Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af astonvilla » 20. apr 2014, 21:08

Hvad helvede sker der med Kasper Kusk?????
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Funky » 20. apr 2014, 21:09

Ronnie om kampen: "AaB havde ikke en plan for at åbne vores defensiv".

Et lille vip til Kent og Kuhn?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pagerbo
1. div
1. div
Indlæg: 251
Tilmeldt: 11. dec 2008, 15:52

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Pagerbo » 20. apr 2014, 21:25

Er lige kommet hjem far stadion og har ikke læst tråden, men undre mig lidt over nogle ting i dag.
Ingen kommentarer i pausen og gad vide hvad vores sportschef fortæller bolddrengene i pausen de så helt forkert ud ??

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af jensemand57 » 20. apr 2014, 21:27

Helt tydeligt, at holdet var slidt både fysisk og mentalt. Kent skal lade dem blive hjemme mandag og tirsdag, de skal holde helt fri fra fodbold. Herefter skal der trænes let onsdag og så ellers lade op til lørdagens kamp i Odense. Rasmus Jønsson må og skal bare være klar ellers må han spille på noget medicin fuldt lovligt selvfølgelig, men vi er i slutspil nu. Der skal være seriøse overvejelser om Kusk skal starte inde. Kent må gerne lave en overraskelse i Odense, da det virker som om modstanderne har luret os. Så det er bare op på hesten igen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Eksil » 20. apr 2014, 21:34

jensemand57 skrev:Helt tydeligt, at holdet var slidt både fysisk og mentalt. Kent skal lade dem blive hjemme mandag og tirsdag, de skal holde helt fri fra fodbold. Herefter skal der trænes let onsdag og så ellers lade op til lørdagens kamp i Odense. Rasmus Jønsson må og skal bare være klar ellers må han spille på noget medicin fuldt lovligt selvfølgelig, men vi er i slutspil nu. Der skal være seriøse overvejelser om Kusk skal starte inde. Kent må gerne lave en overraskelse i Odense, da det virker som om modstanderne har luret os. Så det er bare op på hesten igen.
Ro på, vi har lige vundet 4 i streg før den her, alle over top 4 hold. Vi taber så en lige kamp til Randers som har succes med at tryne os på fysik. Tror Kent har styr på hvad han laver. Taktik er ikke tryllestøv og spillerne skal også gøre det.

Mon ikke de kommer tilbage imod O'ense?

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af jensemand57 » 20. apr 2014, 21:41

Eksil skrev:
jensemand57 skrev:Helt tydeligt, at holdet var slidt både fysisk og mentalt. Kent skal lade dem blive hjemme mandag og tirsdag, de skal holde helt fri fra fodbold. Herefter skal der trænes let onsdag og så ellers lade op til lørdagens kamp i Odense. Rasmus Jønsson må og skal bare være klar ellers må han spille på noget medicin fuldt lovligt selvfølgelig, men vi er i slutspil nu. Der skal være seriøse overvejelser om Kusk skal starte inde. Kent må gerne lave en overraskelse i Odense, da det virker som om modstanderne har luret os. Så det er bare op på hesten igen.
Ro på, vi har lige vundet 4 i streg før den her, alle over top 4 hold. Vi taber så en lige kamp til Randers som har succes med at tryne os på fysik. Tror Kent har styr på hvad han laver. Taktik er ikke tryllestøv og spillerne skal også gøre det.

Mon ikke de kommer tilbage imod O'ense?
Nej, jeg mene faktisk, at det lige nu i den næste kamp, at der skal ske ændringer. Kusk har spillet dårligt i tre kampe i træk, på bænken med ham. Modstanderne har luret os ergo skal der ændringer til, så man kan overraske OB på lørdag.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Eksil » 20. apr 2014, 21:48

jensemand57 skrev:
Eksil skrev:
jensemand57 skrev:Helt tydeligt, at holdet var slidt både fysisk og mentalt. Kent skal lade dem blive hjemme mandag og tirsdag, de skal holde helt fri fra fodbold. Herefter skal der trænes let onsdag og så ellers lade op til lørdagens kamp i Odense. Rasmus Jønsson må og skal bare være klar ellers må han spille på noget medicin fuldt lovligt selvfølgelig, men vi er i slutspil nu. Der skal være seriøse overvejelser om Kusk skal starte inde. Kent må gerne lave en overraskelse i Odense, da det virker som om modstanderne har luret os. Så det er bare op på hesten igen.
Ro på, vi har lige vundet 4 i streg før den her, alle over top 4 hold. Vi taber så en lige kamp til Randers som har succes med at tryne os på fysik. Tror Kent har styr på hvad han laver. Taktik er ikke tryllestøv og spillerne skal også gøre det.

Mon ikke de kommer tilbage imod O'ense?
Nej, jeg mene faktisk, at det lige nu i den næste kamp, at der skal ske ændringer. Kusk har spillet dårligt i tre kampe i træk, på bænken med ham. Modstanderne har luret os ergo skal der ændringer til, så man kan overraske OB på lørdag.
Kusk har været lidt nede, men det hører også med, at trods noget der minder om mandsopdækning stadig har været bag flere assists.

Vi er ikke "luret" mere eller mindre før kampen i dag. Alle ved hvad det er AaB gør, spørgsmålet er om vi er gode nok til det. Flere af offensiv spillerne gjorde det bare ikke godt nok i dag og især Risgaard havde en dårlig kamp, sådan er det nogen gange.

Himmelen er ikke ikke faldet ned.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Klaus » 20. apr 2014, 22:15

Det er nu godt med en afslappende køretur hjem efter sådan en kamp. Jeg har ingen problemer med, at vi taber. Det skulle jo ske før eller senere. Det er mere måden det sker på. Jeg ved godt, at der også er et element af utur i den. Spalvis har to store chancer og målmanden snupper AKs saksespark. Men det sagt synes jeg, at der blev spillet meget baglæns i dag. Det var som om Wurtz skulle ind over hver eneste offensive aflevering, og når han så har en dag, hvor det ikke rigtigt kører, kommer vi til at se dumme ud. Kusk spillede skidt. AK havde en god aktion i hele kampen, men var ellers helt væk. Det samme kan man sige om Risgaard, men han kæmpede i det mindste. Og det, at dø med støvlerne på savnede jeg godt nok i dag. Når spillet nu ikke kan køre, skal der fandme skraldes igennem, og det blev det ikke. Et professionelt frispark på midten havde redet et mål og måske hele kampen. Men der blev i stor stil slået op i banen, og det er altså træls at se i så vigtig en kamp.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Frygah » 20. apr 2014, 22:27

Det var ikke en ret god kamp. Alt for meget boldflytteri, og ikke nogle direkte afleveringer.

En anden ting, var det kun mig der oplevede banen som værende elendig? Bolden hoppede og dansede, selv når der blev forsøgt korte pasninger. Ikke at det skal på nogen måde undskylde nederlaget, men spillere som Kusk havde slet ikke styr på bolden, ejheller egne ben.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af fish » 20. apr 2014, 22:35

Eksil skrev:
jensemand57 skrev:
Eksil skrev:
jensemand57 skrev:Helt tydeligt, at holdet var slidt både fysisk og mentalt. Kent skal lade dem blive hjemme mandag og tirsdag, de skal holde helt fri fra fodbold. Herefter skal der trænes let onsdag og så ellers lade op til lørdagens kamp i Odense. Rasmus Jønsson må og skal bare være klar ellers må han spille på noget medicin fuldt lovligt selvfølgelig, men vi er i slutspil nu. Der skal være seriøse overvejelser om Kusk skal starte inde. Kent må gerne lave en overraskelse i Odense, da det virker som om modstanderne har luret os. Så det er bare op på hesten igen.
Ro på, vi har lige vundet 4 i streg før den her, alle over top 4 hold. Vi taber så en lige kamp til Randers som har succes med at tryne os på fysik. Tror Kent har styr på hvad han laver. Taktik er ikke tryllestøv og spillerne skal også gøre det.

Mon ikke de kommer tilbage imod O'ense?
Nej, jeg mene faktisk, at det lige nu i den næste kamp, at der skal ske ændringer. Kusk har spillet dårligt i tre kampe i træk, på bænken med ham. Modstanderne har luret os ergo skal der ændringer til, så man kan overraske OB på lørdag.
Kusk har været lidt nede, men det hører også med, at trods noget der minder om mandsopdækning stadig har været bag flere assists.

Vi er ikke "luret" mere eller mindre før kampen i dag. Alle ved hvad det er AaB gør, spørgsmålet er om vi er gode nok til det. Flere af offensiv spillerne gjorde det bare ikke godt nok i dag og især Risgaard havde en dårlig kamp, sådan er det nogen gange.

Himmelen er ikke ikke faldet ned.
Enig himmelen et ikke faldet ned, men ked af at sige det men Kusk behandling af bolden idag kan altså efter min mening ikke tilskrives øget opdækning. Han var bare ikke sit sædvanlige jeg og han virkede slidt. Det tilbage står en mængde af arbejde mentalt og fysisk for at få drengene klar til lørdag.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af jensemand57 » 20. apr 2014, 22:36

Frygah skrev:Det var ikke en ret god kamp. Alt for meget boldflytteri, og ikke nogle direkte afleveringer.

En anden ting, var det kun mig der oplevede banen som værende elendig? Bolden hoppede og dansede, selv når der blev forsøgt korte pasninger. Ikke at det skal på nogen måde undskylde nederlaget, men spillere som Kusk havde slet ikke styr på bolden, ejheller egne ben.
Angående Kusk, så tror jeg ikke, at du kan køre banen af på indsatsen af Kusk. Men hvad skete der for KEP?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. apr 2014, 22:51

Jeg synes nu også at banen så meget hård og knoldet ud. Ingen undskyldning, men det hjælper os heller ikke ligefrem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af sulakvelidze » 20. apr 2014, 23:08

Poker-One-Kenobi skrev:Jeg synes nu også at banen så meget hård og knoldet ud. Ingen undskyldning, men det hjælper os heller ikke ligefrem.
Jeg har så aldrig forstået den med, at baneforhold pr definition ikke er nogen undskyldning. En dårlig bane er altid en ulempe for dem, der med teknisk funderet fodboldspil skal åbne et forvar.

Vi kan selvfølgelig ikke bruge det til noget nu ift Randers-kampen og havde sikkert talbt alligevel,mmen jeg håber godt nok, at den bane bliver tromlet og plejet til de sidste par kampe. Og hvis der sidder en på kommunen og har besluttet, at det kan vente til efter sæsonen, skal han have tæsk i skridtet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Funky » 20. apr 2014, 23:16

Med dagens præstation ser de sidste 5 kampe samlet set ikke særligt tasty ud. FCN og FCV ude? Føj!

Vi er ikke længere guld-favoritter i min glaskugle. OB ude kan vi sikkert godt drille, og AGF hjemme for fulde gardiner skal sikkert nok give point, men hvem hér tør seriøst tro på 9 point i de resterende 3 kampe?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. apr 2014, 23:29

sulakvelidze skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Jeg synes nu også at banen så meget hård og knoldet ud. Ingen undskyldning, men det hjælper os heller ikke ligefrem.
Jeg har så aldrig forstået den med, at baneforhold pr definition ikke er nogen undskyldning. En dårlig bane er altid en ulempe for dem, der med teknisk funderet fodboldspil skal åbne et forvar.

Vi kan selvfølgelig ikke bruge det til noget nu ift Randers-kampen og havde sikkert talbt alligevel,mmen jeg håber godt nok, at den bane bliver tromlet og plejet til de sidste par kampe. Og hvis der sidder en på kommunen og har besluttet, at det kan vente til efter sæsonen, skal han have tæsk i skridtet.

Det er ikke en undskyldning for resultatet, da man jo også må kunne spille det spil som banen nu engang er egnet til. Men det er da sikkert en del af forklaringen på at spillet ikke kørte, lidt svært at se hvor stor indflydelse det rent faktisk havde.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2014, 23:33

Funky skrev:Med dagens præstation ser de sidste 5 kampe samlet set ikke særligt tasty ud. FCN og FCV ude? Føj!

Vi er ikke længere guld-favoritter i min glaskugle. OB ude kan vi sikkert godt drille, og AGF hjemme for fulde gardiner skal sikkert nok give point, men hvem hér tør seriøst tro på 9 point i de resterende 3 kampe?
Forstår bekymringen, men man kan jo også vende den om og spørge, hvem der seriøst havde troet, vi havde tabt i dag? Mesterskabet i år afgøres ikke nødvendigvis kun via AaBs egen styrke, men måske i lige så høj grad på andre klubbers svaghed. Tillige ved vi heller ikke, hvor meget de pågældende modstandere har at spille for, når vi skal møde dem. FCV har måske allerede sikret sig overlevelse, når vi render ind i dem, og så kan det blive en helt anden type kamp, end der umiddelbart er lagt op til. Det samme gør sig gældende for FCN, der dog formentlig har europæisk bold at spille for.

markaab
Superliga
Superliga
Indlæg: 723
Tilmeldt: 28. jan 2006, 22:14
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af markaab » 21. apr 2014, 00:00

Fra min stol så AaB-spillerne i dag rigtig slidte ud. Der manglede energi til at spille tempofyldt og investere alt i duellerne. Jeg vælger at tro, at dagens kamp var udtryk for træthed, nærmere end udtryk for problemer med fysisk stærke hold. Eksempelvis er det over to omgange gået godt mod de store, stærke midtjyder. Derfor ser jeg ikke i sig selv det som et fremtidigt problem.

Kent og Kuhn skal ikke gå ind og foretage store taktiske ændringer på nuværende tidspunkt i sæsonen. Det vil være galimatias. De skal dog være opmærksomme på, at både hold som Sønderjyske og Vestsjælland vil praktisere samme art fodbold, som den Randers leverede i dag. Med andre ord skal spillerne være parate til at kunne nedbryde fysisk stærke og lavtstående kontramandskaber.

Midtjylland skal møde både Brøndby og FCK, inden sæsonen er omme, så de får næppe maksimumpoint. Fokus må dog først og fremmest være på egne præstationer. Randers-kampen skal smides lige ned i skraldespanden, batterierne skal lades op og så skal der findes tilbage til de disciplinerede og hårdtkæmpende defensive dyder og det sprudlende, tempofyldte angrebsspil. Det skal gerne ske allerede næste lørdag, når turen går til Fyn.
100 % respekt for Allan Kuhn!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Klaus » 21. apr 2014, 00:15

Korrekt, der skal findes tilbage til de gamle dyder. Måske spillerne alligevel er blevet påvirkede. I Viborg spillede man hovski snovski fodbold den sidste halve time, med det resultat at FCM nu har en bedre målscore end os. I dag tog man godt nok let på tingene, især i starten. KEP, der leger Messi. Risgaard, der efter et boldtab undlader at lave det nødvendige frispark. Kusk ligner også en spiller, der er påvirket af situationen. Spalvis med to direktører, som han tilgives på grund af alder og tidligere præstationer ;) Og man kunne blive ved.... Måske er den enkle forklaring, at vores spillere simpelthen er begyndt at tro på det aviserne skrev, nemlig at de på det nærmeste kunne gå på vandet. Kampen i dag må være et wakeupcall. Vi vinder ikke en skid, hvis vi begynder at tage let på tingene. Og vores bedste kvalitet er vores kollektiv, og det skal alle mand arbejde for.

Nå videre.... Lad os håbe på en bedre indsats på lørdag.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Pollack2 » 21. apr 2014, 00:41

Klaus skrev:Korrekt, der skal findes tilbage til de gamle dyder. Måske spillerne alligevel er blevet påvirkede. I Viborg spillede man hovski snovski fodbold den sidste halve time, med det resultat at FCM nu har en bedre målscore end os. I dag tog man godt nok let på tingene, især i starten. KEP, der leger Messi. Risgaard, der efter et boldtab undlader at lave det nødvendige frispark. Kusk ligner også en spiller, der er påvirket af situationen. Spalvis med to direktører, som han tilgives på grund af alder og tidligere præstationer ;) Og man kunne blive ved.... Måske er den enkle forklaring, at vores spillere simpelthen er begyndt at tro på det aviserne skrev, nemlig at de på det nærmeste kunne gå på vandet. Kampen i dag må være et wakeupcall. Vi vinder ikke en skid, hvis vi begynder at tage let på tingene. Og vores bedste kvalitet er vores kollektiv, og det skal alle mand arbejde for.

Nå videre.... Lad os håbe på en bedre indsats på lørdag.
Fint indlæg, og jeg kan også godt frygte at al den ros er steget spillerne til hovedet - utilsløret ros er bare ikke nordjysk! Vi skal nemlig kæmpe røven ud ad bukserne i hver kamp, hvis vi skal vinde de sidste kampe. Og så er jeg altså heller ikke imponeret over vores alternativer på bænken: Curth gør det ok i dag, men SF og Due gav intet til en offensiv der var ligeså inspirerende som en efterladt halv fad der har stået det meste af en søndag formiddag i gaden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 21. apr 2014, 00:54

Resultatet var naturligvis en kæmpe skuffelse, men det må tjene som et advarsel. Holdet ser slidt ud, her tænker jeg især på Würtz, Risgård, Kusk og Thomsen. Heldigvis er der tid til at restituere i den kommende uge, det tror jeg er tiltrængt. Det er fedt at vi er kvalificeret til pokalfinalen, men de 3 pokalkampe vi har spillet i foråret kan godt mærkes på den smalle trup. Superliga programmet er i forvejen komprimeret og med pokalen oven i bliver der trukket store veksler på nøglespillerne.

Er der nogen der ved noget om Jönssons udsigter? Kan han måske blive klar til på lørdag eller driller lysken for alvor. AK og Spalvis er fine angribere, men de skal sættes i scene. Kampen viste igen at vi lider kreativt når Jönsson ikke er med.

Jeg tror ikke at FCM og FCK snubler i deres kampe. Nu lugter de for alvor blod, det er ulempen vi har ved at spille før konkurrenterne. Hvis jeg skal se lidt positivt på det så tror jeg at kampen i Odense står bedre til os. Fynboerne er ikke så fysisk stærke mere, som de ellers altid har været kendt for.

Besvar