Champions League kvalifikation

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af thequest » 8. aug 2014, 13:03

Med kampdato d. 19 er det ikke der spillerforeningen truer med strejke/lock out ?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af NIN » 8. aug 2014, 13:05

Køllen I Møllen skrev:Jeg synes vi er favoritter. Kender ikke meget til APOEL men vi er "overgo'e" og Kent Nielsen skal nok ordne den. Håber sateme at Leverkusen kører FCK over så vi ikke skal dele pengene og mediedækningen med dem!!
Det er vel der, FCK skal lancere deres lille CL turnering?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Buzz Killington » 8. aug 2014, 13:07

Wokee skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg synes vi er favoritter. Kender ikke meget til APOEL men vi er "overgo'e" og Kent Nielsen skal nok ordne den. Håber sateme at Leverkusen kører FCK over så vi ikke skal dele pengene og mediedækningen med dem!!
Ud fra en økonomisk betragtning er jeg enig. Men det kunne nu også være både godt for dansk fodbold og vores konkurrence i superligaen mod netop FCK, hvis både AaB og FCK deltog.

I øvrigt, er der nogen der ved mere præcist hvor mange penge der ligger i medie-puljen?
Smid FCK i EL, der henter de alligevel det samme antal point, men lader os faa hele CL puljen for os selv. Saa kan RB knalde Malmo ud nu vi er i gang. Der er absolut ingen fordel for os hvis FCK kommer i CL., hverken paa kort eller langt sigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Fabbe » 8. aug 2014, 13:09

Røde Tyr Saltborg skal bare ekspederes u' sammen med moderne fodbold københavn. De hører ingen steder hjemme. Så jeg deler gerne lidt penge med en traditionsklub som Malmö FF.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Peter A. » 8. aug 2014, 13:12

thequest skrev:Med kampdato d. 19 er det ikke der spillerforeningen truer med strejke/lock out ?
Jo, men nu må de sætte sig ned og blive enige. Man må simpelthen ikke smadre en relativt god mulighed for at få 2 danske hold med i Champions League og det tror jeg simpelthen heller ikke på at man gør..
Hey AaB!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af jensemand57 » 8. aug 2014, 13:17

Peter A. skrev:
thequest skrev:Med kampdato d. 19 er det ikke der spillerforeningen truer med strejke/lock out ?
Jo, men nu må de sætte sig ned og blive enige. Man må simpelthen ikke smadre en relativt god mulighed for at få 2 danske hold med i Champions League og det tror jeg simpelthen heller ikke på at man gør..
Jeg er bange, ja jeg er meget bange for at speciel Mads Øland er hamrende ligeglad med dette.

Brugeravatar
Wokee
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 11. sep 2005, 15:50
Geografisk sted: Århus

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Wokee » 8. aug 2014, 13:18

MHJ skrev:
Wokee skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg synes vi er favoritter. Kender ikke meget til APOEL men vi er "overgo'e" og Kent Nielsen skal nok ordne den. Håber sateme at Leverkusen kører FCK over så vi ikke skal dele pengene og mediedækningen med dem!!
Ud fra en økonomisk betragtning er jeg enig. Men det kunne nu også være både godt for dansk fodbold og vores konkurrence i superligaen mod netop FCK, hvis både AaB og FCK deltog.

I øvrigt, er der nogen der ved mere præcist hvor mange penge der ligger i medie-puljen?
Smid FCK i EL, der henter de alligevel det samme antal point, men lader os faa hele CL puljen for os selv. Saa kan RB knalde Malmo ud nu vi er i gang. Der er absolut ingen fordel for os hvis FCK kommer i CL., hverken paa kort eller langt sigt.
Tjek! Jeg skrinlægger den halvsentimentale drøm om 2 hold i Ch.L :)
Og så overrasker det mig, hvor stor mediepuljen er! €12mio, hvis vi er eneste skandinaviske deltager, og hvis tallene fra wiki-linket nedenfor er ajourførte, så ville AaB med 3 uafgjorte kampe i gruppespillet kunne score 180 millioner foruden entreindtægter og forøgede sponsorindtægter. :o

I prospektet fra AaB ifm. aktieemissionen skriver AaB forventet 140 millioner ved deltagelse i Ch.L. Det ligner at de antager et scenarie, hvor der altså er to deltagere fra skandinavien; to til at dele mediepuljen.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af jernskjorten » 8. aug 2014, 13:19

Kampdatoen er fastsat til d. 20. august og returen d. 26. august.

MightyReds
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 28. aug 2008, 23:37

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af MightyReds » 8. aug 2014, 13:21

Op i røven med hvad FCK og Malmø FF gør. Vi kan intet gøre ved det alligevel.

Mht spillerforeningen, så tror jeg FCK og AaB's spillere er pænt ligeglade med hvad Mads Øland finder på, når de har mulighed for at spille sig i CHL, og det vil alle deres kollegaer i andre klubber med garanti også have fuld forståelse for.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af jonas386 » 8. aug 2014, 13:21

Wokee skrev:
MHJ skrev:
Wokee skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg synes vi er favoritter. Kender ikke meget til APOEL men vi er "overgo'e" og Kent Nielsen skal nok ordne den. Håber sateme at Leverkusen kører FCK over så vi ikke skal dele pengene og mediedækningen med dem!!
Ud fra en økonomisk betragtning er jeg enig. Men det kunne nu også være både godt for dansk fodbold og vores konkurrence i superligaen mod netop FCK, hvis både AaB og FCK deltog.

I øvrigt, er der nogen der ved mere præcist hvor mange penge der ligger i medie-puljen?
Smid FCK i EL, der henter de alligevel det samme antal point, men lader os faa hele CL puljen for os selv. Saa kan RB knalde Malmo ud nu vi er i gang. Der er absolut ingen fordel for os hvis FCK kommer i CL., hverken paa kort eller langt sigt.
Tjek! Jeg skrinlægger den halvsentimentale drøm om 2 hold i Ch.L :)
Og så overrasker det mig, hvor stor mediepuljen er! €12mio, hvis vi er eneste skandinaviske deltager, og hvis tallene fra wiki-linket nedenfor er ajourførte, så ville AaB med 3 uafgjorte kampe i gruppespillet kunne score 180 millioner foruden entreindtægter og forøgede sponsorindtægter. :o

I prospektet fra AaB ifm. aktieemissionen skriver AaB forventet 140 millioner ved deltagelse i Ch.L. Det ligner at de antager et scenarie, hvor der altså er to deltagere fra skandinavien.
FCK må meget gerne ende i EL, de kan risikere at blive seedede i 1. lag, og bør have en rimelig mulighed for at gå videre derfra også.
Skulle vi komme i ChL som eneste skandinaviske hold, så håber jeg virkelig pengene bliver brugt fornuftigt. Det er altså en unik mulighed for at vi kan sætte os på tronen af dansk fodbold sammen med FCK. Bliver kortene spillet rigtigt, så vil der samtidig gå en rum tid før de andre kan følge med. BIF sejler, og deres projekt virker ikke så holdbart som man kunne tro, og FCM ved jeg ikke helt hvad vil, og ikke vil med den nye ejer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Buzz Killington » 8. aug 2014, 13:21

Og saa lad lige FCM slaa Panathinaikos, saa de henter point hjem, mens de bliver belastet af de samme midtugekampe som os.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af NIN » 8. aug 2014, 13:22

Wokee skrev:
MHJ skrev:
Wokee skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg synes vi er favoritter. Kender ikke meget til APOEL men vi er "overgo'e" og Kent Nielsen skal nok ordne den. Håber sateme at Leverkusen kører FCK over så vi ikke skal dele pengene og mediedækningen med dem!!
Ud fra en økonomisk betragtning er jeg enig. Men det kunne nu også være både godt for dansk fodbold og vores konkurrence i superligaen mod netop FCK, hvis både AaB og FCK deltog.

I øvrigt, er der nogen der ved mere præcist hvor mange penge der ligger i medie-puljen?
Smid FCK i EL, der henter de alligevel det samme antal point, men lader os faa hele CL puljen for os selv. Saa kan RB knalde Malmo ud nu vi er i gang. Der er absolut ingen fordel for os hvis FCK kommer i CL., hverken paa kort eller langt sigt.
Tjek! Jeg skrinlægger den halvsentimentale drøm om 2 hold i Ch.L :)
Og så overrasker det mig, hvor stor mediepuljen er! €12mio, hvis vi er eneste skandinaviske deltager, og hvis tallene fra wiki-linket nedenfor er ajourførte, så ville AaB med 3 uafgjorte kampe i gruppespillet kunne score 180 millioner foruden entreindtægter og forøgede sponsorindtægter. :o

I prospektet fra AaB ifm. aktieemissionen skriver AaB forventet 140 millioner ved deltagelse i Ch.L. Det ligner at de antager et scenarie, hvor der altså er to deltagere fra skandinavien; to til at dele mediepuljen.
Skulle den drøm gå i opfyldelse, har jeg en bygning til salg :money:
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Søgaard » 8. aug 2014, 13:24

MHJ skrev:Og saa lad lige FCM slaa Panathinaikos, saa de henter point hjem, mens de bliver belastet af de samme midtugekampe som os.
Tager gerne midtugekampe alene, for at slippe for at FCM får 20 millioner. Med det sagt, så ser Pananthinaikos ikke specielt skræmmende ud, så 3 hold i gruppespil er ikke urealistisk.
Aalborg BK 1885!

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Trickster » 8. aug 2014, 13:30

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

13/14 FCK's Market Pool: 11,392,000 €

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

12/13 FCN's Market Pool: 11,302,000 €

Det er dælme mange penge. Selvføligelig skal vi håbe på, at FCK og Malmø taber. Jeg er optimist - AaB eneste skandinaviske hold i CL!
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af astonvilla » 8. aug 2014, 13:30

Underligt med det økonomiske uføre APOEL er ude i. De har tjent boxen på det seneste.
De ligger nok inde med en hel del fast ejendom på Cypern.

Det taler til vores fordel at deres liga ikke er startet endnu. De starter faktisk først den 23. august.

De gør naturligvis også at vi ikke kan sende PEA på scouting mission - men så må de i videolokalet.

Kent skal nok få sat scenen for drengene.
Vi har vel helt op til 40-50% chance for at gå videre synes jeg.

FCK har 2% chance mod Leverkusen. Tyskerne kører dem over.

De (FCK) udråbte på forhånd Leverkusen til deres ønskemodstander...Careful what you wish for...
Bienvenu Bassogog!

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Trickster » 8. aug 2014, 13:32

astonvilla skrev:Underligt med det økonomiske uføre APOEL er ude i. De har tjent boxen på det seneste.
De ligger nok inde med en hel del fast ejendom på Cypern.

Det taler til vores fordel at deres liga ikke er startet endnu. De starter faktisk først den 23. august.

De gør naturligvis også at vi ikke kan sende PEA på scouting mission - men så må de i videolokalet.
De skal spille cypriotisk Super Cup her på onsdag, mon ikke PEA er til stede :-)
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Brent » 8. aug 2014, 13:36

Hvis vi, og jeg drømmer, kommer i CL synes jeg vi skal investere pengene. Ejendomsmarkedet er pt. I bund, jeg tror vi kan hente gode penge på at investere fornuftigt heri. En ren fodboldforretning er simpelthen for sårbart. Investering i reklamevirksomhed og/eller andre sportsgrene kunne bestemt også være muligt
AaB - the Nordic gateway to Europe

McQwai
1. div
1. div
Indlæg: 425
Tilmeldt: 12. sep 2005, 09:11

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af McQwai » 8. aug 2014, 13:45

Brent skrev:Hvis vi, og jeg drømmer, kommer i CL synes jeg vi skal investere pengene. Ejendomsmarkedet er pt. I bund, jeg tror vi kan hente gode penge på at investere fornuftigt heri. En ren fodboldforretning er simpelthen for sårbart. Investering i reklamevirksomhed og/eller andre sportsgrene kunne bestemt også være muligt
Jeg ved ikke med Jer andre - men jeg er overbevist !
AaB - ingen lige - ingen over !

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af Eksil » 8. aug 2014, 13:47

Brent skrev:Hvis vi, og jeg drømmer, kommer i CL synes jeg vi skal investere pengene. Ejendomsmarkedet er pt. I bund, jeg tror vi kan hente gode penge på at investere fornuftigt heri. En ren fodboldforretning er simpelthen for sårbart. Investering i reklamevirksomhed og/eller andre sportsgrene kunne bestemt også være muligt
Hvad med en kæde af sportbutikker også? Så kan vi sørge for at der altid er trøjer nok til masserne.

tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: Champions League kvalifikation

Indlæg af tegnuj123 » 8. aug 2014, 13:47

Brent skrev:Hvis vi, og jeg drømmer, kommer i CL synes jeg vi skal investere pengene. Ejendomsmarkedet er pt. I bund, jeg tror vi kan hente gode penge på at investere fornuftigt heri. En ren fodboldforretning er simpelthen for sårbart. Investering i reklamevirksomhed og/eller andre sportsgrene kunne bestemt også være muligt
http://www.mx.dk/dyim/8137af/B.M600,100 ... lement.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Besvar