Sæsonkort

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Sæsonkort

Indlæg af Califfen » 21. okt 2014, 14:32

InsideMa skrev:En kammerat og jeg forhørte os i receptionen i stadionhallen umiddelbart før kampstart, om det var muligt at købe de ubenyttede sponsorbilletter. Det var det ikke. Vi undrede os, da der til kampstart lå en hel stak billetter i netop receptionen, som tydeligvis ikke var blevet afhentet.

Nu kommer jeg fra Kolding-området, og jeg har - som sponsor - tit set håndbold i Kolding-hallen. Der fungerer det sponsorsystemet sådan, at sponsorerne skal melde ind cirka et par timer før kampstart, hvor mange billetter de ønsker at benytte til den givne kamp - resten bliver sat til salg i døren. Kunne en sådan løsning ikke praktiseres på Aalborg stadion også?
Noget i den stil burde helt klart implementeres, men det kommer næppe til at ske foreløbigt. AaB A/S er så håbløst gammeldags og indspist, at lidt kritisk tænkning sjældent hilses velkommen.
Ticketmaster er fremragende, og jeg har selv brugt den til at købe HSV og Hertha BSC-billetter i tidernes løb. Viagogo er en anden glimrende tjeneste, som jeg senest brugte til en PSG-kamp for halvandet år siden.. Det burde ikke være så svært at få stablet noget tilsvarende på benene i Aalborg.

Giv i det mindste sponsorerne en tidsfrist til at få afsat billetterne. 1 dag før kampen burde være fint.

Among
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 1. sep 2009, 13:44

Re: Sæsonkort

Indlæg af Among » 21. okt 2014, 17:42

Jeg må ærligt sige, at jeg ikke umiddelbart ser et problem - i hvert fald ikke dét problem. Som flere er inde på, så sker det meget sjældent, at der er udsolgt på Aalborg stadion, og hvis man skal gøre en indsats noget sted, så må det først og fremmest være i forhold til at sikre, at der i fremtiden kommer flere udsolgte kampe. Hvis frekvensen af udsolgte kampe stiger, så bliver billetterne automatisk også mere attraktive, og hvis det sker, tror jeg også, at sponsorerne vil være langt mere tilbøjelige til rent faktisk at bruge dem.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Sæsonkort

Indlæg af Califfen » 21. okt 2014, 17:50

Among skrev:Jeg må ærligt sige, at jeg ikke umiddelbart ser et problem - i hvert fald ikke dét problem. Som flere er inde på, så sker det meget sjældent, at der er udsolgt på Aalborg stadion, og hvis man skal gøre en indsats noget sted, så må det først og fremmest være i forhold til at sikre, at der i fremtiden kommer flere udsolgte kampe. Hvis frekvensen af udsolgte kampe stiger, så bliver billetterne automatisk også mere attraktive, og hvis det sker, tror jeg også, at sponsorerne vil være langt mere tilbøjelige til rent faktisk at bruge dem.
Det er et kæmpe problem. Vi bliver jo til grin i hele landet. Det er skidt for AaBs brand, at vi bliver associeret med at snyde vores publikum. For det er jo det vi reelt gør. Melder udsolgt, når der reelt ikke er udsolgt. Det er sådan noget, der kan få flere og flere folk til at holde sig væk fra stadion, da man ikke kan regne med AaB. Troværdigheden er helt i bund. Det handler om signalværdien.

Among
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 1. sep 2009, 13:44

Re: Sæsonkort

Indlæg af Among » 21. okt 2014, 17:58

Califfen skrev:
Among skrev:Jeg må ærligt sige, at jeg ikke umiddelbart ser et problem - i hvert fald ikke dét problem. Som flere er inde på, så sker det meget sjældent, at der er udsolgt på Aalborg stadion, og hvis man skal gøre en indsats noget sted, så må det først og fremmest være i forhold til at sikre, at der i fremtiden kommer flere udsolgte kampe. Hvis frekvensen af udsolgte kampe stiger, så bliver billetterne automatisk også mere attraktive, og hvis det sker, tror jeg også, at sponsorerne vil være langt mere tilbøjelige til rent faktisk at bruge dem.
Det er et kæmpe problem. Vi bliver jo til grin i hele landet. Det er skidt for AaBs brand, at vi bliver associeret med at snyde vores publikum. For det er jo det vi reelt gør. Melder udsolgt, når der reelt ikke er udsolgt. Det er sådan noget, der kan få flere og flere folk til at holde sig væk fra stadion, da man ikke kan regne med AaB. Troværdigheden er helt i bund. Det handler om signalværdien.
Jeg kunne ikke være mere uenig. Det er ikke et kæmpe problem. Hvorfor i alverden bliver vi til grin? Det er da aldeles positivt, når en superligaklub kan melde udsolgt. Det er positivt for AaB's brand, når AaB kan melde udsolgt. AaB snyder ingen - hverken reelt eller teoretisk. Når der ikke er flere billetter til salg, så er der pr. definition udsolgt. Hvis AaB i fremtiden oftere vil kunne trække 10.000 tilskuere, som det var tilfældet mod Hobro, så vil det da netop mobilisere folks interesse, og flere vil være interesseret i at komme på stadion. Hvorfor skulle folk holde sig væk på den baggrund? Man kan fint regne med AaB, troværdigheden er som den skal være, og signalværdien fejler intet.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Sæsonkort

Indlæg af limey » 21. okt 2014, 19:33

Among skrev:
Califfen skrev:
Among skrev:Jeg må ærligt sige, at jeg ikke umiddelbart ser et problem - i hvert fald ikke dét problem. Som flere er inde på, så sker det meget sjældent, at der er udsolgt på Aalborg stadion, og hvis man skal gøre en indsats noget sted, så må det først og fremmest være i forhold til at sikre, at der i fremtiden kommer flere udsolgte kampe. Hvis frekvensen af udsolgte kampe stiger, så bliver billetterne automatisk også mere attraktive, og hvis det sker, tror jeg også, at sponsorerne vil være langt mere tilbøjelige til rent faktisk at bruge dem.
Det er et kæmpe problem. Vi bliver jo til grin i hele landet. Det er skidt for AaBs brand, at vi bliver associeret med at snyde vores publikum. For det er jo det vi reelt gør. Melder udsolgt, når der reelt ikke er udsolgt. Det er sådan noget, der kan få flere og flere folk til at holde sig væk fra stadion, da man ikke kan regne med AaB. Troværdigheden er helt i bund. Det handler om signalværdien.
Jeg kunne ikke være mere uenig. Det er ikke et kæmpe problem. Hvorfor i alverden bliver vi til grin? Det er da aldeles positivt, når en superligaklub kan melde udsolgt. Det er positivt for AaB's brand, når AaB kan melde udsolgt. AaB snyder ingen - hverken reelt eller teoretisk. Når der ikke er flere billetter til salg, så er der pr. definition udsolgt. Hvis AaB i fremtiden oftere vil kunne trække 10.000 tilskuere, som det var tilfældet mod Hobro, så vil det da netop mobilisere folks interesse, og flere vil være interesseret i at komme på stadion. Hvorfor skulle folk holde sig væk på den baggrund? Man kan fint regne med AaB, troværdigheden er som den skal være, og signalværdien fejler intet.
Jeg forstår intet af din logik. Hvad med alle de, som, af den ene eller anden grund, beslutter sig få dage eller på selve dagen, om de skal på stadion? Det er umuligt at købe billet, men alligevel kan de se masser af tomme sæder, når de ser den i synet. Det er da, om noget, demotiverende og kan betyde, at de helt eller delvist holder sig væk i fremtiden. Og så bliver det endnu sværere at melde om udsolgt.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Sæsonkort

Indlæg af Frygah » 21. okt 2014, 19:52

limey skrev:
Among skrev:
Califfen skrev:
Among skrev:Jeg må ærligt sige, at jeg ikke umiddelbart ser et problem - i hvert fald ikke dét problem. Som flere er inde på, så sker det meget sjældent, at der er udsolgt på Aalborg stadion, og hvis man skal gøre en indsats noget sted, så må det først og fremmest være i forhold til at sikre, at der i fremtiden kommer flere udsolgte kampe. Hvis frekvensen af udsolgte kampe stiger, så bliver billetterne automatisk også mere attraktive, og hvis det sker, tror jeg også, at sponsorerne vil være langt mere tilbøjelige til rent faktisk at bruge dem.
Det er et kæmpe problem. Vi bliver jo til grin i hele landet. Det er skidt for AaBs brand, at vi bliver associeret med at snyde vores publikum. For det er jo det vi reelt gør. Melder udsolgt, når der reelt ikke er udsolgt. Det er sådan noget, der kan få flere og flere folk til at holde sig væk fra stadion, da man ikke kan regne med AaB. Troværdigheden er helt i bund. Det handler om signalværdien.
Jeg kunne ikke være mere uenig. Det er ikke et kæmpe problem. Hvorfor i alverden bliver vi til grin? Det er da aldeles positivt, når en superligaklub kan melde udsolgt. Det er positivt for AaB's brand, når AaB kan melde udsolgt. AaB snyder ingen - hverken reelt eller teoretisk. Når der ikke er flere billetter til salg, så er der pr. definition udsolgt. Hvis AaB i fremtiden oftere vil kunne trække 10.000 tilskuere, som det var tilfældet mod Hobro, så vil det da netop mobilisere folks interesse, og flere vil være interesseret i at komme på stadion. Hvorfor skulle folk holde sig væk på den baggrund? Man kan fint regne med AaB, troværdigheden er som den skal være, og signalværdien fejler intet.
Jeg forstår intet af din logik. Hvad med alle de, som, af den ene eller anden grund, beslutter sig få dage eller på selve dagen, om de skal på stadion? Det er umuligt at købe billet, men alligevel kan de se masser af tomme sæder, når de ser den i synet. Det er da, om noget, demotiverende og kan betyde, at de helt eller delvist holder sig væk i fremtiden. Og så bliver det endnu sværere at melde om udsolgt.
Eller motiverer det dem til at købe i ordentlig tid i fremtiden, selvom der ikke er udsolgt? Det ville da være positivt.

Derudover så tror jeg vi igen er tilbage ved at AaB simpelthen ikke har haft mandskabskraft til at løse problematikken ved at lave sådan en ordning med at administrere sponsorbilletterne. Jeg tror man har vurderet at man ikke har haft råd til at tage sig af det, med de store nedskæringer der har været i administrationen. Det har helt seriøst kun være de absolutte nøgle-driftsområder man har haft folk til, og alt udvikling har været sat på pause, det værende en bedre netshop, merchandise, administration af billetordning eller noget helt andet. Så kan vi snakke signalværdi, mistet indtægt over tid med de her ikke-brugte billetter, men jeg er ærlig talt godt tilfreds med at man ikke har smidt halve eller hele millioner efter den slags i de seneste år. Vi var tæt nok at knække nakken uden den slags initiativer. At AaB så gør det nu, hvor økonomien er ved at være nogenlunde stabiliseret, tjener dem kun til ære i min verden.

Derudover, så har jeg oplevet AaB være ALT ANDET end indspiste i den tid jeg har haft med dem at gøre. Tværtimod har de ansatte i AaB i de senere år fortjent et KÆMPE skulderklap. Der kan man fandme snakke om folk der har smidt bunker af interessetimer i klubben, langt udover hvad jeg har set i andre brancher, og jeg synes ærlig talt de fortjener lidt mere credit end de tæsk de har fået herinde i diverse sager som eksempelvis "merchandise-gate", for de har om nogen været vigtige for den økonomiske genrejsning vi så småt er på vej i mod.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Sæsonkort

Indlæg af limey » 21. okt 2014, 20:18

Frygah skrev:
limey skrev:
Among skrev:
Califfen skrev:
Among skrev:Jeg må ærligt sige, at jeg ikke umiddelbart ser et problem - i hvert fald ikke dét problem. Som flere er inde på, så sker det meget sjældent, at der er udsolgt på Aalborg stadion, og hvis man skal gøre en indsats noget sted, så må det først og fremmest være i forhold til at sikre, at der i fremtiden kommer flere udsolgte kampe. Hvis frekvensen af udsolgte kampe stiger, så bliver billetterne automatisk også mere attraktive, og hvis det sker, tror jeg også, at sponsorerne vil være langt mere tilbøjelige til rent faktisk at bruge dem.
Det er et kæmpe problem. Vi bliver jo til grin i hele landet. Det er skidt for AaBs brand, at vi bliver associeret med at snyde vores publikum. For det er jo det vi reelt gør. Melder udsolgt, når der reelt ikke er udsolgt. Det er sådan noget, der kan få flere og flere folk til at holde sig væk fra stadion, da man ikke kan regne med AaB. Troværdigheden er helt i bund. Det handler om signalværdien.
Jeg kunne ikke være mere uenig. Det er ikke et kæmpe problem. Hvorfor i alverden bliver vi til grin? Det er da aldeles positivt, når en superligaklub kan melde udsolgt. Det er positivt for AaB's brand, når AaB kan melde udsolgt. AaB snyder ingen - hverken reelt eller teoretisk. Når der ikke er flere billetter til salg, så er der pr. definition udsolgt. Hvis AaB i fremtiden oftere vil kunne trække 10.000 tilskuere, som det var tilfældet mod Hobro, så vil det da netop mobilisere folks interesse, og flere vil være interesseret i at komme på stadion. Hvorfor skulle folk holde sig væk på den baggrund? Man kan fint regne med AaB, troværdigheden er som den skal være, og signalværdien fejler intet.
Jeg forstår intet af din logik. Hvad med alle de, som, af den ene eller anden grund, beslutter sig få dage eller på selve dagen, om de skal på stadion? Det er umuligt at købe billet, men alligevel kan de se masser af tomme sæder, når de ser den i synet. Det er da, om noget, demotiverende og kan betyde, at de helt eller delvist holder sig væk i fremtiden. Og så bliver det endnu sværere at melde om udsolgt.
Eller motiverer det dem til at købe i ordentlig tid i fremtiden, selvom der ikke er udsolgt? Det ville da være positivt.
Come on, mand. Du ved vel udmærket godt, at der for mange mennesker er en del der skal gå op, i forhold til privat- og/eller arbejdsliv i en travl hverdag for, at man kan være sikker på at komme afsted på stadion og at disse ting ofte går op i sidste øjeblik. Nuvel, hvis AaB havde udsolgt hver gang en uge inden kampfløjt kunne jeg forstå din tese, men nu, hvor AaB melder om udsolgt een til to gange om året, er det da skide ærgerligt, at dette forhindrer en masse mennesker i at fylde stadion og dermed være med til at få en god oplevelse og gøre det endnu federe at komme ind og se AaB.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Sæsonkort

Indlæg af Frygah » 21. okt 2014, 20:37

limey skrev: Come on, mand. Du ved vel udmærket godt, at der for mange mennesker er en del der skal gå op, i forhold til privat- og/eller arbejdsliv i en travl hverdag for, at man kan være sikker på at komme afsted på stadion og at disse ting ofte går op i sidste øjeblik. Nuvel, hvis AaB havde udsolgt hver gang en uge inden kampfløjt kunne jeg forstå din tese, men nu, hvor AaB melder om udsolgt een til to gange om året, er det da skide ærgerligt, at dette forhindrer en masse mennesker i at fylde stadion og dermed være med til at få en god oplevelse og gøre det endnu federe at komme ind og se AaB.
Jeg er da helt med på det er ærgerligt. Min pointe var blot baseret på de kammerater jeg har, der har et par udsolgte kampe de missede på grund af der blev udsolgt før de fik billet, netop er begyndt at bestille og planlægge i god tid. Og med god tid, snakker vi jo max en lille uges tid før. Det er jo ikke sådan det kræver måneders planlægning at tage på stadion. Og det har da fået dem til at komme med til en kamp som fx den mod Hobro.

Jeg skal nok lade være med at sætte en vild debat igang omkring hvordan planlægning af noget som helst tilsyneladende er blevet umuligt i forhold til "da jeg var dreng", men blot konstatere at det jo netop kun er maks et par gange om året man behøver at planlægge mere end 3 timer frem i sit liv, for at få en billet til stadion. Alternativt købe en billet på forhånd, og hvis job/andet pludselig smider en bunke lort på dit skrivebord søndag formiddag, så må man videresælge den eller bare acceptere tabet af en billet. Det har jeg da også selv prøvet.

EDIT: For lige at slå det fast, så er jeg som sådan ikke uenig med dig limey. Det er dog bare lidt en af mine kæpheste omkring det samfund vi har bygget op, hvor det hele handler om impulsiv køb-og-smid-væk kultur, både i forhold til produkter, men også oplevelser. Den der holdning med at fordi en person pludselig tænker "jeg har da egentlig lyst til at tage på stadion lige nu, så hvis der ikke er billet, og hvis AaB ikke vinder, så bliver jeg sur og smider en lang forarget facebook-opdatering om hvor latterlige de er". Udskift selv stadion og AaB med biografen, opera eller andre sport eller kulturtilbud. Og jeg hader den form for entitlement-tankegang der gennemsyrer vores samfund, hvor verdens vigtigste person altid er mig, og hvis resten af planeten ikke passer ind i forhold til hvad jeg vil lige her og nu, så bliver jeg internet-sur.

Sorry for at gå semi off-topic :P
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Among
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 1. sep 2009, 13:44

Re: Sæsonkort

Indlæg af Among » 21. okt 2014, 20:40

limey skrev:
Among skrev:
Califfen skrev:
Among skrev:Jeg må ærligt sige, at jeg ikke umiddelbart ser et problem - i hvert fald ikke dét problem. Som flere er inde på, så sker det meget sjældent, at der er udsolgt på Aalborg stadion, og hvis man skal gøre en indsats noget sted, så må det først og fremmest være i forhold til at sikre, at der i fremtiden kommer flere udsolgte kampe. Hvis frekvensen af udsolgte kampe stiger, så bliver billetterne automatisk også mere attraktive, og hvis det sker, tror jeg også, at sponsorerne vil være langt mere tilbøjelige til rent faktisk at bruge dem.
Det er et kæmpe problem. Vi bliver jo til grin i hele landet. Det er skidt for AaBs brand, at vi bliver associeret med at snyde vores publikum. For det er jo det vi reelt gør. Melder udsolgt, når der reelt ikke er udsolgt. Det er sådan noget, der kan få flere og flere folk til at holde sig væk fra stadion, da man ikke kan regne med AaB. Troværdigheden er helt i bund. Det handler om signalværdien.
Jeg kunne ikke være mere uenig. Det er ikke et kæmpe problem. Hvorfor i alverden bliver vi til grin? Det er da aldeles positivt, når en superligaklub kan melde udsolgt. Det er positivt for AaB's brand, når AaB kan melde udsolgt. AaB snyder ingen - hverken reelt eller teoretisk. Når der ikke er flere billetter til salg, så er der pr. definition udsolgt. Hvis AaB i fremtiden oftere vil kunne trække 10.000 tilskuere, som det var tilfældet mod Hobro, så vil det da netop mobilisere folks interesse, og flere vil være interesseret i at komme på stadion. Hvorfor skulle folk holde sig væk på den baggrund? Man kan fint regne med AaB, troværdigheden er som den skal være, og signalværdien fejler intet.
Jeg forstår intet af din logik. Hvad med alle de, som, af den ene eller anden grund, beslutter sig få dage eller på selve dagen, om de skal på stadion? Det er umuligt at købe billet, men alligevel kan de se masser af tomme sæder, når de ser den i synet. Det er da, om noget, demotiverende og kan betyde, at de helt eller delvist holder sig væk i fremtiden. Og så bliver det endnu sværere at melde om udsolgt.
Jeg har nu meget svært ved at se logikken i, at reaktionen skulle være, at folk i fremtiden skulle blive væk. Et udsolgt stadion afspejler netop en øget interesse.

I øvrigt er det jo ikke et mål i sig selv, at der skal være billetter til salg på kampdagen. Hvis AaB kunne afsætte alle billetter samme dag, som de blev udbudt, så ville de da gøre det, uagtet at nogle fans måske ville blive demotiverede af at troppe op på stadion uden billet på kampdagen. Det giver sig selv, at sandsynligheden for at blive skuffet, når der meldes udsolgt til en begivenhed, stiger, hvilket dog i sig selv ikke er et argument for ikke at gå efter at få udsolgt for arrangøren.

Jeg giver Frygah ret - snarere vil det tilskynde til, at folk i fremtiden bestiller i god tid. Det er jo reaktionen man typisk ser, når der er tale om eftertragtede billetter.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Sæsonkort

Indlæg af Eksil » 21. okt 2014, 21:10

I alle amerikanske ligaer har man glimrerende systemer hvor folk sikkert kan sælge deres billetter videre, det er ikke så fucking svært. Superligaen skal bare indkøbe et sådant eller lave et samarbejde med billetnet eller lignende om at gøre det. Den her dybe tallerken er opfundet masser af gange.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Sæsonkort

Indlæg af limey » 21. okt 2014, 21:49

Among skrev: Jeg har nu meget svært ved at se logikken i, at reaktionen skulle være, at folk i fremtiden skulle blive væk. Et udsolgt stadion afspejler netop en øget interesse.

I øvrigt er det jo ikke et mål i sig selv, at der skal være billetter til salg på kampdagen. Hvis AaB kunne afsætte alle billetter samme dag, som de blev udbudt, så ville de da gøre det, uagtet at nogle fans måske ville blive demotiverede af at troppe op på stadion uden billet på kampdagen. Det giver sig selv, at sandsynligheden for at blive skuffet, når der meldes udsolgt til en begivenhed, stiger, hvilket dog i sig selv ikke er et argument for ikke at gå efter at få udsolgt for arrangøren.

Jeg giver Frygah ret - snarere vil det tilskynde til, at folk i fremtiden bestiller i god tid. Det er jo reaktionen man typisk ser, når der er tale om eftertragtede billetter.
Vi ville jo ikke have den her diskussion, hvis det var, at alle folk altid dukkede op når der var udsolgt, så jeg forstår ærligt talt ikke din argumentation. (Selv) AaB har jo (nu endelig) interesse i, at stadion bliver fyldt, fremfor at en masse gratis- og sponsorbilletter ligger i et eller andet firmas skraldespand.
Frygah skrev: EDIT: For lige at slå det fast, så er jeg som sådan ikke uenig med dig limey. Det er dog bare lidt en af mine kæpheste omkring det samfund vi har bygget op, hvor det hele handler om impulsiv køb-og-smid-væk kultur, både i forhold til produkter, men også oplevelser. Den der holdning med at fordi en person pludselig tænker "jeg har da egentlig lyst til at tage på stadion lige nu, så hvis der ikke er billet, og hvis AaB ikke vinder, så bliver jeg sur og smider en lang forarget facebook-opdatering om hvor latterlige de er". Udskift selv stadion og AaB med biografen, opera eller andre sport eller kulturtilbud. Og jeg hader den form for entitlement-tankegang der gennemsyrer vores samfund, hvor verdens vigtigste person altid er mig, og hvis resten af planeten ikke passer ind i forhold til hvad jeg vil lige her og nu, så bliver jeg internet-sur.
Jamen det er da en udmærket kæphest at have. Allan Gaarde lader til gengæld at have fået en kæphest omkring, at ville problemet med tomme sæder ved udsolgt til livs og det synes jeg, er lidt vigtigere i denne sammenhæng, end at det moderne menneske skal til at skifte sine vaner. Og så synes jeg også, at det er federe at få et halvfortravlet menneske på stadion, som har et hjerte for fodbold og AaB, men er i en situation hvor der skal en del ting til, før man kan dukke op, end de firmafolk som egentlig ikke gider, selvom de får smidt ti billetter i nakken.

Among
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 1. sep 2009, 13:44

Re: Sæsonkort

Indlæg af Among » 22. okt 2014, 09:06

@limey

Selvfølgelig har AaB en interesse i, at folk gør brug af deres billetter. I relation til sponsorerne specifikt har det betydning, at sponsorerne kommer, så AaB bedre kan profilere sig selv overfor sponsorerne. Derudover højner det det visuelle indtryk og stemningen på stadion, mens der også er noget, der hedder salg i boderne.

Det er bare en forkert indgangsvinkel at gøre det til et problem, at der er "bekvemmeligheds"-fans, der ikke kan købe billet på kampdagen. Det er ikke en del af AaB's strategi, at der skal være billetter til salg på kampdagen, hvis de ellers kan afsætte dem alle før. Den luksus, det almindeligvis er for fans at vente med at købe billet til kampdagen, er ikke en luksus, der er tilbudt med AaB's gode vilje. Mod Hobro var det således helt i tråd med AaB's strategi og forhåbninger, at der blev meldt udsolgt, og at nogle fans dermed ville gå forgæves (AaB ved godt, at man umuligt kan få udbud og efterspørgsel til at matche præcist - især indenfor sport - så enten ville nogle gå forgæves, eller også ville AaB sidde tilbage med uafsatte billetter. Det er de to muligheder, der er).

- Så kan man ganske vist overveje, hvis det bliver en tendens, at efterspørgslen overstiger udbudet, om man kan øge udbudet ved fx at bringe ubenyttede sponsorbilletter i omsætning igen. Der vil dog i så fald blot være tale om en optimering.

Det er det samme i andre underholdningsbrancher. Hvis en stand-up-komiker har udsolgt til sine shows, og der derfor er folk, der forgæves forsøger at få billet, så kan dette selvsagt ikke defineres som et problem - heller ikke selvom nogle af billetindehaverne vælger ikke at møde op - for det, at folk går forgæves, er ikke i sig selv et problem, men snarere en forudsætning, hvis man ønsker at opnå udsolgt.

Som sådant vil det være fint med mig, hvis AaB kan finde en måde at bringe ubenyttede billetter i omsætning igen. Jeg vil dog samtidig anse det som det helt forkerte sted at starte. AaB burde først og fremmest koncentrere sig om at arbejde for at få udsolgt oftere, ikke mindst fordi jeg tror på, at fremmødet automatisk vil stige, hvis det bliver tilfældet. Sponsorerne er også ofte fodboldglade nordjyder, og hvis de kan konstatere, at Aalborg Stadion er et folkeligt tilløbsstykke, så vil også sponsorerne være mere tiltrukket af at komme på stadion. At bruge tid og kræfter på at "genbruge" sponsorbilletterne, når der så sjældent er udsolgt, er i min bog spild af tid på nuværende tidspunkt, og jeg tror heller ikke på, at der foreløbig kommer til at ske noget på dette område.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Sæsonkort

Indlæg af Elvis lever » 22. okt 2014, 16:43

astonvilla skrev:Ved sku ikke lige hvor jeg skulle smide denne her

http://www.nordjyske.dk/nyheder/gaarde- ... e/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

det er naturligvis godt nok der bliver set på det - men der kan jo ikke gøres noget ved det ud over sponsorerne.

Dog en lille ting jeg tænker på: Iflg Gaarde så var der ud af de 2.000 tomme pladser ca. 1.300 stk som vedrørte sæsonkort og løssalg. DET har jeg altså meget, meget svært ved at tro på skulle være rigtigt. Jeg vil æde min gamle hat på at langt de fleste udeblivelser vedrørte sponsorer.
Det kunne man jo ved selvsyn konstatere på Enggaard - samt ovre på øvre Weber (jeg sidder i en blok hvor der stort set kun er sæsonkort og sponsorbilletter - og sponsorbilletpladserne står ofte tomme - ligesom de gjorde det mod Hobro.

Jeg kan ikke forestille mig at 1.300 fjættede Nordjyder har købt billet til kampen af deres surt tjente og beskattede kr. for derefter blot at blive væk. Og dét systematisk kamp efter kamp (Hobro-kampen var jo slet ikke det værste vi har set).

Jeg tillader mig at sige - uden at have belæg herfor - at det passer simpelthen ikke. Om igen Gaarde.
Tja, må jo erkende, at jeg er en af de fjættede. Er den glade indehaver af et sæsonkort, selvom jeg kun ser mellem 0 og 2 kampe pr år, pga. bopæl og arbejde. Jeg har til stadighed undret mig over, at det skulle være et problem al den stund, at det kræver +10 udsolgte kampe før det vil give AaB flere penge i kassen,
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Sæsonkort

Indlæg af 634 » 22. okt 2014, 17:12

Elvis lever skrev:
astonvilla skrev:Ved sku ikke lige hvor jeg skulle smide denne her

http://www.nordjyske.dk/nyheder/gaarde- ... e/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

det er naturligvis godt nok der bliver set på det - men der kan jo ikke gøres noget ved det ud over sponsorerne.

Dog en lille ting jeg tænker på: Iflg Gaarde så var der ud af de 2.000 tomme pladser ca. 1.300 stk som vedrørte sæsonkort og løssalg. DET har jeg altså meget, meget svært ved at tro på skulle være rigtigt. Jeg vil æde min gamle hat på at langt de fleste udeblivelser vedrørte sponsorer.
Det kunne man jo ved selvsyn konstatere på Enggaard - samt ovre på øvre Weber (jeg sidder i en blok hvor der stort set kun er sæsonkort og sponsorbilletter - og sponsorbilletpladserne står ofte tomme - ligesom de gjorde det mod Hobro.

Jeg kan ikke forestille mig at 1.300 fjættede Nordjyder har købt billet til kampen af deres surt tjente og beskattede kr. for derefter blot at blive væk. Og dét systematisk kamp efter kamp (Hobro-kampen var jo slet ikke det værste vi har set).

Jeg tillader mig at sige - uden at have belæg herfor - at det passer simpelthen ikke. Om igen Gaarde.
Tja, må jo erkende, at jeg er en af de fjættede. Er den glade indehaver af et sæsonkort, selvom jeg kun ser mellem 0 og 2 kampe pr år, pga. bopæl og arbejde. Jeg har til stadighed undret mig over, at det skulle være et problem al den stund, at det kræver +10 udsolgte kampe før det vil give AaB flere penge i kassen,
Problemet er at til Hobro kampen var der nogle som gerne ville købe adgang til din ubenyttede plads på Stadion. Det kunne de ikke fordi den var reserveret til dig, og du burde have en mulighed for at frigøre reservationen, når du viste at du ikke skulle benytte din reservation.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Sæsonkort

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. okt 2014, 17:17

634 skrev:
Elvis lever skrev:
astonvilla skrev:Ved sku ikke lige hvor jeg skulle smide denne her

http://www.nordjyske.dk/nyheder/gaarde- ... e/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

det er naturligvis godt nok der bliver set på det - men der kan jo ikke gøres noget ved det ud over sponsorerne.

Dog en lille ting jeg tænker på: Iflg Gaarde så var der ud af de 2.000 tomme pladser ca. 1.300 stk som vedrørte sæsonkort og løssalg. DET har jeg altså meget, meget svært ved at tro på skulle være rigtigt. Jeg vil æde min gamle hat på at langt de fleste udeblivelser vedrørte sponsorer.
Det kunne man jo ved selvsyn konstatere på Enggaard - samt ovre på øvre Weber (jeg sidder i en blok hvor der stort set kun er sæsonkort og sponsorbilletter - og sponsorbilletpladserne står ofte tomme - ligesom de gjorde det mod Hobro.

Jeg kan ikke forestille mig at 1.300 fjættede Nordjyder har købt billet til kampen af deres surt tjente og beskattede kr. for derefter blot at blive væk. Og dét systematisk kamp efter kamp (Hobro-kampen var jo slet ikke det værste vi har set).

Jeg tillader mig at sige - uden at have belæg herfor - at det passer simpelthen ikke. Om igen Gaarde.
Tja, må jo erkende, at jeg er en af de fjættede. Er den glade indehaver af et sæsonkort, selvom jeg kun ser mellem 0 og 2 kampe pr år, pga. bopæl og arbejde. Jeg har til stadighed undret mig over, at det skulle være et problem al den stund, at det kræver +10 udsolgte kampe før det vil give AaB flere penge i kassen,
Problemet er at til Hobro kampen var der nogle som gerne ville købe adgang til din ubenyttede plads på Stadion. Det kunne de ikke fordi den var reserveret til dig, og du burde have en mulighed for at frigøre reservationen, når du viste at du ikke skulle benytte din reservation.
Og at mange ikke kommer på stadion fordi de gode pladser er solgte. Og så ikke bliver benyttet alligevel.
Janteloven eksisterer IKKE!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Sæsonkort

Indlæg af Frygah » 22. okt 2014, 17:18

634 skrev:
Elvis lever skrev:
astonvilla skrev:Ved sku ikke lige hvor jeg skulle smide denne her

http://www.nordjyske.dk/nyheder/gaarde- ... e/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

det er naturligvis godt nok der bliver set på det - men der kan jo ikke gøres noget ved det ud over sponsorerne.

Dog en lille ting jeg tænker på: Iflg Gaarde så var der ud af de 2.000 tomme pladser ca. 1.300 stk som vedrørte sæsonkort og løssalg. DET har jeg altså meget, meget svært ved at tro på skulle være rigtigt. Jeg vil æde min gamle hat på at langt de fleste udeblivelser vedrørte sponsorer.
Det kunne man jo ved selvsyn konstatere på Enggaard - samt ovre på øvre Weber (jeg sidder i en blok hvor der stort set kun er sæsonkort og sponsorbilletter - og sponsorbilletpladserne står ofte tomme - ligesom de gjorde det mod Hobro.

Jeg kan ikke forestille mig at 1.300 fjættede Nordjyder har købt billet til kampen af deres surt tjente og beskattede kr. for derefter blot at blive væk. Og dét systematisk kamp efter kamp (Hobro-kampen var jo slet ikke det værste vi har set).

Jeg tillader mig at sige - uden at have belæg herfor - at det passer simpelthen ikke. Om igen Gaarde.
Tja, må jo erkende, at jeg er en af de fjættede. Er den glade indehaver af et sæsonkort, selvom jeg kun ser mellem 0 og 2 kampe pr år, pga. bopæl og arbejde. Jeg har til stadighed undret mig over, at det skulle være et problem al den stund, at det kræver +10 udsolgte kampe før det vil give AaB flere penge i kassen,
Problemet er at til Hobro kampen var der nogle som gerne ville købe adgang til din ubenyttede plads på Stadion. Det kunne de ikke fordi den var reserveret til dig, og du burde have en mulighed for at frigøre reservationen, når du viste at du ikke skulle benytte din reservation.
Men vil det så sige at du vil have folk med sæsonkort nu skal til også at enten melde fra inden en bestemt dato før kampen, eller skal melde sig til ved hver hjemmekamp inden x antal dage før kampstart? Jeg kan ikke se hvordan det vil gøre sæsonkort (og dermed en fastsikret indtægt for AaB over hele sæsonen) mere attraktivt? Ejheller kan jeg se hvordan sæsonkortholdere bedre har mulighed for at planlægge deres hverdag end dem der pludselig på kampdagen vil afsted på stadion?

Og så har vi ikke engang taget hul på administrationen og vedligeholdelsen af sådan et system...

Jeg ville skam også gerne at ubrugte billetter kommer i spil, men jeg kan ikke lige helt se hvordan det i praksis skal kunne lade sig gøre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Sæsonkort

Indlæg af tegner » 22. okt 2014, 17:46

Var Vest-tribunen ikke uden sæder i fredags..?
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Sæsonkort

Indlæg af nik » 22. okt 2014, 18:28

Synes det er lidt forkert sådan at ville sælge samme billet 2 gange. AaB mister jo ikke det store fordi folk ikke møder op, billetten er jo betalt under alle omstændigheder

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Sæsonkort

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. okt 2014, 18:37

nik skrev:Synes det er lidt forkert sådan at ville sælge samme billet 2 gange. AaB mister jo ikke det store fordi folk ikke møder op, billetten er jo betalt under alle omstændigheder
Det handler overhovedet ikke om at tjene penge. Det handler om at få flere på stadion.
Janteloven eksisterer IKKE!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Sæsonkort

Indlæg af Eksil » 22. okt 2014, 18:49

nik skrev:Synes det er lidt forkert sådan at ville sælge samme billet 2 gange. AaB mister jo ikke det store fordi folk ikke møder op, billetten er jo betalt under alle omstændigheder
Det handler ikke om at AaB skal tjene pengene to gange, men om at flytte folk i tomme sæder. Tror trods alt den fadøl til eller fra ikke gør forskellen

Besvar