3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Brent » 1. aug 2014, 09:32

Lad os få gang i kamptråden :aabfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Lunding
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. jun 2008, 01:13

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Lunding » 1. aug 2014, 11:23

Lad os nu lige overstå kampen på lørdag mod OB før vi opretter endnu en kamptråd. Skadessituationen, formen mv. kan se mærkbart anderledes ud lørdag aften!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af MrBangDK » 1. aug 2014, 11:29

Du har helt ret Brent.. Lad os få den startet...

Jeg tipper 3-0 til AaB... Det bliver så fedt!!
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 2. aug 2014, 22:57

D. Zagreb har netop vundet endnu en storsejr mod en muligvis ikke alt for prangende modstander. Denne gang har de besejret NK Zadar 5-0.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 3. aug 2014, 12:22

Hvis Risgårds træloft er saga blot hedder opstillingen vel:


Ahlmann er formentlig ikke helt klar, og Blåbjerg har grebet chancen.

Spalvis er havnet i en målløs lomme, hvorfor Helenius får startpladsen.

Reserver: Børsting, Augu, Wichmann, Spalvis og måske Ahlmann. Det ser lovede ud.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af limey » 3. aug 2014, 12:37

FlæskeFrank skrev:Hvis Risgårds træloft er saga blot hedder opstillingen vel:
Damn you, autocorrect! :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 3. aug 2014, 12:41

De har søgt hjælp hos XL-byg
- FlæskeFrank

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Danni » 3. aug 2014, 13:10

Hvis vi er uheldige ved lodtrækning i evt Europa League er det lige før dette er den letteste vej til Europa League gruppespil. I Uefaen er allerede hold som Torino, PSV, Lyon og Real Sociedad. Men vi kan jo også bare vinde den bette kamp nede i Zagreb. Jeg håber på denne:

Jeg ser også denne, som vores stærkeste opstilling, når alle mand er klar. Måske en af angriberne skiftet med Jönsson, ved ikke hvikel af dem det skulle være.
Længe leve arbejderklassen!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af hje1980 » 3. aug 2014, 14:29

Danni skrev:Hvis vi er uheldige ved lodtrækning i evt Europa League er det lige før dette er den letteste vej til Europa League gruppespil. I Uefaen er allerede hold som Torino, PSV, Lyon og Real Sociedad. Men vi kan jo også bare vinde den bette kamp nede i Zagreb. Jeg håber på denne:

Jeg ser også denne, som vores stærkeste opstilling, når alle mand er klar. Måske en af angriberne skiftet med Jönsson, ved ikke hvikel af dem det skulle være.
Nej... Jönsson er SELVSKREVET og klart den største profil vi har offensivt... Bliver godt nær vi kommer 1-2 måneder frem og vi kan begynde at se ham på banen igen...

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Maglau » 3. aug 2014, 14:47

FlæskeFrank skrev:Hvis Risgårds træloft er saga blot hedder opstillingen vel:


Ahlmann er formentlig ikke helt klar, og Blåbjerg har grebet chancen.

Spalvis er havnet i en målløs lomme, hvorfor Helenius får startpladsen.

Reserver: Børsting, Augu, Wichmann, Spalvis og måske Ahlmann. Det ser lovede ud.
Ja Spalvis har fået rigeligt med chancer og er totalt ude af form og bidrager med intet.
Helenius er ikke prangende men trods alt bedre med i spillet og er på rette spor så han må være starter sammen med AK.

Ene synes jeg også er et spørgsmålstegn han har ikke været overbevisende i de to seneste kampe men alternativerne er ikke umiddelbart indlysende
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 3. aug 2014, 15:34

http://www.youtube.com/watch?v=xDGG6C1o ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;

Målene fra DZs 5-0 sejr i går aftes. Videoen er i en lidt dårlig kvalitet.
Iflg. Nordjyske var der helt præcist 1936 tilskuere til kampen, ik meget når Maksimirs kapacitet er på ca. 37.000.

Edit: Ret skal være ret. Der var 1976 tilskuere!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Flower » 3. aug 2014, 18:55

frederikshavneren skrev:http://www.youtube.com/watch?v=xDGG6C1o ... ata_player

Målene fra DZs 5-0 sejr i går aftes. Videoen er i en lidt dårlig kvalitet.
Iflg. Nordjyske var der helt præcist 1936 tilskuere til kampen, ik meget når Maksimirs kapacitet er på ca. 37.000.

Edit: Ret skal være ret. Der var 1976 tilskuere!
Synes jeg så en tråd i en facebook gruppe, hvor en med indsigt forklarede hvor skidt det står til i klubben og at tilskuerne har vendt klubben (præsidenten) ryggen. Derfor det lave tilskuertal.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af 9800 » 3. aug 2014, 23:15

Forstår slet ikke kritikken af Enevoldsen. Jeg var voldsomt imponeret over hans 1. halvleg mod Zagreb, synes klart han var banens bedste spiller, alt hvad der blev farligt gik igennem ham.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af DonSilicone » 3. aug 2014, 23:36

9800 skrev:Forstår slet ikke kritikken af Enevoldsen. Jeg var voldsomt imponeret over hans 1. halvleg mod Zagreb, synes klart han var banens bedste spiller, alt hvad der blev farligt gik igennem ham.
Fuldstændig enig! Han var fremragende i første halvleg, men han gik ned i 2. halvleg og er ikke i form endnu til en hel kamp. Måske er det dette sidste indtryk, der har fæstnet sig hos kritikkerne. Han bliver vigtig i Zagreb, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at gå videre.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Forza » 4. aug 2014, 09:02

Jeg tror på vi har muligheder! Da vi spillede bedst virkede de noget overraskede og vi kom jo rent faktisk frem til mange chancer. Kan vi bygge videre på dette og lave det første mål så er alt åbent. Vores offensive kombinationsspil bliver derfor nøglen til sejr.

Dertil er det ekstremt vigtigt at Wurtz er klar igen for at holde balancen på holdet. Et job som Augu ikke er i stand til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af hje1980 » 4. aug 2014, 09:28

Har så god en fornemmelse i kroppen... tror vi gør arbejdet der skal til og vender resultatet til vores fordel.

KOM SÅ DE RØ'E

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af BoT » 4. aug 2014, 10:09

Det bliver utroligt vigtigt, at Risgaard bliver klar. I Odense kunne man tydeligt se omkostningerne ved at spille vores normale 4-4-2 med Wichmann som den ene - og Würtz på 75% kraft på den anden vigtige centrale midtbane. OB havde jo den ene kontra-chance efter den anden, og Zagreb råder desværre over en helt anden skarphed end OB.

Hvis ikke Risgaard bliver klar, er jeg slemt fristet til at kopiere FCKs Europa-opstilling og spille 4-4-1-1 således:



Wichmann er rigtig stærk som iscenesætter - oftest som 3. sidste mand på bolden inden afslutning, men han er for svagt defensivt til at dæmme op for modstandernes omstillingsspil. Derfor vil den ellers forkætrede Augu-Würtz-konstellation kunne findes frem for at dæmme op for netop dette. Vi skal bestemt ikke angribe med hovedet under armen, men spille tålmodigt og have fokus på at holde nullet så længe som muligt - for så at score på et par kontraer.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 4. aug 2014, 10:25

BoT skrev:Det bliver utroligt vigtigt, at Risgaard bliver klar. I Odense kunne man tydeligt se omkostningerne ved at spille vores normale 4-4-2 med Wichmann som den ene - og Würtz på 75% kraft på den anden vigtige centrale midtbane. OB havde jo den ene kontra-chance efter den anden, og Zagreb råder desværre over en helt anden skarphed end OB.

Hvis ikke Risgaard bliver klar, er jeg slemt fristet til at kopiere FCKs Europa-opstilling og spille 4-4-1-1 således:



Wichmann er rigtig stærk som iscenesætter - oftest som 3. sidste mand på bolden inden afslutning, men han er for svagt defensivt til at dæmme op for modstandernes omstillingsspil. Derfor vil den ellers forkætrede Augu-Würtz-konstellation kunne findes frem for at dæmme op for netop dette. Vi skal bestemt ikke angribe med hovedet under armen, men spille tålmodigt og have fokus på at holde nullet så længe som muligt - for så at score på et par kontraer.
Er ikke sikker på at den opstilling vil hjælpe meget, når det nu engang er os som skal skabe kampen. Men har tidligere tænkt på at vi godt kunne finde Augo-Wurtz opstillingen frem i visse kampe. Den var statisk, men da Lucas spillede foran dem var det, efter min mening, noget af det bedste vi nogensinde har spillet. Om Wichmann kan udfylde den rolle ved jeg ikke, han fik vel aldrig rigtigt chancen, selvom jeg også ville mene at han er den i truppen, der ville kunne gøre det bedst.

jspr
2. div
2. div
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28. aug 2006, 00:19
Geografisk sted: 9000

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af jspr » 4. aug 2014, 10:36

BoT skrev:Det bliver utroligt vigtigt, at Risgaard bliver klar. I Odense kunne man tydeligt se omkostningerne ved at spille vores normale 4-4-2 med Wichmann som den ene - og Würtz på 75% kraft på den anden vigtige centrale midtbane. OB havde jo den ene kontra-chance efter den anden, og Zagreb råder desværre over en helt anden skarphed end OB.

Hvis ikke Risgaard bliver klar, er jeg slemt fristet til at kopiere FCKs Europa-opstilling og spille 4-4-1-1 således:



Wichmann er rigtig stærk som iscenesætter - oftest som 3. sidste mand på bolden inden afslutning, men han er for svagt defensivt til at dæmme op for modstandernes omstillingsspil. Derfor vil den ellers forkætrede Augu-Würtz-konstellation kunne findes frem for at dæmme op for netop dette. Vi skal bestemt ikke angribe med hovedet under armen, men spille tålmodigt og have fokus på at holde nullet så længe som muligt - for så at score på et par kontraer.
Denne opstilling håber jeg ved gud ikke bliver aktuel.
1) Nej, vi skal IKKE have 2 defensive midtbanespillere på banen. Würtz/Augu konstellationen hører vores gamle system/spillestil til og blev vist aldrig den store succes.
2) Jeg håber aldrig at se Augu og Wichmann på banen på samme tid igen medmindre vi er foran 5-0 og skal holde føringen hjem. Hele vores midtbane går simpelthen i stå, bliver ufarlig og gennembrudssvag, og for sidelæns-/bagud-spillende når de begge er på banen. Det står skidt nok til når bare én af dem er på banen, om end det dog er en acceptabel nødløsning i mangel på bedre alternativer.

Dermed, hvis Würtz er klar skal Augu ikke i spil medmindre det er for at erstatte Würtz sidst i kampen. Forhåbentlig bliver Risgaard klar så vi kan få vores normale Würtz/Risgaard konstellation, men alternativt må vi vil bruge Wichmann - eller den frække: smide Thomsen ind som offensiv midt foran Würtz og bruge Børsting på kanten.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: 3. kval.runde CL; Dinamo Zagreb - AaB

Indlæg af Yankee » 4. aug 2014, 10:48

Jeg hørte Kent på P3 igår, hvor han lagde meget vægt på hvor gode de to indskiftere havde set ud. Især AK, som han mente vi virkelig skulle satse på at få sat i spil på onsdag. Så det er næsten givet at de to starter.

Derudover er det også oplagt, at Risgård og KEP træder ind på holdet igen. Würtz spillede en god kamp i Odense og er simpelthen nødt til at spille hvis vi skal have en chance. Derimod synes jeg Nicolaj Thomsen ser meget ufit ud. Han løber ikke helt så meget som han plejer og mangler skarphed i både driblinger og pasninger. Det samme gør sig gældende for Nicklas Helenius, men begge er de vitale for vores omstillingsspil, så jeg tror de får lov at starte på onsdag alligevel.



Hvis vi kan få det her hold i topform og forstærket med Jakob Ahlmann, Henrik Dalsgaard og Rasmus Jönsson er jeg ikke i tvivl om at vi hører til i et europæisk gruppespil.

Besvar