AaB aktieemisssion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af tegnuj123 » 4. aug 2014, 09:15

http://www.business.dk/finans/ugebrev-f ... AaB-aktier" onclick="window.open(this.href);return false;
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 4. aug 2014, 10:21

Forsigtig nu. Køb endelig alle de AaB-aktier I har råd til (at miste). men lad nu være med at sats hele jeres pensionsopsparing på det.

Det kan sikkert være en fin forretning, men det er altså risikabelt. Fodboldaktier er en uforudsigelig størrelse. Hvis man sætter mange penge i dem, så hold endelig godt øje med udviklingen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Eksil » 4. aug 2014, 10:26

Efter sejeren over sampordia stod aktien i omkring 52 kr., nogle få år senere kunne du ikke en gang få 2 kr. på den.

Fodbold aktier købes med hjertet, mens aktier i børnearbejde og klyngebomber er hvor de rigtige penge er.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 4. aug 2014, 10:39

Eksil skrev:Efter sejeren over sampordia stod aktien i omkring 52 kr., nogle få år senere kunne du ikke en gang få 2 kr. på den.

Fodbold aktier købes med hjertet, mens aktier i børnearbejde og klyngebomber er hvor de rigtige penge er.
Jep, jeg købte mine 364 aktier til tæt på 18.000 i starten af nullerne. De er i dag ca. 800 - 364*1,27 + 17x364 tegningsretter - værd.

Det ér sikkert en rimelig god forretning at udnytte sine tegningsretter, men det er meget svært at forudsige hvordan aktiekursen vil udvikle sig derefter. Jeg har da også tænkt mig at udnytte mine tegningsretter fuldt ud. Det er også en overkommelig investering - mindre end 2500,- for 6188 aktier. Kursen på tegningsretterne er nu også rimelig høj. De er ca det samme værd som mine nuværende aktier.

Man kan tjene mange penge på fodboldaktier, men det det kræver man day-trader, har styr over hvad man gør og er villig til at tage stor risiko.
Med venlig Hilsen
--
Robert

tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af tegnuj123 » 4. aug 2014, 10:42

Pastorius skrev:
Forsigtig nu. Køb endelig alle de AaB-aktier I har råd til (at miste). men lad nu være med at sats hele jeres pensionsopsparing på det.

Det kan sikkert være en fin forretning, men det er altså risikabelt. Fodboldaktier er en uforudsigelig størrelse. Hvis man sætter mange penge i dem, så hold endelig godt øje med udviklingen.


Helt enig, det er blot interessant, at også 'eksperterne' mener pilen i den grad peger opad, ikke kun os med AaB i hjertet.
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Pastorius » 4. aug 2014, 10:49

tegnuj123 skrev:
Pastorius skrev:
Forsigtig nu. Køb endelig alle de AaB-aktier I har råd til (at miste). men lad nu være med at sats hele jeres pensionsopsparing på det.

Det kan sikkert være en fin forretning, men det er altså risikabelt. Fodboldaktier er en uforudsigelig størrelse. Hvis man sætter mange penge i dem, så hold endelig godt øje med udviklingen.


Helt enig, det er blot interessant, at også 'eksperterne' mener pilen i den grad peger opad, ikke kun os med AaB i hjertet.

Det er ikke så overraskende. Aktierne bliver udbudt til en meget fordelagtig pris: 0,30,- mod den nuværende kurs på 1,27,- Det er ikke stor rocket science at regne ud at kursen sikkert ender et sted derimellem. Lige nu ser kursen ud til at ende på omkring 37 øre. (det er værdien af en tegningsret + værdien af en aktie), men værdien af tegningsretterne er nok ret usikker, og de kommer sikkert til at svinge lidt inden tilbuddet udløber.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af KME » 4. aug 2014, 15:12

Fodbold aktier købes med hjertet - aldrig hjernen... :-)
AaB fan since 1991 :aabfan:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af hje1980 » 4. aug 2014, 15:18

KME skrev:Fodbold aktier købes med hjertet - aldrig hjernen... :-)
Og "modtageren" arbejder forhåbentlig modsat... bruges med hjernen og ikke hjertet.. :)

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af KME » 4. aug 2014, 15:41

hje1980 skrev:
KME skrev:Fodbold aktier købes med hjertet - aldrig hjernen... :-)
Og "modtageren" arbejder forhåbentlig modsat... bruges med hjernen og ikke hjertet.. :)
Ja, det må vi i høj grad håbe. Synes dog at det efterhånden ser ud til at man har en fornuftig forretningsmæssig tilgang til det i AaB. Men det er stadig ikke en investering, man skal forvente sig det store afkast af - alt kan ske i fodbold ... :-)
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Kristian » 4. aug 2014, 16:53

Er der en der kan svare mig på hvad jeg skal give per aktie, når jeg ingen har i forvejen?

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Elvis lever » 4. aug 2014, 17:16

Kristian skrev:Er der en der kan svare mig på hvad jeg skal give per aktie, når jeg ingen har i forvejen?

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Så skal du købe tegningsretter, som handles til en dagskurs ligesom aktier.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af MrBangDK » 4. aug 2014, 17:30

Den ligger omkring 4 øre pr tegningsret
Ska' vi hak'?

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af 9800 » 4. aug 2014, 17:50

Tegnings rettigheder kostede 10 øre da jeg var i banken tidligere på dagen, og det er for dyrt efter min mening (men hvis AaB vinder på onsdag blir de meget dyrere)
Alternativt kan du bede AaB om en tegningsblanket, og så får du aktier hvis ikke der opnås de 75 mio (det gjorde jeg)

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af 12mand » 4. aug 2014, 19:21

har logget ind på spar nords netbank, og har fundet AaB A/S aktie, men kan ikk finde ud af hvordan jeg køber??
lynge er gud!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af troelsh » 4. aug 2014, 20:01

Stor interesse på første dagen for AaBs aktieemission http://nordjyske.dk/nyheder/14-millione ... 3/112/1513

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. aug 2014, 11:29

Interessant at AaB melder beløb ud på estimerede ekstraindtægter ved de forskellige scenarier i vores europæiske kampe:


- Samlet nederlag til Zagreb, men sejr i næste runde og dermed Europa League: +20 mio.

- Samlet sejr over Zagreb, men nederlag i næste runde og dermed Europa League: +35 mio.

- Samlet sejr over Zargreb, plus sejr i næste runde og dermed Champions League: +140 mio.


Der er saftsuseme mange penge på spil i de næste 3 europæiske kampe!


http://www.aabsport.dk/media/603439/AaB ... 4_tryk.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Provst i Brovst » 5. aug 2014, 11:40

Jesper Schmidt skrev:Interessant at AaB melder beløb ud på estimerede ekstraindtægter ved de forskellige scenarier i vores europæiske kampe:


- Samlet nederlag til Zagreb, men sejr i næste runde og dermed Europa League: +20 mio.

- Samlet sejr over Zagreb, men nederlag i næste runde og dermed Europa League: +35 mio.

- Samlet sejr over Zargreb, plus sejr i næste runde og dermed Champions League: +140 mio.


Der er saftsuseme mange penge på spil i de næste 3 europæiske kampe!


http://www.aabsport.dk/media/603439/AaB ... 4_tryk.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Forskellen på første og andet senarie er tre års transferindtægter!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
andy
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. aug 2014, 12:33
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af andy » 5. aug 2014, 11:43

Forstår bare ikke at der kan være 15 mio. forskel på scenarie 1 og 2. Nogen der kan forklare det?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. aug 2014, 11:48

andy skrev:Forstår bare ikke at der kan være 15 mio. forskel på scenarie 1 og 2. Nogen der kan forklare det?
Det skyldes en bonus man får for at kvalificere sig til den sidste CHL playoff runde, jeg troede faktisk det var en bonus for at kvalificere sig til EL, men det er åbenbart ikke tilfældet. Det er en gigantisk forskel! Og det er godt nok også et gigantisk beløb man forventer at kunne få ud af en eventuel CHL kval - vel ca. det dobbelte af hvad AaB tjente sidst vi var i det gode selskab.

Brugeravatar
andy
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. aug 2014, 12:33
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Re: AaB aktieemisssion

Indlæg af andy » 5. aug 2014, 11:51

Ok -takker - så giver det mere mening

Besvar