Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Kempes » 29. apr 2014, 23:02

En på forhånd sindssygt spændende og lige opgør. Esbjerg er gået noget ned i kadence efter en forrygende start på foråret, og har kun fået en sejr ud af seneste 6 kampe. De er dog stadig svære at slå og har således spillet 4 uafgjorte kampe i samme periode. Jeg tror det skyldes at deres form skulle toppe tidligt pga. Europa League kampene mod Fiorentina.

I vores startopstilling skal Due utvivlsomt afløse Ahlmann, han gjorde det godt mod FCM og har siden spillet et par kampe på reserveholdet på samme position. Hvis PK er skadet bliver det vel Gilli Sørensen der skal spille højre back?

Forhåbentlig er Jønsson klar, men med 5 kampe på 15 (sindsoprivende) dage, kan han næppe spille dem alle fra start. Spørgsmålet er derfor om han vil være bedst som joker den sidste halve time, når Esbjerg måske er kørt lidt træt? eller om det er bedst at han er med fra start og så står over i midtuge-kampen mod FCN? Jeg synes det er et svært dilemma.

Vinder vi, vil jeg begynde at tro på at mesterskabet kan komme i hus

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af hje1980 » 30. apr 2014, 07:38

Kempes skrev:En på forhånd sindssygt spændende og lige opgør. Esbjerg er gået noget ned i kadence efter en forrygende start på foråret, og har kun fået en sejr ud af seneste 6 kampe. De er dog stadig svære at slå og har således spillet 4 uafgjorte kampe i samme periode. Jeg tror det skyldes at deres form skulle toppe tidligt pga. Europa League kampene mod Fiorentina.

I vores startopstilling skal Due utvivlsomt afløse Ahlmann, han gjorde det godt mod FCM og har siden spillet et par kampe på reserveholdet på samme position. Hvis PK er skadet bliver det vel Gilli Sørensen der skal spille højre back?

Forhåbentlig er Jønsson klar, men med 5 kampe på 15 (sindsoprivende) dage, kan han næppe spille dem alle fra start. Spørgsmålet er derfor om han vil være bedst som joker den sidste halve time, når Esbjerg måske er kørt lidt træt? eller om det er bedst at han er med fra start og så står over i midtuge-kampen mod FCN? Jeg synes det er et svært dilemma.

Vinder vi, vil jeg begynde at tro på at mesterskabet kan komme i hus
Valget er nemt... Den næste kamp er altid den vigtigste... Så derfor skal han spille lørdag, hvis han er klar.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Forza » 30. apr 2014, 08:47

jonas386 skrev:Kampen mod EfB bliver svær, og det kunne være virkelig lækkert hvis vi kan holde den fine statistik på hjemmebane og vise at Aalborg stadig ikke er et sted man bare kommer og tager point.
Opstillingen bliver nok som følgende

Larsen
PK-KEP-Thelander-Due
Kusk-Risgaard-Würtz-Thomsen
Jönsson
Spalvis

Ikke de store overraskelser. Ahlmann er ude, men Due synes jeg har gjort det rigtig fint i sine sidste par kampe, bland andet med oplæg til den afgørende scoring imod både OB og FCM. Ahlmann er selvfølgelig ærgelig at miste, men jeg har tiltro til at Due kan gå ind og levere det der behøves. Og så er venstresiden måske heller ikke det værste når Thomsen er så god begge veje som han er.

Jönsson er tilbage, og det bliver uendeligt vigtigt, han er vores bedste spiller, og det er tydeligt at se hvor meget bedre holdet er med ham på banen, rammer han niveauet så skal vi også nok hive 3 point med hjem. Vi så mod FCM (1-0 kampen) hvor meget det betyder at han bare fungerer. I den kamp var han vel den eneste offensive AaB´er der spillede en god første halvleg, og i kamp nummer 2 gjorde han mere eller mindre også hvad der passede ham.
Ligeledes er der en fordel i at have 4 midtbane spillere modstanderne skal være varsomme overfor (Risgaard, Kusk, Thomsen og Jönsson) når Spalvis er så farlig foran målet som han er. Det giver unægteligt bedre arbejdsbetingelser som angriber når midtbanen er så farlig som det er tilfældet lige for tiden.
Spiller Jönsson, samt Risgaard, en god kamp, så skal Thomsen og Kusk nok følge med, og så skal vi nok få et mål eller 2. Spørgsmålet er så om det er nok mod et dygtigt Esbjerg hold. Jeg håber det, og jeg tror vi kan tage de 3 point med hjem samtidig med at FCV undskylder over de ufortjente point de har taget mod os (smiley) ved at tage point på FCM søndag.
Jönsson er en rigtig dygtig og vigtig spiller for os men at kalde ham vores bedste spiller, synes jeg lidt er at tage munden for fuld. Når man kigger på hvad Kusk har præsteret for os i denne sæson kan der ikke være tvivl om at han tager denne titel. Derudover ser jeg også Risgård som en vigtigere spiller.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af FlæskeFrank » 30. apr 2014, 09:05

Nu bliver det en jo noget anderledes kamp for Esbjerg end deres kamp mod FCM. Som jeg læser referaterne stillede FCM sig ned og var afventende, hvorfor 0-0 jo ikke var helt overraskende.

Det samme setup bliver jo ikke tilfældet i vores kamp. Kent har været tro mod systemet næsten hele foråret og begynder vel ikke pludselig at gøre tingene anderledes. Så der er vel to spillende hold på banen denne gang(1-0 sviner til FCM).

Hvis man tager udmeldingen omkring trupudtagelsen mod OB så spiller Jönsson vel. Han var i træning i fredags, men blev ikke udtaget. Og endelig er det vel bedre for ham at spille på Aalborg Stadion end plastiktæppet i Farum. Så mon ikke det for ham hedder Esbjerg, stå over mod FCN, og så 2 af 3 kampe mod FCV, pokal og AGF.

Det bliver forhåbentlig stort.
- FlæskeFrank

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Maglau » 30. apr 2014, 09:36

FlæskeFrank skrev:Nu bliver det en jo noget anderledes kamp for Esbjerg end deres kamp mod FCM. Som jeg læser referaterne stillede FCM sig ned og var afventende, hvorfor 0-0 jo ikke var helt overraskende.

Det samme setup bliver jo ikke tilfældet i vores kamp. Kent har været tro mod systemet næsten hele foråret og begynder vel ikke pludselig at gøre tingene anderledes. Så der er vel to spillende hold på banen denne gang(1-0 sviner til FCM).

Hvis man tager udmeldingen omkring trupudtagelsen mod OB så spiller Jönsson vel. Han var i træning i fredags, men blev ikke udtaget. Og endelig er det vel bedre for ham at spille på Aalborg Stadion end plastiktæppet i Farum. Så mon ikke det for ham hedder Esbjerg, stå over mod FCN, og så 2 af 3 kampe mod FCV, pokal og AGF.

Det bliver forhåbentlig stort.
Du har ret i at vi ikke skal lave for meget taktisk om, men hellere en uafgjort 0-0 end at vi taber på køre lige i deres kontra fælde. EFB er et skarpere hold end OB og hvis vi lader dem få lige så meget plads eller dummer os midt på deres banen så straffer de os hårdere end OB.

Den her kamp kræver mega koncentration hvor det drejer sig om at stå rigtigt på banen når vi taber bolden så vi neutraliserer så vidt muligt deres omstillinger.

Er mere nervøs for den her end kampen i Farum, godt nok har vi det ikke godt der, men vores spil har heller aldrig været mere egnet til plastik end det er nu. Vi kan nu uden problemer matche FCN i det Hjulmandske småspil.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af KME » 30. apr 2014, 10:26

Måske Anders Due's sidste kamp i AaB trøjen, hvor han er med fra start... Ifølge bold.dk forlader han AaB til sommer.

http://www.bold.dk/nyt/Anders-Due-forlader-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;


:aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. apr 2014, 10:31

Vi skal gå 100% efter sejren. Men det er meget vigtigt, pga målscoren, at vi ikke taber. Går alt galt skal vi altså hive en uafgjort hjem da FCM ellers vil kunne overhale.
Janteloven eksisterer IKKE!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af hje1980 » 30. apr 2014, 11:52

Lidt off-topic... Når nu vi gerne vil spille hurtigt langs græsset, er der så nogle der har et bud på hvorfor h...... banen ikke blive vandet inden kampstart og i pausen således banen er optimalt til hurtig spil langs græsset.

Selv i FCV kan de finde ud af dette...

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af sulakvelidze » 30. apr 2014, 11:56

hje1980 skrev:Lidt off-topic... Når nu vi gerne vil spille hurtigt langs græsset, er der så nogle der har et bud på hvorfor h...... banen ikke blive vandet inden kampstart og i pausen således banen er optimalt til hurtig spil langs græsset.

Selv i FCV kan de finde ud af dette...
Jeg synes slet ikke, at det er off topic. Banen mod Randers var i det hele taget en skændsel, og hvis den er lige så ringe mod Esbjerg, bør der falde brænde ned over manden med ansvaret for græsset.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 30. apr 2014, 12:07

hje1980 skrev:Lidt off-topic... Når nu vi gerne vil spille hurtigt langs græsset, er der så nogle der har et bud på hvorfor h...... banen ikke blive vandet inden kampstart og i pausen således banen er optimalt til hurtig spil langs græsset.

Selv i FCV kan de finde ud af dette...
Banen bliver vandet inden kampstart. Nu kan jeg godt li at møde op i god tid før kampstart og jeg har observeret, at banen bliver vandet ca. 2 timer før kick off.

Hvorfor banen ikke vandes lige før opvarmning/kick off samt i pausen ved jeg ikke. Der må være en eller flere årsager til at praksis er som den er.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af jonas386 » 30. apr 2014, 12:43

Jönsson er en rigtig dygtig og vigtig spiller for os men at kalde ham vores bedste spiller, synes jeg lidt er at tage munden for fuld. Når man kigger på hvad Kusk har præsteret for os i denne sæson kan der ikke være tvivl om at han tager denne titel. Derudover ser jeg også Risgård som en vigtigere spiller.
Der er helt sikkert spillere som er vigtigere for holdet, primært fordi Jönsson har været meget skadet, men resten af holdet løftes lige 1-2 niveauer med Jönsson i offensiven. Men når det er sagt så synes jeg Jönsson er en bedre spiller end både Kusk og Risgaard. Teknisk er han et niveau bedre, og overblikket er lige sublimt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af frederikshavneren » 30. apr 2014, 13:59

Det tegner virkelig godt. I skrivende stund er der kun 536 ledige billetter til kampen (ståpladser på vesttribunen). Der kan snart meldes udsolgt til kampen bortset fra "buret".
Drengene har fortjent maksimal opbakning på lørdag. Håber at sponsorerne letter røven og opgiver turen på golfbanen... Vil være træls nok engang at se en masse ledige pladser på sponsortribunen når der er stor efterspørgsel efter billetter.

:aabfan:

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Henriksen » 30. apr 2014, 19:01

Taktikken må være klar: Spalvis skal score et mål.....så ved vi godt hvad der sker!

Ellers synes jeg Mr.Bang får sat ord på mine tanker kampen desangående.

Den kommende runde kan blive afgørelsen før afgørelsen.... (Og nej, ingen "Den er hjemme" tanker i dette. Runden kan med det rigtige udfald give en lille matchbold...sådan da)

Vigtig kamp ihvertfald. Vores største modstander er os selv, så et fladt armene-over-kors publikum som mod Randers, så står spillerne mindre stærkt. Det er ALLE 12 mand der skal arbejde sammen om de 3 point på lørdag, for de skal denondelynemigogtræknupikkemandenudafpostkassenbrorsnus ind på bogen hvis vi har ambitioner om mere end en 2.plads.

Hedeperkerne skal IKKE IKKE IKKE vinde det guld - det har de ikke format til, og de bytter sikkert pokalen til 4 negere, to kasser mokai og den sidste nye Turn Up The Bass-cd....

På lørdag skal vi alle leve op til "AaB - Vi står sammen om dig"!!!
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af iloveaab4ever » 1. maj 2014, 08:40

Jeg må indrømme jeg har bange anelser inden kampen. Randers' kontraspil gjorde virkelig ondt på os, ligesom OB også kunne have vundet kampen med mere skarphed i netop den face. Kadrii scorede også til 2-1 efter en kontra. Lige netop kontra er også der jeg synes Esbjerg er det suverænt bedste hold i ligaen, deres store problem er når de selv skal skabe en kamp. Jeg beder til guderne at vi kan få et tidligt mål, der gør vi kan stille os lidt mere defensivt, samt Esbjerg skal ud og jagte et mål. Jeg er overbevidst om Esbjerg ikke ville synes det på nogen måde vil være dårligt at hente 1 point på fortet.

Startopstillingen er med et par ændringer, grundet fravær af Ahlman og Thelander + Jönsson gerne skulle være tilbage. Jeg tror vi vil se denne opstilling:
Larsen
PK - KEP - Thelander - Due

Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Jönsson
Tomålsskytten Spalvis får plads på bænken. Jeg synes, i modsætning til en del herinde, at AK har været rigtig god siden han kom tilbage. Han har noget fart og teknik Spalvis ikke har. Så vil det være bedre med Spalvis fysik senere hen i kampen, hvis et resultat skal jagtes, eller hvordan kampen ellers vil udfolde sig. I efteråret synes jeg også AK og svenskeren var i mindst i top 3 over bedste frontduo'er i suppen.
Derudover går Due ind istedet for Ahlman der har karantæne. Jeg er faktisk ganske fortrøstningsfuld ved Due, på trods af han skal overfor så hurtig en højreside som 2xAnkersen. Det ikke mange der formår at neutralisere Igboun/Sisto/Hassan så meget som vores backs gjorde mod Midtjylland.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af white splash » 1. maj 2014, 08:44

iloveaab4ever skrev:Jeg må indrømme jeg har bange anelser inden kampen. Randers' kontraspil gjorde virkelig ondt på os, ligesom OB også kunne have vundet kampen med mere skarphed i netop den face. Kadrii scorede også til 2-1 efter en kontra. Lige netop kontra er også der jeg synes Esbjerg er det suverænt bedste hold i ligaen, deres store problem er når de selv skal skabe en kamp. Jeg beder til guderne at vi kan få et tidligt mål, der gør vi kan stille os lidt mere defensivt, samt Esbjerg skal ud og jagte et mål. Jeg er overbevidst om Esbjerg ikke ville synes det på nogen måde vil være dårligt at hente 1 point på fortet.

Startopstillingen er med et par ændringer, grundet fravær af Ahlman og Thelander + Jönsson gerne skulle være tilbage. Jeg tror vi vil se denne opstilling:
Larsen
PK - KEP - Thelander - Due

Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Jönsson
Tomålsskytten Spalvis får plads på bænken. Jeg synes, i modsætning til en del herinde, at AK har været rigtig god siden han kom tilbage. Han har noget fart og teknik Spalvis ikke har. Så vil det være bedre med Spalvis fysik senere hen i kampen, hvis et resultat skal jagtes, eller hvordan kampen ellers vil udfolde sig. I efteråret synes jeg også AK og svenskeren var i mindst i top 3 over bedste frontduo'er i suppen.
Derudover går Due ind istedet for Ahlman der har karantæne. Jeg er faktisk ganske fortrøstningsfuld ved Due, på trods af han skal overfor så hurtig en højreside som 2xAnkersen. Det ikke mange der formår at neutralisere Igboun/Sisto/Hassan så meget som vores backs gjorde mod Midtjylland.
Så du vil simpelthen bænke en mand som scorer på næsten alt hvad han rører ved. Håber jeg dælme ikke kommer til at ske!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Forza » 1. maj 2014, 08:53

white splash skrev:
iloveaab4ever skrev:Jeg må indrømme jeg har bange anelser inden kampen. Randers' kontraspil gjorde virkelig ondt på os, ligesom OB også kunne have vundet kampen med mere skarphed i netop den face. Kadrii scorede også til 2-1 efter en kontra. Lige netop kontra er også der jeg synes Esbjerg er det suverænt bedste hold i ligaen, deres store problem er når de selv skal skabe en kamp. Jeg beder til guderne at vi kan få et tidligt mål, der gør vi kan stille os lidt mere defensivt, samt Esbjerg skal ud og jagte et mål. Jeg er overbevidst om Esbjerg ikke ville synes det på nogen måde vil være dårligt at hente 1 point på fortet.

Startopstillingen er med et par ændringer, grundet fravær af Ahlman og Thelander + Jönsson gerne skulle være tilbage. Jeg tror vi vil se denne opstilling:
Larsen
PK - KEP - Thelander - Due

Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Jönsson
Tomålsskytten Spalvis får plads på bænken. Jeg synes, i modsætning til en del herinde, at AK har været rigtig god siden han kom tilbage. Han har noget fart og teknik Spalvis ikke har. Så vil det være bedre med Spalvis fysik senere hen i kampen, hvis et resultat skal jagtes, eller hvordan kampen ellers vil udfolde sig. I efteråret synes jeg også AK og svenskeren var i mindst i top 3 over bedste frontduo'er i suppen.
Derudover går Due ind istedet for Ahlman der har karantæne. Jeg er faktisk ganske fortrøstningsfuld ved Due, på trods af han skal overfor så hurtig en højreside som 2xAnkersen. Det ikke mange der formår at neutralisere Igboun/Sisto/Hassan så meget som vores backs gjorde mod Midtjylland.
Så du vil simpelthen bænke en mand som scorer på næsten alt hvad han rører ved. Håber jeg dælme ikke kommer til at ske!
Gør jeg bestemt heller ikke. Spalvis er selvskrevet til startopstillingen med den form han er i for tiden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Maglau » 1. maj 2014, 08:58

iloveaab4ever skrev:Jeg må indrømme jeg har bange anelser inden kampen. Randers' kontraspil gjorde virkelig ondt på os, ligesom OB også kunne have vundet kampen med mere skarphed i netop den face. Kadrii scorede også til 2-1 efter en kontra. Lige netop kontra er også der jeg synes Esbjerg er det suverænt bedste hold i ligaen, deres store problem er når de selv skal skabe en kamp. Jeg beder til guderne at vi kan få et tidligt mål, der gør vi kan stille os lidt mere defensivt, samt Esbjerg skal ud og jagte et mål. Jeg er overbevidst om Esbjerg ikke ville synes det på nogen måde vil være dårligt at hente 1 point på fortet.

Startopstillingen er med et par ændringer, grundet fravær af Ahlman og Thelander + Jönsson gerne skulle være tilbage. Jeg tror vi vil se denne opstilling:
Larsen
PK - KEP - Thelander - Due

Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Jönsson
Tomålsskytten Spalvis får plads på bænken. Jeg synes, i modsætning til en del herinde, at AK har været rigtig god siden han kom tilbage. Han har noget fart og teknik Spalvis ikke har. Så vil det være bedre med Spalvis fysik senere hen i kampen, hvis et resultat skal jagtes, eller hvordan kampen ellers vil udfolde sig. I efteråret synes jeg også AK og svenskeren var i mindst i top 3 over bedste frontduo'er i suppen.
Derudover går Due ind istedet for Ahlman der har karantæne. Jeg er faktisk ganske fortrøstningsfuld ved Due, på trods af han skal overfor så hurtig en højreside som 2xAnkersen. Det ikke mange der formår at neutralisere Igboun/Sisto/Hassan så meget som vores backs gjorde mod Midtjylland.
Det vil da være en fuldstændig vanvittig idé at bænke en mand der scorer på alt der rør sig. Rigtigt at han måske ikke er verdens bedste tekniske spiller, men i en kamp hvor vi givet kommer til at presse på er han bare så meget bedre end AK i feltet og hans manglende teknik og overblik opvejes af at han har Jönsson ved sin side forhåbentligt.
AK er ikke i gear han er langsom i sine bevægelser/vendinger falder for meget i bolden og er ikke cool nok. Hvis der nogen der skal spille en halv time så er det ham.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af FlæskeFrank » 1. maj 2014, 09:16

Der er vel ingen mening i at sætte Spalvis på bænken med det scoringssnit. Men jeg er helt enig i, at AK har leveret varen efter han er kommet tilbage.

Hvis vi laver en første halvleg som nede i Odense, så bør vi føre med mere et mål ved pausen og så vinder vi.
- FlæskeFrank

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Trickster » 1. maj 2014, 09:26

Rolig - Spalvis starter selvfølgelig inde, uanset om Jönsson er klar til at spille eller ej. Spalvis er forårets topscorer med otte mål i Suppen og tre mål i DBU Pokalen. Knægten har mere selvtillid end Justin Bieber lige for tiden, og det ved Kent Nielsen godt. Hvis han får muligheden, så scorer han også på lørdag. To gange.

AaB skal ud og jagte et mål fra start ligesom de plejer at gøre, men de bliver nødt til at tænke på Esbjergs farlige omstillinger. Der er altså ingen grund til, at Due og PK deltager i spillet for højt oppe på modstanderens banehalvdel, så vi igen og igen bliver fanget i undertal hvis Würtz mistimer sit indgreb, som han har gjort flere gange i foråret. I stedet for at være alt for aggressiv i genpresset, så jeg gerne at han tog tilbageløbet i stedet for. Både Randers og OB kunne sagtens have scoret flere mål på kontra med lidt held. Er AaB ikke foran halvejs inde i anden halveg, så kan man begynde at angribe på fuld skrue.

Jeg er egentlig lidt i tvivl om, hvordan Esbjerg griber kampen an. Jeg håber de kommer for at spille bold, de plejer nu også altid at angribe med mange spillere foran bolden. Det passer AaB bedre med lidt indianerbold, især hvis Jönsson er tilbage i startopstillingen. Han skaber altid en masse rum til de andre medspillere, og så er han jo uhyggelig god til at glide af på modstanderen. Esbjerg har femtepladsen at spille om, så de kan som udgangspunkt heller ikke bruge en uafgjort til så meget.

Lad os gå amok på lægterne og tage et skridt nærmere mesterskabet. Jeg tror på en 3-1 sejr. Spalvis, Jönsson, Pusic, Spalvis.
Hair is not a right: it´s a privilege!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af white splash » 1. maj 2014, 09:31

Trickster skrev:Rolig - Spalvis starter selvfølgelig inde, uanset om Jönsson er klar til at spille eller ej. Spalvis er forårets topscorer med otte mål i Suppen og tre mål i DBU Pokalen. Knægten har mere selvtillid end Justin Bieber lige for tiden, og det ved Kent Nielsen godt. Hvis han får muligheden, så scorer han også på lørdag. To gange.

AaB skal ud og jagte et mål fra start ligesom de plejer at gøre, men de bliver nødt til at tænke på Esbjergs farlige omstillinger. Der er altså ingen grund til, at Due og PK deltager i spillet for højt oppe på modstanderens banehalvdel, så vi igen og igen bliver fanget i undertal hvis Würtz mistimer sit indgreb, som han har gjort flere gange i foråret. I stedet for at være alt for aggressiv i genpresset, så jeg gerne at han tog tilbageløbet i stedet for. Både Randers og OB kunne sagtens have scoret flere mål på kontra med lidt held. Er AaB ikke foran halvejs inde i anden halveg, så kan man begynde at angribe på fuld skrue.

Jeg er egentlig lidt i tvivl om, hvordan Esbjerg griber kampen an. Jeg håber de kommer for at spille bold, de plejer nu også altid at angribe med mange spillere foran bolden. Det passer AaB bedre med lidt indianerbold, især hvis Jönsson er tilbage i startopstillingen. Han skaber altid en masse rum til de andre medspillere, og så er han jo uhyggelig god til at glide af på modstanderen. Esbjerg har femtepladsen at spille om, så de kan som udgangspunkt heller ikke bruge en uafgjort til så meget.

Lad os gå amok på lægterne og tage et skridt nærmere mesterskabet. Jeg tror på en 3-1 sejr. Spalvis, Jönsson, Pusic, Spalvis.
Er en lille smule uenig her. Selvfølgelig skal vi gå efter sejren, men mener ikke at skal angribe på fuld skrue med et kvarter tilbage af kampen. Med 1 point, så er vi stadigvæk foran FCM men nu kun med 3 kampe to go.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar