Farven på rygnumre og nye trøjer

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Farven på rygnumre og nye trøjer

Indlæg af Mephisto2 » 25. maj 2014, 14:01

Jeg mener at have læst, at AaB ikke længere har blå numre på trøjen pga en UEFA regel.
Atletico Madrid spiller med blå numre på en rød/hvid trøje, så hvorfor kan vi ikke også?

Og PS: Er der nogen, der ved, hvornår det er tid til nye spillertrøjer?

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:18
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Re: Farven på rygnumre og nye trøjer

Indlæg af Worminator » 25. maj 2014, 14:04

Det er ikke en regel jeg kender til... De seneste trøjer har ganske vist haft sorte og senest guldfarvede numre, men jeg skal ikke kloge mig alt for meget på det. Jeg mener vi får en ny trøje til vinter.

Edit - sakset fra UEFA's regler:

Player names and numbers
19.07 From the play-offs, player names must be shown on the back of shirts (see Article 11 of the UEFA Kit Regulations).

19.08 From the group stage, all registered players, including those registered at a later stage, must wear set numbers (on shirts and shorts) between 1 and 99. Ifthe number 1 is used, it must be worn by a goalkeeper. No number may be used by more than one player on a team and no player may use more thanone number in the course of a season.

Der står altså umiddelbart ikke noget om farven på numrene.
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Farven på rygnumre og nye trøjer

Indlæg af Fabbe » 25. maj 2014, 21:42

De blå numre må hjertens gerne vende tilbage. Det er AaBs tradition, og blå var den farve, man spillede i, før bolchestriberne kom til. Men det var ganske vist længe før Danmarksturneringen startede.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar