2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Eksil » 25. jul 2014, 14:11

FCM kommer nok blæsende de første 20 min med deres power og fart. De er oppe at køre efter vi snuppede mesterskabet ud fra de tomme hylder og kommer desuden med optimisme fra BIF kampen.

Kan vi stå det imod ser jeg gode muligheder for 3 point i den her kamp. De havde svært ved at score imod BIF før det sindsyge langskud fra midtbanen, men sådanne går trods alt ikke ind hver uge, så de skal skabe noget fra åbent spil eller på en dødbold. Gætter på en 2-1 sejer. Risgaard og AK til 2-0 og så en reducering af deres 2 m kæmpe i overtid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jul 2014, 14:56

Nu er det ikke for at nedgøre FCM, men deres sejr i første er altså også i medierne gjort 7 gange større, fordi de vandt over verdens bedste klub. Sidste sæsons nr. 3 slog hjemme nr. 4. Så er det ikke altså ikke større, styrkeforskellen i holdene er vel ikke væsentligt ændret. Brøndby var ikke styrket til den kamp ift. Foråret. FCM måske lidt svagere, men heller ikke mere.

Vi rykker formentlig 1 km hver kamp den næste måned. Skadede spillere tilbage, Fitte spillere og vi finder manden til højrekanten. Men der manglede også minimum. 1 km i lørdags.

Kan se at Andreas Bruhn er udtaget, så mon ikke han eller Børsting starter inde.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Provst i Brovst » 25. jul 2014, 14:58

http://www.bold.dk/nyt/glen-r-tager-til ... selvtillid" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bold.dk/nyt/fcm-forsvarer-vi ... he-mod-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af jonas386 » 25. jul 2014, 14:58

Håber på det. Bruhn spillede ikke super godt mod EfB men der spillede hele holdet jo som en sæk nødder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Sauer » 25. jul 2014, 15:39

jonas386 skrev:Håber på det. Bruhn spillede ikke super godt mod EfB men der spillede hele holdet jo som en sæk nødder.
Spændende med Børsting, men havde egentlig forventet at Thrane var foran. Han så spændende ud. Men han er måske kun aktuel til venstrekanten?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af frederikshavneren » 25. jul 2014, 19:20

Sauer skrev:
jonas386 skrev:Håber på det. Bruhn spillede ikke super godt mod EfB men der spillede hele holdet jo som en sæk nødder.
Spændende med Børsting, men havde egentlig forventet at Thrane var foran. Han så spændende ud. Men han er måske kun aktuel til venstrekanten?
Måske det også er udtryk for at der skal roteres lidt på holdet. Det er et ret heftigt kampprogram som venter den kommende tid. Så sent som i dag hentede Esbjerg endnu en midterforsvarer da de mente at forsvaret var for smalt til at håndtere suppen og EL.

Hvis meteorologerne får ret så venter der en kamp i høj temperatur og i en betragtelig luftfugtighed. Det kan godt komme til at sætte sit præg på kampen. Bare vi undgår tordenbyger med de risici som det kan medføre.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af alithebeast » 25. jul 2014, 19:26

frederikshavneren skrev:
Sauer skrev:
jonas386 skrev:Håber på det. Bruhn spillede ikke super godt mod EfB men der spillede hele holdet jo som en sæk nødder.
Spændende med Børsting, men havde egentlig forventet at Thrane var foran. Han så spændende ud. Men han er måske kun aktuel til venstrekanten?
Måske det også er udtryk for at der skal roteres lidt på holdet. Det er et ret heftigt kampprogram som venter den kommende tid. Så sent som i dag hentede Esbjerg endnu en midterforsvarer da de mente at forsvaret var for smalt til at håndtere suppen og EL.

Hvis meteorologerne får ret så venter der en kamp i høj temperatur og i en betragtelig luftfugtighed. Det kan godt komme til at sætte sit præg på kampen. Bare vi undgår tordenbyger med de risici som det kan medføre.
Bliver kampen ikke afbrudt/udsat, hvis det tordner?
Hader København!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af jonas386 » 25. jul 2014, 19:29

frederikshavneren skrev:
Sauer skrev:
jonas386 skrev:Håber på det. Bruhn spillede ikke super godt mod EfB men der spillede hele holdet jo som en sæk nødder.
Spændende med Børsting, men havde egentlig forventet at Thrane var foran. Han så spændende ud. Men han er måske kun aktuel til venstrekanten?
Måske det også er udtryk for at der skal roteres lidt på holdet. Det er et ret heftigt kampprogram som venter den kommende tid. Så sent som i dag hentede Esbjerg endnu en midterforsvarer da de mente at forsvaret var for smalt til at håndtere suppen og EL.
Det kan sagtens tænkes, men jeg tror heller ikke Kent sylter en kamp mod FCM til fordel for en rimelig svær kamp i ChL kval hvor vi er rimeligt meget underdogs. Jeg tror reelt på det betyder at Børsting, såfremt han starter inde, er den spiller som Kent/Kuhn pt mener er forrest i køen til lige den position. Den der spiller i morgen tror jeg også på spiller mod Zagreb medmindre nogle folk skulle komme tilbage fra skader osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af andreasaab89 » 26. jul 2014, 10:43

Hvorfor skal man betale et billetgebyr på 20 kr. når man selv printer billetten ud hjemmefra?
Jeg kunne forstå det hvis man købte den i shoppen, men jeg bruger mit eget papir og egen printerpatron ?
Hvis gebyrer er obligatorisk hvorfor så ikke bare sætte billetprisen op.

Minder jo nærmest om en ryanair billet til 1 Euro der ender med at koste 200 når man har fået bagetillæg, brændstoftillæg, sikkerhedstillæg etc. etc.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Pagerbo
1. div
1. div
Indlæg: 251
Tilmeldt: 11. dec 2008, 15:52

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Pagerbo » 26. jul 2014, 11:01

Hejsa
Sidder på Samos, nogen der ved om der er mulighed for at se kampen hernede ??

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 26. jul 2014, 11:33

Håber mest af alt at vi vinder denne, så FCM ikke får gang i en stime som sidste år. De må have lært noget af sidste års eklatante nedtur i slutprogrammet, der gør at de ikke vil kollapse på samme måde. Men vi er svækket med 3/4 af den normalt startende midtbane skadet eller solgt, så det bliver ikke nemt. Jeg så ikke kampen i sidste runde, da jeg var i Kroatien, så kan kun danne mig et overblik ud fra kommentarer og divere klip. Glædeligt er det dog at defensiven så ud til at være på plads og at Larsen stadig ligner Superligaens bedste målmand. Det er vigtigt når offensiven ikke lige spiller. Og ekstremt vigtigt i de internationale kampe, hvor jeg godt kunne have været lidt bange for at vores offensive og lidt naive stil kunne have været en hæmsko, men den tager vi senere i den tråd. God kamp til alle.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af frederikshavneren » 26. jul 2014, 11:48

alithebeast skrev:
frederikshavneren skrev:
Sauer skrev:
jonas386 skrev:Håber på det. Bruhn spillede ikke super godt mod EfB men der spillede hele holdet jo som en sæk nødder.
Spændende med Børsting, men havde egentlig forventet at Thrane var foran. Han så spændende ud. Men han er måske kun aktuel til venstrekanten?
Måske det også er udtryk for at der skal roteres lidt på holdet. Det er et ret heftigt kampprogram som venter den kommende tid. Så sent som i dag hentede Esbjerg endnu en midterforsvarer da de mente at forsvaret var for smalt til at håndtere suppen og EL.

Hvis meteorologerne får ret så venter der en kamp i høj temperatur og i en betragtelig luftfugtighed. Det kan godt komme til at sætte sit præg på kampen. Bare vi undgår tordenbyger med de risici som det kan medføre.
Bliver kampen ikke afbrudt/udsat, hvis det tordner?
Jo det gør den. Reglerne blev kraftigt indskærpet overfor dommerne efter Jonathan Richter hændelsen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Funky » 26. jul 2014, 11:58

Viva i cazzi rossi skrev:Håber mest af alt at vi vinder denne, så FCM ikke får gang i en stime som sidste år. De må have lært noget af sidste års eklatante nedtur i slutprogrammet, der gør at de ikke vil kollapse på samme måde. Men vi er svækket med 3/4 af den normalt startende midtbane skadet eller solgt, så det bliver ikke nemt. Jeg så ikke kampen i sidste runde, da jeg var i Kroatien, så kan kun danne mig et overblik ud fra kommentarer og divere klip. Glædeligt er det dog at defensiven så ud til at være på plads og at Larsen stadig ligner Superligaens bedste målmand. Det er vigtigt når offensiven ikke lige spiller. Og ekstremt vigtigt i de internationale kampe, hvor jeg godt kunne have været lidt bange for at vores offensive og lidt naive stil kunne have været en hæmsko, men den tager vi senere i den tråd. God kamp til alle.
Jeg ved ikke, om FCM har lært noget. Mit bud er, at så længe det er folk som Glenn, der er toneangivende i FCM, så vil der altid være et spænd mellem ambitioner og reelle evner, som ikke gør noget for at løfte deres hold, men derimod nemt bliver en snublesten. FCM har unægteligt mange dygtige spillere, men det kræver udover gode spillere (og held) enten et enormt køligt overblik på cheftrænerposten (se: Kent Nielsen), ELLER et voldsomt stort budget, så man kan hyre helt ekstraordinære spillere og dermed kompensere for trænerens mangler, for at lave et mesterhold, og FCM har ingen af delene. Det eneste, de kan håbe på er, at de måske selv kan udvikle de helt ekstraordinære spillere, og fastholde dem længe nok. Det kan godt være, at en fyr som ham Sisto er den klasse spiller, og det kan godt være, at han, sammen med et par andre, kan give dem det lidt ekstra der gør, at de ender helt på toppen, men det bliver altså ikke fordi FCM som hold og organistaion har 'lært' noget. Det ser jeg ikke de store muligheder for, så længe Glenn slæber rundt på sin egen selvforståelse og lader den fylde så meget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 26. jul 2014, 12:06

Funky skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Håber mest af alt at vi vinder denne, så FCM ikke får gang i en stime som sidste år. De må have lært noget af sidste års eklatante nedtur i slutprogrammet, der gør at de ikke vil kollapse på samme måde. Men vi er svækket med 3/4 af den normalt startende midtbane skadet eller solgt, så det bliver ikke nemt. Jeg så ikke kampen i sidste runde, da jeg var i Kroatien, så kan kun danne mig et overblik ud fra kommentarer og divere klip. Glædeligt er det dog at defensiven så ud til at være på plads og at Larsen stadig ligner Superligaens bedste målmand. Det er vigtigt når offensiven ikke lige spiller. Og ekstremt vigtigt i de internationale kampe, hvor jeg godt kunne have været lidt bange for at vores offensive og lidt naive stil kunne have været en hæmsko, men den tager vi senere i den tråd. God kamp til alle.
Jeg ved ikke, om FCM har lært noget. Mit bud er, at så længe det er folk som Glenn, der er toneangivende i FCM, så vil der altid være et spænd mellem ambitioner og reelle evner, som ikke gør noget for at løfte deres hold, men derimod nemt bliver en snublesten. FCM har unægteligt mange dygtige spillere, men det kræver udover gode spillere (og held) enten et enormt køligt overblik på cheftrænerposten (se: Kent Nielsen), ELLER et voldsomt stort budget, så man kan hyre helt ekstraordinære spillere og dermed kompensere for trænerens mangler, for at lave et mesterhold, og FCM har ingen af delene. Det eneste, de kan håbe på er, at de måske selv kan udvikle de helt ekstraordinære spillere, og fastholde dem længe nok. Det kan godt være, at en fyr som ham Sisto er den klasse spiller, og det kan godt være, at han, sammen med et par andre, kan give dem det lidt ekstra der gør, at de ender helt på toppen, men det bliver altså ikke fordi FCM som hold og organistaion har 'lært' noget. Det ser jeg ikke de store muligheder for, så længe Glenn slæber rundt på sin egen selvforståelse og lader den fylde så meget.
Så lader jeg da være med at bekymre mig om det. Håber dog stadig på en sejr.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Funky » 26. jul 2014, 12:08

Viva i cazzi rossi skrev:
Funky skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Håber mest af alt at vi vinder denne, så FCM ikke får gang i en stime som sidste år. De må have lært noget af sidste års eklatante nedtur i slutprogrammet, der gør at de ikke vil kollapse på samme måde. Men vi er svækket med 3/4 af den normalt startende midtbane skadet eller solgt, så det bliver ikke nemt. Jeg så ikke kampen i sidste runde, da jeg var i Kroatien, så kan kun danne mig et overblik ud fra kommentarer og divere klip. Glædeligt er det dog at defensiven så ud til at være på plads og at Larsen stadig ligner Superligaens bedste målmand. Det er vigtigt når offensiven ikke lige spiller. Og ekstremt vigtigt i de internationale kampe, hvor jeg godt kunne have været lidt bange for at vores offensive og lidt naive stil kunne have været en hæmsko, men den tager vi senere i den tråd. God kamp til alle.
Jeg ved ikke, om FCM har lært noget. Mit bud er, at så længe det er folk som Glenn, der er toneangivende i FCM, så vil der altid være et spænd mellem ambitioner og reelle evner, som ikke gør noget for at løfte deres hold, men derimod nemt bliver en snublesten. FCM har unægteligt mange dygtige spillere, men det kræver udover gode spillere (og held) enten et enormt køligt overblik på cheftrænerposten (se: Kent Nielsen), ELLER et voldsomt stort budget, så man kan hyre helt ekstraordinære spillere og dermed kompensere for trænerens mangler, for at lave et mesterhold, og FCM har ingen af delene. Det eneste, de kan håbe på er, at de måske selv kan udvikle de helt ekstraordinære spillere, og fastholde dem længe nok. Det kan godt være, at en fyr som ham Sisto er den klasse spiller, og det kan godt være, at han, sammen med et par andre, kan give dem det lidt ekstra der gør, at de ender helt på toppen, men det bliver altså ikke fordi FCM som hold og organistaion har 'lært' noget. Det ser jeg ikke de store muligheder for, så længe Glenn slæber rundt på sin egen selvforståelse og lader den fylde så meget.
Så lader jeg da være med at bekymre mig om det. Håber dog stadig på en sejr.
Jamen det gør jeg da også! :cheers:
Og det med bekymring, tjah, jeg er ALTID lidt ekstra bekymret når modstanderen hedder FCM, fordi tanken om et nederlag til de overophedede uldkræmmere er mig helt særligt ulidelig, men i forhold til snak om mesterskab m.v. kan jeg ikke engagere den store emotionelle respons; det er ganske enkelt alt for tidligt at bekymre sig om den slags.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Kasper Møller » 26. jul 2014, 12:16

viewtopic.php?f=1&t=15824" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af AllanPedersen » 26. jul 2014, 14:17

Hvor kunne det være vanvittigt at sådan helt køre dem over i dag

3-0 eller 4-0
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jul 2014, 14:21

Udover sejr, så bliver det spændende om Thrane eller Børsting gafler højrekanten og dermed også spiller på onsdag.

Men en trup med tre næstenfødte højrekanten: Thrane, Andreas Bruhn og Børsting, må betyde, at minimum to får spilletid idag.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. jul 2014, 14:37

Det ligner en kamp hvor det havde været rart at måtte skifte et par spillere yderligere undervejs. Hvis Børsting ellers starter inde, må man vel formode han ikke kan spille en hel kamp, ligesom Ene stensikkert heller ikke skal, og vi skulle vel gerne igen give spilletid til Helenius også.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 2. runde. AaB - FCM - HJEMME - 26/07/2014 kl. 17:00

Indlæg af AllanPedersen » 26. jul 2014, 14:44

jeg vil lige høre hvorfor i alle satser på børsting er foran Bruhn på pladsen?

Har jeg misset noget eller var det ikke Bruhn der fik mest spilletid i trænignskampene?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar