6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af seamann » 27. aug 2014, 09:24

Nå, tilbage til den vigtigste turnering (siger de).

Larsen
Dalsgaard - Kasper P. - Thelander - Blåbjerg

PK - Augo - Risgård - Thomsen

AK - Helenius

Lidt udskiftninger her og der - kunne også have været andre, da de fleste nok trænger til pause efter gårsdagens kamp.
Den nye hollænder skuffede fælt, men skal forhåbentligt blot bruge lidt mere tid på at komme i omrejninger.
Angiberne mangler der seriøst alternativer til (hej Curth).

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag - 31.08.2014 kl. 14.00

Indlæg af Yankee » 27. aug 2014, 09:52

Hvis jeg var til den slags havde jeg øjeblikkeligt smidt 200 kroner på en Silkeborg-sejr. Det kan næsten ikke blive mere oplagt.

I forvejen er vi dårligt kørende og har problemer med at holde dampen oppe i 90 minutter. Dertil kommer så en regulær voldtægt på Cypern, der suger al selvtillid ud af spillerne, der i forvejen har døjet med en meget dårlig indstilling til vores opgaver i Superligaen. De står så overfor et såret dyr i form af Silkeborg, der har alt at vinde og vil kæmpe med alt hvad de har. På alle måder et skidt scenarie.

MEN - vi er for fanden AaB! Vi er de danske mestre! Vi har stået i langt værre situationer og kæmpet os ud af dem før. Vi må regruppere og slå al snak om Europa ud af hovedet. Silkeborg vil komme med knopperne forrest og prøve at ramme os på fysikken. De skal bare have igen af samme skuffe! Ind med Donny, Augu og Helenius så vi har noget at stå imod med og lad os så få vendt den her sæson, der stadig kan nå at blive fuldstændig fremragende!



Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag - 31.08.2014 kl. 14.00

Indlæg af AaB1978 » 27. aug 2014, 10:13

Der er en lille fejl i trådtitlen.

Kampen starter kl. 13 og ikke kl. 14.00.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag - 31.08.2014 kl. 14.00

Indlæg af le Cid » 27. aug 2014, 10:19

SIF har endnu ikke præsteret at score i ligaen - et godt bud på resultatet må være en 0-0'er!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag - 31.08.2014 kl. 14.00

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 10:29

Det var en regulær ydmygelse på Cypern, men sket er sket. Vi må se fremad og nu gælder det Superligaen hvor vi vanen tro efter et mesterskab har lavet en "AaB classic". Tror at det er godt at vi for en tid kan koncentrere os om det absolut vigtigste, som uden tvivl er suppen. Europa er toppen af kransekagen og når den tid kommer med gruppespil så skal vi nok få et stærkere AaB hold at se (Ene, Helenius, Thomsen, Gorter, Dalsgaard i bedre form).

Historisk set har vi det skidt i Silkeborg. Det vil være typisk hvis det er os der sætter Silke i gang. Jeg forventer at se en trods reaktion på søndag, sker det så vinder vi uden tvivl over et middelmådigt hjemmehold. Sejr og alt ser lysere ud igen. Så er vi fornuftigt med i ligaen. Taber vi derimod så står vi i lort til halsen som Ståle sagde om FCK. Så begynder krisesnakken for alvor...

Uagtet blamagen på Cypern så er vi så meget bedre end Silkeborg og derfor vinder vi på søndag!

:aabfan:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag - 31.08.2014 kl. 14.00

Indlæg af Erasmus Montanus » 27. aug 2014, 10:32

Forud for kampen i går, som resulterede i at vi kun kan vinde EL (som vi gør) og u19 ikke kan deltage i UEFA Youth Leauge, havde de en hel uges forberedelse, og kampen mod Silkeborg skal først spilles fem dage efter kampen i går.
Ingen skal spares.


Larsen
Dalle/PK-KEP-Thelander-Blåbjerg/Donny
Børsting/Ene-Würtz-Risgård-Thomsen
Helenius-AK

Lad os se om Ene spiller angriber endnu engang. Jeg mener vi får brug for noget styrke i feltet og noget farlighed fra distancen. Styrken i feltet var noget Spalvis virkelig bød ind med, men nu har vi jo stadig AK og Ris derinde. Helenius og Ene kan være farlige fra distancen, hvis Silkeborg parkerer bussen, og det er måske nødvendigt med dem på banen så. Desuden slår Ene nogle giftige hjørnespark, som kun Wichmann kommer i nærheden af i truppen. I alle tilfælde kan vi dog bruge Dalsgaard - ligemeget hvor bolden skydes hen i bagrummet, ja, så når han den. Måske er det netop derfor nødvendigt at bruge ham som suppens farligste joker. Hvis PK da ikke er for træt after et tæt, tæt program. Hvores nye Donny skal måske i spil, for han er jo købt ind til startopstillingen, og han skal da have noget kamptræning.

Glæder mig til at se Jönsson tilbage. Snart.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag - 31.08.2014 kl. 14.00

Indlæg af Maglau » 27. aug 2014, 10:36

le Cid skrev:SIF har endnu ikke præsteret at score i ligaen - et godt bud på resultatet må være en 0-0'er!
Jow men på den anden side har de ikke mødt vores forsvar endnu. :cool:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag - 31.08.2014 kl. 14.00

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 10:38

Oldager skrev:Forud for kampen i går, som resulterede i at vi kun kan vinde EL (som vi gør) og u19 ikke kan deltage i UEFA Youth Leauge, havde de en hel uges forberedelse, og kampen mod Silkeborg skal først spilles fem dage efter kampen i går.
Ingen skal spares.


Larsen
Dalle/PK-KEP-Thelander-Blåbjerg/Donny
Børsting/Ene-Würtz-Risgård-Thomsen
Helenius-AK

Lad os se om Ene spiller angriber endnu engang. Jeg mener vi får brug for noget styrke i feltet og noget farlighed fra distancen. Styrken i feltet var noget Spalvis virkelig bød ind med, men nu har vi jo stadig AK og Ris derinde. Helenius og Ene kan være farlige fra distancen, hvis Silkeborg parkerer bussen, og det er måske nødvendigt med dem på banen så. Desuden slår Ene nogle giftige hjørnespark, som kun Wichmann kommer i nærheden af i truppen. I alle tilfælde kan vi dog bruge Dalsgaard - ligemeget hvor bolden skydes hen i bagrummet, ja, så når han den. Måske er det netop derfor nødvendigt at bruge ham som suppens farligste joker. Hvis PK da ikke er for træt after et tæt, tæt program. Hvores nye Donny skal måske i spil, for han er jo købt ind til startopstillingen, og han skal da have noget kamptræning.

Glæder mig til at se Jönsson tilbage. Snart.
Det gør jeg så sandelig også, men det har lange udsigter ift. RJ. Han genoptager efter planen træningen medio september, men reelt ved de ikke om operationen har været en succes før han genoptager træningen.
Det bliver i bedste fald til nogle indskiftninger i efterårssæsonen, men jeg tror først at RJ rammer topformen til forårssæsonen.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af astonvilla » 27. aug 2014, 10:59

De 2 sikre på holdkortet er Larsen i mål og Børsting på kanten (han kan gøre ondt på tunge SIFere).
Alt andet er imø i spil.
Det bliver et stort arbejde for Kent at få (gen)bygget holdet op hen mod søndag - og de næste dage må vise hvem der skal ind.

Forsvar: Jeg synes vi kan tillade os at give en pause til Blåbjerg og KEP - fordi vi har erstatninger i Kasper og Donny.
Dalsgaard tror jeg ikke er klar til 90 min, så ingen pause til PK og ej heller til Thelander.

Midt: Børsting på den ene kant og Thomsen på den anden. Augo og Wichmann står klar til at aflaste Würtz og Risgård hvis Kent vurderer det nødvendigt.
Ene er helt ude (af truppen tror jeg).

Angreb: Det er helt sort. AK gudsjammerlig og Helenius har vist sine tanker derhjemme ved sine dejlige piger, virker det til. Victor? Kender ham ikke, men han har ikke imponeret den smule jeg har set. Så det bliver nok AK/Helenius, simpelthen i mangel på alternativer.
Bienvenu Bassogog!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af Mogens » 27. aug 2014, 12:59

[lineup-4-4-2]Larsen
Dalsgaard - Thelander - Blåbjerg - Donny

Ene - Wichmann - Wurtz - Thomsen

AK - Helenius [/lineup-4-4-2]

Selvom jeg principielt ikke er så meget for alt for mange ændringer, så mener jeg trods alt, at ovenstående opstilling bør prøves. Dalsgaard ind for en brugt PK. KEP skal afløses og jeg har valgt at foretrække Blåbjerg fremfor KP, idet Blåbjerg er inde i en kamprytme, omend selvtilliden nok har fået et lille knæk. Donny SKAL bare ind og spille på den VB - Blåbjerg er for usikker derude og bidrager ikke med meget fremad banen.

Ene kunne ligeså godt have været erstattet af Børsting, men blev foretrukket, da jeg mener, at han, såfremt vi skal have fuldt udbytte af ham, skal bruge så meget spilletid som muligt for at spille sig i form. Risi har været ringe (det er han ikke ene om:-(), og erstattes af en sulten Wichmann, som egentlig har fået pænt med spilletid, men på en plads, hvor han ikke hører hjemme.

Angriberne står med Spalvis´ skade ikke i kø, så i en 4-4-2 mener jeg, at det skal være disse to spillere, vi skal starte med.

Evt. kunne den ene af de to angribere starte ude, vi spiller 4-4-1-1 med Ene som hængende angriber/off. midt.

Nogle hæfter sig ved selvtilliden eller manglen på samme efter blamagen på Cypern, men jeg tror i stedet på en trods-reaktion. INGEN kan være tilfredse med den kamp og vil forhåbentlig gøre alt for at få slettet det dårlige indtryd.

Derudover håber jeg, at Kent viser balls og laver hurtige udskiftninger, hvis det ikke kører. Han gjorde det på Cypern, men ellers synes jeg, at han ofte venter for lang tid.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af Gaarde6 » 27. aug 2014, 13:11

Jeg ser dette som en nøglekamp!

Enten får vi denne nedtur vendt med en sejr.
Eller også forlænger det nedturen og så frygter jeg den kan blive en LANG nedtur!

Vi skal ovenpå igen rent resultat mæssigt, men helst også spillemæssigt!
Gutterne SKAL vise de vil det her nu! Og de SKAL vise at vi er et meget bedre hold end SIF!

Jeg HÅBER på en sejr og der med chancen for at få vendt nedturen.
Jeg frygter et nederlag og en LANG efterårs sæson, hvor vi reelt kan spille os langt fra den helt sjove plads i tabellen.
KOM SÅ DRENGE!!!!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af gravballe » 27. aug 2014, 13:27

bliver spændene om vi magter at spille 90 minuter....

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af jensemand57 » 28. aug 2014, 08:31

Jeg håber, at der blot kommer en noget mere stabil opstilling. Altså at der ikke skiftes to, tre spillere ud, men at stabiliteten kommer ind på holdet. Selvfølgelig vil skader og karantæner ændre noget, men et stærkt parameter for vores fantastisk sidste sæson, var stabilitet i opstillingen. Og så håber og tror jeg da også på en sejr. :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 28. aug 2014, 10:54

Problemet er vel, at vinder vi over Silkeborg, så er de pludselig langt væk fra redning. Det er sjældent at "nedrykkeren" findes så tidligt. Derfor vinder Silkeborg en af de næste tre kampe - forhåbentlig ikke på søndag.

Spørgsmålet er vel om Kent storsatser og sætter friske folk ind.


5-6 nye ift. tirsdag. Gorter bør få chancen, hvis de skal deles om pladsen. Kasper Pedersen - forlød at han var suveræn i reservekampen - bør erstatte enten Thelander eller KEP, som kan få pause. Thelander sad over for at være klar til Apoel, så mon ikke han sidder over endnu en gang. Patrick har også spillet mange kampe, og igen Dalsgaard kunne godt få kampen fra starten. Würtz skal spille landskamp og virker slidt, Augu bør klare Silkeborg. Børsting udgik i tirsdags(ikke alvorligt), Andreas Bruhn og Thrane bør stadig være i spil til højrekanten og kan få chancen her - tror på Thrane. I front spiller Helenius selvfølgelig - Enevoldsen var en enlig svale.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af Califfen » 28. aug 2014, 12:34

Classic AaB, hvis vi går hen og taber den her, og bryder en negativ stime for modstanderen.

Sådan som vores defensiv sejler for tiden, har jeg svært ved at se hvordan SIF ikke skal score, uagtet hvor uskarpe de hidtil har været. Vi forærer mange mål væk for tiden, og så kan selv serie 1-hold udnytte vores fejl..

På den anden side kan man håbe på vores offensiv kommer i gang mod ligaens bundhold, og laver mere end 2 mål i en kamp. Det er jo ikke sket endnu i denne sæson, hvilket jeg finder ret utroligt og ret ringe.. Spørgsmålet er så hvordan vi skal stille op. Det virker som om, at vi har prøvet mange forskellige løsninger hidtil, og intet har fungeret godt. Så det er måske ikke det allervigtigste hvilke spillere der kommer på holdkortet. Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med hvem der starter inde. Snarere handler det om hvor aggressivt, opportunistisk og målsøgende vi vælger at spille. Mange har nævnt det herinde på det seneste. Vi spiller for langsomt og for meget på tværs. Kunne squ være forfristende med en mere direkte spillestil.

Lad os nu for satan i helvede komme i gang.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af astonvilla » 29. aug 2014, 10:50

Kehlet skal dømme kampen.
Vi må håbe spillerne kan finde ud af det sammen - for den mand kan da F**** en kamp op og få tingene til at udvikle sig af ingenting, om nogen.

Jeg er godt nok spændt på at se hvordan Kent vælger at stille op.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af Pastorius » 29. aug 2014, 10:56

astonvilla skrev:Kehlet skal dømme kampen.
Vi må håbe spillerne kan finde ud af det sammen - for den mand kan da F**** en kamp op og få tingene til at udvikle sig af ingenting, om nogen.

Jeg er godt nok spændt på at se hvordan Kent vælger at stille op.
Jeg er ret sikker på han i det store holder linjen i dag han hidtil har gjort i sæsonen (og det mener jeg er fornuftigt). Jo før vi finder en idealopstilling som vi holder fast i, desto større er sandsynligheden for at vi finder hen til et holdbart koncept der give den ro og de resultater vi har brug for.

...på den korte bane er jeg nervøs. Jeg blive ikke overrasket hvis vi sætter point til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af Hovedet » 29. aug 2014, 12:15

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:Kehlet skal dømme kampen.
Vi må håbe spillerne kan finde ud af det sammen - for den mand kan da F**** en kamp op og få tingene til at udvikle sig af ingenting, om nogen.

Jeg er godt nok spændt på at se hvordan Kent vælger at stille op.
Jeg er ret sikker på han i det store holder linjen i dag han hidtil har gjort i sæsonen (og det mener jeg er fornuftigt). Jo før vi finder en idealopstilling som vi holder fast i, desto større er sandsynligheden for at vi finder hen til et holdbart koncept der give den ro og de resultater vi har brug for.

...på den korte bane er jeg nervøs. Jeg blive ikke overrasket hvis vi sætter point til.
Jeg mener, at AaB i det længere perspektiv har fat i den lange ende, både mht. spillertrup og økonomi. Når vi nu igen skal præsenteres for al den braldren op fra vestegnen - formentlig for at dække over alle de blødninger i regnskabet, vi jo selv kender alt for godt fra tidligere tider - er jeg unægtelig glad for mit tilhørsforhold som fan.

Jeg er imidlertid helt enig med Pastorius og andre i, at det ikke ser godt ud her og nu. Jeg tror, at hele efteråret bliver en gang usammenhængende ruskomsnusk, hvor vi skal forsøge og rage nok point sammen til, at der stadig findes mulighed for topplacering til foråret.

Det er vigtigt, at vi i år sender et signal om, at et mesterskab ikke er startskuddet til 6-7 års ørkenvandring, men det første skridt i retning af et stabilt tilhørsforhold i Superligaens top 4.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af Mogens » 29. aug 2014, 13:03

Er der nogen, der har et kvalificeret bud på en startopstilling fra AaB. Det må meget gerne være dømt ud fra dagens træning og ikke ud fra egne ønsker.

Jeg sidder lidt langt væk fra Hornevej og skal have lavet mit drømmehold. Da jeg af mærkværdige årsager føler mig fortrøstningsfuld før kampen, vil det således være godt at vide, hvem jeg skal have på holdet:-)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af Kasper » 29. aug 2014, 14:30

astonvilla skrev:Kehlet skal dømme kampen.
Vi må håbe spillerne kan finde ud af det sammen - for den mand kan da F**** en kamp op og få tingene til at udvikle sig af ingenting, om nogen.

Jeg er godt nok spændt på at se hvordan Kent vælger at stille op.
Han har før kostet os i Silkeborg. Denne gang skal han end ikke have muligheden for at bortdømme os.

Alle mand til silkehår!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar