Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 22. apr 2014, 12:11

Next stop Odense. Lørdag kl. 17 skal vi tilbage på sejrssporet. Endnu en svær kamp venter og nu er vi for alvor presset af primært FCM, men hvis vi kan få gang i spillet igen kan vi godt vinde i Odense. Vi har generelt et godt tag på den kronisk underpræsterende fynske rigmandsklub, der er igang med endnu en forsømt sæson. Hvis vi skal tilbage på sporet kræver det naturligvis at vi genfinder de gode spillemæssige takter, men gør vi det så er der gode muligheder mod et fynsk forsvar som er ret usikkert. Omvendt hvis vi fortsætter takterne fra primært Randers kampen så får vi det meget svært.
Holdet har set lidt slidt ud i den seneste tid, men nu har de tid til at restituere frem til lørdagens kamp.

Heldigvis bliver RJ måske klar til kampen http://www.bold.dk/nyt/Joensson-Har-ikk ... re-paa-max" onclick="window.open(this.href);return false; Hvis han bliver klar er spørgsmålet selvfølgelig også hvilken forfatning han er i, men RJ pynter virkelig på vores hold. Han er vores klart vigtigste spiller og savnet af ham har været meget tydeligt i de seneste kampe. RJ gør medspillerne bedre og gør det sværere for modstanderne at neutralisere Kusk og Risgård. Med forbehold for at RJ bliver klar håber jeg på følgende line up:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ (Curth) - Spalvis

Kusk er nede i en bølgedal, men han har alligevel så stor kvalitet at han er kampafgørende selv på dårlige dage (f.eks. mod Brøndby). Hvis RJ ikke bliver klar håber jeg at Curth får chancen fra start. Curth gjorde et fint indhop mod Randers, for mig at se virker AK stadigvæk et stykke fra topformen efter den langvarige skade.

:aabfan:

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Frank Buck » 22. apr 2014, 14:53

Jeg syntes faktisk AK virker meget skarp i betragtning af hvor lang tid han har været væk.
Syntes han har gjort det rigtig godt den tid han har været på banen, så om det bliver Curth eller AK, der kommer på banen hvis RJ ikke skulle blive klar, syntes jeg ikke der er den store forskel på.
De har begge en god indstilling og kæmper for sagen, så lad bare deres træfsikkerhed på træningsbanen afgøre hvem af dem der får lov at spille.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 22. apr 2014, 15:33

AK har klaret sig bedre end Spalvis i de kampe hvor de begge har været klar. AK > Spalvis.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af hje1980 » 22. apr 2014, 15:40

Mon ikke også AK i sådan en kamp i Odense er opsat på at vise at de tog fejl...

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Spanky » 22. apr 2014, 22:48

Enig i startopstillingen på nær at jeg også gerne ser AK fra start sammen med Jönne. Mest på grund af Spalvis har leveret et par tynde præstationer i de to seneste kampe (hvilket er forventet med hans unge alder og begrænset superliga-erfaring), men også fordi AK har været med i del offensive aktioner i de sidste par kampe. I Viborg var han manden bag mål nr. 2, mod Randers havde han næstesidste fod på de to kæmpechancer til Spalvis derudover havde han også et fantastisk saksespark. Jeg forstår ikke folk har været så meget efter ham efter Randers-kampen.

OB-kampen er, foruden GF-kampen, den hvor jeg er mest rolig med hensyn til 3 point, men kræver vi får hævet niveauet sammenlignet med de to seneste kampe - Jönne er helt sikkert en vigtig brik i den sammenhæng.

seamann

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af seamann » 22. apr 2014, 22:56

Spanky skrev:Enig i startopstillingen på nær at jeg også gerne ser AK fra start sammen med Jönne. Mest på grund af Spalvis har leveret et par tynde præstationer i de to seneste kampe (hvilket er forventet med hans unge alder og begrænset superliga-erfaring), men også fordi AK har været med i del offensive aktioner i de sidste par kampe. I Viborg var han manden bag mål nr. 2, mod Randers havde han næstesidste fod på de to kæmpechancer til Spalvis derudover havde han også et fantastisk saksespark. Jeg forstår ikke folk har været så meget efter ham efter Randers-kampen.

OB-kampen er, foruden GF-kampen, den hvor jeg er mest rolig med hensyn til 3 point, men kræver vi får hævet niveauet sammenlignet med de to seneste kampe - Jönne er helt sikkert en vigtig brik i den sammenhæng.
Jönne ?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Spanky » 22. apr 2014, 23:03

seamann skrev:
Spanky skrev:Enig i startopstillingen på nær at jeg også gerne ser AK fra start sammen med Jönne. Mest på grund af Spalvis har leveret et par tynde præstationer i de to seneste kampe (hvilket er forventet med hans unge alder og begrænset superliga-erfaring), men også fordi AK har været med i del offensive aktioner i de sidste par kampe. I Viborg var han manden bag mål nr. 2, mod Randers havde han næstesidste fod på de to kæmpechancer til Spalvis derudover havde han også et fantastisk saksespark. Jeg forstår ikke folk har været så meget efter ham efter Randers-kampen.

OB-kampen er, foruden GF-kampen, den hvor jeg er mest rolig med hensyn til 3 point, men kræver vi får hævet niveauet sammenlignet med de to seneste kampe - Jönne er helt sikkert en vigtig brik i den sammenhæng.
Jönne ?
Rasmus Jönsson - de kalder ham Jönne derude :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Pastorius » 22. apr 2014, 23:48

Spanky skrev:
seamann skrev:
Spanky skrev:Enig i startopstillingen på nær at jeg også gerne ser AK fra start sammen med Jönne. Mest på grund af Spalvis har leveret et par tynde præstationer i de to seneste kampe (hvilket er forventet med hans unge alder og begrænset superliga-erfaring), men også fordi AK har været med i del offensive aktioner i de sidste par kampe. I Viborg var han manden bag mål nr. 2, mod Randers havde han næstesidste fod på de to kæmpechancer til Spalvis derudover havde han også et fantastisk saksespark. Jeg forstår ikke folk har været så meget efter ham efter Randers-kampen.

OB-kampen er, foruden GF-kampen, den hvor jeg er mest rolig med hensyn til 3 point, men kræver vi får hævet niveauet sammenlignet med de to seneste kampe - Jönne er helt sikkert en vigtig brik i den sammenhæng.
Jönne ?
Rasmus Jönsson - de kalder ham Jönne derude :)
Jeg kan huske en gymnastiktime på Sofiendalskolen, hvor en af os kom til at kalde PEA for Pylle, for det kaldte de ham jo på stadion. Det skete kun den ene gang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Pollack2 » 24. apr 2014, 00:09

Pastorius skrev:
Spanky skrev:
seamann skrev:
Spanky skrev:Enig i startopstillingen på nær at jeg også gerne ser AK fra start sammen med Jönne. Mest på grund af Spalvis har leveret et par tynde præstationer i de to seneste kampe (hvilket er forventet med hans unge alder og begrænset superliga-erfaring), men også fordi AK har været med i del offensive aktioner i de sidste par kampe. I Viborg var han manden bag mål nr. 2, mod Randers havde han næstesidste fod på de to kæmpechancer til Spalvis derudover havde han også et fantastisk saksespark. Jeg forstår ikke folk har været så meget efter ham efter Randers-kampen.

OB-kampen er, foruden GF-kampen, den hvor jeg er mest rolig med hensyn til 3 point, men kræver vi får hævet niveauet sammenlignet med de to seneste kampe - Jönne er helt sikkert en vigtig brik i den sammenhæng.
Jönne ?
Rasmus Jönsson - de kalder ham Jönne derude :)
Jeg kan huske en gymnastiktime på Sofiendalskolen, hvor en af os kom til at kalde PEA for Pylle, for det kaldte de ham jo på stadion. Det skete kun den ene gang.
Hæ hæ ...

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af MightyReds » 24. apr 2014, 19:58

Jeg har først lige set kampen mod Randers, efter en del dage i udlandet, og det var godt nok en tynd kop te. Wurtz, Ahlmann, Thelander og måske KEP gjorde det godt af markspillerne, mens resten faldt ret meget igennem.

Kusk har nu spillet tre forfærdelige kampe i streg, og Spalvis er brændt alt hvad han har rørt de sidste to kampe. Vi skal have hele holdet op i omdrejninger igen. Det er lidt svært at lure om det er gummiben, nu fejlene var markant større mod Randers/Viborg end de plejer at være, eller om vi bare har haft et par dårlige kampe og vi rammer sporet igen.

Det sagt, så klonker Randers også et enkelt heldigt mål, så måske vi havde set bedre ud hvis vi var kommet foran, og det ikke havde været op ad bakke det meste af kampen.

Opstillingen må være den vanlige. Er Jønsson klar skal han selvfølgelig ind, og så er jeg rolig ved at lade Kent vurdere hvem der passer bedst ind af Spalvis og AK, hvor sidstnævnte har vist fight, vilje og nogle gode detaljer de par kampe han er startet inde, så godt at se at der er kamp om pladserne.

Jeg er optimist, men eftersom jeg først lige har set kampen (uden at kende resultatet), er jeg ret meget nede over at FCM nu puster os i nakken, og vi med et evt nederlag i Odense spiller FCK og BIF ind i guldkampen igen.

Jeg håber de tre andre hold får taget point fra hinanden når de mødes i runde 30-32, men fortrækker at vi bare tager 6-7 point de kommende 3 kampe, og dermed selv afgør tingene. Mindes dog at vi ikke har det for godt på kunstgræsset i Farum, at vi kun har et point mod FCV fra sæsonens første to kampe, og at AGF måske kæmper for at undgå nedrykning når vi møder dem i sidste runde. Alt i alt ligner det 5 pokalkampe, som vi lige nu skal spille lige op med FCM (vi henter næppe deres målscore), og kan tåle at snuble en enkelt gang, hvis FCM bliver sorteper i kampene mod FCK og BIF.

Af de seneste 8 ligakampe mod OB er vi 6-2-0, og vundet alle tre udekampe.

Unjinx.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 24. apr 2014, 21:22

Har lige fået gratis billetter til kampen - desværre til Stiften-tribunen, hvor OB står. Så nu overvejer jeg, om jeg skal kan komme gratis ind og så forhåbentlig stå med en masse skuffende OB'ere eller jeg er nød til at finde muldvarpeskindet frem.
- FlæskeFrank

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Narildsen » 25. apr 2014, 00:08

Du skal selvfølgelig ikke stå på stiften!!
Det sagt, så blev udeafsnittet vist meldt udsolgt for et par dage siden.

Det her er altid den kamp jeg glæder mig mest til hvert år!!

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af AaB - Ølstykke » 25. apr 2014, 05:52

Til FlæskeFrank.
Skriv til OB på clubob@ob.dk. Det gjorde jeg, og fik 2 billetter på Nordea tribunen lavet om til 2 i buret.
Håber du kan nå det. ;)

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Kempes » 25. apr 2014, 09:52

Ekstrem vigtig kamp, hvor vi vel skal have 3 point for at bevare mesterskabsdrømmen. Men det kan blive en tæt gyser.

Heldigvis døjer OB med skader, og er uden Azer Busuladzic (vel deres mest stabile midtbanespiller i foråret), Jacob Barrett og Morten Skoubo. Samtidig er Emil Larsen tilsyneladende vraget for at give plads til Baskim Kadrii, der endnu ikke har været helt oppe i gear efter sin knæskade.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/optakt-ob-AaB-2" onclick="window.open(this.href);return false;

Forhåbentlig er Jønsson klar og Kusk kan løfte sit niveau i forhold til de sidste par kampe. I så fald bør der være muligheder mod et hold, der hverken er i nedrykningsfare eller har reel mulighed for en placering, der giver adgang til EL-kval.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. apr 2014, 11:42

Kempes skrev: I så fald bør der være muligheder mod et hold, der hverken er i nedrykningsfare eller har reel mulighed for en placering, der giver adgang til EL-kval.
OB kan være 1 point efter 5. pladsen hvis de vinder over os, og de andre resultater går lidt deres vej... de kan også være 3 point fra nedrykningsstregen hvis vi vinder den. Der er ikke noget ingenmandsland i ligaen i år - ikke endnu i hvert fald.

5. pladsen giver UEFA deltagelse, da begge pokalfinaledeltagere (sandsynligvis) slutter i top 4.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 25. apr 2014, 13:22

Kempes skrev:Ekstrem vigtig kamp, hvor vi vel skal have 3 point for at bevare mesterskabsdrømmen. Men det kan blive en tæt gyser.

Heldigvis døjer OB med skader, og er uden Azer Busuladzic (vel deres mest stabile midtbanespiller i foråret), Jacob Barrett og Morten Skoubo. Samtidig er Emil Larsen tilsyneladende vraget for at give plads til Baskim Kadrii, der endnu ikke har været helt oppe i gear efter sin knæskade.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/optakt-ob-AaB-2" onclick="window.open(this.href);return false;

Forhåbentlig er Jønsson klar og Kusk kan løfte sit niveau i forhold til de sidste par kampe. I så fald bør der være muligheder mod et hold, der hverken er i nedrykningsfare eller har reel mulighed for en placering, der giver adgang til EL-kval.
OB har som altid på papiret et stærkt hold, men heldigvis ødelægger de det ofte for sig selv deres store ressourcer til trods. Penge hjælper rigtig meget, men er heldigvis ikke alt i fodbold :money:
Fynboerne har et fint hold, men med undtagelse af Falk har deres øvrige profiler Emil Larsen og Baskim Kadrii ikke ramt niveauet i forårssæsonen, hvilket har svækket fynboerne.

Omvendt kan man også sagtens argumentere for, at vi er hårdt ramt af Jönssons skadesproblemer. Jeg har det stadigvæk sådan at svenskeren bliver altafgørende for os. Bliver han klar til i morgen og hvis han kan spille en nøglerolle i de resterende kampe så vil det være en kæmpe forstærkning, men hvis han ikke kan deltage så tror jeg at vi går i stå. De seneste kampe har med al tydelighed vist hvor svært vi har det uden Rasmus Jönsson.

Jeg tror at kampen i morgen bliver afgørende og kommer til at definere sæsonen. Vinder vi så kommer vi tilbage på sporet og sætter tilmed FCM og FCK/Brøndby under enormt pres, men hvis vi taber så kan jeg godt frygte at vi krakelerer fuldstændigt og går i stå som vi så ofte gør hen mod sæsonafslutninger. Jeg tror nu at vi har en god chance for at vinde i Odense. Fynboerne står godt til os.

:aabfan:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af Maglau » 25. apr 2014, 13:29

frederikshavneren skrev:
Kempes skrev:Ekstrem vigtig kamp, hvor vi vel skal have 3 point for at bevare mesterskabsdrømmen. Men det kan blive en tæt gyser.

Heldigvis døjer OB med skader, og er uden Azer Busuladzic (vel deres mest stabile midtbanespiller i foråret), Jacob Barrett og Morten Skoubo. Samtidig er Emil Larsen tilsyneladende vraget for at give plads til Baskim Kadrii, der endnu ikke har været helt oppe i gear efter sin knæskade.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/optakt-ob-AaB-2" onclick="window.open(this.href);return false;

Forhåbentlig er Jønsson klar og Kusk kan løfte sit niveau i forhold til de sidste par kampe. I så fald bør der være muligheder mod et hold, der hverken er i nedrykningsfare eller har reel mulighed for en placering, der giver adgang til EL-kval.
OB har som altid på papiret et stærkt hold, men heldigvis ødelægger de det ofte for sig selv deres store ressourcer til trods. Penge hjælper rigtig meget, men er heldigvis ikke alt i fodbold :money:
Fynboerne har et fint hold, men med undtagelse af Falk har deres øvrige profiler Emil Larsen og Baskim Kadrii ikke ramt niveauet i forårssæsonen, hvilket har svækket fynboerne.

Omvendt kan man også sagtens argumentere for, at vi er hårdt ramt af Jönssons skadesproblemer. Jeg har det stadigvæk sådan at svenskeren bliver altafgørende for os. Bliver han klar til i morgen og hvis han kan spille en nøglerolle i de resterende kampe så vil det være en kæmpe forstærkning, men hvis han ikke kan deltage så tror jeg at vi går i stå. De seneste kampe har med al tydelighed vist hvor svært vi har det uden Rasmus Jönsson.

Jeg tror at kampen i morgen bliver afgørende og kommer til at definere sæsonen. Vinder vi så kommer vi tilbage på sporet og sætter tilmed FCM og FCK/Brøndby under enormt pres, men hvis vi taber så kan jeg godt frygte at vi krakelerer fuldstændigt og går i stå som vi så ofte gør hen mod sæsonafslutninger. Jeg tror nu at vi har en god chance for at vinde i Odense. Fynboerne står godt til os.

:aabfan:
Du har ret - det der giver mig nattesved er tanken om vores sæsonafslutninger, hvor vi er faldet helt igennem i mange af de seneste sæsoner. Det må bare ikke ske.
FCM har haft deres down periode men ser ud til at være ovre den nu, så vi har ikke råd til at få en nu hvor vi får 2-3 point i tre kampe, så bliver det monster svært.

Jönsson er nøglen til at få Kusk og Thomsen om i gear og kreeret de nødvendige chancer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af jonas386 » 25. apr 2014, 13:38

Jeg er rimelig nervøs forud for i morgen. Det er det typiske AaB syndrom, det går super godt over 4-5 runder, Randers stiller med en svækket opstillingen, optimismen er stor, også herinde, og vi taber. Mod OB kan det blive både fugl eller fisk, jeg tror den bliver et X, men at spillet er bedre end mod Randers. Jeg håber dog på 3 point, men spillerne skal vide de ikke bare kommer dumpende.

EDIT, Thelander er muligvis ude, ikke at jeg er usikker ved Kasper Pedersen, men det er en svækkelse synes jeg. Ikke noget der gør det nemmere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 25. apr 2014, 13:44

Maglau skrev:
frederikshavneren skrev:
Kempes skrev:Ekstrem vigtig kamp, hvor vi vel skal have 3 point for at bevare mesterskabsdrømmen. Men det kan blive en tæt gyser.

Heldigvis døjer OB med skader, og er uden Azer Busuladzic (vel deres mest stabile midtbanespiller i foråret), Jacob Barrett og Morten Skoubo. Samtidig er Emil Larsen tilsyneladende vraget for at give plads til Baskim Kadrii, der endnu ikke har været helt oppe i gear efter sin knæskade.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/optakt-ob-AaB-2" onclick="window.open(this.href);return false;

Forhåbentlig er Jønsson klar og Kusk kan løfte sit niveau i forhold til de sidste par kampe. I så fald bør der være muligheder mod et hold, der hverken er i nedrykningsfare eller har reel mulighed for en placering, der giver adgang til EL-kval.
OB har som altid på papiret et stærkt hold, men heldigvis ødelægger de det ofte for sig selv deres store ressourcer til trods. Penge hjælper rigtig meget, men er heldigvis ikke alt i fodbold :money:
Fynboerne har et fint hold, men med undtagelse af Falk har deres øvrige profiler Emil Larsen og Baskim Kadrii ikke ramt niveauet i forårssæsonen, hvilket har svækket fynboerne.

Omvendt kan man også sagtens argumentere for, at vi er hårdt ramt af Jönssons skadesproblemer. Jeg har det stadigvæk sådan at svenskeren bliver altafgørende for os. Bliver han klar til i morgen og hvis han kan spille en nøglerolle i de resterende kampe så vil det være en kæmpe forstærkning, men hvis han ikke kan deltage så tror jeg at vi går i stå. De seneste kampe har med al tydelighed vist hvor svært vi har det uden Rasmus Jönsson.

Jeg tror at kampen i morgen bliver afgørende og kommer til at definere sæsonen. Vinder vi så kommer vi tilbage på sporet og sætter tilmed FCM og FCK/Brøndby under enormt pres, men hvis vi taber så kan jeg godt frygte at vi krakelerer fuldstændigt og går i stå som vi så ofte gør hen mod sæsonafslutninger. Jeg tror nu at vi har en god chance for at vinde i Odense. Fynboerne står godt til os.

:aabfan:
Du har ret - det der giver mig nattesved er tanken om vores sæsonafslutninger, hvor vi er faldet helt igennem i mange af de seneste sæsoner. Det må bare ikke ske.
FCM har haft deres down periode men ser ud til at være ovre den nu, så vi har ikke råd til at få en nu hvor vi får 2-3 point i tre kampe, så bliver det monster svært.

Jönsson er nøglen til at få Kusk og Thomsen om i gear og kreeret de nødvendige chancer.
Kusk har været dårlig i de seneste kampe, men det hænger delvist også sammen med at vi har manglet Jönsson. Når vi ikke har Jönsson med har modstanderne meget nemmere ved at slå vores spil i stykker. Når de går hårdt til Kusk og Thomsen samt presser højt på Risgård så har vi det svært. Jönsson gør de andre spillere bedre samt gør det sværere at neutralisere vores offensiv, det vil være et kæmpe boost hvis han er fit til at spille i morgen (selvf. forudsat at han er i kampform).

Det bliver vildt spændende i morgen. Vi har en svær udekamp, men det har FCM og FCK så sandelig også. Jeg tror og håber at FCM får det enormt svært i Esbjerg, det kan godt være at FCM er kommet i gang, men jeg tror max. at de henter uafgjort i Esbjerg. Udehold har det altid svært på Farums skøjtebane, men FCK plejer at mase Farum på fysikken. Det sker sikkert også på søndag.
Vi skal heller ikke glemme Brøndby som kommer tordnende bagfra og som pludselig er blevet en farlig outsider. De har en hjemmekamp mod Slagelse, det er en kamp som de med stor sandsynlighed vinder.

Før nederlaget mod Randers anså jeg det som en lille fordel at vi spiller først, men da forfølgerne nu er så tæt på os anser jeg det som en lille ulempe. Der er virkelig pres på i morgen, der er ikke råd til flere svipsere hvis vi selv skal afgøre det.

thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014

Indlæg af thequest » 25. apr 2014, 14:08

Du skal selvfølgelig ikke stå på stiften!!
Det sagt, så blev udeafsnittet vist meldt udsolgt for et par dage siden.

Det her er altid den kamp jeg glæder mig mest til hvert år

Jeg har lige købt 3 billetter til udeafsnittet på OB hjemmeside, ingen problemer så der er ikke udsolgt ...endnu

Besvar