5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 18.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Funky » 14. aug 2014, 09:23

astonvilla skrev:
Funky skrev:
astonvilla skrev:Er der nogen der fortsat har ferie og som har mulighed for at komme på Hornevej og overvære træningen i dag?

Det kunne være interessant!
Da konflikten nu er uundgåelig, så formoder jeg vi stiller med U19/DS på lørdag, så vi kan få et hold stimlet sammen til onsdag.
Spændende. Vi får da oplevet morgendagens talenter.

Vi fans får da noget hjemmearbejde inden kampen. Lutter nye ansigter.
Er konflikten uundgåelig? Jeg troede de havde indtil midnat i nat til at blive enige...
Sorry, som skrevet ovre i konflikttråden, troede jeg det var fra denne midnat. Men i morgen træner så den "nye" trup frem mod Esbjergkampen.
Jeg forventer ikke de konfliktramte spillere får adgang til træningen.
Spændende kamp lørdag. Håber Esbjerg viser os lidt nåde ;)
Esbjerg har vel noget nær samme problem på lørdag, hvis der er konflikt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 625
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Frank Buck » 14. aug 2014, 09:23

astonvilla skrev:
Funky skrev:
astonvilla skrev:Er der nogen der fortsat har ferie og som har mulighed for at komme på Hornevej og overvære træningen i dag?

Det kunne være interessant!
Da konflikten nu er uundgåelig, så formoder jeg vi stiller med U19/DS på lørdag, så vi kan få et hold stimlet sammen til onsdag.
Spændende. Vi får da oplevet morgendagens talenter.

Vi fans får da noget hjemmearbejde inden kampen. Lutter nye ansigter.
Er konflikten uundgåelig? Jeg troede de havde indtil midnat i nat til at blive enige...
Sorry, som skrevet ovre i konflikttråden, troede jeg det var fra denne midnat. Men i morgen træner så den "nye" trup frem mod Esbjergkampen.
Jeg forventer ikke de konfliktramte spillere får adgang til træningen.
Spændende kamp lørdag. Håber Esbjerg viser os lidt nåde ;)
Men hvis AaB's trup er konflikramt fra midnat og altså forbydes adgang til træning (og vel også kamp), så gælder det samme vel for Esbjergs trup?
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af astonvilla » 14. aug 2014, 09:45

Frank Buck skrev:
astonvilla skrev:
Funky skrev:
astonvilla skrev:Er der nogen der fortsat har ferie og som har mulighed for at komme på Hornevej og overvære træningen i dag?

Det kunne være interessant!
Da konflikten nu er uundgåelig, så formoder jeg vi stiller med U19/DS på lørdag, så vi kan få et hold stimlet sammen til onsdag.
Spændende. Vi får da oplevet morgendagens talenter.

Vi fans får da noget hjemmearbejde inden kampen. Lutter nye ansigter.
Er konflikten uundgåelig? Jeg troede de havde indtil midnat i nat til at blive enige...
Sorry, som skrevet ovre i konflikttråden, troede jeg det var fra denne midnat. Men i morgen træner så den "nye" trup frem mod Esbjergkampen.
Jeg forventer ikke de konfliktramte spillere får adgang til træningen.
Spændende kamp lørdag. Håber Esbjerg viser os lidt nåde ;)
Men hvis AaB's trup er konflikramt fra midnat og altså forbydes adgang til træning (og vel også kamp), så gælder det samme vel for Esbjergs trup?
Nej - se ovre i "konflikttråden".

Vi kan pricipielt stille med alle mand indtil tirsdag. Og det Esbjerg da utvivlsomt gøre - why not?
Men vi har jo et stærkt incitament til at stille med vores "nye CL hold" allerede lørdag, da vi skal ha givet dem lidt hår på brystet inden de skal kastes for APOEL-løverne.
Det må være det forventlige scenarie lørdag.
Scout til træning i morgen, anyone?
Bienvenu Bassogog!

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Kempes » 14. aug 2014, 10:07

Fordi kampen mod Apoel er tabt lige meget hvad i tilfælde af konflikt, tvivler jeg på at man vil stille med et reservehold mod en direkte konkurrent til en topplacering på lørdag. Det ville ligne Kent dårligt.

Derimod har jeg en idé om at Danmarksserieholdet - der skal spille på lørdag kl. 15. i Holstebro - bliver det hold der evt. skal spille CL-kval på onsdag. Måske endda Kent (eller Kuhn) vil være på sidelinjen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Hovedet » 14. aug 2014, 16:41

astonvilla skrev:
Frank Buck skrev:
astonvilla skrev:
Funky skrev:
astonvilla skrev:Er der nogen der fortsat har ferie og som har mulighed for at komme på Hornevej og overvære træningen i dag?

Det kunne være interessant!
Da konflikten nu er uundgåelig, så formoder jeg vi stiller med U19/DS på lørdag, så vi kan få et hold stimlet sammen til onsdag.
Spændende. Vi får da oplevet morgendagens talenter.

Vi fans får da noget hjemmearbejde inden kampen. Lutter nye ansigter.
Er konflikten uundgåelig? Jeg troede de havde indtil midnat i nat til at blive enige...
Sorry, som skrevet ovre i konflikttråden, troede jeg det var fra denne midnat. Men i morgen træner så den "nye" trup frem mod Esbjergkampen.
Jeg forventer ikke de konfliktramte spillere får adgang til træningen.
Spændende kamp lørdag. Håber Esbjerg viser os lidt nåde ;)
Men hvis AaB's trup er konflikramt fra midnat og altså forbydes adgang til træning (og vel også kamp), så gælder det samme vel for Esbjergs trup?
Nej - se ovre i "konflikttråden".

Vi kan pricipielt stille med alle mand indtil tirsdag. Og det Esbjerg da utvivlsomt gøre - why not?
Men vi har jo et stærkt incitament til at stille med vores "nye CL hold" allerede lørdag, da vi skal ha givet dem lidt hår på brystet inden de skal kastes for APOEL-løverne.
Det må være det forventlige scenarie lørdag.
Scout til træning i morgen, anyone?
Vi har ikke noget som helst incitament til at stille med et ynglingehold mod Esbjerg på lørdag og dermed tabe med vilje.

Det må altså stå klart for enhver, at den kamp mod Apoel er tabt på forhånd, hvis AaB må stille med et ynglingehold. Der er overhovedet ingen grund til at bruge krudt på det.

Derimod skal AaB agere professionelt og naturligvis forberede sig seriøst på både Esbjerg (den kamp skal gerne vindes) og ligeså midtugekampen mod Apoel - hvilket vil sige med voksne fuldtidsprofessionelle spillere. De forestående forhandlinger mellem SF og DF har AaB ikke indflydelse på.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 k

Indlæg af fish » 14. aug 2014, 18:57

Hovedet skrev:
astonvilla skrev:
Frank Buck skrev:
astonvilla skrev:
Funky skrev:
astonvilla skrev:Er der nogen der fortsat har ferie og som har mulighed for at komme på Hornevej og overvære træningen i dag?

Det kunne være interessant!
Da konflikten nu er uundgåelig, så formoder jeg vi stiller med U19/DS på lørdag, så vi kan få et hold stimlet sammen til onsdag.
Spændende. Vi får da oplevet morgendagens talenter.

Vi fans får da noget hjemmearbejde inden kampen. Lutter nye ansigter.
Er konflikten uundgåelig? Jeg troede de havde indtil midnat i nat til at blive enige...
Sorry, som skrevet ovre i konflikttråden, troede jeg det var fra denne midnat. Men i morgen træner så den "nye" trup frem mod Esbjergkampen.
Jeg forventer ikke de konfliktramte spillere får adgang til træningen.
Spændende kamp lørdag. Håber Esbjerg viser os lidt nåde ;)
Men hvis AaB's trup er konflikramt fra midnat og altså forbydes adgang til træning (og vel også kamp), så gælder det samme vel for Esbjergs trup?
Nej - se ovre i "konflikttråden".

Vi kan pricipielt stille med alle mand indtil tirsdag. Og det Esbjerg da utvivlsomt gøre - why not?
Men vi har jo et stærkt incitament til at stille med vores "nye CL hold" allerede lørdag, da vi skal ha givet dem lidt hår på brystet inden de skal kastes for APOEL-løverne.
Det må være det forventlige scenarie lørdag.
Scout til træning i morgen, anyone?
Vi har ikke noget som helst incitament til at stille med et ynglingehold mod Esbjerg på lørdag og dermed tabe med vilje.

Det må altså stå klart for enhver, at den kamp mod Apoel er tabt på forhånd, hvis AaB må stille med et ynglingehold. Der er overhovedet ingen grund til at bruge krudt på det.

Derimod skal AaB agere professionelt og naturligvis forberede sig seriøst på både Esbjerg (den kamp skal gerne vindes) og ligeså midtugekampen mod Apoel - hvilket vil sige med voksne fuldtidsprofessionelle spillere. De forestående forhandlinger mellem SF og DF har AaB ikke indflydelse på.
Nemlig..

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af frederikshavneren » 15. aug 2014, 10:06

Tid til at se fremad da konflikten heldigvis er afværget. I morgen aften ventet Esbjerg, som er et hold vi traditionelt har det meget svært imod på hjemmebane.
Spillerne virkede trætte og uden overskud mod Farum, men nu har de haft en uge til at restituere. Det så ud til at være tiltrængt. Esbjerg har også set mærket ud pga. deres EL kval kampe.

Onsdagens kamp lurer naturligvis allerede i baggrunden, men der skal være fuld fokus på Esbjerg kampen. Sæsonstarten har været middelmådig såvel point- som spillemæssigt, men vi skal meget gerne også i gang i suppen.

Vi bliver nok spilstyrende i morgen, men skal passe på ikke at løbe ind i kontrakniven. Det er sket mange gange mod Esbjerg at vi har spillet fint, men er blevet straffet benhårdt.

Hold opstillingen bliver nok uden overraskelser:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Blåbjerg
Ene - Risgård - Würtz - Thomsen
AK - Helenius

:aabfan:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af astonvilla » 15. aug 2014, 10:14

frederikshavneren skrev:Tid til at se fremad da konflikten heldigvis er afværget. I morgen aften ventet Esbjerg, som er et hold vi traditionelt har det meget svært imod på hjemmebane.
Spillerne virkede trætte og uden overskud mod Farum, men nu har de haft en uge til at restituere. Det så ud til at være tiltrængt. Esbjerg har også set mærket ud pga. deres EL kval kampe.

Onsdagens kamp lurer naturligvis allerede i baggrunden, men der skal være fuld fokus på Esbjerg kampen. Sæsonstarten har været middelmådig såvel point- som spillemæssigt, men vi skal meget gerne også i gang i suppen.

Vi bliver nok spilstyrende i morgen, men skal passe på ikke at løbe ind i kontrakniven. Det er sket mange gange mod Esbjerg at vi har spillet fint, men er blevet straffet benhårdt.

Hold opstillingen bliver nok uden overraskelser:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Blåbjerg
Ene - Risgård - Würtz - Thomsen
AK - Helenius

:aabfan:
Enig!
Det eneste diskussionspunkt er for mig KEP.
Han har været forfærdelig ringe på det seneste. Og havde vi ikke haft kampen på onsdag ville jeg klart have den mening at han skulle afløses af Kasper P. Jeg tror mere på Kasper på den lange bane. Men jeg tror ikke Kent vil lave de vilde ændringer på dette tidspunkt - det ville nok være at satse for meget.
Så vi må håbe på at KEP ikke koster point igen - det bliver i hvert fald ikke en stille dag på kontoret med deres giftige kontraspil.

PK: Han har vel ikke trænet hele ugen, da han har været bænket i København? Det går jo nok - og det har nok også været et tiltrængt hvil for ham, for han så godt nok slidt ud sidst - forståeligt nok.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Rams » 15. aug 2014, 10:23

KEP er Kents søn, så enhver diskussion om hans tilstedeværelse på holdet er irrelevant. Er dog helt enig i, at KEP uanset hans egen selvforståelse aldrig bliver nogen spillende forsvarer. Men vi må leve med to duelspillere, og så satse på at KEP holder op med at lege Daniel Agger, og i stedet overlader bolden til Würtz eller Risgård, når vi skal spille fremad
In verbis simus faciles

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af le Cid » 15. aug 2014, 13:05

Thelander og Thomsen tvivlsomme!

Hvodan kan det blive ved på den måde???
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af astonvilla » 15. aug 2014, 13:10

le Cid skrev:Thelander og Thomsen tvivlsomme!

Hvodan kan det blive ved på den måde???
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu må det kraft edme være nok!
Hvad har de gang i derude?
Næste overenskomst må omfatte en passus om det er forbudt at få skader.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 625
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Frank Buck » 15. aug 2014, 13:11

Nu er det så lang tid siden Hamrén bestemte, at de er gået bort fra at spise havregrød..... :P


le Cid skrev:Thelander og Thomsen tvivlsomme!

Hvodan kan det blive ved på den måde???
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 15. aug 2014, 13:12

le Cid skrev:Thelander og Thomsen tvivlsomme!

Hvodan kan det blive ved på den måde???
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Til gengæld er Dalsgaard (næsten) helt fit og med i truppen. Ham glæder jeg mig til.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Gentleman Finn » 15. aug 2014, 13:21

Vi skal have alle klar til APOEL, allerhelst på 100%, de skal spille deres livs kamp hele bundtet! Så se at få det væske væk fra Thomsens knæ og spar ham imod efb hvis det ikke er faldet ned i morgen, Thomsen kunne nu også stadig bruge en kamp mere inden APOEL, men der skal ikke tages store chancer, naturligvis.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af AaB1978 » 15. aug 2014, 14:56

Thomsen og Thelander ikke med i truppen.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


Mon ikke det bliver følgende opstilling, da jeg ikke tror, Dalsgaard er klar til en startplads endnu:

Nicolai - PK, KEP, Kasper P., Blåbjerg - Børsting, Würtz, Risgaard, Ene - AK, Helenius

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Rams » 15. aug 2014, 15:11

Jeg tror Wichmann spiller i stedet for Børsting men ellers enig
In verbis simus faciles

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Tyskeren » 15. aug 2014, 15:19

Rams skrev:Jeg tror Wichmann spiller i stedet for Børsting men ellers enig
Håber sgu ikke at Wichmann spiller.. Syntes virkelig han er så ringe!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Rams » 15. aug 2014, 15:21

Det synes jeg ikke
In verbis simus faciles

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af Hovedet » 15. aug 2014, 15:57

AaB1978 skrev:Thomsen og Thelander ikke med i truppen.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


Mon ikke det bliver følgende opstilling, da jeg ikke tror, Dalsgaard er klar til en startplads endnu:

Nicolai - PK, KEP, Kasper P., Blåbjerg - Børsting, Würtz, Risgaard, Ene - AK, Helenius
Puha, det er ikke ligefrem nogen overbevisende startopstilling. Det er noget hø, at Nicolaj Thomsen ikke snart får noget kamptræning og nu er hel- eller halvskadet på anden måned. I det hele taget er AaB altså nødt til at reagere og få tilført spillertruppen noget kvalitet udefra. Samtidig skal man måske også til at kigge lidt på måden, man træner på - jeg kan simpelthen ikke mindes noget fortilfælde, hvor en klub får så mange skader på så kort tid. Hvad værre er, er flere af disse skader enten længerevarende eller meget langvarige.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1

Indlæg af white splash » 15. aug 2014, 16:09

Hovedet skrev:
AaB1978 skrev:Thomsen og Thelander ikke med i truppen.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


Mon ikke det bliver følgende opstilling, da jeg ikke tror, Dalsgaard er klar til en startplads endnu:

Nicolai - PK, KEP, Kasper P., Blåbjerg - Børsting, Würtz, Risgaard, Ene - AK, Helenius
Puha, det er ikke ligefrem nogen overbevisende startopstilling. Det er noget hø, at Nicolaj Thomsen ikke snart får noget kamptræning og nu er hel- eller halvskadet på anden måned. I det hele taget er AaB altså nødt til at reagere og få tilført spillertruppen noget kvalitet udefra. Samtidig skal man måske også til at kigge lidt på måden, man træner på - jeg kan simpelthen ikke mindes noget fortilfælde, hvor en klub får så mange skader på så kort tid. Hvad værre er, er flere af disse skader enten længerevarende eller meget langvarige.
Jeg syntes det er en vild opstilling, specielt når man tænker på alle vores skader.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar