Sæsonkort

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Sæsonkort

Indlæg af frederikshavneren » 20. jan 2015, 22:31

Er der nogen der ved om AaB har droppet preseason arrangementet for sæsonkortholdere?
De sidste par år har der været ganske gode arrangementer i februar, men da der endnu ikke er meldt noget ud så er det måske droppet.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Sæsonkort

Indlæg af sulakvelidze » 28. jan 2015, 09:56

Interessant initiativ fra Skotlands nummer tre. Inverness CT introducerede frit valg på billetpriser til kampen mod St. Johnstone.

http://ictfc.com/news/club-news/1456-pa ... -johnstone" onclick="window.open(this.href);return false;

Rent tilskuermæssigt er Inverness CT dog mere sammenlignelige med FC Vestsjælland, og jeg tror ikke på "Betal, hvad du kan" som et jævnligt tilbud fra AaB. Men det er måske en overvejelse værd som en slags happening i stil med gratiskampen mod Odder - så længe det kun er med billetkøb på stadion og ikke med hamstring af print selv-billetter. Det kunne fx være til årets sidste hjemmekamp som en julegave til tilhængerne. Eller det kunne være "Vis dit studiekort og betal, hvad du kan" som et forsøg på at hverve tilhængere i det aalborgensiske studiemiljø.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Sæsonkort

Indlæg af Danni » 17. jun 2015, 16:34

Vi er nogle stykker, som overvejer siddepladser næste sæson. Hvordan skal jeg forholde mig til at få de bedst mulige pladser? Skal vi købe, når sæsonkortholdernes fornyelsesfrist udløber og er der nogen, der ved hvornår den gør det? Eller kan det bedst betale sig bare at få dem købt nu? Det er weber, formentlig den øvre tribune, vi snakker.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Sæsonkort

Indlæg af Klaus » 20. jun 2015, 23:56

Jeg mener vi har frist måneden ud til at forny sæsonkortene. Hvis du synes de pladser du kan få er gode nok, synes jeg ikke, du skal vente.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Sæsonkort

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2015, 01:48

Klaus skrev:Jeg mener vi har frist måneden ud til at forny sæsonkortene. Hvis du synes de pladser du kan få er gode nok, synes jeg ikke, du skal vente.
Hvis der er tale om pladser på øvre Weber så er det værd at være opmærksom på hvilken række der er tale om. Udsynet fra de nedre rækker på øvre afsnit er elendigt da man kigger ind i et rækværk.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Sæsonkort

Indlæg af Danni » 22. jun 2015, 19:20

Der er kun temmelige dårlige pladser ledige i og med vi gerne skal have 3 ved siden af hinanden. Jeg kan ikke helt huske hvordan det er på øvre, da jeg kun har siddet der til et par U-21 landskampe. Hvis man sidder på den næstnederste række, kan man så se hele banen eller er rækværket i vejen?
Længe leve arbejderklassen!

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Sæsonkort

Indlæg af SimonJ » 27. jun 2015, 00:24

Danni skrev:Der er kun temmelige dårlige pladser ledige i og med vi gerne skal have 3 ved siden af hinanden. Jeg kan ikke helt huske hvordan det er på øvre, da jeg kun har siddet der til et par U-21 landskampe. Hvis man sidder på den næstnederste række, kan man så se hele banen eller er rækværket i vejen?
Som jeg husker det, så bliver synet forstyrret lidt af rækværket. Jeg vil i hvert fald anbefale nogle længere oppe, hvis det er øvre, du vælger.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sæsonkort

Indlæg af Anubit » 10. jul 2015, 12:41

Kan nogen fortælle mig om man får tilsendt nye sæsonkort, hvis man har fornyet dem fra sidste sæson, eller om man blot skal benytte de "gamle"? Kan ikke just finde noget omkring det på AaB's side.

Tak!
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Sæsonkort

Indlæg af Klaus » 10. jul 2015, 13:10

Såfremt du fornyede dit sæsonkort skal du bruge de gamle. Købte du efter forkøbsperioden udløb får du nye kort uanset om det er de til de gamle pladser...

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sæsonkort

Indlæg af Anubit » 10. jul 2015, 13:14

Klaus skrev:Såfremt du fornyede dit sæsonkort skal du bruge de gamle. Købte du efter forkøbsperioden udløb får du nye kort uanset om det er de til de gamle pladser...
Mange tak!
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Sæsonkort

Indlæg af frederikshavneren » 24. jan 2016, 14:37

Sæsonkortholdere kan mandag d. 1. februar overvære Fodbold FM på Aalborg Stadion. Udsendelsens første time er dedikeret til AaB http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... arena.aspx

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Sæsonkort

Indlæg af Ham der Emil » 24. jan 2016, 20:07

frederikshavneren skrev:Sæsonkortholdere kan mandag d. 1. februar overvære Fodbold FM på Aalborg Stadion. Udsendelsens første time er dedikeret til AaB http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... arena.aspx
Fantastisk arrangement, Fodbold Fm er uden tvivl Danmarks bedste fodbold program. Jeg ville enormt gerne have deltaget, men er desværre ikke sæsonkortholder mere.
Et Hjerte - En Klub

Gamen

Re: Sæsonkort

Indlæg af Gamen » 28. jan 2016, 16:48

Er der nogen der ved hvor mange sæsonkort AaB egentlig har solgt de sidste par år? Kan finde et tal fra 2014 der hed omkring 2300, men bliver det ikke offentliggjort et sted?
Jeg forstår ikke den relativt dårlige kultur omkring sæsonkort-køb herhjemme, men i bund og grund tror jeg det hænger sammen med klubbernes manglende evne til at udnytte potentialet i et sæsonkort. AaB er ved at gøre noget ved dette, men på sigt synes jeg ikke det er urealistisk at man (som minimum) burde kunne løfte det tal til en 3500-4000. Når man i Sverige, i langt mindre byer med mere uinteressante hold, kan sælge det samme så er der noget galt.

Jeg skal selvfølgelig lige nævne, at jeg ikke har haft sæsonkort i år, men havde i årene før dette. For mig skyldes det, at jeg ikke kan se de store fordele i det, udover en relativt beskeden besparelse som man knapt mærker i løbet af en sæson. Og så længe vi ikke er i Europa, så er forkøbsret jo fuldstændig lige meget.

seamann

Re: Sæsonkort

Indlæg af seamann » 28. jan 2016, 16:52

Gamen skrev:Er der nogen der ved hvor mange sæsonkort AaB egentlig har solgt de sidste par år? Kan finde et tal fra 2014 der hed omkring 2300, men bliver det ikke offentliggjort et sted?
Jeg forstår ikke den relativt dårlige kultur omkring sæsonkort-køb herhjemme, men i bund og grund tror jeg det hænger sammen med klubbernes manglende evne til at udnytte potentialet i et sæsonkort. AaB er ved at gøre noget ved dette, men på sigt synes jeg ikke det er urealistisk at man (som minimum) burde kunne løfte det tal til en 3500-4000. Når man i Sverige, i langt mindre byer med mere uinteressante hold, kan sælge det samme så er der noget galt.

Jeg skal selvfølgelig lige nævne, at jeg ikke har haft sæsonkort i år, men havde i årene før dette. For mig skyldes det, at jeg ikke kan se de store fordele i det, udover en relativt beskeden besparelse som man knapt mærker i løbet af en sæson. Og så længe vi ikke er i Europa, så er forkøbsret jo fuldstændig lige meget.
Jeg har kun haft sæsonkort i Europa sæsonerne - pga forkøbsretten. Der er ikke megen grund til at have sæsonkort i mine øjne. Der er aldrig udsolgt, du bliver låst til en bestemt tribune, du kan ikke købe sammen med andre og du kan ikke udnytte alle de "kaste billetter i grams" tilbud der er i løbet af sæsonen. Og endelig kan du ikke sælge billetten, hvis arbejdet kalder.

Gamen

Re: Sæsonkort

Indlæg af Gamen » 28. jan 2016, 16:59

seamann skrev: Jeg har kun haft sæsonkort i Europa sæsonerne - pga forkøbsretten. Der er ikke megen grund til at have sæsonkort i mine øjne. Der er aldrig udsolgt, du bliver låst til en bestemt tribune, du kan ikke købe sammen med andre og du kan ikke udnytte alle de "kaste billetter i grams" tilbud der er i løbet af sæsonen. Og endelig kan du ikke sælge billetten, hvis arbejdet kalder.
Det er heldigvis også et område AaB vil løfte gevaldigt. Men der skal også ske nogle markante ændringer, for der er selvfølgelig klart flere penge i at have 4000 sæsonkort-holdere end 2300, og endda kunne regne med de penge fra starten af sæsonen.
Og i min optik er det decideret ringe, at AaB ikke forlængst har gjort noget ud af det. Hvis alle andre kan hive fat i et sponsornetværk og sikre markante fordele, og/eller for få penge stable interessante arrangementer for benene for sæsonkortholdere, så kan AaB også.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sæsonkort

Indlæg af Kristian » 28. jan 2016, 18:44

Gamen skrev:Er der nogen der ved hvor mange sæsonkort AaB egentlig har solgt de sidste par år? Kan finde et tal fra 2014 der hed omkring 2300, men bliver det ikke offentliggjort et sted?
Jeg forstår ikke den relativt dårlige kultur omkring sæsonkort-køb herhjemme, men i bund og grund tror jeg det hænger sammen med klubbernes manglende evne til at udnytte potentialet i et sæsonkort. AaB er ved at gøre noget ved dette, men på sigt synes jeg ikke det er urealistisk at man (som minimum) burde kunne løfte det tal til en 3500-4000. Når man i Sverige, i langt mindre byer med mere uinteressante hold, kan sælge det samme så er der noget galt.

Jeg skal selvfølgelig lige nævne, at jeg ikke har haft sæsonkort i år, men havde i årene før dette. For mig skyldes det, at jeg ikke kan se de store fordele i det, udover en relativt beskeden besparelse som man knapt mærker i løbet af en sæson. Og så længe vi ikke er i Europa, så er forkøbsret jo fuldstændig lige meget.
Det med fordele ved at have et sæsonkort i en fodboldklub er jo en svær ting at målsætte fra start.

Man kan ikke på forhånd vide hvor langt man når i europa bl.a.

De sidste 13 år jeg har haft mit kort, synes jeg da fordelene har været store. Specielt taget i betragtning af hvad man ikke har skulle bekymre sig om i forbindelse med alle de vilde Europa kampe i 2007 til 2009. Det kan da godt være at der er nogle sæsoner hvor man så tænker, at man kunne nøjes med at købe billet til hver kamp, men hvis man når de her 10 kampe på hjemmebane, kan man jo falde roligt i søvn og tænke: jeg holdte da pengene hjemme.

Men det at spare 700 til 800 kr, for at have muligheden for ikke at skulle bekymre sig en skid over om man kan komme ind ,er da dejligt. Det er jo dejligt at have sæsonkort når guldkampen så kommer på et tidspunkt.

Før man går ind til en sæson kan man slet ikke forudse hvad fordele man får ved at købe kortet.
------------------
mvh Kristian

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Sæsonkort

Indlæg af Frygah » 28. jan 2016, 19:26

Så længe kampene kan ligge på alle mulige tidspunkter i og omkring weekenden, er det umuligt for mig at planlægge så jeg kan komme til kampene, da jeg selv har sport i weekenderne.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 536
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sæsonkort

Indlæg af Trickster » 28. jan 2016, 20:35

Frygah skrev:Så længe kampene kan ligge på alle mulige tidspunkter i og omkring weekenden, er det umuligt for mig at planlægge så jeg kan komme til kampene, da jeg selv har sport i weekenderne.
Så må kampfordeler tage sig sammen. Egne kampe der overlapper AaBs program skal selvfølgelig flyttes hurtigst muligt. Jeg var af den overbevisning, at det var kutyme for enhver klub i Aalborg eller omegn.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Sæsonkort

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jan 2016, 00:00

Trickster skrev:
Frygah skrev:Så længe kampene kan ligge på alle mulige tidspunkter i og omkring weekenden, er det umuligt for mig at planlægge så jeg kan komme til kampene, da jeg selv har sport i weekenderne.
Så må kampfordeler tage sig sammen. Egne kampe der overlapper AaBs program skal selvfølgelig flyttes hurtigst muligt. Jeg var af den overbevisning, at det var kutyme for enhver klub i Aalborg eller omegn.
Det er en rigtig dårlig joke, ikke?
Janteloven eksisterer IKKE!

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 536
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sæsonkort

Indlæg af Trickster » 29. jan 2016, 02:10

Køllen I Møllen skrev:
Trickster skrev:
Frygah skrev:Så længe kampene kan ligge på alle mulige tidspunkter i og omkring weekenden, er det umuligt for mig at planlægge så jeg kan komme til kampene, da jeg selv har sport i weekenderne.
Så må kampfordeler tage sig sammen. Egne kampe der overlapper AaBs program skal selvfølgelig flyttes hurtigst muligt. Jeg var af den overbevisning, at det var kutyme for enhver klub i Aalborg eller omegn.
Det er en rigtig dårlig joke, ikke?
Nej, hvorfor?

Det kan vel ikke komme som en stor overraskelse, at fodboldspillere i og omkring Aalborg gerne vil se AaB spille bold på stadion...
Hair is not a right: it´s a privilege!

Besvar