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Anubit » 6. apr 2014, 18:40

Så store rokader hverken tror eller håber jeg på - Men nu må vi jo se.
Under alle omstændigheder ville det vel give mening at give Würtz spilletid, nu han har karantæne i BIF kampen?
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af A_Strandfelt » 6. apr 2014, 18:48

Kasper P. i stedet for Thelander er oplagt med Thelanders brækkede næse. Ingen grund til at risikere noget dér. Kunne man håbe at se Gilli og AK i indskiftninger? Regner ikke med, at de er klar fra start.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Eksil » 6. apr 2014, 18:48

Ingen grund til at sende total rustne folk i marken.

Larsen
Kristensen - Pedersen - KEP - Ahlman
Wichman - Augo - Wurtz - SF
Curth - Toft

Wurtz er ude imod Brøndby og kan derfor sagtens spille fuld tid her. Risgaard har på den anden side brug for pause til ankel. De skadede spillere kan ikke sættes ind fra start, men kan måske roteres ind. AK og Dalsgaard kan nemt fange 20 min hvis de er klar

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af MrBangDK » 6. apr 2014, 18:49

frederikshavneren skrev:Onsdag aften kl. 17.45 venter returkampen i pokalturneringens semifinale mod Horsens. Efter 3-1 udesejr i den første pokalsemifinale venter en walk over på onsdag, hvor det gælder om at bruge færrest mulige ressourcer samt at slippe for skader.

Selvfølgelig skal der være respekt for salamiholdet, men jeg har svært ved at se dem for alvor true os. Horsens har sikkert opgivet ævred og har formentlig rettet fokus på den meget intense oprykningskamp i 1. division. Jeg tror at Horsens nedprioriterer kampen mod os og i stedet satser benhårdt på lørdagens oprykningsbrag mod Silkeborg. Det er en kamp som er langt vigtigere for Horsens.

Tror at vi får to lettere reservespækkede hold at se. Jeg håber at Kent sparer en række spillere på onsdag. Vi er midt i et tæt kampprogram, hvorfor det vil være fornuftigt at prioritere ressourcerne:

CC
Patrick - Kasper P. - Blåbjerg - Due
Bruhn - Augu - Wichmann - SF
Toft - Curth

Alle på stadion. Der er gratis adgang for sæsonkortholdere, derudover koster billetterne kun 50 kr. (inkl. gebyr).
Der skal overhovedet ikke skiftes ud på så mange pladser!! Nogen af dem kan måske blive skiftet ind i 2. halvleg, hvis vi er komfortabelt foran. Men vi skal satme ikke til at risikere noget som helst, når vi er så snublende tæt på en finale!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. apr 2014, 18:57

Horsens er bestemt ikke en walk-over. De er et ganske glimrende hold, som vi også så i den første kamp.

Jeg tror ikke på et regulært reservehold, som du har opstillet. Slet ikke uden AK, som jeg i hvert fald ser starte i stedet for Toft. Når det er sagt, så spekulerer jeg stadig på hvem som skal erstatte Würtz på midtbanen mod BIF. Idéen med PK derinde og Kasper P. på backen lyder, for mig, som en god idé. Derfor kunne PK måske testes derinde mod Horsens, selvom Würtz nok starter, da karantænen giver ham lov til at kæmpe løs. En pasningsikker Würtz er at foretrække frem for Augo, som, trods hans styrke i luften, ikke har vist meget i et længere stykke tid. Han kan i hvert fald ikke tage del i det spil, som AaB praktiserer, og der har Würtz jo virkelig løftet sig.

Jeg ser gerne følgende opstilling:

Larsen
Kasper P.-KEP-Thelander-Due
Søren F.-Würtz-Wichmann-Bruhn
AK-Curth

Venstresiden (Due og Bruhn) er nok lidt svag defensivt, og Ahlmann starter måske i stedet for Due, og så tror jeg nermere på denne opstilling:

Larsen
Kasper P.-KEP-Thelander-Ahlmann
Due-Würtz-Wichmann-Bruhn
AK-Curth

Jeg tror på, at dette hold har kvalitet nok til at kunne hamle op med Horsens. Bagkæden er meget stærk, målmanden er meget stærk, Due har spillet fint og Würtz er den bedste sekser i DK i øjeblikket. Med hensyn til Wichmann, så har han jo en masse offensive kvaliteter, som kan gøre ondt på alle hold, hvis han bare tør lægge afleveringen. Bruhn håber jeg på at se, da han, med hans gode fysik og teknik, helt sikkert får en del spilletid næste år. Angrebet er også ganske fint, og jeg glæder mig til at se AK tilbage.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2014, 19:06

Jeg tror ikke AK starter inde, hvis han ikke er klar endnu får han nok den sidste halve time, eller sådan. Curth og SF tror jeg mere på, eller måske Spalvis, men ham vil jeg gerne have er 100% klar søndag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af jensemand57 » 6. apr 2014, 19:32

Oldager skrev:Horsens er bestemt ikke en walk-over. De er et ganske glimrende hold, som vi også så i den første kamp.

Jeg tror ikke på et regulært reservehold, som du har opstillet. Slet ikke uden AK, som jeg i hvert fald ser starte i stedet for Toft. Når det er sagt, så spekulerer jeg stadig på hvem som skal erstatte Würtz på midtbanen mod BIF. Idéen med PK derinde og Kasper P. på backen lyder, for mig, som en god idé. Derfor kunne PK måske testes derinde mod Horsens, selvom Würtz nok starter, da karantænen giver ham lov til at kæmpe løs. En pasningsikker Würtz er at foretrække frem for Augo, som, trods hans styrke i luften, ikke har vist meget i et længere stykke tid. Han kan i hvert fald ikke tage del i det spil, som AaB praktiserer, og der har Würtz jo virkelig løftet sig.

Jeg ser gerne følgende opstilling:

Larsen
Kasper P.-KEP-Thelander-Due
Søren F.-Würtz-Wichmann-Bruhn
AK-Curth

Venstresiden (Due og Bruhn) er nok lidt svag defensivt, og Ahlmann starter måske i stedet for Due, og så tror jeg nermere på denne opstilling:

Larsen
Kasper P.-KEP-Thelander-Ahlmann
Due-Würtz-Wichmann-Bruhn
AK-Curth

Jeg tror på, at dette hold har kvalitet nok til at kunne hamle op med Horsens. Bagkæden er meget stærk, målmanden er meget stærk, Due har spillet fint og Würtz er den bedste sekser i DK i øjeblikket. Med hensyn til Wichmann, så har han jo en masse offensive kvaliteter, som kan gøre ondt på alle hold, hvis han bare tør lægge afleveringen. Bruhn håber jeg på at se, da han, med hans gode fysik og teknik, helt sikkert får en del spilletid næste år. Angrebet er også ganske fint, og jeg glæder mig til at se AK tilbage.
Omvendt kunne man lade wurtz starte på bænken og lade Risgaard og Augu starte inde, så de bliver skærpet til kampen i weekenden, hvis det er opstillingen Kent vælger mod Brøndby.

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af iloveaab4ever » 6. apr 2014, 19:32

Det er altid en svær balancegang med de her pokalkampe, omkring hvor meget man kan spare uden at ødelægge rytmen af spillet. Jeg tror at Jönsson bliver sparet, og måske Kusk i en jokerrolle. Jeg håber og tror på denne opstilling:
Larsen
PK - Kasper P - KEP - Ahlmann
Bruhn - Augo - Wichmann - Thomsen
Spalvis - Curth

Thomsens lunger kan sagtens holde til at starte inde onsdag, og spille 90 min. på højt niveau mod Brøndby, og så kan Søren F erstatte Spalvis når han er færdig. Vi kommer til at køre bolden rundt indtil Horsens er helt færdige og vinder 2-0. Ses på stadion :cheers:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. apr 2014, 19:55

jensemand57 skrev:
Oldager skrev:Horsens er bestemt ikke en walk-over. De er et ganske glimrende hold, som vi også så i den første kamp.

Jeg tror ikke på et regulært reservehold, som du har opstillet. Slet ikke uden AK, som jeg i hvert fald ser starte i stedet for Toft. Når det er sagt, så spekulerer jeg stadig på hvem som skal erstatte Würtz på midtbanen mod BIF. Idéen med PK derinde og Kasper P. på backen lyder, for mig, som en god idé. Derfor kunne PK måske testes derinde mod Horsens, selvom Würtz nok starter, da karantænen giver ham lov til at kæmpe løs. En pasningsikker Würtz er at foretrække frem for Augo, som, trods hans styrke i luften, ikke har vist meget i et længere stykke tid. Han kan i hvert fald ikke tage del i det spil, som AaB praktiserer, og der har Würtz jo virkelig løftet sig.

Jeg ser gerne følgende opstilling:

Larsen
Kasper P.-KEP-Thelander-Due
Søren F.-Würtz-Wichmann-Bruhn
AK-Curth

Venstresiden (Due og Bruhn) er nok lidt svag defensivt, og Ahlmann starter måske i stedet for Due, og så tror jeg nermere på denne opstilling:

Larsen
Kasper P.-KEP-Thelander-Ahlmann
Due-Würtz-Wichmann-Bruhn
AK-Curth

Jeg tror på, at dette hold har kvalitet nok til at kunne hamle op med Horsens. Bagkæden er meget stærk, målmanden er meget stærk, Due har spillet fint og Würtz er den bedste sekser i DK i øjeblikket. Med hensyn til Wichmann, så har han jo en masse offensive kvaliteter, som kan gøre ondt på alle hold, hvis han bare tør lægge afleveringen. Bruhn håber jeg på at se, da han, med hans gode fysik og teknik, helt sikkert får en del spilletid næste år. Angrebet er også ganske fint, og jeg glæder mig til at se AK tilbage.
Omvendt kunne man lade wurtz starte på bænken og lade Risgaard og Augu starte inde, så de bliver skærpet til kampen i weekenden, hvis det er opstillingen Kent vælger mod Brøndby.
Idéen med at sætte Kasper P. på højre back er netop, at PK spares til kampen mod Brøndby, hvor han kan overtage den centrale midtbane i Würtz' fravær.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Hinrup85 » 6. apr 2014, 20:04

Oldager skrev:
jensemand57 skrev:
Oldager skrev:Horsens er bestemt ikke en walk-over. De er et ganske glimrende hold, som vi også så i den første kamp.

Jeg tror ikke på et regulært reservehold, som du har opstillet. Slet ikke uden AK, som jeg i hvert fald ser starte i stedet for Toft. Når det er sagt, så spekulerer jeg stadig på hvem som skal erstatte Würtz på midtbanen mod BIF. Idéen med PK derinde og Kasper P. på backen lyder, for mig, som en god idé. Derfor kunne PK måske testes derinde mod Horsens, selvom Würtz nok starter, da karantænen giver ham lov til at kæmpe løs. En pasningsikker Würtz er at foretrække frem for Augo, som, trods hans styrke i luften, ikke har vist meget i et længere stykke tid. Han kan i hvert fald ikke tage del i det spil, som AaB praktiserer, og der har Würtz jo virkelig løftet sig.

Jeg ser gerne følgende opstilling:

Larsen
Kasper P.-KEP-Thelander-Due
Søren F.-Würtz-Wichmann-Bruhn
AK-Curth

Venstresiden (Due og Bruhn) er nok lidt svag defensivt, og Ahlmann starter måske i stedet for Due, og så tror jeg nermere på denne opstilling:

Larsen
Kasper P.-KEP-Thelander-Ahlmann
Due-Würtz-Wichmann-Bruhn
AK-Curth

Jeg tror på, at dette hold har kvalitet nok til at kunne hamle op med Horsens. Bagkæden er meget stærk, målmanden er meget stærk, Due har spillet fint og Würtz er den bedste sekser i DK i øjeblikket. Med hensyn til Wichmann, så har han jo en masse offensive kvaliteter, som kan gøre ondt på alle hold, hvis han bare tør lægge afleveringen. Bruhn håber jeg på at se, da han, med hans gode fysik og teknik, helt sikkert får en del spilletid næste år. Angrebet er også ganske fint, og jeg glæder mig til at se AK tilbage.
Omvendt kunne man lade wurtz starte på bænken og lade Risgaard og Augu starte inde, så de bliver skærpet til kampen i weekenden, hvis det er opstillingen Kent vælger mod Brøndby.
Idéen med at sætte Kasper P. på højre back er netop, at PK spares til kampen mod Brøndby, hvor han kan overtage den centrale midtbane i Würtz' fravær.
Hvis planen med PK er central midt til Brøndby kampen, så skal han spille den i første halvleg imod Horsens og så slappes i anden halvleg hvis der er mulighed for det..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Klaus » 6. apr 2014, 20:58

Hvordan er det med gule kort i pokalturneringen, bliver de overført på ligaen????

Jeg synes heller ikke man skal lave så store ændringer. Ahlmann ind Due ud... Risgaard ud Augu ind, og så ellers samme hold som i Herning.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Kristian » 6. apr 2014, 21:04

Mon ikke man spare jønsson, risgård og thelander og måske kusk

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 6. apr 2014, 21:17

Ahlmann skal spille, nu han har haft karantæne, ligesom Würtz skal spille, når han har karantæne. De to synes sikre.

Thelander bliver vel sparet pga. næsen, så Kasper Pedersen ind her. Jönsson spiller 100% ikke.

Kusk burde have en pause, men finalepladsen er for vigtig, så han spiller fra start, men bliver pillet ud, hvis vi kommer foran.

Måske Carsten Christensen spiller i stedet for Nicolai Larsen, ligesom Due kunne give Thomsen en pause. Hvis vi vover lidt.

Det giver følgende opstilling:


Det kan give udskiftning af Kusk og Spalvis samt en til, hvis resultatet går vores vej.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2014, 21:41

Jeg tror ikke Larsen spares, det vil hvertfald give meget lidt mening.

Jeg håber selv på følgende opstilling



Vi er foran med 2, har høj selvtillid i truppen, og Horsens skal altså frem og score mindst 3 mål hvis de vil gå videre, samtidig er det vigtigt vi holder reserverne klar. Samtidig er det stadig spillere der bør kunne spille op mod Horsens. I slutningen af kampen kan AK, hvis han er klar, komme ind sammen med Kusk og Thomsen.

Kender jeg dog Kent ret så stiller vi i stærkeste opstilling, med både Kusk og Thomsen fra start.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Kempes » 6. apr 2014, 22:58

AK bør være klar til at starte inde på onsdag. Han startede inde i reserveligakampen for en uge siden. Derefter har han ikke haft tilbagefald ifølge AaBs presseudmeldinger.

Er han i form er AK bedre end både Curth og SF. Derfor tror jeg han starter inde på onsdag.

I et tætpakket kampprogram med 5 kampe på 14 dage, skal der spares spillere. Og kampen mod Horsens er en god mulighed for at nøglespillere får en pause.

Sendt fra min C6603 med Tapatalk

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 6. apr 2014, 23:33

Kempes skrev:AK bør være klar til at starte inde på onsdag. Han startede inde i reserveligakampen for en uge siden. Derefter har han ikke haft tilbagefald ifølge AaBs presseudmeldinger.

Er han i form er AK bedre end både Curth og SF. Derfor tror jeg han starter inde på onsdag.

I et tætpakket kampprogram med 5 kampe på 14 dage, skal der spares spillere. Og kampen mod Horsens er en god mulighed for at nøglespillere får en pause.

Sendt fra min C6603 med Tapatalk
Det er med at udnytte vores meget fordelagtige udgangspunkt og, det gør vi bedst ved at spare nøglespillere. Vi er midt i et heftigt kampprogram med hård belastning (2 kampe om ugen), derfor er det med at udnytte denne gyldne mulighed for at spare spillere.

Horsens har nok afskrevet returkampen. Inderst inde ved de godt at de umuligt kan vinde med tre overskydende mål i alleren. Horsens' fokus er på lørdagens meget vigtige topkamp mod Silkeborg, mens onsdagens kamp mod os kommer noget ubelejligt.

Vi kan sagtens spare KEP, Thelander, Würtz, Risgård, Thomsen, Kusk, Jönsson og Spalvis. Det er ikke et udtryk for arrogance, men Horsens sender nok et B hold til Aalborg. Det giver en unik mulighed for at restituere midt i et tætpakket kampprogram, samt give chancen til marginalspillere og unge talenter (især Bruhn).

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Hovedet » 6. apr 2014, 23:39

frederikshavneren skrev:
Kempes skrev:AK bør være klar til at starte inde på onsdag. Han startede inde i reserveligakampen for en uge siden. Derefter har han ikke haft tilbagefald ifølge AaBs presseudmeldinger.

Er han i form er AK bedre end både Curth og SF. Derfor tror jeg han starter inde på onsdag.

I et tætpakket kampprogram med 5 kampe på 14 dage, skal der spares spillere. Og kampen mod Horsens er en god mulighed for at nøglespillere får en pause.

Sendt fra min C6603 med Tapatalk
Det er med at udnytte vores meget fordelagtige udgangspunkt og, det gør vi bedst ved at spare nøglespillere. Vi er midt i et heftigt kampprogram med hård belastning (2 kampe om ugen), derfor er det med at udnytte denne gyldne mulighed for at spare spillere.

Horsens har nok afskrevet returkampen. Inderst inde ved de godt at de umuligt kan vinde med tre overskydende mål i alleren. Horsens' fokus er på lørdagens meget vigtige topkamp mod Silkeborg, mens onsdagens kamp mod os kommer noget ubelejligt.

Vi kan sagtens spare KEP, Thelander, Würtz, Risgård, Thomsen, Kusk, Jönsson og Spalvis. Det er ikke et udtryk for arrogance, men Horsens sender nok et B hold til Aalborg. Det giver en unik mulighed for at restituere midt i et tætpakket kampprogram, samt give chancen til marginalspillere og unge talenter (især Bruhn).
Enig i, at vi kan spare spillere som Risgaard og Thomsen, der har spillet alle kampe i foråret, og dertil den altid småskadede Rasmus Jönsson. Hertil måske også Kusk. Så er det nok også ved at være det, der er altså grænser for, hvor meget man skal gamble med en pokalfinale, med mindre da Horsens på forhånd melder ud, at de stiller med et B-hold og i øvrigt har opgivet på forhånd. Det har jeg nu ikke hørt noget om. Kampen kunne i øvrigt være en formidabel lejlighed til at give Henrik Dalsgaard nogle minutter i benene. Er der nogen, der kender status på ham?

nwoko
1. div
1. div
Indlæg: 324
Tilmeldt: 21. jun 2006, 12:02

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af nwoko » 7. apr 2014, 00:09

Så fysisk Horsens spillede i den første kamp der jeg absolut ingen grund til, at spille Kusk eller Thomsen. De skal IKKE skades, i en kamp hvor vi allerede burde være sikkert videre. Desuden kan man altid frygte et dumt rødt kort til KEP. Vi skal minimere risikoen.

Stil med reserverne og giv de unge talenter, der endnu ikke har slået igennem (Blåbjerg Bruhn, Rye osv.) chancen. Det vil være værdifuldt spilletid for dem - og en investering for fremtiden.
"Fantastisk. At et hold som AaB vinder the double og endda med seværdig fodbold, synes jeg vi skal klappe i hænderne over. Det er god fodbold, de har spillet, lød det fra Olsen"

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af white splash » 7. apr 2014, 07:50

frederikshavneren skrev:
Kempes skrev:AK bør være klar til at starte inde på onsdag. Han startede inde i reserveligakampen for en uge siden. Derefter har han ikke haft tilbagefald ifølge AaBs presseudmeldinger.

Er han i form er AK bedre end både Curth og SF. Derfor tror jeg han starter inde på onsdag.

I et tætpakket kampprogram med 5 kampe på 14 dage, skal der spares spillere. Og kampen mod Horsens er en god mulighed for at nøglespillere får en pause.

Sendt fra min C6603 med Tapatalk
Det er med at udnytte vores meget fordelagtige udgangspunkt og, det gør vi bedst ved at spare nøglespillere. Vi er midt i et heftigt kampprogram med hård belastning (2 kampe om ugen), derfor er det med at udnytte denne gyldne mulighed for at spare spillere.

Horsens har nok afskrevet returkampen. Inderst inde ved de godt at de umuligt kan vinde med tre overskydende mål i alleren. Horsens' fokus er på lørdagens meget vigtige topkamp mod Silkeborg, mens onsdagens kamp mod os kommer noget ubelejligt.

Vi kan sagtens spare KEP, Thelander, Würtz, Risgård, Thomsen, Kusk, Jönsson og Spalvis. Det er ikke et udtryk for arrogance, men Horsens sender nok et B hold til Aalborg. Det giver en unik mulighed for at restituere midt i et tætpakket kampprogram, samt give chancen til marginalspillere og unge talenter (især Bruhn).
Så du vil ikke brokke dig, hvis vi ikke kommer i finalen pga. vi stiller med et reservehold?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar