AaB - AGF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - AGF

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. maj 2014, 08:24

Frygah skrev:
Køllen I Møllen skrev:Husker jeg helt forkert hvis jeg siger at man i guldsæsonen 08 også var løbet tør for trøjer allerede i Februar?
Jeg er ihvertfald 100% sikker på at køerne i ølboderne og den generelle service var ligeså horribel dengang. Og det er 6 år siden. Egentlig skræmmende.
Men sådan helt alvorligt, hvad vil du have man skal gøre, Kølle?

Skal man komme problemerne med kø til livs, skal man bygge et nyt stadion. Og nu har jeg alligevel været på en del udebaneture, og når vi er mange afsted på udebaneafsnittet, er servicen også håbløs. Jeg tror simpelthen ikke på det logistisk kan lade sig gøre at undgå lange køer når der er pres på. Pokalfinalen var også et stor kaos, det samme var kampene i Århus og Slagelse (hvor man jo går nærmest væk fra tribunen for at købe øl) osv osv. Tag samtlige musikkoncerter, der er det også fuldstændig håbløst. Det tror jeg simpelthen bare man må tage som et parameter man må leve med, når man er afsted til arrangementer med mange mennesker. Den eneste løsning vil være et hypermoderne stadion, hvor man får løst problematikken. Jeg vil dog igen indskyde, at har man kontanter med på Aalborg Stadion, har man en betydelig kortere ølkø bag Vest.

Med hensyn til hele trøje-gate, så må jeg tilstå jeg hjertens gerne ofrer køb og salg af merchandise, hvis det bong'er ud med positive regnskaber som vi har oplevet op det seneste. Enhver der kender de folk der er tilbage i AaB-administrationen, ved hvor ufattelig hårdt der er blevet arbejdet i løbet af de seneste år, og hvor stramt udgifterne har været. Jeg synes ærlig talt det er en fornuftig disposition, ikke at have tusindvis af trøjer (og dermed hundredetusindevis af kr.) liggende på et varelager, når man knap ved om trøjerne bliver solgt. Havde vi blevet nummer 5-6, kunne trøjesalget have været en udgift for klubben. Og det har vi sgu ikke råd til som det er.

Hvad jeg til gengæld godt kunne tænke mig, var at fanscenen selv begyndte i større omfang at designe og sælge trøjer, halstørklæder osv. Det er man rigtig god til i Sverige, og i Danmark er man også kommet efter det. Jeg ved ASC gerne vil gøre mere i det, men har ikke mandskabsmæssige ressourcer, og Vesttribunen har med succes fået solgt forskellige t-shirts og halstørklæder. Det kunne være fedt hvis der var mere af.
Der er skrevet side op og side ned herinde de sidste mange år omkring hvad man kunne gøre ved kø-problemerne. Det vil jeg ikke bruge tid på at uddybe igen igen. Jeg vil bare konstatere at det ikke fungerer og at de SKAL løse de problemer. Og det er jo ikke kun når der er fulde huse der er problemer. Langt fra.

De skulle naturligvis have bestilt trøjer hjem tidligere. Og jeg savner en forklaring på hvorfor det tager 3 måneder at levere trøjer!?!?
Janteloven eksisterer IKKE!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - AGF

Indlæg af gravballe » 20. maj 2014, 08:42

3 måneder lyder meget normalt, når man tænker på det ikke er et produkt adidas masse producere. Der ud over skal man nok købe et hvis antal trøjer, før addidas gider starte en produktion op. Kombineret med vi nok snart skal have ny trøje, så er der sku ingen ide i at starte en stor produktion op, med risiko for at miste en masse penge! Havde det andet sket, så havde folk sku også haft travlt her inde med at brokke sig..

Det med køérne gider jeg slet ikke kommentere, det bliver bare dumt når man bruger ordet "SKAL" ...

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: AaB - AGF

Indlæg af damp » 20. maj 2014, 09:42

2 hurtige forslag, som nemt og "billigt" kan tage noget af trykket ved boderne.



1: Dame toilettet ved trappen før boden laves om til herre toilet, så alle mænd der skal på toilet ikke skal igennem køen til boderne.
Man kan evt lave dame toilet på den anden side af boderne, hvor mændenes er nu.

2: 4-5 mobile fadøls anlæg bag spar nord, med 2 mand på hver. En der tager imod kontanter, og en der bare hælder øl op.
Alternativt kan fadøls anlæg placeres hvor som helst, og så sælgere går rundt med øl, og går tilbage og får fyldt op.


Alt andet må være bedre end nu, hvor der er total kaos omkring boderne, og dem bag disken er selv meget forvirret.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: AaB - AGF

Indlæg af Gablin » 20. maj 2014, 13:33

Det lyder som en god ide at bytte om på toiletterne, da det vil mindske trafikken gennem køerne til boderne gevaldigt.

Ift. betjeningen af boderne, virker det nuværende system også fuldstændigt åndsvagt. Jeg har aldrig set det smarte i at betale ét sted og få varen leveret et andet - udover at det giver unødig bøvl.

Det ville være så meget smartere at sætte 10-12 kasser op langs boden, som blev betjent af en enkelt arbejder. Når der kommer en bestilling ved kassen, kan "kassedamen" vende sig om og give det videre til dem som står og fylder pølser i hotdogs og øl i krus. Så burde kunden kunne få sin bestilling bragt op mens der afregnes. De skal jo bare være forberedte om bagi, og sørge for der altid står et hundrede bajere klar og varme pølser og brød, som bare skal sættes sammen. Det burde max. tage 30 sekunder fra bestillingen er afgivet, til man har betalt og går derfra glad og tilfreds. Hvis der er 12 kasser rundt om boden, kan der betjenes 24 kunder i minuttet - det er satme' langt fra den nuværende standard!

Det fungerer i øvrigt ganske fint med ølserveringen oppe bagved. Mere af det!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - AGF

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. maj 2014, 15:54

gravballe skrev:
Det med køérne gider jeg slet ikke kommentere, det bliver bare dumt når man bruger ordet "SKAL" ...
Hvis pointen er at man vil have udbedret mangler og optimere oplevelsen for at få flere tilskuere så SKAL man have gjort noget ved de kø-problemer, uanset du vil det eller ej...
Janteloven eksisterer IKKE!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - AGF

Indlæg af hje1980 » 20. maj 2014, 16:36

Gablin skrev:Det lyder som en god ide at bytte om på toiletterne, da det vil mindske trafikken gennem køerne til boderne gevaldigt.

Ift. betjeningen af boderne, virker det nuværende system også fuldstændigt åndsvagt. Jeg har aldrig set det smarte i at betale ét sted og få varen leveret et andet - udover at det giver unødig bøvl.

Det ville være så meget smartere at sætte 10-12 kasser op langs boden, som blev betjent af en enkelt arbejder. Når der kommer en bestilling ved kassen, kan "kassedamen" vende sig om og give det videre til dem som står og fylder pølser i hotdogs og øl i krus. Så burde kunden kunne få sin bestilling bragt op mens der afregnes. De skal jo bare være forberedte om bagi, og sørge for der altid står et hundrede bajere klar og varme pølser og brød, som bare skal sættes sammen. Det burde max. tage 30 sekunder fra bestillingen er afgivet, til man har betalt og går derfra glad og tilfreds. Hvis der er 12 kasser rundt om boden, kan der betjenes 24 kunder i minuttet - det er satme' langt fra den nuværende standard!

Det fungerer i øvrigt ganske fint med ølserveringen oppe bagved. Mere af det!
Det kan virke... især hvis folk kunne komme ORDENTLIG væk fra bestillingskøen og OVER i den næste kø... og ikke bare blive stående som om køen bare går videre langs baren.
Så kan folk ikke komme ind og få bestilt.

En anden ting... hvor i alverden har man 2 køer til KUN kontanter og 1 til kort... køerne ved kontant kasserne er minimale er den simple grund. Der er ingen der gider slæbe så mange kontanter med på stadion.
Få nu sat 2 kasser op til kort istedet for... OG KUN PÅ BELØBET. Så skal det nok få tingene til at gå hurtigere.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - AGF

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. maj 2014, 17:46

Hvad hedder den sang, som blev sunget overalt i Gaden i søndags?

"Vi haaaader FCK - og Brøndby!" I ved
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - AGF

Indlæg af Klaus » 20. maj 2014, 17:57

damp skrev: 4-5 mobile fadøls anlæg bag spar nord, med 2 mand på hver. En der tager imod kontanter, og en der bare hælder øl op.
Alternativt kan fadøls anlæg placeres hvor som helst, og så sælgere går rundt med øl, og går tilbage og får fyldt op.


Alt andet må være bedre end nu, hvor der er total kaos omkring boderne, og dem bag disken er selv meget forvirret.
Nu har jeg tilbragt en sæson på Weber, men hvis det er nogenlunde som det plejer, så er der en mobil ølsælger på midten af Spar Nord, samt en der sælger udenfor. Til de normale kampe er det faktisk ikke nødvendigt med mere end de to salgssteder vi har. Det er kun når tilskuertallet runder de 8000, at det for alvor bliver et problem. Derfor er det fint med disse mobile enheder, man kan sætte ind når der kommer mange tilskuere.

På Weber er der altså også et problem omkring personalet. Jeg ved ikke om det skyldes stor udskiftning, men det er utroligt, hvad man kan opleve i boderne. Fx var køen megalang i søndags. Flaskehalsen var ved dem der skænkede øl. De stod to mand og hældte op, men ingen af dem udleverede noget, så køen gik totalt i stå. Det efterlod resten af medarbejderne uden noget at lave, og man kunne opleve det trælse syn, at man stod i en monsterkø og mere end halvdelen af personalet i boden lavede ingenting.

Hvad angår spilletrøjerne er jeg enig i, at det ikke er så enkelt at gætte salget af trøjer. Jeg har også forståelse for, at der er lang leveringstid. Men når det kommer til "double"-trøjer eller for den sags skyld mestertrøjer, er der jo netop ikke tale om specialfremstillede trøjer. Det er en ganske almindelig Adidas-trøje med tryk på. Der var/er et kæmpepotentiale i salg af disse trøjer. Jeg ved ikke om man kunne have solgt 3, 5 eller 8 tusinde i søndags. Men man kunne i hvert fald have tjent en masse penge. Og netop i vores situation må man ikke lade sådan en chance gå fra sig. Nu er det så ved at være for sent. Det flotte DOUBLE logo man har lavet kunne have indtjent kassen, men som dagene går vil det potentielle salg blive mindre og mindre. Har AaB slet ingen med ansvar for sådan noget længere, eller er den funktion sparet væk????

Kreddy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17. maj 2013, 00:06

Re: AaB - AGF

Indlæg af Kreddy » 20. maj 2014, 20:44

Oldager skrev:Hvad hedder den sang, som blev sunget overalt i Gaden i søndags?

"Vi haaaader FCK - og Brøndby!" I ved
Lars Lilholt - Onkel Christian, formoder jeg ;)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - AGF

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. maj 2014, 21:50

Kreddy skrev:
Oldager skrev:Hvad hedder den sang, som blev sunget overalt i Gaden i søndags?

"Vi haaaader FCK - og Brøndby!" I ved
Lars Lilholt - Onkel Christian, formoder jeg ;)
Ja for satan! Tak! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Besvar